~KesäMassut 2007~

Hyvää Uutta vuotta Kaikille
Pitkästä pitkästä aikaa taas päätin tulla kirjoittaan ja ilmoittamaan että mukana ollaan.
EnsinnäkinMoonlight-80Paljon onnea rouvalle ja tottakai salaisuus pysyy palstan sisällä. Me edelleen täällä kotipuolessa. Kotiin vasta tän kuun lopussa.
Ja sitten kaikille uusille kesämassuille tasapuolisesti tervetuloa
Olen tietyn väliajoin käynyt lukemassa kirjoituksianne, mutta niitä on ollut niin paljon, että sitten ei ole oikein ehtinyt enää kommentoimaan mihinkään. Ollaan tosiaan lomailemassa kotipuolessa, niin tämä on aina sellaista lentoa toisesta kyläpaikasta toiseen. ja kun omassa navassakaan ei kauheesti kerrottavaa ole. No ehkä nyt vähän...

Meillä mennään nyt 18. viikolla ja viikon päästä on rakenneultra. Jännittää taas niin että . Sukupuolta ei nyt näillä näkymin aiota kysyä. Jos se tieto sieltä ruudulle hyppää, niin ei silmiä kiinni laiteta. Mut jotenkin oli niin jännä sada tietää vasta laitoksella. Toisaalta olis kyllä hauska jo tietää aikaisemmin, mutta... tää on just tätä.No katsotaan sitten tiistaina tilanne. Ollaan menossa yksityiselle kun ei olla siis tällä hetkellä kotipaikkakunnalla, niin luulis että ne ainakin siellä suostuvat kertomaan, jos halutaan tietää.
Masua on jonkin verran. Pieni se on niin kuin esikoisestakin, mutta sen verran alhaalla että mammahousut on käytössä. Painoa täällä yritän saada tulemaan lisää kun en ole vielä lähtöpainoa kiinni saanut ja neuvolassa sanottiin että ens kerralla sitten sais viisari vähän jo heilahtaa. No yritetään yritetään. Ei paljoa toi joulukaan auttanut kun mun herkkuihin kuuluu kalat, sillit, mädit, juustot. Vähän maistoin graavilohta ja silliä söin kans ku sanoi neuvolassa et se olis "aika" ok ;) suolan takia vaan huono juttu (Mulla on tosi ihana neuvolatäti, siis sellanen asiallisen rento).
Pieni galluppi sitten tähän väliin: Kuka söi "kiellettyjä/vältettäviä" juttuja ja sai listerian?

Rintsikka osastolle sitten. Minulla näin viime raskudessa...Norm.b-kuppi ja c-kupin sain hankkia suurin piirtein puolessa välin raskutta. Loppuraskaudessa ostin kaarituelliset imetysliivit( ajattelin että minähän en tuettomia laita). Laitokselta kun pääsin kotiin niin kauppaan lähdin heti kun vain kynnelle kykenin ja dd-kupin sain/jouduin ostaan ja todellakin ilman kaaritukia. Mulla oli tissit ainakin niin pakissa ettei mikään raudankappale painamassa houkutellut. Lindeksiltä löysin tosi hyvät liivit, eikä ollu kuin n.25 e. Oi voi, nyt palautu mieleen että kohta sitä taas sitten nukutaan rintsikat päällä yöt. Pitää siis nauttia näistä "tissit valtoimenaan päivistä" vielä kun voi. Niin jos sitä maitoa tulee, eihän se niin selvää ole, mutta positiivisin mielin mennään. Esikoista imetin pikkasen reilun vuoden.

Ja sitten joku kyseli supistuksista, ei kivuliaísta. Mulla oli esikoisesta tosi aikaisten ja ei kuulema ole vaarallista. Tai no minun johtui useimmiten siitä että mulla on yleensä joka paikkaan kiire. Norm.kävelyvauhti on sellaista hidasta juoksua. Nämähän on kans sellaisia yksilöllisiä juttuja että kannattaa tarkistaa omalta neuvolatädiltä mitä sanoo. Mulle sanottiin että hidasta vauhtia, tulee se seuraavakin ratikka :LOL:

Tuli mieleen kun joku kertoi että on huonoja kokemuksia neuvolätädistä, niin minulla on ollut kyllä ihan mahtava tuuri. Kaikki ovat ollet superihania. Esikoisesta vaihtui aika monta kertaa, mutta kaikkien kanssa sujui loistavasti ja nyt sitten tämä, josta jo aiemmin mainitsin on ihan mielettömän kiva.
Eipäs nyt muuta kun yritä tässä myös vähän aktivoitua kirjoittajana ;)
Kirppuliini
 
Voi rectum kun nää sivut taas tökkii!!! :kieh:

Tuota... mitäs mun pitikään sitten kirjotella. Kone ei antanu avata tekstikehystä uuteen ikkunaan niin en pääse kuikkimaan, mistä on ollu puhe.

Hyppään samaan kyytiin jo aiemmin kommentoineiden kanssa, että kivuttomat supistukset (esim. seksin jälkeen) eivät ole vaarallisia, vaikka aika hölmöiltä saattavatkin tuntua. Eli antaa avioelämän kukoistaa, jos siltä tuntuu! :D

Rintsikoista on olut puhetta. Mulla on tissit kasvaneet melko vähän odotusaikana, mutta imetyksen alettua ja maidon noustua hypättiin sitten seuraavaan kuppikokoon. Ja peesailen tota kaaritukihommaa, mä ajattelin kans, etten tykkää käyttää kaarituettomia rötkäleliivejä, vaan kun ne tissit on maitoa täynnä, ei mikään voisi olla kamalampaa kuin se tuki painamassa tissin reunaa. Ja voih... Mä olin TAAS ehtinyt unohtaa tuon liivit päällä nukkumisen. :\| Huonouninen vuosi siis edessä, jos imetys onnistuu yhtä hyvin kuin noilta aiemmilta.

Kuka tulis meille siivoomaan...? Tätä mammaa laiskottaa ja kämppä on kamala! No, jos tämän illan vielä sulkisi silmänsä kaaokselta, huomenna pääsen töistä jo 11.40., niin ehdin hyvin siivota ennenkuin pojat heräävät päiväunilta. :)

Meillä on rakenneultra 19.1. ja kyllä aion udella sukupuolta. Se tosin sitten jää meidän (ja palstalaisten! :D ) väliseksi salaisuudeksi, esikoisestakin tiedettiin sukupuoli, mutta väitettiin kaikille, ettei oltu kysytty, niin ei kukaan sitten kiukustunut tiedon pihtaamisesta. Kakkosen kohdalla lääkäri ei pystynyt arvaamaan sukupuolta, poika sieltä lopulta tuli. :) :heart:

Tukkonenäisyyteen piti vielä kommentoida, että tukossa on! Sama ilmiö ollut joka raskaudessa. Vauvan keittosuolatipat auttavat hieman, mutta maistuu inhalle, kun liuosta valuu kurkkuun! :x

Iloista keskiviikkoa kaikille, tai sitä päivää, kun satut näitä viestejä lukemaan!

