~KesäMassut 2007~

Hyvää maanantaita!! :D

PikkuMyy-80; Mukavaa kulla, että kohtalotovereita löytyy... Eihän se tietty mukavaa ole, että joutuu ressaamaan, mutta jos on kerta pakko ressata niin kiva siis, että sen voi tehdä yhdessä :D (tuliko tarpeeksi epäselvästi?!)

Me nukuttiin tänään pojan kanssa vähän yli 9! Vähän on ollut nuitten päivä- ja yöunille menemisen ja taistelua niin näin se sitten näkyy. Ei siinä mitään, ihan kiva välillä nukkua pitkään.

Mulla on ollut alaselkä taas ihan jumissa... poikaa joutuu sen verran vielä kuitenkin nostelemaan, varmaan se sitten tekee. Nyt vaan kaiken näköinen kumartuminen yms. sattuu hirveästi :/
Silloinkin kun tätä poikaa odotin, niin mulla oli kyllä selkä tosi kipeä suht alkuraskaudesta tonne viikoill 20+ asti, mutta loppuraskaudessa ei sit kuitenkaan. Mutta tuskin tämä ihan vielä voi raskaudesta johtua.

Joku tosiaan puhui jo vauvamasuista! Apua, ei täällä näy vielä mitään... on tossa kyllä tota vararengastakin vähän, että... :whistle: Ja tosiaan ei tunnu mitään masussa, kun selällään tunnustelee. Onko mulla ollenkaan kohtalotovereita tässä asiassa??

-Hiiviö & Elvis 10+1-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 08:56 PikkuMyy-80 kirjoitti:
Nti Kesäheinä... Hyvä kysymys toi kipujen toispuoleisuus... Oon miettiny ihan samaa, mut mistään en o saanu vastausta. Joskus, kun neuvolaan soitin kipuiluhuolista, sanoi että normaalia. Sen enempää ei kommentoinu enkä o mistään lukenu asiasta... Siis missään en o huomannu mainintaa kipujen toispuoleisuudesta, aina vaan ihan kivuista yleensä. Olis kyllä kiva, jos jollain on tietoa... (???)

Ulkoiluhousut pitää kans ostaa, kun entiset on kittanat.
Mulle lääkäri sanoi ultratessa, että voi olla kipeä siltä puolelta, kumpi munasarja erittää keltarauhashormoonia. Tarkempaa en sitten kysellyt. Eli siksi toispuoleisia kipuja.

Mulla ihan sama juttu noiden ulkoiluhousujen kanssa, ei mahdu enään kiinni. Sinällään painoa ei ole minulle tullut lisää (käyn fanaattisesti melkein joka päivä puntarissa), mutta olisko sitten turvotusta. Mietiskelen vain, että millaiset housut ne tulis ostaa, kun ei tämä maha näillä nykymin ainakaan pienene.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 09:57 Hiiviö kirjoitti:
Joku tosiaan puhui jo vauvamasuista! Apua, ei täällä näy vielä mitään... on tossa kyllä tota vararengastakin vähän, että... :whistle: Ja tosiaan ei tunnu mitään masussa, kun selällään tunnustelee. Onko mulla ollenkaan kohtalotovereita tässä asiassa??
Ei mullakaan tunnu mitään, kun selällään makaa, tosin on hiukan "pehmusteita" päällä. Mutta ei varmaankaan huolta, nythän se on vasta viinirypäleen kokoinen... (muistan jostain lukeneeni).
 
Onpa tänne tullut paljon tekstiä!En useasti käy täällä kun ei ole tullut oikein yhteyttä teihin,täällä onkin ollut jotain juttua siitä huomioidaanko muita.
On varmaan hankalaa kun täällä on niin monia kirjoittajia,toisilla palstoille on vähemmän porukaa ja tutustuu helpommin.Näin on vastaaminenkin helpompaa!!

Noo,mutta tänne ei ihmeitä,tuossa joku kyseli masusta,mulla tuntuu kova pallo tuolla masussa selällään kun makaa.Häpyluun ja noin 5 senttiiä navan alapuolella loppuu.Ja onhan tuo kohtu isompi kuin viinirypäle,mulla kun menossa viikko 13 vauva on liki 8 cm jo pitkä.Kohtu on reilun appelsiinin kokoinen.Tietty meitä on niin eri-ikästen vaavien kantajie,4 viikkoa tässä vaiheessa on jo paljon!!
Libero sivuilla on ihana viikko viikolta raskauskalenteri,sieltä voi käydä tsekkaamassa kehitystä!!

