***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

Ohhoh, onpa ollu aamupäivä :/ Aamulla ku heräsin niin vointi oli yllättävän hyvä.Nappasin suuhunkin jotain ja olo oli kerrassaan mukava, kunnes löysin maitotölkin olohuoneesta, jonka mies oli sinne unohtanut. Ajatuskin pilaantuneesta maidosta sai minut pahoinvointiseksi, eikä aikaakaan kuin jo olin rynnimässä vessaan, jossa mies oli juuri käynyt kitkerän suloisella ammupissalla. Tuloksena oli se etten kerennyt pöntölle asti, vaan aamupalani lensi ympäri vessanlattioita. :ashamed: hurmaavaa :/
No sitten kiirehdin opistolle, etten myöhästyisi ja tänne päästyäni selvisi ettei meillä olekkaan tänää näitä päivätunteja :| Istun ja odotan nyt siis tyhjän panttina opiston kirjastossa ja odotan että kolmen tunnin päästä pääsisin tunneille. :/ Ja vatsassa vain velloo...
Toivottavasti teillä muilla on hieman parempi päviä :LOL:
 
Lauri Tähkä-villasukat?*raksuttaa*
Mulla on kans jonkun verran ollut kasvukipuja ja sellanen pieni kumpare tuntuu tossa alavatsassa.Normaalit vaatteet menee vielä ihan hyvin,vaikka malttamattomana odotankin et saan kaivaa mammavaatteet esiin :D

Mä oon kans täys joulufanaatikko ja jouluvalot laitoin viikonloppuna ja tänään meinasin laittaa jouluverhot.Ja joululaulut soi :xmas:

Bamse rv 12+3
 
Bamse: Huutiksesta hommasin kotidopplerin ja hinta jäi 49e. Ei siis paljon halvemmalla kun uusi, mut pikkasen kuitenkin. Pitäis tulla huomen tai ylihuomen. Ei malttais oottaa. Tuntuu kyllä aina silloin tällöin kun rauhottuu, sellasia pieniä hipasuja ja "kuplia" alavatsalla. Toivottavasti olis jo liikkeitä.

Torstaina olis neuvola, ja toivottavasti sitä ennen pääsis jo kuuntelee :heart: ääniä!
 
kasvukipuja on myös täällä.

Tänään vaihettiin jouluverhot ja laitettiin myös valot. Siivottiin niin samalla laitettii sitten valmiiksi. Osa koristeista vielä laatikossa ja olkkarin ikkunoihin pitää ostaa jonkulaiset valot.

Äippä Ja Nasu 9+6
 
Terveisiä lääkärineuvolasta! Tänään kuultiin ensimmäiset sydänäänet :heart: Aivan huikeaa :D Ihanaa kuulla ne ihka ensimmäisen kerran. Kohtu on kasvanut ja kaikki ok.
Meillä onkin säpinää tällä viikolla kun np-ultra on jo ylihuomenna.

Mä oon laittanu ulkovalot ulkokuistille. Laittelin havut laatikoihin ja valot sinne + kiertämään kuistia, tuli nätti. samoin takapihalla terassin yllä, kaunista.

hyviä vointeja kaikille! Mulla ollut kaksi kokonaista päivää nyt vähemmällä pahoinvoinnilla, jokohan olisi loppumaan päin? :D

-kylli ja Anni-Yrjänä 11+6-
(jeeeeeeeeeee!!! 12 viikkoa täynnä!!!!!!!!!!) huh =)
 
iltaa!

