~KesäMassut 2007~

FISU74
Malla ja Annmari76 :hug: :hug:

Kävinpä ystäväni kanssa kaupungilla ja mentiin kemppariin
"haistelemaan".
No,löydettiinpä Biothermin raskausarpi voide.Pakkauksessa luki,että
todella hyvä RASKAUSAJAN voide joka ehkäisee arpien syntymistä.
Kaveripa sen sitte osti ja kotona luettiin englannin kielistä "käyttö-ohjetta"
niin siinä taas sanottiin ettei suositella missään nimessä käytettäväksi
raskausaikana!! Eikä myöskään imetys aikana.
Minusta aika mielenkiintoista.
Maahan tuoja taas kertoi että suomalaiset osaavat käyttää omaa järkeään
tällaisissa tapauksissa. Että heillä on lupa liimata sellainen tarra siihen.
Mitä mieltä olette?
Miksi tuo on suositus on laitettu jos se on ihan turvallista käyttää....
 
Heippa!!
Kattelinpa tuossa listaa ja siinähän hurja määrä meitä kesäkuisia äippiä!!
Ja meitä isomperheen äitejäkin on monta,useita äitejä jotka oottaa viidettä niinkun mäkin!!Olis kiva kuulla teidänkin kuulumisia!!

Täällä odotus sujuu ihan hienosti,vähän pahaolo onb hellittänyt.

Täältä myös halauksia vaikeuksissa kamppaileville,nämä alkumetrit on NIIN tuskaisia kun mitä vain voi tapahtua.
Voimia ja jaksamista,vaikka sanat on aika turhia...

Täällä taitaa olla muutama aktiivikirjoittaja jotka kirjoittelee enemmän.Tietty tulee tutuiksi paremmin ja heidän juttuihin vastataankin enemmän.
Musta ois vaan tuntunut jotenkin mukavalta että uusille ehtis sanoa teretulloo joukkoon,paitsi jos ei ole... =)

Ei vaan tule kirjoitettua vaikkei nyt kai tänne lupaa tarvitse että saa kirjoittaa.

On vähän ollut alakuloa ilmassa,kai ehtii tähän olotilaan paneutua nyt enemmän kun ei okseta niin lujaa.
Mutta ens viikolla on ultra ehkä sen jälkeen sitä uskaltais nauttia enemmän odotuksesta... =)
 
enni80 ; mitkä on lääkärikuulumiset??

malla; :hug: , mitä oikein on tapahtunut?

oma (. ); oltiin poitsun kanssa koko päivä liikenteessä ja päiväunet jäi sitten väliin... nyt sitten särkee päätä. On tässä kyllä ollut jo pari muutakin päivää ilman päikkäreitä, mutta nyt ei edes tullut lepäiltyä päivällä olleskaan.

Kyllähän tässä jo väsyttää... pojan saan 8 (toivottavasti) nukkumaan niin kömmin kyllä itse perässä!!

Ja kiitos kaikille onnitteluista!! :D

-Hiiviö & Elvis 9+4-
 
Tervehdys täältäkin pienen tauon jälkeen!

Voimia teille kellä nyt on vaikeuksia! Pistää kyllä nöyräksi.

On pitänyt tuon esikon kanssa kiirettä ja kun olen saanut hengähtää en ole tänne jaksanut raahautua. Väsymys on melkoinen, hohhoijaa. "Kateellisena" luen joidenkin 12 tunnin yöunista ja parin kolmen tunnin nokosista! Ei silti, en voi valittaa, esikko nukkuu yönsä heräämättä, että kyllä mäkin saan jopa 9 tunnin yöunia, ei paha!

Kuvottaakin, mutta ei kuitenkaan mitenkään kamalasti. Jotkut ruoat tekee pahaa, kinkkukiusausta esmes en saanut alas, enkä tämänpäiväistä hernekeittoa.

Mulla neuvola ens viikolla ja sanottiin kyllä, että aikaa pitää varata se sama kuin esikon kanssa, elikkäs 1,5 tuntia. Kai niillä nyt tiedot olis koneella, mutta kai ne sitten täytyy käydä uusimiseen läpi?! Minusta tuo aika tuntui hirmu pitkältä. Tässä pohdimmekin, että jos mies tulis mukaan ja pyydettäis mun äitiä, joka on tulossa tännepäin, olemaan lapsenvahtina sen aikaa. Katsotaan pyydetäänkö, kun se tietty edellyttäis, että ensin kerrotaan tämä ilouutinen :D :heart: Mies haluais tulla mukaan. Ei hänellä nyt muuten siellä mitään virkaa ole, mutta jos sattuis sydänäänet kuulumaan, niin olis ihanaa hänenkin kuulla ne. Esikon kohdalla ei ollut ekalla kertaa mukana, kun en tajunnut silloin, että siellä mitään kuunnellaan ja se oli kyllä niin liikuttava hetki, että sen sois toisellekin. Oli sitten toki myöhemmillä kerroilla mukana, että sai sen jumputuksen kuulla.

