~KesäMassut 2007~

Heippa!

Oikein hyvää tätä vuotta kaikille kesämassulaisille!

Me vietettii vuoden vaihtumista kotona kavereiden kanssa. Myöhään tuli valvottua. Minä en ollut ainoa selvinpäin olija, vaan yksi toinenkin oli raittiuslinjalla, kun meni tänään aamuvuoroon. Toki muut joi alkoholia, mutta ei se minua haitannut.

On todellakin ihana sanoa että vauva syntyy tänä vuonna. Nopeastihan se aika kuluu.

Äiti77 Rv14+3
 
Voih, kuinka ihanaa olikaan tulla kotiin ja saada lukea rauhassa kaikki teidän jutut..

Kiitos aivan huippu paljon onnitteluista kaikille!!! :flower:

Teillä oli Elin ja Kata, täällä näköjään supistellutkin, toivottavasti nyt sitten rauhoittuis ja ei mitään hätää olis.

Mulla ei sitten ole pahoinvointi taas muuttunut mihinkään, lääkkeillä se oli suht pois sen hää päivän, mutta luoja kuinka stressi laittaa kropan oksentaan kahta kauheammin.. ne 2 päivää ennen häitä ku juoksin paikasta toiseen ja touhusin niin joka välissä oksensin.

Ja ajatelkaa mulla siis menossa nyt viikko 21, kun oikeestihan se mun laskettu aika on 19.5.. mutta kun siellä ultrassa on sanottu että se on pienempi ja tulee kesäkuussa...
Mutta sitä en ehtinyt lähtiissä kertookkaan , että tämä lähtöpäivän ultraaja sano mulle että vauva oliski muka ihan oman kokonen? En tajua viikossa olis muka ottanut sen melkein 3 viikon kasvu vajeen kiinni!! en tosiaan usko.

No nyt on siis ultra 10 päivä ja siinä näen sitten miten asiat on..

Hiiviö; kattelin tuota sun viestiä että olet viikolla 17 ja siis viidennellä kuulla, mutta tuo Libero vaippojen laskuri päästää viidennelle kuulle vasta viikosta 20 lähtien.. niissähän on siis eroja.. mutta sen mukaan olisit vielä 4 kuulla...
Nopeeta se aika kuitenkin menee!! siis huippu nopeeta.

On tuo masukin tuohon aivan yhtäkkiä tämän reissun aikana tullut ja liikkeet tuntuu jo kivasti aina välillä..

Kaikille aivan huippu mahtavaa uutta tätä vuotta!!!

Nyt on pakko alkaa purkaan laukkuja ja kirjoittelen taas paremmalla aikaa sitten!!

Moonlight ja vempula vko 21
 
Heipsis!

Mä hämään nyt kaikkia ja vaihdoin nickiäni vuodenvaihteen kunniaksi.

Ei vaan, oikeasti mua on tökkinyt toi "elin" jo jonkun aikaa, se kun kuulostaa kieltämättä enemmän "elimeltä" kuin "eliniltä", varsinkin noin pienellä kirjoitettuna. Yritin vaihtaa vain niin, että sen olisi saanut isolla alkukirjaimella, mutta varattuhan se oli.

Sori, jos nyt aiheutan hämminkiä ja lupaan, etten ainakaan ennen kesää vaihda uudestaan! :D

Kreecher (ent. elin) ja Saara-Antero 16+3

Niin joo, viitsisikö Hiiviö nähdä vaivaa ja vaihtaa tonne etusivun listaan mulle uuden nimen... :ashamed: LA 15.6.
 
Oikein ihanaa Uutta vuotta 2007 kaikille!
Saanen liittyä mukaan joukkoonne vko 16+1 ja l.a. 17.6.2007. Viime öinen ilotulitusten paljous toi jotenkin tunteet pintaan ja nautin joka raketista enemmän kuin koskaan ennen. Tuntui aivan kuin ne olisi tarkoitettu juhlistamaan jotain suurta tapahtumaa tälle vuodelle eli sille pienelle elämälle minun masussa. Ja näin ollen samalla myös meidän kaikkien samassa odotuksessa olevien kunniaksi. Hassua mutta näin koin tämän vuoden vaihtumisen.
Odotan kovasti liikkeiden tuntumista ja voi olla että jotain on tuntunutkin, vaikea sanoa kun ensimmäinen on kyseessä. Huomenna neuvolaan ja toivon kuulevani sydänääniä
:)
 
Hyvää Uutta Vuotta vaan kaikille!

