~KesäMassut 2007~

Moonlight nuo kestovaipat on tosi hyviä puklailuun eli kun röyhtäyttää niin liina alle vaan.Ja niillä voi pyyhkiä vaavin suuta ja unirievuks vaikka.Älä ihmeessä luovu niistä!!
Ties vaikka sulle iskis kestoiluvimma!!! =)

Ammateista oli puhe,meillä mies on yrittäjä ja mä psykiatrinen sairaanhoitaja.
Must ois ihanaa olla ruokapuolelta joku,osais tehä sikahyvää ruokaa!!!Nam!!! :p

Mitäpä muuta...Kateellilnen oon kun monet kirjoittaa omaavansa jo masua..Mäkin niin aattelin kun vain vuosi väliä raskauksien kesken,että masu tulis nopeemmin...Plaah..Jos taas mennään 25 viikon kieppeille niin MÄ EN ALA!! :headwall:
Onpa kypsää käytöstä...Oih..

No,eipä sille mitään ite mahda,ja tosiaan pitäis olla tyytyväinen kun pikkusen kanssa vaatettaa ja touhuu,eipä ole masu tiellä..

Oon jo kuullut sitä miten kamalan pieni oon..Ja viides lapsi jo!!Joo,joo...
Kohta vedän tyynyt mahaan jotta saa olla rauhassa.
Hassua miten sitä se maha on jokaisen yhteistä omaisuutta.

Käyn varmasti kostoks joka masuun kii,jonka nään tutulla taikka vähän tuntemattomalla!!Ja varmasti kommentoin minkä näköinen se on!!Ja kumpi tulee!!!Hehee...
:x

koitanpa taas lepäillä,on kaksi muksua poissa kotoa.Mun vanhemmat oli jonkun dokkarin kattonee ja ihan vauhkoina miten en saa kauppakassia ees nostella.Vanhimmalle pojalle soittivat ja vannottivat pojan pakkaamaan autoon pikkusiskon tavarat ja vaunut..

Oli poika ihana,kysyi vielä että tuoko särkylääkettä... :)

Jaksuja ja lepoa kaikille!!
kata 18+4
 
heips ja tervetuloa kaikille uusille. on kiva saada uusia näkökulmia asioihin.
mulla on ollu oikeastaan alusta asti ihan poikaolo. kaikki vaivat on kyllä ollu niin sekalaista sorttia ettei niistä voi mitään päätellä ja kun esikoinen on kyseessä niin ei oo kokemuksiakaan ennestään.

mullakin on nyt viimepäivät ollu niitä supisteluja, enkä yhtään tiedä onko ne sitä vaarallista sorttia vai jotain tavallisia. kait pitäis neuvolaan huomenna soittaa vaiks ihan nolottaa ku tuntuu et soitan sinne koko ajan. töissäkin ne vaan hokee et kyllä sun tarttis töihin tulla ku kerroin et supistelee eikä siellä pysty jäämään paikoilleen ja vetää henkeä ja oottaa et ei enää supistais. mulla on aina ollut tosi kivuliaat kuukautiset ni on vaikea miettiä onko nää supparit kovia vai ei ku ei ne mulla oikeen tunnu kovin pahasti. :eek:
sit pelottaa et jos on joku tulehdus ku voi kuulemma tosi helposti tulla eikä sitä välttämättä itse huomaa.

millä viikoilla teillä on rakenneultra? ku tuntuu et kauhean aikaisin on ihmisillä ultrat ollu. mulla on viikkoja sillon kasassa jo 20.

Hani ja Samppa rv 18+1
 
Täällä taas saunan raikkaana... Teki taas lämpimässä istuminen hyvää.

Kiitos Moonlight-80 onnitteluista!

Ninnuli... Mun ei o ainakaan vielä tarvinnu käydä enemmälti verikokeissa... Oon käyny vaan ekan neuvolan jälkeen, eikö toisella kerralla katottu edes hemoglobiinia. Kuntakohtasta kai tääkin tai sit seuraavat tarkemmin vasta lähempänä synnytystä. Tiesin ennestään tuosta - veren mahdollisesta ongelmasta, kun mummolle meinas käydä huonosti, kuten taisin kertoa. Mummolla on siis - ja enolla + veri, ja tuli sit se hylkimisreaktio tai jotain. Nykyään antavat sen pistoksen tarvittaessa, joten ei huolta.

Oireista vielä sen verran, että mul paisu rinnat heti alussa seuraavaan kokoon (sekä ympärys että kuppi) ja on sen jälkeen ainaki toistaseks pysyny samassa koossa. Päänsärkyjä ei juurikaan alussa ollu, varsinkaan migreeniä, mut nyt ne alka olla jo riesa... Siis jännityssärkyä ja migreeniä molempia on, eikä lääkkeestä o apua yleensä kumpaankaan. Sen jo tiesin, että migreeniin on turha mun oottaa apua jostain reseptivapaasta, mut olis kiva saada apua edes jännityssärkyyn. Hieronta ja lepo on toki avuks, mut ne vaan lievittää. Akupunktioon taitaa olla aika mennä.

