~KesäMassut 2007~ vol. 2

Heippa!
Täällä tuulettunut äitee,la oli se tyttöjen ilta,ihan jo iltapäivästä keräännyttiin kokoon.Oli kiva nähä vanhoja tuttuja ja jutella,syödä ja saunoa.Vähän siinä kuppia otettiin myös mutta ei maistunut kun mulla ne krapulat olleet niin järkyttäviä.
Ilmeisesti on migreeni pujennut ja alko taikka krapula saa sen villiintymään.
Pitäis lääkkeet hommata niin vois joskus kupitellakin!! :p

Ihania kuvia ootte laittaneet...Profiilin päivitys on jäänyt multa,pitäsi koittaa muistaa.

Ilouutisia tuli tän aamun punnitusreissulta!!!
Meillä öljylisä sekä liha-annosten tupla-triplaus on tuottaneet tulosta ja kuukaudessa oli tullut liki 400 g lisää painoa!!
Ihanaa.Ja se että kauramaito taitaa sopia,Miska ei vieläkään juo siis sitä eikä muutakaan,mutta ruokiin jemmaan sitä.Kalkkilisä varmaan tarvitaan kuitenkin mutta 3 dl menee maitoa nyt ihan hyvin.

Eli 11 kk mitat oli 76 cm ja 8,8 kg!
Ja -15 käyrältä tuli poju ryminällä -10 käyrälle.Ja uskoisin että lastenpolin lääkärikin on keskiviikkona tyytyväinen eikä tarvii mitään erityistä enää lisäillä.

On iso helpotus tosiaan!

Pikkis,ettehän kauaa ole vielä voineet yrittääkään,joten kovasti malttia ja plussatuulia sinnepäin!!

Ihana ilma tulossa,aurinko jo kovin paistaa ja pihalle kutsuu,lähettävä tästä.
Moikkis!
 
kata-74 Juu, maltti olis valttia, mut ei sitä täältä löydy.. :headwall: Yk8 vasta käynnissä, mut nää kierron alkupäivät on semmosia tuskasia aina ja tuntuu et eikö ikinä onnista. Ei voi muuta ku hengittää syvään ja olla onnellinen siitä että tämä yksi mussukka on meille jo suotu. :heart:
Ihana että teillä paino on lähtenyt nousuun! :hug: Ja tuuletuskin kuulostaa hyvälle. =) Itekin odotan riemulla toukokuun puolessa välissä häämöttävää tyttöjen viikonloppua..
 
Koitanpas mäkin poiketa kirjottelemassa vähän...

Pilkkikselle plussatuulia! Kiva lukee sustakin. =)

Katan tuulettuminen kuulostaa hyvälle... Mulla napsahti nimittäin raja vastaan ihan yllättäen ja oivalsin sitte tarviivani omaa kodin ulkopuolista aikaa. Ajattelin biljardin pelaamisen lämmitellä uudestaan, kun siitä kovasti tykkään. Olin jo vähän aikaa ollu kiree ja rauhaton, mutta en sit heti älynny mistä on kyse... Hämmentävää, mut nyt onneks voidaan jo sulatella.

Hienoa, että Miska on kasvanut paremmin. =) Jospa ne juomiset lähtis vähitellen sujumaan.

Mä ostin tänään pojalle tarralliset ensiaskelkengät. Tai en mä tiä onko ne oikeet ensiaskelpopot, mut sellaset tukevat vauvakengät kuiten. En meinannu millään löytää sellasia, mihin pojan pullee jalka mahtuis... Noihin meni ihan helposti ja on ihan kivan näkösetkin. Hennesiltä ostin sit vielä sellaset moniväriset lenkkarit, kun oli niin makeet... Ne on kyl vähän sellaset jätkäilymonot, kun ei anna mitään tukea nilkalle.

Välikausipukukin ostettiin ja ekalla puistoilureissulla heti päästin testaamaan. Siellä jätkä mönki hietikolla innoissaan ja jemmas kiviä kotiin viemisiks. :LOL: 86cm:en päädyin, että menis pitempään... Saa nyt sitten nähdä. Ei o kokemusta miten haalari pelittää taaperolla ja leikki-ikäsellä (olettaen, että mahtuu vielä 2-v kuten mammakaverin muksulla) mut saahan sitä sitte uuden puvun ostettua tarvittaessa. Oli muuten tosi pieni kokoero edelliseen, joten toi ei edes näytä liian isolta. Lahkeiden ja hihojen suuta nappasin ommella vähän pienemmäks, että pysyy paremmin paikallaan. Ne on sit helppo purkaa myöhemmin.