Meidän pikku neidin ensimmäinen joulu oli yhtä ihmetystä ja kummankin puolen sukulaiset olivat sitä todistamassa, itku siinä tuli kun miehen äiti ja sisko lähtivät viimeisinä vieraina tapaninpäivänä, oli niin ihanaa kun oli enemmän porukkaa juhlimassa.

Uutena vuotena parit vieraat kävivät muuten oli hiljaista kun isommat lapset olivat isällään. Ammuttiin muutama raketti ja syötiin.

Ja sitten tämä oma napa:
Liikkeitä on tuntunut pari kolme viikkoa ja ällötys olo on koko ajan vieläkin toivoo vaan että loppuis jossain vaiheessa. Yhdetkään normaali housut ei mahdu päälle sen verran masu on kasvanut.
Ennen joulua oli työpaikalla jouluruokailu ja yritin etsiä kaapistä kaikista isointa ja masun peittävintä paitaa ettei ihan kaikki siellä huomaisi että masu kasvaa taas mutta kyllä se taisi vähän näkyä ja herättää huomiota.

Ennen uutta vuotta oli ikävämpi juttu kun sain sähköiskun ja päivystykseen piti mennä tilanne tarkistuttamaan, 4 tuntia odotin vuoroani ja onneksi kaikki oli kuitenkain vauvalla hyvin vaikka ensin lääkäri kämmäili ultran kanssa niin että sydän oli itsellä pysähtyä. Sitten mursin vielä samana päivänä oikeasta jalasta keski varpaan ja pari viikkoa aikaisemmin olin murtanut samasta jalasta ison varpaan. Mies meinasi etten saa enää mitään tehdä tai mihinkään koskea etten enempää loukkaa itseäni.

Seuraavaa neuvola on ensi viikolla maanantaina ja sitä odotellessa tämä aika matelee eteenpäin.

Joku kyseli Trisomia seulasta, minulta otettiin se ensimmäisellä neuvola kerralla viikkoja oli 10+4, täällä Oulussa päin otetaan se viikoilla 9+0-12+6. Esikoista kun odotin -95 niin sillon otettiin n. rv.15 ja neuvolan täti sanoi että siitä on sillon tutkittu vähän eri osia verestä että tämä nykyinen menetelmä on jotenki parempi kuin entinen.

Pitää varmaan lähteä nukkumaan että jaksaa aamulla nousta neidin kanssa ylös.
 
Voi itku kuinka hitaasti taas nää sivut pyörii... Yli puoli tuntia meni ennen kun sai parin päivän viestit luettua ja kirjattua ittensä sisään :headwall: Mutta ei sen enempää valitusta.
Oikein hyvää tätä vuotta 2007 kaikille!!! Taas on tulossa yksi Merkityksellinen Vuosi, kun vanhana muistelee menneitä aikoja!

Uusia kesämassujakin on taas liittynyt joukkoon, tervetuloa teille! Kiva saada uusia kirjoittelijoita, ettei mene ihan pienen piirin pyörimiseksi tämä pino =)

Tosi ikävää kun tuntuu monilla vielä olevan huonoa oloa riesanaan :( Mun yökötys loppui vähitellen rv 10-12 paikkeilla. Välillä oli jo oireettomia päiviä ja sitten taas oksu palautti todellisuuteen.. Mutta tosiaan 12. viikolla oksensin viimeisimmän kerran ja nyt uskon, ettei huonoa oloa enää tule!

Ja elin/Kreecher(kö?): Minä en pitänyt sinua elimenä :D

Mä oon nyt parina päivänä tuntenut pientä vipinää masussa, kun on ihan kippurassa makoillut =) Kyllä se vauva siellä ittestään alkaa ilmoitella! :heart: Ihan hyvä vaan, kun pahoinvoinnin loppumisen jälkeen on ollut välillä vähän epäuskoinen olo raskauden suhteen. Neuvolaan/sydänääniin on vielä kaksi viikkoa ja rakenneultraan 1,5 kk.

Jaahas. Vuorokausikin ehti vaihtua tiistain puolelle! Musta on tullut ihan yökukkuja... Poikakin menee kyllä tosi myöhään nukkumaan ja täytyyhän sen jälkeen olla vähän vielä omaa aikaa...