Kaduin lauantaina ensin ulkosalla kun tuon vuosikkaan rattaita autosta nostin ja sitten yöllä putosin portaista kun tyttö oli kipeenä ja hain juotavaa.2 porrastaputosin ja käsi revähti.Pyllyssä molemmilla kankuilla on mustelmaa,no,onneks ei käynyt pahemmin!!
Harmitti kovasti ja sattuikin kyllä!!

Np ultra on keskiviikkona,ihanaa nähä vaavi!!

Mukavaa alkuviikkoa kaikille!!
 
elin
Voi "#¤% :kieh:

Kirjotin kauheen sepustuksen ja sitten tuli joku error ja kaikki hävis. Plääh.
Koetan jaksaa naputella jossain vaiheessa uudestaan. :headwall:

elin ja saara-antero 11+1
 
raksu81
Heippali!

Kyllä se vaan mieli kohenee kun olokin kohenee!

Onkos täällä muita kissojen omistajia ? Mietin vaan, kun neuvolan lapuissa luki jotain, että sen lisäksi, ettei hiekkoja saa putsata, ei saa myöskään antaa kissan nukkua samassa sängyssä! Enkä oikein ymmärrä tuota... Kyllähän niitä kissoja muutenkin paijailee ja pitää sylissä. Tuntuu niin mahdottomalta yrittää yhtäkkiä opettaa meiän kissoille, ettei ne saisikaan nukkua meidän jalkopäässä. Ne olis pakko lukita joka yöksi pois makkarista. Niin, että miten muut tekee??

Enää viikko ultraan!! Jippii :D
 
Heips!

Olipas tulltu paljon tekstiä sitten viime lukemisen.

Olin sittten viime to Kättärillä ultrassa ja epäilykset kääntyivät nyt ikävään suuntaan ja tuulimunaksi todettiin (viikkoja ois muutoin nyt 9+3). Tän viikon torstaina sitten tehdään lääketieteellinen keskeytys ellei ala ittekseen vuotaa enne sitä. Kauheen surullista vaan kun edelleen on kaikki rasukausoireetkin, mutta vauvaa ei tuukkaan.

On tämä vaan käsittämättömän yleistä kun tätäkin palstaa seuraa! Hurjasti vaan halauksia kaikille muillekkin , jotka ovat huonoja uutisia saaneet :hug:
Pitää vaan koitaa katsoa tulevaan ja toivoa, että pian niitä vauvoja meillekkin....

Hurjasti onnea ja jaksamista immeisille odotukseen kaikkine tunteineen ja tuntemuksineen!
 
Heipsan!

Kiitos PikkuMyy-80 vinkistä, miten tämän vastausikkunan saa avattua uuteen ikkunaan. Helpottaa kommentointia, kun en minä ainakaan jaksa mitään muistilappuja pyöritellä.

Jonina mä kuulun sitten varmaan kanssa tän ketjun senioreihin, 30 vee tuli täyteen alkuvuodesta. Minkäs ikäisiä muuten porukka on? Kyllä ikä varmaan vaikuttaa mielipiteisiin, mutta esim. minussa on aina asunut pieni mummo.

Nti Kesäheinä mä voin nyt olla hakuteillä, mutta muistan jostain tältä palstalta lukeneeni, että toispuoleinen kipu vois myös johtua siitä, että kohtu on vähän kallellaan toiseen suuntaan. Kohdun sitten suoristuessa raskauden edetessä, niin aiheuttais kipuja toispuoleisesti. Vai oliko tää syy johonkin muuhun, en muista, mutta kuulostaa loogiselta, eikös?

Kamalasti en keskenmenoa pelkää minäkään, mutta enemmän nyt kuin esikon kohdalla. Ja tosiaan on käynyt myös selväksi se, että miten yleisiä on noi tuulimunat. Mä pelkään keskenmenoa siinä mielessä, että nyt kun tietää toisen lapsen kohdalla, että mikä mieletön onni se on kun saa lapsen, niin ei haluais tän keskeytyvän. Vaikea selittää.

