***Kesäkuun Vauvat 2008***marras

Kiitoksia vastauksista :wave:
Varmaan sitten synnytyksen jälkeen ilmotellaan ku ollaan kotiuduttu :)
Mutta siihen on vielä aikaa :D
Alkaa muuten pahoinvointi jollain tapaa nyt selkeästi helpottaa. Tai se on lähinnä siirtynyt sellaiseksi aamuyö - aamupahoinvoinniksi. Hyvä niin :) Väsymys tosin on yhäkin kovaa, mutta tyytyväinen olen silti :D
Mites muiden olot?

Menhit ja Ella-Viljami rv 13+1
 
Venla-05 Jokos tänään sait sen Dopplerin?

Täällä koko raskausajan ensimmäinen oksennus tuli viime yönä ja viikkoja jo kuitenkin 13 kasassa. Mielenkiintoista jos nyt alkaa pahoinvointi kun kaikkien opusten mukaan sen pitäisi nyt hävitä ja alkaa ns. helpompi aika kun toinen kolmannes menossa. Tänään ollut kuitenkin ihan hyvä olo ja ruoka pysynyt sisällä.

NASU-masu 13+3
 
Sydänkäpynen samoilla päivillä mennään juu :wave: =)

Miulla huomenna neuvola ja ensiviikon perjantaina olisi sitten np-ultra...jänskättää kyllä,vaikka jo monesti käyny :|

Tuli nähtyä viikonloppuna unta että synnytin yksin vessassa tyttö vauvan..hui! No onnessani siinä olin ja ilolla ottaisin pikkuisen tytön tänne poika valtaiseen perheeseen lisäksi :D :LOL:
Taitaa alkaa nuo harjoitus supistelut jo kun silloin kun unta näin niin supisteli (ihmekkös tuo kun synnytys unia näkee ) Kunhan vaan ei kovemmin alkais...

tv amati ja nasukki rv10+5
 
NASU-masu: Ei tullu doppleria vielä :kieh: Pistin hienovaraisen kyselyviestin lähettäjälle päin. Mut huomen on neuvola ja sit toivottavasti kuulee :heart:

Amati: Minäkin näin synnytys unen. Ei tosin niin kovin ihana. Alkaa ilmeisesti alitajunta tekeen tepposia kun ei oo kun 13vko enää esikon syntymäviikoille. synnytin siis 5cm pitkän vauvan, jolla oli kaikki jo kehittyny. Se jo hengittikin, mutta eihän se kauaa jaksanu. Mut aika levollisin mielin heräsin, vaik tollasen painajaisen näinkin. Outoa...Vai onkohan sitä niin varautunut siihen, että mitä vain voi sattua ja että loppuun astihan tää raskaus ei tuu menemään. En tiedä?

Venla ja Tauno 13+3
 
Sydänkäpynen mun la aika oli 12.6 eikä 14.6.. paitsi ei kyllä sillä niin merkitystä oo mikä pvä :D meillä kaikki syntyneet laskettuna pvänä tai vkoa aikasemmin

mulla menny pahoinvointi oikeestaan ohi.. vähän kilpirauhas oireita johon tosin kuuluu pahoinvointi.. joulua kovasti polttelis laittaa mut eipä tuo varmaan kannata, päästään muuttaan omaan uuteen kotiin 15,12 eli jouluksi nii vasta sinne sitte. tosin kaikki piparit yms joululeivonnaiset pitää ennen muuttoa leipoa ja tääl sit ollaan oltu niin yksinhuoltajana ku olla ja voi.. ihan ku tää raksa-aika loppuu.. ei oikeesti jaksas ennää yhtään.. no pari vkoa viel =)

tääl ootellaan mahaa.. mulla kaikki lapset ollu alle 3kg ja ikään ei oo ollu "kunnon" mahaa.. nyt on eteis istukka joten toivossa on hyvä elää ;)
 
Hei kaikille!

Tänne kuuluu nyt loistavaa :D
Tänään oli np-ultra, jossa kaikki hyvin. Meidän pikkuisen pää-perä mitta on 60.5 mm, niskaturvotusta 1.5, joten kaikki hyvin. Vastasi tasan niitä viikkoja jotka on menossa eli 12+2.
Kovasti kääntyili ja liikkui pikkuinen ja kauan tuijotteli myös kameraan päin. Oikein poseerasi äitille ja iskälle!

Aivan mielettömän helpottunut olo.

Hyviä vointeja kaikille :heart:

-Kylli ja Anni-yrjänä 12+2-
 
Tänään oli ensimmäinen neuvola ja kaikki on näillä näkymin hyvin, sydänäänet löytyi heti. Ensi viikolla saan ajan np-ultraan, pääsemme vihdoin näkemään pikkuisen.

