~KesäMassut 2007~

Hiiviö harmaana
Hui, kun täällä alkaakin tapahtua :eek: Ihan itseäkin alkaa jännittämään :D

Eilinen neuvolareissu meni hyvin, paineet oli ok, turvotusta tullut TAAS ihan hillittömästi, jalkaa kun hetken painaa niin jää sellainen kuoppa oikeen...

Ylihuomenna sitten uudestaan. Onneksi nyt on eri täti, kun oma jäi 2 viikon lomalle, niin tästä en kauheasti pitänyt.... Molemmilla kerroilla oli melkein puoli tuntia myöhässä ja jotenkin hosumalla hoiti asiat ja sit jos jotain kysyit niin vastasi johonkin aivan muuhun, eli ei mitään.

anskuli1978 kyseli tuosta maidon tihkumisesta.. Mulla tullut jo aika kauan, päivisin ei niin pahasti, mutta yöllä jää välillä ihan läikät paitaan... Silti en ole käyttänyt rintaliivejä ja rinnansuojuksia, koska ne liivit 'ahdistaa' vaikka ovat tuettomat. Kärsin mieluummin satunnaisista läikistä. Eli kai se on ihan makuasia :) Päivisin jos kovasti rupeaa tulemaan, kannattaa ostaa niitä liivinsuojia ja sujauttaa liiveihin, eivät ole kalliita ja tulet kuitenkin tartteemaan ja on itsekkä mukavampi olo kun ei tartte pelätä että etumus kastuu :D Ja ovat ainakin mun mielkestä ihan miellyttävät ja huomaamattomat päällä, esikoisen aikana ostin Ainun kertakäyttösuojia ihan tavan ruokakaupasta, maksoi n.3e 100kpl paketti.

Tänään sitten odotellaan lääkärin soittoa, kahden pintaan piti tulla puhelu. En mä usko että lantion koossa on mitään ongelmaa, mutta kiva että tarkistavat. Ja saa sitä kontrolliaikaa :)

-Hiiviö & Elvis 36+2-
 
Jonnakar harmaillen
Olen yrittänyt parin pvän aikana kirjautua ja kirjoittaa, mutta kyllä nää sivut on sitten niin jostain kotosin ¤&%#%¤#¤%#!!!!! :headwall:

Mulla on joku masis, tai ei niinkään, mut herkillä ollaan.. Sen toissaviikkoisen maha-kuumetausin jäljiltä mua on supistellut joka päivä epäsäännöllisesti aamusta iltaan ja välillä tullut kipeitäkin, mua kyllästyttää.... :( Nyt on ollut menkkakipuja alavatsalla noin viikon verran ja kyllä rupean tässä nyt odottelemaan lähtöä aika tiiviisti. Takalistokin tuntuu tänään vuotavan kuin seula, tiäs mitä vuotaa, kaippa jotain mukavaa valkovuotoa..

Eikä siinä kaikki, mies joutuu tänään lähtemään hesaan työreissulle ja on sitten siellä pe asti, joten jos synnärille lähdetään niin yksin mennään.. :( Vaikka onkin jo kolmas synnytys niin ei voisi vähempää kiinnostaa mennä ilman miestä..

Joo ja olen vihjaillut tuosta seksillä käynnistämisestä aika avoimestikin, mutta herrapa on ilmeisesti päättänyt olla nyt tällä kertaa ilman koko loppuajan, kun ei tee mieli, kun mulla on iso maha ja jatkuvasti ähkin ja puhkin ja mietin mitä jalkovälistä tulee.. :LOL: Toisaalta naurattaa, mut nyt tällä hetkellä kyllä .ituttaa!! :headwall: Eipä ollut tätä onkelmaa aiempien lasten kohdalla, olipa kyllä melkein päinvastoin, herraa saanut pidettyä millään aisoissa, kun tissit kasvoi jo heti alkuraskaudesta ja rupesi olemaan enemmän tavaraa, mitä puristella =)

Joo, no vali, vali..... Eipä se nyt kummene. Tässä ollaan ja odotetaan, mitä nuo menkkakivut toisi tullessaan... Tapahtuisi jo!!

Ja kaikille hurjasti tsemppiä, jotka ovat sinne synnärille nyt lähdössä, onnea matkaan!!! :flower:

Jonna ja Pikkuinen 36+4

P.s. Enpä nyt sitten muista kommentoida taas ketään tässä .itutuksessa, joten omaa napaa taasen..
 
Jaahas, taitaa Katalla ja Kreecherillä ja monella muullakin olla kohta jakautuminen lähellä! Onnea vaan matkaan!

Täällä maha on nyt selkeesti laskeutunut, mies sitä eilen kommentoi saunaan mentäessä, että onpas toi maha jotenkin pyöristynyt tosta alhaalta ja rupesin sitä itsekin sitten katteleen. Se on todellakin ihan tipahtanut alaspäin! Tyypin peppukin tuntuu nyt paljon alempana kun vielä viikonloppuna ja pää tuntuu nyt alakautta kokeillessa, kokeilin eilen sitten samaisella saunareissulla kun siitä on ollut juttua täälläkin. Kohdunsuuta en kyllä löytänyt mistään, mutta muistelen, että lääkäri sanoi sen olevan jotenkin tosi takana viime käynnillä. Voiko pää tuntua siitä tavallaan 'sivusta' niin että kohdunsuu jää sen sivulle syvemmälle?? Ymmärsiköhän kukaan mitä tarkoitan..?

Laskeutuessaan maha sitten repäisi ekan raskausarvenkin, tohon navan kohdalle :kieh: Vannon ettei se ollut siinä ainakaan vielä sunnuntaina! Tosin mulla oli siinä ennen lävistys, josta btw jäi aivan hirveä reikä kun otin sen pois! Nyt on sitten alamahan tehorasvaus/öljyäminen menossa jos vaikka se jotain auttais. Oon tosin kuullut, että usein niitä arpia tulee vielä ihan ponnistaessakin. No, rakkausarpiahan ne on...

