~KesäMassut 2007~

Iiks, huomiseks sain ajan äitiyspolille alruraskauden ultraan jo aamusta 7.30 :) pelottaa kyllä aikas paljon kun kohdunulkoisen epäily on mutta huomennahan sen sitten näkee. Pitää olla jo tänään niukalla ravinnolla että jos on kohdunulkoista niin varmaan operoidaan samantien huomenna :x
 
Heipsis kaikile!!!

Tänän ollu tosi öklö olo...kuvottaa koko ajan. Aikaisemmin mulla ei tota pahoinvointia ole ollu ollenkaan ja kuvittelinkin, että ei se taida minuun iskeäkään! Voi pahus...oon nimittäin tosi kammoinen tohon oksentamiseen...ihan pelottaa ajatus!! :x
Tissit ollu tosi arat, ja paisuvat ku pullataikina (mieskin jo asiasta mainitsi, mutta oli hyvillään. Kohta pääsen ostamaan d-kupin rintsikat... :'( ).

Jotenkin epätodellinen olo vieläkin....mulla siis eka neuvola 3.11. Tiiättekö varmisteleeko ne siellä vielä mahdollista raskautta? Neuvolatäti ku ei mitään puhelimessa maininnu, enkä tietenkään tajunnu kysyä :ashamed:

Tämmöisin miettein...

Mukavaa päivänjatkoa kaikille kesämasuille!!! =) =) :heart:

Kesäheinä 6+3<br><br>
 
Kesäheinä-81; Mulla oli sillein kun poikaa aloin odottaa ja menin ekaa kertaa neuvolaan, tekivät vielä raskaustestin.

Tästä toisesta ei tehty, mä olin kyllä käynyt julkisella ultrassa, kun epäilivät kohdunulkopuolista, että en sitten tiedä eikö siksi tehty vai onko eri käytäntö eri paikkakunnalla (asuttiin silloin muualla).

Väsyttää.... olis halunnut nukkua päikkärit mutta poika päätti että puolen tunnin tirsat autossa riitti... ja nyt sekin on ihan väsy.... Kasiin asti pitäisi sinnitellä...

Eikä oikein mikään maistu... 5 palaa jo syönyt ruisleipää tänään, kun se on sellainen neutraali, mitä voi syödä ilman yökötystä.

-Hiiviö & Elvis 6+4-
 
Joo, minunkin "oireeton" osani raskaudesta sitten loppui, eilen oksensin ekaa kertaa. Se kyllä helpotti koko päivän jatkuneeseen kuvotukseen ja yökkäilyyn. Tällaisia juttuja olen huomannut pahoinvoinnista:

-lähinnä vain aamulla ja illalla
-jos olen surullinen/hermostunut/kiukkuinen/jne., olo on huonompi
-syöminen ei auta
-kevyt tai keskiraskas liikunta auttaa, etenkin ulkoilmassa

Lähinnä happamat ruuat maistuvat. Ruisleipä, puolukka, greippilimppari pieninä määrinä, sitrushedelmät ja happamat omput ovat niitä, mitä tulee syötyä. Tosin tuoreet puolukat loppuivat kaapista eilen. :\|

Harmi vaan, kun on ruokatili ihan tyhjä, niin ei voi ostella kaikkea hyvää, mitä mieli tekee. Mutta kyllä kaurapuuro opiskelijan tiellä pitää...

Halaus tippuneille ja toivottavasti se ei ole kohdunulkoinen, vauvaunelma!
 
Bruschetta harmaana
Heips!

Kävin tänään sokerirasituksessa.
Tehdäänkö se kaikille odottaville, vai vaan niille jolla on sokeria pississä tai niissä pissitesteissä?