Vauvamassua ei ole kyllä täällä vielä. Mut jotenkin on muoto muuttunut. Kun tuota rasvaa on vähän vatsan päällä niin tuntuu, että se on nyt työntynyt ylöspäin tuo rinkula. Ja illasta olen kyllä turvonnut. Mielenkiinnolla odotan, että mitä puntari näyttää. Omaa vaakaa en edes omista, että en voi käydä kurkkimassa. Raskauden alussa kävin kuitenkin pojan neuvolassa puntarilla, että tiedän mikä on ollut lähtöpaino.

Annikselle :hug: olen kovin pahoillani.

Eipä muuta. Jos kallistais päänsä hetkeksi, kun poikakin nukkuu. Voi elämä, että väsyttää. Menis ohi jo pian.

Mukavaa alkanutta viikkoa!
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 10:34 elin kirjoitti:
Voi "#¤% :kieh:

Kirjotin kauheen sepustuksen ja sitten tuli joku error ja kaikki hävis. Plääh.
Koetan jaksaa naputella jossain vaiheessa uudestaan. :headwall:

elin ja saara-antero 11+1
Mulla kävi samanlailla tuon äskeisen tekstin kanssa, mutta onneksi olen oppinut kopioimaan aina, jos vähänkin pidempi sepustus..vinkkinä vaan kaikille! Mikään ei ole niin ärsyttävää kun että teksti häviää jonnekkin bittitaivaaseen. :kieh:
 
elin
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 11:57 feverish kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 10:34 elin kirjoitti:
Voi "#¤% :kieh:

Kirjotin kauheen sepustuksen ja sitten tuli joku error ja kaikki hävis. Plääh.
Koetan jaksaa naputella jossain vaiheessa uudestaan. :headwall:

elin ja saara-antero 11+1
Mulla kävi samanlailla tuon äskeisen tekstin kanssa, mutta onneksi olen oppinut kopioimaan aina, jos vähänkin pidempi sepustus..vinkkinä vaan kaikille! Mikään ei ole niin ärsyttävää kun että teksti häviää jonnekkin bittitaivaaseen. :kieh:
Juu, nyt viisastuin minäkin. Kopioin tästedes!

Mulle sanottiin neuvolassa samaa tuosta toispuolisesta vihlomisesta, eli johtunee kallellaan olevasta kohdusta.

Mä pääsin VIHDOIN tänään siihen ekaan neuvolaan, kaikki vaikutti olevan ihan ok. Sydänäänetkin kuului! Syke 162. Onko se nyt sitten tyttö- vai poikasyke? ;)
 
Kirjoittelenpa jo tänään, vaikka ajattelin tulla vasta huomisen ultran jälkeen löpisemään.

hiiviö, ei minullakaan mitään tunnu, kun selällään maaten tunnustelee, vaikka "vararengasta" ei ole tiellä. Tai kai se kohtu tuntuisi, jos tunnustella osaisi... mutta kun ei voi tietää, mikä on vatsalihaksia, mikä suolen sisältöä tai rakkoa ja mikä sitten se kohtu!

Joku (jonina?) puhui tuosta kohdun/ vauvan koosta. Tarkalleen en tiedä, minkä kokoinen kohtu tässä vaiheessa raskautta on, mutta alunperinkin se on suunnilleen kantajansa nyrkin kokoinen, eli ei ihan pikkuinen. Eli se vauva mahtuu kasvamaan siellä aika mukavasti ensimmäiset viikot!

Huomenna tosiaan eka ultra, silloin tasan 12 viikkoa nykyisen laskun mukaan. Kiva saada kuulla, mikä se laskettu aika sitten virallisesti on, niin saa tännekin päivittää.

Minullakin on nyt ollut pari päivää parempi olo. Elän taas toivossa, että pahoinvointi alkaisi nyt olla kärsitty... mutta niinhän minä sanoin viimeksikin, kun oli pari parempaa päivää välissä, ja eikös sitten seuraavana päivänä taas laatta lentänyt. Saas nährä miten äijän käy.

huomenna kai sitten lisää.
 
Heipsis!

Nyt on eka neuvola käyty! Kaikki oli kunnossa ja sykekin saatiin kuulumaan :heart: Yllätyin miten hyvin se jo kuuluikin! Oli kyllä tosi helpottava kuulla äänet! Yllätyin myös miten hyvä Hb mulla oli, 144, olisin luullu olevan vähemmän.Sain ajan torstaiksi neuvolalääkärille ultraan varmistelemaan raskauden kestoa. Th halusi, että varmistetaan vielä neuvolassa kesto ennen kuin varaan np-ultraan aikaa sairaalalta. Ja mikäs siinä, mukavahan se on mennä katsomaan mitä masun sisälle kuuluu.

raksuko kyseli kissoista.. Meillä kanssa kolme kissaa ja kyllä saavat edelleen sängyn jalkopäässä nukkua. Hiekkalaatikon putsaamisen olen sälyttänyt isännälle.

