~KesäMassut 2007~

Aamulla neuvolassa ja nyt päivä pilalla. Vauva on kääntynyt raivotarjonnasta perätilaan. Raivotarjonnassa viihtynyt viikolta 28 asti. Joudun nyt lähtemään Poriin jossa yrittävät kääntää. Toivottavasti kääntyis itekseen, kun tällä viikolla on jo reissu Turkuun kun kuopukselle laitetaan tuubit korviin. Miks kaikki pitää tulla yhtaikaa. :\|
Muuten neuvolassa kaikki ok. Painoa tullut +400g/vko, pissa puhdas ja rr 129/77.

Narulle kovasti voimia. :hug:

En nyt taaskaan muista mitä muuta piti kommentoida mut palaan myöhemmin asiaan.

mama-75+baby 38+0
 
Heips!

Nyt ei mun ymmärrys riitä... Oon tässä seilannu kotihommien ja koneen välillä ja aina kun oon jalkeilla, tulee jotain ihmeellisiä kestosuppareita. Siis kestää jotain 5 minsaa! Alavatsaan sattuu, välillä koko masulle ja lantiota särkee. Tuntuu ku takapuolessa olis tulppa, vaikka oon ravannu vessassa ties kuinka monta kertaa. Ummettaa siis, mut ei o kovana. (Taas kakkakeskustelua... :kieh: :whistle: ) Uni on maistunu, mut ikkuna on pakko pitää auki... Silti peitto vaan sylissä, kun kuumottaa. Ja tää loputon jano... Olo ei o yhtään sellanen, että lähtö olis lähellä, mut voi kuinka hirveesti mä toivoisin sitä! Mulle saa lähettää kypsytteleviä suppareita, mä mielelläni luovun jäljellä olevista päivistä!

Mut nyt meen jatkaan noita kotihommia ja tuskailemaan kuinka kauan tää suppari päättää kestää...

Niin juu ja onnea Irmelille rouviintumisesta! :flower:

PikkuMyy-80 ja poikanen 37+3<br><br>
 
Onpas täällä aktiivista keskustelua, taas vaihteeksi! Kiva vaan! :D

Kiitos kestovaippavastauksesta...ööö... nikki unohtui taas. :ashamed: Mitä hoitoliinoja olet käyttänyt, kun on vessasta saanut vetää alas? Meillä kestovaippakaupan myyjä erikseen sanoi, että vesien puhdistamisesta huolehtivat viranomaiset on ne erikseen kieltäneet, vaikka paketissa lukeekin "flushable", vai mitä sitten lukeekaan. Ainakin nämä riisipaperiset, joita ostin, kestävät kuulema pari konepesuakin, eli ei taida oikein hajota putkistossa niin kuin vessapaperi. :\|

Ööö, mitäs muuta piti kommentoida, en taas muista. Pöh.

No, omaa napaa sitten vähän. Huomenna on se viimeinen iso tentti, josta jo aiemminkin valitin täällä. Alkaa olla loman tarve, kun on kaksi viikkoa pitänyt lukea tentteihin ilman taukopäiviä, ja nyt vielä perjantaista lähtien on mennyt kouluhommiin sellainen 5-6 tuntia joka päivä... Ei ole oikein lomafiilis, vaikka periaatteessa ä-lomaa on jo melkein kaksi viikkoa takana. No, huomisen jälkeen sitten.

Ärsyttävää, kun ä-päivärahat tulevat vasta kuun lopussa ja opintotuet ovat aina olleet käytössä kuun alussa. Eli olen ihan pee-aa koko kuukauden ja ihan miehen lompakon varassa. :/ No, toisaalta näinhän se on aina kesän korvilla, kun ekaa kesätyöpalkkaa joutuu odottelemaan vaikka miten pitkään.

Ai niin, lauantaina tunsin elämäni ensimmäiset kipeät supistukset! :D No, ei ne niin mahdottoman kipeitä olleet, mutta kuitenkin. Olin vähän jännittänyt, että minkä tyyppistä kipua supistuskipu on. Onneksi se oli juuri sellaista särkevää kipua, jota kestän kaikkein parhaiten. Viiltävä ja pistävä kipu ovat ihan mahdottomia, niitä en jotenkin pysty yhtään käsittelemään! Jännästi huomasi jännittävänsä lihaksia ja hengittävänsä pinnallisemmin, vaikka kipu ei kovin kovaa ollutkaan. Piti ihan tietoisesti rentoutua ja hengittää rauhassa. Se helpotti henkistäkin stressin tunnetta, joka siinä supistuksen aikana tupsahti päälle.

