~KesäMassut 2007~

No niin, täällä ja masussa kaikki hyvin. Kävin loppuviikosta ultrassa ja siellä näkyi syke. Olin tosin vähän yllättynyt, ettei sen näkeminen sen kummemmin hätkähdyttänyt tai tuntunut oikein miltään. En tosin tiedä, mitä sitten odotin. Mutta ehkä se tästä alkaa muuttumaan sitten kun maha kasvaa.

Pahoinvointia on käytännössä koko ajan. Maha möyryää, eikä oiekin mikään syöminen tms. tunnu auttavan.

Mietiskelen tässä, että pitäiskö lähteä autotalliin vaihtamaan autoon renkaita. Ovat luvanneet lumisadetta huomiseksi ja mulla on kesärenkaat alla. On vaan minun tekemänä niin hidasta hommaa. Jos ei menis töihin ollenkaan huomenna...

Ok, mä voin myöntää: odotan jo innolla aikaa kun saa jäädä äitiyslomalle. Mies kysyi eilen, että miten saat sitten päivisin kotona ajan kulumaan...


 
Kun keskenmenon riski vähenee rv 12 paikkeilla ja ne jotka eivät ole varhaisultrassa käyny tai vielä edes ultrassa,niin pitääkö siis olla rv14.jolloin riski vähenee.
Kun laskettuaika yleensä heittää sen 2vkoa menkoista laskettuna?
Epäselvä kysymys,mutta toivottavasti jotkut niin fiksuja et tajusi :kieh:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 22:41 utelias kirjoitti:
Kun keskenmenon riski vähenee rv 12 paikkeilla ja ne jotka eivät ole varhaisultrassa käyny tai vielä edes ultrassa,niin pitääkö siis olla rv14.jolloin riski vähenee.
Kun laskettuaika yleensä heittää sen 2vkoa menkoista laskettuna?
Epäselvä kysymys,mutta toivottavasti jotkut niin fiksuja et tajusi :kieh:
Mä en ole ikinä kuullut että laskettuaika heittäisi yleensä 2 viikkoa.... Itse asiassa varmaan aika harvinaista että noin paljon heittäisi, jos menkat suht säännölliset.

Mulla ainakin ekassa raskaudessa piti LA täysin paikkaansa ultrassa. Ja toisessa heitti n.4 päivällä.

Ultrista puheen ollen, mä tulen sitten päivällä kertomaan mitä näkyi :whistle: :D

-Hiiviö & Elvis 7+2-
 
Täälläkin ollaan oltu vähän vaisuja pahoinvoinnin takia. En ole oksentanut kertaakaan, mutta etenkin iltaisin tulee aina tosi heikko ja huono olo, vaikka olisin syönytkin. Nyt tekee mieli oikeestaan vain hedelmiä. Mies roudasikin mulle eilein appelsiinejä, viinirypäleitä, mandariinejä, päärynöitä ja omenoita kaupasta. Ne kyllä onneks uppoaa!

Nyt mies muistuttelee, ettei kannata enää lähteä tuonne jäiselle tielle pyöräilemään, ettei kaatuessa satu mitään. Se jo suunnitteli laittavansa nastat mun pyörään, mutta taidan kuitenkin kävellä talven ajan. Mies ehdotteli myös, että voisin liikkua vaikka potkurilla. :D Se on niin mainio, kun se huolehtii...

Tänään olisi taas yliopistolla palloilua, mutta taidan mennä vaan katsomaan muiden peliä, kun oon flunssassa. Yritän nyt muutenkin lepäillä mahdollisimman paljon. Koiran kanssa oon kuitenkin tehny pieniä lenkkejä, että saatais raitista ilmaa Paavon kanssa. =)

Katziina ja Paavo 7+5
 
elin
Piilottelin luokkaan eväitä! Nyt sujuu opettaminen hiukan paremmin, kun saa välillä napsittua suuhun jotakin. Luultavasti ei mene kovin kauaa, kun oppilaat huomaa, että open suu käy koko ajan! :D

Näin gallupinomaisesti kiinnostaisi, että mistä olette keksineet nickinne , monella on aika hauska nimimerkki!