Poika oppii uusia sanoja. Kiitos sanoi oikeaoppisesti muutama päivä sitten, ahkeran harjottelun jälkeen. Nyt osaa 12 sanaa. Konttaamaan ei o vieläkään oppinut, mutta vähän väliä nousee tukea vasten ja laskeutuu sit taas. Kävelykin onnistuu hienosti tukea vasten, ensiaskeliaan ei vielä o ottanut. Muutanamn sekunnin pysyy kyllä ilman tukeakin pystyssä, mutta tajutessaan tilanteen pyllähtää istumaan.

Anskuli... Oi, matka olis kyllä ihana! Varmasti kiva sitä ootella. :)

Jonnakar... Meillä poika ei oikein suostunu nukahtamaan sänkyynsä pitkään aikaan, kun oli noita korvatulehduksia, flunssaa, eroahdistusta ja muuta. Nyt sit vaan kokeilin viedä sänkyyn siinä vaiheessa, kun oli syliin rauhottunu ja laittanu silmät kiinni. Ihan ilman ongelmia jäi nukkumaan siihen, joten on kyllä mahdollista palata aikasempaan tyyliin ilman unikoulua tai ylimäärästä tuskailua. Toivottavasti pääsette yhtä helpolla kuin me. :hug:

Onnitteluja niille, joita en o hoksannu huomioida! :flower: Mä oon edelleen ihan lahopää tän univelkani kanssa... Välillä kun tasaantuu, niin kohta taas kertyy. No, tää on tää vauvavuosi ja lapsiperheen elämää. :)

Huomenna onkin sitten neuvola, kun on allergiakontrolli tulossa ja lääkäri haluu kasvukäyrät. Kiva nähdä minkä verran poitsu on kasvanut.

Myy-80 ja poikanen, tasan 10kk :heart:
 
Toi on Myy niin totta että pitää itestä pitää huolta.Omasta jaksamisesta.Sitä niin äkkiä vaan urautuu ja uhrautuu.
Ja sitten on kiree ja ärtsy!

Meillä on käytössä Jonathanin välikausipuku ja kokona 74 cm.Ja se on tosi reilu koko,uskon että menee kesän ihan hienosti.
Mä kun tykkään että on ennemmin sopiva kuin iso sillä kun kävelyä opettelee niin jos todella iso puku yllä,on vaikee harjoitella kävelyä.

Noi koot on tosi ikäviä,Miskalle ostin 80 cm kaksosaisen JOnathanin puvun ja se mahtui vielä ihan ok meidän kohta 3 veelle Maisalle.
Ja Reimateciltä on 86 cm tuolla oottamassa ja se on myös iso.Saa nä'hdä millä puvulla talvi mennään...

Toivottavasti Myy on poitsu kasvanut hyvin,eikös teillä poikanen ole ollut vähän lyhyehkö?
Mutta mä oon sitä mieltä että lapset vaan kasvaa kovasti eritahtiin,tosin silloin kun allergioista kyse on parempi kontrolloida tarkemmin ettei tule kasvunhidastumia tms.

Miskan käyrä näytti aika hassulle,jos nyt paino lähtee yhtä jyrkkään nousuun kun oli laskussa niin käyrässä on kaunis Vee-kirjain!
Mut huomenna lääkäri tosiaan ja saadaan tuomio.

Ihana ilma,aivan upee.
Oltiin jo haravoimassa ja hiekkalaatikolla peuhaamassa.Miska ottaa isosiskosta mallia kovasti,mutta se ikävä juttu on että kaikki menee suuhun!
Muut ei mun mielestä ole näin vahvasti suuhun tunkenee tavaroita...Ihan kuin nälkä pojalla olis!!! :p

 
Heips!! =)

Käytiin pojan kans tänään 10kk neuvolassa.
Paino 8790g (noussut 2kk aikana 700g)
pituus 73,0cm (2 senttii tullu lisää)
py 44.8cm
Pienihän toi poika on... Hb oli alakanttiin; ekalla mittauksella 99, toisella 102 (alaraja kuulemma 105), ei kuitenkaan tarvii rautalisää antaa.

Poika liikkuu hauskasti istualtaan ja ryömii, mutta ei konttaa. Voi olla ettei konttaa ollenkaan, vaan lähteekin sitten suoraan kävelemään...

