~KesäMassut 2007~ vol. 2

Heippa!

Hiljaista on. Itsekin olen jonkin verran harventanut palstalla käyntiä. En muutenkaan ole käynyt oikeastaan kuin iltaisin kun lapset nukkuu, mutta nyt on viime aikoina ollut niin veto pois, ettei jaksa enää käynnistää konetta.

Vatsataudista selvittiin. Kyllähän se kävi kaikki meidät läpi. Ensin Alina, sitten mies ja heti perään minä, sitten pari tervettä päivää ja keskiviikkona alkoi poika vielä oksentamaan. Mä ja lapset selvittiin aika helpolla. Mies ei..

Tapaamiseen en ole vielä ilmottautunut kun en nyt osaa päättää mikä meno on tärkeämpi toista :headwall: Eiköhän sitä tule Waynesiin lähettyä :whistle:

8 kk neuvolassa oltiin tänään. Uusi lääkäri, ihan ok muuten mutta ilmeisen vähän neuvolatyötä tehnyt kun otteet oli jollain tapaa epävarmoja ja jotkut kommentit vähän outoja. Kuten "kyllähän se pitää tämänikäisenä jo pystyyn noustakin, tai ainakin suurin osa nousee"... No mutta. Alinalla kasvu ja kehitys ikätasoista, kaikki kunnossa. Kirjoittipa tuo lääkäri vielä että "hymyilevä ja yhteistyöhaluinen", kun Alina oli niin innokkaana mukana tutkimuksissa. :D
Painoa oli 9440g (+400g 6kk neuvolasta) ja pituutta 71,5cm (+3cm).

Öissä ollaan menty takapakkia... Tässä oli jo pitemmän aikaan, että Alina heräsi yhden kerran aamuyöstä syömään ja heräsi sitten n. klo 9. No nyt sitten herätään kaksi kertaa ja aamulla jo klo 7-8. Välillä yritän paijailemalla nukuttaa, mutta puolen tunnin huudon jälkeen on jo pakko antaa maitoa että pääsee nukkumaan.

Kalaruokia en ole vielä itse tehnyt, mutta purkista olen antanut maistiaista, taisi olla punakampelaa. Pojan kanssa mulla oli tapana ostaa kalaruuat purkissa, kun itse ei osannut kovin monipuolisesti niitä tehdä. Seitiä käytin silloin omiin soseisiin.

Täytyy yrittää nukkua, saa nähdä mitä tulee. Vedin iltapalaksi varmaan puoli kiloa mansikkarahkaa suoraan kulhosta, nyt on maha k i p e ä! Itseäni syyttäminen :ashamed:

-ebbuliini ja Alina melkein 8kk-
 
Mä oon täällä ihan hartiat tulessa, kipeenä ja jumissa. En tiä mistä, mut ilmeisesti tulehtuneet. aika mälsä juttu, mut onneks menee yleensä parissa päivässä paremmaks. Melkosen tokkurainen fiilis muutenkin, kun viime yö piti hypätä tutia antamassa ja hyssyttämässä... Jätkällä punki viides hammas läpi. Kuudes on ihan pinnassa, joten sekin varmaan muutaman päivän sisällä puhkeaa.

Melkonen herkkyyskuukausi tää on kyllä ollut ja hampaitakin tullu kolme. Sanoja poika osaa jo 5 kunnolla ja kolme melkein (tänä aamuna sano melkein oikein lehmä ja koira kuvakirjaa katellessaan, buuo hokee halutessaan puuroo) . Vastapainona on sit ollu melkonen sylivauva... Suostuu välillä nukahtaan vaan mun syliin ja siitä sit hetken päästä siirrän omaan sänkyynsä. Myöskään maitoa juodessa ei o nyt vähään aikaan yleensä pitäny pulloa itte.

Nyt ei taas keskittymiskyky riitä kommentoitavien selailuun, joten koitan palailla siihen myöhemmin. Nyt taitaa olla pieni lepohetki paikallaan.

Myy ja poikanen 8kk5pv
 
Onpas täällä ollut hiljaista.

Me ollaan taas sairaina, viimeiset puoltoista kk koko perhe ollut kipeinä, vatsatautia ja flunssaa, muutama terve päivä välissä.

Neiti täytti 8kk ja flunssasta huolimatta yrittää kovasti opetella nousemista ja konttausasennossa pysymistä. Koko ajan murisee ja ähisee, tavuhöpötys on hieman tauolla selvästi nyt.

Mitä olette käyttäneet jalassa näillä pikkuisilla? Meillä toistaiseksi ollut villasukat mut nyt vois kohta antaa neidin mönkiä jo maassa, mutta tuntuu hassulta kenkiä vielä laittaa. Oletteko löytäneet jotkut pehmeät "välikengät" jostain?

8kk neuvola vasta tällä viikolla tulossa, saa nähdä mitkä mitat on. Vatsataudissa oli viikon tosi huonolla syömisellä, joten neiti hoikistui ihan silmissä. Onneksi oli tuota vararavintoa kuitenkin riittämiin, ettei huolta ollut.