Itsellä on ihan vaan etu- ja sukunimestä yhdistelty. Aika tylsää... ;)
 
Hei taas! Eilen oli se eka neuvola, ja mun on pakko tunnustaa, että oon vähän pettynyt... Ollaan muutettu asuialueelta toiselle ja näinollen neuvolatätikin on vaihtunut. Tämä uusi vastasi vaan tiukasti että "ei se kuulu tähän kertaan vielä" kun kyselin mahdollisuudesta vilkaista ultralla. Viimeksi toinen täti ehdotti sitä itse ja juuri ekalla kerralla, ihan samoilla viikoilla... Eli nyt pitäis sitten vaan odotella np-ultraa, joka on vasta kolmen viikon päästä!! Muuten tää tänkertainen oli kyllä ihan ok tyyppi. Toisekseen me ei saatukaan sitä vau'kirjan odotuskirjaa, jota moni on kehunut ja jota odotin. Ne oli kuulemma loppu. Höh.

Sisi ja bébé 8+5
 
Keljua kun on rahat ihan slut loppu, ei voi ostaa just hedelmiä ja muuta, mitä mieli tekisi! Leipää ja kaurapuuroa vaan napaan... onneksi on marjoja pakkasessa ja porkkanoita jääkaapissa, että edes jotain tuoretta natustettavaa on!

Joku kyseli nickistä. Swerfiel on yksi ikivanhan roolipelihahmoni nimi, se on vaan jäänyt tämmöiseksi vakinickiksi palstaillessa. Ei mitään sen nerokkaampaa.
 
Minäkin liityn joukkoon iloiseen:D plussaa näyttii viikko sitten, ja viikkoja on nyt vissiinkin se tasan 5. LA on 2.7.07. Justiinsa sain soitettua ensimmäisen neuvola-ajan, kuukauden päästä on se sitten:D
pahoinvointia on ollut jo viikon verran, ympärivuorokauden..väsymys on jotain mahotonta. koko ajan vois vain nukkua, mutta se ei ole mahdollista kuin jaloissa pyörii puolitoista vuotias Miko-poika:D
Tää odotus on jotenkin niin erilaista nyt kun jo jo toinen kerta:D tietää vähän jo , miten mikäkin menee:D
mut niin ihanaa!!!!!LA on muuten aika lähellä Mikon syntymäpäivää, joten saa nährä sitten, tulekko lapsille sama synkkäripäivä:D
 
kesäkuinen
Soitin neuvolaan ja nyt on sitten paha mieli :\|
Ikävän olinen opiskelija siellä joka vastasi puhelimeen. Nauroi minulle jostain kumman syystä :'( En tiedä sitten sanoinko jotain hassua... Taitaa olla siis hormoonit hyrräämässä :ashamed:
Tosi huonovointinen päivä tänään ja kaikki väsyttää muutenkin ihan älyttömästi. Mieli on kanssa ihan maassa :/
 
Siellä ultrassa se meidän 11 millinen Elvis kölli :) Sydän pomppi hirmuista tahti ja vastasi täysin viikkoja. Meinasi itku tulla siellä :D

Lääkäri sanoi että tässä vaiheessa on 5-7% mahdollisuus että mitään enää sattuisi ja aika vaikea uskoa että kahteen kertaa iskisi muhun....

Ainoa mikä jäi vaivaa oli se että tosiaan LA pysyy samana (17.6) mutta se puhui että olis 7+1 kun mun laskut on 7+2. Ja ihan sama LA. Että kumpi tässä sekoili?

Niin ja nikki tulee... no voitte vaikka päätellä miltä näytän Irl :whistle: ;) :D :LOL: No ei, se vaan tarttui jostain mukaan. Heh.

-Hiiviö & Elvis 7+2-
 
Hiiviö, mulla kans oli ultran mukaan sillon niinku 6+4 vaikka omien ja neuvolan laskujen mukaan oli 6+5..laskettua aikaa ei kuitenkaan muuteltu ja sanoi doktori että voin jatkaa laskuja siitä mun omasta eli 6+5stä :)

Paljon onnea!!..se on niin hienoa nähdä se sykkivä mötkäle siellä ultraruudulla :)
 
Heippa kaksplussalaiset =) :flower:

Täällä plussattiin 26.9 ja laskettu aika on 30.5 mutse ei taida ihan kummiskaan osua nappiin :p itse oon syntyny toukokuun alkupuolella.

