~KesäMassut 2007~

Oiskos suolesta nuo äänet??Jos elimet hakee paikkaa ja usein odotusaikana on joko ummetusta tai masu löysemmällä voi vaikuttaa suoleenkin tuo ja kuulua murinaa,mulla itellä ainakin ilmaa liikkuu ihan MURISEMALLA eikä aina ees tuu ulosasti.Eli ilma mahassa kulkee,sen tuntee kädelläkin ja pitää oikein murinaa.

Vauva se tuskin on!!! =)

Taikka sitte isä on..... :LOL: KARHU!!!
 
elin
Käytiin kavereiden tupaantuliaisia juhlistamassa eilen, olipa virkistävää käydä pitkästä aikaa miehen kanssa kahdestaan jossain!

Tein muuten löydön, kun kävin alkosta tuliaisviiniä hakemassa: 1%:sta siideriä, vieläpä hyvää sellaista! Ihan oikean, puolikuivan makuista omppusiideriä, ei mitään esanssilimua! Ja luonnollisestikaan en muista merkkiä, menisköhän stowford kovin pahasti pieleen...? Heittäydyin sitten hurjaksi ja hörpin illan mittaan kaksi pulloa tätä herkkua! Eihän se täysin alkoholitonta ole, mutta miedompaa kuin ykkösolut! :saint:

Kiva, kun osa alkaa tuntea jo liikkeitä. Mulla esikoisen liikkeet tuntui rv 17 ja kakkosen rv 15, eli ei tässä ehkä enää mene kauaa... Tosin kaverilla oli käynyt niin, että kaksi ekaa olivat tuntuneet ennen rv 18, mutta kolmas alkoi ilmoitella itsestään vasta rv 20!

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille, tämä kesämassu painuu pehkuihin!

Elin & Saara-Antero 12+2
 
Tervehdys!

Kiitos matkavastauksista. Niistä rohkaisua saaneena pitänee maksaa loppulasku... Tällä hetkellä ei gynellä suositellu reissaamista verenvuodon taki, mut sano et tilanteet muuttuu. Energisen esikoisen pitäminen sylissä 6h lennolla kans hiukan hirvittää, vaikken yksin ookkaan lähdössä.

Masusta: Aika iso pömpyrä jo näkyy, tosin ne www.amazingpregnancy.COM sivuston monet kuvat vei kyllä voiton. Aika löllömasuja näytti monilla olevan viikolla 13... oma masu on omasta mielestä tietty ihan nätti ;)

Liikunnasta: Täälläkin on liikunta jääny alun pahoinvoinnin ja väsyn takia kokonaan, päätin et niskaturvotusultran jälkeen menen äitiysjumppaan, mut täytyy sitäkin siirtää vielä tuonnemmaksi. Nyt voin olla hyvällä syyllä laiska, ku oikeestaan kaikki liikunnalta haiskahtava kiellettiin toistaiseksi. Ekaa vauvaa odottaville suosittelisin että liikkuu just niin paljon tai vähän ku oma kroppa vaatii, turha tehdä pakolla mitään mikä ei hyvälle tunnu. Ite kävin esikoista ootellessa paljon kävely-, juoksu- ja pyörälenkeillä sekä äitiys- ja vesijumpassa.

Vauvan liikkeistä: Ekassa raskaudessa tunsin jo viikolla 15, mutta liikkeet tuntui niin lyhyinä sipaisuina ja parin päivän välein, ettei niitä kyllä oo kovin helppo aluksi huomata. Vielä vaikeempaa kuulemma jos istukka on etupuolella.

Vielä ehtii kai toivottaa kaikille hyvää pikkujoulua!
Nipsu78 ja matkakumppani 13+6
 
Huomenta!

Olivat siirtäneet netin päivää etuajassa uuteen osoitteeseen, joten täällä ollaan odoteltu kuulumisien lukemaan pääsyä. Muuttopuuhat jatkuu järjestelyn osalta edelleen... Hirvee kaaos tuntuu vielä loputtomalta. Onneksi ei kukaan ihmetellyt mun poissaoloa ja huolestunut, vaikka murheita tulikin... Ja nyt tulee maratonteksti!

Siis perjantaiaamu, heräsin n. klo 5.30 pissalle... Ruskeaa vuotoa. Olikin sellainen olo, että kaikki ei välttämättä ole hyvin. Mies rauhoitteli kaiken olevan kunnossa. N. klo 7 uus reissu vessaan, kun tuntu hulahtavan ja pöksyt olikin veressä... Kiireellä päivystykseen, josta lähettivät suorilla Tyksiin tarkistuttamaan tilannetta. Olin aivan paniikissa, hyvä kun jotain sain änkytettyä. Siinä vaiheessa siis 13 viikkoa juuri tullut täyteen.