Kreecher ja Saara-Antero 16+5
 
PikkuMyy: Paljon onnea kihlautuneille! Kyllä sitä itsekin muistaa hyvin sen päivän, kun mies kosi. Ikimuistoisia elämän onnellisia hetkiä. :heart:

Moonlight: Kiva, kun sait tietää vauvan sukupuolen ja se oli teidän toiveiden mukainen! Mä oon jotenkin vähän salaa toivonu tyttöä ja tiedän, että mies odottaa poikaa. Kumpi tahansa on kuitenkin todella tervetullut ja odotettu meidän molempien puolesta! Oon ihan varma, että meidän vauva on ihan miehen näköinen ja se on varmasti maailman suloisin vauva sitten! =) :heart:

Hiiviö: Me luultavasti kysytään sukupuoli rakenneultrassa, mutta aivan varmoja ei vielä olla. Toisaalta ois niin ihana jättää yllätys laitokselle! Rakenneultra on tammikuun lopulla.

Vauvan liikkeet tunsin ensi kertaa eilen! Oon ainakin melko varma, että nyt ne oli liikkeitä. Aikaisemminkin oon ollu jotain tuntevinani, mutta varma en oo ollut. Kirjottelen aina ylös, mitä milloinkin raskauden edetessä tapahtuu, niin voi sitten myöhemmin vaikka kertoa lapselle itselleen tämän odotusajasta. Pidättekö te muut raskauspäiväkirjaa?

Raskausoireista. Mä oksentelin jonkun verran 11 viikolta lähtien, alusta asti on ollut etovaa oloa. Etovaa oloa on edelleen välillä, mutta oksentaa ei ole tarvinnut. Rinnat on vähän kasvaneet. Huomasin tämän kaupassa, kun sovittelin rintisikoita. Ei vanha koko enää mahtunut päälle. Hedelmiä tekee mieli ja entinen suuri herkku jätski ei enää maistu ollenkaan. Ei myöskään hampurilaiset eikä juuri makeakaan. Nyt tällä viikolla oon syönyt kuitenkin joulusuklaata, kun se on nyt ruvennut maistumaan. :p Kohta varmaan paino lähtee nousuun, luulen! "Haalea" linea negrakin on ilmaantunut mahaan. Siitä sanotaan, että se olisi merkki pojasta. Mä en kyllä usko mihinkään tyttö/poikaoireisiin. Luin jostain tutkimuksenkin, jossa todettiin kaikkien oireuskomusten olevan ihan höpöjuttuja. =)

Kreecher kyseli ammateista. Mä oon tuleva luokanopettaja (valmistun ehkäpä ensi jouluna) ja mies on tietotekniikan tradenomi.

Niiskuneiti: Huomasin, että miellä on sama synnäri ja LA:kin eroaa vain muutamalla päivällä. Voi olla, että laitoksella törmäillään! :)

Oikein hyvää ja onnellista uutta vuotta kaikille!

Katziina ja Paavo 16+6
 
Olipa tullut taas paljon tekstiä!

PikkuMyy: Unohdin viimeksi onnitella kihlautumisen johdosta! ONNEA :flower: Meidän sormuksissa on päivämäärä 24.12.06 ;)

Rintsikat: Esikoisen aikaan kuppikoko pompsahti heti alussa kokoa suuremmaksi ja imetysliivit oli sitten taas kokoa suuremmat kuin odotusajan liivit. Eli ei kannata ainakaan monia imetysliivejä ostella ennen kun tietää kuinka paljon maidonnousu rintoja kasvattaa. Yhdet on hyvä olla viimeistään sairaalakassissa mukana =) Ja imetyksen jälkeen rinnat palautui pikkuhiljaa odotusajan kokoon, mutta muoto muuttui.. Ennen tätä uutta raskautta tissit joutui "viikkaamaan" jotta täyttivät nätisti c-kupin :LOL: Pelkät tukevat liivit ei pelastaneet rupsahtamiselta, olisi tarvinnut varmaan jonkin verran jumppailla tai jotain... Nyt rinnat on muuttuneet vähän täyteläisemmiksi ja liivikauppaan saa kohta taas mennä, kun meinaavat tursuilla c-kupeista ulos... Olipahan perusteellinen tissiselostus :D

Kielletyt ruuat: Olen maistanut kielletyistä herkuista aurajuustoa, tuorejuustoja ja silliä. Enkä tietääkseni saanut listeriaa. Mutta listeriavaara on kuitenkin aina olemassa ja siksi arvostan odottajia, jotka sitkeästi kieltäytyvät kaikista riskiherkuista 9 kuukauden ajan pientä ihmisen alkua suojellakseen.
Ja mehut: En ole kuullut, että kaupan mehuja pitäisi mitenkään varoa. Alkuraskaudessa join litratolkulla lisäaineilla kyllästettyjä tuoremehuja, kun ei mikään muu oikein maistunut... Ei lisäaineissa yleensä mitään hyvääkään ole, joten ei kai ole väärin niitä vältelläkään. A-vitamiinia sisältäviä mehuja olen vältellyt.

Se, etten taaskaan vastannut moniin kyselyihin, ei johdu muuta kuin lahopäisyydestäni... Ei muista ei. Ja kaikista asioista ei edes minulla ;) ole tietoa sen paremmin kuin kokemustakaan! Silloin usein sivuutan aiheen.

Palaillaan! -ebbuliini rv 14+6-
 
Huomenta!

Sainpas sitten vihdoin ja viimein varattua ajan siihen luomenpoistoon. On sit jo ensi keskiviikkona. Rupesi heti kauhistuttamaan!

Toisaalta saapahan hoidettua asian päiväjärjestyksestä...

Selvisi samalla että tuossa meidän terveyskeskuksessa on oma laboratorio, minä kun en ole ollut ihan varma asiasta, kun ei niin kauaa olla täällä vielä asuttu että siellä olisi tarvinnut kertaakaan käydä.

Mun pitää sit varmaan rv 25 paikkeilla mennä sinne sokerirasitustestiin, niin luultavasti sitten tuolla.

Meilläkin on tämä asunnon etsimis prosessi meneillään ja mua on kyllä harmittanut jo valmiiksi ihan mielettömästi se, että varmaan on sitten edessä neuvolan ja neuvolatätin vaihtokin, aika pienellä todennäköisyydellä täältä löytyisi sopiva asunto... vapautuu aika harvoin tai sit ovat tosi kalliita... Sniif. Mä olen tykännyt tosi paljon käydä tuolla.