Pahoinvointi on loppunut mutta väsymys jatkuu, saatta johtua alhaisesta hemoglobiinista. Muuten on mitä mahtavin olo.

Fenix ja masukki 9+3
 
Heippa,

ensimmäinen neuvola takana. Sydänäänet kuulu hyvin ja muutenki kaikki hyvin. Myös mun yleensä alhainen hemoglobiini oli nyt hyvä. Muutaman viikon päästä pitäis olla sit nt-ultra ja seuraava neuvola vasta tammikuun puolvälissä. Edellisestä raskaudesta niin vähän aikaa, että neuvolassa ilmeisesti tarvii käydä aikas harvoin.

Masu mullaki jo kasvanu. Ihan selvä pieni kumpu. Ulkopuoliset ei siis varmasti vielä huomaa.

emilija 10+2
 
heij! :D tuli tänää sitten ostettua ensimäiset mammahousut..nyt on tilaa vaikka meille kaikille kolmelle :D on ne vaan niin suloset, nyt vaan odotellaan kovasti että tuo maha tosta alkais pyöristyy ja housut täyttyy entisestää. miehellä oli hauskaa kun koitin etsiä mahtuvaa vyötä lantion kohdalta niihin housuihin. koitin sitten selittää et jos joku on siitä leikannut palan pois :LOL:

seuraavaan neuvolakäyntiin olis vielä aikaa kolmisen viikkoa.. tiedossa ihan vaan terveydenhoitaja käynti (sydänääniä kuunnellaan, ja puhutaan liibalaabaa sekä tietty pissakoeeet,ym..). seuraava ultra, joka sitten on rakenneultra on tossa tammikuun lopulla.

kovasti jännittää pomolle kertoa asiasta..
tiedän kyllä et varmasti aavistaa jo jutubn koska tietää esim. keskenmenostani ja siitä että yritetään lasta avopuolison kanssa. silti kuitenkin se on se sama pelottava pomo :/ miten te muut olette asiasta kertoneet??!!

marleena83 ja vinski12+5
 
Täälläkin eka neuvola takana, sydänääniä ei saatu kuulumaan, kun niin aatamin aikaset vehkeet siellä neuvolassa :/
Sokerirasituskokeeseen joudun, se tuli jo selväksi :ashamed:
Np-utrakin on jo varattu, jänskättää :D en malta millään odottaa...

Nyt pitäis ruveta jumppaamaan tota selkää, ettei joudu sänkypotilaaks loppuraskaudessa :/

marleena83 Mä en oo vielä kertonut pomolle, ei varmaan kauheen hyvää tykkää, mut ei voi mitään. Ajattelin, että kertoisin vasta kun 12 viikkoa on täynnä, tai sit jos ei mitään ongelmia tuu niin sit ehkä joskus tammikuussa (rv15-18)...

Piggy 9+4
 
Miä kerroin pomolle heti, kun tiesin, että raskauden aikana tulee olemaan paljon sairaslomia, niin minusta oli rehellistä kertoa, mistä nämä saikut sitte johtuu. Nytkin ollu 3vko saikulla. Ens viikolla yritän mennä töihin.

Ihania neuvolakuulumisia kaikilla. Oma neuvola tänään, ja vaik sen sintin on ruudulta nähny, niin silti jänskättää, kuuluu sydänäänet. Ei voi kun luottaa. Saa kyllä heti ekaks kuunnella, niin pääsee jännityksestä.

Venla ja Tauno 13+4
 
heippa!

oon jonku aikaa luesellu teijän juttujanne mutta nyt vasta ite kirjoittelen tänne..:)
no mulla on laskettu aika 8.6 ja viikot varmaan nyt 12 ja risat?? en oo jaksanu noihin viikkoihin nyt kiinnittää huomiota. ja synnytyssairaala HYS.
toista tässä ootellaan. esikoinen on nyt vajaa 8kk :whistle: ikäeroksi taitaa tulla 1vja 1kk reilu.. että hulinaa tulee riittämään sitten.
ultrassakin on jo käyty, kaikki on hyvin. :)

mutta palaan myöhemmin uudestaan..;) jos siis saa vielä liittyä näin mattimyöhäsenä??

jalava
 
jalava: tervetuloa kirjottelemaan :heart: hui, tuleepa teille pieni ikäero =)

Vein tossa neidin hoitoon ja menin käymään äidin työpaikalla. Tuli tosi huono olo ja pyörrytti ihan älyttömästi, eikä menny millään ohi. Normaalisti menee tosi äkkiä ohi pyörrytys. Onneksi vieressä terveysasema ja kävin siinä mittoottamassa paineet ja hemoglobiinin. Molemmat aika alhaset. Paineet oli 90/60 ja hb 108. No ei muuta kun omalle terkkarille suoniverinäytteeseen, jotta iltapäivällä ois tarkempi hb tulos kun on neuvola-aika. Kuulemma jos hb alle 95 niin ä-polille tarkastukseen, onko sitte veritankkaus kyseessä vai mikä? en tiedä, mut ehkä se ei oo niin matala. Kyllä v***ttaa tällanen, kun esikosta ei pysyny paineet alhaalla ollenkaan ja nyt ne ei pysy ylhäällä. Miksei kaikkien raskausajat vois olla vaan yhtä nautintoa? Mulla ei ainakaan päde se, että olis parhaimmillaan raskausaikana :LOL: Ei kyllä viittis olla koko 9kk saikullakaan. Mut katotaan mitä iltapäivällä näyttää...
 