Iloinen poika on...tyytyväinen ja hyvän ruokahalun omaava! =) (paitsi ei suostu juomaan päivän aikana varmaan ees 100 ml:aa) :(
Kerran yössä herää, muuten nukku välillä hyvin, välillä vähän huonommin.
2 Hammastakin jo löytyy (peräti...)
Sanoja ei vielä tuu, epämääräisiä tavuja kylläkin.

Ite aloitan työt ens kuun puolen välin jälkeen, eikä pojan hoitopaikasta ole vielä tietoakaan... :headwall: Onnea muuten kaikille työpaikan saaneille!! :flower:

Niin se aika vaan menee.
Jaahas, vaunuissa heräillään...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille!!! =)

SaNi ja Niko 10 kk
 
Heipat!!

Meillä oli tänään 10kk neuvola ja Julia painoi tasan 9kg ja oli pituutta 74,5cm.

Paino oli tullut siis 200g alaspäin, mutta ei täti huolestunut mitenkään, koska tyttö on niin kovin liikkuvainen ja on syönyt vähän huonommin viimeiset 2 viikkoa.. Pituutta oli tullu 1,5cm.

Täytyy kyllä myöntää että kyllä äitiä vähän murehduttaa nyt tuo painonlasku, mutta onhan Julia muuten virkeä ja iloinen.

Ja ei tosiaan pysy hetkeäkään paikallaan!! Konttaa vauhdilla ja kävelee tukea vasten sujuvasti, kiipeä laatikoiden päälle yms.yms. Eli vauhtia piisaa :D

Maitotuotteista neuvolatäti sanoi, että voi alkaa antamaan viiliä yms. mitä on jo alettukkin antamaan, mutta sanoi, että voidaan myös alkaa siirtymään tavalliseen maitoon, jo nyt kun määrät mitä mukista menee päivässä on n.2dl luokkaa jos hyvä päivä.

LillaGubbenille voimia yötaisteluun, on se raskasta puuhaa, mutta toivottavasti palkitsee myös pian!!

Pilkkis79lle plussatuulia!!

Täytyy kyllä myöntää että kun töissä kävi asiakkaana raskaana oleva nainen niin kyllähän tuo vähän pisti huokailuttaa....

Niin haikealta tuntuu että tätä vauva vuotta enää muutama kuukausi ja ihan hetki sitten toinen vielä oli pieni tuhiseva nyytti... Voi snif.
Onhan se ihana katsoa kun toinen kasvaa ja oppii uutta, mutta välillä tuntuu oikea kauhea luopumisen tuska kun tietää ettei hetkeen enää meille vauvaa tule ja nämä kaksi on jo niin isoja että en itse ole enää korvamaaton... tai jotain sinne päin....

Ihanaa että kata-74n Miska on saanut painoa kasaan noin hyvin! Tule kertomaan lääkärireissun tuomio sitten :)

Niin ja toivottavasti SaNi saatte hoitopaikasta tiedon pian, mikään ei ole niin inhottavaa kuin elää epätietoisuudessa!!

-Hiiviö & Julia 10kk-








 
Kiitos tuulista!! :heart: Yritän nappailla niitä kiinni täällä.. :)

Meillä on huomenna 10kk neuvola. Poitsu on kasvanu hienosti tähän mennessä, mut nyt on alla yli kolmen viikon ruokailuvitkutus. Välillä ei meinaa paria lusikallista enempää upota. Saa nähdä onko vaikuttanu painoon.. Ollaan maisteltu raejuustoa ja jogurttia noista maitotuotteista. Viiliäkin pitäs vissiin kokeilla. Ootteko antanu viiliä ja jogurttia ihan sinällään vai sekottanu siihen marjoja tms? Maitoakin ajattelin jo pikkuhiljaa alkaa antamaan.

Meiän poitsu on kanssa tuota ryömijärotua, konttaamaan ei ole lähtenyt. Eilen tosin tuli joku tilapäinen mielenhäiriö vissiin, kun konttas yhtäkkiä pari metriä. Mut muuten etenee siis edelleen ryömien (aloitti 7,5kk:n iässä ). Kiipeilee mielellään ja kävelee tuen kanssa. Mitään sanoja ei vielä ole tullut. Kuukausi sitten tosin suhisi aina isin tai kissan nähdessään, mut sekin meni ohi. :D Tänään kysyin leikilläni pojalta aamupalalla, miksei hän vielä puhu äitille ja samassa hän kääntyi katsomaan ohimenevää kissaa ja sanoi "kitta"!! :heart: Sitä en tiiä oliko sattumaa vai sivuosuma, mut kyllä nauratti.

