~KesäMassut 2007~

Hitsit soikoon kun just puhuitte niistä vadelmista ja mun rupesi kauheasti tekee mieli vatturahkaa :p

Pyysin sit miestä tuomaan ainekset ja painotin että suomalaisia vattuja ja kun oltiin herkuteltu tutkin pakettia, niin suomessa pakattu ja suomalainen käsittelijä mutta alkuperämaa unkari!!

Vähänkö mä olen nyt paniikissa :\| Mutta eikai se niin pienestä, vaikka toisaalta aika paljon sitä tuli syötyä....
 
Niin siis minä en ainakaan ihan niin hirveen tarkaan ala katseleen.. eiköhän se ole normaalia jos jotain haluttaa niin silloin elimistö sitä jokseenkin tarvii..
Ja noista vadelmista, justhan suomessa oli ollu noista juttua, että suomen lippu vadelma pusseissa ja sitten kuiten jostain virosta vai mistä oli ollut..

Uskon Hiiviö, että ei sulla ole mitään hätää.. mutta kukin tavallaan..

Minä kyllä varmaan syön jotain mitä ei saa välillä.. kun syö normaalisti ja kaikkea tasapuolisesti niin ei ole varmaan hätää.. jos yksipuolisesti syö jotain niin silloin on vaaraa enemmän.

Niin ja täällä norjassa kiellettiin vaan maksa. että se siitä.ja kuiten maksapasteija suositeltiin. ja homejuustojen maana, sanoi että niitäkin saa kun kohtuudella syö.. että se eri maiden säännöistä. Jos en olis ite kysyny tuota homejuustoa, niin söisin kaikkea muuta paitsi maksaa.
 
Moonlight-80 ; aika paljon kyllä tuntuvat eroavan suosituskäytännöt eri maissa ihan hämmästyin!

Tänään ollut aivan järkky painontunne alavatsalla, ihan kuin joku siellä vetäisi oikein alaspäin, niin kova 'paino'. Ihan outoa. Kellään mulla ja selitystä mistä voi johtua?

-Hiiviö & Elvis 6+1-
 
Moonlight-80 ; aika paljon kyllä tuntuvat eroavan suosituskäytännöt eri maissa ihan hämmästyin!

Tänään ollut aivan järkky painontunne alavatsalla, ihan kuin joku siellä vetäisi oikein alaspäin, niin kova 'paino'. Ihan outoa. Kellään mulla ja selitystä mistä voi johtua?

-Hiiviö & Elvis 6+1-
 
tytsy83 oon syöny ihan suomalaisia äiskän ite keräämiä vattuja ja muutkin marjat on varmasti kotimaisia :) en tiennytkään että ulkolaisissa marjoissakin vois olla jotain, no hyvä kun kerroit niin tietää jatkossakin ostaa vain kotimaisia kun pakastin tuosta tyhjenee..se on nyt vielä melki täynnä marjoja kun mun ja miehen äidit on himo marjastajia ja on sit meille antanu pakkasen täyteen kaikkia mahollisia marjoja..lakat maistuu kans :)

Mulla on tänään ollu jännä tunne alavatsassa aina kun käyn pissalla ja rakko menee tyhjäks..tuntuu kun masun sisällä olis joku ilmapallo tai vastaava..ihan outo fiilis, toivottavast normaalia :eek: ja sit rinnat on ollu niin kipeet että sanoin jo kaverillekki joka tietää raskaudesta että tekis mieli saada nää daisut irti itestä..tuntu niin inhottavalta :( ..ja oli pakko siirtyä c kupista d kuppiin kun vanhoista alko tursuamaan yli varustus :LOL: hirveetä oli vaellella alusvaateosastolla kun ei d-kupeilla varustettuja liivejä ole kaikissa (varsinkaa kivoissa) malleissa..mut onneks löyty kivat ja hyvin istuvat :) heh, jaoimpa nyt sitten tämänkin teidän kanssa :LOL:
 
anteeks kone jostain syystä laittoi mun viestin kolmeen kertaan :ashamed: argh!..voikohan noita poistaa mitenkään viemästä tilaa?

no en saanu poistettua mut lyhentelin ne tuollai :) kone sekoili, en minä :saint: =) <br><br>
 
Iltakurkistus tänne kesäisiin vauvan odottajiin B) parasta alkaa jo kaivelemaan aurinkolaseja esiin ja ottaa lokoisa asento badenbadenissa -ensi kesänä ei sitten paloa ehdi aurinkoa palvomaan....

