~KesäMassut 2007~ vol. 2

heips.. kirjoitin pitkän jutun ja se sit katos johonki... :kieh: no en nyt ehdi enempää ku onnitella kaikkia vuosikkaita. meilläkin juhlat oli viime kuun puolella. on niin nopeaa menny tämä aika ettei voi ymmärtää...

huolta saa kantaa pojan syömisestä/laihuudesta kun ei koko ikänä ole syönyt kunnolla ja rypsiöljy lisä ollut muutaman kuukauden käytössä. 1v mitat oli n 9kg 79cm.. muistaakseni. suunnilleen samalla tavalla kasvaa kuin esikoinenkin, pituus huitelee reilusti plussalla ja paino reilusti miinuksella.

oisko teillä vielä jotain hyviä vinkkejä miten saisin pojan yönsä nukkumaan? herää taas monta kertaa yössä ja mikään muu ei kelpaa kuin vesi pullo.

nyt mentävä.. ollaan mummulassa ja kiireellä lähdettävä puuron keittoon.

 
Heippa pitkästä aikaa!

Ei ole tullut kirjoitelua tänne hetkeen, koska muutto ja työt on vieneet paljon aikaa. Osa-aikatyöt aloitin toukokuun lopulla. Nyt on viiden iltavuoron putki yhdestä ysiin takana ja kyllä tänään oli töissä ISO ikävä Helmiä. Mies on hoitanut tyttöä kotona ja tiedän, että pärjäävät hyvin, mutta silti on pitänyt prosessoida ja pohtia omaa poissaoloa. Onneksi saan huomenna touhuta koko päivän Hempulan kanssa!

Pepsukalle :hug:

Onnea kaikille pinon 1-vuotialle! Meilläkin vietettiin 1-vuotissynttäreitä viikko sitten sunnuntaina. Kiva, aurinkoinen ja touhuntäyteinen päivä oli! Helmi sai lahjaksi kirjan (tykkää lukemisesta tosi paljon), auton ratin, josta tulee nappuloita painamalla erilaisia ääniä, kenkälahjakortin, pehmolelunallen, jarrusukat, taaperokärryn sekä ihanan, käsin tehdyn pienen keinuhevosen ja rahaakin tyttönen sai säästöpossuunsa. Helmin eno ja tädin perhe ei päässyt ollenkaan synttäreille, joten saadaan juhlistaa meidän Hempun syntymäpäivää vielä toiseenkin otteeseen. :)

Helmi otti eilen ensiaskeleensa. Puin eteisessä Helmille hupparia päälle, Helmi seisoi lattialla ja yhtäkkiä tyttö päätti lähteä kävelemään kohti ulko-ovea. Useita askelia otti ihan huomaamattaan ilman tukea. Helmi osaisi kyllä kävellä jo ihan itse pitempiäkin matkoja, jos vain rohkeus riittäisi. Tosi mielellään tyttö kyllä kävelee pitäen taluttajan sormesta kiinni.

Helmi leikkii mielellään kurkistusleikkejä; laittaa harson tai peiton naaman eteen ja nauraa esille tullessaan. Kurkistusleikit on olleet Helmin mielestä kivoja jo pidemmän aikaa. Helmi leikkii paljon myös pallolla vierittäen sitä leikkikaverille ja potkien sitä (potkimiseen Helmi tosin tarvitsee vielä taluttajaa). Helmi myös kerää mielellään lelujaan lelukoriin ja pieniä tavaroita tai kiviä laittaa pussiin tai purkkiin, ottaa tavarat tai kivet pois ja laittaa ne uudestaan säilöön. Hemmulla on nukke, mutta nukkea Helmi paukuttaa lattiaan, mitä nyt joskus kehotuksesta halii sitä ja sanoo "aii". Puhelinta tarkastelee pitkään ja haluaa kuunnella soittoääniä. Korvalleen laittaa puhelimen ja tämä äiti on ollut kuulevinaan, että Helmi sanoisi puhelimeen "aloo". En tiiä, voi olla ihan mielikuvitustakin kyllä! Helmi tykkää paljon musiikista, soittelee kosketinsoittimia ja tanssii musiikin tahdissa innoissaan. Tosi hauskaa on myös se, kun Helmi konttaa hurjaa vauhtia edellä ja äiti konttaa perässä hippana. Silloin saadaan aina nauraa kunnolla! :D