Juttelin tosiaan päivällä neuvolatätin kans ja sain ohjeen viedä näytteen labraan, kun on ollu ajoittain alavatsakipuja ja kummallisuuksia. Jos vaikka olis sit pissatulehdus tai jotain. Selviää tosin vasta perjantaina... Hidasta.

Kerto se terkkari jotain kivaakin... :D :D :D Kuvailin sille niitä mun tuntemuksia tossa masun toisella reunalla ja kuulosti sen mielestä vauvan liikkeiltä. No niitä ei sit tuntunu sen potkun jälkeen moneen päivään, joten siitäkin kysäsin vaikka vastauksen tiesin... On siis poikanen ilmeisesti vaihtanu paikkaa ja kääntyny niin, että potkii eri kohtaan. Nyt illalla olin kyl taas jotain tuntevinani, kun vähän masua ensin tönin... Jospa ne siis jatkuis taas. Viikon verran jos vielä menee ilman varmoja liiketuntemuksia, niin sit sydänäänten kuunteluun.

:wave:
 
Erittäin paljon onnea kihlautumisen johdosta Pikkumyy!Meillä on muuten samana pvänä tuo rakenneultra.Vielä tuntuu,et siihen on pitkä aika-mutta niin oli hetki sitten vielä jouluunkin ja nyt se on jo ohi.

Pikkumyy ja kesäheinä minäkin pärskin päivittäin..yleensä pari aivastusta aamulla ja muutamia töissä.Olen ajatellut,että johtuu tuoksuista(olen kosmetiikkaa ja tuoksuja myymässä),mutta todennäköisesti ihan jostain muusta kun teilläkin sitä on.
Olen aamuisin aina nenä tukossa ja mieheni mukaan kuorsaan nykyään,välillä..Oisko raskausoireita sitten.

Aamulla sängyssä tuntu alamahassa 5-8 repäisevää viiltoa..vaikea kuvailla,mutta ekaa kertaa tuntu.ja ikävältä tuntu!Samaan aikaan tuntui oikean rinnan alla kanssa samankaltaista kipua.
Voiko olla supistuksia?Millaisia ne on?

Hitto kun asunnon etsintä on työlästä..Mutta 20v vanhoja päädyttiin katselen kun neliöt siedettävän hintaisia..Kunpa nyt löytyis unelma koti.

Hyvää yötä :)
 
No niin, kotiuduttu taas sairaalasta ja masun poltteeseen ei sitten löytynyt syytä sen kummemmin kuin että ilmeisestä tämä 5 kk oksentaminen on nyt sitten ärsyttänyt suolistoa niin että polttaa.. kerran vauvalla oli kaikki hyvin..

Kuului siis kunnolla sydän äänet ja toiseen sairaalaan siirrettäessä kaksi Gyneä ultras ja voih... näin nyt sitten kunnolla kumpi on tulossa!!!

Siis kaveri leväytti jalat leveelle ruudulle ja siellä se oli... pieni pippeli!!!!!!

Niin ollaan salaa poikaa toivottu, joten aika huippu onnellinen olo on nyt! Ja useasti sanotaan kuulemma että pojasta on prosentuaalisesti voimakkaampaa pahoinvointi.. joten mulla pitänee paikkaansa.. jotenkin tuona onnen hetkenä poltekkin masussa hävis hetkeksi :LOL:

Mutta silti sovittiin ettei kerrota kenellekkään, ja tänne voin sen kertoa siis kun jonnekki pitää hehkuttaa tietty!

mutta kirppuliini ei sitten kerro kenellekkään.. heh.. ettei kohta kotipaikan yhteinen ystävä tiedä ;)

Mulla siis oireina ollut raju pahoinvointi ja pientä karvoituksen lisääntymistä masussa ja käsissä ja selässä mielestäni.. tissit on kasvanu kunnolla ja maha pyöristyy eteen.. ei päänsärkyä eikä närästystä sen kummemmin..

Niin ja Kreecher kyseli ammateista.. niin itse olen Ensihoitaja ja sairaankuljettaja.. ja nyt tieten saikulla :ashamed: ja mies rakennusalan yrittäjä jolla on kova hinku alkaa tekeen taloa meille nyt kun vauva on tulossa..

Niin ja Kata kiitos vinkistä, ehkä siis säästänki ne vaipat sitten omaan käyttöön..mites tuommoisia katsos ekana odottajana tietää..heh

Voih kuinka ihana oli muuten nähdä mies niin onnellisena myös tänään..enemmän siitä itse tuli onnelliseksi melkein.

No mutta nyt alan näkeen vaalean sinisiä unia kun on tunteet aivan sekaisin..heh. Niin ja sopivasti tuli sitten tuossa äitiyspakkauksessa tuota sinertävää vaatettakin..

natti natti kaikille!