No okei, okei, myönnetään. EHKÄ menen TAAS vähän asioiden edelle, mutta... synnyin tälläiseksi yli kuukauden etuajassa -tietenkin.

Noh, mutta eihän mun tässä pitänyt jaarittelmaan alkaa. Kiva että meitä on jo NÄIN paljon. Ja lisää vielä tulee :D osi surullista vaan kun osa plussanneista tippunut listoilta pois. Toki itselläkin käy tämän tästä mielessä maaliskuussa ollut km. :( Täytyy vaan uskoa ja luottaa sihen että jos niin oli tarkoitettu -luonto hoitaa ihmeellisesti asioita.

Nyt on itsellä koko ajan niin väsy että ihan hävettää.... :ashamed: jatkuvasti tekisi mieli vaan nukkua ja päivätirsojen jälkeen voisi mennä uudellee tirsoille. Tyhmää kun pitää käydä töissä ja siellä ei viitsisi kertoa vielä kellekään. Muutenkaan ei olla vielä kerrottu, vasta np-ultran jälkeen. Neuvolakin pitäisi saada varattua ennen sitä.
Ajoittain tekee pahaa -oksettaa ihan tosissaan, kissan hiekka astiaa tyhjentäessä meinasi laatta lentää, samoin nuorimmaisen pyllyä pyyhkiessä :x YÄKS. Vatsaa ei vielä turvottele eikä pahemmin näy, muistin että viimeksi masu pullahti esiin heti testin jälkeen... taisin muistaa väärin.

Viime yönä näin vauvasta unta ekan kerran. Ensin hän oli poika, ihan selkeä pipeli ultra kuvassa 3D. Lääkäri selitti ettei se ole pippeli vaan nahkassa on semmoisia ryppyjä vaan jotka näyttää pippeliltä. Vastaanoton päätteeksi sain "todistuksen" amerikkalaiseen tyyliin ja siellä luki alareunassa selvin VAALEANPUNAISIN kirjaimin girl. :LOL: että olihan uni. Mitä tuostakaan nyt voi sitten sanoa, todennäköisesti tlukoas on vissiin jompikumpi :LOL: :LOL: :LOL:
 
Iltakurkistus tänne kesäisiin vauvan odottajiin B) parasta alkaa jo kaivelemaan aurinkolaseja esiin ja ottaa lokoisa asento badenbadenissa -ensi kesänä ei sitten paloa ehdi aurinkoa palvomaan....

No okei, okei, myönnetään. EHKÄ menen TAAS vähän asioiden edelle, mutta... synnyin tälläiseksi yli kuukauden etuajassa -tietenkin.

Noh, mutta eihän mun tässä pitänyt jaarittelmaan alkaa. Kiva että meitä on jo NÄIN paljon. Ja lisää vielä tulee :D osi surullista vaan kun osa plussanneista tippunut listoilta pois. Toki itselläkin käy tämän tästä mielessä maaliskuussa ollut km. :( Täytyy vaan uskoa ja luottaa sihen että jos niin oli tarkoitettu -luonto hoitaa ihmeellisesti asioita.

Nyt on itsellä koko ajan niin väsy että ihan hävettää.... :ashamed: jatkuvasti tekisi mieli vaan nukkua ja päivätirsojen jälkeen voisi mennä uudellee tirsoille. Tyhmää kun pitää käydä töissä ja siellä ei viitsisi kertoa vielä kellekään. Muutenkaan ei olla vielä kerrottu, vasta np-ultran jälkeen. Neuvolakin pitäisi saada varattua ennen sitä.
Ajoittain tekee pahaa -oksettaa ihan tosissaan, kissan hiekka astiaa tyhjentäessä meinasi laatta lentää, samoin nuorimmaisen pyllyä pyyhkiessä :x YÄKS. Vatsaa ei vielä turvottele eikä pahemmin näy, muistin että viimeksi masu pullahti esiin heti testin jälkeen... taisin muistaa väärin.