Ulkona Helmi jaksaisi olla vaikka koko ajan, tyttö tutkii kiviä, kukkia, puita ja hiekkaa aina yhtä mielissään. Ulkona Hemmilla on useimmiten tutti suussa, jotta ei laittaisi suuhun ihan kaikkea löytämäänsä. Jos ulko-ovi on auki, Helmi suunnistaa kyllä ihan taatusti ulos! Myös kylpemisestä Helmi nauttii suunnattomasti! Joskus kylvetään illalla niin kauan, että Helmin sormet ja varpaat on ihan ryppyiset. =)

Helmi on sanonut joitakin selviä sanoja esimerkiksi lamppu, kukka, pää, äiti ja Nuka (meidän koiran nimi). Usein sanoo kuitenkin sanasta vain loppuosan, pupu on siis pu ja kukka on ka, napa on apa jne. Pää-sanan Helmi oppi muuten juuri tänään ja ihanasti taputtaa kädellään omaa päätään ja sanoo "pääää". Suloinen on! :)

Anskuli: Mukavaa, että pottailu sujuu! Ihan hyvin Anton voi jo osata odottaa potalle pääsyä. Nämä pienet piiperot ymmärtää jo tosi paljon!

Helmi vierotti noin 11-kuukauden ikäisenä itsensä päivätissistä, mistä kirjoittelinkin jo tänne. Yötissittelyt tai oikeestaan aamutissittelyt meillä jatkui tasan 1-vuoden ikään muutamia öitä lukuunottamatta. Viimeisen kerran Helmi kävi rinnalla muistaakseni juuri 1-vuotisaamunaan. Maitoa ei kuitenkaan tainnut juuri tulla, koska olin ollut edellisen päivän oksennustaudissa ja edelleen sairas ja niin Helmi vaati saada maitonsa pullosta. Niin jäi meillä tissi pois ihan omalla painollaan, tytön omasta tahdosta. Ei olisi paremmin kyllä voinut rinnasta vieroitus mennäkään, vaikka aluksi vähän haikealta tuntuikin.

1-vuotisneuvolassa Hemmun mitat olivat 8250g ja 73,5cm. Pikkuinen tyttö on meillä siis edelleen, omilla käyrillään kasvaa tasaisesti. Tosin Helmi oli juuri ennen neuvolaa viikon tosi vähällä syönnillä, koska sairasti saman oksennustaudin kuin minäkin.

Onpas kello jo paljon! Innostuin kauheesti kirjoittelemaan meidän kuulumisia, kun en oo pitkiin täällä käynyt. Mutta nyt nukkumaan! Mukavia ja aurinkoisia kesäpäiviä kaikille! =)

Katziina ja Helmiina
 
.. jos itsekin muutaman rivin kirjoittelisin... lukemassa olen edelleen käynyt päivittäin, mutta en ole aikaiseksi saanut kirjoitella...
Itse mieluummin kirjoittelisin kerhopuolella niin ettei kaikki näitä pääsisi lukemaan.. yleensä en viitsi mitään kauhean henk.kohtaista kirjoitella, mutta koska enemmistö on tämän avoimen puolella niin sopii se myös mulle... en muutenkaan kuulu ns. niihin jotka tänne säännöllisesti kirjoittelee...
onnittelut vaan kaikille 1v. täyttäneille.. meillä neiti saavuttaa tuon sitten juhannuspäivänä.. juhlat pidetään sitten vasta viikon päästä, kun kukaan ei varmaan mielellään juhannuspäivänä paikalle saapuisi...
huomasin, että täällä on muitakin noita sutjakoiden äitejä.. meillä ei vielä ole ollut 1v-neuvolaa, mutta veikkaisin, että paino on paljonkin alle 9kg, mutta pituutta on kyllä sitten kertynyt enemmänkin.. että sutjakka neiti.. täytyy sanoa, että ei ainakaan ole äitiinsä tullut..
meillä kävellään sujuvasti tukea vasten, mutta uskallus ei riitä muuhun.. nyt on muutaman päivän noussut ilman tukea seisomaan ja se vasta hauskan näköistä on kun sitten heiluu ja huojuu siinä yrittäen pysyä pystyssä.. taputellaan ja tanssitaan musiikin tahdissa.. hauva ja vauva kuuluvat sanavarastoon.. yöt menee yleensä ihan hyvin, mutta välillä joudutaan pullo antamaan siinä aamuyöstä... välillä nukutaan päivällä yhdet ja välillä kahdet päikkärit...
siinäpä kai ne tärkeimmät..
nauttikaan kaikki kesästä ja noista ihanista 1-vuotiaista ja niin onnittelut niille jotka ovat plussanneet...(pienoista kateutta tunnen, kun poden tuota ikuista vauvakuumetta)

jousimies-70 + neiti melkein 1v (yritän päivittää profiiliin uuden kuvan)
 