Sisi ja Toivo 37+6
 
Täällä ollaan ihmeen aikasin hereillä tänään... en oikein saanut enää unta simmuun puoli ysin jälkeen vaikka kello ois soinu vasta kympiltä.... tänään vielä koululle, olisi keskustelutentti vielä edessä ja torstaina olisi neuvola aamulla ja illalla enkun kirjallinen päättökoe, jos on vielä yhessä koossa.

Eilen ei kauheesti supistellu, oli vaan tukala olo ja pari kertaa tuli hemmetin kipee rutistus... mut sunnuntaina olinkin sitten melko valmis lähtemään.... 1½ tuntia tuli säännöllisiä ja kipeitä, sitten piti 30-45 minsaa taukoa ja jatku samaan malliin... ihan 15-20... vitsi että ketutti, kun vaan sattu vähän väliä... toivoin koko ajan et ne ei loppus, mut eipä mun tuurilla lähtöä näkyny vielä.......

Kakka-juttuja piti kommentoida =) On se hyvä, että me ollaan avointa sakkia... mun masu on ihmeen hyvin toiminu oikeestaan koko ajan, ihan vaan muutaman kerran on ollu niin kovalla, että on saanu itkun kanssa vääntää... enkä oo kyllä kauheesti kattonu, et mitä syön... jugurttia ja muroja on menny aika paljon, et johtuneeko sitten niistä...

Mulla tosiaan kanssa on pitkään rinnat "vuotanu" yöllä melkein enemmän ku päivällä, liivejä en oo öisin käyttäny... onhan pyykkikone keksitty =) nyt oon huomannu, et maidosta on tullu tahmeempaa ja se kovettuu melko nopeasti... ei tarvi kun vähän rintaa hierasta, niin johan heruttaa... kihelmöi tisut ja tosiaan heruttaa helposti ja maito on tahmeempaa, äiti meinas et se alkaa enteillä synnytystä, kun tuo olo muoto on alkanu muuttua tahmeemmaksi(liekö sitten heraisempaa tms).

Viime yönä oli ihan tajuton kramppi pohkeessa ja nyt sitten tosi kipiänä on ollu....

Masu on koko ajan kipeä, vauva on selvästi pää alaspäin, painaa alas ja pyörii enää vain akselinsa ympäri... ei siis ilmeisesti kiinnittyny, mut laskeutunut kumminkin hyvin... jalat muksuttelee mua vasempaan kylkeen... on oikeestaan kiva kutitella kaverusta jalkapohjasta... odotan vaan niin kovasti, että sais mussukan syliin ja pois tuolta möhkimästä.

Illal sain vielä ukon puhuttua puuhiin, mutta eipä sillä provoavaa vaikutusta ainakaan ollut... oli ihanaa, kyllä mut vauva on tosi alhaalla, masu on älyttömän pahasti tiellä ja limakalvotkin on kyllä ihan oudot... sai siis jäädä nyt viimeiseksi kerraksi... katsotaan sitten kun synnytyksestä on toivuttu=)

Mitäs muuta???

jotain piti sanoa, mut nyt unhohtu... se on se rade =)

Vointeja!

Maariana + Iinuska 38+1
 
Heipsistä kaikille!

Täällä on paljon tapahtumaa ollunna...jännittää teidän puolesta ihan kauheesti, että kukahan se jakautuu seuraavaks! =)

Itselläni oli äsken viimeinen ultra. Lääkäri sit määräskin minut äitipolille jatkotutkimuksiin kun vauva on keskivartaloltaan niin kovin pieni :( Vastaa viikkoja 33, vaikka nyt menossa 36+1. Tekevät polilla tarkemman ultran ja sit kattovat napanuoran virtauksia ja jotain... Oon nyt ollu tosta asiasta aika apeena. :x En tiiä oikein, että pitäskö miun oikeesti huolestua tästä...tunteet jotenkin sekasin! Epäili, että syntymäpainoksi tulee jotain 2,5-3,2 kg, eli ei mikään jättiläinen.

Muuten olo suht jees, flunssa vaan on hitonmoinen... mites, ootteko muuten uskaltaneet käyttää nuhasuihkeita? ite oon kyl nasonexia ja otrivinia käyttäny oloa helpottamaan. Kaiketi niitä ei sais käyttää, mutta olo on ollu niin kauhee, että oon kyl välillä ainakin yöks niitä laitellu.

Perjantaina ois kaverin polttarit...jotenkin ei huvita mennä niihin yhtään...oon niin väsyny jo varmaan ton alhasen hempparin takia ja sit muutenkin jotenkin kehtuuttaa... :\|

Noh, nyt tuli taas omaa napaa...koittakaa kestää!
Hyviä vointeja kaikille isomahaisille!


Kesäheinä-81 36+1 =) :heart:
 
kolmas
moro kaikille!! täällä on tosissaan ruvennut tapahtumaan!! Tsemppiä kaikille, jotka tekevät jo lähtöä synnärille!!! Itsellä kun laskettu aika on vasta kesäkuun lopussa, ja ei mitään oirettakaan, että voisi vielä syntyä (niin kuin ei aikaisemmissa raskauksissakaan ole ollut ennen laskettua aikaa). Olisi aikamoinen ylläri jos yhtäkkiä rupeaisi syntymään! tavaratkin on vielä laittamatta paikalleen..