Mites kun tänään neuvolantäti soitti mulle ja sanoi että mun tuomassa pissinäytteessä oli hieman jotain bakteeri kasvua.
Voisiko se johtua siitä, kun olin aamuyöstä todella huolimaton.
Eli en käynyt alapää pesulla, enkä tainnut muistaa pestä käsiänikään?
Maanantaina pitää käydä hakemassa uudet näytepurkit ja seuraavana päivänä viedä näyte labraan.
Kaikkeen sitä taas joutuukin.
:eek:

Keskiviikkona kävin lääkärin tarkastuksessa ja kaikki oli kunnossa.
Vauvan sydänäänetkin kuuluivat todella selvästi, vaikka tätä rasvakerrosta hieman onkin. :D

En vielä viitti vaihtaa pinoa, kun menkkojen mukaan LA: 2.6-07 ja ultran mukaan 24.5-07, mutta se varmistuu sitten myöhemmässä ultrassa.

T: Bruschetta rv 10
 
enni80 harmaana
Torstaita vaan kaikille!
Ihanaa huomenna on perjantai ja vkl ja saa nukkua. täällä nyt sitten eletään menkkojen mukaan 8+1 viikkoja, eli onhan niitä kertynyt, vaikka aluksi tuntui että aika ei mee eteenpäin laisinkaan.
Mulla on hirveät paineet mun painonnoususta. Oon jo tukeva ennestään ja musta tuntuu, että nyt on jo 5 kiloa tullut. tosin tuntuu että rinnatkin painaa jo sen verran :ashamed:
Mutta maha vaan kasvaa, eikä mikään vauvamaha vaan läskimaha.... En tiiä mitä teen, kun mielestäni syön ihan terveellisesti. No pitää vaan karsia tuota ruokalistaa... kaikki sokeri pois jne. voi voi... kaikki kiva kieletään. Liikuntaa tekee mieli harrastaa, mutta iltasin kun pitäs liikkumaan lähtee on väsy tai älltys ja sitten jäänkin kotiin... olen varma että musta tulee vielä 100 kilonen.... plääh....
ei kannata välittää tästä paatoksesta. masentaa vaan juuri nyt nämä kilot.

halauksia tippuneille :hug:

Mitenkähän muuten siinä ekassa ultrassa, kun mä käsitin että sen takiakin ollaan pissaamatta että sitten ultrassa näkyy kohtu paremmin??? olenko väärässä? odotanko nyt ultraa turhaan? :/
 
hei kaikille!
tänään käytiin miehen kanssa ensimmäisellä neuvola käynnillä. juteltiin kaikista asioista. laskettu aika näillä näkymin 1.6.2007 jos nyt ei ultrassa toisin ilmoiteta mikä on vasta 20.11.2006. seuraava lääkäri käynti on 10.11. kuuntelevat että sydän äänet kuuluu varmasti ennenkuin menen äitiyspoliklinikalle. mulla etova olo jatkuu, vaan onneksi en ole oksentanu kertaakaan.. ainakaan vielä. onnea kaikille uusille ja voimia kaikille joilla ongelmia ilmennyt!
:heart: :/
Mari ja pikkunen 8+6
 
Vihdoinki pääsi koneelle.
Tiistaina gynen yhteydessä katsottiin ultralla mitäs tuolla masussa oikein tapahtuu ja siellä oli ihan oikealla paikalla ruskuaispussi, mitään muuta ei vielä näkynyt mikä ihan normaalia lääkärin mukaan kun viikkoja vasta 5+4. Mies oli myös mukana ihmettelemässä ultra kuvaa.
Neuvolaan on aikaa vielä vaikka kuinka kauan 27.11 vasta viikkoja sitten 10+3.
Ensi viikolla pitäisi käydä töissä keskustelemassa mun töihin paluusta ja lomien pitämisestä, mä taida kyllä paljastaa pomolle että olen vaan sitten n. 9 viikkoa töissä ja jään taas äitiyslomalle sehän riemastuisi kattoon asti muuten.
Masu on paisunut jo ja housut alkavat pikku hiljaa kiristämään eli pitää varmaan alkaa mammahousut kaivamaan esiin kaapista :D
 
elin
enni80 turhaan pyytelet "paatosta" anteeksi, sitä vartenhan me täällä olemme, ettäon joku jolle purkaa huolia ja harmeja! :)