Mitähän sitä sitten kirjoittais? Ei tässä kai kummempia. Aika kuluu tässä alussa niin hitaasti, kun on tavallaan realiteetit mielessä ja ei oikein uskalla vielä kunnolla iloita ja vaan odottaa pääsevänsä ultraan tai edes neuvolaan. Odottavan aika on pitkä..

Voikaa hyvin, kaikki!

Äiti4, soititko ikuna kysyäksesi siitä inkivääristä? Ihan mielenkiinnosta, että mitä sanottiin?

t. feverish 7+6

mitenkäs tää muuten menee...olenko huomenna yhdeksännellä viikolla vai onko vasta kahdeksas? Tätä(kään) en ole vieläkään hoksannut?

 
Moiks!

Sainpas taasen kerran raahauduttua koneelle vaikka olo on aivan kaamea! Taasen tullu uusia kesämassuja mukaan, tervetuloa!! :) Tsemppiä kaikille joiden tilanne epävarma!!..niin toivon että kaikki on lopulta hyvin.
Hiiviö, sulla oli synttärit, paljon ONNEA vaikkakin "hieman" myöhässä :flower:

Mulla oli tänään toinen neuvola..jutusteltiin ja katteltiin painot, verenpaineet, hempat ja otettii pari putkea verta. Paino oli tippunu (vaan) kilon oksentelun takia mitä ihmettelen suuresti kun näyttää et olen enemmänkin kuihtunu. Sydänääniä kuunneltiin, muttei saatu vielä kuulumaan, vaikkakin vauvan syke näkyi kyllä ruudulla. Kuulema ihan normaalia ettei kuulu ennenkun se 10-11 viikkoa täynnä :)

feverish sinäkö olit inkivääristä kyselly ja moni muukin. Mulle neuvolan täti sanoi että apteekkiin myyntiin päässeet tuotteet käy läpi monia monia erilaisia "seuloja", joten ei siellä voida myydä raskaana oleville tarkoitettuina uotteita joista olis vaaraa millään lailla. Hitto kun lääkäreiden, terkkareiden ja apteekkarien tiedot menee ihan ristiin nii ei tiedä mitä uskoa!!

Pitkästä aikaa vietän yksin iltaa kun mies lähti kaverinsa kans lätkämatsia kattoo :) odotan tässä jo kuumeisena että HOUSE alkais :LOL: niin paras!

Vointeja kaikille tasapuolisesti!!!

:hug:
 
Tervehdys kaikille ja :hug: epävarmuudessa eläville!

Itselläni on onneksi kerrottavana hyviä uutisia, sillä tänään olin yksityisellä gynellä ultrassa (maksoi 128 euroa! :eek: );
masussani asustelee vilkasliikkeinen vauva, jonka pääperämitta on 33mm eli vastaa täysin viikkoja! :heart: =)

Nyt vasta uskon, että todella olen raskaana ja tulossa kolmatta kertaa äidiksi.
Lääkäri sanoi, että pahin riskiaika on jo ohi, kun mitään vuotoja ei ole ollut ja kohdunsuu on hyvin kiinni, eli helpotti siltäkin osin...

Isänpäivänä miehen veljen vaimo arvasi odotuksemme, kun en pystynyt anoppilassa juomaan kahvia, joten ei taida kovin kauaa pysyä keneltäkään salassa perheenlisäyksemme. :saint: :whistle:

Keksin eilen masuasukillemme ihanan kutsumanimen, joka tulee niiden päivien nimpparisankareilta, jolloin plussasin ja jolloin näin ultrassa vauvamme ekan kerran... :LOL: :LOL:

Onnellisissa tunnelmissa Riina-Niina + satuaarre 10+2
 
Heippa!

Olipas jotenkin niin monella surullisia tai huolestuttavia asioita kerrottavana :hug: Oikein paljon tsemppiä teille! Toivottavasti teillä muuttuu vielä parhaaksi päin kenellä on epävarma tilanne raskauden jatkumisen suhteen!