Moonlight ja vempula<br><br>
 
Poika-/tyttöolo/-oireet: Enimmäkseen ajattelen masuvauvaa sukupuolettomana vauvana, mutta tämänkertaisten oireiden perusteella on kieltämättä vähän tyttöolo. Mulla siis oli tosi huono olo heti plussasta lähtien 12. viikolle asti. Esikoisen raskaus meni suht. oireettomasti, alussa kyllä jotkut hajut yökötti, mutta en oksennellut. Ja esikoinen on siis poika :heart: Kuitenkin tämän pikkukakkosen np-ultran jälkeen tajusin, että ajattelin ultrakuvassa venyttelevän pikkuisen olevan poika... Tiedä sitä sitten. Rakenneultrassa kysytään ja toivotaan, että näkyy =) Mä en normaalisti ole "kaikkimulleheti" tyyppiä, mutta nyt kyllä haluaisin sekä tytön että pojan! Haluaisin pikkuveljen pojalle, ja toisaalta pikkuprinsessan, jos tämä jää viimeiseksi lapseksemme. Miehen mielestä jää...

Mun vauvamaha on semmoista päivän mittaa muuttuvaa sorttia. Aamulla on vain pullea alamaha, joka näyttää siltä, että voisi olla syöpöttelystäkin johtuvaa. Illan mittaa maha kasvaa oikean vauvamasun näköiseksi. Mulla on taaksepäin kallistunut kohtu, joten ei se kaikki turpeus varmaan kohdusta vielä johdu. Mitä lie turvotusta. Vauvamasu tuli nyt tosi aikasin näkyviin (7. viikolla) ja epäilisin sen johtuvan juuri siitä, että esikoinen oli pehmentänyt kudokset valmiiksi.

Vaunuista: Esikoiselle tilattiin vaunut n. kaksi kuukautta ennen laskettua aikaa, kun jossain varoteltiin, että toimitusajat voi olla tosi pitkät. Nyt pitäisi ostaa tuplarattaat, mutta juurikin tilanpuutteen vuoksi ei aiota ostaa niitä ennen kun on pakko... Ehkä sitten kesäkuun puolella. Meillä tulee olemaan suuri ongelma, millä saadaan mahtumaan tuplarattaat kapeasta eteisen ovesta sisälle ja ulos... Tekee noilla normivaunuillakin tiukkaa. Ulkona en kyllä ala vaunuja säilyttämään.

Niin ja ammatiltani olen lastenkodin ohjaaja sosionomin papereilla. Mutta nyt siis hoitovapaalla. Kun töihin palaaminen tulee ajankohtaiseksi, on edessä työpaikan vaithto, koska nykyiseen työpaikkaani on niin pirun pitkä matka :/

Haniko kyseli rakenneultrasta..? Meillä se on 21. viikolla eli pitkälle helmikuun puolelle menee!

-ebbuliini rv 14+5-
 
Heissan vaan kaikille ja tervetuloa uusille :flower:

PikkuMyylle hurjasti paljon onnea :flower: :heart: :flower:

Tyttö/poikaoloa mulla ei sen kummemmin ole, mutta ehkäpä aiemmista lapsista päätellen olen melko varma, että poika sieltä tulee tälläkin kertaa =) Raskaus on ollut kutakuinkin samanlainen kuin aiemmatkin.

Ammateista ollut puhetta. Mä oon lähihoitaja ja terv.keskuksen vuodeosastolla yötyötä teen. Mies on kiinteistöhuoltomies.

Omaa napaa Liikkeitä tuntuu jo silloin tällöin. Olo on ihan hyvä. Tissit on kyllä melkoisen kipeät, etenkin nännit. Ja mä kuulun kans teidän aivastelijoiden porukkaan. Tosi paljon aivastuttaa jatkuvasti ja nenä tuntuu tosi kuivalta.

Mieli on kyllä nyt tosi maassa, eilen saatiin töissä tieto, että meidän yksi nuori työkaveri on äkillisesti kuollut. Ei oikein tahdo uskoa todeksi ja on tosi kurja fiilis. Kyllä pysäytti todella tuo asia. Menee kyllä varmaan aika kauan ennenkun tosta asiasta ylipääsee, sen verran hyvä kaveri oli kyseessä.

Mutta semmossia, voikaahan hyvin!

Teppana & pikku-ukko 16+2
 
Hip hei! Nyt voin varmuudella jo sanoa, että eilen illalla tunsin pikkuisen liikkeet! Niitä ei enää voinut muuksi uskoa.
Tosiaan pötköttelin sängyssä ja ihan keskellä alhaalla tuntui monta pientä sykäystä/elohiirtä (hirvittävän vaikea kuvailla :D ) ja sitten ne siirtyi vähän vasemmalle sivulle ja siellä taas tuntui muutama ja sit takas keskelle. Varmaan n.10 yhteensä.

Joten tämä on nyt sit eikös??! :D :D :D

Mä olen nyt ihan kauhean onnellinen.... Silti sitä kuitenkin pelkää että jos nyt kuitenkin on vain kuvitellut jne.