Iso, lämmin :hug: tippuneille, herättää kyllä realismia itsessäkin, ettei näillä viikoilla kannata niin kovasti vielä juhlia. Välillä vaan huomaa jo suunnittelevansa huonejakoja kodissa: isot pojat saa meidän vanhan makkarin, ja tyttö pikkuhuoneen, tai jos tulee poika, niin esikoinen saa pikkuhuoneen ja pikkupojat meidän makkarin... Ja tämähän olisi siis ajankohtaista joskus 4 vuoden päästä kun esikko menee kouluun... :D

Oon varmaan ihan kamala, mutta jossain takaraivossa olisi pieni toive, että tällä kertaa tulisi tyttö, kun kaksi poikaa jo on. Tottakai kolmas poika olisi ihan yhtä rakas ja tervetullut, toivottavasti mua ei nyt ymmärretä väärin...

Mukavaa alkavaa viikonloppua kaikille!

T: Elin (elininä, ei elimenä :D ) ja Saara-Antero 7+5
 
Voi itku kaikkia tippuneita... :'(

Itellä koko ajan jostain syystä pelko siitä, että raskaus menee kesken. Ekan raskauden ainoat oireet oli alussa kipeät ja turvonneet rinnat ja valtava väsymys, joka minun muistukuvan mukaan tuli vasta myöhemmin.... Nyt on valtava väsy koko ajan (vkot 5+0), hiukan huonoa oloa ja vatsassa vääntää koko ajan enemmän tai vähemmän. Jos vatsa on tyhjä, niin pahoinvointi on hirveintä. Heräsin yöllä syömään, kun etoi niin paljon... :)

Mut nyt lounaalle esikon kanssa. Ollaan kotona, kun mulla on saikkua kipeän jalan vuoksi! Ihanaa perjantaita kaikille!
 
Nonnii nyt on eka ultra takana!!! Jännitti aamulla kyllä niin paljon että hampaat vaa kalis yhteen. Kipujen syy ei onneks ollut kohdunulkoinen raskaus vaan pieni kysta munasarjoissa (ilmeisesti clomeista tullu). Ja kohdussa sykki reippaasti pikkuisen 5mm vauvanalun sydän :) oli hieno kokemus kun mies piti musta kiinni kokoajan ja kun nähtiin sykkivä vaavi niin mulle tuli kyynel silmään ja mies rutisti mua oikein kunnolla :,)
Kahden viikon päästä torstaina on taas ultra missä katsotaan onko kystalle tapahtunu muutosta ja sit saadaan ekat kuvatkii vaavista :) Ompas hehkutusta..muttakun on vaan niiin helpottunut olo ettei mitään järkee!

:heart: :heart:
 
Usklataisikohan meikäläinenkin jo pinoutua......... Plussasin keskiviikkona 25.10 eli ihan alussa ollaan. Menkkojen mukaan laskettuna olisi rv 5+ menossa, mutta itse olen sitä mieltä, että vaavi ainakin viikon nuorempi, eli rv 4+ menossa.

Itsestäni: olen juuri 26v täyttänyt, hetkellä kotiäitinä. Esikoinen täyttää ensi kuussa vuoden :heart: 27vuotias isukkikin löytyy perhestämme.
 
Hei kaikille!

Kiva on ollut lukea taas kaikkien kuulumisia! Mulla on nyt vkoja 6+5 ja pahoinvointia ja kuvotusta on kyllä ollut päivittäin. Aamuisin en saa muuta alas, kun hapankorppua ja teetä. Kahvi ei maistu enää ei sitten yhtään! Mulla on myös olut semmosia kamalia vatsanväänteitä/menkkakipuiluja, jotka kestää kerrallaan jonkun 5 minsaa ja sitten taas hyvä olo. Onko jollakin muulla ollut vastaavanlaisia kipuja..?

