~KesäMassut 2007~ vol. 2

Höh,viesti karkasi jo...No viikonloppuna kirjoitin kaameen stoorin ja se katos ihan tosta vaan.

Joo,poika täytti eilen sitten 1 vee ja sunnuntaina sitä juhlitaan.
Painokontrollissa taas oltiin ja viikossa 10 g tullut.No siitä ei paljon juhlita.
Mutta öljyä lisää vaan ja toivotaan parasta.
Nyt miska 76 cm ja 8740 g

Mutta kiva että olitte aatelleet meitä,koitan käydä täällä mut miska on tsi sylikissa nykyään ja vaikeeta tä koneen käyttö.Nyt poika nukkuu sisällä ja terassilla otan aukkaa samalla kun tässä näpyttelen.
Ihana ilma,eilen jo tuli rusketusrajat!
Tä rentouttaa tä lämpö ja valo,oon ollut ihan hillitön huolesta tässäv iime ajat...

kata ja miska 1 vee 1 pvä :heart:
 
Hyvä, että meni Miskalla leikkaus hyvin. Toivottavasti nyt löytyisi joku hoidettavissa oleva syykin siihen juomattomuteen.

Täällä on toinen sylikissan äiti. Taitaa olla sitä jo puheeksi tullutta eroahdistusta havaittavissa täälläkin. Aleksanteri saattaa leikkiä itsekseen tai veljiensä kanssa lattialla tie smiten pitkään, mutta kun huomaa minut, alkaa välittömästi lohduon parku: "Äiiti-tiii!" Ja sitten kontataan roikkumaan äidin housunlahkeessa...

Meilläkin 1-vuotiset lähestyy uhkaavasti, huih! Miten siitä voi oikeasti olla jo vuosi! :eek:
Pikku vauvahan tuo on vielä... Muuttunee mieli tuosta vauva-asiasta, kun pääsen näkemään alkuviikosta syntyneet kaksostytöt: kaverin perhe kasvoi kertaheitolla nelihenkiseksi. Ei malttaisi odottaa, että pääsee kurkkaamaan, mutta sen verran ennenaikaisia olivat, että ovat vielä sairaalassa. Ja pitää heille se koiutumisrauhakin antaa.

Kuinka massiiviset 1-vuotisjuhlat on tiedossa/pidetty? Meillä on tulossa kahdessa erässä, viikolla tulee meidän molempien vanhemmat ja sitten varsinaisena syntymäpäivänä lauantaina molempien sisarukset perheineen sekä kummit. Helpompaa näin, niin mahtuu väki sisälle. Leipomisurakkakin tuntuu vähän pienemmältä, kun voi tehdä parissa erässä.

Kakkuvinkkejä kysyttiin, jokohan tarve meni jo? Aika klassikko 1-vuotiskakuksi on NallePuh-kakku, helppo toteuttaa, ohje löytyy ainakin tuosta: http://www.perhekerho.net/leivonta/nalle_puh_kakku.htm
Nallekakkua varmaan syödään meilläkin. Paitsi päivänsankari, joka on allerginen...

Hitsi kun kaikki kyselee, mitä pojalle synttärilahjaksi ja mä en keksi mitään. Mitään kun ei oikeastaan tarvita: vaatteita ja leluja on liikaakin. Jos jollakulla välähtää joku hyvä juttu, niin otetaan vinkit vastaan!

Lauri (5) kuuluu juttelevan tuolla, että Artturista (3) tehdään hyvää muhennosta ja se syödään perunoiden kanssa. Jepjep.

Kreecher ja Aleksanteri 11kk 3vko
 
Jaksamista Katalle edelleen! :hug:

Pepsukka Olen pahoillani sun puolesta! :hug:

Meillä on 1-vuotissynttärit parin viikon päästä.. Isoja kemuja ei ole tiedossa, kun meillä on muutto omaan taloon just käynnissä, eikä saada kämppää siihen kuntoon, et sinne vois ketään pyytää.. :( Poitsu menee mun siskolle hoitoon varsinaisen muuton ajaksi, eli pariksi päiväksi ja sisko lupasi sitten leipoa kakun. Ehkä meillekin jää siivu, kun mennään sitten illalla hakemaan meiän isoa poikaa kotiin. No, jos saadaan muutto valmiiksi hyvissä ajoin, voidaan tietenkin mennä sinne heti päivällä.

Meillä kans pientä eroahdistusta hetkittäin ollu nyt, unohtaa mut kyllä nopeesti jos lähen pois. Sen on tässä viime päivinä kyllä huomannu just kans, et mun syliin hakeutuu paljon enemmän kuin ennen. On tähän mennessä aina viihtyny tosi hyvin itekseen leikkien, mut nyt tuntuis olevan muutosta tai ainakin tämmönen vaihe meneillään.