Joku tuskaili, että kun ei olisi kipeitä harjoitussuppareita, niin tietäisi sitten milloin on tosi kyseessä. Minusta on ihan hyvä että näitä kipeitä suppareita tulee jo harjoitussupistuksina, ainakin näin ensisynnyttäjälle ne ovat oikein tervetullutta harjoittelua "tositoimia" varten!

Tulipa taas jorina. Palaillaan!

-swerfiel ja pikkuriikki 36+4 (kai)
 
Joku (en nyt muista nimimerkkiä :ashamed: ) pohti ehkäisyruisketta, kun oli puhetta synnytyksen jälkeisestä ehkäisystä... Kävin kattelemassa vaihtoehtoja ja löytyi tällaset sivut: http://www.tohtori.fi/?page=3328096&id=9501561 (ruiske) sekä http://www.tohtori.fi/?page=1750363&id=1227669 (synnytyksen jälkeinen ehkäisy). Toivottavasti noista on jotain apua. :)
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 14:44 swerfiel kirjoitti:
Mitä hoitoliinoja olet käyttänyt, kun on vessasta saanut vetää alas? Meillä kestovaippakaupan myyjä erikseen sanoi, että vesien puhdistamisesta huolehtivat viranomaiset on ne erikseen kieltäneet, vaikka paketissa lukeekin "flushable", vai mitä sitten lukeekaan. Ainakin nämä riisipaperiset, joita ostin, kestävät kuulema pari konepesuakin, eli ei taida oikein hajota putkistossa niin kuin vessapaperi. :\|
Heips!

Minä se moisia väitin ja aloin oikein tarkastaa asiaa!
Silloin, kun esikoiselle noita riisipapereita ruskovillalta hankin, mukana tulleessa oppaassa tosiaan luki, että voi vetää wc:stä alas, opaskin on vielä tallessa.
Mutta kun nyt katsoin ruskovillan nettisivuilta, niin kyllä siellä vaan luki, että riisipaperia ei saa huuhtoa wc:stä. Hyvä, että tuli puheeksi, koska en olisi kyllä käynyt asiaa tarkastelemaan. Liekö ollut materiaali sitten neljä vuotta sitten erilaista, vai onko jätevesilaitoksen ohjeistukset muuttuneet. Mutta tosiaan hyvä, että tuli nyt ilmi, etten niitä sitten pönttöön heittele.

Mulla on näköjään alkanut limatulppa irrota! Pieninä palasina tulee, hetken aikaa piti ihmetellä, että mikä meduusanpoikanen on alushousuihin tipahtanut...
En nyt sitten tiedä, ennakoiko tuo mitään. Esikoiselta limatulppa meni vasta sairaalassa samalla, kuin lapsivedetkin, kakkoselta alkoi vuotaa verensekaista limaa n. 8 tuntia ennen synnytystä, tulkitsin sen silloin limatulpaksi. Mutta tuollaista selkeää "kiinteähköä" tulppaa en ole huomannut koskaan ennen. Ja täältä palstoilta kun olen lueskellut, on joillain mennyt tulpan irtoamisesta viikkoja, ennenkuin mitään on alkanut tapahtua. Eli savolaisittain: suattaa se vauva sieltä tulla, suattaa olla tulemattakii.

Tyhmää tää sivujen tökkiminen. Menee jumiin heti, jos yrittää avata toisen sivun rinnalle. En nyt sitten saa tarkastettua, kuka on mitäkin kirjoittanut ja pää lyö tyhjää. Sanotaan vaikka, että tsemppiä ja jaksamista kaikille, jotka sellaisia toivotuksia kaipaavat.

Kreecher taas.
 
heräsin päikkäreiltä ja tuli sellanen 25 kertaa 10 cm läiskä kirkasta vettä...nousin ylös ja tippu lattialle kans.se tuli petarin läpi ihan ja sellanen paksu 5 cm se petari ja vuoden vanha.Että aika paljon.Mies tuli kotii heti ja sanoi että ei se pissalle haise eikä maistu!!Hih...
supisti kovaa ja siitä siis lähti lirumaan..Mutta sen jälkeen ei oo tullut,side on housuissa mut tunninsupitanut 5 minsa väleiin.ei ihan tehokkaita,aika laimeita mutta säännöllisiä.

katotaan kkuinka kehittyy.
 