Viime yönä näin vauvasta unta ekan kerran. Ensin hän oli poika, ihan selkeä pipeli ultra kuvassa 3D. Lääkäri selitti ettei se ole pippeli vaan nahkassa on semmoisia ryppyjä vaan jotka näyttää pippeliltä. Vastaanoton päätteeksi sain "todistuksen" amerikkalaiseen tyyliin ja siellä luki alareunassa selvin VAALEANPUNAISIN kirjaimin girl. :LOL: että olihan uni. Mitä tuostakaan nyt voi sitten sanoa, todennäköisesti tulokas on vissiin jompikumpi :LOL: :LOL: :LOL:
 
elin
Moi KesäMassut!

Törkeesti töistä kirjottelen... Yritän piiloutua nurkkakoneelle, ettei muut huomaa, mitä minä täällä touhuan! :D

Yökötys-olo vaan lisääntyy päivä päivältä. Inhaa! Pönttöä ei ole tarvinnut halailla, mutta koko ajan etoo. Pitää vaan yrittää suhtutua niin, että pahoinvoinnista kärsivillä on tilastollisesti vähemmän keskenmenoja...

Miten olette kertoneet/ suunnitelleet kertovanne odotuksesta? Me tehtiin kakkosta odottaessa Babyblues -sarjakuvista sellainen iso kortti, josta kävi ilmi, että toinen lapsi on tulossa. Nyt oltiin tylsiä ja vaan kerrottiin vanhemmille ja sisaruksille. Muut eivät vielä tiedä. Taidan laittaa sen perinteisen "odotusrunon" sähköpostilla kavereille...

Tänään salaisuuden suuren kuiskaan mukaan tuulen.
Se teille kantaa uutisen: kuului syke pienen sydämen!
Vielä piilossa pienet on sormet ja varpaat, nyt jo varmaankin sen arvaat...
On ilomme suuri ja rajaton, kesäkuussa meitä viisi jo on!
:heart: :heart: :heart:
 
Hei taas!

No nyt on sitten kerrottu perheelle ja ihan onnesta soikeenahan ne oli, niiinkuin arvasinkin. Olivat kuulemma arvanneet jo häissä vaikka olin silloin vasta plussannut ja yritin kovasti olla koko ajan lasi kädessä... No, kai se oli sitten kuitenkin niin läpinäkyvää. Ehkä mut viimein paljasti seuraavan päivän brunssi koko suvun kesken, jossa isä tilas kaikille kuohuviiniä alkuun ja mä yritin sitten vaivihkaa kuikkia tarjoilijalle, että "Ja mulle alkoholiton kiitos...":whistle:
Muhun on iskenyt hirveä käsityöinto, tekis mieli kutoa ja huovuttaa ja ommella vaikka mitä. Aattelin kohta polkaista anttilaan hakemaan lankoja. Ens kesänä ei sitten todennäkösesti juuri kerkee keskittyä kutomisiin, niin aattelin sitten kutoa jo valmiiksi villahousut.
Huokaus... voi kun aika menis nopeempaa! Kaikki sanoo, että eka raskaus on just tätä että odottaa kokoajan jotain tapahtuvaksi, jotain merkittävää. Voi kun olis jo eka neuvola (ens maanantaina!), voi kun olis jo 12 viikkoo täynnä, voi kun maha näkyis jo, voi kun potkis jo... Eilen oli kyllä sellainen turvotuspäivä, etten halunnut laittaa farkkuihin vyötä. Laitoin sensijaan henkselit ja oli mukava olo koko päivän. Tajusin, että voin tollalailla käyttää varmaan suurinta osaa mun housuista vielä pitkään! Hyvin pysyy ylhäällä vaikka jäis ihan mahan alareunaan.