Olen nautiskellut äitiyslomani ensi päivistä! on se niiiin ihanaa olla vapaalla! ja ilmakin muuttui kesäiseksi sen kunniaksi B) tytöt on vielä tämän kuun loppuun hoidossa/eskarissa, ja olen naatiskellut kodin rauhasta päivät. Gradua tosin pitäisi tehdä ahkerasti, mutta olen päättänyt, että en ota mitään stressiä siitä.. :whistle:

Nyt tuli tuo mies 'häiritsemään' kirjoitteluani! Joten palaillaan myöhemmin asialle..

Hyviä vointeja kaikille!

=) kolmas & beba 35+1
 
No niin!

Eli lekuri soitti ja sanoi, että mulla on kuulemma erinomainen synnyttäjän lantio, jopa väljempi lantio kuin keskimäärin.

Ainoa mikä voi kuulemma tuottaa ongelmia on se, että lantio on jotenkin pyöreä, joka voi aiheuttaa väärän tarjonnan synnytyksen aikana ja sitä on syytä seurata tarkkaan.

Mutta siis vauvahan on kääntynyt jo rt:seen, onko siinä sit joku riski, että kääntyykiin takasin kun synnytys käynnistyy? Vai onko niitä muitakin 'vääriä' tarjontoja?

Antoi kontrolliajan kolmen viikon päästä maanantaihin, viikkoja olisi 39+1 sitten, mutta jotenkin musta tuntuu, ettei ihan niin pitkälle tarttis odotella.... Mutta nyt kun kirjoitan näin niin sinne asti mennään ainakin :whistle: :D

Huomenna mies lähtee sinne reissuun, mutta onneksi tulee jo perjantaina takas, aika huono tuuri saisi olla, että jotain rupeisi tapahtumaan.

Niin ja olen mä varannut liputkin leffaan lauantaiksi, olisi yhden ystävän kanssa tarkoitus lähteä ulos syömään yms. Joten ei nyt tällä viikolla ainakaan mitään tänne, kiitos! :D

Niin ja jos vielä sellaisesta asiasta voisi kysyä, että onko teillä nyt loppuvaiheessa alkaneet hormonit taas heittämään?

Mä olen jotenkin tosi kiukkunen ja hermostun helposti, varsinkin nyt tuon esikoisen kanssa tullut otettua yhteen kun on niin perhanan jääräpää, välillä oikein itku tulee... Kai se on silläkin uhmaa parhaimmillaan, kun ei mitään usko tai tottele, ei hyvällä eikä pahalla...

Välillä tuntuu, että voisi vielä muutaman kuukauden venyttää vauvan tuloa jos olisi mahdollista, kun ei tiedä miten sitä pysyy selväjärkisenä kahden kanssa... Mutta sit taas tulee hetkiä kun oikein innolla odottaa vauvaa eikä millään malta oottaa... Että kai ne on mulla ne hormoonit taas heittää vaan ja pahasti ja tilanne tasaantuu synnytyksen jälkeen.... kai....

-Hiiviö & Elvis 36+2-
 
Moikka!

Ihan ekaksi onnea kovasti Hanille pojasta ja tuplaunelmalle tyttösistä! Nii ja Irmelille rouviintumisesta!

Tosi monella onkin jännät paikat.. Pääsispä jo itekki hommiin, alkaa tää makoilu jo ärsyttään.

Ite oon viettäny viimeset kaks viikkoa sairaalassa pahan raskausmyrkytyksen takia, nyt kotilomalla pari päivää kun arvot hieman laskeneet.
Kohdunsuu oli auki reilulle sormelle, kohdunkaula lyhentynyt senttiin ja pehmentynyt. Ei siis vielä käynnistystä, kun omat paikat alkaa kypsyä ja viikkoja sen verran vähän takana. Myös vauvan halutaan vielä kasvavan. Eilen painoarvio 2700g. Vauvan sukupuolenkin saimme näin viime metreillä tietää, tosin melko ikävällä tavalla. Tytöllä on kysta munasarjassa. Näillä näkymin siitä ei ole haittaa mutta varmaksi saa tietää vasta syntymän jälkeen.

Onko täällä muita joilla raskausmyrkytys?
Entäs onko kellään tietoa nuista kystista?

Nyt mentävä makuulle, alkaa taas huono olo vierailla:(

KuuttiPieni & hilmuska 36+6
 
Anskuli, minullakin on tullut maitoa, jo joululta asti melkein joka yö. Vähän vaihdellen on ihan pienestä sellaiseen melkein kämmenen kokoiseen länttiin ollut lakanoissa. Aluksi koitin nukkua urheilutoppi päällä, mutta tuntui niin pöljältä olla ilman housuja mutta toppi päällä, että luovuin siitä. :D Laitoin vaan ohuen, koneessa helposti pestävän petarin paksumman eli varsinaisen petarin päälle, ja sitä ja lakanaa sitten välillä peseskelen, ettei ala kovin happamelta haista.

Päivällä ei maitoa tule ollenkaan, paitsi lypsämällä pari tippaa.

ja sitten... Jonina oikein muistat, meillä oli aikomus kokeilla ilman vaunuja, kun ollaan molemmat niin liinailusta innostuttu eikä vaunuille ole tilaa. Meinasitteko samaa, vai?

Hiiviölle niistä tarjonnoista. Lääkäri varmaan tarkoitti, että vauva voi vaihtaa esim. Kasvo- tai päälakitarjontaan, jotka ovat "isompia" ts. ahtaampia synnyttää kuin raivotarjonta. Takaraivoltahan se pää ikäänkuin suippenee, eli niin päin on kaikkein pienin punkea ulos. Mutta hyvä että lantiosi on hyvä! :D Helpottaa varmaan itseäkin, minua ainakin lohduttaisi tuollainen tieto, vaikken synnytystä varsinaisesti pelkääkään.

Hurjasti vauvoja on alkanut pukata, voi kun meillekin jo kohta tulisi... Mutta eipä taida tulla ennen juhannusta, kun on kaikki "oireet" hukassa vielä, ja la:hankin vielä 3 viikkoa...

