~KesäMassut 2007~

Mä uskon kans että Pikku-Myy kaikki on ihan hyvin!! Ja tuo ettei vuoto ole lisääntynyt on hyvä merkki.Nostoja kannattaa varoa.

Mä kirjaan lyhyesti kn käsi on kippeee...

Nalle puh!!Sä ootat tyttöä!!! =)
Mä olin reilu vuos takaperin ihan samassa "jamassa" siis himotus oli salaatteihin ja vaalee tonnari!!Sekä siihen raejuustoa ja tomaattia,kurkkua ja fetaakin laiton...Aijai..Iltaisin vedin ison purkillisen tuota herkkua..

Nyt ei tee sitä mieli yhtään.Poika tahtoo suolaista,eli pitsaa,hamppia,suolasia ruokia,oon lisäånnyt suolaa jkaikkeen kokkaukseen!!

Jännä juttu ja suklaa ei MEE alas...Mä kun haluaisin mutta poika ei...PAri haukkua saan otettuu ja sitt tyssää....
Samaten jätski...

Noo,pojat on poikia!!! =)
 
Joo, pidetään sitten tää pitempi ketju, itsekkin olin tosiaan sitä mieltä, että parempi näin. Mukavaa sitten ihan viimeisillään käydä lueskelemassa tota alkupään ketjua ja miksei tietty muulloinkin :D

Olipas ihanaa käydä kurkkimassa tilille kun oli veronpalautukset tulleet :D Saatiin tänä vuonna miehen kanssa niin hyvät palautukset, että lähdetään koko perhe hiihtolomalla viikoksi lappiin :D

Melkein kaikki jouluhankinnatkin on jo tehty niin ei tartte niihinkään enää sijoittaa.

Olikos teillä millainen tuuri verojen kanssa?

Aiheesta viidenteen, saisi tota luntakin jo tulla, kauhean kurjan näköistä ainakin täällä etelässä kun harmaata ja vettä sataa :(

-Hiiviö & Elvis 12+2-
 
Moi!

Vieläkö mahtuu uusi jäsen kasvavien kesämassujen joukkoon?
Olemme vm.-84 ja odotamme esikoistamme syntyväksi 13.6.07. synnytyssairaala OYS.

Olen täällä jo pidempään taustaillut, mutta vasta nyt tuon maagisen 12-viikon rajan ja np-ultran jälkeen uskaltaudun pikkuhiljaa liittyä joukkoonne..
Odotus tuntunut tähän asti niin uskomattoman epätodelliseslta, takana lähes neljän vuoden lapsettomuus ja hoitoja. Myös melkolailla oireeton ollut raskaus.
Oli aivan mahtavaa eilen nähdä oma pikkuinen polskimassa masussa. Miehelläkin tuli tippa linssiin :heart:

Maha ei täällä ole kasvanut tippaakaan, tosin pieni "kova" kohta tuntuu, kätilö sanoikin siellä meidän Hiliman köllöttelevän. Liikkeitä tuon mahan kasvun ohella odotan innolla:)

Nyt suklaakalenterin syöntiin. Mies masuvauvalle osti smarties-kalenterin, hih...

KuuttiPieni ja Hilma 12+6
 
Voi kökkiäinen kun en muista koskaan kopioida tekstiä ennen lähetystä. Taas meni kirjotukset hukkaan...

Tervetuloa KuuttiPieni!!

PikkuMyy No kyllä on vauva säikäyttänyt, onneksi kaikki näyttäs olevan nyt kunnossa. Mulla oli vähän samanlainen tilanne viime raskaudessa. Oltiin justiin lähdössä kesälomareissulle ja lähtöpissalla käydessä housut olikin veressä. Verta tuli tosi paljon ja ei muuta kun kiireellä päivystykseen. Verta tuli kuin härän kurkusta ja olin ihan varma ettei vauva voi ikinä selvitä sellaisesta vuodosta. Viikkoja oli silloin kans jotain 13. Ultrassa kuitenkin vilkutteli hyvin voiva sikiö ja veren vuodon syyksi paljastui etinenistukka joka sitten reunasta vuosi. Ottivat mut sairaalaan pariks päiväks vuodelepoon ja vuoto rauhoittukin. Kotiin päästyäni jouduin makaamaan lääkärin määräyksestä vielä kuukauden päivät. Raskaus jatkui hyvin ja terve vauva syntyi. Ota nyt sinäkin tosi rauhallisesti ja lepäilet paljon.

Pitkän ketjun kannalla minäkin ehdottomasti olen. Kiva käydä raskauden edetessä aina lueskelemassa noita alkuviikkojen tunnelmia.

Mahan kasvusta Mulla kans on selkeesti toi masu pullistunut noista makkararöllyköistä huolimatta. Varsinkin selinmakuulla tuntee hyvin kuinka kohtu on kasvanut. Housutkin on alkanut nyt vähän kiristää, etenkin istuessa. Ei tee mieli pitää mitään kireitä housuja vaan mielummin lökäpöksyjä.

Mullakin on torstaina sitten se np-ultra. Jänskättää hurjasti. Eniten jännittää ja vähän pelottaakin, että onko vaavi vielä hengissä.

Teppana & pikku-ukko 12+? (en nyt just muista montako päivää...)<br><br>
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 11:34 Teppana kirjoitti:
Mullakin on torstaina sitten se np-ultra. Jänskättää hurjasti. Eniten jännittää ja vähän pelottaakin, että onko vaavi vielä hengissä.
Sama vika täällä. Vajaat kaksi viikkoa sitten perjantaina kaikki oli hyvin, mutta tässähän on voinut tapahtua vaikka mitä (tai ainakin joku ei järkevä -osa aivoista niin väittää)! Tää alkaa ole jo naurettavaa..... Miksi sitä ei vain osaa nauttia olostaan ja olla varma, että kaikki on hyvin? *huokailee*

Tervetuloa KuuttiPieni, lisäsin sut tuonne listaan!