Pääsin sisään ja ultrasivat... Todettiin istukan reunassa repeämä, ei kuitenkaan vaikuttanut alkaneelta keskenmenolta. Vauva vilkutteli ja kääntyili paljon, syke näkyi selvästi. Sain yhden epäselvän kuvan mukaan (vauva liikkui niin vikkelästi). Kielsivät rasittamasta eli ei nostelua eikä kantelua... Kiva omana muuttopäivänä. :D Pakko oli vähän panostaa ja siirtelin sitten kevyitä.

Päivällä oli hulahtanut toisen kerran, mut en siitä huolestunut enää, kun sanoivat vuodon jatkuvan vielä hetken. Illalla hulahti ihan sit tummaa verta ja olin taas paniikissa. Soitin sunnuntaina Tyksiin, vaikka vuotoa ei sen jälkeen enää tullut ja sain suosituksen käydä tänään neuvolassa. Nyt sit tulee edelleen sitä ruskeeta pyyhkiessä, mut se on kuulemma normaalia vielä hetken. Menkkakipuja on myös edelleen.

Neuvolaan pitää soittaa uudestaan soittotunnin aikana, niin katsoovat onko aihetta lähettää ultraajalle. Muuten kuunnellaan vaan sydänäänet, mikä mulle riittäiskin mielenrauhan saamiseks. En uskalla luottaa kaiken olevan kunnossa, vaikka perjantain ultrassa näytti siltä ja vuoto loppui. niin paljon pelottaa nuo kurjat keskenmenojutut... Suuri ja lämmin osanotto Kesäkuiselle! :hug:

Nyt siis odottelen tietoa, pääsenkö ultraan vai sydänäänien kuunteluun... Toisaalta ihan sama, kun mielenrauha poikasen elossa olosta on pääasia. Olis tietysti kiva päästä taas kurkkaamaan... :D Koomiselta tuntuu muuten tuo vuodon ajankohta, kun edellisenä iltana olin juuri miehelle naureskellu, että kiva kun ei o menkkoja vielä ainakaan reiluun puoleen vuoteen... Ei naurata enää.

Mantsulla ja Riina-Niinalla hauska synnärin lyhenne... :LOL: Miten voikin olla...?

Sisi... Mä oon kuullu, että alaselän tatuointi ei estä epiduraalin antamista... Riippuu ihan lääkäristä eikä niinkään tatskan sijainnista. Omani otin pari vuotta sitten, mut se on olkapäällä eikä siis ainakaan haitaks.

Moonlight-80... Mä oon käyny monet kerrat akupunktiosta apuja kipuiluun (migreeni ja fibromyalgiatyyppinen) ja relaksoimassa jumissa olevia lihaksia. Hyväks olen todennu ja harkitsen hyödyntämistä myös synnytyksessä. Siitä on apua moneen vaivaan, mut ei välttämättä tehoa kaikille... Kokeile toki toisenkin kerran ja hae sit jostain muualta apua, jos ei auta. Tsemppiä! Tosi kurjaa, kun sulla on edelleen noin paljon tuota etomusta. Koita jaksaa... Toivottavasti helpottaa pian. :hug:

Lyydis mä ainakin syön just nuita Multitabs Special+2 -vitskuja... Aika huoletta oon sen takia ollu vitamiinien saannin osalta, vaikka tulee välillä syötyä aika ykspuolisesti. Neuvola sano, että niitä on hyvä syödä. Oon syöny aika alusta asti. Ja niissä ei siis ole sitä A:ta, Vauvaunelmalle tiedoks, koska on suunnattu raskautta suunnitteleville ja raskautuneille. Olisko jossain muussa Multitabs Special -tabussa sitä A:ta?

Hiiviö otit puheeks raskausdiabeteksen ja -myrkytyksen... Ei ole kokemusta ja toivottavasti ei tulekaan. Mulla sokerirasitus edessä ilmeisesti viikolla 28, jos oikerin ymmärsin. Yritän hillitä mässyjä, ettei tartteis alkaa mitään erityisruokavaliota eikä varsinkaan piikitystä. Myrkytystä en ole enemmälti edes ajatellut... Ehkä aihetta olis. Herkuttelen tällä hetkellä soseilla... Äiti syö lapsensa ruuat... :LOL:

Elin mä oon kans epäilly tuplia, mut onneks ultrissa näkyi vaan yks... Olishan ne kaksoset ihana juttu, mut myös tuplatyö ja moni suunnitelma menis uusiks. Ihan hyvilläni oon tuosta yhdestä, kun vaan varmistus elossa olevaks...

Voi Hani-, kurjaa, että susta tuntuu tuolta... Taitaa olla niin, että täällä vastaillaan kysymyksiin ja toivotellaan tsemppiä, mut kivoihin uutisiin vastailu jää yleiselle tasolle... Ei tuu välttämättä henkilöityä. Mut älä suotta loukkaannu... Jää helposti joku huomioimatta, kun on niin paljon porukkaa. Ei sitä varmaan tahallaan tehdä. Toivottavasti saat vastakaikua jatkossa enemmän.

