***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

eka nvla takana päin, ja se oli niinkuin arvasin niin vaan sitä paperi juttuja ja verikoe ja hemogl....yms...mulla kuunnellaan 19.12 sydänäänet. Kysyin ja sanoi etteivät tee sitä sen takia ettei äiti huolestu liikaa...Se on ihan ok, sanoi että kyllä sun oireet riittää hyvin siihen että maha-asukilla kaikki on sielä hyvin...kiwaa :heart:
Nyt vaan siis alan nauttimaan tästä raskaudesta... :D ...kun nvla täti sanoi että viikon päästä väsymys pitäisi helpottaa...
Mahtavaa verenpaine oli ok ja hemoglobiini hieno 143...eli voin vallan mainiosti...
 
marleena :) mukava, että teillä kaikki ok. Mäkin odotan niin innolla että näkisin onko kaikki ok.. ultra reilun viikon päästä keskiviikkona. Sitä ennen yritetään taas kuunnella ääniä maanantaina viikon päästä.

:heart: käpynen: Kivaa, että sullakin kaikki hyvin!mulla ei siis kuulunu 9+2 sydänäänet neuvolassa, vaikka tiesin että ihan normaalia nin kyllä sitä muutaman päivän mietti.. nyt jo unohtanu, koska mulla riittää tätä pahoinvointia vieläkin, niin sen perusteella ajattelen että varmasti riittää ainakin raskaushormonia. Melkein päivittäin saa oksennella. :kieh:

Täällä suli kaikki lumet.. taas on ankean mustaa.
Mä oon tän ja huomisen saikulla. Pientä flunssaa, mut jäin kotiin. Onneksi sitä lakkoa ei tullu!!!!!!!!!

-kylli ja ruttunen 10+6-
ps. jee!! huomenna alkaa kahdestoista raskausviikko!!!!!
 
Ilmottaudun nyt uudestaan joukkoonne, koska tänään kävimme varhaisultrassa varmistamassa raskauden. Pieni sydän sykki ja lääkäri sanoi, et vastaa viikkoja 8+4. Oli aika jännä hetki nähdä masussa elämää. Tänään kuitenkin menkkojen mukaan 8+6, joten liikun Äippä 2006 kanssa samoilla päivillä...La olisi siis 24.6.08 ja synnytyssairaala Tays.

Neuvola onkin sitten jo to, mutta en usko et siellä niitä sydänääniä kuunnellaan. Ensimmäinen olisi siis meillä tuloillaan jos ja kun kaikki menee hyvin. *yrittää ajatella positiivisesti*

 
Tervetuloa uudet joukkoon :heart:

Kävin eilen lääkärissä ja kirjotti 2vko saikkuu selkäsärkyyn. Toivottavasti sitte kykenis töihin. Tyttö on viety hoitoon ja voi kun kiltisti se jäi sinne aamupalapöytään velliä syömään. Kotona yleensä hirveä tappelu, joten oikein ihmettelin, että onko sama neiti. Olihan se. Mut on ne hoitajatkin huomanneet sen pilkkeen neidin silmäkulmassa, että omaa tahtoa löytyy. No täytyy vissiin alkaa uimahallissa käymään, kun se olis hyvä tolle selälle. On vaan inhottava käydä yksin, kun en ketään kaveria saa mukaan. Mutta nyt varmaan täytyy lähtä tiskaamaan ja muuten laittaan kämppää kuntoon.

Venla ja Tauno 12+2
 
Olen uusi täällä ja olisi kiva saada keskustella kokemuksista jne..Olen lueskellut paljon täällä,mutta en ole saanut aikaseksi liittyä..ujo varmaan :ashamed: Mutta ajattelin nyt ilmoittaa tähän koska meille syntyy myös kesävauva ja tämä on meidän neljäs ja viimeinen :x vannomatta paras.. Tänään jälleen lääkärikäynti ja seuranta,minulla raskausajan diabetes todettiin jo aikaisessa vaiheessa :ashamed: Mutta olisi kiva sada juttukumppaneita!
 
huih, mulla on tänään ultra! Tosin illalla vasta, 18 jälkeen, mutta tuun sitten huomenissa kertoman kuulumisia. Mua jännittää ihan hirveesti.

Muuten olo on ok, kuvotus on hellittänyt ja väsymys lieventynyt, vaikka väsynyt olen edelleen. Huimaus jatkuu, samoin selkä on koko ajan kipeä.