Mä tässä siivoan :whistle: Pitää välillä levähtää niin tuun aina kurkkii mitä tänne on kirjoitettu :D

-Hiiviö & Elvis 12+2-
 
Hei vaan!

Nyt mä sitten ihan virallisesti tänne taidan tupsahtaa. Listaan vois korjata eilisen np-ultran jäljiltä että la muuttu 14.6.

Onneks muuuttu vaan noin vähän. Mä menin jo kerran aikasemmin np-ulraan ja siinä la siirtyi 4 viikkoa :) Sen takia mä tuolla toukomasuissa aloittelinkin....

Hirveesti on juttua, täytyy jossain vaiheessa yrittää edes osa kahlata läpi, mutta nyt tämä rouva alkaa siivoamaan =)

Hilipatuinen & vaavi 12+6
 
:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D
Jokohan riittäis? Nyt on niin toooooooosi onnellinen olo!

Omaa (.):a siis:

Tulin siis juuri neuvolasta ultrauksesta ja hyvähän siellä oli poikasen vointi. Syke 163, pituus huimat 76.7mm ja pikku otsalla leveyttä 24mm. Vuoto ei johdu varsinaisesti istukan repeämästä (on kuulemma liian dramaattinen sana) vaan siitä, että istukka on kiinnittynyt etuseinämään ja on hieman kohdunsuun päällä. Liikkuu siis kohdun kasvun mukana ja siksi vuotelee. Onneksi enää hyvin vähän, kun olen ottanut rauhassa.

Nostelua ja kantamista tulee välttää vielä ainakin pari viikkoa, että istukka ehtii kohdun kasvun mukana nousta. Myös yhdynnät on kielletty ainakin pari viikkoa... Ja mua kun ihan hirveesti panettais! Ollaan sitten puutteessa toistaseks ja hoidellaan mies muilla konsteilla... Kerkeehän tuota touhuilla sitten, kun on turvallista. Olkoon mun nautintona sit vaan tuo saunominen, kun lämpimässä rentoutuminen tuntuu niin hyvälle.

Niin ja peräti neljä kuvaa sain mukaan, vaik pyysin yhtä miehelle näytettäväks kun ei päässy mukaan! Kiva täti oli. Ne on kyl vatsan päältä, joten vähän hämysiä. Eikä tuo poikanen enää meinannut edes mahtua "kuvaan", kun oli tosiaan hurahtanut np-ultrasta (11 päivässä) n.22mm. (Mä mitään liian vähän syö!)

Tosiaan tuntuu olevan paljon yleisempää, kuin mitä luulisi tuon vuotelun olevan... Pitäis mun mielestä puhua neuvolassa ja kertoa niissä Vau*kirjoissa ja muissa, ettei tartteis sydän syrjällään panikoida. Hyvähän se on aina tarkistuttaa, mut ettei suotta niin hirveen huolissaan olis ja osais ennalta varautua.

Sit kommentointiin...

Moikka KuuttiPieni! :wave: Tervetuloa joukkoon!

Hiiviö... Eihän sitä osaa nauttia olostaan ja olla varma, että kaikki on hyvin, kun ei sitä uskalla pitää itsestään selvänä... On niin haavoittuvainen se pikkuinen masukki, vaikka kohtu onkin hyvä suoja. Taitaa olla äitiyden kirouksia (tosin myös erittäin positiivinen ja auttava juttu), kun ollaan niin herkästi huolissamme. Ja on kai tää raskauden aikanen huolehtiminen tavallaan myös sitä suhteen luomista lapseen. Mä ainakin mieluummin välillä stressaan, kun yritän olla välinpitämätön ja syyttelen itteäni sit, jos jotain pahaa ilmenee myöhemmin. Kai sen kuuluu mennä näin... Nautitaan niistä hetkistä mistä uskalletaan sit sitäkin enemmän. :)

PikkuMyy-80 ja poikanen 13+4
 
PikkuMyy-80 Voi kun ihanaa kuulla noin hyviä uutisia...otahan nyt sit oikeesti rauhallisesti!!! =) :flower:


Toi on muuten ihan totta toi "kamala" olo siitä onko kaikki hyvin...itellä sitä kanssa joka päivä...viime viikolla siitä täällä puhuin ja kysyin onko tyhmää soittaa neuvolaan ja pyytää heitä tarkistamaan tilannetta...ja mähän soitin ja katottiin ultralla vauvaa ja siellähän se syke näkyi..vauva tosin rauhallinen ei oo kummassakaan ultrassa liikkunut...mut ei kai se pahaa merkkaa....Ja kyllähän oloa helpotti kun siellä sai käydä tarkistamassa tilannetta...että soitelkaa vaan neuvolaan ja käykää siellä tarkistuksessa jos kova huoli...niin ainakin tämä mun neuvolatäti sanoi että soittele jos hätää tai epäilet jotain...ihan sen oman mielenrauhan takia!!!!


Nohhh...torstaita odotellessa että päästää äippäpolin kunnon ultraan ja kurkistamaan joko ois liikettä tuossa vauvassa.. ;)


Hyvää tiistaipäivää kaikille!!