Hyvää yötä! -ebbuliini rv 14+5-
 
pompula81: kyselit tyttö/poika oireista ja tuntemuksista!Minullaon ainakin kummakin edellisen poijan oireet ollut samat; ei ole ollut ollenkaa oikeastaan pahoinvointia ihan "normaali" olo oli aina ja jotkut hajut vain teki pahaa ja nyt kun odotan kolmatta niin ihan heti tuli pahoinvointi kesti melkein koko ajan aamusta iltaan ja muutaman viikon sit oli taukoa ja sit uudestaan ja nyt on ollu jotenkin ihan tyttö olo =) jos ae nyt se tyttö pyörähtää maailmaan saas nähdä en kyllä kysy vaan pidän loppuun asti jännityksessä :LOL:

Oma napa:
itsellä ei ole enää ollut ollenkaa pahaa oloa ja nyt alkaa tuo mahakin kohtapuoliin näkyä..ei kyllä kummakaa kun jouluna niin paljon tuli syötyä että paras ku alkaa katsoa mitä sitä syö :x
liikkeitä on tuntunut n.viikon ajalta aina välillä! :heart:
ihana kun neki alko tuntuu! :hug:

mutta vointeja ja hyvää uutta vuotta vain kaikille ja tervetuloa uusille!! =)

AnttuLiisa rv.15+5
 
pompula81: kyselit tyttö/poika oireista ja tuntemuksista!Minullaon ainakin kummakin edellisen poijan oireet ollut samat; ei ole ollut ollenkaa oikeastaan pahoinvointia ihan "normaali" olo oli aina ja jotkut hajut vain teki pahaa ja nyt kun odotan kolmatta niin ihan heti tuli pahoinvointi kesti melkein koko ajan aamusta iltaan ja muutaman viikon sit oli taukoa ja sit uudestaan ja nyt on ollu jotenkin ihan tyttö olo =) jos ae nyt se tyttö pyörähtää maailmaan saas nähdä en kyllä kysy vaan pidän loppuun asti jännityksessä :LOL:

Oma napa:
itsellä ei ole enää ollut ollenkaa pahaa oloa ja nyt alkaa tuo mahakin kohtapuoliin näkyä..ei kyllä kummakaa kun jouluna niin paljon tuli syötyä että paras ku alkaa katsoa mitä sitä syö :x
liikkeitä on tuntunut n.viikon ajalta aina välillä! :heart:
ihana kun neki alko tuntuu! :hug:

mutta vointeja ja hyvää uutta vuotta vain kaikille ja tervetuloa uusille!! =)

AnttuLiisa rv.15+5
 
pompula81: kyselit tyttö/poika oireista ja tuntemuksista!Minullaon ainakin kummakin edellisen poijan oireet ollut samat; ei ole ollut ollenkaa oikeastaan pahoinvointia ihan "normaali" olo oli aina ja jotkut hajut vain teki pahaa ja nyt kun odotan kolmatta niin ihan heti tuli pahoinvointi kesti melkein koko ajan aamusta iltaan ja muutaman viikon sit oli taukoa ja sit uudestaan ja nyt on ollu jotenkin ihan tyttö olo =) jos ae nyt se tyttö pyörähtää maailmaan saas nähdä en kyllä kysy vaan pidän loppuun asti jännityksessä :LOL:

Oma napa:
itsellä ei ole enää ollut ollenkaa pahaa oloa ja nyt alkaa tuo mahakin kohtapuoliin näkyä..ei kyllä kummakaa kun jouluna niin paljon tuli syötyä että paras ku alkaa katsoa mitä sitä syö :x
liikkeitä on tuntunut n.viikon ajalta aina välillä! :heart:
ihana kun neki alko tuntuu! :hug:

mutta vointeja ja hyvää uutta vuotta vain kaikille ja tervetuloa uusille!! =)

AnttuLiisa rv.15+5
 
pompula81: kyselit tyttö/poika oireista ja tuntemuksista!Minullaon ainakin kummakin edellisen poijan oireet ollut samat; ei ole ollut ollenkaa oikeastaan pahoinvointia ihan "normaali" olo oli aina ja jotkut hajut vain teki pahaa ja nyt kun odotan kolmatta niin ihan heti tuli pahoinvointi kesti melkein koko ajan aamusta iltaan ja muutaman viikon sit oli taukoa ja sit uudestaan ja nyt on ollu jotenkin ihan tyttö olo =) jos ae nyt se tyttö pyörähtää maailmaan saas nähdä en kyllä kysy vaan pidän loppuun asti jännityksessä :LOL:

Oma napa:
itsellä ei ole enää ollut ollenkaa pahaa oloa ja nyt alkaa tuo mahakin kohtapuoliin näkyä..ei kyllä kummakaa kun jouluna niin paljon tuli syötyä että paras ku alkaa katsoa mitä sitä syö :x
liikkeitä on tuntunut n.viikon ajalta aina välillä! :heart:
ihana kun neki alko tuntuu! :hug:

mutta vointeja ja hyvää uutta vuotta vain kaikille ja tervetuloa uusille!! =)

AnttuLiisa rv.15+5
 
Heippa!Täällä kai väkeä peijakkaasti kun sivut tökkii...