Onnellista syksyistä odotuspäivää kaikille kesäkuisille!!!

Sisi ja bébé 7+5
 
Huomenta kesämasuväki,

minä sairaslomailen ainakin tämän viikon kaamean ällötyksen, heikotuksen ja väsyn vuoksi.. TOSI vetämätön olo, nukun noin 12 h/vrk!

Sairasloman kirjoitti lääkäri eilen, kun käytiin yksityisellä alkuraskauden ultrassa.. =) Siellä HÄN oli tv-ruudulla, meidän katkarapu jolla pituutta oli hurjat 7,9 mm ja sydän tikkasi kuin ompelukone! Mulle iski pieni kyyneltulva sillä hetkellä.. Lääkärikin oli tosi iloinen, olihan hän juuri 1,5 kk sitten todennut mulla endometrioosin. Hän kertoi että kaikki masussa on niin hyvin kuin voi, ja kyseltyään vointiani ehdotti itse että lepäilisin viikon kotona. Oltiin käynnin jälkeen miehen kanssa ihan onnesta soikeina, ja saatiin kuvatkin mukaan. Oli joka pennin arvoista!!!
:heart: :heart: :heart:

Tuo ultra tehtiin siis mun laskujen mukaan 6+5, mutta vauvan koko paljasti 6+3 ja siten myös laskettu aika tarkentui 15.6. Jos kiltti Hiiviö voisi sen päivittää :saint:

Joku kyseli ekasta neuvolasta, mulla on ensi maanantaina eli se on silloin 7+3. Mua opastettiin tuolla yksityisellä, että jos vaan mahdollista niin jättäisin neuvolan tarjoamat yleislääkärikäynnit väliin ja kävis sen pari kertaa yksityisellä erikoislääkärillä. Itse olin ajatellut ihan samaa, nimittäin oman työnikin kautta on tullut selväksi mikä ero on yleis- ja erikoistuneen välillä. Eikä se pari kertaa ole rahallisestikaan juuri merkittävää, n. 150 e yhteensä.

Kylläpäs yököttää. Hernekeitto tosin helpotti hieman ;)
 
Heips kaikille!

Ehkäpäs minäkin nyt uskallan kirjoitella tänne. Olen 30 vuotias, esikoista odotellaan ja Helsingissä asustellaan. Vauvasta ei olla vielä kenellekkään kerrottu kun tuntuu niin uskomattomalta että ihan heti tärppäs ;) Odotellaan varmastikkin, että riskialttein aika menee ohitse.

Positiivisen testin tein 19.10 ja laskureiden mukaan laskettu päivä ois 22.6.2007. Eka neuvola 23.11 ja jänskättää meneekö kaikki siihen asti hyvin. Yllättävän monella tutulla on ollut keskenmenoja ja se pelottaa.

Samoja tuntemuksia kuin muilla ja erityisesti alavatsakipuja täälläkin.

Iloista tiistaita kaikille!<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 24.10.2006 klo 11:04 elin kirjoitti:
Yökötys-olo vaan lisääntyy päivä päivältä. Inhaa! Pönttöä ei ole tarvinnut halailla, mutta koko ajan etoo. Pitää vaan yrittää suhtutua niin, että pahoinvoinnista kärsivillä on tilastollisesti vähemmän keskenmenoja...
no tuntuu tämä oksentelukin inhimillisemmältä tuon tiedon jälkeen =)

tuosa joku kirjoitti että on nukkunu 12h ja sairaslomalla. :wave: täällä sama juttu, jatkoin unia vielä lisää sohvalla, just vasta pääsin ylös.
Yöllä heräsin kun oli järjettömän paha olo.. no siitä alkoi oksentelu. :x
Täyty ottaa saikkua kans tää päivä, ke ja to on sit vapaat muuten.
Nyt on vähän parempi olo että en tie pitäiskö tehä enempi iltavuoroo.

Toi on kyl totta että menee mielummin yksityiselle ainakin täällä Vaasas. Ette varmaan uskois puoliakaan mitä täällä on sattunut. Suurin osa tietysti päivystyksessä terveyskeskuksessa ja siellähän on just nämä nuoret jotka aloittelee uraa.