Hiiviö Kyllä tosiaan on haikea olo katsella tätä meiänkin "isoa" poikaa, vasta tosiaan tuhisi ihan pienenä sylissä. Vaikkakin kaverin vastasyntynyt vauva näytti NIIN pieneltä, et oli tosi vaikea uskoa, et meiän poitsu ois alle vuos sitten ollu samankokoinen. Uskottava se kuitenkin on.. Meillä kun on vasta ensimmäinen lapsi, niin toisaalta sitä odottaa innolla kaikkia tulevia kehitysvaiheita, eikä tajua tuntea sitä haikeutta niinkään. Toivottavasti saadaan vielä toinenkin, ettei tarvis miettiäkään haikeasti vielä mitään näitä juttuja. :heart:
Ei mikään ihme, että Julialla on paino vähän tippunut, jos on syönyt nihkeästi ja on niin liikkuvainenkin. Ihana että on oma virkeä ja iloinen itsensä, sehän on pääasia! :heart:
 
Kiitos Hiiviö! Itseasiassa "koulutus" meni helpommin ja paremmin ja nopeammin kuin ikinä olisin uskonut. Ekana yönä tosiaan sen tunnin valvoi ja kitisi (eikä toi tuntikaan ole musta edes kovin paljoa) ja seuraavana yönä nukkuikin sitten jo klo 21-06 inahtamattakaan, sen jälkeenkin yöt menneet todella hyvin, kerran saattaa hiukan inistä, mutta nukahtaa pian uudestaan. Selkeesti Niilo nukkuu paremmin omassa sängyssä, varmaan sitä on jo ahistanut siinä kainalossa nukkuminen. Ajoitus unikoululle taisi meillä osua just nappiin kun kaikki on menny näin hyvin. Tottakai edessä on varmasti vielä hankalia öitä, mutta nyt olen kyllä todella onnellinen, että on saatu jo useampana yönä nukkua yhtenäistä unta pitkät pätkät!!!

Pilkkikselle plussatuulia! Sitä plussaa minäkin täällä kovasti toivon, mutta eipä sitä kuulu. Mulla ei tosin ole edes menkatkaan alkaneet, mites sulla?
 
Heippis!!
Lääkärikuulumiset pikaseen,pyysin lääkäirä katsomaan Miskan juomista ja sanoi samantien että ei ole normaalia.Mennään kurkkutautien lääkärille perjantaina.
Poika tosiaan juo sen mitä yhellä hengenvedolla saa juotua ja sitten huohottaa.Ei pysty juomaan ja hengittämään yhtäaikaa.
Ihanaa että nyt lekuri kuunteli ja kattoi.Viimeks kun koitin ehdottaa jotain sen suuntaista niin totes että syömisiin se vaikuttais.

VOi olla ettei meillä siis olekaan maitoallergiaa,jos nä pulauttelut ja juomattomuus on jotain kurkun anomaliaa.
Eli saattaa olla että perjantaina tehään tähystys...
Voi että.Mutta jos sillä tä selvii niin sitten se tehtävä.
Ehkä poju humautetaan sillä eihän hereillä saa pidettyä paikallaan ja suuta niin auki että kunnolla saa tähystettyä kurkun ja nenänielun.

Mut nyt kiirehdittävä,anteeks omanapaisuus!!!
 
10kk neuvolakuulumiset :heart:

11,1kg ja 80,5cm, pää 49,7cm. Ihana kun kasvu on jatkunut ihan entisellään ruokailuongelmista huolimatta. :) Sain vähän jutella samalla koetusta menetyksestä hoitajan kanssa, teki ihan hyvää. Mun veljenpoika (alle kaksivuotias) nukkui siis pois kuukausi sitten ihan yllättäen. Ihana neuvolantäti kyllä, kun halusi asiasta jutella oikeen huolella, eikä vaan ohittanut asiaa osanotoilla. :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Pilkkis79:
Sain vähän jutella samalla koetusta menetyksestä hoitajan kanssa, teki ihan hyvää. Mun veljenpoika (alle kaksivuotias) nukkui siis pois kuukausi sitten ihan yllättäen. Ihana neuvolantäti kyllä, kun halusi asiasta jutella oikeen huolella, eikä vaan ohittanut asiaa osanotoilla. :heart:
Eikä! Ei mulla ole edes sanoja, ihan hirveää tuollainen. Olen tosi pahoillani :hug: . Voimia :hug: !
 