Ite kiinnitin suhun huomiota, kun asustellaan lähekkäin ja molemmilla esikoinen tulossa... En vaan vielä o uskaltanu pistää viestiä, vaikka mielessä on käyny. Ehkä tässä jossain vaihessa tulee sopiva aihe...

Anni77 kyseli syömisistä... Kyllä mä oon sortunu roskaruokaan, kun ollaan kavereita autettu rempassa ja nyt oli tuo oma muutto... Ei paljon o ehtiny ruokaa laitella, paitsi arkena. Saa nähdä miten tänään, kun on tavaroita vielä paljon levällään. Vähän jänskään painoa, mut laskurin mukaan syön liian vähän, joten en enemmälti stressaa. Syön sillon, kun on nälkä ja sen verran kun jaksan... Kyllähän vauva tarvitsemansa ottaa.

Liikuntaa oon harrastellu lähinnä hyötyliikunnan muodossa eli kävelyä tulee useemman kerran viikossa. Lenkille aion suunnata sauvojen kanssa tai ilman heti, kun voimia tulee lisää. Nyt otan vielä varovasti sen perjantaisen vuodon takia. Niin ja jooga kiinnostaa kovasti, joten ehkä jossain vaiheessa kyselen mahtuuko mammaryhmään. Vesijumpasta tykkään myös, mut ei taida täällä päästä.

Kata ja muutkin, joilla tarvetta treenata vatsaa ja selkää... Tasapainolauta on kätevän kokoinen (ei vie paljoa tilaa) ja helppo tapa treenata... Muutama kerta, muutama minuutti kerrallaan, riittää päivittäin. Toinen kiva ja paljon monipuolisempi on jumppapallo... Sen päällä on myös hyvä rentoutua. Kumpikaan ei edellytä suurta sijoitusta, kun tekee ensin vähän vertailuja. Alle 20?/kpl saa molemmat.

Voi kun mullakin alkais tuntua liikkeet... En niitä varmaan heti tunnista, mut pitää yrittää tunnustella taas illalla.

Elin... Siideriä saa myös täysin alkotonta (tai siis 0.02%) ja ihan marketista... Tosin ei noista ksun juomista kahdesta 1%:sista o käsittääkseni myöskään haittaa. Kopparberbergillä on omppu ja päärynä alkottomana, mut on kyl vähän enemmän makeita. Ite kyl tykkään, vaikka enemmän oonkin mieltyny vähän kuivempiin. Pitkästä aikaa sain nautiskella nyt viikonloppuna hyvällä omallatunnolla, kun löysin kaupasta... En o vähään aikaan nähny ja ehdin jo unohtaa moisen vaihtoehdon. Oluitten ystäville on tarjolla ihan useampaa merkkiä... Mun tietääkseni ainakin neljää, mut kaks niistä ei ainakaan maistu ihan normaalille. Toista kuitenkin pidän ihan miellyttävän makuisena. Merkkiä en nyt muista. Ja siinä ykkösoluessa on yli 2%, joten ne on syytä jättää kauppaan.

Taisin vihdoin kahlata viestit läpi, joten nyt muihin aiheisiin. Käyn kertomassa niitä neuvolakuulumisia sitten, kun siellä pääsen käymään. Mukavaa alkanutta viikkoa kaikille! :wave: <br><br>
 
PikkuMyy-80; Voi että, ikävää, että olet joutunut tuohon tilanteeseen. Mutta onneksi kaikki on näillä näkymin hyvin :)

Mulla on ollut taas pari päivää aivan kauheita menkkakipuja... Muilla ei vissiin enää näin pitkällä ole??

Voi mulla tietysti johtua siitä kohdun taaksepäin kallistuneisuudesta.

Torstaina on sitten np-ultra, sen jälkeen voikin jo uutisen kuuluttaa kaikille sukulaisille. Meillä on pidetty visusti salassa isomummilta tää asia, koska se on sitten jokaisen sukulaisen tiedossa se jälkeen :D

On tässä kyllä kieltämättä vähän ollut tunteita suuntaan jos toiseen tuon ultran lähestyessä... varjostaa niin paljon se heinäkuun ultra tätä iloa..
Mutta ihan luottavaisin mielin tässä ollaan, kerta silloin perjantaina vajaat 1,5viikkoa sitten kaikki oli hyvin :)

Ensi viikolla on sitten se lääkärineuvola. Pääsee sitten kysymään ihan ammattilaiselta tuosta myrkytyksestä. Diabetes aika varmasti uusii, mutta mulla oli viimeksi käytössä se dieetti, joka auttoi (vaikka aika usein siitä lipsuinkin :ashamed: ), niin ei tartte ainakaan piikitellä. Mutta tuota myrkytystä pelkään :/

Kohta aletaankin sitten kaikki olemaan jo riskirajan paremmalla puolella :)

-Hiiviö & Elvis 12+1-
 
Väliaikatietoja...