Ei sitten eilen illallakaan tuntunut ollenkaan liikkeitä vaikka vähän yritinkin kuulostella. Muutaman kerran tuntui päivällä kerran tai kaksi kertaa peräkkäin kuplia istuessa, mutta en tiedä ovatko nekin sit liikkeitä vai ei, että pitäisikö niitä tulla sit enemmän että olisivat vauvasta johtuvia.

Taas oli pelkkää omaa napaa... lupaan että seuraavalla kerralla kommentoinkin jotain, nyt vaan vetää tuo muutto vähän matalaksi.

-Hiiviö & Elvis 16+4-
 
Katziina: Eihän sitä tiedä vaikka oltaisiin yhtä aikaa laitoksella ;)

Mä oisin nyt sitten menossa kohta uudestaan neuvolaan kuunteluttaan niitä sydänääniä, jospa sieltä viimein jotain kuuluisi. En odota liikoja ettei sitten taas tuu pettymys. Oon miettiny rakenneultraan menoa, kun täällä ei tarjota kuin kaks ultraa ja kävin niissä jo viikoilla 7 ja 9. Jotenkin hölmöä että ne oli niin alussa kun ei vielä kunnolla edes erottanut pikkuista. Tosin siks mulla ne oli kun epäiltiin et jos tää raskaus on jo pitemmällä.
 
Heipat!
Ihania nää torstait, kun tunnit loppuu jo 12:lta!

Ja kommenttia...
Olen pitänyt joka raskaudessa raskauspäiväkirjaa semmoseen tavalliseen ruutuvihkoon. Annan sitten lapsilleni omaksi, kun odottavat itse (tai siis puolisonsa odottavat) esikoistaan. Tai sitten annan vain kopiot... Voi olla, ettei niistä raaski luopua.
Noita vihkoja on ollut itsekin tosi kiva lukea. Varsinkin kun mulla on kaikki raskaudet ajoittuneet samalla lailla, eli kesävauvoja on kaikki, niin raskausviikot ja vuodenajat vaihtuvat suht samoihin aikoihin. Joulun kieppeillä loppuu pahoinvointi, pääsiäisenä on nätti vauvamasu, vappuna alkaa jo hiljalleen kypsyttää odottelu ja juhannuksen vastaantulija saa kuonoonsa, jos erehtyy kysymään, että "eikö se vieläkään ole syntynyt?".

Tunnustan syöneeni jouluna graavilohta, mutta listeria ei ole ainakaan vielä oireillut! :D On tämä palstailu tehnyt vähän varovaisemmaksi. Esikoisen kohdalla en vältellyt mitään muuta kuin alkoholia, kun en noista välttelyjutuista niin tiennytkään. Neuvolassakaan ei varoteltu muusta kuin runsaasta maksan syömisestä.

Naapurissa taitaa olla isäntä kuollut...
Viikko sitten oli ambulanssi ja mediheli pihalla, tänään naapureiden postit oli tuotu vahingossa meidän laatikkoon. Oli paljon kortteja, joissa luki päällä "Liisa Liisala" ja lapset/ "Kalle Kallelan" omaiset. Ei kai tuollaisia kortteja muuten kukaan lähetä...? Perheessä on neljäkuinen vauva...
Todella hyvää naapurituntemusta! Ollaan itse asuttu tässä niin vähän aikaa, ettei olla vielä(kään) saatu aikaiseksi käydä esittäytymässä naapureille. Eikä sen puoleen täällä päin naapurit niin kauheasti ole muutenkaan keskenään tekemisissä...

Oma napa on ennallaan. Itseasiassa se napa alkaa pikkuhiljaa työntyä ulos, tästä taisikin olla vähän aiemmin puhetta. Inhaa, kun se iho on niin kamalan arka aluksi.

Eipä tässä muuta.

Kreecher ja Saara-Antero 16+6
 
Oikein hyvää uutta vuotta kaikille minunkin puolestani, jos sitä en aikaisemmin muistanut toivottaa ! :hug:

Kiitos Hiiviö, että lisäsit minut listalle :D !

Kahtena viime päivänä ollut kamalaa repimistä ja "puukon iskuja" sadellut massussa. Massu on selkeästi kasvanut (samalla sekä hirvittää että ihastuttaa). Nyt on kieltämättä syntynyt kammo, että tulee kamalan iso maha.

Ruoka ei maistu, vaikken oksenna enää. Pakkosyöntiä tulee harrastettua. Pitänee yrittää jossain käydä puntarilla katsomassa onko painoa tullut lisää. Pitäisi varmaan jo tulla? Tietysti huolettaa, että kehittyyhän pienokainen kunnolla...

Hitsi, kun ei jaksaisi odottaa rakenneultraa ollenkaan, se on 18.1.
18:sta viikkoa tulee lauantaina täyteen- tuntuu, että ollaan jo pitkällä.

Väsyttää, väsyttää ja väsyttää. Milloinhan tämäkin lakkaa?

Joku kyseli oireista; minulla ei minkäänlaisia oireita ennenkuin rupesin oksentamaan 14+5 viikoilla. Nännit tietysti muuttuneet, mutta muuten ei mitään.

:heart: , Pepsukka ja massu 17+5.
 
Löytyihän se syke sieltä ja nyt tosi helposti. Hymy levisi varmaan korviin saakka kun kuulin kuinka siellä jyskytti vahvasti ja tasaisesti. Syke oli kuulemma 140. Kummasti se vaan tuo asiaa vielä todellisemmaksi kun sen kuulee. =)

niiskuneiti ja mukelo 16+4
 
Hehee...Kattokaas profiilista mun mahaa!!! :LOL:

Nyt se pullahti viimein!!

hehee...

Ei vaiskaan...Kun ei masua vielä niin laitoin tuosta nelosesta viimeisen masukuvan.Ollaan siinä lähössä käynnistykseen ja tyttö syntyi 6 tuntia tuon kuvan oton jälkeen...

Ihan upeet muistot nousee pintaan kun kattelin kuvia.. =)

Kata 18+6
 
mäkin laitoin profiiliin mun tän hetkisen mahan. kuva otettu ihan muutama päivä sitten.

voi kata ei sulla kyllä suuri maha ollut silloin =)

mulle on nyt ruvennu sanomaan vieraanmatkin ihmiset että odotatko? kyllä mä vaan tykkään ku maha kasvaa, vaikka sillon ku ei odottanut ni aina kauhuissaan peilaili et onko tullu maha makkaroita :LOL:

mä oon töissä ottanu nyt rauhallisemmin vaikka lupaa en siihen ookkaan saanu mut aion lusmuilla niin kauan et joku tulee sanomaan jotain, mut luulen et eipä kukaan tule kun kerran olen raskaana. on noi supistelutkin vähentynyt kun on ollu vähän rauhallisemmin.

mut pistelkääpäs kuvia masuistanne jossain vaiheessa kun pystytte tonne profiiliin.