Kreecher Mainio tuo muhennos-juttu.. :LOL:

Kello on jo noin paljon.. Tulin hetkeks koneelle, ku uni ei tahtonu tulla. Täytyy vissiin hiipiä uudestaan vällyihin, josko nyt jo väsyttäis tarpeeks!

Oikeen mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! =)
 
Muistattekohan vielä minua? No, jokusen sanan ajttelin kirjoittaa piiiiitkästä aikaa, kun nyt miehen kesäloman aikaan tuntuu olevan intoa ja mahiksia kirjoituspuuhiinkin. Lähes päivttäin olen kyllä käynyt lueskelemassa teidän kuulumisianne, vaikka nykyäänhän täällä on aika hiljaista, eikä uusia kuulumisia päivttäin ilmesty.
Ihan ensiksi tsemppitoivotuksen Katan ikävään tilanteeseen. Melkeinpä tuntuu, että pahinta mitä voi olla, on pelko oman lapsen hyvinvoinnin puolesta. Toivottavasti kaikki kääntyy parhain päin. Pepsukalle pahoittelut, ettei pieni ihmisen alku jaksanut kasvaa valmiiksi asti.
Uskomatonta, että kohta pienokaisemme ovat vuoden ikäisiä. Meillä synttärit ovat ylihuomenna ja kyllä niitä on tarkoitus juhlistaa mammakavereiden ja heidän lapsiensa sekä mummin ja ukin voimin. Kummit asuvat kauempana, joten he eivät pääse synttäreille. Lahjapaketit tosin jo odottavat pieniä sormia aukaisemaan ja tutkimaan kummien antamia aarteita.
Mie vielä imetän, olen imettänyt jopa öisin. Huh! Toissa yön tuli stoppi ja nyt sitten tiukasti aion pitää kiinni päätöksestäni lopettaa yöimetys ja vähitellen muukin imetys. Hieman on neiti protestoinut sydäntäsärkevällä huudolla öisin, kun ei saakaan maitoa, mutta on sitten tyytynyt kohtaloonsa ja nukkunut aamuun asti. Jeeee! Äiti on tyytyväinen.
Iloinen lapsukainen meillä on ja touhukas. Kävellen mennään eteenpäin ja leikit sujuu kotona ja hiekkalatikolla. Viime aikoina on kyllä tullut enempi sellaista kiukuttelua. Taitaa olla oman tahdon opettelua. Ruoka-ajat ovat varsinkin kärsivällisyyttä koettelevia. Neiti on aika huono syömään kiinteita luskkaruokia. Hän aluaisi syödä itse sormin tai lusiklla. Sotkua tulee, mutta kyllä lusikallakin syöminen jo sujuu melko hyvin, kun vähän auttaa.
Eilen oli 1-vuotisneuvola ja mitat olivt 74,9cm ja 9460g. Minkä kokoisia teidän muiden lapsukaiset ovat? Kiinnostaisi tietää.
Nyt lopetan ja lähetän viestin ennen kuin se katoaa johonkin bittiavaruuteen.
Iloista kesää jokaiselle! Nauttikaamme aurinkoisita päivistä pikkutaperoidemme kanssa. Eikös nämä vauvat ala jo olla taaperoita?

Manteli-76 ja Höpöliini 2päivää vaille vuosi
 
Pepsukalle täältä kanssa :hug: ... Hennin ihan alkuaikoina mulla alkoi vuoto ja se tunne siitä että saattaa menettää vauvan oli ihan kamala. Saatika kun se oikeasti tapahtuu.. Ei sitä osaa sitten kuitenkaan kuvitella miltä se oikeasti tuntuu...

Oli noista mitoista puhetta. Meidän matami kävi eilen puntarilla ja painoa 11 kg! Pituutta oli 10 kk neuvolassa olisko ollut pari senttiä yli 70...

Mulla on kanssa vauvat päivittäin mielessä.. kai tää alkaa olla jo sairasta :kieh: . Oli jotain muutakin kommentoitavaa mutta nyt tuli muistikatkos.
 
Moikkis!
Pepsukalle iso :hug: voimia kovasti.

Kiva Manteli että tulit kertoilemaan kuulumisia.
Kyllä sitä nopeeta aika kuluuu.

Miska oli 1 vee mittauksessa 8,7 kg ja 76 cm.
Mutta ollaan seurannassa eli huitelee ikävästi miinuksella tuo paino.

Joo,meidän pitäis varmaan uutta ketjua tän kuun aikana kattoa tuonne taapero-puolelle!!!

Nyt ruuanlaittoon,aattelin terassille kattaa tortilla-aterian kun ukkeli tulee kotiin.
Ihana kun aurinko paistaa,siitä saa voimia jaksaa.
Niin siitäkin.Ja paljon muustakin.
 