TV: Mantsu ja masuasukki 12+2 :heart:

Niin ja uusille odottajille TERVETULOA mukaamme ja onnellista odotusta!!! ;) <br><br>
 
Jonnakar harmailee
Heippa kaikille!! =)

Äkkiä kirjuuttelen tänne töiden lomasta..

Omaa nassukkaa; siirryin mammafarkkuihin.. Niissä on ihana olla, kun ei puserra mistään.. ja muutenkin omat piukat housut jäi, kaikki.. Eli paisuksissa ollaan ja masu kasvaa hurjaa vauhtia.. =)
Liekö osuutta sillä, että odottelen kolmatta..? Kata osais varmaan vastata tuohon? (en muista sun kokonaista nikkiä)

Noista vauvahankinnoista.. Ensimmäisen kanssa tulee kaikkein kalleimmaksi, ei pelkästään siksi, että mitään ei vielä ole valmiina, mutta myös siksi, että tulee hankittua paljon turhaa ja ylimääräistä.. Siksi tietenkin kun haluaa hössöttää =)
Sitten taas minä odotan nyt kolmatta, kaikki tavarat on hävitetty, mutta ostetaan mieheni siskolta kaikki tarpeellinen ja aion ottaa äippäpakkauksen, sillä päästään alkuun ja synnärin jälkeen ostaa sitten hieman lisää kaikenlaista.. Tässä suunnitelmani :)

Sitten tuo LA.. Meillä se muuttuu vasta, jos ultrassa heittää vkot kahdella vkolla.. Esim. mulla heitti noin vkolla, muttei muuttanut LA:ta mitenkään.. Vauva tulee kun tulee =)

Ja

Marjaana83: Meillä on sama synnäri! Eli Satks, mulla on aika vaan 15.6... Sen vois oikeastaan Hiiviö merkata listaan?

Jaksamista kaikille, täytyy mennä!!

T:Jonnakar ja "Pikkuinen" 12+4
 
Tervetuloa uudet =)

PikkuMyy-80 onneksi oli vauvalla kaikki hyvin!!

Kata32 mä oon kans vähän veikkaillu tyttöä kun on jotenkin erilainen raskaus kun pojista.Esikoisesta oli aivan hirveen järkyttävä pahoinvointi johon ei auttanu mikään,meni ohi muistaakseni noin rv16. Kaksospojista oli myös hirveä pahoinvointi ja ei auttanu syöminen eikä mikään,loppui kun seinään rv 14 jolloin pojat myös olivat kuolleet kohtuun,ainakin olivat 14viikkosen kokosia. Pojista ei yhtään tehnyt mieli karkkia tai suklaata vaan kaikkea suolasta. Nyt liian suolanen tekee pahaa ja suklaa ja karkit maistuu eikä pahoinvointi oo ollu niin kamalaa kun pojista ja syöminen auttaa pahaan oloon. Esikoisesta masu oli ihan edessä sellanen iso pallo eikä takaa päin nähnyt mahaa ollenkaan. Saa nähdä kumpi sieltä tulee. Tekis mieli mennä Helsinkiin 4D-ultraan.

Esikoisesta mulla masu alko näkymään pikkasen joskus rv20 jälkeen. Rakenneultrassa 18 viikolla ei oli tavalliset housut jalassa,nappi vaan piti pitää auki mut mahaa ei kyllä yhtään näkynyt. Nyt olen jo jonkun aikaa pitänyt äitiysfarkkuja ja tosiaan ihan parissa päivässä masu pullistunu reilusti.

Hankinnoista: Esikoiselle ostettiin uudet vaunut joten ne saa mennä nytkin,on kyllä tosi hyvässä kunnossa. Hoitopöytä ollaan ostettu Jyskistä,se on nyt käytössä meidän tavaroille ilman sitä hoitopöytäosaa. Sänky ostettiin kun odotin kaksosia(ei tosin tiedetty että kaksoset tulossa),se on vielä paketissa. Sitteri ostettiin esikoiselle,esikoisen kaukalon olen myynyt kun haluan sen Britaxin baby safe plussan joten se pitää ostaa. Syöttötuoli ostetaan sitten kun sitä alkaa tarvitsemaan,esikoisella on tripp trapp ja se ostetaan myös kakkoselle koska on niin pitkäikänen,kaari on jo valmiina joten pelkkä tuoli pitää ostaa ja ehkä pehmuste. Sitte olen miettiny sellasta hoitopöytä-amme systeemiä meiän tosi pieneen kylppäriin,iso hoitopöytä kun tulee olemaan varmaan yläkerrassa makkarissa. Itkuhälyttimet ostettiin esikoiselle. Eli keväällä pitää hankkia kaukalo ja se hoitopöytä-amme/pelkkä amme. Äitiyspakkauksen aion ottaa.
 
PikkuMyy-80: Olipa kiva lukea hyviä uutisia, vähän jo eilen jännäilin sun ja vauvan tilannetta. Onneksi kaikki on kuitenkin hyvin! =)

KuuttiPieni: Tervetuloa jakamaan odotusajan ajatuksia ja tapahtumia meidän kanssa! Meitä onkin jo tosi paljon kasassa. =)

Lyydis kyselit raskausajan vitamiineista. Mä oon syöny lähes koko raskauden ajan Multitabs 2+ vitamiineja. Aluksi söin vain yhden, mutta neuvolassa suosittelivat kahden ottamista, että saan varmasti tarvittavan määrän d-vitamiinia. Nyt kun ei oikeen meinaa ruoka maistua samalla tavalla kuin ennen. Jo ennen raskautumista söin foolihappoa siskon suosituksesta.