Tosta aivastelusta muuten, muakin välillä aivastuttaa ja nenä on välillä vähän tukkoinen... nyt myös kolmisen päivää ollut pientä verensekaista räkää niistäessä, mun mielestä jossain (tietty en nyt tiedä missä) luki että liittyy jotenkin siihen, että lisääntynyt verimäärä aiheuttaisi painetta nenän limakalvoon...

Niin ja ammateista, mulla on itsellä merkonomin paperti, mutta nyt ei siis työpaikkaa ja mies on mekaanikko.

Äh, mulla oli ihan kauheasti asiaa ja muutenkin kommentoitavaa, mutta jotenkin tuo liike -asia sekoitti nyt pään kunnolla... Pitää nyt koittaa muistella mitä oli asiaa :whistle: :D

-Hiiviö & Elvis 16+3-<br><br>
 
Huomenta!

Kiitos Pompula81 ja Teppana! :) *Muoks*... Katalle myös kiitos!

Onnea Pompulalle asunnon etsimiseen! Se tosiaan osaa olla välillä työlästä...

Onnea Moonlight-80 hyvistä uutisista ja toiveen täyttymisestä! :flower: Ei ihme, että polttelee, kun pahoinvointi on ollu sulla noin rajua... Toivottavasti se nyt viimein helpottaa. :hug:

(.): Pakko hehkuttaa. :D :ashamed: Mulla oli illalla poikasen kans kiva tuokio... En moneen päivään tuntenu liikkeitä ja eilen sit vähän tönin masua ja pyysin vauvaa siirtymään niin, etä tuntisin. En tiedä johtuko siitä, mut sain ihanan tuokion sängyssä pötkötellessä... Poikanen mukelsi pitkän aikaa, kun välillä silittelin tai hieraisin masua. Mieskin tuli sit silittelemään ja juttelemaan vauvalle. Oli kyl ihana hetki. :D :D :D :heart: :heart: :heart:

On taas monta hommaa hoidettavana, joten taidan tarttua toimeen jotain aikaan saadakseni. Tuli tuossa jo lomaa pidettyä...

Mukavaa päivää!

PikkuMyy-80 ja poikanen 17+5<br><br>
 
Joo,Hiiwiö,kyllähän nuo on ite niitä liikkeitä!!Tuo elohiiri-ilmaisu on aika hyvä!!
Mulla rakenne-ultra aika myöhään,kun vasta olikos se 15 päivä ja silloin taitaa olla 22 viikko menossa..ei kun on se 21 viikko tai siis 21+jotain eli onhan se 22 viikko..
Voih kun on ajatus jumissa kun tämä räkätauti vie kaikki voimat..

Viime yön sentään sain nukuttua ilman aivasteluja ja niiskutuksia..

Meillä on vielä noitte kaksosten jäljiltä tuplarattaat ja tulee siis tarpeen kun ikäeroa tulee se vajaa 2 vuotta noilla nuorimmilla.

EN ole juur mistään luopunut,juur otin Maisalle käyttöön Jessen (12 v) vanhan reimatec:in puvun 80 cm...Siis oikeesti mä oon kaamee hamsteri!!Mistään tuollasesta en ole luopunut,Nellin mekkojakin vaikka kuinka oottaa että sisko kasvaa...

Musta on söpöä kattoa että pikkuneiti menee isoveljen puvussa tuossa.Ja Jessekin tykkää,on hänen vanha puku.Isoveli hoitaa esimerkillisesti kyllä tuota tyttöä,vaipat vaihtuu ja kaksosten kanssa vähän tulee kinaakin,kuka saa pukea ja mitä!!

Jesse haluaa laittaa Maisan nukkumaankin,aika outoa-mutta ihanaa 12 vuotiaalta!!
Mä olen sitä mieltä että lapset hoitaa sisaruksiaan mutta ihan juur niin paljonkun haluaa,mutta mitään en velvota.Paitti ihan joskus jos on joku hektinen hetki,kysyn voisko hetken kattoa.

Voi taas mullakin katkes ajatus...Supistuksista piti sanoa,vihlominen on niitä kudosten kipuja,se on ihan normia vaikka tekee tosi kipeetä!!

Muisten vanhastaan kkun masu kasvoi ja napa alkoi venymän,se teki aika kipeetä!!Kudoksen siinä navan ympärillä on aika "tiukassa" ja siitä oli aika tuskanen olo...En tiiä onko kellään masu sen verran iso että voi olla napakipuja jo!!

Supparit on sellasia että henki salpaa,kestävät noin puoli minsaa-muutaman minsan ja liikkuminen niiden aikana on tosi hankalaa..

Mun kaveri tosin ei tuntenut supistuksia ja hällä olikin vaikeeta kun kohdunsuun tilanne oli huono ja sanottiin että ota ventolinea aina kun supistaa...Joo,kun häntä ei supistellut taikka ei siis tuntenut!!