Meillä ollaan kans painoseurannassa, Aleksanteri oli muutama viikko sitten 76cm pitkä ja painoi 8,6kg. Ihan normaalilta tuo jätkä silti näyttää minun silmissäni, samanlainen siro ja hoikka vauva, kuin veljensäkin ovat olleet. Palaan paremmalla ajalla enemmillä jutuilla...
 
Täältä 1v-neuvolakuulumiset pikaseen. Pituutta 82,5cm ja painoa 11,66kg, eli hyvältä näyttää. :) Seuraavan kerran mennäänkin uuteen neuvolaan, kun on muutto toiselle paikkakunnalle eessä. Vähän harmittaa, kun oli niin mukava "täti" täällä, mut ei muuta kun uusia seikkailuja kohti..

Pilkkis ja Onni 12pv vajaa vuosi
 
Onnittelut plussaneille! Ja voimia sitä tarvitseville!

Meidän neidillä oli 8 tai 9kk lääkärineuvola vasta viime viikolla viikkon vajaa 11kuukautisena, kun lääkäri oli sairastunut, kun se piti alunperin olla. Eli nyt viikkon vajaa 11kk neidin mitat oli 8140g ja 72,2 cm.

Eerika ei vielä edes konttaa, mutta kovasti menee konttausasentoon usein ja heijaa siinä itseänsä. Ei käy vielä itse istumaan, eikä kävelekään itse. Mutta toisaalta osaa ja muutamia sanoja esim. anna, äiti, ota, en mä ja nalle=nanne ja kiitti=tiitti, muutenkin kovasti yrittää matkia sanoja perässä. Osaa antaa ja ottaa leluja, heittelee leluja ja tavaroita ympäriinsä, osaa pinsetti otteen.

Yöt meillä nukutaan ilman heräämisiä, käy yöunille noin klo20.30 ja herää klo8. Päiväunia nukkuu kahdet 45min kerrallaan.

Eroahdistuksesta: Eerika on jo pidemmän aikaa ollut todella kiinni äidissä, en saa hävitä näköpiiristä laisinkaan tai muuten tulee huuto. Nyt ryömii jo itse toiseen huoneeseen jossa minä en ole ja wc:n ovea tulee laittamaan kiinni ja auki kun minä olen siellä. Mutta edelleen väsyneenä en saa hävitä näköpiiristä. Pahimassa vaiheessa edes isä ei saanut annettua iltapuuroa neidille jos minä olin samassa huoneessa tai eri huoneessa näkyvillä, minun piti pysyä piilossa niin kauan kun menivät syömään ja olivat syöneet. Tuntui ja tuntuu välillä todella rasittavalta, kun toinen roikkuu koko ajan puntissa tai huutaa perään, mutta taitaa jo onneksi alkaa helpottamaan.

äippä-77 ja Eerika tasan11kk
 
Moiks!

Mulla on ollut vähän kiirusta ja reissailu lakkiaisiinkin vei aikaa. Tulin siis vaan piipahtamaan ja koitan toisena päivänä keretä kommentoimaan.

Niin tosiaan... Mun on aika väistyä päivityspuuhista, kun tulee vuos täyteen. Kukas olis seuraava? Tälle puolelle siirryttäessä oli useempi ehdokas ja uusiakin varmaan tullut. Mulle on ihan sama kuka jatkaa... Pistän sit yynä noi värihommelit, jos seuraava haluu niitä käyttää, niin ei tarvi alusta kaikkee tehdä. Toki sen ekan viestin saa oman näkösekseen tehdä ja varmaan uudet jutut oliskin kiva juttu. =)

Ihanaa, kun kesä tuli... Aurinkoisia päiviä kaikille!
 
Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija-83:
onko myy-80 päivittänyt vuoden? onpas teillä pikät ajat täällä. omia vuorojaan saa oottaa sit monta vuotta :LOL: :LOL: eihän kukaan oo niin palstahullu sentään.
:LOL: Niin mitenhän ihmeessä sen sun napaas kaivelee? Me olemme yhteistuumin jo odotusajan alussa päättäneet, että kirjotamme samaan pinoon kokoajan. Niinpä myös koko odotusajan oli sama päivittäjä ja nyt ekan vuoden ajan sama ja samaan tyyliin mennään jatkossakin. Eikä kai tohon päivityshommaan tartte sen kummemmin palstahullu olla, eihän tässäkään pinossa oo ollu mitään päivitettävää moneen kuukauteen. Eikä täällä taida kelleen olla mitään merkitystä kenen nimellä se eka viesti on, joten en usko ketään niin hirveästi haittaavan vaikka ei koskaan "pääsisi" päivittäjäksi. Että voit olla varsin rauhassa arvon haaveilija tämän päivitysasian suhteen, me kyllä osaamme täällä hoitaa sen asian ilman asiaankuulumattomien kommentointia, kiitos vaan huolenpidosta. :LOL:

Niin tosiaan kohta alkaa olla aika siirtyä tonne toisaalle, vai pitäskö perustaa kerho niin saatas kirjottaa rauhassa "ulkopuolisten" katseilta? Mitäs mieltä ootte? Siellä vois sitten pysyä niin pitkään ku ny yleensä tällä porukalla kirjotellaan. Pitäskö toi kesämassut nimikin muuttaa? Vaikka kyllähän tätä massua on tässä ihan omiks tarpeiks, että sikäli tietty ihan osuva nimi :p
 
onpas täällä kiukkuista sakkia. ei ihme, että on hiljainen pino.
niin kuin jo sanoit niin kannattaa varmasti siirtyä sinne yksityiseen pinoon sitten. katsos, näitä "avoimia" sivuja lukee moni muukin kuin vaan te "sisäpiiriläiset"
ja jos kerran niitä halukkaita on ollu, kuten myy-80 sanoi, niin en ymmärrä miksi yhden täytyy päivittää kalenterivuosi, tosi outoa.

mutta enpä viitsi enempää teitä häiritä
 
Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija-83:
onpas täällä kiukkuista sakkia. ei ihme, että on hiljainen pino.
niin kuin jo sanoit niin kannattaa varmasti siirtyä sinne yksityiseen pinoon sitten. katsos, näitä "avoimia" sivuja lukee moni muukin kuin vaan te "sisäpiiriläiset"
Niin kyllä tiedän sen varsin hyvin, mutta ihmettelen myös sitä, että joku jolle tämä päivitysasia ei millääntavalla kuulu tulee koputtamaan nokkaansa meidän tavastamme.

ja jos kerran niitä halukkaita on ollu, kuten myy-80 sanoi, niin en ymmärrä miksi yhden täytyy päivittää kalenterivuosi, tosi outoa.

mutta enpä viitsi enempää teitä häiritä
Jos viitsit lukea tuon aikaisemman tekstini niin siinähän se syy selviää, kyse on siitä että haluamme kirjoittaa aina yhden ajanjakson samaan pinoon. Odotusaika yhteen pinoon, eka vuosi toiseen jne. Ja kuten sanoin, eihän täällä edes ole ollut mitään päivitettävää varmaan ainakaan puoleen vuoteen, joten miksi suotta vaihdella?

Ja mitä kiukkuisuuteen tulee, on tämä meidän pino ollut harvinaisen hyvähenkinen, lukuunottamatta paria kertaa kun joku pinoomme kuulumaton tulee tänne jotain mussuttamaan.

Mutta kiva, että jaksat kantaa huolta siitä miten ja kuka tätä pinoa päivittää:hug:


 
Alkuperäinen kirjoittaja haaveilija-83:
onpas täällä kiukkuista sakkia. ei ihme, että on hiljainen pino.
niin kuin jo sanoit niin kannattaa varmasti siirtyä sinne yksityiseen pinoon sitten. katsos, näitä "avoimia" sivuja lukee moni muukin kuin vaan te "sisäpiiriläiset"
ja jos kerran niitä halukkaita on ollu, kuten myy-80 sanoi, niin en ymmärrä miksi yhden täytyy päivittää kalenterivuosi, tosi outoa.
:LOL: No voi hyvää päivää! Onko tuo nyt kateutta vai kiukun purkua ulkopuolisiin? Ihan kummaa vauhkoamista. Eipä tosiaan kuulu ulkopuolisille, jos näin halutaan homma hoitaa. Puolen vuoden pestiinkin olisin voinu päivitykset lopettaa, jos vuoron vaihto olis tullu puheeks... Ja kun on tällä porukalla ollut tapana aiheesta keskustella, niin ei luulis muiden napoja kaivelevan. Mut näkyy vaan kutittavan... :D

Ja mitä pinon hiljaisuuteen tulee, niin on meillä muutakin elämää kuin palstailu. Varsinkin noilla ihanilla kesäkeleillä. Me ainakin ollaan viihdytty puistossa ja muutenkin ulkoilemassa. Vissiin sitten ei sellasilla ole muuta elämää, joiden pitää tulla tän porukan juttuihin asiattomasti kommentoimaan. :whistle: Huvittavaa.

Alkuperäinen kirjoittaja LillaGubben:
Niin tosiaan kohta alkaa olla aika siirtyä tonne toisaalle, vai pitäskö perustaa kerho niin saatas kirjottaa rauhassa "ulkopuolisten" katseilta? Mitäs mieltä ootte? Siellä vois sitten pysyä niin pitkään ku ny yleensä tällä porukalla kirjotellaan. Pitäskö toi kesämassut nimikin muuttaa? Vaikka kyllähän tätä massua on tässä ihan omiks tarpeiks, että sikäli tietty ihan osuva nimi :p
Mulle passaa kerhopuolelle siirtyminen mainiosti ja nimenkin voi muuttaa... Massua on mullakin, :whistle: mut ajankohtaisempikin nimi vois joltain löytyä.