Joku kyseli sukupuolesta.

Mulla siis tuo reilu vuoden ikäinen on tyttö ja tämä tulokas on kahessa ultrassa todistettu pojaksi.

tyttöoireet poikaoireet
-karvat ei kasvaneet -karvat aksvaa ja KIHAARTUU
-oksensin viikolle 16 -kuvotusta mutta pari oksua vain.
-iho nätti ja silee -näppyä ja finniä pukkaa
-Maha alkoi kasvaa myöhään
ensin katos vyötärö ja sitte no,vielä ei kauheemmin näy.
korkeella masu koko ajan.


Mulla on nyt kadonnut se vähinenkin maha mitä oli.Oliskos ollut turvotusta tai mitä lie,mutta kadonnut on.
Oon niitä mammakuteita ostanut ja harmin paikka kun ei vielä sovi..

Kaamee räkätauti ja ei auta tä aivastelu suppareihin...Saan lapsia tänään evakkoon joten voin paremmin levätä,yks jo pelistä pois!

Mukavaa tiistaita kaikille
kata 18+4
 
Heippa!Täällä kai väkeä peijakkaasti kun sivut tökkii...

Joku kyseli sukupuolesta.

Mulla siis tuo reilu vuoden ikäinen on tyttö ja tämä tulokas on kahessa ultrassa todistettu pojaksi.

tyttöoireet poikaoireet
-karvat ei kasvaneet -karvat aksvaa ja KIHAARTUU
-oksensin viikolle 16 -kuvotusta mutta pari oksua vain.
-iho nätti ja silee -näppyä ja finniä pukkaa
-Maha alkoi kasvaa myöhään
ensin katos vyötärö ja sitte no,vielä ei kauheemmin näy.
korkeella masu koko ajan.


Mulla on nyt kadonnut se vähinenkin maha mitä oli.Oliskos ollut turvotusta tai mitä lie,mutta kadonnut on.
Oon niitä mammakuteita ostanut ja harmin paikka kun ei vielä sovi..

Kaamee räkätauti ja ei auta tä aivastelu suppareihin...Saan lapsia tänään evakkoon joten voin paremmin levätä,yks jo pelistä pois!

Mukavaa tiistaita kaikille
kata 18+4
 
Heips ja oikein hyvää alkanutta vuotta!

Tervetuloa Pepsukka81 ja Niiskuneiti

Kiitos Kesätuuli... :flower: Mulle on sanottu pakkasmarjoista yleensä, joten oletin kaikkien olevan vältettävien listalla. Noissa itse pakastetuissa en kyllä sitä riskiä ajatellut olevan. Niissähän on sitäpaitsi paljon vitamiineja ja myös kuitua, joten hyvä välipala tai jälkkäri. Kaupan pakasteita en kyllä uskalla syödä kuumentamatta.

Vuoden vaihtumista vietin miehen kanssa kotona... Ihan rauhassa pelattiin ja kateltiin telkkaa, puolen yön aikaan käytiin posauttamassa taivalle muutama raketti ja sit alettiin jo mennä unille. Ihan mukavaa oli viettää ilta kahdestaan, kun sai sit tehdä oman jaksamisen mukaan. Pari lasia maistelin sitä alkotonta viiniä ja yhden alkottoman sidun siinä illan aikana... Olis voinu pysytellä kyl ihan vedessä, mut tuli fiilisteltyä. Mieskin otti vaan vähän olutta. Tuumattiin, että ollaan vissiin "tultu vanhaks", kun ei rilluttelu edes kiinnosta... Ei siis haittaa yhtään, vaikka tulevatkin ryyppyjuhlat "täytyy" ottaa rauhallisesti.

Pompula81 kyseli oireita... Alussa etova olo 24/7 rv 10 asti, siitä pari viikkoa vielä aaltoilevana. Väsymystä ja voimattomuutta edelleen, samoin hajut tekee pahaa. Iho kukkii enemmän kuin tavallisesti, mut ei mitenkään hillittömästi. Rinnat oli tosi arat pitkään, mut en muista enää millon helpotti. Nyt aristaa lähinnä nännit, joten yritän muistaa rasvailla ahkerasti. Makeanhimoa on ollu enemmän ja vähemmän siitä asti, kun ruoka alkoi maistua etomisen helpottaessa... Toisaalta sitrushedelmiä, porkkanoita ja nyt myös marjoja täytyy myös olla aina saatavilla ja niitä menee ihan reilusti. Ihokarvat on tummunu entisestään. Masu näkyy selvästi, mut vyötärö on edelleen tallella. Viivaa ei masussa ainakaan vielä näy. Utraaja veikkasi poikaa, mut välillä mulla on silti tyttöolo. Seuraavaa ultraa odotellessa...