Hiiviö Ei näy eikä tunnu meikäläisenkään vauvamaha vielä...

Annis :hug: :hug: :hug: Voimia sinulle. Ei löydy sanoja lohduttamaan.

Teppana & pikku-ukko 9+5<br><br>
 
Joo Hiiviö, stressataan yhdessä... On tosiaan lohdullista tietää, ettei ole ainoa ajatustensa kanssa. Toivottavasti kuitenkin kaikki menee hyvin, meillä kaikilla.

Kiitos Jonina ja muut toispuoleisen kipuilun selityksestä. :flower: Kuulosti molemmat selitykset ihan loogisilta. Pääasia kuitenkin, ettei tarvitse huolestua.

Jonina jatkoit ulkoiluhousukeskustelua... Mulla ei meinaa ne pöksyt mennä edes jalkaan, kun niissä ei o vetoketjua eikä muuta sellasta. On vissiin perä levinny... :LOL: Ajattelin ettiä sellasia joissa on vetskarin lisäks sivulla kiristys- / löysytysmahdollisuus, jos sellasia edes on. Sellaset varmaan aika kauan mahtuis. Toivon niitten käyvän myös yleiseen arkikäyttöön ja näyttävän inhimilliseltä villakangastakin kanssa, kun en ajatellut kovin monia housuja ostella ja aika paljon hyötyliikuntaa harrastan. Saa nähdä miten tuo maha tosta paisuu. Vinkkejä housujen löytämiseks otetaan vastaan...

Hieman on omasta ja miehen mielestä mulla vauvamasua jo esillä, vaikka tota pehmyttä massaa on mullakin ympäri kroppaa. Iltasin ja välillä päivälläkin oon turvoksissa, ajoittain hyvinkin paljon ja sillon vois luulla raskauden olevan paljon pitemmällä. Tosin mulla on sellanen kroppa, että turvotus on aina näkyny jotenki kummallisen selvästi. Vähemmällä turvotuksella vauvamasun erottaa muodosta ja siitä, kun tietyt vaatteet ei mahdu päälle ja vyö pitää jättää löysemmälle.

Kohtua en tunnustelemalla sen tarkemmin löydä, mut sellasessa röhnötysasennossa ja seisaaltaan löydän välillä tunnustelemalla sellasen jämäkän möykyn, jonka oletan olevan sikiö. En vaan kovin usein uskalla tunnustella, jos siitä vaikka on jotain haittaa.

Vauvan mitoista sen verran, että Vau*kirjan mukaan viikolla 12 sikiön pää-perämitta on noin 41-52mm ja paino 5-10g. Yksilöllisiä nuokin. Kohtu on samaisen kirjan mukaan viikolla 11 suunnilleen greipin kokoinen, mutta sitä en tiedä onko sisä- vai ulkomitta... Onhan se aika turvoksissa raskauden aikana. Tosi isoja eroja noissa kokotiedoissa eri kirjojen ja nettisivujen välillä, joten tiedä sitten.

Elin... Mä oon hyödyntäny tota samaa niksiä kuin feverish. Sen verran monta kertaa on error tullu kadottamaan tekstit, että vähitellen se kopioiminen alkaa tulla selkärangasta. Se error johtuu vissiin ainaki pitkien tekstien kohdalla siitä, kun kirjoitusaika venyy pitkäks ja ylittää jonkun tietyn ajan. Tuolla usein kysytyissä kyl mainittiin istunnon vanhenevan vasta kahden tunnin täyttyessä, mut ei mulla ainakaan mee ikinä vastaamiseen niin kauan ja silti herjaa. Mene ja tiedä.

Voi Annis, sinäkin vielä! :'( Tosi kurjaa, että joudut tollasen läpi käymään. Toivottavasti jatkossa onnistaa paremmalla menestyksellä. :hug:

Eipä mitään Feverish... Jakelen vinkkejä aina kun voin (ja pahoittelen, kun kiitoksiin kommentointi näyttää unohtuvan... :ashamed: ) Kiva, jos voin olla avuksi. :)

Voi sua Teppana onnellista, kun pääset ylimääräsen kerran vauvaa kurkkimaan. Onneks itellä perjantaina np-ultra, muuten olisin ihan hirveen kade... :) Ekaa sydänäänien kokemusta joudun odottamaan ens kuun puoleen väliin.