Manteli... Kyllä sut muistan vielä. =) Kiva, kun tulit kertoon kuulumisia.

Pepsukalle voimahaleja! :hug: Tosi surullista, että kävi noin. :'(

Poikasen iltapuuhat jatkuu, joten pitää palailla jatkamaan myöhemmin. Rentouttavaa viikonloppua!
 
Tulin nopeesti katsomaan viestit ja täällähän olikin oikein tekstiä:) Aina välillä sitä oikein mietii, että kuinka joku ihan ulkopuolinen jaksaa lukea jotain toisten jorinoita. Tai ehkä monikin lukee, itse kun olen niin laiska ja (muka) kiireinen, että hyvä kun tän pinon ehdin käy vilkaisemassa.

Suljettu kerho käy, mutta sitten tulee kyllä vielä vähemmän luettua ja kirjoitettua, koska sinne pitää aina erikseen syöttää salasanat yms. Ja ehkäpä tämä on myös joillekin passiivisimmille kirjoittajille kuitenkin tuiki tärkeä vertaisryhmä.

se on kyllä minustakin totta, että todella sopuisaa ja rakentavaa on tämä keskustelu aina ollut täällä.

Niin ja kiitos Kreecherille kakkuohjevinkistä!

Mulle passaa kerhopuolelle siirtyminen mainiosti ja nimenkin voi muuttaa... Massua on mullakin, :whistle: mut ajankohtaisempikin nimi vois joltain löytyä.
Tuon on kyllä niin totta, vaikken toivoisi sitä "pakkia" yhtään olevankaan juuri tällä hetkellä.
 
Heippaus!
Ajattelinpa sanoa oman kantani tuohon suljettuun kerhoon...Mie miluummin kävisin lukemassa kuulumisia täällä tavallisessa ketjussa. Oon niin turkasen laiska kirjautumaan mihinkään, kun inhoan kaikkia salasanojen näpyttelyjä. Mutta enemmistö päättää, oon kuitenkin ollut enimmäkseen täällä taustalla, joten mun mielipidettä ei kannata ottaa liian painokkaana.
Jokunen kysymys teille muille:
Millaisia leikkejä lapsenne tykkäävät leikkiä? Mie oon ihan onnessani, kun neitimme hoitaa nukkeja ja nalleja syöttäen ja nukenvaunuissa työntäen sekä halien. Keinuminen on myös tosi suosikkipuuhaa. Ulos pikkuisemme välillä kärttää oven takana vinkumalla vaativasti. Mikäs siinä näin kesällä, saapahan itsekin raitista ilmaa.
Onko teilla muuten paino noussut imetyksen lopttua? Mua vähän hirvittää, kun oon nyt lopettelemassa imetystä. Oon viime aikoina syöny surutta herkkuja ja hoikkana oon pysynyt, mutta se on kyllä varmasti ollut imetyksen ansiota. Nyt pelkään, että läskit repsahtaa.
No, joo...turhanpäiväisi murheita, pitäisi keskittää ajatukset johonkin oleellisempaan ja tärkeämpään.
Meillä muuten juhlittiin torstaina 1vee synttäreitä. Kivaa oli!

Hyvää sunnuntaita ja aurinkoista iloa kaikille!

Manteli ja Pikkuneiti 1vee
 
Onnea kaikille 1 vee täyttäneille ja täyttäville! :flower:

Mulla vähän sama peli tuon kirjautumisen sun muun kanssa,tähän pääsee niin nopsaan ja vaivattomasti.Vaikka vähemmän on tullut käytyä viimeaikoina,mutta viikottain kuitenkin.

Miskalla ei ole ollut mitään lisä"kohtauksia" tms.ihan iloinen vesseli ollut.Perjantaina on sydämmen ultra ja siinä selviää onko siellä sitten jotain isompaa.
Kunpa poju ei ihan hermaria sais,paikallaanhan siinä on oltava.
Magneettikuvaan ootellaan edelleen kutsua,tuntuu nyt kestävän ja kestävän taas....

Paino on mulla ollut samoissa liki koko iän...Raskaudet on heittäneet sen 5-7 kg mutta aikalailla siinä 55-57 paino on ja pysyy.

Miska leikkii pikkuautoilla ja paljon!PArkkitalo on ykkönen ja oikeestaan ajaa vaikka puupalikalla,kaikki muuttuu autoiksi!!
Maisa (täyttää 3 ens kuussa) on ollut sellanen nukenhoitaja myös pienestä asti ja mä uskon että nä on aika sisäänrakennettuja juttuja,sillä muistan kuinka ennen kaksosia aattelin että lapset kasvatetaan tiettyyn rooliin mutta kun kaksoset-tyttö ja poika alkoi leikkiä leluilla ja oli tarjolla nukkea ja autoa niin niin sieltä tuli ne "omat" lelut,eli poika leikki autoilla ja tyttö nukeilla.
Oli paljon yhteisiä leikkejäkin ja leikkivät ristiin mutta pääasiassa autot oli pojalla ja nuket tyttelillä.