Omassa neuvolassa ei tänään o ketään, mut pääsen käymään toisen tätin luona. Aika on puol neljä, joten mahdollinen ultraus menee varmaan huomiselle... En kyllä usko, että pitäävät ultrausta aiheellisena. Mun ei pitäis lukee noita keskenmenojuttuja, varsinkaan keskeytyneistä, kun oon nyt ihan hermona... Onneks tilanne selviää aika pian. Pitäkää peukkuja...

Hyvällä tuurilla mies pääsee töistä aikasemmin ja ehtii mukaan... Siinä mielessä toivon sydänäänten kuuntelua, kun ei sit muille kerroille pääse. Eikä sit tarvi olla tilanteessa yksin, jos tulee huonoja uutisia... Yritän nyt kuitenkin ajatella positiivisesti ja hukuttaa nuo pelon ajatukset tavaroitten järjestelyyn.

Niin ja menkkakipuja on... Saattaa tosin johtua siitä perjantaisesta vuodosta, kohdun kasvusta tai sit siitä, kun normaalisti on menkat kuun alussa. Se vuoto ei kyl johtunu ajankohdasta, se on varma!<br><br>
 
Hiiviölle: on mulla ainkin ollut välillä vielä noita menkkamaisia kipuja mut ne on ollu hyvin vaisuja. mulla ne voi johtua myös siitä et näin kuun vaihteessa mulla pitäis olla menkat ja se jollain ihmisillä voi tehdä sellasta outuoa tunnetta. vähän epäselvä selitys mut kuitenkin välillä tuntuu.
olen käsittänyt lukemisistani että ne kuuluu koko raskaus aikaan nää pienet supistelut ja oudot tunteet kun ensiksi kohtu kasvaa ja suorsituu ja mityä edemmäs mennään niin kohtu harjoittelee synnytystä.

JIPPII huomenna jo viikot 14+0

( kovin olen liikkeitä kuullostellut, mutta en mitään ole vielä havainnut)
 

Alkavaa viikkoa!

Pikku-Myy,
kauheeta säikyttelyä vauva on äiteelle järjestänyt. ;)
Eipä se taida huolehtiminen loppua ennenkuin on terve lapsi käsivarsilla, varsinkin kun tuollaista tapahtuu!
Varmasti todella säikähdit!
Onneksi nyt näyttäisi kuitenkin rauhoittuneen, eikö?

VINKKI!
Noista alkoholittomista juhlajuomista tuli mieleeni.
Oluen ystäville suosittelen Holsten 0.0%vol olutta.
Ruokakauppatavaraa. Itse olen sen kokenut alkoholittomista oluista eniten "oikean" makuiseksi.

Alkossa myytäviä alkoholittomia viinejä:

* Inglenook st Regis Chardonnay/Cebernet sauvignon. (Puolikuivaa, löytyy puna-ja valkoviininä)

*Kuohari: Carl Jung Schloss Boosenburg (oikean kuohuviinin makuinen, puolikuiva)

Näistä oli tutkimusta viime kesän Odotus-lehdessä ja sieltä nämä
bongasin ja olen hyväksi todennut!

Anni rv 10+6
(huomenna napsahtaakin jo 12. vko käyntiin) :wave:
 
Heipä hei pitkästä aikaa!!! =)
En ookaan kirjotellu aikoihin, tosin päivittäin täällä käyn muiden kuulumiset monesti päivässä kurkkimassa!

Tänään oli sitten eka ultra. Pelkäsin ihan kauheesti sinne menoa, ku ajattelin, ettei masussa mitään olekaan! No, siellähän se pikkunen kurkisteli! Kaikki näytti olevan kunnossa. Sikiö nukkui eka, mutta heräili sitten ja liikettä riitti!
Nt oli 1,0 joten ei hätää sen suhteen. Pää-perämitta vaavelilla oli 54mm, ja kokonaisuudessaa vaavi jotain 7-9cm! Ihana oli kyllä pienokainen nähdä, ihan tippa tuli linssiin! La pysyy samana, mutta kone näytti silti päivän enemmän, eli 12+1, vaikka alunperin 12+0. Tuolla ei kuitenkaan merkitystä... =)


Nyt tämä mamma on sitten pelkkää hymyä! Sain kuvankin mukaan, niin saapahan sitä aina välillä sitten tiirailla!

Mukavaa päivänjatkoa ja alkavaa viikkoa kaikille!!

Terveisin onnellinen Kesäheinä-81 rv 12+1 :heart: =)
 
Oijoi onpa täällä ollut tapahtumia.Pikku-MYY,isosti peukkuja että kaikki on ihna ok.Onko istukka kiinnittynyt minne?Ettei ole kohdunsuulla päin,silloinhan on tuota vuototaipumusta koko raskauden.
Ruskee vuoto on "hyvä" vuoto,se on vanhaa ja kirkas on uutta,eli silloin vuotaa jostain aika kovaakin.