Mulla on aina vaan huonompi olo. Oon aivan voimaton, ei jaksa laittaa ruokaa tai käydä kaupassa eikä juurikaan leikkiä pojan kanssa. Ei olla ulkoiltukaan kunnolla pitkään aikaan. Eineksiä ollaan syöty jo useempi päivä. Miehestä on tosi paljon apua, mutta en tiedä kuinka kauan sekään jaksaa, kun tekee kuitenkin yötyötä ja sillä on jäänyt mun takia aika lyhyeksi päiväunet. Nyt sitten poika tuli vielä kipeeksi eikä meinaa käydä millään nukkumaan. Viime yönäkin heräili tunnin välein :(

Täytyy varmaan kokeilla jotain vitskuja jos niillä sais vähän puhtia päivään! Ja tulis jo pian se kuuluisa toinen kolmannes, jolloin kaikki pahoinvoinnit lähtee pois ja jäljelle jää vain huoleton ja energinen odotus
=) Ainakin suurella osalla odottajista ;)

Ja anteeksi tämä kulmien kurtistelu ja kitinä! Ymmärtääkseni tänne saa voivotella kurjia tuntemuksiaan ilman omantunnon tuskia. Jos jotakuta ahdistaa, niin jättäköön kirjoitukseni omaan arvoonsa...

Menis nyt viikot vähän nopeemmin... -ebbuliini rv 7+6-

p.s. Maksoin hämeenlinnassa 51 e alkuraskauden ultrasta kelakorvausten jälkeen. Ilmeisen vähällä pääsin!?<br><br>
 
Terveisiä täältä yötyön parista!

Tosi kurjia uutisia monella :'( Oikein paljon voimia ja tsemppiä teille kaikille :hug: Toivottavasti asiat kääntyisivät kuitenkin parhain päin.

ebbuliini: Juu ilman muuta saa kitistä ja voivotella! Kyllä tässä itse kullakin löytyy aina jotain valituksen aihetta... Kuten mulla tästä ylirankasta työnteosta...
Viime yön olin jo töissä ja vaikka nukuinkin käytännössä katsoen koko päivän, niin silti tuntuu aivan ylivoimaisen rankalta. Ei jaksais millään pysyä hereillä \|O Ja vielä olis yks yö tän jälkeen... MÄ EN JAKSA! Eipähän tartte taas miettiä mitä vapaa päivinä tekee, taitaapi mennä nukkuessa.

Hyvä homma oli se kun sain eilen uuden työsopimuksen kesäkuun loppuun saakka! Nyt ei tarvii niin jännätä jos raskaus paljastuukin jo. Sillä vaikkei raskauden takia saiskaan olla uusimatta sopimusta niin ihan varmana eivät olis ainakaan noin pitkälle kirjottaneet jos tietäsivät miten asian laita on. Kyllä nää meidän bossit sen verran kieroa porukkaa on.

Mäkin kävin Hämeenlinnassa noissa alkuraskaus ultrissa ja maksoin kans jotain n. 50 e niinkuin ebbuliini. Ei tosiaankaan vaikuta kovin pahalta hinnalta kun vertaa esim. Femedan (muistinkohan nimen oikein) hintoihin.

Eipä tälläkertaa ihmeempiä!

Teppana & pikku-ukko 9+2 <br><br>
 
En koe tätä keskusteluketjua "omakseni" täällä ei puhuta muusta kuin omasta ruusunpunaisesta odotuksesta.Osan kuulumisia kysellään ja toiset sivuutetaan vaan.
Voin yhtähyvin kirjoitella päiväkirjaan tai vaikka lehden sivuun näitä asioitani.
Eivätpä ne ole kiinnostaneet aiemminkaan,saako täällä huomiota vain ja ainoastaan ikävillä asioilla??

No,jatkakaa te samaa rataa.Vaan lukastakaa ketjua taaksepäin,kuinka moni kirjoitus ohitetaan ja tuijotetaan omaa napaa vain!!

Heipat!
 
En koe tätä keskusteluketjua "omakseni" täällä ei puhuta muusta kuin omasta ruusunpunaisesta odotuksesta.Osan kuulumisia kysellään ja toiset sivuutetaan vaan.
Voin yhtähyvin kirjoitella päiväkirjaan tai vaikka lehden sivuun näitä asioitani.
Eivätpä ne ole kiinnostaneet aiemminkaan,saako täällä huomiota vain ja ainoastaan ikävillä asioilla??

No,jatkakaa te samaa rataa.Vaan lukastakaa ketjua taaksepäin,kuinka moni kirjoitus ohitetaan ja tuijotetaan omaa napaa vain!!

Heipat!
 