Joo,ulkona meilläkin oltu ihan hirveesti.Oon saanut jo niin hurjasti väriä vaikka koittanut suojata ja olla varjossa keskipäivällä.Lapsilla oon pitänyt vaatetta suojana ja fysikaalista aurinkosuojaakin välillä laittanut.

Mutta nyt menoksi,moikkis!
 
Heips!
1-vuotisjuhlarumba takanapäin, huh! Ihanaa juhlia, kun on juhlaan aihetta, mutta ainakin tämä äiti on ihan rättipoikki. Virallinen vuosiutuminen tapahtuu kuitenkin vasta huomenna.

Mulle on oikeastaan ihan sama, ollaanko tällä puolella vai kerhopuolella. Kirjaudun kuitenkin joka kerta, kun täällä käyn, että saa sitten kommentoitua, jos huvittaa. Eli mieluiten ihan miten vaan. ;)

Aleksanterilla alkaa myös olla jo leikkejä. Autoilla touhuaa ja ihaninta maailmassa on keittiön vetolaatikot, mistä löytyy aarteita! Peilistä tuijottavalle pikkujätkälle pitää välillä käydä uhittelemassa tai antamassa märkiä pusuja. Isoveljien kanssa peuhaa mielellään. Lauri (5) jaksaa jo leikittääkin, Artturi (3) on lähinnä hädissään, kun pikkuveli lähestyy: omat autot ja muumilelut pitää saada äkkiä turvaan!

Tosiaan pinon hiljaisuus varmaan johtuu upeista ilmoista ja myös siitä, että nämä yksivuotiaat vievät aikaa ja huomiota paljon enemmän kuin paikallaan sitterissä möllöttävät vauvelit. Näin se aika vain rientää. *huoh*

Kreecher ja Aleksanteri 1-v
 
Tuosta kerhopuolelle siirtymisestä... Aika rauhassa me on mun mielestä saatu tälläkin puolella olla, joten mun puolesta voidaan jatkaa samaan malliin. Harvemmin kirjottavien katoaminen kerhoutuvien myötä on vähän harmillinen juttu, mutta enemmistö päättää.

Meillä poika oppi torstaina taputtamaan ja nyt harjottelee sitä innoissaan ja ylpeenä. :heart: Tänään hetken seiso ilman tukea taputtaen, kunnes huomasi tuoettomuutensa ja lopetti. Ihanaa tuo kehittyminen ja uuden oppiminen, vaikka haikeelta tuntuukin vauva-ajan loppuminen. Päikkäreitä nukkuu enää yhdet lähes poikkeuksetta, joten hulinaa riittää. Melkoinen energiapakkaus meillä, joten mulla on välillä voimat koetuksella. Ajan kanssa varmaan tottuu.

Nukkumaan pitäs mennä... Sais vaan ensin työasiat pois mielestä, kun oli tänään esittely ja jälkihommissa vierähti melkosesti aikaa näin vielä tottumattomana. Mut kyllä se siitä... Kivaa on kuiten saada vähän perheen ulkopuolista aikaa vastapainoksi ja samalla hieman lisätuloja.
 
Huomenta!!

Enpäs minäkään ole pitkään aikaan kerennyt käymään, kaksi viimeistä viikkoa ollut miehen kanssa vaan vuoron vaihtoa kotona kun niin paljon töitä. Nyt onkin tämä viikko vapaa, lukuunottamatta lauantaivuoroa :)

Meillä ei vieläkään tule mitään sanoja, mutta pyydettäessä Julia osaa näyttää lampun ja taulun, myös halutessaan isin ja äidin. Osaa vilkuttaa omalla hassulla tavalla kun pyydetään ja taputuskin tulee jo :)

Kiipeää jo isoveljen sänkyyn, lelulaatikon päälle yms. vähän matalemmalle, sohvalle ei vielä pääse onneksi, koska ei osaa tulla alas :D

Leikkejä löytyy jo jonkin verran, pallot ovat suuria aarteita, myös veikan autot kiinnostavat ja niillä hurruttaa ympäri asuntoa. Myös palikat ja pinoamislelut kiinnostavat kovasti ja jaksaa niitä pinota (tai ainakin yrittää) suht pitkiäkin aikoja.

Ulkona viihtyy keinussa loistavasti, mikä on kiva juttu, veljensä ei ikinä jaksanut olla 5min kauempaa, mutta tyttö istuisi vaikka tunnin jos saisi :D

Ensi viikollahan on muuten jo Juhannus!! Mitä Juhannussuunnitelmia teillä on? Viime vuonna meni niin ohi koko juhannus, sattuneesta syystä :D

Me ollaan lähdössä koko perhe Ikaalisten kylpylään pe-su ja sunnuntaina lähdetään miniristeilylle Turusta Tukholmaan.