Liikunnan harrastaminen on mulla vähän raskauden aikana väsymyksen takia vähentynyt. Käyn reippaalla kävelylenkillä kuitenkin joka päivä ja välillä uimassa. Jonkin verran tulee lihaskuntoa reenailtua, mutta ei yhtä aktiivisesti kuin ennen. :ashamed: No, jospa jossain vaiheessa taas jaksaa innostaa enemmän. Terveellinen ruoka on mulle onneksi maistunut ihan kohtailaisen hyvin, mutta tosi harvoin tekee mieli karkkia, jätskiä tai muuta. En voi kuvitellakaan nyt syöväni hampurilaista tai lihapiirakoita tms., kun ei vaan yksinkertaisesti maistu. Ajatuskin tekee pahaa! Mulla siis ruokavalio on paljon terveellisempi nyt kuin aikasemmin. Hedelmät, jogurtit ja tavallinen kotiruoka maistuu nyt ihan parhaalta. Mun paino onkin vähän tippunut ekasta neuvolakäynnisstä, kun oon ruvennut kaiken lisäksi vasta viikolla 10+ oksentelemaan. No, saapa nähdä, millon tulee epäterveellisiä mielitekoja. :)

Vauvahankintoja me ei olla vielä tehty ollenkaan. Mun äitillä on jonkin verran vauvan vaatteita, joita saadaan. Äitiyspakkaus otetaan myös. Budjetti ei ole kyllä kovin suuri, koska opiskelen vielä.. Luulen, että isovanhemmat tai sukulaiset saattaa ostaa jotain tarpeellista lahjaksikin. (Mun perheessä tämä on nimittäin eka lapsenlapsi ja siksi tulevat isovanhemmat ja tuleva täti ja enokin on ihan innoissaan. Voikin olla, että jotain tarpeellista he ostavat. Nyt jo mummo ja pappa ainakin suunnittelee, mitä Paavon kanssa voi pelata ja leikkiä. =)) Vaunut, hoitopöytä, pinnasänky, sitteri ja turvaistuin hankitaan vasta joskus keväällä. Itkuhälytyntä ei ainakaan aluksi tarvita, kun asutaan nyt kaksiossa ja taatusti kuullaan, jos vauva itkee. En oikeen edes osaa hahmottaa, mitä kaikkea se vauva tarvii! No, kokeneimmilta saa varmaan hyviä vinkkejä. =)

Riina-Niina: Miten teidän suku reagoi vauvauutiseen? Olisi kiva kuulla myös muiden kokemuksia siitä, miten tietoon vauvasta on kavereiden ja sukulaisten piirissä suhtauduttu. Onkohan siinä eroja, onko lapsi ensimmäinen vai esimerkiksi kolmas?

Mukavaa viikkoa kaikille ja tsemppiä pahoinvoinnin kanssa painiville!

Katziina ja Paavo 12+5
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.12.2006 klo 01:32 ebbuliini kirjoitti:
Jonina: Mulla oli esikoisen kanssa jo kunnon masu rv 22. Sormet ei turvonneet vasta kun ihan loppuraskaudesta. Valitse vain sopivan kokoinen sormus tai jos paljonkin ennen häitä sovittelet sitä niin ennemmin vähän liian suuri kuin tiukka. Sormuksia on kuitenkin helppo pienennyttää tai suurennuttaa jälkeen päin, jos sattuu valitsemaan vähän väärän kokoisen.
heips, taas täällä pitkästä aikaa. meillä ei kotona ole toiminut verkko jostain syystä ja töissä on (yleensä) niin kiire, ettei ehdi täällä palstalla käydä. Kokeilin eilen kommunikaattorista mennä nettiin näille sivuille, mutta on hiukan hidasta:)

Joo, tuon sormuksen kanssa meni valitettavasti eniten nyt häiden osalta uusiksi. Vain tietyn tyyppisiä sormuksia voi suurentaa tai pienentää. Esim. kivisormukset, joissa kivi/kiviä on upotettu, ei pääsääntöisesti voi kultasepän mukaan juurikaan muokata, kiven istutus kärsii. Jos taas kivi on sormuksen "päällä" erillisessä istutuksessa, silloin voi muokata jonkin verran.

Puvun kanssa olen jo ihan "epätoivoinen". Olin ajatellut, jos joku tietää Rembo Stylingin pukua, mutta niitä ei juurikaan käytettynä löydä ja ovat uutena kalliita. Eikö oiekin uskalla tilata vain summamutikassa jotain kokoa. En olisi halunnut sellaista tavallista A-linjaista korsettipukua, mutta se näyttää säätelymahdollisuuksien takia olevan kohta ainut vaihtoehto.

Tässä alkuraskauden aikana on ollut kiva, että on ollut jotain muutakin ajateltavaa kuin pahoinvointi.

 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.12.2006 klo 15:15 Katziina kirjoitti:
Riina-Niina: Miten teidän suku reagoi vauvauutiseen? Olisi kiva kuulla myös muiden kokemuksia siitä, miten tietoon vauvasta on kavereiden ja sukulaisten piirissä suhtauduttu. Onkohan siinä eroja, onko lapsi ensimmäinen vai esimerkiksi kolmas?
Katziina ja Paavo 12+5

Suku reagoi tosi hyvin, olivat ehkä aika yllättyneitä, kun meille on tulossa kolmas lapsi ja vielä kaiken lisäksi luomuna.
Eli suku tietää, että meillä on ollut hormonihoidot apuna edellisten lasten saannissa ja tietysti arveli, kuten me itsekin, ettei ehkä enää lapsia saadakaan lisää, varsinkaan ilman hoitoja...