Kreecher ja Kata... Mä en o aikasemmin kuullukaan, että noilla viikoilla olis noin pahan kuulosia suppareita... Toivottavasti ne pian rauhottuu ja kaikki on hyvin!

Omaa (.):a... Ei o tuntunu poikasen mukellusta, vaikka välillä olin tuntevinani. Huolestuttaa, vaikka tiedän istukan olevan edessä. Aivastellu oon jostain syystä aika paljon, vaikka flunssaa ei ole... Johtuu kai limakalvojen herkistymisestä, kun nenäkin menee välillä tukkoon. Aivastelu tuntuu masussa pahalle ja muutenki on kipuja... Soitan kohta neuvolaan, vaikka todennälkösesti aihetta huoleen ei ole.

Rakenneultran lähestyessä on alkanu taas pelottaa. Toisaalta on kiva nähdä poikanen ja kuulla kuulumiset, mut ne mahdoliset huonot uutiset jännittää kovasti. Vielä kestää, ennen ku on 22. päivä...

PikkuMyy-80 ja poikanen rv 17+4<br><br>
 
Onnellista vuoden alkua kaikille!

Saihan pari kertaa yrittää, että pääsi tänne sivuille, antoi vaan virheilmoitusta liian isosta käyttäjämäärästä.. Tungosta! Tekstiäkin on tänne tullut niin paljon, että pitää lukea tarkemmin oikein ajan kanssa, nyt vain selaillaan..

Moonlight, multakin paljon onnea :)!

Kreecher kyselit tuossa muutamia sivuja sitten oliko norovirusta joku sairastanut.. En tiedä sitten, mikä virus lienee mutta sairastin just samanlaiset vaivat kuin sinä. Ei onneksi kestänyt kuin yhden illan, mutta massu parka oli hellä pari päivää sen jälkeen. Onneksi ei tarvinnut oksentaa..

Liikkeistä vielä Massulla tuntuu sellaisia muljahduksia, tai pikemminkin sellainen pieni painekohta/pallo, joka tuntuu välillä yhdessä kohdassa, sitten taas häviää :). Jotain pikku hipaisua tai kuplaa tuntuu joskus, mutten edelleenkään ole varma onko ne potkuja. Sen sijaan tuo "liikkuva pallo" massulla tuntuu ihan pikkuisen selältä/päältä :). Muilla samanlaista? Mies nauraa, kun vaikka kesken keskustelun leviää onnellinen hymy naamalle kun tuo tuntuu :)..

Omaa napaa.. Kerrottiin sukulaisille, ja ihan hyvin se meni. Jännitti vaan kamalasti etukäteen! Tuli ostettua vähän tavaraakin vauvalle, vaikka ei ollutkaan tarkoitus vielä ruveta hamstraamaan.. Kertakaikkiaan vain hellytti semmoinen pieni body ja housut, ei voinut olla ostamatta :). Ja eihän se tietenkään siihen jäänyt ;).. Rakenneultra olisi viikon päästä, JAIKS!

Nyt töihin...

Niini ja massuasukki 16+0
 
Tervetuloa kaikki uudet odottajat meidän kesämassujen pinoon! :flower:

Kirjoittelin tuossa ennen vuodenvaihdetta, kun alapäässäni tuntuu se kummallinen painontunne.
Tänään sitten soitin neuvolaan oireistani ja sain labralähetteen aamuvirtsanäytettä varten eli huomenna vien sen ja ylihuomenna tulee tulokset...

Olisin halunnut käydä neuvolalääkärillä, kun yhdynnässä tuntuu aristusta emättimen vasemmalla puolella, mutta neuvolatäti ei ehtinyt/jaksanut kuunnella ja tähän virtsanäytteen tulokseen on nyt sitten tyytyminen. :headwall: \|O
Tekisi mieli mennä yksityiselle gynelle, mutta ei hänellekään nyt niin vaan heti pääse... :(

Toivottavasti meidän asiakassuhteemme ei jatku tällaisena tämän uuden neuvolatädin kanssa, kun nyt vaikuttaa siltä, ettei hän oikein jaksa keskittyä ainakaan puhelimessa asiakkaan/potilaan kuuntelemiseen.. :eek:
Kyllä on jo kova ikävä vanhaa terveydenhoitajaani, joka jäi eläkkeelle! :'(

Tämmöinen purkaus tällä kertaa, anteeksi kovasti... :ashamed:

Riina-Niina ja satuaarre 17+0
 
Moikka kaikille!!