No onpas mulla masentavaa tekstiä :ashamed:
Mutta jos teillä on vinkkejä pahoinvointiin niin ilomielin otan ideat vastaan!!

Niin ja tervetuloa vaan uudet mukaan =)
 
Lääkäreistä, hei kertokaa enemmän! Mitä se lääkäri itseasiassa tekee silloin ekalla kerralla/jatkossa? Ja miksi yksityinen on niin paljon parempi? Rupes just kiinnostamaan... Saa kertoa myös niitä uskomattomia juttuja mitä on tapahtunut.

Sisi ja bébé 7+5
 
heips. mun laskettu aika on siellä jossain kesäkuun ekalla viikoll, tarkkaa ei pysty vielä sanoo ku on niin aikaista, viikot 7+3. kun täällä on ollu puhetta oireista niin onko jollain ollu oireena ruskeaa veren vuotoa? joka päivä ei välttist tule ja jokus tosi niukkaa ja pari kertaa tullu vessassa käynnin yhteydessä vähä nemmän. kaikki pitäis olla hyvin ja neuvolassa sanotaan että tollanen on tosi yleistä, mut tuttavilla ei kellään oo tällast ollu. nyt odotan tuskaisena että viikkoja kuluis ja vauveli pysyis sisällä.
kertokaa kokemuksianne :wave:
 
Hei Sisi,

toki yksityinen lääkäri ei itseisarvona ole parempi (paitsi ehkä että niillä on enemmän aikaa), vaan lähinnä juuri siksi että ainakaan Helsingin kaupunki ei tarjoa erikoislääkäripalveluja odottavalle äidille.

Ihminen kun on niin valtavan monimutkainen otus, niin väistämättä tietääkseen jostain alueesta todella riittävästi on lääkärien erikoistuttava. Ja vielä naistentautien ja gynegologiankin alueella on useita erityisaloja - esimerkkinä yksityinen lääkäriasema jossa käyn. Siellä on erikseen ne lääkärit jotka hoitavat raskautta yrittäviä, ja ne jotka ovat raskausajan asiantuntijoita. Minulle varattiin siellä juuri aika erikoislääkärille, jonka erityisalaa on raskausaika. Kuulemani perusteella hänen tutkimus- ja hoitomenetelmänsä ovat erittäin uudenaikaisia ja muutenkin on tunnettu osaamisestaan. Näin ollen on pakko sanoa, että tunnen olevani hyvissä käsissä enkä haluaisi yleislääkärille mennä.

Hyvänä analogiana voisi ottaa tähän masennuspotilaan, joka menee yleislääkärille - kaikkihan tietävät tämän tarinan. Nappiresepti käteen ja ulos. Ymmärrän, että moni ajattelee toisin ja minusta on hienoa että Suomessa ylipäänsä saa ilmaisia palveluita, mutta kun on mahdollisuus valita niin valitsen.

Kaikille kanssayökkäilijöille voimia :hug:
Yritän nyt lähteä kauppaan ostamaan jotain mikä menisi alas :LOL:
 
Hei vaan pitkästä aikaa!

noista ruuista ensin... elikkäs mulle sanottiin, että esim. homejuustoa ei saa syödä listeriavaaran takia ja että kuinkas monelle niistä juustoista on listeria tullut, eli se on sellasta varmistelun varmistelua. Eli hysteriaa ei kandee noista ottaa. Tietty 100% varmuus tulee vaan kun on syömättä. Mutta listerian voi saada ihan lautasestakin, jos niikseen tulee.