ELi meitä on monenlaisia,mulla tuntuu pienetkin supparit,ne on sellasta kohdun kovettumista ja voi kestää muutaman minuutin,mutta henki kulkee ja pystyn liikkumaan mutta ilkeetä tekee..Ne on ihan normaaleja.Ja rasituksessa tulee helpommin,mutta ne ei siis ole vaarallisia-kertoo vaan sen että otahan iisimmin....Mutta levossa eli yöllä kipeiden supistusten tullessa,ne tuppaa olemaan niitä huonoja jotka tuhojaan tekee..Vaan ei nekään hetimiten,siis mullakin kolme päivää supisteli oikein kipeesti ja noin 20 kertaa päivässä..Silti ei ollut kauheen pahoja tapahtunut...Sentti vain kanavasta pois.

Jaahas,en muista oonko onnitellut kaikkia onnensaaneita,mutta kaikille isot onnenhalit!!

:hug: :hug:

kata18+5
 
Huomenta kaikille!
en tiedä onko raskauden takia tunteet vaan niin pinnassa, mutta täällä sitä melkein itkua tuherran, kun nuorimmaisen vein harjoittelemaan hoitoon :'( :'(
Miljoona asiaa olisi mitä pitäisi tehdä, mutta kun ei saa mistään kiinni, kun ajatus vaan pyörii, että miten se siellä oikein pärjää :'(
Ei tätä olotilaa voi onneksikaan kutsua, vaikka nyt olisi aikaa tehdä rästitöitä, kun ei yksi ole koko ajan jalassa kiinni roikkumassa... mut kai siihenkin on niin tottunut, että ilman sitä roikkujaa on kurjaa.....
Mutta eiköhän se tästä mene, kun kaikki totumme ja toisaalta on ihana palata töihin viikon päästä ja saada päivittäin sitä aikuista seuraa ja varsinkin kun sitten saa rauhassa juoda kahvin ja rauhassa käydä vessassa.. mutta silti.... asioilla on aina kaksi puolta... mukavaa päivää kaikille kesämasuille ;)
Jousimies70+asukki
 
Heissuli vaan!

Jess, tänään olen saanut torjuttua oksennukset! :))) Ostin eilen sellasta kirpeetä ja lisäaineetonta ja sokeritonta mustaherukkamehua ja se on auttanut. Myös viinirypäleet maistuneet tosi hyviltä. Masu tuntuu päivä päivältä pinkeemmältä ja selkeesti alkanut kasvamaan silleen eteenpäin :) Kohta varmaan näkyy jo reilummankin paidan läpi..vaikka vielä aika pieni kumpu kuitenkin

=)
Täällä on ollut puhetta ammatteista, elikkä mä olen toimintaterapeutti ja työskentelen tällä hetkellä neurologisella puolella aivovammapotilaiden (aivoinfarkti,- halvaus ja -verenvuoto) kuntoutuksessa ja siinä ohessa pidän ryhmiä veteraaneille. Mulla on määräaikanen äitisylomaan saakka ja sen jälkeen tuskin tänne palaan. Kiinnostaa enemmän psykipuolella työskentely, ei ole vaan sopivaa paikkaa vielä löytynyt :( tässä työpaikassa on vaan kivasti noita hyviä puolia, jotka kans auttaa jaksamaan, esim. työmatka vaan pari minsaa ja punttista ja uima-allasta saa käyttää ilmatteeks, eikä siellä paljoa muita ole koskaan :)

Liikkeistä on ollut paljon puhetta ja mun täytyy kyllä sanoa, että en ole vielä mitenkaan selkeitä ainakaan tuntenut. Pari kertaa on ollut semmonen jännä tunne kyllä...mut enpä tiedä sitten. Odotellaan vaan niin eiköhän se Veitikka siellä ala jossain vaiheessa potkimaan.. :hug:

Moonlightko se oli saanut tietää vauvan sukupuolen??? Siis vähänkö jännää ja millä tavalla vielä, hih! =) Tola tavalla se olisikin kiva saada tietää, vähän niinkun vahingossa, eikä niin että sitä menee varsinaisesti selvittämään esim. 4D/3D-ultrassa...Nyt tuli kyllä ihan semmonen olo, että mäkin haluan tietää.... :/ Onnea sitten vaan pojan odotteluun Moonlightille =)

Mutta nyt lähden lounaalle, tänään on ruokana pinaattilettuja, jotka on tosi hyviä, nami :p

Ninnuli+Veitikka 16+3
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 03.01.2007 klo 09:41 kata32 kirjoitti:
Joo,Hiiwiö,kyllähän nuo on ite niitä liikkeitä!!Tuo elohiiri-ilmaisu on aika hyvä!!
Äskönkin huomasin tässä koneella istuessa että nyt sellaisia nykäyksiä tuntui n.5 oikealla puolella, että eiköhän ne niitä ole :)

Välillä on myös tuntunut sellaista kuin joku kutittelisi tuolla masussa, mutta ne tuntuu välillä aika ylhäällä, joten en niitä uskaltanut liikkeiksi laskea, mutta näistä olen kyllä jo aivan varma.

Jippii!! :D

Ajattelin myös gallupoida uudestaan, kun vissiin hukkui viimeksi muun tekstin joukkoon;

Eli haluatko tietää sukupuolen jos se tulee olemaan mahdollista vai haluatko pitää asian salassa synnytyssaliin asti?