Mulla vuosi tuossa 10 viikon hujakoilla jostain syystä kolme,neljä päivää ruskeeta vähän "limaistakin" vuotoa.Mutta loppui eikä ollut kipuja.

Mitään kivun tuntemuksia ei ole ollut,ihan alussa oli paljonkin.Se huolettaa aina ja mulla on myös sama peli,että koko ajan huolehtii ja murehtii asiasta kuin asiasta... :whistle:

Voi kun osais relata!!!

Olin lääkäsrissä aamulla kun 2 viikkoa sitten postaissa kaaduin ja käsi revähti.Puristusvoima selkeesti madaltunut ja tulehdus siellä jyllää.Sain MÄÄRÄYKSEN syödä buranaa ja panadolia ja kuntouttaa kättä.Hausilihas on revähtänyt ja jos tä ei auta,kortisoonia piikillä käteen vaan.
Voi että...
Puoliväli on kuulemma turvallista buranan syöntiin ja kai uskon jo kun kaks lääkäriä mulle tän sanonut.Tuttu kätilö sanoi että naisia pelotellaan vähän liikaakin raskausaikana lääkkeistä,ei ne niin vaarallisia ole kuin annetaan ymmärtää.Mutta parempi jos ei tarvisi syödä.

Mut että saan käden kuntoon pakko nyt viikko syödä buranaa....

Aamulla kun pissarakko oli ihan täys,kauhee patti mahassa!!Koittakaas aamusella tosiaan kun rakko painaa vauvaa niin ison,iso Greippi se siinä!!!Melkein napaan asti ylsi jo!!!No,ei ihan,mutta selkeesti isompi kuin viikko takaperin.Mennäänhän jo 15 viikolla sentään!!!! =)

Pikku pikku potkutteluja tuntuu,varsinkin levossa.

Nyt ruokaa massuun,saa Miskakin energiaa!!!

kata 14+3
 
Heips!

Mieki tänne hyvin harvakseltaan kirjoittelen, lähinnä käyn vain muiden viestejä lukemassa.

Mulla on nt-ultra vasta 21. päivä. Tuntuu että joutuu vielä ikuisuuden oottamaan! Sitä ennen olisi kuitenki neuvolassa ultra. Tahtoo itekki päässä näkemään masuasukin! Kuulostaa ihan ku täällä olis kaikki jo ultrattu moneen kertaan...

Niin ja Hanille kommentti: munkaan juttuja ei ole kommentoitu kertaakaan. En viitti kuiten ottaa asiasta itteeni, aattelen että tottapa joku kuiten neki lukee kun itsekin luen aina kaikkien kirjoitukset!

Vyvyan rv 10+4
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 13:01 PikkuMyy-80 kirjoitti:
Väliaikatietoja...

Omassa neuvolassa ei tänään o ketään, mut pääsen käymään toisen tätin luona. Aika on puol neljä, joten mahdollinen ultraus menee varmaan huomiselle... En kyllä usko, että pitäävät ultrausta aiheellisena. Mun ei pitäis lukee noita keskenmenojuttuja, varsinkaan keskeytyneistä, kun oon nyt ihan hermona... Onneks tilanne selviää aika pian. Pitäkää peukkuja...

Hyvällä tuurilla mies pääsee töistä aikasemmin ja ehtii mukaan... Siinä mielessä toivon sydänäänten kuuntelua, kun ei sit muille kerroille pääse. Eikä sit tarvi olla tilanteessa yksin, jos tulee huonoja uutisia... Yritän nyt kuitenkin ajatella positiivisesti ja hukuttaa nuo pelon ajatukset tavaroitten järjestelyyn.

Niin ja menkkakipuja on... Saattaa tosin johtua siitä perjantaisesta vuodosta, kohdun kasvusta tai sit siitä, kun normaalisti on menkat kuun alussa. Se vuoto ei kyl johtunu ajankohdasta, se on varma!
Onko PikkuMyy saanut jo hyviä uutisia...*jännittää täällä hänenkin puolestaan* toivotaan että kaikki kääntyy parhainpäin!! :hug:
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 14:46 Vyvyan kirjoitti:
Heips!

Mieki tänne hyvin harvakseltaan kirjoittelen, lähinnä käyn vain muiden viestejä lukemassa.

Mulla on nt-ultra vasta 21. päivä. Tuntuu että joutuu vielä ikuisuuden oottamaan! Sitä ennen olisi kuitenki neuvolassa ultra. Tahtoo itekki päässä näkemään masuasukin! Kuulostaa ihan ku täällä olis kaikki jo ultrattu moneen kertaan...

Niin ja Hanille kommentti: munkaan juttuja ei ole kommentoitu kertaakaan. En viitti kuiten ottaa asiasta itteeni, aattelen että tottapa joku kuiten neki lukee kun itsekin luen aina kaikkien kirjoitukset!