Netta73 ja neiti 8kk 1vko
 
oon viimeksi joskus joulukuulla käynyt kirjottelemassa. ei oo ollu nettiä vähään aikaan ni ei oo ees päässy lueskelemaan. mut koitan nyt vähän ottaa kiinni.. :D

me päätettiin erota.. tai muuttaa erilleen ainaki vähäksi aikaa, ja katsoa tilannetta uudestaan ehkä jonku ajan päästä. tää päätös tehtiin jo ennen joulua, mutta vielä asutaan saman katon alla, kun minä en ole uutta asuntoa saanut vielä. kuun alusta pitäs päästä muuttamaan, ja saa sitte nähdä et mitä elämä tuo tullessaa.

tippa tuli pakosta silmään ku kata kommentoi jotain että kun lapsi täyttää 2v ni monet eroaa.. meillä tuo esikoinen tosiaan kohta täyttää kaks v.

pikku- poitsu ei meinaa kasvaa edelleenkään ku vaan pituutta, ja huomenna onkin painokontrolli samalla kun esikoisen 2vneuvola. (normaali neuvola ois vasta 10kk) syy toki löytyy siitä että nuha on jatkuvasti tässä 3kk sisään ollu ainaki 4 kunnon räkä tautia, ja ruoka ei sillon maistu, hyvä jos pari lusikallista sosetta päivässä.
seuraava tauti kun iskee ni varmaan jo tutkimuksiin et mistä moinen johtuu, pakko kai siinä on taustalla olla jotain??

no mäpä alan nyt lukemaan noita teidän juttuja ja palaan sitte kommentoimaan. viimestään huomisen neuvolan jälkeen. :wave:
 
Hei täältälomalta heitä sanásen kun ukkeli 2 veen kanssa unilla....äiti vähän maistisa...isomammat haki miskan täältä päivällä...ihanaa ola ihan näin lomalla.

Hei Kikero...sinäkö laitoit tuosta erosta...Mä niin sanoisin että johtuu siitä kehityksestä ja lapsen kasvusta,mutta myös erillen kasvusta tuo ero...Oikeesti miettikää ja punnitkaa suhteitanne.Jos selviitte reilu 2 vee niin voiton puelella ootte.
Mä niin toivoisin ettö kaikki antais ees mahoksen ja neuvolassa neuvottaais ...sillä oikeesti vaikeetaaikaa

Nyt meen.....
tääll känninen mamma..'Mut ihanaettä ootte tullee tutuiks.'
tää ihan villi sivu...taikka sittesiideri oli vahvempaa...Nyt moiks!! :wave:
 
Huomenta!!

Nyt on lomat lomailtu ja kotona taas arki alkanut! Oli kyllä tosi ihana reissu, ilmat oli todella ihanat ja käytiin kunnolla pulkkamäessä ja ulkoiltiin, käytiin jopa lumikenkäkävelemässä!

Myös kylpylässä tuli käytyä ja Julia tykkäsi touhusta tosi paljon :)

Matkahan oli aika pitkä 1200km yhteen suuntaan, mutta yllättävän hyvin molemmat lapset jaksoi, poika alkoi kiukuttelemaan ihan viimeisellä 100km turhautumistaan ja Julia silloin kun tuli nälkä, mutta muuten istuivat ja katselivat leluja ja maisemia.

Seuraavaa reisuua suunniteltiin heti Juhannukseksi :D

Aikaisemmin en päässytkään nettiin ollenkaan kun meillä nasahti verkkokortti rikki koneesta heti sunnuntaina ja muutaman päivän sai täällä kärvistellä...

netta73 kysyi noista kengistä, niin mä tilasin juuri Netanttilasta Julialle sellaiset ensikengät kun oli tarjouksessa... olivat kyllä ihan kovat, ihan kävelemiseen suunnitellut.. Olen kyllä nähnyt sellaisia pehmeitä malleja esim.H&Mllä, sieltä kannattaa käydä katsomassa :)

Meillä tosiaan otetaan jo pieniä askelia tukea vasten joten sen takia ihan ensikengät ostin.

KiKeRo 2 Paljon voimia tilanteeseenne! Mutta ehkä erilleen muuttaminen tosiaan tekee hyvää ja asioita pystyy katsomaan uudelta kannalta sitten. Mutta hyvä, että kirjoituksestasi päätelle pystytte olemaan sovussa, jos kerran olette nyt saman katon allakin pystyneet asumaan. :hug:

Muuten elämä ollut aika samanmoista, mitään suuria muutoksia ei Julialla ole tullut rytmeihin tms. vaan nyt on ollut aika tasaisen seesteistä aikaa... Uusia taitoja on harjoiteltu ja tavuttelukin on palannut takaisin kuvaan, yksi päivä olin kyllä varma, että tyttö sanoi 'Äiti', mutta kukaan muu ei ollut sitä mieltä, että taisi olla vaan omaa mielikuvitusta :D

Tänään pitäisi taas pitkästä aikaa tehdä Julialle ruokaa, tuli silloin viimeksi tehtyä niin isot satsit että nyt on jo pari kuukautta syöty sitä melkein silkoisen sileää ruokaa... Saa nähä mitä typy tykkää kun onkin karkempaa ruokaa tarjolla... Vaikka on tuo kyllä melkoinen fani riisimuroille ja kaikelle pienelle sormiruualle, oiekin näkee kun on mielissään kun saa itse syödä :)

Nyt pitää hakea lisää aamukaffetta ja esikoinen tuolla huutelee kainaloon piirrettyjä vahtaamaan :D

-Hiiviö & Julia reilu 8kk-
 
Onpa paljon oltu taas sairaana tässä pinossa, kurjaa. Onneksi (kop kop koputan puuta) meillä ollaan säilytty terveinä.

8kk neuvola oli ja meni, muistaakseni 8800g ja 71cm oli mitat. Tosi paljon oli hidastunut kasvu, vaikkei poika vielä oikein edes liiku mitenkään enempää kuin ennen, mutta ihan normaalia tuo kai silti on.

Ihania hiihtolomajuttuja monella. Kiva kuulla niistä. Meillä on isommat lapset olleet laskemassa, mutta mulla, miehellä ja pikkuisella on loma vasta ensi viikolla kun minulla on periodiväli koulussa eikä luentoja. Lähdetään sukuloimaan ja testataan siinä sivussa Nokian kylpylän vesitilanne... Tosin sinne ei ilmeisesti tule vesi kaupungin verkosta, muuten en kyllä vielä uskaltaisi sinne mennäkään.