Hani ja Samppa 18+3
 
Inspiroiduin teidän masukuvista ja sain vihdoin aikaiseksi laittaa omankin pötsini.
Tajusin vaan myöhemmin, että tuli otettua IHAN väärältä puolelta toi kuva! Mä inhoon tota luomea mun mahassa... Mut menköön. :D
Ja kuva siis ihan tuore, eli viikolta 16+6.
Kreecher & S-A
 
Heips! :wave:

Olen tässä jo pari kertaa kirjoitellut tuosta virtsatietulehdus-epäilystäni ja tänään sitten sain labratulokset - kaikki ihan ok.
Nyt oltiinkin sitten samoilla linjoilla uuden neuvolatädin kanssa siitä, että pääsen neuvolalääkärille ensi viikolla, sillä yhä virtsarakon tienoilla tuntuu outoa painontunnetta.

Jospa tuo painontunne johtuu vain siitä, että kolmatta odottaessani paikat on jotenkin valmiiksi "repsahtaneet"! :LOL: :LOL: :LOL:
Onhan nuo lapset tulleet kohtalaisen tiheään tahtiin, että jos se vaikuttaisi kroppaan tällä tavalla...

Masuni alkaa pikku hiljaa näkyä, mutta vieraammat ihmiset eivät sitä kyllä odotusmasuksi tajua, sillä vielä vuosi sitten olin yli kymmenen kiloa painavampi ja siis ei-raskaana silloin.
Itse masun kasvun huomaa lähinnä housuista, sillä ne kaikki alkavat pikkuhiljaa kiristää vyötäröltä - mammahousut pitää etsiä pian esille. =)

Ammateista sen verran, että olen koulutukseltani yo-merkonomi ja olen työskennellyt kaupassa myyjänä ja viimeisin ammatti yli 4 vuotta sitten oli ravintolatyöntekijä.
Nykyinen "ammatti" on siis kotiäiti eli käytännöntyön kautta opittu lastenhoitaja siis! ;)

Omaa napaa tuli minultakin koko teksti - koittakaa kestää! :ashamed:

Riina-Niina ja satuaarre 17+3
 
Huomenia!

Mullakin on nyt profiilissa kuva mun vauvamahasta (17+0). :) Ei se vielä mikään kamalan suuri ole, mutta kyllä tuon jo itse ainakin itse huomaa! En tiiä sitten, huomaavatko vieraat, ei ainakaan kukaan oo mitään sanonut. Se voi kyllä johtua siitä, että vaatteet peittää vielä kasvavan mahan melko hyvin. Otettiin Paavon iskästäkin masukuvia. Isin masu on kasvanut ainakin tähän mennessä enemmän kuin äitin maha. Isi syö nimittäin nyt kaikki herkut, mitkä äidille ei maistu. :LOL:

Oon pannut muutamana päivänä merkille, että mun syke on noussut melko paljon raskauden aikana. Ennen raskautta ja alkuraskaudessa leposyke oli siinä 50 tienoilla, mutta syke on nyt levossa pitkästi yli 60. Reippaalla kävelylenkillä syke nousee ylämäessä jopa yli 140. Oon yrittänyt hidastaa reilusti tahtia nyt sitten ylämäissä ja muutenkin. Uin paljon, joten pitää laittaa tästä lähtien sykemittari myös uimahalliin, kun näköjään nuo sykkeet nousee tosi helposti melko korkeelle. Raskauden aikana syke ei mielellään sais nousta yli 150, jotta vauva sais tarpeeksi happea. Nyt saankin sitten loppuraskauden seurailla noita sykkeitä aina liikkuessa. Yllätyin kyllä, miten ne noin korkeelle nousee jo nyt!

Kiva juttu, että vauvan syke kuului Niiskuneiti! Kyllä se vaan on mukava kuunnella vauvan sydänääniä. =)

Pepsukka81: Mulla on myös viime päivinä ollut paljon vihlontaa alavatsalla. Tästä se maha alkaa kasvaa... Muakin väsyttää tosi paljon. Oon nukkunut koko joululoman ajan (mulla on vielä vajaa viikko lomaa jäljellä) yli 10 tunnin yöunia, 12 tuntia nukun ihan kevyesti ja lisäksi päikkärit päälle. 14 tuntiakin saatan nukkua, jos kukaan ei herätä. Ennen mulle riitti paremmin kuin hyvin kahdeksan tunnin yöunet, mutta Paavo tykkää näköjään nukkua paljon.

Musta on muuten tullut nyt oikea kodinhengetär. :D Joka aamu oon halunnut herätä keittämään miehelle aamupuuroa ennen töihin lähtöä. Päivällä oon sitten tehnyt kotihommia pyykkäyksestä siivoamiseen. Ruuan oon tehnyt valmiiksi siihen, kun mies tulee töistä kotiin. Oon jaksanu näin lomalla panostaa erilaisiin salaatteihin, joita tulee kyllä syötyä aina myös iltapalaksi. :p Mulla on varmaan joku pesänrakennusvietti tai sitten ihan liikaa vapaa-aikaa näin lomaillessa. :)

Mukavaa viikonloppua!

Katziina ja Paavo 17+1
 

Moikkaus pitkästä aikaa! Ja hyvää Uutta Vuotta jokaiselle!

Kiva on ollut taas lukea kuulumisianne. Kovin samanlaisia asioita tulee pohdittua omassa päässäänkin vauvvelin kasvun tiimoilta.

Olipas kiva, kun jotkut olivat innostuneet laittamaan masukuviaan näytille. Suloisia ovat masunne ja varmasti vielä suloisempia masussa asustelevat kesävauvat:) Me hankimme jouluna digikameran ja yksi masukuva otettiin jo. Ajattelimme meikkosen kanssa kuvailla viikottain mahani kasvua. Kyllä se jo on aikamoinen pallo. Tarkkasilmäisimmät sukulaiset ja ystävät sen ovat huomanneet. Tosin jo niin moni tietää odotuksestamme muutenkin, ettei heidän tarvitse sitä mahan perusteella arvailla. Omat housut eivät mahdu enää kiinni, joten masutuubilla ja pitkillä paidoilla olen korjaillut tilannetta. Hesa-reissulla joulunaikaan sain ensimmäiset mamma-vaatteenikin, jotka löytyivät alesta. Olen ihan onnessani niistä. Paitaa olen pari kertaa käyttänyt, mutta housut ovat vielä liian isot, lyhentääkin niitä pitäisi.