Vyvyan rv 10+4
Älä muuta sano...tuo odottelu on sit pitkän pitkän pitkään kestävää...mä odotan kanssa torstaista ultraa ku kuuta nousevaa...ja varpaatkin kipparassa toivon että kaikki ois hyvin!! =)
 
elin
Toivottavasti PikkuMyy tuo mukavia uutisia! Mulla oli myös ihan kunnon vuotoa kymppiviikolla ja kyllä se säikäytti! Onneksi ei ollut mitään vialla.
Jälkeenpäin olenkin kuullut tuttavapiiristä, että yllättävän monella on ollut vastaavaa. Ihmeen vähän näistä puhutaan, jos kerran tosiaan on niin yleistä!
 
PikkuMyy-80; Noh, joko on kuulumisia...? *minäkö utelias*

Mantsu; Molemmat sitten odotetaan sitä torstaita, mullakin ultra silloin... Eihän tässä ole ku kaksi kokonaista päivää välissä, mutta tuntuu olevan jotenkin niiiin pitkä aika.

Ja tosiaan jännittää taas aika paljon.... Tulee taas sellaisia hetkiä, että on varma ettei kaikki ole hyvin... mä en ihan oikeesti taida ikinä päästä tästä tunteesta eroon. Kuitenkin silloin 10+5 kaikki oli hyvin. Niin miksi ei nytkin.

Onkohan se muuten kuinka monesta päivästä kiinni, että lähtevät laskettua aikaa vaihtamaan? Kun mulla oli varhaisraskauden ultrassa viikkoja 7+2 ja vastasi täysin viikkoja ja nyt kun oli 10+5 vastasi viikkoja 10+0. Oli kyllä kuulemma vähän mutkalla, mutta voiko siitä tosiaan tulla 5 päivää lisää?

Vaika harvemminhan ne vauvat ihan laskettuna päivänä syntyvät :D

Mä muuten tänään huomasin sellaisen asian, että vaikka paino on nyt vähän pudonnutkin, niin mun maha on jotenkin työntynyt enemmän esiin... siis mulla on tossa tollainen vararengas masu muutenkin, mutta jotenkin tuntuu, että vielä enemmän möllöttää tossa eessä.

Onko kukaan muu huomannut samaa? Onko tää jo massun kasvua?? :)

Ja sitten katselin tossa noita muita ketjuja, niin osassa ketjuissa tekevät aina säännöllisin väliajoin uuden ketjun... niin kun mä olin ajatellut, että jos tähän ihan samaan kirjoitettais ihan sinne kesäkuuhun asti... Mitäs olette mieltä?

Ihan hyvin ainakin minä olen pysynyt mukana vaikka noita sivuja onkin jo kertynyt.

-Hiiviö & Elvis 12+1-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 04.12.2006 klo 10:54 PikkuMyy-80 kirjoitti:
Pääsin sisään ja ultrasivat... Todettiin istukan reunassa repeämä, ei kuitenkaan vaikuttanut alkaneelta keskenmenolta. Vauva vilkutteli ja kääntyili paljon, syke näkyi selvästi. Sain yhden epäselvän kuvan mukaan (vauva liikkui niin vikkelästi). Kielsivät rasittamasta eli ei nostelua eikä kantelua... Kiva omana muuttopäivänä. :D Pakko oli vähän panostaa ja siirtelin sitten kevyitä.


Mantsulla ja Riina-Niinalla hauska synnärin lyhenne... :LOL: Miten voikin olla...?
PikkuMyy, joko pääsit kuuntelemaan sydänääniä tai ultraan?
Toivottavasti kaikki on vauvalla hyvin... :hug:

Eikös olekin ihanan järkyttävä Seinäjoen keskussairaalan lyhenne!?! :D
Ensin harrastetaan seksiä ja sitten yhdeksän kuukauden kuluttua mennään SEKSiin synnyttämään! :LOL: :LOL: :LOL:

Hiiviö kyseli siitä lasketun ajan siirtämisestä...
Mun käsittääkseni, jos ultrassa vauva on vähintään viikkoa suurempi tai pienempi kuin kuukautisista laskettuna, niin muuttavat laskettua aikaa ultran mukaiseksi.

Eilen julkistettiin tämä kolmannen lapsen odotus lähisuvulle, kun olivat meillä synttärijuhlissa.
Kukaan ei ollut osannut aavistaa mitään, kun mun paino on laskenut koko ajan eli raskaus ei näy päällepäin vielä mitenkään...

Jatkuva etominen on helpottanut, kunhan vaan muistaa syödä säännöllisesti.
Väsymyskin tuntuisi helpottaneen, vaikka yöt nukun kyllä kuin tukki.