Voidaanhan me se kerho perustaa ja kirjoitella myös siellä? Sen kerhopuolen etu on tietysti se, että siellä voi vapaammin kirjoitella, sekä laittaa vaikka halutessaan kuvia, jos ei tälle puolelle halua laittaa kaikkien nähtäville.

Perustetaanko?

Miksi Hani olet jättäytymässä pois?
 
Niin, mulle kyllä sopii tosiaan tuo kerhon perustaminen, kävin asiaa vähän vilkaisemassa ja eihän sinne varsinaisesti tarvitse vissiin enää erikseen kirjautumista, kun joutuu kuitenkin kirjautumaan että tänne voi kirjoittaa... että se että ekalla kerralla pitää rekisteröityä sinne kerhoon tms.

Löytyykö halukasta kerhon aloittajaa? Tai taaperopuolelle uuden ketjun aloittajaa, eihän tuota päivitystä enää juurikaan kyllä ole :) (ainakaan kun vertaa raskausajan päivityksiin :D :whistle: ;) )

Olishan se kyllä jo aika siirtyä täältä jonnekkin...

Ja kaikki Helsingin seudun tapaamisista kiinnostuneet, siellä olisi nyt uusi aika pöydällä, käykee ilmoittautumassa syöminkeihin!!!!! :p
 
Niin, voidaanhan me tosiaan kerhoilla vaikka jatkettais myös avoimella puolella. Eihän ne toisiaan pois sulje.

Taitaa hani- vihotella mulle... :ashamed: Anteeks pyysin kyllä ja selitin asian omalta kantiltani, mut anteeks en voi pakottaa antamaan. Harmillista kyllä... Mua harmittaa kaikki välikohtaukset, kun tässä porukassa on niin hyvä henki. :/

Kananmuna-allergikkojen äideille olis kysymys... Millasiin reaktioihin kannattaa testatessa varautua, tuleeko ne nopeesti ja auttaako nestemäinen Zyrtec miten nopeesti ja hyvin? Neuvola ja rokotus olis juhannuksen jälkeisellä viikolla, mut en o uskaltanu vielä testata. Muita allergioita maitoproteiinin lisäks ei o nyt tiedossa, mut tota munaa mä epäilen vahvasti. Toivottavasti ei tulis oireita.
 
Taas pitkästä aikaa minäkin ajattelin kertoa kuulumisia.
Onnea kaikille 1-vuotta täyttäneille ja täyttäville :flower:
Meillä Konstantin täytti tänään vuoden, mutta synttäreitä juhlittiin jo sunnuntaina. Kyllä aika on kulunut nopeaan. Meillä ei vielä kävellä eikä seisotakaan itsekseen. Nyt reilun kuukauden poju on kontannut. Mitään selviä sanoja ei vielä tule, vain omaa vauvakieltä höpöttää.
Maanantaina olimme 1-vuotisneuvolassa. Mitat olivat 9915g ja 73,5cm. Meillä alkaa nyt imetys olla loppu ja maitona käytetään allergian vuoksi Nutri-soijaa. Myylle muna-allergiasta en tarkemmin tiedä, mutta meillä on Konstantinilla todettu myös muna-allergia enkä vielä ole kananmunaa kokeillut. 1-vuotisrokotus on kuitenkin sama, joka on jo annettu aiemmilla rokotuskerroilla ja vasta 1,5-vuotiaana tulee rokote, jonka pohjana on käytetty kananmunaa.
Siirtymisestä kerhopuolelle mulla ei ole mitään erityistä väliä, muutenkin kirjoittelen niin harvoin. Tosin lukemassa käyn lähes päivittäin eli kaipa sitä tulisi edelleen käytyä ainakin lueskelemassa, jos kirjoittelu olisikin satunnaista.
:ashamed:
Jaaha, kai se on lähdettävä nukkumaan, jotta jaksaa aamulla herätä.

mama-75 ja Konstantin tasan 1v.
 