Kerhohommasta, niin mulle sopii kyllä ihan kummin vain, julkinen tai kerho, kaikki käy :D

Niin ja oikein paljon onnea kaikille 1 -vuotiaille!!!

Me juhlitaan sitten sunnuntaina, virallinen päivä on ensi viikon tiistaina :)

-Hiiviö & Julia vajaat 1vee-

Ps. koitan päivittää tuoreen kuvan tytöstä rohviiliin! *MUOKS* Siellä olisi viime viikolla otettu kuva nyt :)
 
Meillä neiti leikkii puhelimella, laittaa korvalle ja on kuuntelevinaan ja höpöttää omiaan. Kovasti tykkää laitella tavaraa kärryn tai auton kyytiin ja haparoiden kävelee niiden kanssa edestakaisin. Kaikkiin laatikoihin ja koreihin laittelee tavaraa ja ottaa pois. Kaikki siskon lelut kiinnostaa ja niillä jotain kovasti touhuaa. Erityisesti palikat ja keittiötarvikkeet ja leikkikeittiö kiinnostaa.

Kiipeää joka paikkaan!! Koko ajan saa olla vahtimassa, meillä on niin matala sohva, että pääsee tosi hyvin kiipeämään ja sitten heiluu tyynyjä vasten innoissaan. Osaa kyllä itse tulla alas hienosti peppu edellä, mutta ei osaa varoa sohvalla ollessaan, vaan heiluu miten sattuu.

Minä kirjoittelen niin harvakseltaan, että päättäkää vaan miten päin haluatte. Mutta kyllähän se tuppaa olemaan niin, ettei sitten varmaan tulisi käytyä kerhon puolella niinkään usein kun täällä. No, en tiedä, kun siitä kerhosysteemistä tarkemmin tiedä.

Sanoja ei vielä ole tietoisia tullut. Sellaista höpinää kuten aijai, hui, heihei, annaanna tulee usein.

Mitä 1-vuotislahjoja olette keksineet, kun kotoa löytyy jo siskon jäljiltä kaikkea mahdollista? Taaperokärryt, sellainen auto, millä ajellaan tai työnnetään ympäri kämppää, palikoita, keittiövälineleluja, palloja... Jotenkin tuntuu vaikealta keksiä mitä omaa ostaisi pienelle tytölle. Varsinkin, kun kaikki kyselevät lahjavinkkejä.

Ensiaskeleet on meillä jo otettu viikko sitten, mutta näköjään niitä nyt sulatellaan, koska ensimmäisen päivän jälkeen on tullut vain pari askelta silloin tällöin.

Tosiaan ihania yksivuotispäiviä kaikkien pikkuisille ja jo niin isoille "vauvoille"!

netta73 ja neiti 11kk 2vkoa
 
Niilo täytti tänään 1 vee!! Eilen oli juhlat ja oli oikein mukavaa, onneksi sää salli ja saatiin vietettyä juhlat terassilla ja pihalla. Grillattiin ja syötiin mansikkakakkua :) Kynttilän puhallus ei juhlakalulta ihan vielä onnistunut, mutta kakun syönti kyllä :) . Lahjaksi Niilo sai polkupyörän, pehmokarhun ja nallekarhukirjan, risti kaulaketjun, uimalelun sekä leikkipuvun.

Tänään oltiin sitten neuvolassa ja mitoiksi saatiin 9950g (grammallen sama paino kuin 10kk neuvolassa) ja 74,5cm (pituutta oli tullut 2cm lisää). Päänympärys oli 45,8cm. Vaikka painoa ei ollutkaan tullut yhtään oli paino-pituuskäyrällä painoa silti vielä enempi kuin pituutta. Painokäyrä oli nyt laskenut tasan keskikäyrälle oltuaan hiukan yläkantissa. Terveydenhoitaja ei ollut yhtään huolissaan siitä ettei painoa ollut tullut. Varmasti kunnolla liikkeelle lähteminen on vaikuttanut asiaan. Rokotuksen vielä sai synttärilahjaksi, toivottavasti ei tule oireita.

Niilo on kova menijä, yhtään ei malta pysyä paikallaan, ei sylissä, ei rattaissa, ei syöttötuolissa... koko ajan pitää mennä ja tutkia! Vielä Niilo ei kävele ilman tukea, mutta puita pitkin menee ja taaperokärryn kanssa. Ja konttaa kovaa! Kiipeillä pitää myös joka paikkaan. Tämä menijä pitää kyllä äidin ja isän liikkeesä =) . Puhetta tai mitään sen tapaistakaan ei vielä tule vaan ääntelee omalla tyylillään. Selkeästi kyllä on alkanut ymmärtää puhetta.