Tämmöistä tällä kertaa Etelä-Pohjanmaalle... :wave:

Riina-Niina ja satuaarre 12+6
 
PikkuMyy-80, tsemppiä ja toivottavasti kaikki on hyvin! =)

Hiiviö kirjoitteli masusta; mulla masu on ihan selkeästi pullahtanut esiin! Lieneekö osaksi sen vuoksikin, että nyt olen töissä kertonut raskaudesta ja läheisimmille ihmisille, niin nyt sitä antaa masun näkyä :) Huvittavan näköistä kun peilin edessä yritän vetää mahaa sisään, niin ylämasun kohdalta se jotenkin onnistuu mutta alavatsa ei juuri vetäydy sisään. :) Kivaa, kun alkaa näkyä ulkoisia merkkejäkin raskaudesta!

Nti Kesäheinä & pikku-kesis 13+5

<br><br>
 
elin
Mun puolesta voitais kyllä tehdä ihan mielellään yksi pitkä ketju, eli antaa mennä vaan kesäkuulle asti tämä sama pino! Nytkin on välillä kiva käydä selailemassa niitä ensimmäisiä kirjoituksia ja sen ajan tunnelmia.
Eli minä ainakin kannatan piiiiiitkää ketjua ennemmin kuin montaa lyhyttä. :)
 
Hiiviö laitatko mulle paikkakunnaksi Kotka ja synnytyssairaala on Koks,la 4.6.

Kesäkuinen: :hug: ja voimia!!

Mulla edelleen huonoa oloa,väsymys ei enää ole niin kova kun alussa. Onneksi tohon huonoon oloon auttaa syöminen,mut jos ei heti syö kun tulee nälkä nii tulee ihan hirvee olo. Oksentamaan en ole onneksi joutunut nyt varmaan viikkoon vaikka joskus tulee sillee pala kurkkuun että käy yökkäämään mut kun nieleskelee ja hengittää syvään niin auttaa. Närästystäkin on mut Rennie ei auta. Iltaa kohti aina piristyn,aamulla ja päivällä en oikein jaksa tehdä mitään.

Masu on ihan parissa päivässä pullistunut sillee et varmasti muut huomaa eikä kyl enää ole pelkkää turvotusta.

Nyt olen jaksanu tehä ihan kotiruokaa,ei kyllä monetkaan ruuat vieläkään maistu. Tähän asti olen melkein tehnyt eineksistä jotain mut nekin alkaa tökkimään ja pahasti. Eilen syötiin tortilloja ja ai että oli hyviä pitkästä aikaa. Laitan paljon kaikkea tuoretta sinne väliin. Tekee ihan hirveesti mieli salaatteja varsinkin tonnikalasalaatti siis ihan perus vihreä salaatti johon laitan vaaleeta tonnikalaa ja kananmunaa on suurta herkkua :p

Liikkeitä en ole vielä tuntenut mut kovasti odottelen,esikoisesta tunsin 16 viikolla.

Toivottavasti PikkuMyyllä kaikki hyvin!!

Nyt pitäs mennä nukkuu,aina vaan venyy liian myöhään.

NallePuh rv14


Ainiin,unohdin laittaa että minäkin kannatan pitkää ketjua =) <br><br>
 
Heippa taas!

Hui, kuinka pääsi Pikku-Myyn vauva säikäyttämään! Tai eihän se vauvan vika ole jos istukka repeilee... Toivottavasti kaikki on kunnossa ja saatte muutonkin kunnialla loppuun!

Aika paljon tuntuu vielä huonovointisuuttakin olevan liikkeellä, vaikka osalle on viikkojakin kertynyt ihan kiitettävästi. Mulla alkaa oksettava olo olla ohi, samoin väsymys ei ole enää mitään kuukauden takaiseen verrattuna. "Uusina" vaivoina on ilmaantunut ummetus ja mahakivut (siis ruuansulatukseen, ei vauvamasuun liittyvät kivut) ja huimaus tuntuu pahentuneen koko ajan. Voi olla, että verenpaineet on lähtenyt taas laskemaan. Esikoista odotellessa oli tosi matala verenpaine aina vikaan neuvolakäyntiin asti. Huomenna olisi lääkärineuvola, pääsee mittailemaan tämän hetkisen tilanteen.

Ja mikä parasta huomenna pääsee kuuntelemaan sydänääniä :heart: Np-ultra on vasta 15.12. mutta kyllä vaan jos pikkuviuhahdukset huomenna kuuluu, niin jaksaa ultraa odotella pitempäänkin! Mulle sanottiin neuvolassa, että laskettua aikaa ei lähdetä muuttamaan, jos se ei muutu 3-4 päivää alkuperäisestä. Paikkakuntakohtaiset ohjeet varmasti tässäkin asiassa =)

Pitkän ketjun kannalla olen minäkin!


-ebbuliini rv 10+4-<br><br>
 
Väsymys vaivaa, hillitön uni... tulin taas katsomaan tilanteen välissä, ennen kuin alan tekeen kouluhommia.

Massu tuntuu olevan kasvavalla päällä =) Tuntuu tosi hömöltä. Eipä sitä ennen raskautta olis osannut kuvitellakkaan miltä raskaana oleminen tuntuu. Hienoahan tämä... kauhukseni huomasin, että vaan puoli vuotta jäljellä raskautta!!!! Hui kamala, kohta jo neljä kuukautta täynnä.