Hui, täällähän käy kamala kuhina!!! Nytkö te kaikki jo meinaatte synnyttää :eek: Apua, että käy jännäksi!

Miten äippä88 äitiyspoli käynti sujui? Toivottavasti voit hyvin.

Niin ja Riina-Niinalle onnittelut rouvaksi tulosta!

:flower:
 
Heips!

Onnea kaikille 'vauvautuneille'!!! Että mä oon kade... Sais tääkin jo syntyä! Viimeiseen pariin viikkoon ei oo tullut supparin supparia ja muutenkin energia tuntuis riittävän vaikka muille jakaa jostain syystä. Ainoo uus juttu on se, että tyyppi tunkee päätään alaspäin kauheella voimalla varsinkin iltaisin, tuntuu välillä aika napakkanakin viiltävänä kipuna. Toivon, että kohdunduulla tapahtuis siis jotain... Niin ja terkka heitti tosi sympaattisesti neuvolassa perjantaina mun vatsaa koplatessaan, että eipä taida olla mikään ihan pieni tapaus tää meidän bébé. Jee, kivakiva. Oon henkisesti jo alistunut siihen, että yli menee kuitenkin ja synnytyksestä tuskin tulee ainakaan helpompi kuin osaan näin etukäteen kuvitella... Mutta minkäs teet. Pakko vaan ottaa tilanne siten kun se sitten menee. Onneksi ei tullut ostettua 50cm vaatteita kuin kaksi bodya...

Tsemppiä vielä Katalle, tuu sit kertoo miten meni!

Sisi ja Toivo 37+5
 
Katalle tsemppiä jos synnyttään olet lähdössä...

Mä täällä itse myös supistuksia seurailen... tulee jo ihan kivuliaita... ja suht usein.saa nähdä loppuuko ne vai mitä tässä tapahtuu...
Pelottaa että en osaa mennä ajoissa sairaalaan jos lähtö on lähellä... selkää särkee koko ajan..vauveli liikkuu kovasti välillä. Onneksi meillä ei ole kuin n. 6km sairaalaan. Mutta voimia kaikille ja mäkin tulen ilmoitteleen jos lähtö tulee tai kun sitten pieni on kainalossa.

Mari-83- ja Vilivilperi 38+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 16:39 auramaria kirjoitti:
Hui, täällähän käy kamala kuhina!!! Nytkö te kaikki jo meinaatte synnyttää :eek: Apua, että käy jännäksi!

Miten äippä88 äitiyspoli käynti sujui? Toivottavasti voit hyvin.

Niin ja Riina-Niinalle onnittelut rouvaksi tulosta!

:flower:

Kiitoksia onnitteluista, vaikka viisivuotishääpäivä onkin jo ensi kuulla... :whistle:

Onnittelut Irmelille rouviintumisesta!

Katalle tsemppiä synnytykseen (kyllä se on menoa nyt, kun sinulta lapsivedet meni)! :hug:
Samoin tsemppiä kaikille, jotka kärvistelevät kivuliaissa supistuksissa - toivottavasti tekin pääsette tosi toimiin!

Huominen neuvola jännittää jo jonkin verran; eniten oman painonnousun takia... :ashamed:

Riina-Niina ja satuaarre 36+6
 
Voi kun jännää! =) Meinasinkin tossa aikasemmin kirjottaa, että mulla on sellanen hytinä, että Kata lähtee kohta synnärille. Onnee paljon matkaan, jos näin tosiaan on. Mä ainaki pidän peukut pystyssä. Mari-83:lle myös tsemppiä... Toivotaan parasta. =)

Täällä epätoivosta suppareitten provoiluyritystä... Ei taida meidän pienokainen olla vielä vähään aikaan halukas syntymäään. Mutta ihanaa, että pinossa tapahtuu! :D Ihan superhienoo!<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 18:15 Riina-Niina kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 16:39 auramaria kirjoitti:
Hui, täällähän käy kamala kuhina!!! Nytkö te kaikki jo meinaatte synnyttää :eek: Apua, että käy jännäksi!

Miten äippä88 äitiyspoli käynti sujui? Toivottavasti voit hyvin.

Niin ja Riina-Niinalle onnittelut rouvaksi tulosta!

:flower:

Kiitoksia onnitteluista, vaikka viisivuotishääpäivä onkin jo ensi kuulla... :whistle:

Onnittelut Irmelille rouviintumisesta!


:LOL: Ei samperi, pehmeä pää... Joo eli Irmelille onnittelut piti mennä!
 