Raksu81... Mä en noista kissajutuista tiedä, mut lintujen kanssa meillä niin, että mies hoitaa häkkien siivoukset. Mä kyllä käsittelen lintuja ihan normaalisti, ruokin ne ja pussaankin, mut häkkiin koskemisen jälkeen ja muutenkin käyn pesemässä kädet. En usko olevan haittaa kissojen jaloissa nukkumisesta, mut muilla saattaa olla parempaa tietoa.

Onko teillä muuten millasia kokemuksia siitä, miten lemmikit reagoi vauvan tuloon? Niille kun ei oikein ennalta asiaa selittää. Me ajateltiin totuttaa linnut tulokkaaseen sillai, että käydään vauva sylissä häkkien vieressä juttelemassa, ettei ne sit vapaana ollessa hyökkäilis kohti. Toi amatsoni kun on aika villi ja itepäinen välillä. Kyl ne muhun aika nopeesti tottu, joten kai ne vauvankin vähitellen hyväksyy, mut koskettamaan ei kyl voi päästää pitkään aikaan.<br><br>
 
Annis; Paljon voimia :hug: Ja onnea uuteen yritykseen, kunhan olette valmiita! Tulehan kertomaan myöhemminkin kuulumisiasi, jos vain jaksat/haluat!

Oma napa; kiva kuulla, että täällä on muitakin, jotka eivät tunne eivätkä huomaa mitään eroa masussaan. Ei tartte sitten murehtia onko se normaalia vai :)

Jouduin muuten eilen käydä ostamassa kahdet uudet rintaliivit, vanhat alkoi käymään pieniksi. Itse en ole huomannut, että olisivat isommat, mutta mies kuulemma on :whistle: ;) Ja sitten tietty se, että vanhat jäi pieniksi.

Mutta nyt pitää mennä lukemaan esikolle!

-Hiiviö & Elvis 10+1-
 
elin harmaana
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 13:32 Hiiviö kirjoitti:
Jouduin muuten eilen käydä ostamassa kahdet uudet rintaliivit, vanhat alkoi käymään pieniksi. Itse en ole huomannut, että olisivat isommat, mutta mies kuulemma on :whistle: ;) Ja sitten tietty se, että vanhat jäi pieniksi.
Samaa vikaa. Harmi vaan, ettei tuo tissien kasvu ole poistanut riippumisefektiä... :/
 
mullakin on ollut tuolla oikealla puolella selkeästi enemmän kipuja. nyt pari viimeistä päivää on ollu aika tukalia kun liikkuessa sattuu, johtuu osittain mun suolen toiminnasta. voitteko yrittää kertoa millä tavalla teillä tuntuu nuo kivut???? :eek: olen tätä nyt ihmetellyt ja pelkään jos on jotain pahempaa.

mä olen muutenkin tosi tukalassa tilanteessa kun neuvolasta sanottiin että täytis saada jotain ravintoa ainakin parin tunnin välein, mutta töissä ne ei anna mun käydä tauoilla eikä vessassa ku just joku pari kertaa työpäivän aikana( siis vessassa ei syömässä) neuvolassa ne tietää tän mut ei voi kirjoittaa saikkuakaan. ne vaan sanoo et täytyy sopia asioita mut yritetty on eikä auta. lauantaina mut tultiin hakee takas kassalle ku olin just avannu itelleni jogurtin. olo on sit sen mukainen ku on ihan hirvee nälkä ja päässä huippaa ja tulee paha olo :'(
tää on ihan toivotonta ku en tiiä mistä saisin apua tilanteeseen.
 
Hei,
Paljon en ole tänne kirjoitellut, mutta lukemassa useasti käyn kuulumisia. Muutamalla odottajalla oli raskaus keskeytynyt, mistä suuresti pahoittelen heidän puolestaan :hug:
Itsellä kaksi keskenmenoa ollut, ja siinä ei lohduttanut paljoa lääkärin, olet vielä nuori, sanat. Mutta totta se on, antaa ajan kulua ja sitten jos ja kun niin uudestaan yrittämään, mutta sitten vasta kun itsestä siltä tuntuu.
Mikä itseä yllätti keskenmenossa oli että yllättävän paljon oli kohtalotovereita ja yhden kanssa sovittiinkin silloin kun päästiin sairaalasta pois, että vuoden päästä tavataan, mutta eri osastolla.

