~KesäMassut 2007~

vauvaunelma harmaana
Huh kamala tätä väsymystä!!
Nukuin kanssa viime yönä yli 12 tunnin unet ja koko päivän oon vaan joutunu makoilee ja välillä oon nukahdellu. Miehen kans kun syötiin nii nukahdin pöytään istualteen leipä kädessä :LOL: oli meillä hauskaa kun siitä heräilin kun mies leuan alta kutitteli :) Tänään myös nous kaks kertaa oksennus kurkkuun mutta jotenki vaan nielasin sen sitte. Olo aikas kaamea siis. Mutta hyvän asian takiahan tässä pahoinvoidaan ja väsystellään, sen kun pitää mielessä niin kyllä jaksaa!! =)

Voima :hug: kaikille, tervetuloa uusille ja tsemppiä jatkoon pudonneille :heart: :heart:
 
Annmari76
Voiko tämmöstä olla pahoinvointi: siis ei ole mitenkään kuvottava olo ollenkaan, mutta välillä tulee oksennusta suuhun ? Oon odottanu enemmän sitä että pitäis olla hirmusta kuvotusta, etomista, yökkäilyä jne...
 
Väsymys ja etova olo jatkuu täälläkin...

Eilinen tosin oli parempi päivä etomisen osalta, sillä isäntä toi laivalta suklaata ja napostelin sitä pitkin päivää, niin huono olo pysyi poissa, kun verensokeri oli tasaisen korkealla koko ajan. :p :LOL:

Painoni on mennyt alaspäin yli puoli kiloa sen jälkeen, kun olen tehnyt raskaustestin. Olen reilusti ylipainoinen, joten painon tippuminen ei kyllä ole yhtään vaarallista tässäkään tilassa, kun en ole vasite laihduttanut pariin viikkoon... :saint:

Iltapäivällä pitäisi mennä lasten serkun synttäreitä juhlimaan ja mua jännittää kauheasti, miten saan juotua kahvia siellä ilman, ettei tarvitte oksentaa.
Pakko juoda kahvia, ellei halua jo paljastua sukulaisille! :headwall:

Riina-Niina rv7+4
 
elin
Siitä inkivääristä on ollut niin paljon puhetta, että laitoin kokeiluun. Pala tuoretta inkivääriä vesilasiin likoamaan pariksi tunniks ja vesi lärviin. Kuvittelin, että maistuis kauheelle ja aiheuttaisi vielä pahemman yökötyksen, mutta ei!
Nähtäväksi jää sitten, että auttaako tämä...
 
kesäkuinen
Heips kaikille juuri vasta plussanneille !
Omien laskelmien mukaan la. tulee olemaan kesäkuun alkupuolella, varmaa tietoa ei vielä ole.
Jännitän kovasti neuvolaan soittoa, vaikkakin positiivisesti =)

Pahoinvoitikin alkanut...

Meillä siis kyseessä toinen lapsi ja esikko on nyt 2,5vuotta

Plussa tuli meillä 24.10.2006

:ashamed: Anteeksi vaan kun en huomannut tätä pinkkaa aikaisemmin, ehdin jo laittamaan tuonne oman juttunikin, mutta olisin kiitollinen jos saisin liittyä teidän kaikkien muidenkin seuraan :D :flower:
 
Tervehdys pitkästä aikaan!!

Iso hali ja voimia kaikille tippuneille!!!

Ja uusille onnea ja tere tuloa mukaan =)

On niin kauhia väsy ettei oo jaksanu tänne tulla :\|
Eilen oli töihin tultava klo.8.00 ja nukuin sitä ennen 8 h. töissä oli aivan puolikuollut ja lähinkin jo 15.00 kotiin. pari tunninpäikkärit. ja yheksältä taas nukkumaan ja 10 h unta ja väsyttää!!!!
mutta töissä on oltava!

Mun oli pakko kertoa töissäkin jo uutiset kun oon niin huonovointinen välillä. Täällä on otettu hyvin vastaan ja annettu lepää jos näytän kurjalta. Jos olo paranee niin täytyy saikkua hakea!

sellasta, täytyy varmaan jatkaa töitä!
Pitää viel kattoo toi uus raskauslaskuri jonka joku (en muista nimea
:ashamed: ) laitto tänne!

Rauhalliset sunnuntait!
 
Tervehdys kaikille!