Vitsi kun kaikkien pienet kuulostaa niin isoilta jo. Meidän pieni on ihan pieni vielä, ei ryömi, ei tavuta, ei ole hampaitakaan vielä. Hitaanlainen köllöttelijä, niinkuin on aina ollut. Mutta ihana, aurinkoinen, onnellinen lapsi. Taitaa vaan temperamentiltaan olla rauhallinen, ei ole kiire minnekään. Jossain vaiheessa vanhassa pinossa joku kyseli kääntymisestä ja siitä kun silloin helposti pää kolahtaa, siihen vastasin silloin (mutta bittiavaruuteen sekin vastaus hävisi), että meillä jätkällä kesti kauan oppia kääntyminen, mutta se tehdäänkin sitten hyvin varovasti, ei ole koskaan pää kolissut kun poika oikein asettelee sitä asentoaan niin ettei varmasti satu. Varovainen ja rauhallinen siis on.

Kikerolle voimahali :hug: !


Netta kyseli mitä lapsella jalassa: no kun ei tämä vielä oikein liiku, niin ei kenkiäkään ole hankittu. Äitiyspakkauksen töppöset on ulkona jalassa...

Sormiruoka on tosi pop täälläkin, vaikkei niitä hampusia olekaan vielä. Poika vetelee mitä vaan, mitä pienempää pinsettioteharjoitetta, sen parempi. Tällä hetkellä parasta ovat rusinat. niiden kanssa vierähtää useampikin tovi. Ja maissinaksut, palttoonnapit, riisi, banaani jota kyllä muussataan vaatteisiin enemmän kuin mitä menee masuun asti. Ja sitten kaikki, mitä äiti antaa omalta lautaselta (keitetyn perunan palasia, porkkanaraastetta, kurkkua, keitettyä porkkanaa jne jne kaikkea mitä siinä lautasella on suolatonta ja mausteetonta).

Heipä sitten,
Naru ja poikanen 8kk+
 
vaihdoin nikin..entinen anttuliisa siis.. :)

meillä mennyt pojan kanssa ihan hyvin korvatulehduksia lukuunottamatta..3ollu ja huomenna taas korvakontrolli jossa varmaan laitetaan tuubit kun näyttäisi siltä että taas tulehdus..silmät alko rähmiin ja nenä vuotaa ja yöt menee päin p:tä...

onko kukaan muu meistä tehnyt jo PLUSSAA??? minä tein maanaantaina!!!!!!JIHUU!! :heart: :D oli kiva saada samaan pinoon joku tuttukin odottaja..
on se niiiiin ihanaa alkaa taas jännittämään tätä raskautta!!kuhan vain kaikki menis hyvin!

miten te ajattelette asiaa että kannatteeko poikaa vielä imettää vai kannatteeko lopettaa?onko siitä haittaa vaikka josks imettäiski, kun se aina niiin nauttii siitä kun saa luttuuttaa.. :)

neuvolassakäytiin sillon 13 vai oliko se 14 päivä..8kk..painoa oli reilu 8 kiloo ja pituuttä 69.5cm..

meidän poika nousee puuta vasten ja kävelee puutavasten koko ajan joka paikassa..hirveän ketterä kaveri..kukat on saanut jo monta kertaa kyytiä ym..ihana vesseli :heart:

kävin tänään hammaslääkärissä..paikattiin 2 reikää...kiva sai alta nekin nyt poies!

toisaalta outoa alkaa kirjoittaan tähän uudistuneeseen pinoon vaan jospa tähän alkais tottumaan!

ihania kuvia hiiviöllä ja muilla kaikilla kellä kuvaa profiilissa..kyllä nuo vauvelit kasvaa niiin hurjaa vauhtis ettei perässä pysy!!

kikerolle voimia..varmasti on päätökset tarkkaan mietitty ja miettii tässä vaiheessa mikä teillä tilanne ja niin kannatteekin!toisaalta erilleen asuminen saattaa auttaa.. ainakin jos oikeasti rakastaa toista niin se ei pitemmän pääle onnistu!voimia.. :hug:

poju heräs..moikka!!
 
Tuhannesti onnea SaBiNelle plussasta :flower: :flower: Onnea odotukseen :hug: Sen mitä mä oon lukenut niin raskauden aikaisesta imetyksestä ei ole haittaa jos äiti on terve ja hyvin ravittu eikä ilmene supistelua tai verenvuotoja. *muoks* imetystukilistansivuilla on ainakin aiheesta juttua http://imetystukilista.net/sivut/index.php?option=com_content&task=view&id=97&Itemid=165
Vitsi, pakko myöntää, että pienoinen kateuden pisto tuntuu sisuksissa, toivoisin niin itsekin sitä plussaa, mutta kun ei ne penteleen menkatkaan voi alkaa!!!! Pitäs vissiin lopettaa imetys, että ne alkais, mutta sitä en vielä kuitenkaan halua tehdä.

Mä kävin tänään nyt siellä työhaastattelussa ja niinhän siinä kävi, että paikan sain, joten tervetuloa sitten vaan Hämeenlinna sittariin lakuja maistelemaan :whistle: Vähän ehkä harmittaa, että nyt sitten menee lauantait töissä (lukuunottamatta 15.3., sen anoin jo heti kättelyssä vapaaks, sillä minähän en minkään töiden takia missaa meidän miittinkiä :D ), mutta katotaan nyt miltä alkaa tuntumaan. Lisätienesti on kyllä enemmän kuin tervetullutta tähän talouteen. Tänään on viimeinen vanhempainrahapäivä ja huomisesta alkaen sitten tiputaan kotihoidontuelle.

Kikerolle iso :hug: ja voimia tilanteeseen.

Nyt menee noitten isojen poikien touhu taas hiukka överiks jotenka sanon heipat!