No juu, taas on hankalaa näiden sivujen avautuminen, joten en saanut rinnakkain kahta sivua. Nyt sitten kommentoin niin hyvin kuin muistan.

Kata taitaa tosiaan olla kohta synnyttämässä, vaikka itse muistaakseni toivoi vauvan vielä masussa pysyvän. Ei nämä olot ihan tasan mene, toiset kun toivois synnytyksen käynnistyvän ja ei merkkiäkään siihen suuntaa. Mulla on niin kiireinen viikko ja tuo vauvan huone hiukan vaiheessa, joten sellasen viikon vois mun puolesta hyvin mennä ainakin vielä.

Olo on täällä ihan ok. Keskiraskauden selkäkivut ovat helpottaneet. Närästystä on vähän. Ainut tämä masun koko, joka hiukan haittaa päivittäistä liikkumista. Olen koko raskauden nukkunut selälläni ja molemmilla kyljillä. Jotkut sanovat, ettei selällään nukkuminen onnistu. Voisiko minulla olla siitä kiinni, kun on etuseinäistukka, niin vauva ei paina sitä kun olen selälläni.

Huomenna lääkäri aamusta. Mielenkiintoista kuulla, onko kohdunsuu yhtään auennut. Minulla on tosin vain harvoin ollut kipeitä supistuksia. Olen niiden tullessa yrittänyt hengitellä syvään rauhallisesti nenän kautta sisään ja rauhallisesti suun kautta ulos, niinkuin terveydenhoitaja neuvoi. En ollut ajatellut asiaa kummemin, mutta hän toi esille sen seikan, että kohtu on suuri lihas, joka supistelee. Ihan samalla tavalla kuin muutkin lihakset, se tarvitsee happea toimiakseen, tai menee maitohapoille, joilloin supistus on vieläkin kipeämpi. Toki sellainen pinnallinen hengitys tulee aivan vaistomaisesti kivun tullessa ja joutuu oikein patistamaan itseään rauhalliseen hengitykseen. Myös avuksi supistuksiin terkka kehoitti ottamaan Panadolia 2 x 500gr ja menemistä lämpimään kylpyyn tai suihkuun. Tunnin päästä sama juttu toistamiseen, elleivät kivut ole hävinneet. Jos synnytys on käynnistymässä, lämmin provosoi avautumista eteenpäin. Jos ei ole, lämmin suihku rauhoittaa kohdun supistuksia. En ole itse vielä testannut suihkuosiota.

Swerfield: muistanko oikein lukeneeni jostain, että olet ajatellut aluksi pärjäillä vauvan kanssa kantoliinalla ilman vaunuja?

Narulle paljon jaksamista!

Irmelille onnitteöut rouviintumisesta!

Nyt mun pitää lähteä kauppaan, kirjoittelen taas myöhemmin lisää.
 
Ähää..Täällä ollaan.Supistukset laattui tuossa tunti takaperin ja oikein kipeitä ei tullutkaan kuin ihan muutama.SÄännöllisiä oli mutta niistä puutu potku.
Mä oon ihan väsynyt,mahaa särkee ja on tosi arka.Mutta ei lähetä tänään jos ei nyt ala uusiks,kait huomenna on käytävä kun tosiaan sitä jotain vettä mitä lie tuli niin paljon.

Argh,kun harmittaa tää,olis nyt vaan rauhassa ainakin pari viikkoa.

Kiitos tsemppauksesta!!
Vauvaa ei siis tänään tänne kuulu!!!
Nyt suihkuun mä olen niin hikinen ja haiseva.Maitoa ei ole tullut yhtään mulla odotusaikana,tuossa supistellessa alkoi ihan keltasta tippumaan tisuista.

Tilannetiedotus siis!!

kata38+3
 
Apuva, miten upeeta tuon Katankin kanssa! Tsemppii ihan karmeesti, kyllä se on nyt menoo, ja mulla on tunne että vauva on jo kainalossa!=) :flower: Narulle ihan hirmuisesti jaksamisia ja nou hätä, vauvalla ei varmastikaan ole mitään hätää.... :hug:

Karmeesti tökkii nää sivut, ärsyttää aivan järkyn paljon :kieh:
Itellä supistelee lääkityksestä huolimatta, välillä tuossa sohvalla lepäillessä täytyy ihan ähkyä ja puhkua että pystyy olemaan....Nyt vaan täytyy toivoa että masuasukki jaksaisi vielä ainakin sen 3 viikkoo tuolla pesässään! Torstaina oma neuvola...katotaan taas sitten...tuntuu vaan niin jumalattoman pitkän ajan päässä tuo la! :(

Nyt taas vain näin lyhykäisesti...ei pysty enää istuu 5 min kauempaa....Tai sit sivut tilttaa jälleen kerran!