Niin aivan, voidaanhan me perustaa kerho, tulee sinne ketkä tahtoo ja siirtyä myös taaperopuolelle. Jos joku ei halua kerhoilla (ja kerholaisetkin toki voi sielläkin kirjotella) niin on sitten kuitenkin täällä julkisellakin puolella paikka mihin kirjotella. Kerhossa olis tosiaan se hyvä puoli, että ne jotka eivät halua täällä julkisesti kirjotella kovin henkilökohtaisia tai laittaa kuvia niin voisivat siellä "turvallisemmin" kirjotella. Eikä sinne hankala ole mennä, oman salasanan tarttee, mut yleensähän kone tallentaa salasanan ja ei sit tartte ku klikata sisään. Jos ei muita halukkaita kerhon perustajia ole niin mä voin kyllä perustaa, mutta mieluusti annan jonkun muun homman hoitaa! Niin ja kukas alottas tuolla taaperoissa uuden pinon?

 
Moikkis!
Niinhän siinä kävi että sydämestä löytyi reikä.eteisten välissä 3 mm kokoinen reikä.Lasten kardiologi katsoo vielä ja katotaan mitä asialle tehdään.Miska oli ihan pöllyssä kun antoi rauhoittavaa ja meni tosi hyvin tutkimus.
Taisi tulla vaan laskuhumala kun poika huus kuin hyeena kotosalla sellasen tunnin verran....

25 päivä on neurologi.
Mä ynnäilin ja kauhukseni löysin googlettamalla Miskalle sairauden.Trisomia 18.
Tosin ei voi olla sillä Miskalla ei mitään kehitysvammaan viittaavaa,puhuu sanoja jo ja motorien kehitys on ihan tasollaan.
Mutta heikko imu,kitalakihalkio (lievä) ja sydänvika.....Vaan netistähän löytää mitä vaan ja tuo lienee pahin.Ensimmäisen vuoden aikana kuolee 90%
Mutta kun poika vaikuttaa terveeltä ja ihan ookoolta,tuntuu vaikeelta ymmärtää että jotain olis vikana...

Mä tuun kerhoon jos sellasen laitatte.
Perustamaan ei löyty intoa.

Viikonloppuja kaikille!!
kata ja miska 1 vee 2 vkoa
 
Voi hmmmmmmtti.... Pitkästä aikaa kirjottelin kuulumisia niin enkö sitten unohtanut lähettää sen ennen kun poistuin sivulta :headwall: Sen siitä saa kun tähän aikaan yöstä yrittää mitään tehdä... Yövuorossa olen.

Jaksamisia Katalle ja Miskalle sekä Pepsukalle myös!

Meillä on kaikki ok. Kiirettä pitää, tunnit loppuu kesken päivästä ja päivät viikosta jatkuvasti...

Alina leikkii autoilla ja tanssii. Nousee ilman tukea seisomaan ja ottaa muutaman askeleen, mutta enimmäkseen liikkuu konttaamalla ja puita pitkin. Puhetta ei tule paitsi sinne päin-äänteitä puurolle, maidolle, äidille, isille, kissalle, koiralle ym. Sormella osottelee kun yrittää jotain asiaa selvittää.

Imetystä lopetellaan. Aamu- ja iltamaidon annan kun olen kotona, mutta maitoa ei meinaa enää tulla. Nokkamukista Alina juo tavallista maitoa. Alina syö yleensä kerran päivässä samaa ruokaa kun muutkin ja kerran purkkiruokaa.

1v-synttäreitä en ole ehtinyt paljon miettiä, mutta eiköhän niistä tule semmoiset mummeille, kummeille ja muille läheisimmille suunnatut kahvittelut. On tässä vielä kaksi viikkoa aikaa suunnitella. Lahjaksi ajattelin ostaa nuken, kun niin kovin poikamaisilla leluilla on tottunut tähän asti leikkimään... vaikea uskoa, että Alinasta edes löytyy sellaista hoivaviettiä kun keskiverto tyttölapsista... Mutta täytyyhän sille mahdollisuus antaa :D

Juhannuksen olen töissä, aattona aamuvuorossa ja la-su iltavuorossa. Kotona pistetään varmaankin grilli päälle ja herkutellaan.