Tänään sitten tuli käytyä verikokeessa ja tunnin puhelinjonotuksen jälkeen sain myös ultra ajan joulukuun alkuun. Meinasivat että odottajia on runsaasti :D
Yli huomenna sitten olisi lääkärineuvola.
Olo on huonohko edelleen,mutta ehkä pikkasen parempi.
Pihalle täytyisi mennä vielä vähän useammin. Jos huomenna yrittäisi haravoida loput lehdet kun lumetkin sulivat.

Ja joulua odotellessa :wave:
 
Annis :hug: Olen kovin pahoillani... ei tähän oikein löydy sanoja :hug: Jaksamista ja onnea uuteen yritykseen :heart:

kata, hui, kuulosti pahalta sun kompuroinnit, onneksi ei tosiaan käynyt pahemmin!

Ja kiitos kaikille tietämyksestä ja sen jakamisesta niiden toispuoleisten kipujen suhteen! :) Kuulostaa sangen loogisiltä selityksiltä. Hassua, ettei niistä ole neuvolassa eikä neuvolan esitteissä sen enempää puhuttu, kun kuitenkin sangen yleisiä tuntuvat oleva.

Hani, kyselit minkälaisia ne kivut ovat. Mun kohdalla oikeastaan kipu on ehkä liian voimakas sana, yleensä ne on mulla sellaisia hipaisu-vihlaisuja, tai sitten harvemmin saattaa olla myös sellaisia, että... hmm, niin kuin tuolla alavatsassa olisi kuminauha, jota joku venyttää, ja se tekee kipeää. Olipas kumma selitys :whistle: Mutta tuollaisia jälkimmäisiä kipuja on lähinnä silloin, kun esim. nousee ylös tai kääntyy nopeasti.


:heart: Nti Kesäheinä & salamatkustaja 11+5
 
Hyvää iltaa kaikille

Nyt mulla viikkoja 11+1 ja 22.11 ois neuvolalääkäri mut en muista miten sielä toimittiin oliko muuta kuin sisätutkimus ja kohdun koon tarkkailu esim pitikö käydä antamassa pissanäyte ja otetaanko paino hemoglopiini jne...

28.11 ois np-ultra ja sen tekee terveydenhoitaja aluesairaalassa lääkäreistä pulaa :( Osaakohan th kattoo np yhtä tarkasti arveluttaa :\|

Täytyy mennä laittamaan nuorin nukkumaan ku väsy painaa päälle
 
Vilmat
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.11.2006 klo 20:38 Heips kirjoitti:
Hyvää iltaa kaikille

Nyt mulla viikkoja 11+1 ja 22.11 ois neuvolalääkäri mut en muista miten sielä toimittiin oliko muuta kuin sisätutkimus ja kohdun koon tarkkailu esim pitikö käydä antamassa pissanäyte ja otetaanko paino hemoglopiini jne...

28.11 ois np-ultra ja sen tekee terveydenhoitaja aluesairaalassa lääkäreistä pulaa :( Osaakohan th kattoo np yhtä tarkasti arveluttaa :\|

Täytyy mennä laittamaan nuorin nukkumaan ku väsy painaa päälle
Siis Vilmat kirjoitti tän tosi hajamielisenä :snotty:
 
RAKSU81

meillä on kaks kissaa ja isompi on nukkunut aina mun vieres ja nyt vanhemmiten jalkopäädys.

Ihmettilin kans sitä sängyssä nukumista. En oo koskaa kuullu ettei saisi nukkua. Eihän sitä tosiaan vois koskea ollenkaan ja liikkuuhan nuo karvakasat koko asunnossa! Tuntuu hullulta ajatus!

Jostain myös luin että vaaraa ei niinkään ole sisäkissoilla et sen sais sellaiselta kissalta joka on ulkona ja napostelee pikkueläimiä!
Ja suurempi mahollisuus saada toksomoplas. on huonosti kypsennetty ruoka!

Oletko muuten tietoinen että miten tua toksmoplasma (mikä lien) sairastuttaa sikiön?
Katsos jostain luin ette 80% suomalaisista äideistä on negatiivisia. Ja niillä ois se vaara? Eli onko näin että jos oisin positiivinen en voisi saada enään tartuntaa enkä sairastuisi eikä se vaikuttaisi sikiöön. Näin ymmärsin jostain tutkimuksesta minkä luin mutta en tiedä ymmärsinkö oikein.