Rakenneultrat sitten meillä KesäMasuilla lähestyvät. Minäkin päätin mennä ylimääräiseen rakenne ultraan, kun sitä erikseen tarjottiin. Periaatteessa se ei kuulu meidän kaupungin rutiineihin. Kovasti haluaisin kysyä tulokkaan sukupuolen. Mieskin oli aluksi sitä mieltä, että kysytyään vaan, mutta viimeisimmässä kommentissaan hän alkoi perua puheitaan. On kuulemma niin epävarmaa, että lekureiden veikkaus osuisi oikeaan. Ehkä silti kysyn ja jätän kertomatta miehelle, jos hän ei halua tietää. Mies ei nimittäin pääse ultraukseen mukaan:( No, oilisi kyllä kauheaa tietää yksinään, kun en kuitenkaan malttaisi olla hiljaa...

Ammateista oli kyselyä... Aika paljon täällä taitaa olla hoito-ja terveysalan ihmisiä. Joku tuleva opekin oli "eksynyt" joukkoon ja tietty onhan täällä yksi köksäope. Mekin olemme miehen kanssa kumpikin "kansankynttilöitä" (heh, heh). Mies on jumppamaikka ja minä musapedagogi, tosin tällä hetkellä teen aivan muita töitä. Toivottavasti ei tuleva perheenjäsen joudu kokemaan sellaista yli-innokasta opettajamaisuutta vanhemmiltaan. Tiedättekö, kun opettajat joskus yrittävät arjessakin opettaa kanssaihmisiään ihan urakalla? Huh, se olisi lapsiparalle kamalaa.

Hieman kateellisena olen lukenut, kun niin moni teistä on jo tuntenut selviä liikkeitä. Tuossa jokin aika sitten aloin olla jo huolissaan, kun oma masuasukki oli ihan hiljaa. No, nyt luulen tunteneeni joitakin liikkeitä viime päivinä. Ihan varma en kyllä ole. Pitänee ensi viikolla neuvolassa jutella asiasta. Malttamattomana odotan jo neuvolaan pääsyä ja sydänäänten kuuntelemista. Toivottavasti ne löytyvät nyt helpommin kuin viimeksi, ettei tarvitse säikähtää.


Mukavaa viikonlopun odotusta!

Manteli-76 ja masumatkaaja 18+6
 
VOi että ihania masuja!!Siis oikeesti teillä alkaa masu olemaan vauvamasu!!
Kai pidätte pikkoja paitoja ja silittelette mahaa koko ajan... =)

Katzinalla tais olla pieni masu vielä,nyyh..mäkin täällä kärvistelen ja ootan masun kasvua.

Mulla oli tuo linea negra maisaa oottaessa koko mahan yli,näköjään...
Haaleni kyllä melko nopeesti.
Eikös se tarkoittanut poika??Noo,ihana tytteli sieltä tuli kuitenkin!

Mä otan kansa kuvan tästä mahasta,tuo on vaan vielä haaveissa tuo maisamasu... ;)

TÄällä potkitaan kans kovaa,ihan viikossa liikkeet vahvistuneet kovasti.
Jossain luki että näillä viikoilla vaavi voi painaa jo 300 g ja olla n.20 cm pitkä..

No,edellisviikolla kun oli se ultra niin päänhalkaisia oli 3,5 cm...Eli kyllähän vauvalla alkaa kokoa olla jo.

kata 19+0
 

Terveisiä sängyn pohjalta!

Eipä meinannut tää taulapää uskoa että raskausaikana vois vähän
hiljentää tahtia, ennen kuin lähti melkein jalat alta ja sairaalan kautta
kotiin. Nyt saikkua viikonlopun yli ja noudatan todella tota lääkärin ohjetta
eli lepoa lepoa lepoa.

Mites teillä muilla on voimat riittäneet? Monestihan sanotaan et ensimmäisten väsymysoireiden mentyä raskaana olevat pursuavat
energiaa. Tosin en voi sanoa itsestäni samaa :(

Päiväkirjasta: Pidin ensin päiväkirjaa neuvolasta saatuun vihkoseen
kunnes sain mieheltä joululahjaksi päiväkirjan. Hyvä vähän saada omia tuntemuksia paperille ja onhan sitä sit mukava lueskella myöhemmin.

Mutta nyt takaisin lepäämään.

Voikaa hyvin!

Minniriini ja Pave 15+5
 
Moiks!

Kiitos jälleen kaikille onnittelijoille! :)

Eilen tuli hengattua kaupungilla pitkät tovit, kun monessa paikassa piti taas käydä... Sormukset on nyt kaiverrettu, ekat mammahousut löysi tiensä mun kaappiin ja ekat imetysliivitkin ostin, kun kaipasin tuettomia kotikäyttöön. Kaveripariskunnalle en millään meinannu keksiä tuparilahjaa (jotain pientä muodon vuoks, kun oltiin jo remppa-apuna), mut tulihan se idea viimein illalla. Tänään on siis uus reissu edessä, vaikka muut asiat sain hoidettua jo eilen... Liikuntaa laiskoille lihaksille.

Liivejä sovitellessa tuli yllätys, kun huomasin raskautta edeltäneen kupin sopivan joissakin malleissa... Joissakin siis riittää isompi ympärys, vaikka toisin luulin. On kai sit muoto muuttunu ja kasvua ollu vaan vähän, mut siitä oon vaan hyvilläni... Mulle kun riittää jo tää nykynen koko.

Raskauspäiväkirjaa oon pitäny sen verran, ku Vau*kirjaan mahtuu päiväkirjasivuille kirjottamaan. Yhdessä välissä oli kyl niin vähän tilaa useammalle viikolle ja paljon asiaa, että lätkin sit keltasia lappuja jatkoks. En kyl o kirjottanu sinne mitään henkilökohtasta, jos se jää pöydälle ja joku sitä lukasee. Kopsaan varmaan jossain vaiheessa täältä tekstini koneelle talteen ja kokoan niistä fiilispäiväkirjan.

Kielletyistä syömisistä... Mä oon vähän herkutellu maksalaatikolla aikasemmin ja jouluna söin sitä maksamakkaraa. Aurajuustoa saa tietääkseni syödä huoletta (ulkolaisia sinihomejuustoja ei), kun se on tehty pastöroidusta maidosta. Mua neuvottiin vaan syömään sitä mahdollisimman tuoreena ja niin oon välillä tehny. Herkkua! :p Majoneesia oon syöny hamppareissa ja raakaa kananmunaa maistanu taikinan muodossa, mut ei o tullu mitään oireita listeriasta tai muista. Onneks täällä Suomessa on aika hyvä toi elintarvikehygienia.