Miulla on väsymystä, palelua, tukkosuutta, etovaaoloa ja muutaman kerran todella pahaa pahoinvointia ihan pönttöreissujen kera. Nivusia koskee ja alavattaa välillä

Aamut on pahimpia jos on vatta ihan tyhjänä, en oo vieläKÄÄN tajunnu laittaa jotaa syötävää yöpöydälle. Rasvasen ruuan käry on välillä ihan kauheeta ja aiheuttaa melkee pönttöreissun ja jotkut lämpöset ruuat menee alas vain jos syö mandariinin samalla tai juo tuoremehua

Eka nauvola aika oli tossa vajaa viikko sitte ja ultra on 27.11 tahtois sinne jo NYT, mutta kyllä tää jo silt tuntuu ett luulis siel jonku toukan asustavan :heart: :p

Nyt täytyy mennä lämpöseen suihkuun ja käydä syömään jotain TAAS :D


 
Hiiviö, mullakin oli niin, että kävin kuukautisista laskettuina ultrassa rv 7+1, ja sitten se lääkäri totesi vaan, että juu, pituus vastaa rv tasan 7. Omien pähkäilyjen mukaan sikiö olisikin yhden päivän verran nuorempi tapaus. No, pieniä juttujahan nää on, mutta itse niitä miettii kuitenkin. :)
Ultralääkäri ei puhunut lasketusta ajasta ollenkaan, mutta ajattelin että se selvinnee tosiaan tarkemmin seuraavissa ultrissa.

elinkö se nimimerkeistä kyseli; Nti Kesäheinä tuli siitä, että tykkään kovasti kesästä, olen itse syntynyt kesäkuussa, ja miehen kanssa leikkimielisesti ajateltiin, että olis ihanaa saada vauveli kesä-heinäkuussa. B) Ja kesäpalleroahan sieltä ilmeisesti nyt sitten pukkaa =)
 
Oireet hävinneet tyystin, liekö tässä sittenkään edes raskaana! Eka neuvolakin on vasta 16.11. höh, ja kaikki vaan ottaa päähän. Tapa jolla joku liikkuu, katso, puhuu... ihan kaikki \|O Tekisi mieli kaivautua jonnekin pois ihmisten ilmoilta muutamaksi kuukaudeksi ja olla vaan oman navan ympärillä. Miten kaikki voikin ottaa niin paljon päähän????

 
Oireet hävinneet tyystin, liekö tässä sittenkään edes raskaana! Eka neuvolakin on vasta 16.11. höh, ja kaikki vaan ottaa päähän. Tapa jolla joku liikkuu, katso, puhuu... ihan kaikki \|O Tekisi mieli kaivautua jonnekin pois ihmisten ilmoilta muutamaksi kuukaudeksi ja olla vaan oman navan ympärillä. Miten kaikki voikin ottaa niin paljon päähän????

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 19:49 swerfiel kirjoitti:
Sattuuko kukaan muistamaan, missä kohti se todennäköinen aika saada keskenmeno päättyy? oliko se 10. viikkoa, vai 12. vai mitä? Tuli vaan mieleen, kun lueskelin, että miltä vauva nyt 9.viikon alussa näyttää, ja sillähän on mokomalla jo ihan kunnon napanuora, sormet ja varpaat ja kaikki!
Jonku jutun luin missä kerrottiin että kun 7-8 viikolla näkee sydän äänet niin silloin on 80-90 % todennäköisyys että raskaus etenee normaalisti. Mutta tosiaan siinä 12 viikolla pitäs tulla viimestään kesken, jos on vaikka tuulimuna...

Tästä tulikin mieleen että onko muilla kadonnut oireet kokonaan?
tästä on jossain ollu juttua mutta en muista missä niin en jaksa etsiä jos täältä sais tietoo.

Mulla on ollut hirvee väsy kauheeta etomista, ei oo saanu syötyä juurikaan. Parina päivänä, siis viimeviikolla ja tällä viikolla oon oksentanu. Rinnat turvoksis ja kipeet.
Nyt kaikki on kadonnu? vähän on rinnat kipeet mutta turvoksissa on.
Voikohan tää olla normaalia?
Nyt on menos 7+1
ja oon viikon vasta kärsiny niistä vahvoista oireista!


Että tallaista täällä.
 
En lukenu loppuun ja tinzullahan on sama juttu! no ehkä se on normaalia? :\| toivottavasti joku osaa valasita meitä.

Netskuli tulee mun toisen kutsumanimen väänöksestä
eli ei mullakaan mitään sen ihmeempää...