Inhottavaa on se, että kun vaikka aivastan, mahasta repäisee todella kipeästi, siis lähinnä nivusista/lonkan alta. Pitää aivan pikku kippuraan menn, kun alkaa aivastuttamaan, ettei sattuisi niin kovasti. Onneksi mulla ei mitän megaflunssaa ole, välillä kuitenkin aivastuttaa. Tämä aivastuskipu on ollutkin jo jonkun aikaa.
 
Huiskahäntä: mua ja aivastuttaa koko ajan. Onneks ei aina, mut välillä ja vihlasee ihan alhaalta vattasta. Ei kai se mitään vaarallista oo? Voisko mulla ainakii olla kiinnikkeitä ed. sektiosta? Olen sen näin ainakin itse mieltänyt. Toivottavasti tulee ihania ultrakuulumisia :heart:

Mites muuten ois, jos alettais laittaa aina tekstin alle rv:t niin näkis aina millä viikolla kukin on menossa?

Venla ja Tauno 12+2
 
Kaa
Heips!

Kävin tänään ultrassa ja oireettomuuteni enteili oikein. Abortus inhibitus noin pari viikkoa sitten. Eli ei tule meille sittenkään kesävauvaa. Edessä on nyt luultavasti kaavinta. Nyt olisi olleet viikot 10+6, mutta alkio oli kuollut kohtuun noin vkolla 9+2. Mieli on aikalailla matala ja turta. Saisipa äkkiä tuon asian alta pois. Palaan palstalle sitten kun olo on hieman kohentunut.

Ilmoita odotusta muille listalaisille.
 
Kutmulalle iso :hug: tätäkin kautta, samoin Kaalle :(

Oma ).( Äsken kotiuduttiin ultrasta ja neuvolasta. Pienenpieni papunen siellä hirmuisesti viuhtoi ja vilkutteli :heart: Ultran mukaan päiviä olisi muutama vähemmän, mutta LA pidetään vielä samana, tarkistetaan muutaman viikon päästä np-ultrassa sitten. Muuten kaikki kunnossa, yksiössä asustaa "vain" yksi papunen (pahoinvoinnin määrästä olisi taas voinut isompaakin määrää veikata). Verenpaine mulla on matala, samoin paino (olen aina ollut pitkä ja laiha), terkkari kehoitti vaan nauttimaan joulusuklaita hyvillä mielin ilman pelkoa liiasta lihomisesta :D Meillä onkin nyt np-ultra sairaalassa (esikoista odottaessa se tehtiin omassa tk:ssa), sinnekin saatiin jo aika vähän ennen joulua. Seuraava neuvola onkin sitten joulun ja uudenvuoden välipäivinä.

Hyvillä mielin siis jatketaan, toivottavasti pahoinvointi ja väsymys alkaisi kohta helpottamaan. :)

Hulda rv 9+1
 
Kaa :'( voimia teille.

Täällä samat oireet jatkuu...nyt tuntus taas että se väsymys palaa. Ei siis oikeesti väsytä, vaan väsyny olo :D hankala selittää, mutta kyllä ymmärrätte :p

Yohanna, kiva että muitaki joilla sama la :heart: vaikka tuskin nyt laskettuna päivänä syntyy, mut siltikki.

Mami Ja Nasu Rv 9 :heart:
 
Heippa pitkästä aikaa. Ja heti ensiks :hug: kaikille vaavinsa menettäneille.

Itsellänikin on aika pelonsekaiset fiilikset kun pahoinvointi on loppunut jo pari viikkoa sitten, no eipä se kyllä kauheen voimakasta ollukaa, eikä kahdesta edellisestäkään ollu pahoinvointia laikaan. Kuitenkin pelottaa onko kaikki hyvin kun ei tullu sinne varhais ultraankaan mentyä ja neuvolas kävin pari viikkoa sitten, mutta kun silloin oli viikkoja vasta 8 niin ei sydänääniäkään kuunneltu vielä. Tänää sitten piti olla Ultra, mutta kun menin sinne niin lääkäri oli perunu kaikki tän päivän ajat sairastumisen vuoksi, et lievästi ketuttaa.

Ahdistus alkaa oleen jo aika kova kun täältä joutuu koko ajan lukemaan kuinka raskauksia menee kesken :(

Nyt viikkoja olis tasan 11
 
:hug: kaikille joiden odotus on tällä kertaa loppunut.

Me käytiin tänään np-ultrassa. Pikkutyypin koko vastasi jo viikkoja 13+2, joten laskettu aikakin siirtyi nyt toukokuun puolelle, 25.5. on nyt todennäköisin laskettu aika. Kamalaa sanoa, kun niin monella on tullut keskenmeno, mutta olen niin onnellinen, että pahin km-riskiaika on nyt takana. Nyt voi oikeasti alkaa luottamaan, että kaikki voisi mennä hyvin ja meillä on vauva tulossa toukokesäkuussa!