Menen päikkäreille, tulin tuosta pihvilounaasta vähän turhan ähkyksi.

-s-
 
Hiiviö siitä tarjontahommasta sen verran, että raivotarjonnassakin on erilaisia tarjontoja. En nyt kaikkia tarjontoja muista, mutta jotain...Yleensä vauvat syntyy takaraivotarjonnassa, kasvot äidin takapuoleen päin. Mutta joskus vauva voi olla tulossa esim. kasvot edellä (kasvotarjonta) tai avotarjonnassa, eli kasvot ylöspäin ja selkä alaspäin. Vääränlainen tarjonta voi johtaa ongelmiin synntyksessä, sen takia tarkkaan seurattava.

Taitaapi Kata ja Kreecher ainakin olla vauvaa halemassa, kun ei ole mitään tänään kuulunut.

Teppana & pikku-ukko 36+1
 
Kesäheinä-81: älä sure sitä vauvan painoasiaa, kyllä ne sen vielä tarkistaa moneen kertaan. Mullakin lääkäri sanoi, että pieni vauva on masussa. Epäili, ettei saavuta edes laskettuun aikaan mennessä 3500 gr painoa. No, joskushan nuo painoennusteet saattavat heittää. Sehän on vaan hyvä kun tutkivat sinut tarkemmin niin ei sitten jää vaivaamaan.

Olin aamulla lääkärissä, eikä mitään merkkejä synnytyksen lähentymisestä. Vauva on kyllä pää alaspäin, muttei ole laskeutunut, eikä kiinnittynyt mitenkään vielä. Kohdun kaula kiinteä ja -suu kiinni. No, vielähän tässä on kolme viikkoa laskettuun aikaan.

No niin Sisi, alkaahan sullakin jo siellä tapahtua :)
Katasta ei ole kuulunut mitään, joten tais jäädä sille tielleen kun lähti sairaalaan näyttäytymään. No, kuullaan varmasti myöhemmin.

Ostin eilen muutaman tutin ja pienen tuttipullon, liivisuojia, kosteuspyyhkeitä yms. tarpeita vauvaa varten. Huone on kylläkin edelleen laittamatta, joten paikoilleen en niitä saanut järjestettyä. Sieltä puuttuu verhotanko (että sais verhot laitettua), ikkunalauta (kiinnikkeet on kylläkin) ja sänky on kokoomatta. Tosin sen ajattelin vielä maalata tai vahata ennen kokoamista. Aika paljon turhaa roipettakin siellä tulevassa vauvan huoneessa on. No, tosin eipä se vauveli siellä heti nuku, meidän kanssa pääsee samaan huoneeseen.

Noista tuteista kysymys : pähkäilin kauan siellä kaupassa, että kannattaako ottaa silikonitutteja vai luonnonkumi-tutteja? Kertokaa te jotka tiedätte, että mitä eroa käytännössä?

 
Joninalle vielä tuttikommenttia... Ei sillä mun mielestä ole mitään muuta väliä kummanlaisia tutteja hankkii, kun että jotku vauvat saattaa syödä vaan yhdenlaisia tutteja ja toiset ei kelpaa. Meillä syötiin molempia, enemmän kuitenkin silikonisia. Musta luonnokumiset meni jotenki tosi nopeeta jotenki nuhrusiks ja ne narsku inhasti. Eli makuasia tämäkin!
 
Terkkuja neuvolasta! :wave:

Pissa puhdas, syke 140, painoa +1kg/vko eli nyt tasan 10gk (Hui! Tuntuu paljolta, vaikka tuskin siitä synnytyksen jälkeen juurikaan jäljelle jää.), rr 100/72 ja sf-mitta 33cm (jos mittas oikein, on laskemaan päin). Terkkari kokeili taas tarjontaa... Kysyin onko kiinnittynyt ja sanoi ettei saanut liikutettua. En sit tiedä onko vai ei, mut raivotarjonnassa on. Synnyttämään saan kuulemma lähteä... Voi kun pääsiskin.

Turvotus on lisäntynyt jonkun verran... Osittain oma vika, kun on unohtunut veden juonti välillä vähemmälle. Ei oikein vesi maistu ja tulee vähän huono olo, joten pitää nyt hiilihapollista koittaa juoda.

Onnea matkaan Kata32, Mari-83 ja Äippä88 ja mahdollisesti myös muut, mikäli pääsette tositoimiin! Siltä tuo ainakin vaikuttaa... :)

Hiiviö... Tässä muistaessa mainitsen... Mari-83 ei näy ekan sivun listalla. Vai jäikö vaan huomaamatta?

Anskuli... Mulla alkoi maidon tihkuminen joskus puolenvälin tietämillä muistaakseni ja liivisuojia oon joutunu käyttään melkein siitä asti. Eniten vuotelee öisin, mut päivällä myös ja ihan isojakin tahroja saa välillä aikaan. Mä käytän rintsikoita nukkuessa enkä koe kaarituellisia ahdistavina, mut toki joku toppi olis ihanampi... Pitääkin muistaa soittaa sitä Glamourmom-tilausta soitella. Ne vaikuttaa kyl tosi ihanilta.

Mä oon kyl hirvee tuhlari tilausteni kanssa... Posti toi Aku Ankan tarjouksen, jota en voi vastustaa... Onneks mies on yhtä koukussa sarjiksiin ku minä, joten tuskin suuttuu mulle. Vähän silti jänskättää kertoo, että tilasin... :ashamed:

Aamulla oli aikalailla säännöllisiä suppareita vähän aikaa alle 10 min välein, mut ne sit muuttu epäsäännöllisiks ja osittain kivuttomiks. Ei niissä kivuliaissakaan potkua ollut... Sellasta menkkamaista juilintaa, jonka hyvin kestää ilman särkylääkettä. Aamuiset pupuilut olis käyny miehellekin, mut olis myöhästyny töistä... Jospa sitte illalla. Täytyy vissiin alkaa lattioitakin kuuraamaan, jos se 3 s:ää vaikka provoilis tilannetta kohti synnäriä.