Pilkkis,isosti voimia.Ja veljesi tukemiseen myös.Niin itkettää moiset.

Mä oon porua myös vääntänyt sillä luin googlesta nielukasvaimista...lääkäri sanoi että jokin kasvava siellä on sillä poika vähensi pikkuhiljaa juomista ja nyt ei siis juo lainkaan.
Eli joko siellä on kasvain taikka sitten kitarisa.Mä niin toivon että risa on se pahis....

ihan itkettää kun katon tuota pikkusta ja mietin jos...
Eikä,en halua.Mutta niin sitä kamaluuksia tapahtuu kuten Pilkkiksen veljellekin.
 
Voimia Katallekin :hug: , toivotaan että kyse on tosiaan risasta tai jostain muusta vaarattomasta/hoidettavissa olevasta. Perjantainako teillä oli se tutkimusaika?

Kävin muuten alottamassa tonne tapaamispuolelle uuden ketjun, jossa voimme suunnitella toukokuisia syöminkejä ilman vauvoja. Käykäähän vilasemassa! Uudetkin kasvot ovat edelleen tervetulleita:) http://kaksplus.fi/keskustelu/t1030107

 
Kata Voimia! Ihan kamala tilanne varmasti odottaa ja miettiä vaihtoehtoja. Älä googleen koske ainakaan enää! Toivottavasti huomenna selviää mikä siellä vaivaa ja että se olisi vaaratonta! :hug: Ihan kamalaa ajatellakin, et omalle lapselle kävis jotain.. :'( Koita jaksaa!!
 
Kata jaksamista sinulle näiden kaikkien asioiden kanssa! Toivotaan että Miskalla on kuitenkin kaikki hyvin. Ainakin se on tässä positiivista, että joku lääkäri tuntui ottavan tosissaan ja vielä miettivän mistä ongelmat voisivat johtua (ettei juo, paino laskee yms).

Minusta tuntuu, että otan nykyään toistenkin asiat paljon enemmän tosissaan ja annan itseni liikuttua asioista. Varmaankin sitä heijastaa kaiken niin omaan lapseensa ja sitä kautta sitten.

Työelämään lähteville tsemppiä, hyvin se menee. Itse kun olen jo syksystä asti ollut töissä, vapaa-ajasta lapsen kanssa on muodostunut tosi tärkeäksi. Saa olla aika iso syy, että viitsin irrottautua kotoa. Jos on esim. leffassa ja se on huono, niin heti mietin että voishan sitä kotonakin olla. Toisaalta tunnen aika huonosti saman ikäisten lasten vanhempia, koska en oikeastaan liiku missään kerhoissa tms. lapsen kanssa.

Huomenna lähdetään lentokoneella reissuun, saa nähdä miten menee.
 
Katalle voimia! :hug: Toivotaan kovasti, että syy huonoon juomiseen ei olis vakava vaan joku ihan helposti korjattavissa oleva.

Jätkällä tosiaan kasvu hidastu maitoallergian seurauksena, mutta on nyt tosi hyvin lähtenyt korjautumaan. Sellanen v-kirjain on käyrä, neukkulan tätin mielestä suorastaan esimerkillinen... Siis kuinka käy, kun tilanne saadaan korjattua sopivalla maidolla. Painon nousu on tasoittunut jo, mutta pituus jatkaa kuromista... Nyt painoa 11860g ja pituutta 73.5cm, pää 47,6cm. 2kk sitten oli 10730g ja 68.9cm, pää 46.5cm, eli tosi hyvin on kasvanut. Pinsettiotetta testattiin ja ihan oikeeoppisesti se tuli, vaikka ite epäilin... On osannu jo jostain 8kk tienoilta, mutta mä luulin että osaa vaan melkein. En siis näköjään tienny millanen on pinsettiote... :ashamed: :whistle:

Pilkkikselle osanotto ja paljon voimia! :hug: Tosi surullisia tollaset pienen menehtymiset, tuntuu niin epäoikeudenmukaselta. Ei mikään ihme, että on vaikee käsittää. Tosi kivasti neuvolan terkkarilta, että kuunteli sua... On tärkeetä, että ne välittää koko perheen hyvinvoinnista eikä vaan lapsen mitoista ja muista perusjutuista. Plussaonnea myös toivottelen! =)

Mun toinen sisko oli käymässä ja poika tykkäs ihan hiveesti... Tossa ennen päikkäreitä halas ja paijas ihan kunnolla moneen kertaan, kun sanoin tätin lähtevän päikkäreiden aikana. Tais jäädä ikävä.