Jaksamisia kaikille kesämasukeille ja ihanan aurinkoisia päiviä.... =)

Toivotteleepi MHP ja masuasukki 34+4 (about)
 
Hui kun jännää toi Katan ja Mari-83:n tilanne! Onnea matkaan kumpaisellekin, Kata varmaan ainakin joutuu/pääsee lapsivesien takia käynnistykseen, jos ei vauva ala tulla itsekseen huomiseen mennessä.

Yääk, vedin pussillisen kuivattuja aprikooseja vähän niinkuin huomaamattani. Nyt etoo...
Jos vielä koettas ahtaa sen yhen kiivin, niin jo on kumma, jos ei mitään tapahdu! (kakkaosastolle siis taas :LOL: )

Kaveri tulee vauvansa kanssa huomenna kylään, pääsen testaamaan uutukaista cobra-puhelinta hälytinkäytössä! Pienestä sitä ihminen ilonsa repii... :D

Nyt nukkumaan, niin on taas yksi päivä vähemmän odotusta jäljellä: ei kannata olla pessimisti, ei se kuitenkaan auta. ;)

Kreecher ja Antero 36+3
 
No voih..soitin osastolle niin tää kätilö sanoi että pitäis tulla käymään.Kattoa tulehdusarvoja ja muutenkin tilannetta.Mä luulen että aamulla vasta,ukolle sanoin että jos koitetaan nukkua vaikka 5 asti ja sitte lähetään.Sillä ei ne yöllä mitään tee ainakaan ja mä kun en todella tykkää olla turhaan sairaalassa.

Alavatta tosi kipee,vähän sillälailla vihloilee.Ja musta vauva tuntuu paremmin nyt masun läpi,ja ihan liikkeet sattuu.Tuossa peppua kun muljuttaa niin sattuu tosi kovaa.Sehän jos vettä tullut niin ei ole sitä pehmentämässä.Ja tosiaan sitä tuli parin kämmenen verran.

Kätilö sanoi että josko on ylempänä reikä kalvoissa että tulee makuuasennossa vaan vettä.Mäå en ole makuulla ollut sen päiväsen jälestä jotenka..VOi että mä kyllä jatkaisin tätä raskaana oloa kovasti paljon pidempään mutta huonolta näyttää.

Tuun käymään täällä taasen,mutta en nyt ennen kun tosiaan joko yöllä lähetään taikka aamull aikasin.

Jatkoja ja kasvattakaa masuja nyt isosti.Otan viimeisen masukuvan ja katotaan sitte kaiholla sitä vaan!!

Ei vaan,voihan olla että passittavat takasin ja sitätässä toivon.

moikka ja hyviä öitä!

 
Tuntuu niin kummalliselta,että Kata sä uskallat olla noin rauhallinen vaikka vedet meni..siis ihan kadehdittavaa,mutta kait se muutamien synnytysten kokemus näkyy juuri näin.Osaa jo tulkita tilannetta itse...Meikä olis kuin sata ampparia housuissa-pörräis paniikissa paikasta toiseen. :LOL: voimia sinulle!

ja Narulle tsemppiä myös..taisi olla muutamia muitakin joilla supisteli,mutta en nimiä enään muista-tsemppiä kuitenkin :heart:

Ultra kesti noin 5min..kaikkiaan..lekurin mukaan keskikäyrille menee ja kaikki ok..paino oli 3,4kg...eli 4kiloiseen pääsen hyvin jos yliaikaseksi menee...kuulemma 150g/vko tulee painoa...ei siitä ultrakuvasta saanu kyllä mitään selvää..edes et vauvaa kuvataan-oli möykky vain.
Kärsivällisyyttä lekuri toivotti-sitä kuulemma tule tarvitseen :LOL:

Vauva painaa koko ajan alapäähän..ei taas löydä mitään hyvää asentoa.
Mä olen kanssa valmis synnyttään,joten mulle voi kanssa ylimääräisiä suppareita lähetellä =)

Pompula 37+3
 
mä tulin vai tuskissani ilmoittelemaan et äippä poli aika meni hyvin, lääkäri "vähän" ärsytti paikkoja(sorkki ja sattu niin #&%?$!*) et lähtis pikku hiljaa syntymään, ja siitä asti on supistellut koko päivän. =) alkuun kyl tuli kaamee masis/#&%?$!* mut nyt tuntuu jo siltä et ihana päästä masusta eroon ja saada nyytti kainaloon!!

nyt tullu parin tunnin ajan 4 ja 5 minuutin välillä supistuksia jotka on jo niin perkuleen kipeitä et pakko kohta lähtä laitokselle... veristä limaakin tulee... vissiin limatulppaa? no mut soittelen synnärille ja toivottavasti saan sen nyytin pian kainaloon!!