Sisi... Mulla tuli kans pieni repeemä tohon napaan ihan lävärin viereen, mut läväri on kyllä ihan hyvin umpeutunu. Otin korun pois jo rv 14 tai jotain. Muut arvet on alavatsalla ja hassusti tuolla karvarajan alapuolella... Hih! Siellä on piilossa, mut kutiaa melkosesti vielä. Ihmettelen vaan, kuin niitä sinne on tullu... :eek:

KuuttiPieni... Kiva, että arvot laski ja pääsit ainakin käymään kotona. Toivotaan, että pysyykin tilanne parempana ja vauva syntyy sit ihan iteksiään hyvään aikaan. Voimia sulle! :hug:

Palsta taas tökkii... Onneks tässä taiskin jo tulla ainakin oleelliset. Seuraavan kerran sit lisää. :wave:

PikkuMyy-80 ja poikanen 37+4
 
Tällä kertaa tsemppiä äippä88...tällä palstalla todellakin tapahtuu koko ajan!

Anskuli,mulla oli kerran pari kk sitten satiiniyökkärin sinnus märkä,muutoin en ole huomannut yöpaidassa mitään,koska nukun pikkareilla..kaikki yöpuvut ahdisti kun saa koko ajan kääntää kylkeä..Eilen ihmettelin mustassa lakanassa valkoista länttiä..ajattelin et kuin voi olla valkovuotoa,kun pikkarit jalas-nyt luettuani teitä tajusin,et on varmaan maitoa tullu =) mulla on kullä puritaessa tullu keltaista maitoa,mut kai se voi kuivuessaaan olla valkoista...ihme vaan et läntti aika iso,enkä ole saanut kuin nuppuneulan pään verran puristaessani.

Jonnakar mä olen kanssa aiemmin puhunut et seksi ois yksi käynnistyskaapeli meidän perheessä..nyt kyllä luulen et taitaa kanssa jäädä kuvioista aikas vähäselle harrastukselle...ehkä mieluummin siivoan ja saunon..en yleensäkään saa orgasmia tms.seksin aikana,joten en usko et käynnistäs-paikkojen pehmenemiseen sperma kait auttas,mutta kun pehmeänä ollu jo 25viikolta asti..Ja kukas sitä seksistä nauttis,jos ruinaan joutuu:LOL: Nää miehet kun ei aina tajua,et itsekin voisvat ehdottaa seksiä ihan vaan oloamme mahdollisesti helpottaakseen...siis et vauva maailmaan saatais jo...Mulla tää 3400g vauveli ois ihan passeli koko esikoisena maailmaan punnertaa :LOL:

Mun äidillä mnei 2vko yli kun synnyin,joten aikas usein taitaa mennä suvussa samanlailla tän suhteen.Kuinkas teillä joilla jo lapsia?
 
Pikkumyy... juu tosissaan mä olen hävinnyt sieltä ekasivun listalta johonkin... :( Kyllä se siellä tässä joku aika sitten oli kun katsoin sitä listaa...
Mutta hiiviö jos voisit minut sinne taas laittaa eli esikoinen La 1.6. SKS on synnytyssairaala.
Jeps, eli kuten huomasitte kotona edelleen. supistelee välillä ihan mukavasti. Huomenna olisi neuvola.. kurjaa kun meillä neuvolatäti ei tee alapää tutkimusta.. olisi vaan kiva tietää onko mitä muutosta tullu. Mutta lähtöä kovasti odotan.

Mari-83- ja vilivilperi 38+4
 
Täältä sairaalasta ilmoittelen...Käynnistyksessä olen,geelit ja tabua laitettu.Supistukset 3-5 minsan välein eli synnyttämässä ollaan Hämeenlinnassa!!

Vointeja kaikille,juur tehtiin ulkolenkki ja huh...kyllä on napakkaa supparia..

Ilmoittelen kun vaavi syntyy!!

kata
 
Moi!

Kata ja muut vauvaa hakemassa olevat, hurjasti tsemppiä matkaan :)! Täytyy sanoa että olisi mukavaa itsekin päästä jo hommiin, vaikka onhan tässä vielä laskettuun vajaa kuukausi..

Samaten :flower: vaikeuksien kanssa painiville! KuuttiPieni siitä kystasta, joku kyseli tällä palstalla aiemmin samasta asiasta. En ole ihan varma, mutta luin jostain että ne on verraten yleisiäkin tyttösikiöillä ja yli 50% kystista häviää seurannassa kokonaan. Eli aika harvoin ne edes vaatii mitään kummempia toimenpiteitä ja vielä harvemmin ovat haitaksi.

Vauvelin tarjonnasta oli just tänään neuvolassa puhetta, sanoivat että joskus vauva on kääntynyt vielä matkalla synnytyssaliinkin, eli vaikea ennustaa.. Tarjontoja on tosiaan monenlaisia ja vissiin siihenkin, onko kasvot ylös- vai alaspäin raivotarjonnassa varaudutaan kai synnytyksessä jotenkin..? korjatkaa jos olen väärässä, tällainen mielikuva vaan jotenkin jäi..

Hormoneista ja niiden ihanista ja vähemmän ihanista vaikutuksista.. Hmm, täällä jatkuu edelleen suuttumiset ja suoranaiset itkuhuutoraivarit :ashamed: . Lisäksi jokin pesänrakennusvietti on kovasti päällä, voisin siivota vaikka koko päivän ja energiaa löytyy kyllä! Pitää vaan koettaa muistaa välillä levähtääkin, muuten kaikki alkaa mennä (omasta mielestä) päin helkkaria.. Välillä ollaan niin onnen kukkuloilla että. Maitoa ei ole mulla kauheasti tullut. Joskus kun saa rentoutua kunnolla, saattaa tulla pari tippaa.