Mehuja oon juonu entiseen tapaan sillä erolla, että painon tarkkailun takia suosinu sokerittomia ja jättäny A-vitamiinipitoset juomatta. Tuoremehuja, joihin ei o lisätty sokeria, juon jonkun verran.

Kiitos Hiiviö muistutuksesta! :flower: Mun pitäis kans käydä poistattamassa pari luomea, jotka on ollu jo ennen raskautta isoja ja tiellä. On vaan kummasti aina unohtunu ja nyt kun ne on kasvanu entisestään, on pakko päästä poistattamaan. Leikata niitä ei oikein voi parantumisen kannalta hankalan sijainnin takia, joten pitää jäädyttää. Muutenkin se vaihtoehto kuulostaa miellyttävämmältä, mut on niin helppo lykätä... Voi mua saamatonta! :headwall: :ashamed:

Niiskuneiti... Uskoisin, että pääset rakenneultraan ihan kunnan kustantamana, jos ne alkuraskauden ultraukset on ollu ylimääräsiä. Mä pääsin ylimääräseen ultraan np-ultran jälkeen vuodon takia, eikä se vieny mun oikeutta rakenneultraan. Kysäse neuvolasta, jos et o varma pääsystäs. Mä pidän täällä bd.

Mul on ollu kans viiltäviä kipuja masussa jonkin aikaa. Kai ne on sitä kudosten venymistä ja kohdun kasvua. Sain just labratulokset neuvolasta ja puhdas oli, eli tulehduksen aiheuttamia ei ainakaan mun oireilu ole. Täytynee kunnostautua jumppaamisessa, jos siitä olis apua... Oon ollu tähän mennessä turhan hajamielinen ja laiska siinä asiassa.

Onpas sulla Kata tosiaan pientä toi masun kasvu... Taidat päästä vähällä mammavaatteitten hankkimisella. On se kyllä jännä, miten näkyy eri tavalla eri ihmisillä... Tollanen pieni masu taitas olla ystävällisempi mun selkäongelmille, mut taitaa tulla aika runsaasti lisuketta mun pömpölle. Äiti oli ainakin valas niin mua kuten myös mun siskoja odottaessa. Voi mun selkäparkaa...

Ihana oli kyl katella teidän masukuvia... Multa on otettu vasta kerran ja pitäis varmaan piakoin ottaa seuraavat. Ei ollu tarkotus pitää näin pitkää väliä. Täytyy sit kattoo saanko jonkun tonne profiiliin vai laittaisko ultrakuvan. Kreecher stressaa nyt ihan turhaan luomensa näkymistä... Mun mielestä se on oikein sievä kauneuspilkku. :)

Mä en o kiinnittäny sykkeeseen muuten huomiota, mut se nousee helposti rasituksessa ja hengästyn helposti. Voimat menee myös nopeemmin, joten pidän aina vettä mukana ja kaupungilla usein juon tuoremehun kesken reissun. Se tuntuu piristävän. Tahti on rauhallinen, kun reipas tuntuu epämiellyttävältä... En siis taida sauvakävelylenkille päästä ja tyyytyminen on kävelyllä käymisiin. Pahus.

Onko tuoremehu tosiaan joku vauvan herättäjä? Eilen nimittäin alko poikanen mukeltaa sen jälkeen, kun mehun join välipalaks jaksaakseni kotiin takas. Siinä sit hymyilin itekseni Kelan aulassa odotellessa ja näytin varmaan aika häiriintyneeltä...

Ei löydy multakaan energiaa, vaikka väsymyksen piti jo helpottaa. Unta tarviin paljon ja nukunkin yleensä kellon ympäri pätkissä tai ilman. Ulkoilu piristää lähinnä mieltä, koska sen jälkeen on ryytynyt olo. Ei tässä pysty juuri kuntoa kohottelemaan, kuin ei riitä voimia tai sit tuntuu masussa pahalle. Jospa tää tästä vielä reipastuis.

Ja hups... Niin kuluu aika ja vaihtuu viikot. Mulla siis nyt 18+0 :D :heart:

*muoks* Pahoittelen romaanin julkaisua... Pääs taas venähtämään. :ashamed: <br><br>
 
Niin noista syömisistä... minä en ole syönyt mitään kiellettyjen listalta... Maksaa en voi sietää, enkä erityisemmin kaloista yms. pidä, eli niistä kieltäytyminen ei ole tehnyt tiukkaa. Juustoilla olen herkutellut, mutta vain sallituilla :) Ainoa mitä välillä tekee kovinkin mieli on kylmä lasillinen hyvää valkoviiniä :p

Mutta tiedän, että jos sen lasillisenkin ottaisin olisi niin kamalat omantunnon tuskat, että.

Taas on ollut kamalaa väsymystä... saa nähdä milloin tää oikein helpottaa. Tuntuu ettei esikoisenkaan kanssa oikein jaksa mitään tehdä, tai ainakaan lähteä ulos, kun energiaa ei ole ja ilmat on noin kurjat.

Mutta reilu kuukauden päästä olisi sitten se lapin reissu edessä, onko kukaan ostanut sitä turvavyön alentajaa? Onko ihan oikeasti kätevä juttu? Olisiko ollut jollain ajoneuvo sivuilla tms. että siitä ei juuri mitään hyötyä olisi, niin vähän mietityttää kannattaako ostaa.. pitäisi varmaan neuvolassakin kysyä suosittelevatko sitä.

Tänään ei ole taas tuntunut yhtään mitään masussa, mutta ei edes yllättävää kyllä kauheasti huolestuta. Toinen on niin pieni vielä ja varmaan muksii jonnekkin muualle kun tuohon eteen, että niitä ei sitten tunne. Ei ole kyllä ollut samanlaista kunnon potkusessiota sen tiistain jälkeen, mutta pieniä muksuja tuntunut välillä...
Kyllä mä niin kovasti odotan niitä säännöllisiä liikkeitä :D

-Hiiviö & Elvis 16+5-
 
Heipsistä kaikille!

Mä ostin turvavyönalentimen huuto.netistä, sain kympillä, kun uutena taitaa olla n. 40? luokkaa. Eli jos käytetty kelpaa, niin kantsii kurkata huutista! On must ollu ihan hyvä vehje, turvallisuuspuolen lisäksi on myös aika mukava, kun turvavyö ei paina masua. :)

Esikoista odottaessa mulla oli ihan kamala se linea negra, tosi tumma ja meni koko mahan yli. Leveyttäkin löytyi toista senttiä. Meni yli vuosi, että se siitä kunnolla haalistui, eikä kokonaan ole häipynyt vieläkään... :/ Kakkoselta ei tullut viivaa, eikä tältäkään ole ainakaan vielä ilmestynyt. Mutta siis se vanha hailakka viiva siinä kummittelee edelleen.