MALLALLE
Hei,siks tää kiva palsta onkin kun saa omaan napaan tuijottaa.Kaikki on vapaaehtoista.Jollei tunne omakseen ei kantsi vierailla sellaisilla sivuilla.
Ehkä Mallalla nyt oli kiukku päivät mutta sitä vartenhan nää sivut on kans. Tuu takas vaan,käyt kuitenkin lueskeleen välillä.
 
tässä tulee taas tarinaa omasta navastani ja vielpä ikävää sellaista, että ei kannata lukea jos siltä tuntuu!!!!
Eli eilen menin aamulla sairaalaan, sielä ultrattiin ja todettiin että tuulimuna se on. No minä halusin siltä istumalta sitten keskeyttää koko raskauden, että pääsisin yli koko asiasta joskus. Jäin siis sairaalaan ja lääkkeellinen keskeytys tehtiin, äsken tulin kotiin ja ihan hyvä olo on jo nyt. sain sairaalassa itkeä ja miettiä asioita rauhassa ja kiitos kipulääkkeitten sain yönkin nukuttua.
Jos joskus vielä raskaaksi tulen niin alkuraskauden ultraan menen kyllä!!! näillä viikoilla on aika raskasta tajuta ettei sisällä kasvakaan mitään. Ja sen ymmärtää nyt konkreettisesti että lapsia saadaan ei tehdä.
Nopeassa tahdissa on nyt koettu monta eri tunnetta ja nyt hetken rauhoitumme. sitten toivottavasti liityn taas kuumeilijoihin ja pääsen odottajiin ja toivon kovasti että vielä jonain päivänä myös synnyttjiin voin liittyä.

KAIKILLE HURJASTI ONNEA MATKAAN!!

Malla: selailin kehotuksestasi viestejä taaksepäin ja totesin, että voisithan sinä itsekin kommentoida muidenkin elämää kuin vain omaasi. Tosin mielestäni tämä palsta on juuti ihana, kun voi tänne purkaa asioitaa odottamatta että niitä hirveämmin edes ruodittaisiin. Onnea sinullekin tulevaan!
 
Tästä ketjusta sen verran, että musta tää on niinkuin kollektiivinen päiväkirja, eli siis kaikki kirjoittelee kuulumisiaan sillon tällön, toiset enemmän, toiset vähemmän ja kommentoida saa jos haluaa. Pakko ei ole. Ilmapiiri tässä ketjussa on tosi positiivinen ilmeisesti verrattuna joihinkin muihin ja oon itse ainakin siitä tyytyväinen. Mulle tää palvelee tarkoitusta, eli käyn katselemassa miten muilla samassa tilanteessa olevilla menee ja heittelen sekaan omia juttujani. Malla kyllä sun kirjoitukset on huomattu ja olen minä ainakin niihin samaistunut paljonkin (myös masennus takana, mutta eri syistä..), en vaan halunnut alkaa puimaan juuri esimerkiksi tuota ikävää asiaa täällä. Ei monen muunkaan odotus ole täällä ruusunpunaista onnea, mutta silloinkun se sitä on niin on sellaista ihan kiva lukea.
Jos kuitenkin vielä käyt lukemassa näitä juttuja niin toivon ihan oikeesti sulle tasapainoista ja onnellista loppuodotusta ja vauva-aikaa!

Sisi ja bébé 11+2
 
Voi ennipieni, iso :hug: sinulle ja paljon paljon voimia jatkoon!! Tuollaiset uutiset on aina niin raskaita ottaa ja käsitelläkkii. :heart:

Ja malla, olet yksi niistä joka on varmasti eniten kertonut omasta elämästään ja tavoistaan ja olen kyllä aina ihan ajatuksella lukenut sinunkin kuten kaikkien muidenkin kirjoitukset. Olen kyllä miettinytkin että kuinka jakselet kun ainakin sanomas perusteella miehes vaatii aikamoista jämptiyttä vaikka sun olo olisikin kehno. Jotenkin tulee vaan vastattua sellaisiin toisten kirjoituksiin jotka koskettaa itteään jollain tapaa ja kun jollekin jotain on sattunut niin tekee mieli sanoa miten pahoillaan on. Tule takaisin vaan letkaan jutustelemaan, täällä on tilaa kaikenlaisille kirjoittajille eikä kenenkään tarkoituksena ole loukata tai tietoisesti ohittaa/suosia joidenkin tiettyjen viestejä
:hug:

Hmm, nyt lähden oksulle ja sit alan siivoamaan :)
 
enni80; Paljon voimia! Vaikutit suhtautuvan suht hyvin asiaan.. Onnea tulevaan ja paljon plussatuulia, kunhan koet vain olevasi valmis yrittämään uudestaan! Tule joskus vielä kertomaan kuulumisiasi tänne, jos vain jaksat/haluat!