Onnea kaikille odottajille :heart:
Saako liittyä joukkoonne?

elikkä La 12.6 OYS ja viides lapsi

kävin tänään ekassa ultrassa ja jännitti ihan älyttömästi.. vaikka nlassa jo kuuluki sydänäänet (mutta yks keskenmeno kummittelee :/ ) ja la aikaki selvis siellä =)
voi että sitä oottaaki et saa sen pikkusen tuhisevan nyytin kainaloon :heart: Toivottavasti kaikki menee loppuun asti hyvin
 
Hepskukkuu. En oo jaksanu taas paljon kirjotella. Väsyttää hereillä oleminenkin, saati kun pitää keskittyä johonkin :/ Kasvukipuja on ollu rinnoissa ja en tiiä onko masussakin...jotain vihlontaa siellä on ollu :whistle: Huomenna ois Oys:lla np-ultra, jossa saan lopullisesti lasketun ajan oikein. On ollu niin ressiä päällä että huh...voimia kaikille ja tervetuloa uusille :flower: =)
 
Eilen tuli käytyä nt-ultrassa yksityisellä. Olipa ihana nähdä se 5.1 cm jälkikasvu, kun olen ollut hieman huolissani, että onkohan kaikki hyvin, kun mitään raskaustuntemuksia ei ole, eikä maha ole vielä kasvanut. No esikoisen raskaus oli kans lähes oireeton, ja tuossa mahassa on hieman "esikasvatusta", joten sen vuoksi ei kyllä olisi pitänyt murehtia.
Kaikki oli siis hyvin ja niskaturvotusta löytyi 0.8 mm, eli tosi vähän. Verikoe tuli otatettua samalla. Riskilaskennan tulos selviää ensi viikolla. Muutenkin kaikki rakenteet näkyi jo suhtkoht hyvin, mm. varpaat ja sormet tuli laskettua. Oli muuten ihan eri tasoiset kuvat kuin se mitä kaupungin ultrassa saa, vertasin just esikoisen ekaan ultrakuvaan ja siinä näkyy pelkästään möykky. Nyt näkyi jo lähes kaikki rakenteet, tosin hirmuisen pienenä. :heart:

Kata rv 11+5
 
Moni käyny jo np-ultrassa. Meidän pitää odotella viel vähän aikaa. No onneks aika menee nopeaa ja ens viikolla pääsee kuunteleen ne sydänäänet.
Lauantaina lähdemme pikkujouluihin hotelliin, poika menee ukin luo yöksi.

Kokeilin henkalta ja maukalta tiilamia mammahousuja, maha näyttää niissä puolet isommalta :kieh:

Äippä Ja Nasu Rv 10 :heart:
 
Kata-76:Me käytiin kans yksityisellä np-ultrassa viime viikolla ja rv oli sillon 11+5 ja kiinnitin samaan huomiota,että kuvat oli paljon selkeemmät...Kaikki sormetkin näkyi!Parissa vuodessa tekniikkakin on varmaan kehittynyt...
Äippä2006:Mä huomasin viimeksi ihan saman kun laitto mammapöksyt jalkaan,niin maha kasvoi silmissä :eek:

Bamse 12+4
 
Ultra takana ja kaikki hyvin, huh. Kieltämättä jännitin, kun niin moni oli joutunut pettymään... Meillä la siirtyi niin paljon, että taidan pakata laukkuni ja siirtyä toukokuisten pinoon. Nyt odotelleen vauvaa syntyväksi 26.5, nyt viikot 14+1. Tiesin tuota odottaakin, ei tullut yllätyksenä. Sinänsä hauska, kun odotuspuolella toivoin kevätvauvaa muiden mukana ja "jouduin" sitten toivomaan kesävauvaa. Nyt voinkin sitten todeta, että kevätvauva tulikin meille! Lisäksi esikoista odotin toukokuisten pinossa, onpa mukava että nyt sitten tätä uuttakin

Sinuhe ja Onni-Ilona 14+1 :heart: :heart:
 
Olipa sinuhella iloisia uutisia :heart:

Ei tullu doppleri vielä tänään :'( miä jo niin odotin. No ehkä huomenna. Nokisuutari kuitenkin tuolla katolla touhuaa. Että miä inhoan sitä, kun tulee joku sähkömittarin lukija tai joku vastaava ilmottamatta, ja sitte täällä keskellä korpea pelottaa avata ovea tuntemattomille. Onneks on toi lehmän kokonen koira, joka kyllä ilmottaa jos joku ajaa pihaan. Kromosomipoikkeavuuden testitulos tuli 1:50 000. Tossa lukee, että riski on matala eikä lisätutkimuksia tarvi. Huh... kyllä sekin jännitti, kun ei esikosta mitään tollasta ollu.