äippä88 ja 38+1
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 21.05.2007 klo 12:06 Pompula81 kirjoitti:
Ja sit seuraava kysymys cuplaton ja keittosuolatipat-kommentteja näiden tärkeydestä?ja mitä noi keittosuolatipat edes on :ashamed: ?
Niin unohdin kommentoida näistä, että tuo Cuplaton on varmaankin ihan hyvä ostos. Se rauhoittaa mahahappojen toimintaa ja saattaa siten vähentää vauvan vatsavaivoja. En usko, että tarvii ostaa valmiiksi, sitä saa joka apteekista. Keittosuolatippoja en ostaisi. Ne vanhenee tosi nopeasti avaamisesta. Jos niitä saa esim. kertakäyttötipeteissä, voisin silloin korkeintaan ostaa. Saman asian saattaa ajaa keittetty vesi. Tiedän kyllä suolan osmoottisesta eli limakalvoja supistavasta vaikutuksesta, mutta ehkäpä miettisin.

Ja jälleen kerran tämä on vain oma mielipiteeni.

 
Naru, kiva kuulla että tilanne hallinnassa. Suomen terveydenhuolto on kyllä niin hyvää, että on turvallista tietää että kaikki voitava tehdään. Ja kuten itsekin sanoit, ei asian murehtiminen tässä vaiheessa auta mitenkään. Uskotaan ja luotetaan että kaikki on hyvin :hug:

ROUVA Irmelille paljon onnea! Katalle, Mari-83:lle ja Äippä88:lle tsemppiä! Huh, kylläpäs täällä yhtäkkiä tapahtuu, toivottavasti muistin mainita kaikki!

Sitten omaan napaan, auttakaa tyhmää... Mulla tuli viikonloppuna ensimmäisen kerran rinnoista maitoa (tms nestettä), yökkärissä toisen rinnan kohdalla isohko läikkä. Tosin kun katsoin yökkäriä tarkemmin, oli siinä jo näköjään aiemmatkin, kuivuneet, pienemmät läikät. En tiedä oliko aiemmat samalta yöltä vai edelliseltä viikonlopulta (kun viimeks käytin yökkäriä). Kotona nukun alasti ja olin siis viikonlopun siskon luona Tampereella. Nyt olen kotona ja aamulla heräsin siihen että rinnoista tuli taas nestettä ja lakanassa läikkä. Onko muilla vastaavia kokemuksia? Nukutteko rintsikoissa? Mä en missään nimessä halua alkaa nukkumaan ainakaan kaarituellisissa liiveissä eikä mulla ole vielä muita... Ajattelin kyllä ostaa ne yhdet Katan suosittelemat Babyidean imetysliivit ja Glamourmom-topin, mutta pitääkö niitä tosiaan nyt jo alkaa käyttämään? Entäs liivinsuojuksia? Mies ehdotti että laittaisin teipillä tupot nänneihin, jos liivit ahdistaa :LOL:
Varmaan kyselen (taas) ihan tyhmiä, mutta olen ihan hämmennyksissäni, kun ekaa kertaa tuntuu ettei kroppa ole omassa hallinnassa lainkaan :ashamed: Äidillä ei ole tullut maitoa etukäteen ja heittikin nyt että onkohan tämä merkki että alkaa olla valmis vauvan tuloon... Muistan kyllä lukeneeni että maitoa saattaa tihkua jo alkuraskaudessa. Te, kellä näin on ollut, onko tullut ihan läikäksi asti? Tuleeko myös päivällä, pitääkö alkaa paidanrintamusta vahtimaan?

Sainpas taas pitkän stoorin tod.näk. pienestä asiasta, mutta itselle asia on suuri kun on ihan uutta juttua ja olen ihan pihalla miten suhtautua!


Terkuin hämmentynyt Anskuli :/ ja Jorkki 35+4
 

Yhteistyössä