Malla Hyvä kuulla, että kaikki on kuitenkin raskautesi osalta hyvin. Ikävää, ettet ole nauttinut seurastamme ja koet meidät lässyttävinä, omaan napaansa tuijottavina, ruusunpunaisten lasien takaa katsovina äiteinä. No makuja on monia, minä olen ainakin tykännyt :) Joka tekstit tulee luettua, myös kommentoin, jos asiaa on tai tietoa johonkin ongelmaan. Mutta välillä tulee sitten vain kerrottua omia kuulumisia. Onnellista odotusta loppuraskautesi ajaksi!! :D

Ja sitten se oma napa;

Ihanaa kun ukko tulee huomenna kotiin!!! Ikävä on jo. Ja esikoinenkin on ollut aika villillä päällä, kun näkee vaan mua koko ajan.
Viikko pitäisi vielä jaksaa odottaa sitä sydänäänten kuulumista...

Joku täällä kyllä kertoi, että oli kanssa kuunneltu sydänääniä, mutta ei näkynyt sydän ku vaan monitorissa....?? Kun mulla tosiaan aina välillä 'tuikahti' sydän siinä, mitään ei kuultu, eikä mulle oikein selvinnyt, mitä se oli.... Olisiko sulla joku selitys asialle??

-Hiiviö & Elvis 9+5-
 
Hiiviö juu kävin eilen neuvolassa ja yritettiin kuunnella sydänääniä muttei kuulunnu. Siitä ihme monitorista kuitenkin näkyi aina välillä yli 150 menevä syke, eli se oli vauvan syke :) Selitykseksi sanoi, että se laite millä kuunteli nii havaitsi sen sykkeen muttei ääntä vaan kuulunu muiden kohinoiden takaa vielä. Mun oma pulssi kuului tuosta navan alta tosi kovana ja sanoi että voi olla napanuorasta tuleva syke..?? Noh, onneks tietää ultran perusteella elämää olevan niin en niin kauhistellu vaikkei äänet kuulunukkaa.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 16.11.2006 klo 18:40 feverish kirjoitti:
Tervehdys täältäkin pienen tauon jälkeen!

Voimia teille kellä nyt on vaikeuksia! Pistää kyllä nöyräksi.

On pitänyt tuon esikon kanssa kiirettä ja kun olen saanut hengähtää en ole tänne jaksanut raahautua. Väsymys on melkoinen, hohhoijaa. "Kateellisena" luen joidenkin 12 tunnin yöunista ja parin kolmen tunnin nokosista! Ei silti, en voi valittaa, esikko nukkuu yönsä heräämättä, että kyllä mäkin saan jopa 9 tunnin yöunia, ei paha!

Kuvottaakin, mutta ei kuitenkaan mitenkään kamalasti. Jotkut ruoat tekee pahaa, kinkkukiusausta esmes en saanut alas, enkä tämänpäiväistä hernekeittoa.

Mulla neuvola ens viikolla ja sanottiin kyllä, että aikaa pitää varata se sama kuin esikon kanssa, elikkäs 1,5 tuntia. Kai niillä nyt tiedot olis koneella, mutta kai ne sitten täytyy käydä uusimiseen läpi?! Minusta tuo aika tuntui hirmu pitkältä. Tässä pohdimmekin, että jos mies tulis mukaan ja pyydettäis mun äitiä, joka on tulossa tännepäin, olemaan lapsenvahtina sen aikaa. Katsotaan pyydetäänkö, kun se tietty edellyttäis, että ensin kerrotaan tämä ilouutinen :D :heart: Mies haluais tulla mukaan. Ei hänellä nyt muuten siellä mitään virkaa ole, mutta jos sattuis sydänäänet kuulumaan, niin olis ihanaa hänenkin kuulla ne. Esikon kohdalla ei ollut ekalla kertaa mukana, kun en tajunnut silloin, että siellä mitään kuunnellaan ja se oli kyllä niin liikuttava hetki, että sen sois toisellekin. Oli sitten toki myöhemmillä kerroilla mukana, että sai sen jumputuksen kuulla.

Mitähän sitä sitten kirjoittais? Ei tässä kai kummempia. Aika kuluu tässä alussa niin hitaasti, kun on tavallaan realiteetit mielessä ja ei oikein uskalla vielä kunnolla iloita ja vaan odottaa pääsevänsä ultraan tai edes neuvolaan. Odottavan aika on pitkä..

Voikaa hyvin, kaikki!

Äiti4, soititko ikuna kysyäksesi siitä inkivääristä? Ihan mielenkiinnosta, että mitä sanottiin?

t. feverish 7+6

mitenkäs tää muuten menee...olenko huomenna yhdeksännellä viikolla vai onko vasta kahdeksas? Tätä(kään) en ole vieläkään hoksannut?