Anoppikin otti ihan hyvin uutisen ja meinasi, että tehkää nyt vaan lapsia niin monta kuin paikat kestää, vaikka pari kuukautta sitten kyseli selkäni takana lapsille hoitopaikkoja, että saisi mut lähtemään töihin, etten "eläisi miehen rahoilla"... \|O :LOL: :headwall:

Yhtä iloisesti on vauvauutinen otettu joka kerta suvussa vastaan, oli sitten kyseessä ensimmäinen, toinen tai kolmas lapsi! :heart: :heart: :heart:

Riina-Niina ja satuaarre 13+0
 
Heipp!!Jonnakar taisi kysellä masun kasvusta kun on jo useempi takana,mulla ei ole vaikuttaneet nuo raskauksien määrät,esikoisesta näkyi masu 25 viikolla,kaksosista 20 viikon jälkeen ja ja tuosta tytöstä 26 viikolla vasta.
Mulla on pienet luut,näin lääkäri totes kun ihmeteltiin miksei masu kasva.

Vaan nyt vähän toinen juttu-ehkä tekee tuo että vasta vuosi edellisestä raskaudesta,mutta vähän alkaa alamaha pömpötää.Oon iloinen että alkais jo nyt näkymään,sillä masuaika ollut muista hirmu lyhyt.

Alkuun kaikista ollut turvotusta,joka kadonnut vvikon 12-14 jälkeen ja sitten olltu littumasu noille em.viikolla asti.En tiiä voi olla että tämäkin sitä turvotusta vähän vielä,saa nähdä.

Oon aika hoikka että näkyy kyllä aika hyvin kun masu alkaa pullottaa.

Turvotusta voi siis vielä olla nää massut,eihän se kohtu ole vielä kuin ison greipin kokoinen.

VOi kun en taas muista mitä muut kirjoitti...Ääh,jotain piti sanoa mutta kun nuo lapset on vienee osa aivoista!!

Myöhemmin jos tulee mieleen!!!
 
heippa!

Meillä olisi np-ultra 14.12. Ihana päästä katsomaan omaa pikkuista. Aikaisemmin kun ei ole ultraa vielä tehty. Tosin lohduttihan se että vauvan sydänäänet kuului ekassa neuvolassa. =)

Meidän kummankin vanhemmat, sisarukset ja mun paraskaveri tietää jo raskaudesta. Kaikki otti tosi ihanasti raskauden, kun on eka lapsenlapsi kaikille. Mun vanhemmat ja veli on aivan tohkeissaan. Ja saapahan loppukin suku kivan "joululahjan" kun pääse kertomaan ultran jälkeen lopuille raskaudesta.

Meidän tarvii hankkia aivan kaikki vauvan välineet, kun esikoista odotellaan. Toki aiotaan ottaa äitiyspakkaus. Mun serkulla on kasa vauvan vaatteita jotka saan kunhan ensin kerron raskaudesta. Ihana päästä shoppailemaan kaikkea ihanaa. Ehkä sitä ultran jälkeen uskaltaa ostaa jotain pientä ja ensivuoden puolella noita tavara hankintoja sit pikkuhiljaa. :p
 
Niin ja vielä piti lisätä et mulla masu jo pulloottaa kummasti, en enää mahdu kun kaksiin vanhoihin housuihin. Täytyy varmaan lähteä pikku hiljaa housu ostoksille. Käytiin viime viikonloppuna miehen tädin synttäreillä ja mietin millä saan mahan pidettyä piilossa kun paremmat paidatkin tuntu olevan tyköistuvia ja tuntu ettei mahaa saa millään piiloon. No eipähän kukaan ainakaan mitään sanonut. Huh. Halutaan ensin odottaa toi ultra ennen kuin muille kerrotaan.
 
Kirppuliini harmaana
Moi! Tulin minäkin nopeesti kurkkaan...

Pikkumyy-80 Kiva kuulla hyviä uutisia, hieno homma.

KuuttiPieni Tervetuloa joukkoomme!

Jonina Mulla kävi niin, että yllätyskihlauksen jälkeen en malttanut odottaa(tyhmeliin) et oltais vaihdettu sormus kokonaan uuteen, oli liian iso, vaan ajattelin että voihan sen sitten pienentää myöhemmin. Mutta sormustapa ei just timanttien vuoksi voinutkaan pienentää niin paljoa kun tarve olis vaatinu. Kyllä se sormessa pysyy, mutta... Toivotaan että kun kuitenkin on talvi vastassa, niin ei niin hirveesti tulis sitä turvotusta jos tulee ollenkaan ja saat saman tien ottaa sopivan sormuksen.

Hankinnoista Meillä on aika hyvin kaikki jo kun esikoiselle silloin pari vuotta sitten hankittiin. Kantoliinan ajattelin hankkia kun kuulema helpottaa aika paljon kun on kaks pientä jotka tarvitsevat käsiä.