Palaillaan!
-ebbuliini ja Alina 11,5 kk-

Ai niin. mulle käy kummin vaan avoimessa tai suljetussa kesämassu(?)pinossa. Muistatte vaan kertoa, mistä meidät sitten löytää kun uusi pino tai kerho on aloitettu!
 
Myy, meidän poika reagoi kananmunaan ihollaan, eli saa ihottumaa lähinnä kasvoihinsa, jos saa kananmunaa. Suolisto-oireet eivät kuulemma ole lainkaan epätavallisia, anafylaksiasta en tiedä... Kannattaa kuulemma kokeilla ensin joko pelkkää keltuaista tai pelkkää valkuaista, koska jompikumpi saattaa sopia, mutta toinen ei.

Katalle ja Miskalle hali, toivottavasti ei sentään olisi kyse siitä trisomia 18:sta ja pikkuinen sydän saataisi kuntoon ja poika sitä myöten terveeksi. :hug:

Meillä oli pojat ekaa kertaa yöhoidossa niin, ettei menty itse samaan paikkaan yöksi, vieläpä kaksi yötä putkeen kertaheitolla! Käytiin kaveriporukalla Tukholmassa, 6 pariskuntaa. Oli kyllä tosi kivaa, nyt varmaan pitää taas kasailla unirytmiä kuntoon viikon päivät...
 
Uskalsin ottaa vapauden ja perustaa...

Kerhot -> Kesäkuiset 2007

Salasanan saat minulta y-viestinä. Laittelen sitä jo kiertoon, mutta huutele perään, jos jää saamatta.

*muoks jostain syystä tuo y-viestiosio harjoittaa kiusantekoa, enkä voi kopioda tekstiä ja lähettää sitä monelle. Eli pitää kirjoittaa viesti joka kerta uudelleen. Laitan nyt niin monelle, kun ehdin ja huudelkaa tosiaan vaikka y-viestillä perään, niin annan sen salasanan.
 
Katalle ja Miskalle iiiiiiso :hug:

Toivottavasti kaikki menee loppujen lopuksi parhain päin. Tuosta googlettamisesta ei kyllä saa kuin mielipahaa ja minä olen ainakin ollut hyvin usein väärässä ja löytänyt itsestä ja lapsista vaikka mitä...

Jaksamista teille!
 
Kreecherille kiitos, että viitsit käydä perustamassa tuon kerhon kiitos myös salasanasta ja kävinkin jo siellä kerhosivuilla... yritin jotain sinne raapustaa, mutta pitääkö sinne kerhoon vielä jotenkin anoa jäsenyyttä, kun en tajunnut miten sinne pystyy kirjoittamaan???? Auttakaahan taas tyhmää..... :headwall:

jousimies-70 + neiti pian 1v
 
Kreecherille kiitos! :flower: =) Pitääpäs munkin käydä heti kurkkaamassa pääsenkö jyvälle... Kukas taaperopuolella alottaa?

Katalle iso :hug: ! Toivotaan, että Miska saadaan kuntoon eikä olis tota trisomiaa. Hyvä, että viimein selvis ja asia nyt etenee.

Meillä on hampaiden hautominen edelleen käynnissä enkä enää o varma montako sieltä punkee. Eka bongasin alhalla yhden, sit toisen ylhäältä, nyt olin näkevinäni ylhäällä toisenkin. Jätökset on ku ruohonleikkurijätettä ja pöperöpuoli maistuu vaihtelevasti. Hirvee hankaaminen ja kuolaus, aina paita märkänä. Nukkumaan on turha kuvitella saavansa ilman molempia lääkkeitä. Puhkeispa pian...

Kävelyä opetellaan ahkerasti yhdellä kädellä tukea pitäen. Poika myös harjottelee seisomaan nousemista ilman tukea, mut jää huojumaan vielä toistaseks kosinta-asentoon. Hauskasti siinä napottaa kädet ylhäällä ihan ku jotain tavotellen, mut ei ihan riitä voimat ja/tai tasapaino pääsyyn ylös asti. Sanat on jääny nyt jalkoihin... Omiaan juttelee kyllä jonkin verran.

Päässä vihloo jotain kipupiikkejä... Taitaa stressiä pukata, kun työjutut ei o lähteny käyntiin mun toivomalla tavalla. Onneks mies on saikulla torstaihin asti, niin on mulla paremmin mahdollisuus panostaa... Vaikka käsipuolena ei kauheesti jässikkää nostellakaan.