Välillä olen huolestunut, ettei ole vakavaa, mutta kun toisaalta mulla ei oo ollut mitään vuotoja tms. Eka neuvola on 7. 11. toivottavasti sinne asti selviää. Tänään muuten ei ole ollut yhtään vatsanväänteitä, eikä toivottavasti tulekaan..

Masu mulla kasvaa kyllä pikku hiljaa, mies sanoo ainakin, että kyllä jo huomaa, että on pyöristynyt. Ihme juttu, vkoja näin vähän ja jo selvä masun alku. ..Ruoan jälkeen aina turvottaa, mut sit laskee taas.

Kohta täytynee myös mennä rintsikka ostoksille...

Ja työn teko ei nappaa ei sitten yhtään, haluisin vaan löhöillä koiran kanssa kotona.

Otan osaa keskenmenneiden raskauksien takia, ikävä juttu, mutta toisaalta niin mahdollista vielä tässä vaiheessa.

Mukavaa vkonloppua kaikille! :)

-Ninnuli

:heart: :flower:
 
Jaksamista kaikille, joita on kohdannut suru vauvan menettämisestä tavalla tai toisella! Ei oikein sopivia sanoja löydy... On varmasti raskasta, kun on jo onnellisena odottanut uutta perheenjäsentä! :\|

Meillä on eka neuvola-aika marraskuun 15. päivä ja ultra on siitä parin viikon kuluttua. Mulla on ollut nyt useena päivänä tosi huono, oksettava olo. Oon köllöttänyt iltaisin aika paljon sängyssä lepäilemässä. Mikään ruoka ei oikein maistu hedelmiä ja vihanneksia lukuunottamatta. Jotakin oon kuitenkin saanut syötyä, onneksi. Ihan outoa, kun mikään mistä on ennen tykännyt ei maistu yhtään tai ainakaan mitään ei tee mieli. No, eipä ainakaan pääse hurjasti vielä lihomaan. ;)

Meillä on nyt miehen kaksoissiskot käymässä syyslomavierailulla. Ollaan puuhaitu kaikkea kivaa askartelusta ja leikkikentällä leikkimisestä eläinmuseossa käyntiin. Tänään mennään vielä uimaan ja sieltä sitten pikaruokaa syömään. On ollut kyllä tosi mukavaa! Oon ollu leikeissä tyttöjen äiti ja kuulostaa jo nyt mukavalta, kun joku sanoo äidiksi, vaikka vaan ihan leikillään. =)

Oikein mukavaa viikonloppua kaikille!

Katziina ja Paavo 7+1
 
Annmari76
Täällä tilanne 6+1. Ensi viikon keskiviikkona yksityisellä ultra.
Jännittää!! Olen kuitenkin aika levollisin mielin vaikka oireet aika vähissä onkin. Aika matalaa profiilia ollaan miehen kanssa pidetty, kerrotaan vanhemmille, sisaruksille jne kaiketi vasta joulukuussa. Tai no saa nähdä malttaako sitä millään niin kauan venata... =)
 
Heippa!
Hiiviö: En löytänyt itseäni listalta. Uusi yritys: Ikää on 27v., plussasin 20.10., toinen lapsi odotuksessa ja la ainakin toistaiseksi kesäkuulle eli 29.6. Kiitos listan ylläpidosta :D :flower:

Keskenmenon pelko on vähäsen hellittänyt, kun on tasaisin välein huono olo ja tisseissäkin tuntemuksia. Keskenmennyt raskaus ei oireillut tämänkään vertaa vaikka silloin mentiin jo 9. viikolla. Välillä on kuitenkin menkkamaisia kipuja alaselässä ja saa olla kurkkimassa, ettei vaan vuoto ala.