Teppis & Niilo
 
Voimia Kikerolle! Toivottavasti ajaudutte vielä yhteen, vaikka nyt näkisittekin erilleen muuttamisen ainoaksi oikeaksi vaihtoehdoksi. :hug:

Sabinelle onnittelut raskautumisesta =)

Vähän jo odottelinkin, että kohta joku kertoo plussasta. Meillä poika oli 7 kk kun plussasin, mutta se meni kesken. Sitten odoteltiinkin melkein puoli vuotta ennen kun Alina ilmoitteli tulostaan. Toivotaan, että Hani, teppis, Sisi ja oliko vielä muitakin... niin plussia heillekin mahdollisimman pian! :D

Mua kanssa kiinnostaisi tietää, kuinka vaatettaa ryömivä lapsi ulos... Poika oppi ryömimään toukokuussa ja päästin hiekkalaatikolle sukissa ja normivaatteissa kuivalla kelillä. Ihan märällä ilmalla ulkoiltiin rattaissa tai jäätiin sisälle :whistle: Alina menee tod.näk. huhtikuussa hoitoon ja en todellakaan ajatellut että istuu kaikki ulkoilut rattaissa vaan pitää päästä maahan ryömimään/konttaamaan. Kumisaappaat ei pysynyt pojan jalassa ennen kun oppi kävelemään, joten jotain märän kestäviä ensikenkiä sitä kai joutuu etsimään..? Nyt kun olen kotona niin ollaan ulkoiltu Alinan päiväuniaikaan, joten ollaan pärjätty tossuilla.

Alina on kanssa koko ajan enemmän jaloillaan tukea vasten, mutta ei ota askelia. Laskeutuminen alkaa olla hallitumpaa. Suunnilleen viikko sitten oli tilanne vielä se, että joko tuli ryminällä alas tai sitten ulvoi apua kun ei uskaltanut laskeutua ollenkaan.

Ai niin teppikselle onnittelut työpaikasta! Aivan varmana tulen lakuja syömään! :D

-ebbuliini ja Alina huomenna 8kk-
 
Ebbuliini: Ainakin P.O.P:llä on hyviä ulkoiluvaatteita sateisellekin säälle. Ovat vaan aika kalliita, olen vain alennusmyynneistä raaskinut ostaa. Ja kait niitä on Reimatek yms. halareita, jotka toimii ulkona. Kertokaa te paremmin, joilla on sitä kokemusta.

SabiNe: Mikä sut sai vaihtamaan nikin? Olis ihanaa olla tossa vaiheessa, mutta meillä ei vielä ajankohtaispa. Ootko Teppis ajatellut, että teille vielä yksi tai useampi?

Voi Kikero, ero on aina tylsä juttu. Ei tietenkään tarvitsekerto jos et halua, mutta mikä teillä johti eroon?

Aika söpösti kirjoittelit Kata pienessä sievässä:) Meillä anoppi tulossa vahdiksi viikonloppuna, mutta on hiukan tiukkis sen alkon suhteen ja moralisoi herkästi muiden juomista:(

Naru: Täälläkin vasta treenaillaan rauhassa. Ei mua huolestuta kun muuten on tyytyväisen oloinen lapsi. Konttia ei osata, hampaita ei ole...

 
Heippa kaikki!
Pääsin pitkästä aikaa koneelle kun hankittiin kannettava toisen koneen lisäks. Ihan ensiks voimahalit Kikerolle, jaksamista sinulle! Onnea Sabinelle plussatuloksesta. Täytyy myöntää et pikkasen kateellinen oon, mut kyllä mein lapsiluku on täynnä. Ehdottomasti. Vaiks toisaalta, sitä tyttöä jäin kaipaamaan.. Onnea myös Teppikselle työpaikan johdosta. Tätyyyki poiketa joku lauantai Hämeenlinnan Cittarissa..

Hiihtolomat lomailtu ja arkirytmi taas päällä. Mein loma oli sukulointia mummulassa, sen verran matkailtiin et tehtii miniristeily Turusta. Täytyy sanoa et mun mielestä on entisen Siljan, nykyisen Tallinkin laivoilla menty alaspäin kun omistaja vaihtui. Voin tietty vana puhua omasta kokemuksesta mutta kuiteski. Meillä esim mies mietti jo matkan varausvaiheesa et meniköhän tiedot oikein kun vastapuoli puhui niin huonosti suomea. No selvis sit et varatut hytit joiden piti olla vastakkain olivat eri kerroksissa, vauvansänky puuttui hytistä, aamiaislippuja ei ollu muka maksettu ym. Huh, onneks ei olla helposti hermostuvia tyyppejä.

Oltiin Aaposen kanssa maanantaina 8kk:n lääkärineuvolassa. nyt kun ollaan päänkasvusta selvitty (kaikki siis ihan normaalia), niin lääkäri puuttui siihen et Aaponen ei oo kasvanu kuin puol senttiä viime mittauksesta, joka oli tammikuun lopulla. Pituutta nyt 71cm ja käyrä kääntyi alaspäin. En kyllä jaksa neljän lapsen kokemuksella huolestua asiasta. Aapo on ollut lähes koko alkuvuoden kipeänä ja antibioottikuurilla et kait silläkin vaikutusta on. Luulisin. No kuiteski, yks ylimääräinen neuvolakäynti siit sit tuli ens kuulle. Muuten Aaponen "esiintyi" hienosti. Hurmasi neuvolatätin kahden hampaan hymyllä ja esitti kaikki temppunsa. Ei meillä vie kontata eikä nousta seisomaan, ryömien pääsee tosi lujaa =)

Joku kyseli kengistä. En oo vielä Aapolle kenkiä hommannut kun ei hän seiso eikä kävele. Meil mennään ihan tossuissa kelin mukaan.