Nyt iltapalahommiin.
Kirppuliini

Niin ja pitkän ketjun kannalla minäkin
 
Jonina: Tuosta hääpukuasiasta: Itsekään en halunnut juuri a-linjaista, joten jätin hameen alta leveän tyllin pois, vähän istuvuutta lisättiin lanteille ja taakse pari kaunista laskosta, ettei tullut liian kapoisen näköistä hametta. Näillä linkeillä löydät kuvat tuosta puvustani sekä edestä että takaa. Hyvää sivukuvaa ei muistaakseni ole, vaikka puku näyttää mielestäni sivulta kaikkein parhaalta.

http://www.bjorklid.net/proj/js/7kirkko/slides/5D_2006-08-05_14-19-46_9484.html

http://www.bjorklid.net/proj/js/8haapaikalle/slides/5D_2006-08-05_15-13-45_9611.html

Hankinnoista: Kantoliinat on hankittu jo hyvä tovi sitten, kun oli tarve ostaa toogabileisiin viiden metrin pätkä kangasta. Siitä sitten suikaloin, muotoilin ja värjäsin 3 pitkää liinaa (ykis on vielä ihan kankaina, vaikka värikin on jo olemassa...). Ei tullut kalliiksi, suunnilleen 15 e tuli yhdelle pitkälle liinalle hintaa väreineen päivineen. Vaatteita tietysti pitää hankkia ja vaippaliinat ja -housut, hoitopöytää katsastelemme tässä vähän kerrassaan, milloin huutonetistä tai jostain sattuu sopiva tulemaan vastaan. Paljon muuta ei sitten ennen vauvan tuloa hankitakaan. (Autoa ei ole, joten kaukaloa on turha ostaa, aiomme nukkua perhepedissä ->ei pinnasänkyä, ja ajattelimme kokeilla, miten pelkän liinan kanssa pärjäisi ihan ilman vaunuja.) Itkuhälytin tosin saattaa tulla tarpeelliseksi, kun asunto on pitkä ja sokkeloinen.
 
elin
Pyh, ei suostunut kone jostain syystä avaamaan vastausikkunaa uuteen ikkunaan, että olisi saanut selailtua viestejä taaksepäin. Kommentoin, mitä muistan.

Mulla on maha kasvanut tästä kolmannesta ihan älyttömän paljon ihan älyttömän aikaisin. Pojilta mahani oli tällainen joskus rv 20. Tätä joku kyseli, mutta enpä minä hötöpää enää muista, että kuka.

Hankintoja on meillä edessä turvakaukalon verran. Kaikkea muuta löytyy ihan riittävästi ja liikaakin noiden kahden sällin jäljiltä. Kantoliina on ollut meillä ihan must-juttu, helpottaa älyttömästi arkea, jos kokee liinan omaksi jutukseen ja vauva viihtyy siinä. Meillä on harrastettu kestovaippoja noin puolivuotiaaksi saakka, nyt saattaisi ehkä jaksaa kauemminkin, kun hankittiin kuivausrumpu. Saas nähdä. Äitiysavustuksen aion ottaa rahana, koska koko pakkauksen sisältö meillä jo on. Vauvalle tarttee vain uuden vaunuhaalarin, koska meillä oleva vanha ä-pakkaushaalari on ollut jo kaksi talvea käytössä, eikä taida enää olla kovin lämmin.

Mitähän muuta... Hirmuisesti oli juttuja, joihin halusin jotain kommentoida ja nyt en muista mitään...

Kiva kuulla, että PikkuMyyllä on kaikki ok.

KuuttiPienelle tervetuloa! Ihana nicki!

Noihin makean ja suolaisen himoihin suhteessa sukupuoleen piti vielä sanomani, että ekan raskauden himoitsin ihan hulluna suklaata! Painoa napsahtikin 23 kg... Kakkosesta vedin hurjana hedelmiä ja kasviksia, salaatteja ja kaikkea raikasta. Erikoisuutena mainittakoon piparjuuritahna, jota vedin leivän päällä kunnon kerroksia silmät vuotaen! :D

Ihana tuo swerfielin hääpuku (kirjoitinkohan nickin oikein...?) Jännää saada kasvot nimimerkille. Hassua, miten mullekin on muodostunut aika monesta mielikuva, että miltä kukin näyttää! Luultavasti arvailut menee ihan pieleen! :LOL:

Hyvää huomista itsenäisyyspäivää kaikille massuille perheineen!

T: Elin ja Saara-Antero 12+4
 
Heippa pitkästä aikaa!
Oon käynny kyllä joka päivä teidän kirjoitukset lukemassa mutten ole yksinkertaisesti jaksanut ite kirjoittaa :ashamed: Hienoa saada taas uusia massuja mukaan, tervetuloa :)

Pikkumyykös niistä vitamiineista...juu, mulle siis tosiaan suositeltiin neuvolasta multitabs specialeja eikä multitabs special+2(!!?) Outoa, kävin tänään tsekkaamassa sitten apteekista ja on tosiaan 2 eri vitamiinia. Mutta paketit uudistuvat parhaillaan, ja jatkossa tuo multitabs special+2 myydään nimellä multitabs raskausvitamiini. Ostin sitä apteekista, jossa oli jo uudet pakkaukset, eli samoja vitskuja syödään, erilaisessa paketissa vaan :) Ja hienoa että vuotojen syy selvisi ja vauvalla kaikki hyvin :)

Kiva kun on taas tullu hyviä ultrakuulumisia!..ja tällä viikolla taas lisää. Monella onkin torstaina ne jännät paikat edessä, tsemppiä sinne!!! :)

Hiiviö mulla on edelleen kanssa nuita menkkamaisia juilintoja aina ajoittain, aikalailla illalla kun rauhottuu ja käy sänkyyn pötköttään. Saattaa niitä päivälläkin tulla muttei samalla tavalla kiinnitä huomiota kun illalla sängyssä. Kannatan kans yhtä pitkää ketjua :) Ja voihan sitä sitten katsoa keväämmällä että onko vielä hyvä idea.