Mulla toi huono olo ei ole oksettava vaan ennemmin se vetää vaan ihan jalattomaksi. Mandariinilla menee yleensä ohi. Ja tää väsymys on jotain ihan tolkutonta. Oon kotona pojan kanssa ja saan nukuttuu melkein joka yö 8-10 h yhtämittaisesti. Siitä huolimatta tulee sellasia "välikuolemia" olkkarin sohvalle. Ihmettelen vaan, ettei pojalle ole sattunut mitään sillä aikaa kun äiti on sammunut sohvalle... Oon kyllä yrittäny puuhastella kaikkee et pysyisin hereillä, mutta kun jalaton olo iskee niin on pakko käydä lepoasentoon.

Sade-74: Mulla on näillä näkymin samantapanen työtilanne. Maaliskuussa meinasin palata töihin ja toukokuun lopulla jäisin taas mammalomalle.. Lopullisii päätöksii ei olla vielä tehty. Tuntuu vähän tyhmältä viedä pariks kuukaudeks poika hoitoon..

Palataan taas! ebbuliini rv 5+0
 
Moi!
Oon täältä taustalta seuraillu teidän keskustelua, itse en ole vielä mukaan uskaltanut hypätä..
Aattelin kumminkin kysäistä, että onko teillä kellään loppunu tuntemukset (unisuus, yökötys, tissien kipu...) kuin seinään?
Mulla eilen loppui, ainoana jäi kauhean polttava menkkamainen mahakipu ja nyt tietenkin pelkään, että kesken meni.. Pelottavaa! Mies yrittää kyllä tsempata ja olla oikein positiivisuuden huippu ja yrittää saada minutkin uskomaan, että kyllä se vauva vielä mukana kellii! Kunpa ois yhtä luottavainen...
Täällä on ensimmäinen ultrakin vasta rv 12-15.
Osaako kukaan neuvoa mitä kannattais tehdä?
Meillä siis esikoista yritetty 3 vuotta, nyt tärppäsi, LA olisi kesäkuun puolivälin tienoilla.
En osaa yhtään ajatella enään positiivisesti:(

Kiitos jo etukäteen, jos joku viitsii vastata!
 
Moi!

Täällä esittäytyy uusi kesämasu. Plussasin 24.10 ja lasketuksi ajaksi sain 26.6. Kierto on kuitenkin ollut aika epäsäännöllinen joten voi olla isokin heitto tuossa.
Kolmatta lasta odotellaan iloisin mielin. Viimeksi ehdin rustailla muutaman viestin maalismasuihin mutta se päättyi ikävästi keskenmenoon joten toivotaan että nyt olis parempi onni matkassa.

Huonosta olosta olen kärsinyt jo ennen plussaa mutta oksentamaan asti ei ole tarvinnut vielä mennä.

Mukavaa loppusyksyä kaikille.

siilinen 6+
 
elin
Oireiden loppumisesta ei ole mulla henk.koht. kokemuksia, mutta kaverilla oireet loppuivat juuri niin kuin vieras ilmaisi: seinään. Hyvin kaikki kuitenkin sujui, tämä lapsonen on jo 4-vuotias!

Menisi nyt tää alkuraskaus nopeasti, ei jaksais olla koko ajan väsynyt ja huonovointinen. Hölmöähän tämä valittaminen on, varsinkin kun moni voi vielä paljon huonommin kuin minä. Mutta olo olisi muutenkin varmempi, kun pääsisi äkkiä sille toiselle kolmannekselle. Sen verran paljon näitä listalta tippumisia on kesämassuissakin tapahtunut... :'(
 
Tervehdys pitkästä aikaa. Voima :hug: kaikille jotka sitä kaipaa ja onnea uusille plussanneille.

Taisin viimeksi kirjoittaa että meille on todella tulossa vaavi että näkyi ultrassa =) . Koko ajan jostain syystä kuitenki odottaa että alkaa se verenvuoto mutta pitää olla positiivisella tuulella, ainakin yrittää.
Ekan neuvola-ajan sain 6.11. eli sillon viikkoja on 10+0. Taitaa olla kiirusta neuvolassa kun kuulin juuri yhden kaverin olevan myös raskaana ja oli myös saanu ajan vasta rv 10. Meillä olisi 2 vk eroa la:ssa. Hän ei kylläkään tiedä mun odotuksesta kun ei olla kellekkään uskallettu kertoa. Vaikea on kyl ollu olla hissukseen. Muutaman viikon kun vielä jaksaisi suunsa pitää kiinni niin sitten uskaltaa jo paremmin kertoilla.