Mie kyllä haluaisin :)
 
Kuten jo aikaisemminkin kirjoitin, mutta nyt kun Hiiviö kyseli niin vastaillaan eli tottakai haluan tietää sukupuolen.. kaikista edellisistäkin olen halunnut... ja nyt vähän niin kuin itselleni perustelen, että sitten tiedän mitä edellisen vaatteille teen.. eli laitanko kiertoon vai säästänkö... eli en vaan tahdo jännittää synnytyssaliin asti vaan haluan tietää...
jousimies70+asukki
 
Pikaisesti ruokatauolla kirjoittelen..

Onnea Pikkumyy :flower: !

Sukupuolen kysymisestä.. Ollaan sen verran uteliaita, että jos pieni tahtoo vilauttaa, niin ilman muuta halutaan tietää kumpi on tulossa :). Saa nähdä, selviääkö tuo viikon päästä!

Linea negrasta! Onko teille ilmestynyt kyseinen juova alavatsalle? Mulle tuli pari vk sitten, voimistunut koko ajan ja menee navan alapuolella vähän mutkalle. Eikös ollut niin, että se juova ennustaa poikaa? Hieman on ristiriitaisuutta, kun vauvelilla on syke ollut 145(oli ilmeisesti nukkumassa)-163 ja neuvolan täti sanoi että korkea syke tietäisi tyttöä.. Mutta muisti kuitenkin sanoa ettei näitä niin vakavasti kannata ottaa :) . Tyttöolo mulla on kyllä vähän, tiedä sitten.. Edelleen, oli kumpi vaan niin innolla odotetaan :heart:

Niini ja massuasukki 16+1

Editedit: en muistanutkaan kirjoittaa kaikkea.. Niiskuneiti, veikkaisin kyllä että jos kohtu on taaksepäin kallellaan niin se vaikeuttaa kuuntelua. Onko ääniä kuunneltu sulta aiemmin? Lääkärineuvolassa ei meinannut täti saada sykettä kuulumaan vaikka oli kokenut lääkäri, kun pikkuinen uiskenteli kuulemma niin takana (sanoi neuvolan täti, kun kysyin asiaa erikseen), joten veikkaisin että jos kohtu on takana ja vauveli nukkuu perimmäisessä nurkassa, niin kuuntelu voi olla aika haastavaa. Ja neuvolatädin kokemus tietysti vaikuttaa! Varmasti kyllä jäi paha mieli moisesta kokemuksesta.. Eiköhän ne äänet sieltä perjantaina kuulu :hug:

Noista oireista pahaa oloa mulla ei hirveästi oo ollutkaan, lähinnä etomista ja ällötystä vaan. Rinnat on tässä kasvaneet jonkun verran (tästä oon ollut tosi iloinen, kun rintamus on ollut aika pieni) ja kiinteytyneet. Nenä on vuotanut ihan alkuajoista asti koko ajan ja aivastuttaa, jalat on aika kylmät. Supistuksista oon kans huomannut että joskus seksin jälkeen maha tuntuu ulospäin aika kovalta, mutta en ole kiinnittänyt asiaan sen kummemmin huomiota.. En osaa sanoa, kun en tiedä miltä supistus tuntuu B) .<br><br>
 
heips!

jos ensin vastailisin kyssäreihin. eli ammatiltani olen laborantti, mutta tällä hetkellä työtilanteen vuoksi olen ollut tarjoustalossa töissä.
minä myös kuulun niihin jotka saa aivastella usein ja se kyllä välillä ottaa ilkeästi mahasta kun aivastaa.
kata sulla oli rakenneultra samana päivänä ku mulla eli 15 päivä. mä haluaisin ehdottomasti tietää kumpi on tulossa vaikka en sitä niin vakavsti ota kun ei ikinä voi 100 varmaksi tietää. toivottavasti ultrassa sit näkyis ja lääkäri suostuis veikkaamaan kun en taida itse osata sitä katsoa :whistle:

sit omaa napaa: kävin tänään pikaiseen neuvolassa tarkastamassa onko pissatulehdusta, mut onneks ei ollu. sit kyselin niistä supisteluista ja lääkäri oli varma ettei oo niitä vaarallisia vaikka kohtu menee kovaksi kun supistaa, mut kuulemma näillä viikoilla se on yleistä kun kohtu pyöristyy yms.
sit katottiin pikaisesti taas ultralla ja kyllä oli samppa kovasti taas kasvanut. :heart: :heart:

liikkeistä olen kanssa aivan 100 prosenttisen varma että tuntuvat nyt. parina päivänä olen tuntenut myös kädellä masun päältä kun vaavi on myllännyt. kerran ihan pelästyin kun niin selkeästi pyörähti.
Olen kovin yrittänyt että mieskin olisi tuntenut mutta aina kun hän laittaa kätensä masun päälle liikkeet jostain kumman syystä loppuvat. mies meinaa että vauvalla on niin turvallinen olo kun iskä on lähellä =)

Hani ja Samppa 18+2
 
ai niin. mistä kaupasta saa sitä lisäaineetonta mehua!!!!! ja minkä nimistä se on.!!!

itse en juo teeetä enkä kahvia, mut mehu on mulle tärkeetä et pääsee esim. aamulla ylös ja nyt olen ihan kauhuissani et oonko aiheuttanu vauvalle jotain epämuodostumia kun olen vähän juonu kaupan mehuja. ehkä 2 lasia päivässä.


auttakaa
 
Ninnuli: Mun synnytyssairaala on K-S:n Keskussairaala Jyväskylä.