Synnyttämään meen SATKS kun eipä täällä muitakaan vaihtoehtoja ole=(
Olisi mukava jos olis valinnanvaraa, toivottavasti ei vaan oo vauva ruuhkaa satakunnassa, kun tietää että sairaalassa olo jää lyhyeksi, saisi olla mieluummin ihan rauhassa, ilman että muut synnyttäneet äidit luo paineita. Perhehuoneita ei oo ku pari ja ne on hinnaltaan aika kalliita....
mutta kesää odotellessa=)
Tässä jo on budjettia jaettu kevään kuukausille, että koska ostetaan pinnasänky ja koska hoitopöytä, entäpä vaunut ja muut tarpeelliset.
Olen ajatellut, että jos huhtikuun loppuun mennessä sais kaikki suht valmiiksi, niin saa rauhassa käydä koulua sitten sen toukokuun, ellei sitten Iinuska päätä syntyä ennen laskettua aikaa. Salaa vähän toivon että menisi pikkusen yli, että ehtii saada kevään opinnot pois alta, mutta tiedän, että mun tuurilla pikkuinen päättää syntyä maailmaan kuitenkin aiemmin.... sen näkee sitten... eikä haittaa, kunhan syntyy=)

Mites muiden budjetti?? Miten olette ajatelleet jaksoittaa hankinnat ja mitä aiotte hankkia vauvan varalle??


Maariana83+ Iinuska 14+1
 
Huomenta!

En ehtinytkään eilen enää koneelle, joten kerron kuulumisia nyt aamusta...
Eilen siis kävin neuvolassa tarkoituksena sydänäänistä varmistaa vauvan olevan kunnossa ja 20 minuuttia niitä siinä etsiskeltiin. Ei saatu kuulumaan. Pari kertaa kone ilmoitti korkeammasta sykkeestä, joka katosi ennen kuulumistaan... Sain siis lähetteen ultraan tälle päivälle klo 12.

Istukka on kiinnittynyt etuseinään ja peittää lähes koko pinnan... Se siis oli ääniä kuunnellessa hankaloittamassa asiaa ja poikanen on aikaisemmin liikkunut aktiivisesti. En siis enää ole paniikissa, kun se kone tosiaan hetkittäin löysi nopeammat äänet. Päätettiin kuitenkin varmistaa.

Silloin perjantaina tosiaan hulahti kolmeen kertaan ja viimeinen oli tummempaa, eli ihan kunnon verta (ja ne kaks ekaa kirkkaampaa)... Edelleen tihkuu ruskeana, joten kai sinne kunnon vaurio jostain tuli. Menkkakipumaisia tuntojakin on vielä. Olen kuitenkin toiveikas ja luottavainen. Poikkean iltapäivällä kertomaan ultrakuulumiset.

Hiiviö... Mun mielestä on hyvä pitää tää yks ketju, vaikka sivuja kertyy... On helpompi selata aikasempia tarvittaessa. La vissiin muutetaan, jos muuttuu 4 päivällä tai enemmän... Riippuu varmaan lääkäristäkin.

Masun kasvusta... Kyl mulla ainaki on vähä näkyvissä, vaikka kohtu onkin vielä osittain lantion suojissa. Ei sitä varmaan ulkopuoliset juurikaan huomaa, mut ei kaikkien tarviikaan. Sieltä se vähitellen pompsahtaa... :) (Ajattelen siis vauvan olevan hengissä ja kasvavan normaalisti... Toivottavasti ei tuu järkytystä.)

Onnea Riina-Niinalle etomisen helpottamisesta ja Kesäheinä81:lle iloisista ultrakuulumisista! :flower: :hug: Piristää lukea positiivisia kuulumisia, kun itsellä vielä vähän huoli.

Kiitos Anni77 alkottomista vinkeistä! :flower: Oon noita viinejä miettinytkin ja saunaolutkin maistuisi, jos muistuttaa normaalia. Täytyy kokeilla.

Toivottavasti Kata32 sun käsi parantuu pian... Kuulostaa pitkävihaiselle tapaukselle. :hug:

Hankinnat jaksotetaan myös meillä... En vielä tiedä järjestystä, mut tuossa helmi-maaliskuulla alotetaan kai ostelu. Sit on ainakin kaikki valmista, eikä mee mieletöntä summaa kerralla. Tosin ollaan päätety ostaa aika paljon käytettynä ja pyytää ehkä vähän myös lahjaks (molempien synttärit keväällä), joten sais sitä rahaa paljon enemmänkin menemään. Mun vaan pitäis löytää töitä, kun ollaan muuten vuoden vaihteesta alkaen miehen palkan varassa äippälomaan asti...

Palaan sitten ultrakuulumisten merkeissä... :wave: <br><br>
 

Yhteistyössä