Tänään kävin toisella neuvolakäynnillä, Hb oli tullu alas 104 (alunperin 116) ja rautaa lisättiin.- Tämä siis syynä minun tolkuttomaan väsymyskeen ja pyörrytykseen! Ultrallakin katottiin samalla, ja kaikki oli tosi hyvin. Kovasti taas liikku, ja oli kasvanu tosi paljon! Sydänäänetkin kuunneltiin ja siellähän ne viuhkivat kiivaasti! Herkisti taas mieltä paljon... :heart: :heart: :heart:

Mulla ei muita oireita ole nyt siis ollu, ku huimaus, väsymys ja kauheesti on tota näppylää rinnassa ja selässä (mulle on ollu kauhea järkytys, ku mulla ei oo koskaan ollu finnejä missään...) Mitään avarakauluksisista paitaa ei oikein ilkee pitää... :ashamed:
Rinnan päät on kans ollu nyt taas hellät, välillä olivat jo ok, mutta nyt taas kipuilu alko. Tässäpä näitä...
Ainiin, ja aivastuttanu on tolkuttoman paljon, vaikkei flunssaa olekaan. Kumma juttu!


Ihana olo on kyl ollunna tän aamun! Vauvelikin liikkeet on jo tuntunu parin viikon ajan, ni jotenkin ei oo huolta elossaolemisestakaan!

Omaa napaa tuli taas kirjoitettua, mutta jotenkin oli vaan nyt pakko purkautua!

Mukavaa viikkoa kaikilleodottajille!!! =)

Terveisin: Kesäheinä-81
 
Heips vielä!

Ihan pääs unohtumaan, mut toki mä tän haluun teidän kans jakaa... Tossa perjantaina kirjotteluni jälkeen pujoteltiin miehen kans sormukset toistemme nimettömiin. :heart: :heart: :heart: :D :D :D Käytiin torstaina kattelemassa sormuksia ihan sillai spontaanisti ja päädyttiin ostopäätökseen... Viedään tällä viikolla kaiverrettavaks.

Häistä ei vielä olla juteltu enemmälti... Ainakin toi poikanen saa ensin syntyä ja vähän kasvella. Ei kiirettä, vaik olo on tosi onnellinen. :D

Ei muuta tällä kertaa... Kommentoin sit taas myöhemmin. :)
 
Huh huh, kun on palsta taas jumittanut, eilen en päässyt tänne illalla enkä aamulla ollenkaan...

Mutta nyt on lista päivitetty! Suosittelen kyllä omien tietojen tarkistamista B)

Meilläkin alkaa tässä kussa aktiivinen asunnon etsiminen, voi kun tärppäisi pian! Kuukauden irtisanomisaika kuitenkin joten vaikka nyt sopiva asunto löytyisikin niin muutto olisi vasta maaliskuussa...

Joku noista poika/tyttö oloista kyseli... Mulla ollut melkein samanlainen raskaus kun esikoisella (joka siis poika) mutta silti on ollut ihan tyttö olo!

Ei voi ymmärtää miksi..

Muuten olen kyllä tosiaan aika helpolla päässyt näitten oireitteni kanssa, alussa kuvotti, mutta oksentanut en kertaakaan, ihan alussa paleli paljon ja väsytti... Esikosta odottaessa väsymys oli kyllä paljon pahempaa, mutta muuten ollut melko samanlaista...
Paitsi, että tietty se, että nuo menkkajuilit vaivasi paljon pahemmin nyt ja olen kyllä ollut paljon pahemmalla päällä ja muutenkin herkempi...

No kesäkuussa sen viimeistään näkee ;)

Mä kyllä haluaisin tietää jo aiemmin jos vain mahdollista että kumpi on tulossa, mutta mies ei kuulemma tahdo. Jospa sekin vielä muuttaisi mieltään, meillä on rakenneultra 25 päivä, jos silloin veikkauksen saisi :)
Mä olen muutenkin kyllä aika malttamaton ihminen, että....

Haluatteko te tietää sukupuolen jos mahdollista vai pitää asian salassa synnytyssaliin asti?