Ollaan taas flunssassa pojan kanssa... Tosi kurjaa sairastella vähän väliä. Jätkällä tuli nenästä vähän verta niistäessä, joten nyt sit ollaan vaan keittosuolalla huuhdottu ja laitettu tippoja perään. Ei se vissiin ihan yhtä hyvä ole noitten korvien kannalta, mutta tyhjää parempi... Saa ainakin maidon juotua, kun henki kulkee nenänkin kautta.

Mä ostin eilen poikaselle hiekkaleluja... Siinä nyssäkässä ei vaan o kunnon lapioo, joten pitää käydä ostaan samalla kun käyn apteekissa. Jotain kauhoja ja pieni harava siinä oli. Lelukaupasta löyty... Siinä on eläinmuotteja ja niitä kauhoja yms pienessä sankossa. Kivan pikkuset ekoihin hiekkaleikkeihin. Huomenna kun meen kirppikselle myymään tarpeettomiks käyneitä pojan vaatteita, niin pääsee vissiin testaamaan... Isänsä suunnitteli puistoilua, jos on hyvä sää.

Hyvältä kuulostaa tuo LillaGubbenin unikoulutus. =) Kiva, että on lapsonen nopeesti oppinu ja saatte nyt nukkua paremmin.

Jahas... Sitä näköjään pitäs saada jotain kotihommiakin aikaseks ja kattoo nuo kirpparivermeet valmiiks. Ei jouda sairastaa, mutta eipä mulla onneks ole mikään kuollu olokaan. Sunnuntaina kuulemma saan nukkua pitkään... :D Oih, se olis ihanaa vaikka lauantaina en jaksaiskaan juhlia.

*Muoks* Joninalle hauskaa reissua ja turvallista lentelyä! =)

Myy ja poikanen 10kk4pv
 
Kiitos myötäelämisestä.
Saatiin lähete yliopistolliseen sairaalaan.Ihan siis erikoislääkärillä oltiin eli korvalääkäri ja hän pyöritti silmiään.
Sanoi ettei 20 vuotisella urallaan ole tällaiseen törmännyt.
Pyysin että arvailisi mikä voi olla,sanoi ettei lähde kyllä mitään sanomaan vaan lähete kiireellisenä eteenpäin.
Ja jos syömisiin vaikuttaa eli jos poika alkaa syömään huonosti taikka hengistykatkoja tms niin samantien lääkäriin.

Olo aika kaamee.
Luulin että tänään selviäsi jotain.
POika nukutetaan ja tähystetään nenästä mahalaukkuun asti.

Olisin yksityiselle mennyt mutta lääkäri totes että ei ykstyisillä ole vermeitä moiseen vain yliopistollisella sairaalalla on.

On nyt niin omanapaista,ei mitään tahdo päähän mahtua muuta.Koko ajan kelaa että onko jokin oire jäänyt huomaamatta ja mikä liittyy mihin.
Usein olen itekin ees vähän jyvällä mutta nyt niin out...

 
Voi Kata :hug: . En voi muuta sanoa kuin voimia teille! Varmasti on ihan hirveän rankkaa, kun ei yhtään tiedä mikä pikkuisella on. Toivottavasti Miska pääsee pian tutkimuksiin ja asiat kääntyy parhain päin! Koittakaa jaksaa :hug:
 
Katalle paljon voimia ja pikaista asian selviämistä! :hug: Toivotaan kovasti, että kyseessä ei o mikään vakava juttu. Hyvä, että ottivat tosissaan ja pitävät kiireellisenä.

Täällä nuhaneniä taas koko perhe, poika ihan ylilevoton. Nukkuu kyllä ihan hyvin, mutta taitaa väsyttää ittensä tolla hillittömällä touhuamisella. Huomenna yritetään keretä puistoilemaan ja onhan tuolla nyt tivolikin, jossa vois poiketa kattomassa menoa. Poika possujunaan poseeraamaan ja äippä kameran taa räpsimään... :D Varmasti tulis hauskoja kuvia.