Apua, vanhempainvapaa päättyy ens kuussa, 20. päivä. Ja just äsekn se vasta alkoi. Mä jään kotihoidontuelle marraskuun alkuun asti. Oisin kyl ihan valmis jäämään siihen asti ku mein viimeinen vauva täyttää 3 vee mut ei oo taloudellisesti mahdollista. Nytkin menee tosi tiukille. Mein kunta kyllä maksaa hoitolisää ja oisin siihen oiketettu mut tälle vuodelle varatut rahat on jo jaettu! Sit on mahis saada jos joku lähtee töihin ja rahaa "vapautuu". Täysin pöljä systeemi. Oon ajatellu kans hakea jotain osa-aikatyötä et sais ees vähän lisää rahaa lainanmaksuun. Ilmoittauduin koulutoimistoon ja päiväkotiin et voin tulla sijaiseks jos tarvitaan. Koulutusta ei oo kummallekaan alalle et pikkasen jännittää miten pärjään. Oma ala kun on aikas kaukana noista. mut kattoo sit..

Nyt Aaponen kyllästyi omiin leluihinsa ja suuntaa kohti takkaa ja puukoria (en ymmärrä mikä niis kiehtoo), täytyy mennä hätiin.

kuulumisiin paulaliina ja aapo
 
Oi että, onnea Sabinelle! Ja Teppikselle myös, eri asiasta... Molempiin heti kerron omia tapahtumia... :ashamed:

Raskaudesta: Minä jätän pillerit pois aikaisintaan toukokuussa, sitten saa toinen pieni tulla jos on tullakseen. Tässä oli silti välissä vähän jännät paikat kun olo oli ihan kuin viimeksi raskauden alussa, selkä kukki ja epämääräistä öklötystä oli koko ajan. Kuukautisia ei ole ollut kuin yhdet silloin kun nuo minipillerit aloitin, eli siitä ei voinut mitään päätellä. Vähän pelon sekaisin tuntein tein sitten testiä, parin päivän päästä varmuudeksi toisenkin, mutta negaa näyttivät molemmat. Ehdin jo miettiä, että nyt ne suunnitelmat muuttuivat, näin se elämä menee. Mies oli ihan kauhuissaan, ei haluaisi kahta niin pientä lasta samaan aikaan. Mutta ei sitten siis ollut asukasta masussa. Hyvä niin, vaikka toisaalta olin ristiriitaisesti vähän pettynytkin.

Työpaikasta: Minä siis olen nyt koulussa, lopettelen opintoja. Mies on lapsen kanssa kotona, mutta yrittäjänä tekee myös hiukan töitä. Rahaa ei ole liikaa nyt kun vanhempainrahakausi loppuu. Mutta onneksi pääsin takaisin siihen työhön, josta jäin määräaikaisesta työsopparista äitiyslomalle, ja vieläpä täysin omien aikatulujeni mukaisesti. Olen siitä hurjan iloinen. =) =) =) :wave: :wave: :wave: Teen siis nyt parina päivänä kolmessa viikossa töitä opintojen ohessa, ja kun luennot loppuvat toukokuussa jatkan täysillä tunneilla. Palkkaakin nostivat vähän, mutta se oli kyllä ihan indeksikorotus vaan. Lisäksi sain vapaaksi kaikkein tapelluimman kesälomaviikon heinäkuun lopussa, kun minulla on silloin tärkeä harrastusmeno. Tällä hetkellä tuntuu kyllä aika hyvältä, tuntuu siltä että olen ollut oikeasti ihan hyvä työssäni kun näillä ehdoilla ottivat minut takaisin. Itse asiassa pelkäsin, etten pääsisi lainkaan takaisin kun firmasta on vähennetty niin kovalla kädellä porukkaa, etsin kovasti muita kesätöitä (inhottavaa, työnhaku on tosi kamalaa itsensä myymistä ja kehumista ja hylätyksi tulemista).

Joo, tulipa taas omaa napaa... Halusin vaan kommentoida, kun kerrankin oli jotain sanottavaa ja kerrottavaa muiden juttujen perusteella.

Tsemppiä Paulaliinallekin osa-aikatyönhakuun. Mites Ebbuliinin kävi?

Naru
 
Huomenet!!

SaBiNelle oikein paljon onnea plussasta!! Ja tarrasukkia pikkuiselle mukaan :)

Täytyy myöntää että hieman haikeasti minäkin täällä huokailen, vauvakuume vaivaa, mutta käsitän kyllä itsekkin, että meidän kannattaa nyt näitä lapsosia kasvatella ja katsoa sitten sitä kolmatta vaikka 4 vuoden päästä... Ainoa että mies ei kuulemma halua lisää, mutta eiköhän sen pään saa käännettyä :whistle:

Paljon onnea teppis uudesta työpaikasta! Tässähän alkaisi jo olemaan hyvä syy Hämeenlinnassa vierailuun :whistle: :D

Kevätvaatteista niin tosiaan Julialle tilasin ihan kengät jo ja sitten tilasin molemmille lapsille Lassien G-Tech puvut, joille annetaan vuoden puhkikulumattomuustakuu.
Julia kuitenkin konttaa vielä ja varmasti tulee konttaamaankin vaikka oppii kävelemään ja Jami liikkuu pyörien ja ryömien ja laskee mäkeä pelkkää peppua raahaten yms. yms. että tosiaan pitää sitten kestää.

paulaliina kiitos :) Ei meillä ole kyllä ollut mitään ongelmia saada tyttöä hymyilemään kameralle, on niin iloinen tapaus, että vähän lepertelet sinne suuntaan ja toinen on ihan hangon keksi :D

Eilen tein Julialle ruokaa, kanaa ja riisiä, mangoa kastikkeeksi ja vähän ananasta ja porkkanaa sekä mausteita... pelkäsin, että miten saa syötyä kun riisit oli kokonaisia ja ananas vain murskana joukossa, mutta ihanhan toi söi ku vanha tekijä.
Tänään meinasin tehdä kalasta sosetta, tai pakasteseitä minäkin vaan käytän, kun muuten ei olla oikein kalan syöjiä.