Jaksamista Minniriinille, onhan kaikki nyt kunnossa? Nyt kun olo alkaa olla aika hyvä, nini välillä huomaa rehkineensä ihan liikaa ja sitten heikottaa... Ei tosin ole vielä noin hurjasti käynyt!

Tuoremehu tosiaan kuulemma on vauvan herättäjä. Ainakin mulle sanottiin neuvolassa aikanaan, että kun lopussa pitäisi laskea liikkeitä, niin jos ei meinaa liikkeitä kuulua, pitäisi juoda lasi tuoremehua ja laskea sitten uudelleen. Se sokeri siinä vissiin virkistää vauvelia.

Riina-Niina sun masukilla on aivan ihana toi työnimi! Siitä tulee jotenkin tosi hyvä mieli aina kun sen näkee tolleen kirjotettuna. :) Aikamoisia aarteitahan nämä pienet ovat ja tässä kohtaa vielä vähän sadunomaisia...

Manteli -76 mua jotenkin kans vähän hirvittää, että tuleeko sitä opetustyötä jatkettua kotonakin... Ei ehkä vielä, mut lapset kun tuosta kasvavat kouluikään, niin saattaa kansankynttilä syttyä. :D

Mukavaa viikonloppua kaikille!

Kreecher ja Saara-Antero 17+0
 
Heippa pitkästä aikaa!

Ammateista kyselyyn: Minä olen ammatiltani sairaanhoitaja, työskentelen lastenosastolla. Mieheni on huoltoneuvoja Audi liikkeessä.

Sukupuolen haluamisesta tietää etukäteen: Me olemme miehen kanssa sitä mieltä että haluaisimme vasta syntymä hetkellä tietää vauvan sukupuolen, Jollei se sitten tule itsekseen ilmi rakenneultrassa.

Rakenneultrasta: Meillä se on 29.1 jolloin viikkoja on kasassa 18+3. Menemme yksityiselle kun kaupunki tarjoaa vain np-ultran. Taitaa olla 3 tai 4d ultra.

Itsestäni: nyt tietävät jo työpaikalla raskaudesta esimiehet, ottivat tiedon tosi ihanasti, onnittelivat. Kerroin jo koska toinen heistä tekee työvuorolistoja ja en enää halua tehdä pitkiä työpäiviä samalla sanoin ettei yövuoroja enää maaliskuun lopulta. On kuulemma suositus ettei yövuoroja enää 26-28 raskausviikoilta.

Olin onnellinen kun vältyin pahoinvoinnilta raskauden vuoksi, mutta nyt sitten on saanut vuoteenpohjalla maata kun eilen illalla iski vatsatauti, yök. Onneksi meni kuitenkin ohi puolessa vuorokaudessa ilmeisesti. No eipä niille taudeille mitään mahda.

Nenän tukkoisuudesta ja kuivuudesta. Myös minulla on kuivat limakalvot ja välillä tulee verensekaista räkää niistäessä. Johtuu limakalvojen verekkyyden lisääntymisestä.

Onnea kaikille jotka sitä ovat viime aikoina saaneet!

Tervetuloa uusille kesämassuille!

Äiti77 Rv 15+0
 
kivaa perjantai iltaa kaikille!

Hiiviö kyseli siitä turvavyön alentimesta, mulla on kans se. Ostin sen tuolta vauvakaupasta uutena ennenku me lähettiin tuolle kauheelle reissulle. Istuttiin siis 62 tuntia 2 viikon aikana autossa!!!

Joten siis mulle ainakin aivan ehdoton juttu oli, jos olis kolari sattunut niin en ois antanu itelle anteeksi etten ole sitä hankkinu. Se vie siis ihan kokonaan alemman vyön sinne jalkojen väliin ja pois masun tieltä. Koska vaikka sen sais itekkin laitettua sinne reisille sen vyön, niin kolarin sattuessa se nousee nopeesti takas masun kohdalle ja litistää huonolla tuurilla sikiön kuoliaaksi.

Päiväkirjasta oli juttua; itse alkuun kirjoittelin kalenteriin ajatukset kun alettin vauvaa miettiin ja sitten tuohon raskauspäiväkirjaan olen koonnut viikko tietoja. Eilen aloin sitten kirjoittaan tänne koneelle kunnon päiväkirjaa ja koitan noista saada koottua kunnon viikko viikolta tuntemukset sinne.

Nenän tukkoisuus/aivastelu; Minähän olen siinä kesto flunssassa ollut nyt monta kuukautta, joten kans on aamusta kunnolla nenä tukossa, mutta tulee sitten kyllä kunnolla limaakin ulos ja päivät aivastelen..

Linea negra; Mulle on tuossa joulun aikaan noussut tuonne masun yläpuolelle asti tämä viiva, mutta siis todella kapea, niinku lyijykynällä olisi piirretty. Aivan alhaalla hieman paksumpi.. mutta minullahan on muutenkin tummempi iho, joten voi johtua siitäkin. Ja poikahan sieltä oli sen ultran mukaan nyt sitten tulossa.. joten saas nähdä.

Pahoinvointi jatkuu aivan normaalina ja välillä taas kauheampana.. kuten tänään, kaikki lensi kunnolla ulos mitä oli aamulla syönyt ja nyt ongelmana on vielä tuo virtsan karkaaminen yhtäaikaa kun paineella oksentaa. . todella kiusallinen vaiva. Mutta siteillä on estettävä.. ei auta.

Onko muilla tullut tätä virtsan pidättämis ongelmaa?
Itse ainakin huomaan että masu painaa jo sen verran tuonne ilmeisesti, että ongelmaa on. Ja noista monista virtsatulehduksista kärsineenä sitäkin enemmän on rakko huono.

Minnihiirelle todella rauhallista oloa ja paranemisia kyllä toivottelen.. ei turhaan kannate rehkiä, ettei tule ongelmia.

Mulla siis jälleen kuukausi saikkua ja tuskin enää siis missään vaiheessa menen edes töihin kun masu alkaa jo oleen niin iso. Ja ei tämä oksentaminen näköjään siis lopu.

mulla oli tosiaan se polte tuossa masussa pari päivää sitten ja noita ultria nyt sitten lisäiiltiin, joten sain eilenkin ultran ja ens keskiviikkona on sitten se oikea rakenne ultra. Mutta kiva kun saa seurata kuinka vauva kasvaa ja taidetaan vielä kuiten siihen 4 D ultraanki mennä.