Tänään oli vika lääkärineuvola sitten.. Lääkärinä oli kandi, jonka mukana oli sitten osan aikaa kokeneempi lääkäri. Tuli sitten paikat tarkistettua ja alatiesynnytysmahdollisuus tarkistettua peräti kahteen kertaan, ja siltä kyllä vähän tuntuukin :x . Sanottiinkin, että saattaa supistaa ja vähän aristaa, mutta toisaalta eipä se haittaa, jos vaikka paikat lähtis vähän enemmän kypsyyn. Kuulumiset siis:

Painoa -180 g/vk (edelliskerralla taisi olla turvotusta) -> joku 8-9kg tullut raskauden aikana
pissa puhdas
RR 117/65
sf-mitta 34cm
vauva laskeutunut jo tosi alas (sen kyllä tuntee, ja näkee kun kävelen kuin ankka :kieh: ), kohdunsuu sellainen puolipehmeä ja pituutta vielä 2,5cm (lyhentynyt siis puoli senttiä)

Harjoitussupistuksia on ruvennut tulemaan sarjassa, kivuliaita suppareita silloin tällöin ja menkkamaista jomottelua samoin. Yöllä särkee ikävästi selkää ja tulee valvottua se pari tuntia nyt aika monesti..

Ai niin, oululaisten tapaamisesta.. Harmi että porukka kutistui lopuksi kahteen henkeen :( mutta syömässä oli silti kiva käydä. Onkohan Pepsukkakin jo vauvan saanut kun uumoili sitä jakaantumisen mahdollisuutta tuossa toukokuun puolivälissä :)?

Maha huutaa ruokaa, pitänee lopetella.. Viimeinen tenttikin odottaa, oliko se Swerfiel joka kanssa suoritteli kevään viimeisiä kursseja? Kohtalotoveri :)... Onneksi tähän mennessä olen onnistunut keplottelemaan itteni tenteistä läpi, enää tämä laaja viimeinen lopputentti ja sitten.. kesä ja äitiysloma B).

Niini ja massuasukkipoikanen 36+1 (pari päivää vielä ja täysiaikaisia ollaan!!)<br><br>
 
Iltaa!

En ole vauvaa hakemassa, ollaan vaan oltu ulkona koko päivän, joten en ole käynyt koneella ollenkaan. Sitä tulppaa irtoaa edelleen, pieninä palasina lähtee. Aika ällöä...

Hui, jokohan Katan vauva on maailmassa... Aika pian varmaan kuitenkin! Jännää! :D

Mulla alkoi esikoista odottaessa tihkua maitoa viikolla 17 ja tosiaan enimmäkseen öisin. Yöpaita ja lakanat oli aina ihan läikikkäinä, kun ei ne liivinsuojat oikein tahtoneet pysyä paikoillaan. Kakkoselta ja tältä ei maitoa ole juuri tullut, ihan vain yksittäisiä pikkutippoja.

Toivottavasti Kesäheinä saat ä-polilta mukavia mittoja vauvalle. Mulle sanottiin menneenä viikkona sairaalassa, että mitat saattaa vaihdella paljonkin, ja ihan kuvakulma voi vaikuttaa aika radikaalisti siihen, millaista mittaa saadaan.

Pompula, meillä ei ainakaan ole mennyt äidin kanssa nuo synnytysajankohdat yksiin lainkaan. Itse olen syntynyt 4 viikkoa lasketun ajan jälkeen, tosin LA:ssa on pakko olla ollut virhe! 80-luvulla kuulemma laskettu aika siirrettiin vastaamaan ensimmäisiä liikkeitä, ja koska äitini oli tuntenut liikkeet aikaisin, siirrettiin laskettua aikaakin aiemmaksi. Veli on syntynyt 42+3, sisko 41+2. Ja siskoni on ainoa, jonka synnytys käynnistyi itsestään, tosin sitäkin oli sitten pitänyt vauhdittaa oksitosiinilla.
Omat synnytykseni ovat olleet molemmat rv 39+4, tosin esikko käynnistettiin raskausmyrkytyksen takia. Ja nopeat ja helpot synnytykset! Äidilläni taas synnytykset kestivät lähemmäs vuorokauden jokainen. Eli ei noista varmaan yksi-yhteen voi johtopäätöksiä vetää.

Mulla varmaan nää hormonit on tehny sellaista pesänrakennusviettiä, etten meinaa sietää minkään näköistä sotkua. Olen siivonnut niin raivopäänä, kuin supistuksilta olen uskaltanut. Onneksi perjantaina on se 37 täynnä, sitten ei ehkä tarvitse enää varoa niin kauheasti.
Onneksi on ollut kauniit ilmat. Torppa pysyy suht hyvin ojennuksessa, kun siirrymme suoraan aamiaispöydästä ulos, ulkoa lounaan kautta päiväunille, päiväunilta välipalan kautta ulos, ulkoa päivällisen kautta takaisin ulos ja ulkoa iltapalan kautta nukkumaan... Ruuatkin olen vääntänyt edellisenä iltana valmiiksi, ettei mene päivällä kallisarvoista ulkoiluaikaa hukkaan! :D

Katan kuulumisia odotellaan, ehkä huomenna saamme jo kuulla uutisia!