Oli kiva taas lukasta pitkästä aikaa kaikkien kuulumisia! pitää kyl jaksaa kesään asti käydä kertoos kuulumiset vaikka ehkä tää jossain vaiheessa vähän hiipuu mutta kiva tietää koska kukakin lähtee synnärille :D
 
moikka

panee vähän nää jutut mietityttää ku kävin omatoimisesti ultrassa rv 6+4 kattomassa , että se vaavi siellä mahassa tosiaan on. eka neuvola käynti on reilu viikon päästä ja silloin menossa jo rv10. toinen ultra on sitten vasta 30.11 ja varmaan se np ultra ku viikkoja olis sillon jo 13. mitäs tässä välillä sit tapahtuu? :\| täytyykö vaan odotella, vaikka mielessä pyörii koko ajan et onkohan kaikki hyvin ja onko kasvu sikiöltä kenties loppunut yms. ihan hirveetä :/ mites teillä on ollu?
 
netskuli ja Tinzu eli tuo oireiden katoaminen on ihan normaalia, joskus se voi tietysti olla jotain vakavempaa, mutta vissiin paljon harvinaisempaa että olisi jotain sattunut. :hug:

Niin ja netskuliko se kyseli noista riski%? Mulle siis lääkäri sanoi tänään ultrassa, kun viikkoja 7 ja risat ja syke löytyi ja kaikki muutenkin bueno että riski että jotain sattuu on 5-7%.

Hani juu ei sitä oikein muuta ole, neuvola ja sitten taas pitkä aika ultraan. Alussa neuvolat on n.kk välein, lähempänä laskettua aikaa mennään kahden viikon välein ja ihan vikan kuukauden ajan kerta viikossa (tapauskohtaisesti tietysti, jos tarttee esim.tarkkailua tms.)

Onhan se kieltämättä pitkä aika, varsinkin näin alussa kun kaikki pelot niin pinnassa. Mutta aika nopeaa se aika periaatteessa sitten kuitenkin menee :)

-Hiiviö & Elvis 7+2-
 
(Yritin kirjautua, mutten taida muistaa salasanaa oiekin kun en päässyt sisälle)

Mulla on ollut oikein tosi kurja päivä. Kaiken oksentelun yms. keskelle pukkas vielä migreenin. Ja kun näin alkuraskauden (ja ylipäätään raskauden) aikana ei voi niitä tehokkaita migreenin täsmälääkkeitä ottaa. Koko päivänä en ole pystynyt syömään mitään, olen vaan yrittänyt nukkua ja olla pimeässä hiljaa. Nyt nousin ja pakotin itseni syömään ja tulin vilkaisemaan tänne kuulumiset.

Onhan tämä sellaista odottelua koko homma. No, me sentään nykyään päästään sinne ultraan. Olen varmaan aiemminkin todennut, ettei meidän äidit varmaankaan ole vielä olleet ollenkaan ultra-seurannan piirissä. Ja kun eihän se oikeasti muuta mitään.
 
Vastaus ekaksi tohon nimimerkkikyselyyn: siilisen keksin siitä kun kesällä näin siiliä tuossa pihalla ja seurasin niitten touhuja :)

Oma olotila on ihan ok tällä hetkellä vaikka väsynyt olenkin. En tiedä johtuuko se raskaudesta vai siitä että olen herännyt aikaisin töihin vaiko molemmista. Tänä aamuna meinasin kyllä kirjaimellisesti pyörtyä. Yritin hengittää rauhallisesti mikä oli tosi vaikeaa koska pelkäsin sitä että kuukahdan kohta ja yritin pitää silmiä auki. Hiki vaan virtasi koko kropassa. Kohtaus meni onneksi hetken päästä ohi.

Tänään piti varata eka neuvola aika mutta terveydenhoitajan puhelintunti oli koko ajan varattuna joten se jää sitten huomiselle.

Nyt jatkan hetken teidän viestien lukemista kun niitä on tullut niin paljon :)
 
Annmari76
Mulla huomenna iltapäivällä se eka ultra! Jännittää!!!!!
tuun siis huomenna kertomaan kuinka käynti sujui.

Oireina tällä(kin) hetkellä vain väsymystä, päänsärkyä, satunnaista alamassun juilimista, tissit turvonneet.. Kahvi ei maistu eikä jotkut tietyt ruoat, joista oon ennen tykänny. Esim Polar-juusto !! Väsymys on ennemmin sitä että silmät ei jaksais pysyä auki, luomet tuntuu tosi painavilta !!

Tänään 6+5
 
Päivä päivältä huonompi olo. Aamupäivällä vähän helpottaa, mutta illan mittaa alkaa taas heikottaa. Hajut tekee tosi pahaa ja hajuaisti on jotenkin huippuherkällä. Esim. perunoiden hajua keitettäessä en ole ennen huomannut, mutta nyt se on yksi ihan kärkiyökötyksiä.