Huomenna on muuten sitten karkauspäivä, aikookos joku täällä kosaista miestään? :D

-Hiiviö & Julia 8kk1vk-
 
Olipas hurjan paljon kaikkee kuulumisia ja muuta... Ajatus ei taaskaan luista, mut koitan nyt kommentoida, kun on sopiva väli. :)

Karkauspäivänä
en kosi, eikä onneks tarviikaan... Tosin edellisenä karkauspäivänä kihlasin sillosen avokkini, joten tuttua hommaa. ;) Me kun mentiin miehen kans kihloihin sillai yhteisestä sopimuksesta, niin sovittiin miehen kosivan sitte, kun hääpäivä valitaan... No tossa syksyllä sitte päivä valittiin. :) Olinhan mä jo kihloilla suostumukseni antanu, mut mua kun ei ollu kosittu niin halusin noin.

SaBiNelle onnea plussasta ja paljon tarrasukkia! :flower: Ihanaa saada odottaja tähän pinoon... Toivottavasti muillakin kuumeilijoilla tärppää pian. =)

Mä kuumeilen sillai hiljasesti... Eilen näin masukkaan ja sit selasen kolmeviikkosen. Niin ihania! Ikävä kasvavaa masua ja lapsen liikkeitä, toisaalta myös sitä nyyttiaikaa ja imettämistä. Voih! :heart: Mut pää sanoo "ei vielä"... Intoilen siis toistaseks muiden raskauksista ja vauvoista.

Poitsulla on vähän sellasta pikkuvauvakäytöstä nyt ollu.... Suostu nukahtaan vaan mun syliin ja maitopulloakin pitää yleensä pidellä. Voi toista! :heart: Ihanaa kyllä sikäli, kun en mä raskis vielä mun vauvasta luopuakaan... :whistle:

Teppikselle
onnea työstä! Mulla varmaan menis pelkäks maisteluks... :LOL:

KiKeRolle tsemppiä ja voimia! :hug: Mä kans kannustan yrittämään vielä, mut välimatka saattaa tehdä ihan hyvää... Jos se oikeelta ratkasulta tuntuu, niin varmaan tarviitte vähän tilaa tilanteen pohtimiseen. Toivottavasti asiat selviää ja palaatte yhteen. :)

No nyt sitte pätkäs... Mies tuli kotiin auton huoltoreissulta, joten taidanpa siirtyä kaffelle seuraks. Iltapäivällä on neuvolalääkäri... Tuun kertoon kuulumiset ehkä illalla.
 
Kiitos onnitteluista :flower: .
Meillä on nyt lapsilla kauhea kriisi, kun äiti lähtee töihin. Esikoinen oli mummolle soitellu ja surrut, että kun äiti lähtee töihin eikä sillä enää ole aikaa heille ja lauantaisin tuskin ehtii edes Huumaksi kotiin. Ne ei nyt taida oikein käsittää, että olen todellakin vain kaksi päivää viikosta töissä ja lauantainakin ehdin jo moneen kertaan ennen Huumaa kotiin! Ehkä niillä on vielä muistoissa aika ennen Niiloa, jolloin olin melko paljon töissä.

Onnea Narullekin!! Todella hienoa, että pääset mieluisaan paikkaan.

Jonina, yksi vauveli meillä olis vielä ajatuksissa "tehdä", sitten passitan isännän piuhojen poikkasuun. Niilolle olis kiva saada leikkikaveri, kun tuota ikäeroa noihin isoveljiin on kuitenkin 5,5-8,5 vuotta. Ja toki muutenkin olis ihanaa saada vielä yksi vauva. Haluaisin kuitenkin, että Niilolle ja mahdolliselle uudelle vauvalle tulisi pieni ikäero, joten jos vauvaa ei nyt pariin vuoteen ala kuulumaan niin pistän kyllä vakaasti harkintaan sen, että jätetään lapsiluku tähän. En mitään paineita ala ottamaan, katsotaan mitä suunnitelmia yläkerran Isällä on meidän varalle =) .

Kevätvaatetta en ole vielä sen kummemmin miettinyt, joku ohuempi puku taitaa tuolla kaapissa ollakin, ei tosin mitenkään kosteussuojattu. Katsotaan nyt miten tuo poika oppii liikkumaan, että tarvitaanko sen ihmeempiä pukuja vai ulkoileeko se lähinnä vielä vaunuissa. Kenkiäkään en ole edes ajatellut vielä, keväällä kyllä olis kiva jotku sellaset pehmeät tossukengät. Täytyy joskus käydä kattelemassa.

Sitä pitikin kysymäni, että minkä verran annatte vauvoille leipää syötäväksi? Niilo tykkää kovasti syödä leipää, varsinkin pehmoista vaaleaa leipää, mutta leipähän sisältää melko paljon suolaa niin arveluttaa vähän, että minkä verran sitä uskaltaa antaa. Onkohan esim. 1 siivu päivässä liikaa?

Hiiviön Julialle tekemä broileriruoka kuulosti niin hyvältä, että pakko tehdä itekin samanlaista. Olis vähän vaihtelua näihin perussoseisiin. Ja tollastahan voiskin tehdä koko perheelle ottaa vaan osan erikseen ennen suolan lisäämistä

Myy, mä en onneks oo mikään kauhean suuri lakritsinystävä, joten ei varmaan tule kauheasti maisteltua, mutta auta armias jos kyse olis suklaasta, silloin kyllä suurinosa tarjoiltavista uppoais meikäläisen kitusiin :D .

Noniin, nyt ei taida enempää juttua irrota, joten lopettelen. Kohta on sitäpaitsi lähdettävä viemään esikoista suolahuoneelle atooppista ihoaan hoitelemaan.