Kävin sitten eilen neuvolassa ja neljännen kerran mulle sattui eri terveydenhoitaja. Ei oo enää kivaa kun joka kerta on eri ihminen siellä. Tää eilinen oli vielä joku sijainen ja ei kovin kauan alalla ollut (kaikella kunnioituksella). Eikä sitten saanut sydänääniä kuulumaan vieläkään. Myönsi itse että on vielä kokematon niiden kuuntelemisessa ja ymmärrän kyllä, mutta jäi jotenkin paha mieli koko neuvolasta. Nyt olisi mentävä perjantaina uudestaan ja joku toinen sitten yrittää kuunnella niitä. Voikohan taaksepäin kallistunut kohtu vaikuttaa niiden sydänäänien kuulumiseen, onko kokemusta?
 
Hei pitkästä aikaa!

Onpa tänne tullut taas parissa viikossa paljon tekstiä, en taida edes yrittää kommentoida kovin kattavasti, vaan keskityn lähinna omaa napaa sivunneisiin juttuihin.

Supistuksista Mulla on muutaman kerran kohtu kovettunut selvästi, vaikkakaan ei kivuliaasti. Pari kertaa on ollut heti yhdynnän jälkeen, enkä nyt oikein tiedä että uskaltaako tässä toimintaan enää vähään aikaan ryhtyäkään. Eikös se kuitenkin ole niin, että jos supistus ei ole kivulias, niin siitä ei pitäisi olla haittaakaan? Supistus meni minuutissa parissa ohi, mutta päällä ollessaan veti vatsan todella oudon muotoiseksi.

Oireista Mulla pahaolo hellitti jo 10. viikolla, joten taidan kuulua onnekkaisiin siinä mielessä. Rinnat kasvoivat melko pian b- koosta c:hen, ja nyt odotan kauhistuneena, että joudunko hankkimaan vielä d-kupin liivit! Kun kaiken lisäksi pitäisi ostaa vielä tukevat (= laadukkaat ja kalliit), niin en haluasi ostaa kovin monia uusia. Voisiko olla jo järkevää imetysliivit, jos joutuu vielä kokoa suurentamaan? Onko aiemmin raskaana olleilla mitään mielipidettä siitä, että tuppaako tissit kasvamaan vielä loppuraskaudesta ja kuinka koko muuttuu siten imetyksen alkutaipaleella? Nää on varmaan aika yksilöllisiä juttuja, mutta jotain osviittaa olisi kiva saada...
Tissipulman lisäksi minua on aivastuttanut melko paljon koko raskauden ajan, varsinkin aamuisin kun nenä tuppaa olemaan tukossa. Niistäessä tulee myös jonkin verran verta mukana. Sattuuki kukaan tietämään, että onko nenän limakalvoille olemassa jotain kosteuttavaa/vahvistavaa tököttiä, jota voisi käyttää raskauden aikana?
Masusta: pieni on edelleen. Vaatteet päällä ei kukaan voi vieläkään tilaani päätellä, korkeintaan näytän hieman tukevammin syöneeltä... Liikkeet kuitenkin ovat tuntuneet pari viikkoa sen verran selvästi, että en ole sinänsä huolissani vaavin hyvinvoinnista ja olemassaolosta. Liikkeet tuntuivat muuten melkein samantien myös ulospäin, ja miehenikin on päässyt niitä jo tunnustelemaan. Elemeri potkaisi kerran kuulema isukkia suoraan korvaan oikein tuntuvasti...

Poika/tyttöolosta Mulla ei ole asian suhteen mitään selviä aavistuksia, mutta niin kuin edellisestä näkyi kutsumme vauvelia Elmeriksi. Muistutan kyllä välillä miehelleni, että voi se olla myös Elviira... Ei varmaan rueta selvittämään sukupuolta sen enempää, mutta jos se tulee selväksi rakenneultrassa, niin ei kai siitä mitään haittaakaan ole. Ultra on viikon päästä, ja silloin onkin kasassa jo 19+4 viikkoa. Nyt on alkanut hieman jännittää ultraus ja sellainenkin mahdollisuus, ettei kaikki olekaan välttämättä hyvin.