Olo on tukala. Näin iltapäivästä alkaa oksetus ja töistä pitää bussilla yrittää selvitä kotiin. Kaikkien ihmisten hajut yököttää ja bussimatka lisää pahoinvointia. Tänäänkin mietin, että millä pysäkilä pitää jäädä yrjöömään, mutta onneksi pääsin kotiin asti.
Rinnat on suuret ja nännit arat. Liiviostoksille olen mys aikonut, mutta mietin että kasvaako ne tästä vielä lähiaikoina vai voinko sijoittaa liiveihin nyt.
väsymys on myös suuri. onneksi työpäivät menee hulinassa ja väsymystä ei huomaa, mutta kotiin tultua ei meinaa saada itseään enää mihinkään suuntaan. paitsi sänkyyn.

mulla eka neuvola on rv 10+1 ja siellä kaikella todennäköisyydellä myös ultrataan. Meidän odotuskin jo paljastui muutamille läheisille, kun en viikonlopun juhlissa viiniä juonut, niin se oli kuulemma sellainen ihme, jotta asia oli selvä ;) :whistle: minäkö ollut viinisieppo??? :ashamed:

Viikko on onneksi kohta puolessa välissä ja uusi viikonloppu ja lepo häämöttää taas edessäpäin.
 
Joku kysyi neuvoloista. ensimmäinen on tulossa, ja eka neulola on viikolla 11+2, ultra siitä viikon päästä 12+1. Aika myöhään minustakin!

(.) Minullakin on pahoinvointi ja väsymys iskenyt päälle oikein kunnolla. Oksentanut en onneksi ole, muutaman kerran yökkäillyt. Sitten tietysti kuvotusta, joko aaltoina tai pitempinä pätkinä. En ole huomannut syömisen auttavan. YÖkötys on selvästi kovempaa, jos olen hermostunut, väsynyt jne.

Nukuin viime yönä yhdeksän tuntia, totesin, etten millään jaksa mennä kouluun ja jatkoin unia yhteen asti. Yhteensä siis n. 13 tunnin yöunet. :whistle: Nyt pitäisi jaksaa siirtyä luennoille, seitsemän aikaan pääsee kotiin...

 
Tervehdys!

Mä luulin, että mulla oli myöhään eka neuvola, mutta ei se taida ollakaan kun se on jo ensi viikolla 9+1. Mutta odottavan aika on pitkä, varasin kuitenkin ajan syyskuun lopussa ja sain sen marraskuun alulle. :saint:

Täälläkin jatkuu huono olo :$ Mun täytyy kai kokeilla sitä taktiikkaa, että laittaa yöpöydälle jotain mitä voi napsia jo ennen ylös nousemista. Tänäänkin tirautin itkut aamulla kun alkoi ottamaan pattiin, kun pitää jatkuvasti miettiä, että mitä vois syödä mikä ei oksettais... Huono olo meni sitten ohi miehen haleilla ja sympatialla ja kylmillä viinirypäleillä. B)

Mä odotan jo niin, että olis np-ultra (ajankohdasta ei kyllä tietoa) jonka jälkeen ajateltiin kertoa laajemmalle jakelulle tästä raskaudesta. Ja että masu alkais kasvamaan kun tuntuu että muuten vaan turpoaa. ;)

Nti Kesäheinä & salamatkustaja 7+6
 
Heippa!

Vitsit on kyllä epätodellinen olo_Oiteita kun ei oo juilimista lukuun ottamatta mitään, eikä varmaan kuulukkaan olla, niin on tosi semmonen olo että oonkohan mä ollenkaan raskaana.Tissit on oikeestaa ainut semmonen konkreettinen oire, pääsin jo c-kuppiin...
Eilen oli kovempaa juilimista ja parin tunnin ajan tuli semmosta vaalean ruskeeta valkkaria ja olin jo ihan kylmällä hiellä...
Mutta se loppu ja kummempia ei tapahtunut.

Mä plussasin jo viime viikolla ekan kerran mutta en uskonut haamuja joten neljäs kerta anto vähän selkeempää viiva.
Neuvolaan kun soitin niin täti siellä kyseli että millon oon plussannu niin sanoin että keskiviikkona, perjantaina ja lauantaina. ja tänään.
Naureskeli sitten että etkö ihan helposti uskonut.
No en :D

Neuvola mulla on 14.11 ja viikkoja sillon on 7+6.
Mahtaako sillon mitään näkyä tai kuulua?