:wave: En koskaan soittanut neuvolaan, mutta kävin apteekissa kyselemässä tuotteesta, niin sieltä sain vähän ympäripyöreitä vastauksia. Farmaseutti sanoi vain että onhan inkivääriä käytetty jo iät ja ajat matkapahoinvointiin, mutta lääkkeeksihän sitä ei ole rekisteröity. En oikein saanut vastausta siihenkään, että onko tuote tutkittu vai ei. Eli kun en ihan saanut varmaa vastausta, niin en ole niitä enää syönyt, ostin Multitabs raskaus monivitamiinia ja se on hiukan auttanut väsymykseen ja pahoinvointiin. Onneksi 27.11. on neuvola, jos sitten kuuluisi sydänäänet, viikkoja silloin 10+1, kun pyörii tuo tuulimunaraskaus mielessä!

Mukavaa viikonloppua kaikille =)
 
raksu81
:hug: Ennille!

Malla
Kyllä minustakin joskus tuntuu, että tällä palstalla ihmiset näkee kaiken vaan jotenkin ruusunpunaisesti ja siksi ei uskalla tänne purkaa jos kaikki fiilikset onkin ihan alamaissa. Nyt kun fyysinen olo on kohentunut on toisaalta ollut paljon onnellisempi henkisestikin. Lisäksi joskus ärsyttää kun on tosiaan itsekin kysynyt monta kertaa asioita ihmisiltä, mutta kukaan ei vastaa. Toisaalta ajattelen, että eihän sitä tosiaankaan pakko kenenkään ole vastata enkä itsekään vastaa läheskään joka asiaan.

Palaan silti tänne joka päivä katsomaan miten muilla menee ja on lohduttavaa lukea muiden samankaltaisista tuntemuksista ja asioista. Ja voin hyvin vain katsella viestejä kirjoittamatta itse mitään. Ja mistä sitä sitten oikein voi kirjoittaa jos ei ittestään?

 
elin
Iso :hug: Ennille! Voimia!!!

Malla kiitos tähänastisesta seurasta! Tulehan nyt välillä kertomaan kuulumiset, jos ei palstailu muuten tuntunut omalta jutulta! Onnea odotukseen! :)

Onko joku nyt uskaltanut käyttää sitä raskausinkivääri -valmistetta? Itsellä tosin alkaa jo vähitellen paha olo helpottaa, joten taidan kyllä selvitä ilman. Jaksamista vaan kaikille, jotka viettävät aikaa pää pöntössä...

( . ) Mä pääsen vihdoin ens maanantaina neuvolaan ja sitten heti tiistaina on np-ultra! Jipii!!! :D

Elin & Saara-Antero 10+5
 
Moikka kaikille!

Tuntuipa oudolta olla pari päivää hiljaa, kun ei ollut kirjoitusfiilis... Yritän nyt sitten muistaa kaikki kerralla.

Tervetuloa uusille myös mun puolesta (ja anteeks niille, joille en muistanut / tajunnut toivotella) ja voima-:hug: :hug: :hug: huolista murehtiville! Toivottavasti saatte hyviä uutisia ja pääsette iloitsemaan odotuksesta. Enni80 tosi paljon :hug: :hug: :hug: ja voimia jatkoon... Toivottavasti uusi plussa tulee sitten, kun olet siihen valmis ja saat iloita loppuun asti. Tule ihmeessä kertomaan välillä kuulumisia... Tulee ikävä tippuneita.

Malla... Olen pahoillani, ettet kokenut porukkaa ja juttuja omaksesi. Itse luen monien muiden tavoin kaikkien kuulumiset ja mielelläni kommentoin, jos on jotain sanottavaa. Huonomuistisena laitan ihan ylös kenelle aion mistäkin aiheesta kommentoida, :saint: mutta välillä silti unohtuu tai jää vain jotenkin lukiessa tajuamatta. Omaa napaani myös tuijottelen ahkerasti, mutta mielestäni se kuuluu tällaisessa pinossa asiaan. Itse olen kokenut tämän porukan lämminhenkiseksi ja avoimeksi (vaikka joskus ei kysymyksiini löydykään vastaajaa), mutta erilaisina persoonina koemme asiat eri tavalla. Olisi mukavaa, jos jossain vaiheessa palaisit. Kaikkea hyvää odotukseesi ja elämääsi! :hug:

Ja sitten sitä kuluisaa omaa napaa... Länsirintamalta ei mitään uutta. Samaa väsymystä ja ajoittaista etovuutta, mulla tosin ei vitamiinit piristä yhtään. Ultraa odotan kuin kuuta nousevaa (Enää viikko... Jipiiiii!!!!) ja mielessä pyörii pelonsekaiset jossittelut. Kävelyllä oon yrittäny käydä ainakin joka toinen päivä tuulettamassa päätä ja pitämässä kuntoa yllä, mut väsymys vie välillä voiton... Ei tule lähikauppareissusta lenkin veroista, mut kun sinne keskustaankaan ei millään jaksa vääntäytyä kunnon lenkistä puhumattakaan. Tänään on pakko ja hyvä niin.