Huomenna eka neuvola!!! En tiedä sanoisko Jee vai Aaagh... Jännittää positiivisesti, että viimeinkin, ehkä päästää myös kurkkaamaan pikapikaa ultrallakin? Toisaalta hermostuttaa kuitenkin, että onhan kaikki ok... No, oireet ainakin jatkuu, mahaa nipistelee sivuilta useinkin ja yökötys on alkanut lievänä. Mahallaan nukkumisesta haaveilun oon jo lopettanut kokonaan, sillä rinnat on niin turbot ja kipeet, että tuskin onnistuu enää ollenkaan. Ennen mahallaan oli mun ainoo oikee nukahtamisasento. Ehkä sit joskus vuoden päästä taas... =)

Muitakin ilonaiheita ja samalla huolia on, sillä sain uudet työpaikan, jota todella toivoin. Aloitan uudet työt raskausviikolla 11 enkä tietty oo vielä kertonut työnantajalle olevani raskaana... Koeaika on 4 kuukautta... Mutta no, ei voi mitään, niin tapahtuu kun on tapahtuvaksi tarkoitettu. Aaatelin tossa eräänä päivänä, että millään muullahan ei oo väliä kunhan vaan vauva olis terve ja kaikki menis muutenkin tän raskauden kanssa hyvin!

Ruokakin on alkanut maistumaan ihan uusissa mittasuhteissa. Varsinkin aah ne ihanat suolakurkut.. Onneks mulla on todella alhainen verenpaine, joten ei tarvii siitä huolta kantaa. Toinen on kylmä maito! Ja kaakao. Tänä aamuna olis ihan yhtäkkiä tehnyt mieli kaurapuuroa voisilmällä! Eihän meillä tietty ollut kaurahiutaleita, koska en muista milloin vuonna 1 tai 2 olisin viimeksi kyseistä aamupalaa vetänyt. Täytyy vissiin käydä huomenna kaupassa.

Seesteisiä sunnuntaiterkkuja kaikille kesämasuille!

Sisi ja bébé 8+3
 
Hei kaikille!
Voima :hug: tippuneille, onnittelut ja tervetuloa uusille.
Pikaisesti tulin kertomaan kuulumisia, nyt 9+1. Käytiin sitten ultrassa ja siellähän meidän kaverilla sydän jyskytti kovaa ja kaikki vaikutti olevan hyvin. Ihana oli kyllä nähdä tämä 19 millinen kaveri ja taas raskaudesta tuli jotenkin todellista, kuten esikoisenkin kanssa sydänäänien kuultua/ultran jälkeen. Reilu kaks viikkoa niskapoimu-ultraan ja siellä taas sitten näkee kuinka kaveri on kasvanut.
Väsy on todella kova edellen ja huono-olo kummittelee välillä, mutta ei nyt niin hirveen paljon kuin esikoisesta. Kaikki kirpeä auttaa oloa. Nyt täytyy alkaa ton esikoisen kans iltapuuhiin. Eli hyvät yöt kaikille! :wave:
 
Bruschetta harmaana
Heips!

Mä olen edelleenkin voinut aika pahoin.
Tänä aamuna jouduin oksentaa ja hyiii....
tuli vain semmoista kellertävää ja todella kaameen makuista.
Nyt on kurkku siitä hieman kipee ja vähän väliä tuntuu että kurkussa olisi karvoja.

Pahoinvointia on kestänyt koko alkuraskauden ajan.
Toivoisin tämän jo loppuvan.

B: rv 10+3
 
Yöks, täällä vaan laatta lentää ja olo on hirmuinen :x oli pakko jäädä pois koulustakin vaikka olis ollu tärkeä päivä ja pakollista hommaa. Soitin sen kurssin vetäjälle juuri äsken ja kerroin oikean syyn miksi en pääse tulemaan.

nyt pehkuihin..makuullaan ollessa ei niin okseta :)
 
Huomenta!

Tulipahan taas nukuttua... tyyliin 11h tuntia vietin viime yönä sängyssä... ja eilen otin parin tunnin päikkärit. Miten voikaan näin väsyttää??

Eilen sitten tein oikein herkullista pizzaa ja yhden haukun pystyin ottaa, sitten rupesi tuntuu että ei pysty enempää tai oksu tulee..... Eli pikkaisen tullut tota pahaa oloa mukaan...