Niin ja sitä piti tulla sanomaan vielä, että mullakin on jo ihan selkeä vauvamasu... masu työntynyt paljon ulospäin ihan ylhäältäkin jo ja ei voi lihomisen piikkiin laittaa kun kerta paino vähän tippunut. Jee jee :)

-Hiiviö & Elvis 16+2-<br><br>
 
Kiitos Niini onnitteluista :hug:

Voih, Pikku-myy tosi ihanaa ja oikein sylikaupalla onnea kihlautumisen johdosta.. muistan itse vuosi sitten tapahtuman ja kuinka onnellinen olin.. koko ajan vain katselin sormusta.. heh.. ja vuosi meni ja niinkuin äidin hääkortissa luki... Ihanaa, teitte sen mitä vuosi sitten rannalla lupasitte.. eli mentiin naimisiin.. musta se oli niin ihana kortti teksti äitiltä..
Mulla olis sulle muuten hääpuku jo tuossa myytävänä ;) ;)

Täällä olenkin sitten kärsinyt taas tolkuttomasta vatsa kivusta koko yön ja niin ihmeellinen kipu kyllä on.. oliskohan se noro virus? Se vaan polttaa, mutta outoa kun nousen käveleen niin rauhoittuu ja kun laitan makaan niin alkaa kauhee polte.. odottelen tuon miehen töistä ja mennään sitten päivystykseen tarkistaan että kaikki on vauvalla kunnossa.. se kyllä mielestäni liikkui tuolla aamustaki, joten uskon olevan jotain muuta. Ja eihän supistelut näin tuntuis? nehän rauhoittuu kun lepää ja tämä tuska vaan yltyy..
Oksennus lentää, mutta siihen ei voi luottaa ku se lentää muutenkin, että olisko maha tautia.
No se selviää tuossa sitten illemmalla mitä on. Neuvolatäti määräs Gavisconia, mutta ei tämä närästystäkään kyllä ole.. kurjaa.. mulla kyllä oikeesti vastustaa koko kroppa tätä tilaa..

Tosi vaikee nauttia kunnolla raskaudesta, joulun aikaan sain jo 2 päivää levähtää ja ei oksettanu.. sitten taas kahta kauheemmin takas. ja siinä flunssa yskässä olen ollu koko 10 viikkoa kohta.. ajatella. Neuvolan täti uhkas taas sairaala reissulla.. voih voih.

No se omaa napaa ja valitusta taas..

Sain muuten sen äitiyspakkauksen tuolta joulunaikaan mukaan kun se kaveri sen möi minulle, aika ihanaa oli järkätä ne vaatteet kaappiin ja voi kuinka paljon siinä oli tavaraa ja kaikkea ihanaa pientä. Ainut mitä en tarvi on ne kestovaipat.. Että jos joku ne haluaa niin voin lähettää..

Hankinnoista; Koska teidän mielestä olis otollinen hetki ostaa vaunut? sata kertaa kysytyä, mutta olis ihana jo kohta saada ne vaikka äiti meinaa vitkuttaa melkein loppuun asti.. ettei tule säilytys ongelmaa. No jos hyvä tarjous tulee niin ostan kyllä.Ruotsissa näytti olevan edullisia..

Hoitopöydän ajattelin kans ostaa sitten samoihin aikoihin.. ja tavaroita tarttuu aina mukaan välillä.. heh. Nytkin laivalta ostin Marimekon tutin ja tuttipullon kun oli hyvä hinta ja ihanan limen vihreät...

Ihanaa muuten että väki lisääntyy täällä koko ajan, joten tervetuloa kaikille uusille minunki puolesta!!!!

No mutta eipäs tässä taas kummempia, palaamisiin jälleen...

Moonlight ja vempula

 
hei vaan kaikille ja oikein mukavaa uutta vuotta!!! :wave: :wave:
Tuosta tyttö/poika-olosta minäkin sanoisin, että mulla ei ole ollut kenestäkään aikaisemmin minkäänlaista oloa puoleen jos toiseen eikä ole kyllä tästäkään asukista... oireet on jokaisessa raskaudessa olleet niin sekavat, että ei niitä voi yhdistää jompaan kumpaan...
Nyt odotellaan vaan rakenneultraa, koska minä kyllä haluaisin tietää kumpa mahtaa tällä kertaa olla tulossa...(salaa unelmoin siitä pienestä prinsessasta) ja joka tapauksessa olen menossa siihen 4d-ultraan... edellisestä siinä kävin ja se oli niin erilainen kun normaali ultra, että haluan sen vielä kokea.. koska tämä on nyt sitten viimeinen vauva :( :(
Oikein mukavaa iltaa vaan kaikille ja ne jotka ovat kipeinä niin pikaista paranemista....
Jousimies70+asukki
 
ONNELLISTA ALKAVAA VUOTTA 2007 KAIKILLE!!!
:flower: :flower: :heart:

Tervetuloa uusille odottajille =) Niiskuneiti, meillä on sama LA 17.6. missä synnärissä synnytät? Mä synnytän Kättärillä Helsingissä. Ja Pepsukalla on LA mun syntymäpäivänä, hih!