Kreecher ja Antero 36+4
 
Neuvolakuulumisia:
*RR 115/60
*Hb 137 (en vieläkään syö rautaa ja nousee vaan :eek: )
*paino noussut 750g/vk eli kaikkiaan tullut jo 11,8 kiloa :ashamed: (terkkari ei onneksi valittanut painosta, kun sain ennen neuvolaa nestettä kropasta pois syömällä mansikoita ja ananasta :saint: )
*satuaarre raivotarjonnassa, mutta ei vielä kiinnittyneenä ja syke 136-142 :heart:
*pissa puhdas
*sf-mitta 33cm

Terkkari muistutti, että kun säännölliset supistukset jatkuvat yli tunnin ajan, niin pitää lähteä kohti synnytyssairaalaa - silloin vasta tajusin, että tosiaan synnytys voi alkaa koska tahansa minunkin kohdallani! :whistle:
Eihän tässä ole laskettuun aikaan kuin kolme viikkoa jäljellä... =)

Riina-Niina ja satuaarre 37+0<br><br>
 
Ei pitäis enää pitää näin pitkiä eroja kesämassuista, kun niin paljon tapahtuu viimesillä viikoilla menevillä! :eek: Katakin taitaa olla jo viiden muksun äiti :flower: Hassua, että joku kesämassuista tekee jo vauvaa K-HKS:ssa, johon ite oon menossa vasta tutustumaan kahden viikon päästä :D Tsemppiä kaikille tositoimia odotteleville!

Narulle iso hali! Eiköhän kaikki muutu vielä oikein hyväksi! =)

Onnittelut Rouva Irmelille! :flower:

Mulla on huomenna viimenen lääkärineuvola. Ihmettelen kun jo näin aikaisin mutta ei kai se niin tarkkaa ole... :/ Ja äitiysloma alkaa huomenna! Vaikka eihän tämä hoitovapaalta vanhempainvapaalle siirtyminen tunnu kuin perheen tuloissa...

Särkyjä, kolotuksia ja hirvittäviä alamahan vihlasuja on ollut enemmän ja enemmän koko ajan. Liikkeelle lähteminen on tosi vaikeeta ja yli 15 min. kävelyt tuntuu pahalta. Vauva pyörii tosi alhaalla, mutta en usko että olisi vielä kiinnittynyt. Huomennahan se selviää.

Istumiskestävyys meni (ei supistele mutta selkä ja takapuoli ei kestä) jo tossa uusia juttuja lukiessa, joten taidan mennä suosiolla unta yrittämään.

-ebbuliini ja neiti rv 34+5-
 
Hiihuu! Ihanaa Kata, vauvauutisia siis taas tulossa...Kyllä oon kade. ei voi muuta sanoa, (yleensä en ole kateellinen ihminen!=)) :) Kun oma laskettu aika vasta 28.6....voi kun noita omiakin viikkoja olis jo ainakin se 37, niin vois jo vähän relata! :kieh: Mutta päivä päivältähän tässä lähestytään sitäkin rajapyykkiä.

Omat hermot menee noitten lasten, miehen ja koiran kanssa. Joka päivä ainakin sata kertaa...Ihaniahan he ovat kun auttavat, mutta ne tietyt siivoushommat ja pyykkijutut ovat kyllä ihan mun omia heiniä...Voi kun toi 37 vko menis pian rikki niin pääsis hillumaan ja tekeen nuo loppuvalmistelut ihan ite...Oonko aika kauhee akka?! :/ Fiilikset jyllää vuoristoradan tapaan ylös-alas.

Vauveli liikuskelee jännästi tuolla masussa ja tuntuu välillä siltä että hän räpläilee äitiänsä ihan "arvaamattomista" paikoista...hih...Nyt vaan odotellaan torstain neuvolaa ja yritetään "relailla" mahdollisuuksien mukaan...tuo 1,6 vuotias ja 5-vuotias kyllä pitävät äiskän jalkeilla kyllä suurimman osan päivää...Onneksi pian alkaa isojen typsyjen kesälomat ja sitten on enemmän silmiä vahtimassa noita kahta villikkoa!

Uni ei tunnu maittavan tänäkään yönä ja täs koneella vaan kärvistelen...
Omaa napaa vaan tulee suoltamalla ja supistuksia, välillä tosi kipeitä sellaisia melko tasaiseen tahtiin...Aion pyytää neuvolatädiltä lupaa jättää nuo estolääkitykset pois, koska niistä ei ole apua! Ainoa mitä niistä mulle aiheutuu on hirmuset sydämentykytykset joka pillerin oton jälkeen!

Mut nyt en häiriköi enää enempää vaan jatkan tuolla jollain toisella palstalla, tai ehkä oisi parempi vaikka silittää nuo tänpäiväset pyykit! ;)

Hirmuisesti jaksamisia ja supertsemmppauksia kaikille kesämassuille ja Katalle ja näille muille jo synnyttämään lähteville superhalaukset! Ilmoitelkaa heti kun putkautatte! :hug:

Yöllisin terveisin MHP ja masuasukki melkeen 35 viikkoo :wave:
 
Heipatikukkuu!

Ilmoittelen minäkin välillä itsestäni. Taustaillut olen kyllä kovastikkin ja pienissä pätkissä pitkin päivää käynyt juttujanne lukemassa. Pystyasennossa ja varsinkin istuen olo ei tahdo onnistua lainkaan joten saa nähdä saako tässä nytkään pitkää stooria aikaiseksi :\|

Onnittelut suuret kaikille jo jakautuneille!!! Aivan mahtavaa saada vauvauutisia :flower: On kyllä tätä aikaa jo odoteltukin kun alkaa tässä pinossa tapahtua, äkkiä on kyllä aika mennyt!