Viikko sitten oli eka lääkärineuvola ja lekuri pikaisesti käytti vatsan päällä ultrauslaitetta ja kun ei heti kuulunut ääniä niin totesi että kohtahan se ultra on eikä etsinyt sitten enempää.. :kieh:
No, maanantaihin asti jännätään. Oireet ovat lievät edelliseen raskauteen verrattuna mutta joskos olisi poika tai kroppa tottunut hormooneihin tai tulee ulkoitua ja saa nukkua enemmän kun on hoitovapaalla.. :whistle:
Tänään tuli 12+0 ja pomolle piti kertoa jo kuukausi sitten kun soitteli.. menen vuoden vaihteen jälkeen vähäksi aikaa töihin niin pakkohan se oli kertoa että osaa suunnitella työkuviot. Tai ei pakko mutta reilua mukavaa pomoani kohtaan.. =)
Täytyypä mennä sovittelemaan mammahousuja jotka haettiin juuri tytön kanssa postista, alkaa tuo kumpu jo kasvamaan siihen tahtiin. :D
 
kun kaikilla neuvola käynnit käyneet hyvin ja sydän-äänet on kuulunu...

Mä haluisin kanss että ne kuunneltais...mutta sinne viel kolme viikkoa...19.12...kai se on sit normaalia?...ja eka ultra on vasta sit tammikuussa....Noh huomenna tulee 11 viikkoa täyteen ni enään viiko rv12...jee...Olin tänään uimassa ja mun täytyy kyllä ostaa mammauimapuku, oma uimapuku kyllä alkas oleen pieni alavatsan kohdalta.....Missä niitä olis myynnis???...Ennen salkkareita mennään mieheni kanssa käveleen... :heart:

Niin muuten, mites muiden seksihalut? mulla ne on edelleen kateissa...yleensä mua jo haluttaa kun ajattelen asiaa, mutta nyt viel ainaki ne fiilikset kateissa...Neuvolan täti kyllä sanoi että sekin on normaalia että halut häviää..

Löysin niin ihanan kaupan stadista, kampista...niillä myös verkkokauppa, mun äiti osti sieltä suuren äitiyskirjan ja kolme mammapaitaa :D ...www.bebes.fi
 
Sydänkäpynen En oo hokassu että ootko jo kertonu ,mutta kysympä vielä. ELi onko teillä ollenkaan np-ultraa?

Seksihalut Ei hirveesti oo tehny mieli, muistelin että sama oli viime raskaudessa. Sitten ennen puolta väliä ne tuli takas :LOL:


 
Neuvola takana ja sydänäänet löytyi kovan etsinnän jälkeen. Hb oli 119 suoniverestä otettuna, mut pitää kuulemma raudat aloittaa. Ja alkoholilomakkeita sain täyteltäväks, itelle ja miehelle. Katotaa riittääkö miehen rajat :LOL: Painelääkitystäkin ehkä päästään pienentämään. Huomenna kuulee sen. Sit joku verenrauta-arvo mun pitää soittaa ens viikolla.

Venla ja Tauno 13+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Sydänkäpynen:
ok, hmm...eipä neuvolan täti siitä mitään puhunu...rakenne ultra on silloin rv18 tammikuussa...Pitäiskö soittaa ja kysyä...?
kaikilla paikkakunnilla ei ole lainkaan käytössö tuota niskapoimu ultraa millä siis mitataan sikiön niskaturvotusta (n raskausviikolla 12 niskaturvotuksesta voidaan päätellä kehityshäiriöitä). Viikon 18 rakenneultra taas on sikäli tarkempi että sikiö on jo sen verran iso että rakenteita ja sisäelimiä pääsee ultran avulla tutkimaan "oikeasti".
Esim. Päijät-Hämeessä ei tuota rakenneultraa ole ollenkaan, täällä tehdään tuo niskaturvotus ultra.
 
ja minä odottelen edelleen että saisin tietämättömyydelle päätöksen ja pääsisin vihdoin lääkäriin. 14.12 vasta... tuntuu loputtomalta ajalta odottaa kun ei tiedä millä viikolla mennään tai yhtään mitään muutakaan. paitsi masu kasvaa :D
 

Yhteistyössä