Mulla kans on tullu mielikuvia että miltä te muut näytätte :) Jotenkin kirjoitusten perusteella luonu tietynlaisen kuvan..olis jännä nähdä miltä oikeasti kaikki näytätte. Onko teillä muuten esim irc-galleriassa tms kuvia...?

Mulla olo alkanut parantua pikkuhiljaa, aamuoksutteluilla silti edelleen päivä alkaa. SYödä täytyy vähänväliä ja kohta olenkin varmaan kunnon pömppispallero :D Kohtu pömpöttää jo kivasti ja sen lisäks turvotusta aika lailla. Sellaista piti muuten kysyä, että milloin ja missä sen saa tietää millä kohtaa istukka on?? Kun jotkut sen jo täälläkin tietävät mutta mulle sanottiin ultrassa ettei sillä ultrauslaitteella sitä näe... Ja jotain muutakin piti kysäistä mutta jotenki mun muisti on huonontunu viimeaikoina ja oon ollu vähän hajamielinen :D Mulla muuten profiilissa np-ultrakuva :)

Nyt nukkuun pikkuhiljaa, huomenna saakin nukkua oman kullan kainalossa piiiitkään kun ei miehellä töitä :) Ja tulee linnanjuhlat, jesh! :LOL:


vauvaunelma ja pikkune 12+2
 
Heippa kaikille..

Nyt uusilla voimilla eteenpäin.. näin on siis palattu 5 päivän sairaalan tiputus reissulta. Kyllähän mulla tieten vastusti sitten muutenkin, ensin sain sen keuhkoputken tulehduksen ja sitten kun elimistö alkoi saamaan yhtäkkiä monen viikon kuivuuden jälkeen nesteytystä pari litraa päivässä ja pissa alko kulkeen niin sain sitten pissatulehduksen.. eli antibiootti kuurilla vieläkin :/

No pahoinvoinnit nyt suurinpiirtein loppui sitten, tai ainakin nyt 2 hyvää päivää ollut. Tiputtivat nesteen kans koko ajan B- vitamiinia.. eli Tiamiinia.
Ja nyt ostin sitä B-toniini mikstuuraa kotiinkin ja neuvoivat sitä ottamaan 3 ruokalusikallista päivässä niin se pitää hyvin pahoinvointia kurissa.

Paljonhan kokeilivat sitten myös eri pahoinvointilääkkeitä, jotta saavat kuriin tämän olon. No nyt en niitä enää sitten halua, kun periaatteessa niitä ei saisi raskaana olevat syödä, mutta he vannovat niin monen vuoden kokemuksella kaikkien niitä siellä osastolla syövän kun on Hypervensis.. eli nyt sitten lopetan ne ja kokeilen ilman.

Tämä oli siis omaa napaa..

Kirppuliini; Ei ollut sitten vissiin vaikee tunnistaa mua mun kirjoitusten perusteella täältä :LOL:
No Elli ystävämmehän minua hieman auttoi tunnistamaan sinut.. en olis heti arvannu kyllä..
Mutta onneksi olkoon siis tulevasta perheenlisäyksestä!!

Niin ja ihana oli tuo sun laittama linkki tuolla missä oli niistä tyttö vai poika arvauksista..
Kyllä näiden pahoinvointien perusteella tulis tuon mukaan poika.. ja alkaa tuleen tuota Linea negraa masuun kans..

Taidan huomenna kirjoitella teille muille paremmalla aikaa ja lukea nämä ihanat määrät kirjoituksia, kun nyt menin päällisin puolin läpi..

Mutta tervetuloa uudet!! ja olen kans tämän pitkän listan kannalla.. kivempi lukee sitten jotain vanhoja ja ei tarvi kaivaa niitä mistään kaukaa..

Nyt Natti Natti..

Moonlight ja vempula 17+3

Ja siis tosi pitkälle viikoille venyy munkin pahat olot kun joku niistä tuolla kirjoitteli..
 
Taas yritän pikaiseen jotain kirjoitella kun tuo kello on jo noooin paljon..

Tänään oli lääkärineuvola. En edes ehtinyt pissipurkille saakka, kun nykästiin terkkarin huoneeseen verenpainetta mittaamaan, samalla lääkäri kyseli vointeja. Sitten pitikin jo singahtaa tutkimuspöydälle, th sai hyvät, vahvat sydänäänet dopplerilla (ultralaitetta meidän neuvolassa ei olekaan) ja melkein samaan aikaan lääkäri jo kurkisteli kohdun tilannetta itskekseen mutisten. Muuta selvää en saanut kuin, että "...mutta se on ihan normaalia..." Terkkari arpoi samalla uutta aikaa tammikuulle. Sitten vielä pissan tikutus, puhdas oli. Vartissa koko käynti oli ohi. Vähän jäi höntti olo, kun oli niin hirveä hoppu, mutta kyllä ne sydänäänet jaksoi hymyilyttää vielä pitkään =) En edes muistanut kuinka ihanalta ne voi kuulostaa, vaikka eihän siitä ole kuin reilu vuosi, kun esikoisen viuhahtelua kuunneltiin. :heart:

Tarvikkeet: Meillä on vauvalle kaikki olemassa, kunhan saadaan esikoinen joskus keväällä siirrettyä ison pojan sänkyyn. Äitiyspakkaustakaan en ajatellut ottaa, kun tuo pojan pakkauksen vaatteet ja tarvikkeet on niin hyvässä kunnossa tai jopa käyttämättömiä. Pojan sänky siis pitäisi ostaa ensin. Tuplarattaat täytyy hankkia ja auto, johon ne ja kaksi turvaistuinta mahtuu paremmin kuin nykyiseen. Toinen turvaistuin täytyy hankkia sitten kun vauva tulee yli kaukalosta. Ja sitten toinen makkari (tuleva lastenhuone) kaipaa pientä kunnostusta, vaikka se ei varsinaisesti vauvahankinta olekaan.. Kaikki nämä hankinnat on tarkoitus rahoittaa mun valtavan suuresta äitiyspäivärahasta :LOL: Tosissaan meidän perheen tulot nousee melkein tonnilla kuussa, kun kotihoitotuki muuttuu äitiyspäivärahaksi! Autolainaa ei ainakaan ole järkeä alkaa lyhentää ennen kun päästään tästä mun hoitovapaan aiheuttamasta tiukasta taloudellisesta tilanteesta eroon.