Ammateista Teen yliopistossa jatko-opintoja viiden vuoden määräaikaisessa virassa. Homma jää sen verran kesken, että jos haluan joskus jotenkin edetä urallani, mun on palattava hommiin melko pian äitiysloman jälkeen. Siten mulle jää reilu vuosi opintojen valmiiksi saamiseen. Onneksi mies on lupaillut jäävänsä hoitovapaalle ainakin joiksikin kuukausiksi, jotta ei tarvitse laittaa alle vuoden ikäistä hoitoon. Tällaista on tässä vaiheessa ajateltu, saapa nähdä miten asiat sitten
oikeasti menevät...

Tulipas taas pitkälti omaa napaa ja kysymyksiäkin jonkin verran. Ehkäpä jatkossa koitan kirjoitella vähän useammin, lyhyemmin ja enemmän muita kommentoiden!

Hyvää alkanutta vuotta kaikille Kesämassuille!! :flower:

t.Donsku ja Elmeri 18+4
 
Donsku, mulla on ollut täsmälleen samanlaisia supistuksia ja samanlaisessa tilanteessa ;)

En myöskään oikein tiedä miten pitäisi suhtautua noihin kivuttomiin suppareihin, kun ne tosiaan kuitenkin selvästi kovettaa ja "nostaa" kohtua kummallisesti. Olisiko kellään aiemmin raskaana olleella tähän mitään osviittaa? Tulee melko pitkä tauko avioelämään jos ei enää lainkaan uskalla puuhastella...
 
Helou!

Joku kyseli, että mistä saa lisäaineetonta mehua. Mä ostin ihan K-kaupasta, nimeltään sokeriton mustaherukkamehu ja valmistaja Meritalo. Varmasti muitakin lisäaineettomia mehuja löytyy =) On sitten aika kirpakkaa ;) Enpä usko, että noissa tavallsissa mehuissakaan on mitenkään vaarallisen paljon lisäaineita, kaipa niistä ois erikseen neuvolassa varoteltu, jos noin olis.

Mua kiinnostaa myös toi rintojen kasvu raskauden loppu puolella. Kertokaapa te, joilla jo kokemusta! Tuntuu, että itsellä vaan kasvaa ja muuttuu koko ajan kiinteemmiks. Kauheeta, jos ne sitten imettämisen myötä lässähtävät niin kun patalaput ;) Tää on ollut niin hauskaa olla isompi rintainenkin välillä, hih! Ja mieskin on ihan innoissaan

:) :)

Mua muuten aivastuttaa myös aika tiuhaan ja on semmonen nuhanen olo usein aamusin varsinkin. Linea negraa ei ole mun masuun tullut ollenkaan..liekö sitten tarkottaa poika/tyttövauvaa, niin tiedä noista..? Vai mistä se yleensä johtuu, kumma juttu...
=) =)

Lähdenpäs tästä takasin töihin, sitä aina kummasti eksyy tänne töiden lomassa.. =)

Ninnuli ja Veitikka
 
Rakastelusta johtuvat kovettumiset on ihan ok..Ei ole ees supistelua vaan sitä kovettumista.Ne ei tee mitään paitti tuntuu ilkeiltä.JA hassulta...
Masu nousee useemman sentin ja reunat tuntuu tosi helposti.Mulla tuo efekti tulee ihan jos nännejä hiplaa.Samantien kovettuu vatta.Mut tuo ei ole vaarallista.

Tisuista:Mun kokemuksella kantsii ostaa hyvät imetysliivit jo odotusaikana ja käyttää niitä.
Mulla ei kauheesti ole kasvaneet, tilapäisesti kyllä kun maito nousee tisuihin ne turpoo mutta tasaantuu aika pian.Imetysliivejä kantsii olla useemmat,mutta osa kannattaa ostaa vasta kun ihan varma koosta.Maidon tulon ja kysynnän perustella se kokokin muotoutuu.

Mulla ollut ennen 70 D tai DD ja Nyt mennään 70 F koossa.Imetysliivejä on entuudestaan ja ne kokoa 70 F ja G.Saa riittää mulle.
Ja jos ei imetys onnistukaan niin ei monia kalliita liivejä tarvii ostaa.70 e maksaa noi kappale,joten oon pitänyt kyllä niitä ja hyvin.

Mut hyvät liivit on aa ja oo,ettei rupsahda!!

Voi että jotain piti vielä sanoa...En muista kun sai opastaa muksuja taas käytöksessä...VOi että lapset on helppoja kkun ne on pienii...

kata 18+5
 
Ai niin,ei ole viivaa masussa...Maisasta oli ylös asti,kaksosista napaan asti.Jessestä oli kans napaan..No,nyt ei mahaa ole vielä mutta saa nähdä.

Sykkeistä ei kantsi päätellä mitään.Mulla 2 tyttö ja 2 poikaa ja ihan plörinäks menny sykkeen perusteella arvailut.Toisella pojalla tytön syke ja toisella tytöllä pojan syke....

Luonteet on samanlaiset näillä saman sykkeen omaavilla.Eli vilkkailla oli sykkeet 120-140 ja rauhallisilla 140-160.
Mutta tämä vasta loppumetreillä,vielä musta aika usella vauvalla on syke 150 luokkaa.Ovat niin raakoja vielä!! =)
 

Yhteistyössä