Mulla on myös pahoinvointi ja oksentelu palannut takaisin joulun vapaiden jälkeen. Heti kun joutuu nousemaan aamulla aikasin töihin, niin oksennus tulee. Veitikka taitaa olla siis aamuntorkku, kuten äitinsäkin...Nalle Puhilla taisi myös olla samanlaista aamupahoinvointia? Tsemppiä ja jaksamista sullekin, alkaa pikku hiljaa kyllä väsyttämään tää oksentaminen. Jaksamista myös muille, joilla vielä pahoinvointia!


:hug:

Ai sullakin on negatiivinen veri Pikku myy? Mulle tuli tää jotenkin niin yllätyksenä, kun ei siitä pahemmin olla puhuttu neuvolassa, vasta kun viime käynnillä. Tiesitkö tosta jo aikasemmin? Kerroin äidillenikin, eikä se muistanut tämmöstä asiaa ollenkaan. Vähän kyl inhottavaa, kun täytyy käydä verikokeissa nyt enemmän, mutta toisaalta se on masuasukin parhaaksi, niin kyllä sen kestää!

Oireista on puhuttu. Mulla on pahoinvoinnin ja oksujen lisäksi tullut kans näppyjä selkään ja jonkin verran rintakehään, päänsärkyä on aika usein ja rinnat on kasvaneet tosi paljon! Masu on alkanut pikku hiljaa pömpöttämään, mutta vielä mahdun hyvin vanhoihin kledjuihin, onneksi
:) Mä olen ollut aika hyvällä päällä koko raskauden ajan, mitä nyt väsyneenä pinna menee herkemmin ja ostoksila ei kyllä todellakaan jaksa olla montaa tuntia! Hiiviön kestämä kuuden tunnin ostosurakka olisi kyllä mulle aivan liikaa! ;) Poika/tyttö-olosta en osaa sanoa, työnimi ainakin viittaa ehkä enemmän poikaa (veitikka siis), mutta enpä tiedä. Jotenkin tyttövauva tuntuu ainakin tällä hetkellä kaukaisemmalta ajatukselta..mutta vielähän tuo fiilis voi muuttua.

Rakenneultra on sitten 23.1. tosi jännää..

Terkuin,
Ninnuli ja Veitikka 16+2
 
Heipsis!

Tyttöolo/poikaolo: mun kaks raskautta oli aika erilaisia, ealta ei ollut juuri muuta oiretta, kuin että maha kasvoi. Tokalta oli väsyä, pahoinvointia, närästystä... Esikoiselta tuli "poikamaha" eli kasvoi eteenpäin, kakkoselta "tyttömaha" eli levisi kylkiin asti. Poikia ovat molemmat. :heart:

Nyt on ollut kamala väsy, jonkin verran pahoinvointia, mutta ei todellakaan siinä mittapuussa kuin monella muulla täällä (jaksamista!!!), ei ole oksu lentänyt kertaakaan, etonut vain. Ja enää ei sitäkään. Nyt on maha kasvanut ihan kauhean aikaisin! Johtunee kuulemma siitä, että on kolmas raskaus suht lyhyessä ajassa, kudokset eivät ole ehtineet palautua välillä. Eli suomeksi sanottuna rupsahdusta alkaa näkyä! :LOL:

Ai että mun oppilaat teki ihanaa salaattia tänään! Couscousia, kurkkua, jäävuorisalaattia, vesimelonia, maissia ja kinkkua. SIt siihen semmonen valkosipulinen sinaappisalaattikastike. Ope sitten kierteli törkeästi maistelemassa isohkoja annoksia kaikilta! :D Yleensä maistelen ruokia vain pieniä teelusikallisia, tässä työssä paisuu äkkiä aika mahtaviin mittoihin, jos syö kaikkea mitä tarjolla on.

Mitäs muuten muut kesämassut on ammatiltaan? Köksänope täällä siis moista kyselee.

Mukavaa alkanutta vuotta kaikille!!! Voikaahan paksusti! (<- että mä vihaan tuota "toivotusta"... :kieh: )

Kreecher & Saara-Antero 16+4
 

Yhteistyössä