Teppis & Niilo
 
sabinelle onnea plussasta! :heart:
mulla on kans mahoton vauvakuume päällä koko ajan, mut täytyy tyytyä noihin muiden pikkuisiin. kuukauden sisään pojat sai kaksi serkku tyttöä ja kolmas on tulollaan kesäksi! =) on ne vauvat vaan niin ihania, oma tuntuu jo niin isolta niiden rinnalla.

mut voipi hyvin olla et meidän/ minun lapset on jo tässä. oon kyllä haaveillu 3-4 lapsesta, mut en tiiä. aikaahan mulla vielä on vaikkas kuin paljon :D et voi olla et joskus tulevaisuudessa hyvinki mieli muuttuu..

tuosta ero jutusta sen verran, et päätettiin niin et otetaan tosiaan vähän etäisyyttä, ja katotaan miten menee, ja yleensäkki siinähän sen sit huomaa et välittääkö sitä toisesta oikeesti, b´vai onko se vaan tapa ja lasten takia yritystä.. kyl mä toivon et asioihin saadaan vähän selkiyttä, ja kumpikin tahollaan miettii mitä sitä oikeesti toisesta haluaa...

ollu tuosta ä-loman loppumisesta puhetta, mulle loppuu öö.. ehkä viikon päästä loma ja sit jään kodinhoidon tuelle syksyyn asti, ja sit opiskelemaan takas. vähän vaan hirvittää miten pärjää talaudellisesti jos päätetäänki erota. ei paljon opintotuella hurrata. kodinhoidon tukea tulee enemmän ku mitä ä-rahaa-> (minimi) joo, mut eipä noita veilä kannata alkaa murehtimaan..

ja tosiaan se meidän neuvola peruuntu ku täti oli sairastunut..

mahatauti jylläsi täälläkin, pojilla oli mahat paripäivää löysällä. ja minulla ja ukolla ei ollu ku pari päivää huono olo ja maha kipeänä. onneksi näin helpolla selvittiin.

vauvan liikkumisesta vielä, et meillä ei muuta tehdä ku pyöritään (siis mahalta selälleen ja taas mahalleen) vikkelään poika menee paikasta toiseen noinkin. ja tietty napansa ympäri myös pyörii. esikoinen aikoinaa liikkui samalla lailla ja konttasi vasta kun oppi ensin seisomaan. :) luulenpa et tämä tekee saman. polvilleen yritti eien nousta sohvaa vasten, mut ei vielä kuitenkaan. ja ei ole kaukana et istumaan pääsis itse, mut kaikki aikanaa. ei mulla ainakaan oo mikään hätä, parempi vaan mitä kauemmin pysyy maan tasolla. :D mut silti sitä oottaa et millon pikkunen esim. lähtee kävelemään yms.

Hampaita meillä on 4 alas tuli 2 hammasta 6kk iässä ja ylös 2 8kk iässä.

no ei kai se auta ku lähtä tekee ruokaa.

KiKeRo ja pikku-ukko reilu 9kk
 
Moips!

Meillä oli tänään 8kk-lääkärineuvola ja pojalla painoa jo 11 130g, pituus 70,5cm. Edellinen nla oli 2,5kk sitten ja siitä tullut lisää 800g ja 3,5cm. Eli sentäs nyt edes suhteellinen paino lähti laskuun, pituus menee tasaisesti. Tosin Anton ei liiku vielä, joten poika tod.näk hoikistuu silmissä, kunhan saa itsensä liikkeelle.

Jotain kehitystä sentään, nykyään Anton jo peruuttelee pitkähköjä matkoja vatsallaan ja tuskastuu kun ajautuu nurkkaan :). Peppuakin nostelee ja pääsee joitakin senttejä eteenpäin, mutta ei vaan hoksaa ideaa. Lääkäri kysyi tänään halutaanko tukea liikkumisen opetteluun ja mikäs siinä, mennään fysioterapeutille. Tosin lääkärikin totesi että Antonilla on
kyllä ns. kaikki palikat hallussa, kunhan vain oppii niitä yhdistelemään. Joskus käy mielessä, että onkohan Antonin pienipainoisena syntymisellä jotain tekemistä hitaaseen kehittymiseen, periaatteessahan Anton oli painon mukaan keskonen... Noh, en ole huolissani, mutta kyllähän sitä miettii kaikenlaista... Eka hammas sentään puhkesi vihdoin viikko-pari sitten! :) Siinä päästiin helpolla, pari päivää Anton viihtyi ainoastaan sylissä ja öisin ehkä pyöriskeli ja ähisi yksin sängyssään tavallista enemmän ja that's it! Toivottavasti päästään jatkossakin näin helpolla...(koputtaa puuta). Yöt meillä nukutaan edelleen kokonaan, mutta pahoin pelkään että siihen tulee muutos kun Anton lähtee liikkeelle, niin vois ainakin päätellä muiden jutuista... Sitä odotellessa, kääk!

ONNEA
:flower: SaBiNelle masukista ja plussatuulia muillekin niitä toivoville! Ja teppikselle onnea työpaikasta (saatat saada meistä yllätysvieraan huomenna, ollaan nimittäin HML:ssa)! Mulla on nyt viimeaikoina ollut vahva epäilys, että olisin raskaana... Ensinnäkin tuntuu ettei paino tipu eikä vatsanympärys pienene vaikka mitä tekis... Sit tosi monena iltana oon ollut tuntevinani vauvanliikkeitä vatsassa, ihan tosissani! Menkkoja mulla ei ole ollut vielä ollenkaan, koska Cerazette piti ne poissa. Nyt söin ekan levyllisen yhd.pillereitä, vikan tänään, ja kohta pitäis siis alkaa menkat... Olin jo menossa ostamaan testiä, mutta sit ajattelin et katotaan nyt eka tuleeko menkat. Todennäköisesti jotain vainoharhaisuutta vain, mutta hassua! Olishan se toinenkin lapsi tervetullut, vaikka täys vahinko nyt olisikin. Ollaan ajateltu alkaa toista yrittämään vasta ens vuoden alussa.