Olen joutunut olemaan koko kevään koulusta poissa supistelujen takia. Pystyasennossa kun supistelee lähes jatkuvalla syötöllä. Osastolle en suostunut menemään ja sainkin olla kotona kunhan lupasin olla mahdollisimman vaakatasossa...ja mikäs tässä on ollut ollessa kun ei ole ennestään lapsiakaan. Aika vaan käy välillä niin hemskatin pitkäksi :headwall:

Tänään olisi viimonen neuvolalääkäri..minulle ei olla tehty kuin yksi vauvan painoarvio n. rv20 ja olisikin kiva kuulla tuoreempaa arviota. Kovasti on vauveli vilkkaana ollut ja nyt laskeutunut jo niin alas että pään kyllä tuntee tuossa haarovälissä :D

Maitoa multa on tihuutellut jo rv20 lähtien..välillä sellaista keltaista ja välillä aivan kirkasta ja tahmeaa. Yöllä saattaa tulla isojakin länttejä, päivällä taas lähinnä vain silloin jos näkee vauvoja tai oikein herkistyy.

Herkistymisestä puheen ollen, täälläkin on tietynlainen ihana seesteinen kausi ohitte ja hormoonit taas jyllää. Itku on herkässä ja loukkaannun pienimmästäkin sanomisesta. Tosin ite en ole saanut kuin yhden kunnon raivarin ja menin sitten raivoissani heittämään meidän toisen telkun kaukosäätimen tohjoks :ashamed: Outoa minulta, koska en ole todellakaan ihminen joka edes raivoissaan heittäisi mitään... Noh, tulipahan kokeiltua :whistle:

Seksistä on ollut jotain puhetta...meillä oli miehen kanssa yhdyntä- ja orgasmikielto (se vain minun osaltani) sieltä rv20 lähtien. No nyt kun viikkoja on jo 36+3 niin viikko sitten päätimme, että nyt loppu kiellot ja jos on vauva sitten syntyäkseen niin syntyköön. Ja voi nam, kuinka sitä olikaan kaivannut! Vaikka ollaankin kiellon aikana paljon hellitelty ja mie ollut haluissani miehen kimpussa kyllä useamman kerran viikossa niin oli nyt ihana saada sitten itsekin nannaa :D

KuuttiPieni kystista..mulla itselläni on ollut pikkutytöstä asti pieniä kystia munasarjoissa. En siis nyt ole varma, että onko tullut jo sikiöaikana. Ne eivät ole muuten elämää haitanneet, paitsi olen aina kärsinyt niiden takia aivan #¤%/&()/ kuukautiskivuista. Ei myöskään varmaksi tiedetä johtuiko ovuloimattomuuteni juuri nuista kystista. Tämä tuleva vauva on saatu alulle clomifen hormonien avulla, jotka siis saivat mulle oviksen aikaan. Alkuraskaudessa yksi näistä kystista sitten suureni 2cm kokoiseksi aiheuttaen aivan hirveät kivut ja tätähän luultiinkin jo kohdunulkoiseksi ennenkuin selvisi että kysta siellä vain kipuilee. Kivut loppuivat kuitenkin raskauden edetessä eikä kystia olla kontrolloitukaan sen kummemmin enää. En nyt tiedä vastasiko tämä mitenkään kysymykseesi mutta.. =)

Äh, tyhjä pää....ehkä tulen vielä takaisin kirjoittelemaan neuvolakuulumisia kun sieltä pääsen :)

Ainiin sitä piti utelemani kun tuolla on ollut keskustelua alapään sheivailusta...Oletteko te jotka sheivailette niin jatkanut ihan samaa rataa edelleen vai oletteko ihan luonnontilassa? :D Tähän ei tietenkään ole pakko vastata, mietin vaan, että onko oikeasti hygienian kannalta parempi ajella karvat esimerkiksi synnytykseen..? Ite olen aina ajellut lähes kaik pois mutta nyt kun mahan takaa ei ole nähnyt kuukausiin niin olen antanut olla...mietin vaan että laitanko miehen asialle ;)

Nyt lähden valmistautumaan neuvolaan..


Tsemppiä kaikille :hug:

-vauvaunelma ja jonniminea 36+3-
 
Jousimies-70 harmaan
Huomenta vaan kaikille kesämasuille!
Päivittäin olen edelleen käynyt lueskelemassa teidän juttujanne, mutta en ole saanut aikaiseksi itse kirjoitella... \|O
Mulla alkoi nyt virallisesti äitiysloma ja ennen sen alkua suunnittelin kaikkea, mitä meinaan tehdä. Totuus on kuitenkin taas ollut toinen, kun en saa aikaiseksi yhtään mitään.. mulla on jotenkin niin veto pois olo koko ajan, että en saa mitään aloitettua saati sitten jotakin tehtyä.... \|O
Yöt menee melkein valvoessa ja sitten kun aamu tulee ja saan isommat kouluun ja pienimmän hoitoon, niin en muuta tee kuin olen vaan ja välillä yritän ottaa pienet päikkärit... nytkin olen niin sairaan väsynyt, kun viime yönä nukuin ehkä pari tuntia yhteensä \|O
Mielenkiinnolla odottelen tuleeko tänään lisää noita vauvauutisia...
Mulla on huomenna kanssa neuvolalääkäri ja katotaan mitäs siellä sitten sanotaan... mä niin toivoisin, että tämä masuasukki tulisi vähän etuajassa, kun alkaa voimat olemaan finito... nuorimmainenhan tuli yllättäen viikolla 33 ja nyt kun nuo viikot on jo takana, niin todella toivoisin että tulisi jo... mutta katotaan vaan niin näin kun toivon, niin varmaan menee yli... \|O
tulipas taas omaa napaa ja yhtä valitusta, mutta kun siltä tuntuu niin eihän sille mitään mahda...
lykkyä tykö kaikille ketkä ovat jo lähellä h-hetkeä... ja mukavaa päivänjatkoa kaikille kesämasuille tasapuolisesti... :flower:
jousimies-70 + typyasukki 35+2
 

Yhteistyössä