Mies on ollut ihan superihana! Käytännössä se on hoitanut pojan ja kodin, minkä töiltään/nukkumiseltaan ehtii. Mun ei tarvii kun maata raatona sohvalla jos vaan vähääkään siltä tuntuu. Mies tekee yövuoroa ja vähän huolestuttaa, että se ei saa tarpeeks levättyy mun tilani takia..

Mandariineista (tai mitä lie satsumoita onkaan) on tullut tän tytön huume. Ilman säännöllistä annosta alkaa huono olo, tärinä ja huimaus - vieroitusoireet ilmiselvästi! Oksentaa ei ole vielä tarvinnut. Mandariinin lisäksi ihan tavallinen kotiruoka menee alas, mutta vasta iltapäivällä. Jano on koko ajan kova, mikään nestemmäinen ei meinaa mennä alas.

Mutta täytyy kyllä sanoa, että oon äärettömän kiitollinen tästä kamalasta olosta, jos se vaan tarkottaa sitä, että otolliset hormonit jyllää ja pitää pikkuista tiukasti masussa!

Parempia vointeja teille kaikille!

ebbuliini rv 5+4 (nikki on väännös lapsuuden lempinimestä)

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 12:12 Suny kirjoitti:
Nyt mua alkoi tosissaan jänskättää, varasin juuri ajan ultraan ja sain sen jo huomiseksi. Oireet ovat hävinneet lähes totaalisti, joten km:n pelossa sitten varasin tuon ajan. Saa nähdä mikä on tuomio. Ainoita oireita ovat oikeastaan väsymys ja palelu, joten on kovasti alkanut arveluttamaan tuo masuasukin olemassa olo. Tosin kovin pahoin en olen koskaan edellisissäkän raskauksissa voinut, mutta ruokahalu on aina ennen vähentynyt ja nyt kuitenkin ruoka maistuu vanhaan tapaan. Neuvola onkin sitten ylihuomenna joten pääsee oikein kunnolla asioissa eteenpäin.
Tällaiset on kuulumiseni rv 8+4 aikoihin.
No niin. Eilen sitten oli ultra josta sitten passitettin suoraan sairaalaan kun ei löytänyt sydänääniä ja eihän ne niitä siellä sairaalassakaan löytäneet :'( Nyt on sitten cytotecit sisässä ja muutaman tunnin päästä pitäis pikkuisen tulla ulos :'( joten meikä sitten tippuu tältä listalta :'(
Sikiö oli menehtynyt viikolla 7+5. Miten voikaan nuo ennakkoaavistelut mennä näin oikein... Kaikille hyvää onnea odotukseen!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.11.2006 klo 07:58 Suny kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 30.10.2006 klo 12:12 Suny kirjoitti:
Nyt mua alkoi tosissaan jänskättää, varasin juuri ajan ultraan ja sain sen jo huomiseksi. Oireet ovat hävinneet lähes totaalisti, joten km:n pelossa sitten varasin tuon ajan. Saa nähdä mikä on tuomio. Ainoita oireita ovat oikeastaan väsymys ja palelu, joten on kovasti alkanut arveluttamaan tuo masuasukin olemassa olo. Tosin kovin pahoin en olen koskaan edellisissäkän raskauksissa voinut, mutta ruokahalu on aina ennen vähentynyt ja nyt kuitenkin ruoka maistuu vanhaan tapaan. Neuvola onkin sitten ylihuomenna joten pääsee oikein kunnolla asioissa eteenpäin.
Tällaiset on kuulumiseni rv 8+4 aikoihin.
No niin. Eilen sitten oli ultra josta sitten passitettin suoraan sairaalaan kun ei löytänyt sydänääniä ja eihän ne niitä siellä sairaalassakaan löytäneet :'( Nyt on sitten cytotecit sisässä ja muutaman tunnin päästä pitäis pikkuisen tulla ulos :'( joten meikä sitten tippuu tältä listalta :'(
Sikiö oli menehtynyt viikolla 7+5. Miten voikaan nuo ennakkoaavistelut mennä näin oikein... Kaikille hyvää onnea odotukseen!
Iso hali ja voimia!!!! :hug:
mulla on just sama tilanne. oireet loppunu kun seinään! mietin kans pitäiskö varata uutta aikaa ultraan. Se on vaan niin kallista ku viimex makso 150?!!!!
 

Yhteistyössä