Silloinhan olisi meille edullista että se jo on meillä!

No joka tapauksessa kissat nukkuu sängyssä. Yhden yön kokeiltiin ja kissa itki ja raapi ovea koko yön eli kukaan ei nukkunut!

Meillä muuten taitaa olla sama laskettu aika ja samaa vuosimallia =)

Nyt täydellisten naisetn pariin =)
 
raksu81
Kiitos vaan kaikille kissakysymykseen vastanneille. Joku lintuihminen se myös kysyi, että miten on lemmikit suhtautuneet uuteen vauvaan, niin se kyllä kiinnostaisi muakin kovasti. Pelottaa vähän kissat + vauva yhdistelmä :\|

Netskuli En kyllä ymmärrä siitä toksoplasma (???) asiasta yhtään mitään. Neuvolasta lähettivät kokeeseen, jossa sekin kai testataan, mutta eivät ne siitä sen enempiä puhuneet. Saa nyt nähdä mitä testi näyttää.

Jos me halutaan, ettei kissat nuku samassa huoneessa (esim. kun tyttökissalla on juoksu), niin meiän täytyy lukita ne kahen oven taakse olkkariin, että voitas nukkua rauhassa ja sittenkin omatunto jyskyttää kun toinen kissa raapii ovea koko yön. Että en kyllä vakijärjestelyiks ottais. Sitten olen kyllä miettinyt, että kun vauva tulee, voiko kissat kuitenkaan nukkua samassa huoneessa vauvan kanssa...?
 
Löytypäs kiva ketju B) Minut voi lisätä listaan, toista odotan ja la 22.6. Tosin tuo päivä saattaa vaihtua sitten ultrassa.. Pääsispä jo sinne :D Jostain syystä vieläkin on jotenkin epätodellinen olo. Äklötystä on ollut muutamana päivänä, päänsärky on ainakin toistaiseksi hellittänyt mutta selkää särkee todella usein. Mites, harrastaako teistä kukaan mitää liikuntaa, mietin vaan että kuinka kauan uskaltaa jumpassa käydä?

EkaVekara ja ? 9+3
 
Annis: :hug: ja voimia!

raksu81: En ole ikinä kuullut ettei kissat sais nukkua jalkopäässä,mun mielestä ihan hyvin voi,tosin meiän kissoilla ei ole ikinä ollut minkäänlaista asiaa meiän makkariin,se halutaan pitää karvattomana paikkana. Meillä hiekkalaatikon tyhjentää mies,ollaan kyllä yritetty opettaa että kävisivät ulkona asioilla mut eipä nuo enää taida siihen oppia että vois kokonaan luopua hiekkalaatikosta. Käyvät siis päivittäin monta kertaa ulkona. Esikoista kun odotin neuvolassa sanottiin ettei mielellään hirveesti paijailis kissoja mut kyllä mie ainakin paijaan ja sit pesen vaan kunnolla kädet. Mun muistaakseni 1% kissoista Suomessa kantaa toksoplasmoosia eli todennäkösemmin sen saa huonosti pestyistä salaateista ym. ja huonosti kypsennetystä lihasta kun kissasta. Ja myös muistan lukeneeni et jos päivittäin sen hiekkalaatikon tyhjentää ei toksoplasmoosia ole viel tullu siihen kakkaan vaan tulee muutamassa päivässä se bakteeri siihen.
Meillä kissat tottu ihan hyvin vauvaan,eivät juurikaan ollu kiinnostunu. Mies otti sairaalasta vauvan vieressä olleen sideharson kissoille haisteltavaksi ennenkun tultiin kotiin mut eipä olleet siitäkään kiinnostuneita. Meillä siis kolme kissaa. Voi kuinka poika tykkää niistä kovasti ja kissat myös pojasta!

Oma napa: viikkoja 12 ja edelleen väsymystä ja huonoa oloa. Tänään kun vein pojan aamulla kerhoon niin heti kun pääsin kotiin niin äkkiä vessaan oksentamaan,sitte oli pakko pari tuntia nukkua ennenkun hain pojan kerhosta. Parempi olo on silloin kun saa nukkua pidempään. Nyt on paras lähteä nukkumaan.
 

Yhteistyössä