Olkkarin jouluverhot on vaihdettu ja keittiöön vaihdan vkl:na, kun tilasin Anttilasta sellaset loitsuverhot ja haen ne perjantaina. Nyt vois tietty laittaa vähän jouluvaloja olkkariin, niin sais pientä tunnelmavalaistusta.

Venla ja Tauno 13+2
 
Mulla tais rypäle pahoinvointi loppua tolla viikolla, siis sillai, et iltasin jos olin tosi väsy, niin pikkasen kiersi. Mut nyt on loppunu kokonaan, ja ruoka maistuu kun viimistä päivää. Syön kun hevonen. Ja mulla ei esikosta ollu päivääkään pahaa oloa, et ei kai se sinällään mitään välttämättä kerro :heart:
 
Np ultras käyty...siellä AadaOlavi heittel kuperkeikkaa :heart:
En halunnut veriseulaa joten en kysyny edes turvotuksesta,mut sano että sitä vain vähän joten ei huolta.
Kokoa toisel tais olla 4,7 jos en väärin tulkinnut tuota äippäkorttii =)
Laskettu aika pysy tasan samana ku tähän menneskii...nyt rv 11+4
 
rypäle, mullaki loppu suunnilleen noilla main pahoinvointi. Hyvähän se on jos ei oo paha olla =) Kävin tänään np ultrassa, ja olikohan se 1,2mm. Laskettu aika siirtyi 17.6.2008 ja se on lopullinen virallinen joten jos listaa päivitetään niin voisi muokata, kiitos :wave:

Di 11+0
 
Kiva kuulla kun kaikilla menny hyvni noi ultraukset, ei oo tullu ikäviä yllätyksiä :)
Itse kävin kans tossa verikokeessa, ja sanoivat et soittavat sit puolentoista viikon perästä jos jotain löytyy, eivät kuulema soita jos riski ei oo koholla. Ei oo mitää ainakaa viel kuulunu ja hyvä niin :)
Hei muuten, kun asutaan miehen kanssa vuokralla kerrostalossa niin missä vaiheessa pitäs ilmottaa talonyhtiölle perheenlisäyksestä? Vai saako ne jotain muuta kautta tietää ?

nii ja Rv 13+0 :) tulis jo viikkoja lisää!
 
Huii...pitiks lapsen syntymäst ilmottaa kerrostalos :eek: Meil 3 edellist synty ku oltii vuokral enkä kyl ite ikuna ilmottanu :whistle: ....eikä mieskää oo sanonu et olis ilmotellu....hmmm,pitääkin kysyy tuota ku käi vaivaamaan :D
Nythä meil oma talo nii ei tarvi ainenkaa ilmottaa.
 
Ei kait niitä lapsia nyt muuten tarvitse taloyhtiölle ilmoittaa, mutta ne tarvitsee sen tiedon vesilaskutusta varten (jos ei ole omaa vesimittaria). Ja kait ne jonkinlaista asukaslistaakin pitää.
Nim. minun kait pitäisi tietää kun olen taloyhtiön hallituksessa... :D
 
Pikaisesti tässä kahden oksennuksen välillä:

Kannattaa kerrostalossa (olipa omistusasunto tai ei) ilmoittaa isännöitsijälle vauvasta, kun hän on syntynyt, pelastussuunnitelmaa varten! Ainakin edellisessä kodissamme isännöitsijä halusi tietää muutoksista -hän jopa kirjasi sen, että meillä on kissa ja koira, joten palomiehiä olisi tulipalon sattuessa käsketty etsiä nämäkin perheenjäsenet.
 

Yhteistyössä