Raskausoireista.... mulla alkoi tuossa rv 6 semmonen lievä huonovointisuus ja jatkuu aina vaan. Ei onneksi ole tarvinu yökkää mut vaikea on peitellä. Ei kukaan vielä mitään kyllä ole kyselly. Täytyy toivoa ettei tästä pahene. Väsymys on hurjaa, yks päivä väkisin nukahdin poikaa nukuttaessa. Mies on vähän ihmetelly mutta ei ole valittanu ku kotihommia jääny tekemättä. Veskissä saa juosta melko usein, en tiedä miten sitten neuvolapäivänä pystyy olemaan sen 4 tuntia pissimättä. Onneksi on iltapäiväaika. Jotkut hajut tekee huonon olon, en tiedä miten käy ku mennään miehen veljelle kylään ja heillä on perunamuusia & kanakastiketta tarjolla. Kun en ole sen hajua/makua pystyny edes ajattelemaan 3 viikkoon ilman että tekis pahaa...... Mun kolmekymppisis oli kanasalaattia tarjolla ja sitä saikin sitte mussuttaa urakalla
:x

No joo tässä tulikin jo kirjotettua kuulumisia ja poikakin heräsi hieman myöhäisiltä päikkäreiltä niin että kaikille parempaa vointia ja vähän itellekin sitä toivon :ashamed:
 
Enni80 harmaana
Lauantaita kaikille!

Halauksia tippuneille. :hug: aika paljon on tästä ketjusta tippunut... vaikka en kyllä ole muissa ollutkaan, että en tiedä miten yleensä tapahtuu. Itseni nämä asiat vaan saa ajattelemaan hieman tätä omaan napaa tuijottelua. Toki se on oikeutettua juuri tässä tilanteessa, mutta itse kun itkeskelen kertyviä kiloja, niin on ne vaan pikkujuttuja koko tämän asian edessä. joten anteeksi jos olen jonkun mielen pahoittanut.

Mutta tosiaan pitää kyllä minunkin kiittää tätä porukkaa, kun kukaan ei väheksy toisten ongelmia!!! se on mukavaa, kun ei tartte täällä olla "varpaillaa".

Meidän pitäisi tänä vkl kertoa anopille ja apelle. mua jännittää kyllä tosissaan. Mun isällekin pitäisi kertoa... tuntuu vain vaikealta soittaa, kun nähtäessä olisi mukavampi sanoa. Mut en haluis, että se saa tietää paljoa myhemin kun muut. no joo...

Mä kanssa nukun vähän väliä ja mies potkii mua sitten ylös :whistle:

enni ja tulokas 8 + 3
 
Hiiviö himmeänä
Väsyttää, väsyttää, väsyttää!

Nukuin viime yönä melkein 12h unet ja tänään simahdin päivällä taas sohvalle :D

On se niin hassua miten voikin väsyttää näin paljon. Mitään muita oireita ei ole nyt sit oikeastaan ollutkaan.

Huomenna alkaisi sitten kahdeksas viikko ja tiistaina olisi se ultra :)

Joku tosiaan sanoi ( tai siis kirjoitti :whistle: :D ) siitä kun toivoisi että aika menisi nopeasti, niin ihan samaa mieltä täällä!!!

Tulisi se maagiset 12 viikkoa täyteen ja np-ultra niin voisi huokaista helpotuksesta. Tiedän että sitten kun on päässyt sinne asti, tuntuu että aika meni tosi nopeasti mutta nyt se tuntuu olevan hyvin kaukana.....

-Hiiviö & Elvis 6+6-
 

Yhteistyössä