Mutta olen mä niin onnellinen näistä oireita, tää toinen raskaus mikä oli nyt kesällä, joka päättyi siihen keskeytyneeseen km:ään, oli myös 'oireinen', tais siis että väsytti vähän yms. mutta ei missään määrin samassa mittakaavassa. Ja jossain vaiheessahan ne oireet sitten hiipuivat, mutta en sitä tajunnut että vauva oli menehtynyt, vasta jälkeenpäin.

Nyt siis tulee neuroottisesti tarkkailtua itseään. Mutta tosiaan on kyllä jo joka päivä niin selviä oireita ettei tartte edes varsinaisesti tarkkailla :)

Mahan nippailua mulla ei enää ole, mutta mitä olen viestejä selannut, se on ollut enemmän 4-6 viikolla ja jäänyt sitten pois? Onko muut huomanneet samaa?

Huomenna ultra!!

-Hiiviö & Elvis 7+1-
 
vilmat
Heips kaikki!

Palannut lomilta tääkin mamma ja mukavaa oli vaikka kylmä oltiin mökillä pohjoisissa =)

Olo on mullakin aikas hyvä välillä heikottaa ja välillä ei mitään mutta väsymys ihan mahoton voisin nukkua 24h putkeen kaameeta \|O \|O

Mulla se eka neuvola ois 7.11 tekis mieli mennä siihe alkuraskauden ultraan mut ei oo rahaa :( täytyy vaan ootella et pääsee niskapoimu ultraan kunnalliseen.

Täytyy lähtee ulos nuorimmaisen kanssa jos vaikka vähän piristyis ku luntakin sataa ihanaa =)
 
kesäkuinen
\
Alkuperäinen kirjoittaja 29.10.2006 klo 13:05 kesäkuinen kirjoitti:
Heips kaikille juuri vasta plussanneille !
Omien laskelmien mukaan la. tulee olemaan kesäkuun alkupuolella, varmaa tietoa ei vielä ole.
Jännitän kovasti neuvolaan soittoa, vaikkakin positiivisesti =)

Pahoinvoitikin alkanut...

Meillä siis kyseessä toinen lapsi ja esikko on nyt 2,5vuotta

Plussa tuli meillä 24.10.2006

:ashamed: Anteeksi vaan kun en huomannut tätä pinkkaa aikaisemmin, ehdin jo laittamaan tuonne oman juttunikin, mutta olisin kiitollinen jos saisin liittyä teidän kaikkien muidenkin seuraan :D :flower:
Heips nyt kirjautuneena :wave:

Lisään vielä tietoihini näitä juttuja, kun en ensimmäisessä viestissä innostukseltani kaikkea hoksannut laittaakaan =)
Eli ikäni on 29v. ja lasketuksi ajaksi itse noilla laskureilla sain 30.6 :heart:
Kierto myöskin hieman heittelee, joten saapi nähdä milloin tarkka aika mahtaa ollakaan :D

Jännä yhteensattuma myöskin, että tämän meidän esikoisen plussasin vuonna 2003 samassa kuussa 21 päivä :D
Sanoinkin miehelleni että taidetaan meillä olla sitten hedelmällisiä vain kerran vuoteen joten painetaan ajankohta tarkasti mieleen :heart:

Pahoinvointia ollut jo viikon verran ja hiukkasen pelottaakin, että tuleeko raskaus olemaan yhtä "kaamea" tässä asiassa kuin edellisen kanssa, kun oksensin joka päivä sen 7 kuukauden ajan :x
No kuitenkin asiasta en ole mitään traumoja saanut ja palkinto lopussa pyyhki pois kaikki tällaiset ikävät muistot ajasta :heart:
Jännittää ja hiukkasen pelottaakin... Päivä kerrallaan meillä mennään nyt :heart: Tänään soitan neuvolaan :D
 
Katti71
Heipä taas ja hauskaa viikon alkua kaikille :)

Viestittely on jäänyt, sillä olo on ollut aivan kammottava :( Väsyttää ja heikottaa ja kuvottaa...onneksi en ole oksentelevaa "tyyppiä"...tosi moni haju tuntuu aivan kamalalta.

Mietiskelin, että kyllä 12 vuotta sitten esikoista odottaessa jaksoi paljon paremmin ja kolme seuraavaakin meni suht helposti...kai tämä on sitten se viimeinen, kun näin koville ottaa ;)

Joka päivä tekisi niin mieli kertoa jo lapsille ilouutinen, mutta täytynee odotella tuon ekan ultran jälkeen. Ensimmäinen neuvola on ylihuomenna, kuopus täytyy ottaa mukaan, mutta onneksi ei ehkä vielä ymmärrä ihan kaikkea...