Syömisistä; Min söin kyllä jouluna muutaman lohisiivun ja aurajuustoa.. Mehuja kyllä olen juonut ja sokeria niissä kyllä on. Coca-colaa juon kyllä paljonkin päivässä kun sitä neuvolastakin suosittelivat tähän pahaan oloon ja se useesti pysyy sisällä.. joten sitä menee. Feta juustoa syön aina välillä salaatissa. Muuten en kai noita ei suositeltavia sitten syökkään..
Tämä mun ruoka valio on niin ihmeellinen nyt ja kaukana terveellisestä välillä.
Pahan olon vuoksi syön monesti tosi harvoin päivässä, siis vaan pari kertaa ja mehuja ja limsaa juon sitten useasti. Hedelmiä koitan muistaa syödä välillä.. kun paha olohan tulee sitten tuosta syömättömyydestäkin.
Vähintään kerran päivässä koitan kyllä syödä lämpimän ruoankin.

Syke mullakin kyllä varmaan nousee muuten enemmän jo noissa ylämäissä.. kun alkaa kunto oleen jo eri. Ja aina on jotain harrastanu ja nyt ei mitään moneen kuukauteen. En silti sitä niin ole seurannut.

No mutta tulipas taas romaani ja paljon omaa napaa.. mutta koittakaa jaksaa!

Ja kivaa perjantai iltaa kaikille

Moonlight ja vempula
 
terve

mä taisin just päästä sanomaan et otan töissä rennommin. noh se rennosti ottaminen loppu sen kahden päivän jälkeen. tänään menin kolmeksi töihin ja jo minuutin yli sain kauhean läksytyksen , että nyt kassalle hommii pahtaa. sit vihaisena menin sinne ja ajattelin et en hievahdakkaan tästä kassalta ennen 9. sit kahden tunnin päästä sitä oltiinkin päivystyksessä kun pyörtysin töissä ja hempat oli laskenut 90. verenpainekin aika alhainen. et sillä lailla, enkä ees saanu töissä myötätuntoa. voi että kun mä rakastn mun työpaikkaa :headwall: :headwall: :headwall:

ei saikkariakaan herunu ku tää päivä. mut viikonloppu on vapaata ku on pyhä. ei tää mun tilanne tästä kyllä mitenkää nopeasti muutu ku täytyy antaa raudan pikkuhiljaa imeytyä kehoon et en tiiä kyllä oonko ens viikollakaan työkunnossa.

Hani ja Samppa 18+4
 
Perjantai-iltaa!

Olipas ihanaa kun poika nukahti ilman iltaitkuja! Vuosi meni helpoilla nukuttamisilla, mutta pari kuukautta sitten alkoi huutaminen heti kun vietiin sänkyyn. Nyt on ollut jo kolme iltaa peräkkäin, että on jäänyt kiltisti sänkyyn ja nukahtanut itsekseen ilman itkuja :D Pojalle tulee kohta 1v 4kk täyteen.

Mulla kanssa vauvan liikkeet tuntuu aika satunnaisesti vielä.. Viime viikonloppuna ja alkuviikosta tuntui monena iltana peräkkäin, mutta nyt ei taas ole pariin päivään ollut kuin "toi tais olla" -tuntemuksia. Kyllä se vielä ehtii potkia riittämiin. Sitten on ihanaa, kun ulkopuolisetkin saa seurailla mahan venymistä puolelta toiselle :D

Raskauspäiväkirjaa en ole pitänyt tässä, enkä ekassakaan raskaudessa. Oon vähän aikaansaamaton tämmösissä asioissa... Ei muka ole aikaa. Tietty jos korvaisin tänne palstalle kirjoittelun ihan oikean päiväkirjaan kirjoittamisella, niin voisi onnistuakin... Mutta eihän tästä pinosta enää pääse eroon =)

Mulla oli sama homa kuin Kreecherillä, että palstailu on lisännyt aikalailla varomista syömisten suhteen. Esikoista odotellessa sain tietoa vain neuvolasta, nyt yrittää näiltä sivuilta suodattaa, että mitä kannattaisi ihan oikeastikin tehdä toisin kuin esikoisen aikaan.

Ihania masukuvia ihmisillä =) Mullakin olisi varsinkin näin iltaisin ihan hyvin kuvattavaa, mutta kun ei ole digikameraa :/ Esikoisestakin mulla on vaan pari hassua masukuvaa ja nekin paperilla pelkästään omaksi iloksi.

Mun täytyisi soitella työpaikalle ja kertoa hoitovapaan jatkumisesta ja muuttumisesta taas äitiyslomaksi... Siellä kyllä taidetaan jo tietää mun raskaudestani, kun on suvussa ihmisiä, jotka ovat tiiviissä yhteydessä työpaikkaani :whistle: Uskoisin, että asia on ihan ok työnantajalleni. Siellä oli kuitenkin jo tiedossa, että en ehkä ole enää palaamassa töihin, koska muuton vuoksi yritän etsiä uutta työpaikkaa täältä lähempää.

Nyt täytyy yrittää mennä nukkumaan. Mulla on kyllä selkeästi unentarve vähentynyt alkuraskaudesta, mutta sitä "energistä keskiraskautta" en ole vielä huomannut!

-ebbuliini rv 15+1-
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 05.01.2007 klo 23:00 Hani- kirjoitti:
terve

mä taisin just päästä sanomaan et otan töissä rennommin. noh se rennosti ottaminen loppu sen kahden päivän jälkeen. tänään menin kolmeksi töihin ja jo minuutin yli sain kauhean läksytyksen , että nyt kassalle hommii pahtaa. sit vihaisena menin sinne ja ajattelin et en hievahdakkaan tästä kassalta ennen 9. sit kahden tunnin päästä sitä oltiinkin päivystyksessä kun pyörtysin töissä ja hempat oli laskenut 90. verenpainekin aika alhainen. et sillä lailla, enkä ees saanu töissä myötätuntoa. voi että kun mä rakastn mun työpaikkaa :headwall: :headwall: :headwall:

ei saikkariakaan herunu ku tää päivä. mut viikonloppu on vapaata ku on pyhä. ei tää mun tilanne tästä kyllä mitenkää nopeasti muutu ku täytyy antaa raudan pikkuhiljaa imeytyä kehoon et en tiiä kyllä oonko ens viikollakaan työkunnossa.

Hani ja Samppa 18+4
Oho :eek: Ihme, ettei ees saikkua ton enempää! Herkästi vaan viikonloppuna hakemaan lisää, jos olo sitä vielä vaatii. On kyllä harvinaisen hankala työpaikka sulla.
 

Yhteistyössä