Joku laittoi jollain sivustolla linkin sellaiselle ravintolaskurisivulle. Kävin ihan uteliaisuuttani tekemässä ja se väitti, että mä syön liian vähän, vaikka omasta mielestä syön ihan riittävästi (vähän väliä on nälkä). Osan vitamiineista ja kalsiumista saan kyllä tableteista silti. En oikein tiedä mitä tosta pitäis ajatella, mut huolestuakaan en osaa. Uskon kuitenkin vauvan saavan kaiken tarpeellisen. Laitan tähän sen linkin, jos joku haluaa käydä katsomassa. http://www.valio.fi/ravintoainelaskuri/ravintoainelaskuri.swf

Teppana ja Ebbuliini... Entisenä Hämeen asukkina jäin miettimään ollaanko ehkä tavattu joskus. Jos rohkenette kertoa tarkemmin missä vaikutatte, laittakaa vaikka yv:tä. Ihan uteliaisuuttani oikeaastaan mietiskelen, kun niillä nurkilla edelleen välillä poikkean.

Taidan tässä vaiheessa kurkkia mitä muualla jutustellaan ja valmistautua sit kaupungille lähtöön. Mukavaa päivän jatkoa! :wave:
 
Heippa!

Ennille
:hug: ja vaikutat hyvin rauhalliselta, vaikka aivan varmasti vaikea asia joka tapauksessa olisi tilanteesi kenelle tahansa.

Teppanalle
Olen samassa tilanteessa kuin sinä eli teen kolmivuorotyötä ja kyllähän se mietityttää että kuinka sitä jaksaa yövuoroissa valvoa, saati sitten myöhemässä vaiheessa kun raskaus on jo pidemmällä.

Minusta on aivan ihana käydä lukemassa melkeinpä päivittäin muiden kirjoittamia kuulumisia, vaikka itse aika harvoin kommentoinkaan. Vastailen tai kirjoittelen silloin kun jotain sanottavaa on.

Kyllähän se mietityttää että onko kaikki hyvin pikkuisella, kun ensimmäinen neuvola aika on vasta 1,5 viikon kuluttua, toivottavasti siellä tulee varmuutta asiaan eli toivottavasti ultraavat tai yrittävät kuunnella sydänääniä. Itse kun en käynyt alkuraskauden ultrassa. Nyt asia on vielä enemmän pyörinyt mielessä kun on palstalla lukenut ikäviäkin uutisia. Olen säästynyt oksenteluilta vaikka joinakin päivinä on kuvottavaa oloa, jaksamista niille joilla on jatkuvaa pahoinvointia.
:)
 
elin
Kiitos hyvästä linkistä PikkuMyy! Kävin kokeilemassa ja kauhistumassa huonoa kalsiuminsaantiani... Olin vielä mielestäni saanut juuri tänään käytettyä tosi paljon maitotuotteita! :eek:
Mutta linkki oli mainio käytettäväksi köksän ravitsemustunneillekin!

Täytyy muuten vielä sen verran kommentoida ihan yleisesti tätä pinoa, että todella positiivisia kesämassuja on pinoon kertynyt! Moni muukin on ilmeisesti saman huomannut. Täällä on kyllä uskaltanut ihan vapaasti vinkua ja kitistäkin välillä, eikä kukaan käske olla hiljaa. Jotta kiitosta vaan! :flower: :)
 
Yhdyn puheissani edelliseen puhujaan eliniin. Täällä saa todellakin (ja pystyy) puhumaan mistä vaan ja käyn joka päivä lukemassa teidän kuulumisia, vaikka en itse aina kommentoikaan! On ihana lukea muiden tuntemuksia ja oireita raskaudesta ja tuleekin tunne, ettei oo yksin esim. tän pahoinvoinnin kanssa! Tämä on sitä niin kutsuttua vertaistukea, jota me kaikki varmasti tarvitsemme!

=)

Itellä samat oireet jatkuu niinku ennenkin, mutta todella toivon, että pahoinvointi loppus kokonaan! On tää vaan iin kauheeta! :x :( Mutta ehkä mä kumminkin sen kestän, ku tiiän, mitä saa sit lopulta odottelun jälkeen :heart:

Mulla ois siis eka ultra 4.12, alkuraskauden ultrissa en ees oo käynykään. Ihana realisoida tätä tunnetta! Toivottavasti kaikki on hyvin...


Harmi, ku näitä tippujia on niin monta ny ollu... jaksamista ja voimia vaan! :hug: Kellekään ei kyl tota toivois...