Viikkoja siis tänään 9+0.
 
elin
Inkivääri ei ole ainakaan vielä auttanut... :x

Tervetuloa kovasti uusille!

Missä vaiheessa muuten olette kertoneet raskaudesta isommille lapsille?
Meillä ei olla kerrottu vielä, eikä tuo kuopus sitä vielä ymmärräkään, mutta kolmevuotias saattaisi jo tajuta, mistä on kyse.
 
:hug: kaikille tippuneille!! Ja tervetuloa uusille!

En ole vähään aikaan koneelle päässy kun kone ollut huollossa. Pahaa oloa on edelleen mut ei vielä ainakaan niin paha olo kun esikoisesta ja kaksosista,silloin oli kokoajan huono olo ja joutui joka päivä oksentaa eikä oikein mikään auttanut. Nyt auttaa lepo ja syöminen. Oiskohan tällä kertaa sitte tyttö tulossa :D No sen näkee sitte. Väsymys on kyllä kova ja rinnat entistä kipeemmät ja nyt alkaa jo pursuilla rintsikoista ulos. Lantio myös selvästi leventynyt ja masu tosi turvonnut. Viime viikolla oli kyl huonompi olo mut pikkasen on helpottanu,pitää vaan muistaa syödä usein muuten tulee kauhee olo.

Vauvaunelma: ihanaa että sulla oli kaikki ok! Hitto että kävi naurattaa kun kirjotit että olit nukahtanut kesken syömisen :LOL: <br><br>
 
Mitenköhän on.. Osaiskohan/saiskohan ne neuvolasta suositella jotain yksityistä, missä kävis alkuraskauden ultrassa? Huomenna aattelin soitella neuvolaan ja varata myös sen ultra-ajan jostain, ei hajuakaan mistä...

Meidän ei pitänyt kellekään kertoa ennen rv 12, mutta eilen toisistaan tietämättä minä paljastin tuttavapariskunnan emännälle ja mies isännälle mahdollisesti tulevasta kesävauvasta... Pakko se oli jollekin kertoa! Mulle pääasia on se, ettei mun äiti saa tietää ennen kun keskenmenon riski on minimissä. Ja mieluummin kertoo sitten kaikille samaan aikaan. Äiti on semmonen lörppö, ettei osaa olla kenellekään juoruilematta! Sitten on ikävää jos meneekin kesken ja vauvauutinen on levinnyt jo koko eteläiseen Suomeen..

Jaahas. Pikkumies heräsi. Täytyy käydä pelastamassa!

ebbuliini rv 5+3
 
Nyt mua alkoi tosissaan jänskättää, varasin juuri ajan ultraan ja sain sen jo huomiseksi. Oireet ovat hävinneet lähes totaalisti, joten km:n pelossa sitten varasin tuon ajan. Saa nähdä mikä on tuomio. Ainoita oireita ovat oikeastaan väsymys ja palelu, joten on kovasti alkanut arveluttamaan tuo masuasukin olemassa olo. Tosin kovin pahoin en olen koskaan edellisissäkän raskauksissa voinut, mutta ruokahalu on aina ennen vähentynyt ja nyt kuitenkin ruoka maistuu vanhaan tapaan. Neuvola onkin sitten ylihuomenna joten pääsee oikein kunnolla asioissa eteenpäin.
Tällaiset on kuulumiseni rv 8+4 aikoihin.
 
FISU74
Hei taas!
Mulla on ollu sellasta ruskeaa töhnä vuotoa välillä. Ilkeää. Odottaa vaan että koska se vereksi muuttuu. PÖH!
Laskettu aika meillä olisi 16. kesäkuuta jos kaikki menee suunnitellusti.
Esikoinen ilmottautu eilen rippikouluun ja heillä olisi heinäkuussa konfirmaatio. Olenpa täällä nyt virnuillu että jos pitäiskin ristiäiset ja rippijuhlat samalla kertaa. :kieh:
Nukuin yöllä melkeen 11 tuntia ja äsken otin päikkärit ja vielä väsyttää.
Töihin pitäis yöksi lähtä. YÄK:
Niin ja noista ruoan hajuista. Tämä täti näkee yrjö-sedän kun haistaa edes makkaran hajun!! Olipa lystiä kaupassa kun oli poutun esittelijä joka
makkaroita maistatti ja tämä oli naama vihreänä...
 