Myy-80 ja poikanen, pian 1v
 
Poikkesin kerhopuolella... Sinne ei pääse kirjottamaan, jos ei ensin hae jäsenyyttä. Sitä varten on linkki siellä. Kreecherin siis pitää hyväksyä jäseneksi kaikki jotka sinne tahtoo kirjottamaan. Sen hyväksymisen jälkeen ei liene mitään venkslaamista enää. Vissiin tuolla systeemillä estetään se, että vaikka salasana joutuis vääriin käsiin, ei kommentoida voi ilman kerhon perustajan hyväksyntää. Hyväksyntää odotellen... :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Myy-80:
Poikkesin kerhopuolella... Sinne ei pääse kirjottamaan, jos ei ensin hae jäsenyyttä. Sitä varten on linkki siellä. Kreecherin siis pitää hyväksyä jäseneksi kaikki jotka sinne tahtoo kirjottamaan. Sen hyväksymisen jälkeen ei liene mitään venkslaamista enää. Vissiin tuolla systeemillä estetään se, että vaikka salasana joutuis vääriin käsiin, ei kommentoida voi ilman kerhon perustajan hyväksyntää. Hyväksyntää odotellen... :)

Juuri näin. Eli jos sitä kerhoa ei olisi laittanut salaiseksi, sinne pääsisi edelleen kuka vaan. Siksi näin. Koetan käydä muutaman kerran päivässä ainakin näin alkuun kurkkimassa, onko jäsenhakemuksia tai salasanakyselyitä, että mahdollisimman pian pääsisivät kaikki halukkaat kerhon puolelle. :)
 
Hyvä, kiitos Kreecher kerhon perustamisesta!! Kävin jättämässä hakemuksen.

Katalle ja Miskalle :hug: voimia molemmille! Varmasti kaikki kääntyy parhainpäin ja Miska saadaan kuntoon! Jätät nyt juu kuule ihan tyystin sen googlen rauhaan, sen kanssa saa itsensä kyllä viimestäänkin ihan hermoraunioksi. Koittakaa jaksaa :hug:
 
En jostain ihme syystä pääse nyt lähettämään yv:tä, joten tulin tätä kautta pyytämään et lähettäisit mulle sen salasanan kerhoon... Kiitos :)

Nyt järkkäilemään huomisia synttäreitä... :eek:


Anskuli ja Anton, ihan pian 1v!
 
Jäsenhakemuksia hyväksytty, salasanaa lähetelty... :)

Kuvia ja juttuja kerhosivulle voi lisätä, ne eivät tule heti näkyviin, vaan pitää odottaa hyväksyntä. Käyn nyt näin alussa tosiaan useamman kerran päivässä hyväksymässä juttuja, kuvia, hakemuksia yms. niin mahdollisimman nopeasti saisi kerhon pyörimään.

Kauheen sisäsiittoselta kuulostaa toi "kerho"... Tulee mieleen sellanen suljettu koppi, missä mammat istuu ringissä ja vaikenee, jos joku avaa oven. ;)
 
Koitan tästä itekin tulla koppihoitoon kohtapuolin!!
Njoo,tuo sydämen reikä ei kyllä anna selvyyttä tuohon juomattomuusasiaan eli neurologi tutkii seuraavaks ja se magneettikuva tehään.
Tuo sydänjuttu ei välttämättä vaadi ees toimenpiteitä,seurantaa ainakin.

25 päivä on neurolla aika ja kattoo sitten.

Tuli aivan ihanat 1 vee kuvat tänään.Koitan saada skannattua vaikka ja jos kerhopuolelle sitten laitan kuvaa.Siis niin ihania ja kaikki hyviä!!

Nyt iltapalalle,meillä edelleen 1 "laps" eli tuo murkku kotosalla vaan.Pienet tulee huomenna...kaamee ikävä ollut,mutta tä tekee hyvää.

Moikkis!
 
Heippa.

Kreecher lähetätkö minulle salasanan ja miten sinne kerhoon tulla ja missä se oikein on...suuntavaisto taas hieman hukassa.

Katalle pikaisesti hurjasti jaksamista !!! Älä lue nettisivuja, ne antaa aina enemmän aihetta huoleen kuin oikeasti pitäisi... :heart:
 

Yhteistyössä