Tämmösiä. Menihän tää taas oman napansa tuijotteluks, mutta kuten joku jo kirjoittikin; mistäs muustakaan sitä kirjottelis?! Ollaan kuitenkin positiivisia, ja miettikää: ihana viikonloppu edessä! Saa kerrankin levätä! =)

Terveisin: Väsynyt mutta onnellinen Kesäheinä-81 9+4 :heart:
 
Enni80: :'( :hug:

Ebbuliini: Mulla on ollu ihan samanlainen voimaton olo,nyt ehkä ihan pikkasen alkaa helpottaa. Ruokaa en ole jaksanu tehdä eli eineksiä meilläkin on käytetty,joskus kun on ollut pikkasen pirteempi olo olen pojalle ja miehelle tehny "oikeeta" ruokaa,ite en pysty kotiruokaa syömään,ainoastaan perunaa ja makkaraa,kaikki muut ällöttää. Ulos en oikein jaksa pojan kans lähtä,mut onneksi mies usein menee pojan kanssa ulos. Aika hyvin poika itsekseen leikkii kun makaan sohvalla,olen levittäny sohvan että pystyy siinä vieressä leikkimään. Ja lastenohjelmia kattoo minusta liikaa mut on vaan joskus pakko laittaa muumit tai titi-nalle pyörimään kun ei jaksa enää leikkiä vaan alkaa hillumaan. Mut olen ajatellut niin että tää on lyhyt aika ja kohta luultavasti olo on paljon parempi nii sit jaksaa touhuta pojan kanssa ja tehdä ruokaa ja kotihommia. On kyllä niin sekasta että en kehtaa ketään vieraitakaan pyytää käymään. Mie alotin nyt vasta syömään niitä Multitabs 2+ vitamiineja kun neuvolassa sanoi että mielellään vasta rv12 jälkeen. Pakko syödä niitä jos vähä auttais tähän väsymykseen. Kokoajan kyllä saa olla jotain syömässä,taas on nälkä vaikka vasta söin.

Pari asiaa unohtu mitä piti kirjottaa...


Hiiviö: Kiitos kauratyynyvinkistä. Tilasin itelle sellasen kun mulla on usein niskat ja hartiat ihan jumissa. Eilen särki koko päivän päätä kun niskat oli niin kipeet.

Sitte piti kysyä että ketkä on jo kertonut perheen muille lapsille vauvasta? Me kerrottiin pari päivää sitte np-ultran jälkeen ja nyt poika tulee aina silloin tällöin juttelemaan masun lähelle ja kysyy: "mitä olet vauva tänään tehny?" :LOL: <br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 17.11.2006 klo 15:06 NallePuh kirjoitti:
Sitte piti kysyä että ketkä on jo kertonut perheen muille lapsille vauvasta? Me kerrottiin pari päivää sitte np-ultran jälkeen ja nyt poika tulee aina silloin tällöin juttelemaan masun lähelle ja kysyy: "mitä olet vauva tänään tehny?" :LOL:
Voi miten suloista :heart: "mitä olet vauva tänään tehnyt" =)

No me ei olla kerrottu, kun esikko on vasta vuoden, eipä paljon kannata. Mitenkään väheksymättä kultani älykkyyttä, mutta kuiteskin. Mietinkin, että kun la lähestyy, että kannattaisko lainata jotain "meille tulee vauva" tyylisiä lastenkirjoja? Ikää olis pojalla silloin 1 v 8 kk, että en tiedä auttaisko se yhtään. Niin meinaan siihen shokkiin, mitä se tulee olemaan..

Olen todella pahoillani Enni! Kaikkea hyvää kaikesta huolimatta :hug:

Tuo kauratyyny on todella hyvä kipeiden paikkojen lievittäjä. Ja sitähän voi käyttää myös kylmäpakkauksena. Mulla on sellainen ollut jo vuosia ja olen käyttänyt menkkakipuihin, vatsan päälle kun laittaa niin lievittää hyvin. Ja sitähän voi käyttää sitten kesäkuussakin!! Meinaan supistuskipuihin. Niitä on sairaalassakin käytössä, kyllä ne vähän ainakin auttoi, mua ainakin.

Mä olen myös huono kommentoimaan muiden juttuja, jotenkin joskus tekis mielikin, mutta sitten kirjoittaesa ei muista kuka oli kirjoittanut mitäkin tai sitten ajattelee, että ketä kiinnostaa mitä mullakin nyt olis tuohon sanottavaa. Tämä interaktiivisuus varmaan lisääntyy jahka opimme tuntemaan tässä kuukausien varrella :)

Anteeksi jos toistan itseäni, mutta kun en saanut vastausta :kieh: ;) jos rv on nyt 8+0, niin sanotaanko, että olen kahdeksannelle vai yhdeksännellä viikolla, mitäh?

 

Yhteistyössä