Iltaa ihanat kanssaodottajat,

minäkin olen vähän vaisuna ollut viime aikoina tämän pahoinvoinnin ja väsymyksen vuoksi.. Jo toista viikkoa olen sairaslomalla - kaupassa käyntikin väsyttää mut niin että sen jälkeen on otettava kahden tunnin nokoset! Ja nyt uutena on tullut vielä tämä kammo närästys, koko ajan kuplii ja oksettaa. :p

Eipä silti, en vaihtaisi poiskaan :D Tänään mulla oli eka neuvola ja mieskin oli mukana. Oli tosi kiva terveydenhoitaja joka antoi tosi paljon tietoa. Otti verenpaineen ja hemoglobiinin joista kumpikin oli paremmat kuin koskaan ennen!

Muuten, kivana vinkkinä: sain mieheltä lahjaksi "Minun odotukseni"-kirjan, joka on sellainen ihana kovakantinen ja paksu raskauspäiväkirja. Siellä on esim. pieniä taskuja joihin voi säilöä äitiyskortit ym. tärkeät, ja ihana kuva johon voi masun paikalle liimata alkuraskauden ultrakuvan! Sitten siellä lopussa on sellainen vieraskirjaosio, jota vierailijat täyttävät synnytyssairaalassa vauvan tultua maailmaan. Tätä saa ainakin Suomalaisesta Kirjakaupasta. On muuten hurjan kätevää kun sitten samoissa kansissa on kaikki tarpeellinen neuvola- ja lääkärikäynneille!

NYT RUOKAA :kieh:

:LOL:
 
Sattuuko kukaan muistamaan, missä kohti se todennäköinen aika saada keskenmeno päättyy? oliko se 10. viikkoa, vai 12. vai mitä? Tuli vaan mieleen, kun lueskelin, että miltä vauva nyt 9.viikon alussa näyttää, ja sillähän on mokomalla jo ihan kunnon napanuora, sormet ja varpaat ja kaikki!
 
Annmari76
swerfiel kai se yleensä on toi vko 12. sen jälkeen pikkuiselle on kaikki kehittynyt ja sitten alkaa itse kasvaminen.
Itselläni 6+4. Vielä reilu 5 viikkoa tätä kriittistä aikaa.. tuntuu jotenkin niin pitkältä ajalta, että mitä tahansa saattaa tapahtua.
viime yönä näin unta että sain keskenmenon!!! toivotaan ettei käy toteen.

Mulle ilmotettiin tänään töissä että työt loppuu joulukuussa. Tuotannollisiin ja taloudellisiin syihin vedoten ei sopparia jatkettu.. :/ Nyt alkaa sitten työn metsästys. Kun tuota ylimääräistä energiaa ei juuri tunnu ylimääräistä olevan, mutta pakko ! En viitsi ansiosidonnaisellekaan tipahtaa... tai no onhan se aina yksi vaihtoehto. Mielellään kyllä palaisin jo olemassa olevaan työpaikkaan äippäloman jälkeen.
 
Heippa kaikille pitkästä aikaa!

Minutkin on netistä pitänyt poissa väsymys ja pahoinvointi, mutta täällä ollaan taas kurkkimassa kuulumisia. Pahoinvointi alkaa onneksi näillä näkymin helpottaa, mutta nyt musta on tullut todella nirso ruoan suhteen. Ollaan miehen kanssa käyty melko usein ravintoloissa syömässä mutta nyt ei tee oikein mitään ruokaa kovin paljoa mieli, ja yksinkertaisimmat kotiruoat on yhtäkkiä mitä suurinta herkkua. :p Ja se ruoka mitä pystyy syömään, sitä voi syödä vain pieniä määriä tai alkaa puistattaa. On nää hormonit ihania :LOL:

swerfiel, muistaakseni se 12. viikko oli se, jonka jälkeen keskenmenon todennäköisyys vähenee merkittävästi. Juuri luin myös, että kun sydämen syke on havaittu (yleensä havaittavissa 6. raskausviikon jälkeen), raskaudella on 90% todennäköisyys jatkua normaalisti. :heart:

Nti Kesäheinä & salamatkustaja 8+5
 

Yhteistyössä