Miinamaria ja pikkutyyppi 13+2
 
Voi Kaa :'( :hug: Paljon voimia sinne!
Mulla on huomenna np-ultra ja nyt alkoi oikeesti jännittää,että onkohan siellä kaikki hyvin...Niin paljon on tullut ikäviä uutisia...
Mutta onneksi on myös vastapainoksi saatu paljon hyviä ultrauutisia,että niiden voimin eteenpäin!
Täällä väsymys on väistynyt ja pahoinvointi on ajoittain vähän hellittänyt...Kuppikoko ei oo ainakaan pienentynyt :D
Niin ja tervetuloa uusille!!





 
Pahoittelut Kaalle ja muille masu-asukin menettäneille. Voimia!

Täällä tuli tänään oireet taas lievänä takaisin. Täytyy myöntää että kyllä alkaa hieman uudelleen pelottaa tuon maha-asukin tilanne kun ihmeen paljon on tosiaan tullut noita huonoja uutisia.
Torstaina on neuvolalääkäri ja toivottavasti sieltä kuuluisi sykettä. Vielä melkein kaksi viikkoa np-ultraan.

 
suuret osanottoni kaa :hug: ....olen sanaton ja surullinen...

ON...mulla alkoi yöllä "kasvukivut" ja tottakai säikähdin, kun ne oli oudon kivuliaat että oikein heräsin joka kerta...menivät aalloissa...Soitin neuvolaan ja sanoivat että se on normaalia, ja se kipu on viel normaalia jos joutuu oikein laittaa itseensä koukuun...noh siis onneks..mutta seuraan tilannetta hyvillä mielin kun ei ole mitään vuotoa ollut...vieläkin nuo kivut tulee aalloissa...
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby

 
Mekään ei saada kauan odotettua esikoista. Maailma musteni eilen, kun ultrassa löytyi abortus inhibitus (hirveä sana!) eli keskeytynyt keskenmeno. Nyt rv 9. Vkl:na tuli pientä rusehtavaa vuotoa ja menin ultraan tarkistamaan tilannetta ja koko kauheus paljastui. Huomenna aika gynen pkl:lle. Kyllä nyt on suuri suru, kun oli jo elämää suunnitellut eteenpäin. Pienin askelin eteenpäin. Uskon että kaikella on tarkoituksensa ja joskus mekin saamme vielä suuren onnen kokea. Kyllä sitä lasta pitää sitten suurena lahjana.

Kaa Suuren suuret halit, ollaan oikein kohtalotovereita! Tuntui kauhealta lukea, että sulle käynyt ihan samoin.

Muille oikein hyvää odotusaikaa ja pitäkää hyvää huolta pikkuisistanne!
 
Mua rupee nyt oikeesti pelottaan, kun niin moni jo menettänyt pikkuisensa

:hug: kaa ja juuliai

Eilen oksensin ekan kerran, oli kyllä niin hirveetä :x seuraavaa kertaa odotellessa. Tänään ollut kyllä ihmeen oireeton päivä, että senkin takia on pelko persiissä...

Miss Piggy 8+3
 
Suurensuuret voimahalaukset Kaa ja [/b]juuliai!! :'( Olen niin pahoillani puolestanne. Tuntuu niin epäoikeudenmukaiselta ja murheelliselta. Voimia teille!

Todellakin, tuntuu että melko paljon viime aikoina tullut näitä ikäviä uutisia, toki niitä ihaniakin ultrakuulumisia, onneksi... Kyllä jännittää mennä ylihuomenna lääkärineuvolaan ultrattavaksi.

Täällä voinnit entisellään... Kuvotus on vähentynyt. Heti hiipii mieleen että mitähän mahtaa sekin tarkoittaa :/ Vaikka kyllähän se esikoistakin odottaessa väheni selvästi näillä viikoilla, muistaakseni... Kai.

No, nyt nukkumaan tästä.

Kylkiluu 10+1
 
iso :hug: Juuliai

Täällä tää väsymys jatkuu, tuntuu ettei mikään riitä... Pakko vaan jaksaa hoitaa tää huusholli ja tytön kanssa olla... Ens vkolla taas jatkuu työt ainaki kolme viikkoa ja aika paljon on iltavuoroja. Saa nähä kui sitä jaksaa. Onneks on kiva työ ja vuorot menee aina vauhilla :)
 

Yhteistyössä