KiKeRolle tsemppiä ja tietysti myös kaikille muille sitä tarvitseville!


T:Anskuli ja Anton 8,5kk
 
Neuvolasta terkkuja... Pituutta 68.9cm, painoa 10730g ja pipo 46.5cm (7kk mitat 9500g ja 66.2cm) Kaikki hyvin, kehuja saatiin. On noi lääkärineuvolat vaan niin tylsän lyhkäsiä ja taas oli joku hiljanen harjottelija siellä, että mulla meni pasmat sekasin... Jäi monta asiaa kertomatta ja kysymättä. Seuraava käynti olis vasta 1-vuotiaana, joten me varmaan käydään välissä kasvukontrollissa... Allergialääkäri kun todennäkösesti haluu nähdä ajan tasalla olevan käyrän. Samalla siinä vois sitte muutaman sanan jutellakin ja omaa asiaani varmaan soittelen lähipäivinä... Tarviin lähetettä ja ajattelin neuvolan kautta hoituvan helpoiten.

Liikkumisesta unohdin kommentoida... Poikanen mänkii ryömien ja pyörii napansa ympäri masullaan, peruuttelee ja kääntyilee. Yritystä nousta ylös on, mut ei vielä pääse sen enempää seisaalleen kuin istuallekaan. Istuu kyllä tosi nätisti ja jäntevästi, kun siihen laittaa... Istuma-asennosta pääsee kyllä itekin mänkimään. Konttausasentoa harjottelee, mut voimat ja taidot ei vielä riitä liikkeelle lähtöön. Hyvä niin, kiire ei ole.

Leipää annan suunnilleen pari kertaa viikossa, niitä palttoonnappeja. Poika tykkää järsiä niitä, mut ei syö sen jälkeen sosetta... Siispä välipaloina tai "jälkkärinä" huonosti syödyn aterian täydennykseks.

Myy ja poikanen 8kk1vk
 
Anteeksi nyt kun häiriköin..
Mutta jos täällä ketjussa Haminalaisia tai Haminan suunnalla pyörijöitä niin..

HAMINAN PALASTAKAA LAPSET RY:n tiloissa
Alkaa maanantaisin 9-12 pienille vauvoille ja äideille semmonen tapaaminen, jutustelua, kahvia jne.
TERVETULOA!

PS.se on muutenkin avoinna jokapvä 9-12
Se ei maksa mitään.
 
Myy-80: kirjoitat niin kivasti, että poikanen mänkii... Kyllä siitä hyvin ymmärtää, miten edetään. Taitaa olla paikallista murretta. Meillä on just sama kehitysvaihe meneillään: istuu kivasti kun siihen laittaa, muttei osaa itse nousta istumaan. Anskulille oli sanottu "liikkumattomuudesta" mutta ei meillä siihen kiinnitetty neuvolassa huomiota.

Mites teillä Anskuli, onko muuttohaaveet selkiytyneet? Eikös se Teppiksen naapuritalo ollut myynissä:) Sulla on jännät paikat vähän samaan tapaan kuin Narulla oli ollut. Onnea Antonille ekasta hampaasta ja Narulle työpaikasta. Samoin myös Teppikselle jaksamista töihin lakujen pariin.



 
Eli Eetu oli eilen neuvola-lääkärissä ja kaikki oli kunnossa! :D Painoa oli 11,3kg ja pituus oli
74,5cm! Korvatkin pyysin katsomaan kun oli pari viikkoa takaperin se kova flunssa. Eikä ollu siis mitään tulehdusta!

Tänään alkaa meillä muskari!:) Jänskättää vähän...Saa nähdä miten Eetu suhtautuu muihin lapsiin kun ei oikein oo muita pieniä nähnytkään!

Sitten kyselisin vinkkejä siihen että miten voisi siirtyä parveke päikkäreistä sisäpäikkäreihin helposti?! :D Eetu on siis nukkunut aina päikkärit vaunuissa parvekkeella...Nyt kun tarhaan lähtö on syksyllä edessä niin pitäis varmaan alkaa opettelemaan nukkumista sisällä! Onko jollain käytännönkokemusta?! Kauan mennyt että on oppinut?!?!
 
Moikkis...
Tuo "mänkii" verbi on mullekin kyllä ihan outo,vaikka Turusta oonkin kotosin...
Kai siellä keksitty uusia sanoja!! :D

Täältä myös Sabinelle onnea plussasta..Oiettä,ihanaa kun uusia vauvoja pukkaa.
On se odotusaika niin ihanaa kyllä.

Meillä Miska täyttää tänään 9 kk.
Käytiin puntarissakin ja painoa tullut vähänlaisesti, kiloja oli nyt 8,3 ja pituutta 73 cm.
Eli aikas vähän tullut,mutta sentään noususuhdannetta löytyy.

Pulauttelut on loppuneet,mikä on ihanaa.Silloin tällöin tulee tippa pari,mutta muuten ei enää sellasia määriä.
Lääke on tauolla eli ihan luomuna poika nyt.
Kivaa.

Kaveri soitti ja kyseli minkä kokoisia mun muksut on olleet 5 kk ikäisinä,hällä sen ikäinen nyt.Huomasin että Miska on ollut mun tokaks suurin muksu,kaksoset oli tosi ruipeloita varsinkin poju.
Vuoden ikäisenä pituttaa ollut 73 cm ja painoa 8,5 kg.

No,jokainen on yksilö..
Ja vähän laiheliineja nä mun penskat tuntuu olevan,mutta kai sitten vaan niin vilkkaita.

Parvekevinkkejä ei täällä ole,mulla ollut niin ihanasti että ei ole tarvinnut ketään viedä hoitoon pienenä.Oon joko ite hoitanut taikkaäiti.

Nyt mentävä poju hermostuu..uniaika.
 

Yhteistyössä