Suvun reaktiot meidän pikkukakkoseen on ollut ehkä vähän lievemmät kuin esikoisesta kerrottaessa. Esikoinen oli kummallekin puolelle ensimmäinen lapsenlapsi, lapsenlapsenlapsi ja miehen isoisoäidille ensimmäinen lapsenlapsenlapsenlapsi ja vastaanotto oli sen mukainen. Kukaan ei edes paheksunut sitä, että oltiin tunnettu miehen kanssa vasta parin kuukauden ajan. Mutta SUURELLA ilolla on tämäkin vauvauutinen otettu vastaan! Jouduttiin tosi aikasin kertomaan tästä vauvasta, kun en voinut peitellä huonoa oloa millään. Esikoisesta kerrottiin lähimmille 9. viikolla ja laajemmin uutista leviteltiin vasta np-ultran jälkeen.

Mun maha on pysynyt samanlaisena isona pömppönä rv 6+6 lähtien! Poksahti yhtenä päivänä kunnolla esiin. Todennäköisesti siis turvotusta, mutta kovasti se vauvamahalta näyttää. Muualla kehossa turvotusta ei ole, edes rinnat eivät tällä kertaa ole juurikaan kasvaneet. Äitiysvaatteet on vielä turhan väljiä, mutta omatkaan ei enää kiristämättä mahdu päälle... Verkkarilinjalla elellään...

Se siitä pikaisesta kirjoittamisesta... Itsenäisyyspäivän puolella ollaan jo!

Tervetuloa uudet kesämassut! KuuttiPieni, teillä on tosi pitkä odotuksen odotus takana! Onnea :flower:

-ebbuliini rv 10+6-
 
Hyvää itsenäisyyspäivää!

Mitäs suunnitelmia tälle päivälle?

Me vaan möllötetään kotona, ei huvita uloskaan lähteä kun on niin harmaata ja vettä tulee :/

Noista vauvahankinnoista, me ei varmaan oteta ä-pakkausta, tästä ei kauaa ole ku esikosta saatiin ja kaikki mitä siitä käytettiin on tallessa. Vaunut meillä myöskin on ja kuomurattaat, olen ajatellut, että esikoinen on 2v kun vauva syntyy, että jos ei sitten tuplarattaita ostais kuitenkaan... Esikko kävelee jo tosi hyvin ja kun on kesä kun vauva syntyy voisi hälle hommata kantoliinan tai repun missä sit kesän matkustaisi.
Pinnasänky pitää ostaa, mutta äitiysavustuksella sitten se. Kaukalokin on jo.
Ei siis kauheasti, pinnasänky varmaan ainoa iso. Vaatteita sit tietty, osa esikon vaatteista mulla on tallessa, mutta osan olen jo antanut pois. Ja ne on aika poikamaisia niin en sit kyllä tytölle viittis laittaa :D

Ainoa, että nytten tuli mieleen kun noista rattaista puhuin niin pitääpä tarkistaa niitten renkaitten kunto, kun aiemmin niitten kanssa oli vähän onkelmia kun ei renkaat tahtoneet pysyä kiinni :whistle: , mutta varmasti ihan korjattavissa jos vielä temppuilee. Ostettiin esikolle uutena ja aktiivikäytössä olivat varmaan vaan puoli vuotta.

Pampersilla oli muuten tosi kiva raskauskalenteri, aiemmin käynyt katsomassa liberon. Kerrottiin tarkkaan kokoa yms. tietoja vauvasta ja mitä osaa näillä viikoilla. Rupesi tuo kasvutahtikin olemaan ihan valtavan hurja nyt toisella kolmanneksella.
En muista osoitetta, mutta googleen pampers, niin eiköhän löydy :D

-Hiiviö & Elvis 12+3-

 
elin
Iloista itsenäisyyspäivää kaikille minunkin puolestani.
Me mennään anoppilaan syömään, vaikka olisi kyllä sellainen kotona pötköttelykin kelvannut. Mutta kun kutsuttiin ja toivottiin niin kovin niin ei kehdannut sanoa, ettei oikeastaan jaksaisi.

Tosta suvun reagoimisesta on ollu liikuttavaa huomata, että vaikka tämä vauveli on un vanhemmille kolmas lapsenlapsi ja miehen vanhemmille kuudes, odotetaan häntä tulevaksi aivan yhtä suurella innolla kuin esikoistakin! Appiukko meni aivan sanattomaksi, hymyili vain itsekseen. :)

Mulla on kuvat galleriassa, jos haluaa kurkata, onko mielikuvat pitäneet paikkansa, niin

http://irc-galleria.net/view.php?nick=kreecher

En tonne profiiliin ole viittiny kuvaa laittaa, mutta tässä pinossa tuskin palloilee ihan kauhean paljon muita kun kesämassuja.
:)
 

Yhteistyössä