Leikeistä kaikenlaiset pelleily ja hauskuutus leikit on pop. Ja jos isoveljet hyppii niin se on aivan hurjan hauskaa! Autoilla on nyt jonkinverran muka ajellut, mutta enemmän leluja lähinnä vaan tutkitaan ja maistellaan kuin varsinaisesti leikitään.

Yöunet Niilo nukkuu hyvin omassa sängyssään, viiden aikaan herää yleensä ja silloin otan viereen ja annan tissiä. Unia jatketaan sitten vielä kasiin-ysiin. Nukkumaan käydään yhdeksän aikaan. Päiväunia on nukkunut kahdet, mutta nyt viime aikoina on ollut ilmassa merkkejä että on jättämässä toiset unet pois. Muutamana päivänä ei olekaan millään enää nukahtanut iltapäiväunille. Tarkoituksena oliskin tässä nyt sitten muokata rytmiä niin, että menisi päiväunille lounaan jälkeen ja nukkuisi sitten vaan ne yhdet unet.

Tänään Niilo sai maistaa ekaa kertaa ihan tavallista maitoa, ei siitä kyllä oikein tykännyt :) . Imetys jatkuu edelleen, mutta ruuan kanssa nyt sitten on tarkoitus alkaa antaa tavallista maitoa. Imetystä on lähinnä ennen päiväunia ja iltaunia sekä aamuyöstä ja lisäksi kerran pari päivällä aina kun siltä tuntuu. Vieroitus ei ole vielä ainakaan ajankohtaista. Ruoka maistuu Niilolle pääsääntöisesti hyvin, aina kun mahdollista Niilo syö samaa ruokaa muun perheen kanssa, mutta jos on jotain sellasta ruokaa mikä ei Niilolle käy niin silloin saa purkista valmista. Hampaiden tulo vaikuttaa oleellisesti Niilon ruokahaluun. Hampaita löytyy nyt seitsemän.

Kaikenkaikkiaan Niilo on aivan ihana pikku hurmuri =) Erittäin sosiaalinen ja avoin lapsi. Utelias ja vilkas menijä. Omaa tahtoa löytyy paljon ja osaa kyllä kiukutella! Kielloista viis veisataan, nauretaan vaan päälle.

Sellainen on meidän Niilo yksi vuotiaana :heart: =)




PS. Pysytään vaan täällä avoimella puolella, toi kerho oli vaan tollanen heitto kun sillon otti niin päähän...
 
Saapi nähdä kuinka kauan voin kirjoitella, kun pikku-termiitti vipeltää lattialla ja löytää kaikkea mahdollista kiellettyä tekemistä. :)

Minun palstahiljaisuuteni johtuu ulkoilusta, mökkeilystä ja Antonin takertuvaisuudesta... Tosin tänään jätkä on viihtynyt IHANASTI itsekseen, ei tarvinnut edes puistoon lähteä, kun kotonakin jaksetaan olla itsekseen. Normaalisti olen jo klo 10 lähtenyt puistoon, koska kotona kaksinollessa jätkä vaatii täyden huomion, enkä saa edes vessassa käydä ilman vinkumista, saatika sitten syödä tai tiskata tms. Tänään onnistuin jopa hieman ompelemaan, katsomaan tallennetun ohjelman, tiskaamaan, laittamaan ruokaa, juoruamaan puhelimessa, ja Anton konttaili tyytyväisenä ympäri taloa, välillä kävi tarkistamassa että äiti on edelleen paikalla :) Luksusta!!! Sopii tulla tavaksi ;)

Anton konttailee kovaa vauhtia ja nousee polvilleen joka paikkaan, seisomaan on miehen mukaan noussut kerran, minä en ole itse nähnyt. Kumarassa seisomaan nousee useinkin, esim. porrasta vasten, mutta ei siis ihan pystyyn asti (paitsi sen kerran).

Nyt seuraa kakka-pissajuttuja: Me ollaan pottailtu aktiivisesti mökeiltä palattuamme nyt pari viikkoa ja menee loistavasti! Nykyään saadaan lähes kaikki kakat pottaan ja usein tulee ainakin pissa. Ekaks laitoin Antonin potalle aina kun alkoi ähkimään siihen malliin, että voisi olla kakka tulossa, mutta nykyisin tuntuu odottavan pottaa ennen kakkaamista. Voi olla tietysti mun kuvitteluakin tuo odottaminen. Mutta jos nyt muistelen, niin viikon aikana taitaa olla ainoastaan yksi kakka tullut vaippaan, muut pottaan. Ja äiti on ylpeä :)

Nyt taidan poistua antamaan välipalaa pojalle, jatkuu toiste...

Anskuli ja Anton (8pv alle vuoden)
 

Yhteistyössä