Eilen kävin myös vitamiini kaupassa ja otin multivitan 2+ tabui?hyviä?

kyllä taas jännittää.
Olis jo ultra ja neuvolat niin näkis onko siellä ketään!

Tui 4+6
 
Nyt on parina päivänä ollu tosi paha olo,ihan niinkun edellisissä raskauksissa. Ei oikein meinaa mikään maistua,suurin osa ruuista yököttää.Apetit valmispizza menee ja peruna,kalapuikot,kaurapuuro ja salaatit ja hedelmät. Vettä en pysty juomaan varsinkaan tyhjään mahaan ja appelsiinituoremehua pitää lantrata vedellä,pommacia oon juonu ja se pikkasen auttaa niinkun joku tuolla kirjottelikin. Pahaan oloon auttaa pelkästään lämmin ruoka,siis sillee et pysyy huono olo sen kaks tuntia pois. Voileipäkeksi auttaa hetkeksi. Muakin alkaa taas ärsyttää kun oikein mikään ei auta tähän huonoon oloon ja melkein mikään ei maistu. Kotityöt on tuskaa,en jaksais tehä yhtää mitää mut pakkohan se on jotain tehä. En vois kuvitellakaan et kävisin töissä,tuskaa on viedä poika kaks kertaa viikossa yheksäksi kerhoon. Esikoisesta olinkin muutaman kuukauden sairaslomalla kun en töissä pystyny mitää tekee kun ravasin kokoajan vessassa oksentamassa ja maha oli ihan sekasin,luulinkin silloin kun se pahoinvointi iski et nyt tuli vatsatauti,mut helpotti kun pääsi kotii lepäämään. Pari kertaa olen nyt joutunu oksentaa mut monta kertaa oon käyny vessassa yökkimässä mut mitää ei oo tullu. Olen lukenu monesta lehdestä että 80% odottajista kärsii pahoinvoinnista eli ihan yleistähän se on vaik anoppi on aina ihan ihmeissää kun mul on pahoinvointia,esikoisesta sano et se on psyykkistä ,mut kysyin sit lääkäriltä ja sano et ei ole vaan johtuu siitä hormonista ja sen myös kerroin anopille. Oonkin sanonu et sitä ei voi kukaa sellanen tietää et kuinka rankkaa se on joka ei sitä oo kokenu. Oon nimittäin saanu mieheltä sekä anopilta kuulla edellisissä raskauksissa kun meil on sotkusta enkä jaksa mitää tehdä! Että välilllä ottaa päähän ja kovaa \|O
Pakko oli tänne kirjotella kun täällä luultavasti ymmärretään =)
 
Huh, ompas tänään ollu hirveä päivä :'( on sattunnu alamasuun niin paljon että oli sitten pakko soittaa lääkäriin..sieltä käskettiin heti puhelun jälkeen lähteä aluesairaalaan tsekkauttaa tilanne. just vasta tultiin kotiin..ei siellä vielä mitään selvinny, tehtiin sisätutkimus ja tunnusteltiin ja annettiin lähete alkuraskauden ultraan vissiin ens viikolle. kuulema ei vaikuta siltä että olis mitään vialla, mulla on vaan tosi pieni kohtu minkä venyminen sit saattaa tuntua kovaltakin kivulta :( vähän oli muuten kamalaa kun se lääkäri paineli oikein voimalla kohtua ja tunnusteli sormilla samalla sisältä. ajattelin vaan siinä että voi mun pikkuista, eikai siihen nyt satu :) ite kun en uskalla yhtään painella..

näin täällä siis :)

ostin muuten yöpöydän laatikkoon monta sellaista ihan pienen pientä tulitikkurasian kokoista rusina askia aamuja varten kun on tuo sängystä nousu joka aamu vaan vaikeampaa :)
 
Pennonen80
Taidanpa liittyä kesämasujen joukkoon!! Oon nyt testannut 2 haamua, tänään ja eilen. Ikää 26, mies 24, esikoinen 6 v. Ja laskettu aika olis sitten 28.6.2007 =). Niin ja Pohjois-pohjanmaalta ollaan.
 

Yhteistyössä