Ja sitten iltapuurottamaan... Mukavaa viikonlopun jatkoa kaikille! :wave:
 
Voi ei, Katalle voimia! :hug: Toivottavasti asia selviää nopeasti ja ei ole mitään vakavaa!

Mä olen siskolla Tampereella ihan yksin!!! Miehellä alkoi eilen isäkuukausi ja mä lähdin lomalle arjesta =) Lähdin eilen ja palaan kotiin huomenna. Arkeahan se täälläkin on, sisko töissä jne, mut eipähän tarvitse huolehtia kuin itsestäni. Luksusta!! Kun eilen tulin, oli ensin ihan tyhjä olo ja tänään kaupungilla tuli ihan järkky ikävä, mut oon mä nauttinutkin. Ja kun palaan kotiin, jaksaapa taas paremmin. Anton on vaan itkeskellyt useamman päivän, tod.näk. hampaitaan, joten olen ollut hieman huolissani isukin jaksamisesta. Laitoin sit viestin, et voin tulla aiemminkin, mutta mies ihanasti kannusti jäämään: "Oo vaikka viikko ja palaa kotiin latautuneena. Kyllä me miehet pärjätään!" On se rakas :heart:

Joo, kotona ollut viime aikoina rankkaa. Anton on jo pari viikkoa välillä saanut raivareita ja mä oon ylähampaita odotellut varmaan jo kuukauden! Nyt ilmeisesti tekee niitä oikein urakalla... Torstaista lähtien on itkeskellyt ja kitissyt tosi paljon, mikä on TOD. epätyypillistä. Ollaan annettu särkylääkettä, mutta Anton heräs myös yöllä itkemään kun särkylääkkeen vaikutus loppui. Perjantai ja lauantai oli kuumetta ja ei tuntunut auttavan kipuun mikään. Lauantai-iltana Anton oli taas oma iloinen itsensä, vaikka lääkkeestä oli kulunut jo kauan, mutta illalla nukuttuaan n. tunnin, heräs taas itkemään ja oli taas kuumeinen. Sunnuntaina oli taas ihan normaali oma itsensä, muuten en olis edes lähtenyt tänne, mutta mies kertoi että illansuussa oli taas 39 kuumetta. Viime yö oli mennyt kuitenkin suht hyvin ja samoin tämä päivä. Jos tänään nousee vielä kuume, viedään kyl huomenna lääkärille. Meillä kyl oli viime to neuvolalääkäri ja siellä katsottiin myös korvat ja ne oli ihan ok. Hampaita kyllä vahvasti veikkaan, koska viimeks kun katsoin toisen yläetuhampaan päällä oli enää ihan ohut ihokalvo ja toisessakin pieni veripiste, ikäänkuin sieltäkin kohta jokin putkahtais. Mut kipeetä tuntuu tekevän!

Tosiaan, viime torstaina oli 10kk-neuvola ja meillä oli painoseurannan takia lääkärikin mukana. Painoa Antonilla komeat 12kg!!! :eek: ja pituutta 72cm. Painoa tullut 2kk:ssa 870g ja pituutta 2cm. Paino menee nyt tasaisesti käyrällään, kohtaa +25,. Sehän oli hieman laskusuunnassa, mikä siis meidän tapauksessa on vain hyvä asia. Kuukauden päästä on taas neuvola, painokontrolli. Edelleenkään en ole huolissani, koska paino tasaantuu varmasti kun poitsu lähtee kunnolla liikkeelle.

Plussatuulia Pilkkikselle ja muille niitä toivoville! Voimia myös menetyksestä toipumiseen, kamala juttu :hug:

Toivottavasti Joninan reissu on mennyt ja menee hyvin!

Nyt on mentävä ottamaan särkylääke, kun tuntuu et pää räjähtää ja sit Salkkareiden pariin!


T:Anskuli, nyt ilman Antonia!!
 
Just siks, kun sitä on vähän liian hyvin... :kieh:

Joskus aikoinaan terveydenhoitaja heitti, et ei kai Antonilla ole mitään elimellistä vikaa, kun painoa vain tulee ja tulee... Nyt sitten seurataan lähinnä sitä, ettei se lähde ainakaan enää kovasti uudelleen nousuun. Jos lähtee, niin sit kai laitetaan tarkempiin tutkimuksiin. Musta tuntuu vähän hätävarjelun liioittelulta, mut ihan hyvä et seuraavat.
 

Yhteistyössä