~KesäMassut 2007~

Tervehdys pitkästä aikaa!! :wave:

Täällä ollut hiljaiseloa jo pitemmän aikaa kun on ollut jos jonkinnäköstä vaivaa.

Hirveesti on tullut uusia massuja mukaan!!..meitä on jo valtava määrä :) Juttuakin on tullu niin paljon että mitenkään en kaikkeen muista vastailla mut yritetään..

Mieletöntä kuulla hyviä ultrakuulumisia!..itteeni jännittää niin paljon tämä odotus ens viikon maanantaihin asti. Ja poikia näyttää pukkaavan oikein tosissaan, jännää! Toivon että meillekin ultrassa sit sukupuoli selviää :) Maariana, kuulosti kurjalta sun kätilökokemus, mutta onneks oli vauvelilla kuitenkin kaikki hyvin!

Hankinnoista on ollut puhetta..me ollaan miehen kanssa kierrelty vauvantarvikeliikkeitä ja vähän pistetty ylös mitä haluttais. Yritetään sit etsiä huutonetistä tms jos löytyis halvemmalla. Vaunut varsinkin..niihin en kyllä uutena raaski 500-700e laittaa kun kaikki vauvat ei edes vaunuissa viihdy. Kaikki pitäis vielä ostaa ja teiltä olenkin poiminu vinkkejä paperille :D

Mielialanvaihteluista sen verran, että oon koko raskauden ajan ollu tavallista paremmalla tuulella ja yks päivä just miehen kans mietittiin et millonkohan ollaan viimeks edes tapeltu. No, se jäi sit lyhyeen kun 7päivän työputken jälkeen oli vapaat (oon opiskelijaharjoittelussa) ja stressi vissiin purkaantu oikein kunnon itkuilla ja vuodatuksilla. Annoin tulla niin totaalisesti kaiken ulos, että lopuks vaan lysähdin miehen syliin ja nukahdin. Aamulla sit vähän nolotti kun olin miehenki "haukkunu" ihan pystyyn :ashamed: No, nyt on taas hyvä mieli.

Napa mulla on ollut ihan tajuttoman kipee aina ajoittain ja kuoppa laajentunu tollaseks euron kolikon kokoseks. Napakorun reikäki on menny vihdoin umpeen.. Onko muilla ne kivut välillä niin kovia et pitää olla kippurassa ja hengityskin sattuu..?? :eek:

Hmm..mitäköhän muuta oli vielä.

Höh, no kun ei muista ni ei muista :ashamed:
(.) omaa napaa tuossa jo samalla tulikin mut vielä vähän..tosiaan alkuaikoina kirjoittelin päivittäin melkeimpä mut se sit vähän jäi väsymyksen alle.

Masu on kasvanu jo hurjasti eikä mitään toivoo että mikään vanha mahtuis päälle. Painoa ei oo kuitenkaan tullut kun alle 2kiloa lähtöpainoon. Potkuja tuntuu päivittäin ja päiväpäivältä kovempina. Selkeesti voi myös masun päältä tuntea kun vauva liikkuu :) Aika mieletöntä!..eikä kokoajan tartte olla huolissaan että ollaankohan siellä elossa.

Kolmisen viikkoa sitten menin ykskaks aika huonoon kuntoon, verenpaineet nous ja lepopulssi oli 150-170, pyörrytti ja henkeä ahisti. JOuduin sairaalassa oleen sitte pari päivää kun piti olla sydänfilmeissä ja kaikki mahdolliset kokeet ja testit otettiin. Epäilynä oli keuhkoveritulppa. Oli tosi rasittava ja huolestuttava reissu, mutta lopulta sain terveen paperit ja KAKSI päivää vuodelepoa.

No sit menin töihin vaikka ihan heikkona olinki ja kuinka ollakkaan sain noroviruksen..kyllä lenti eritteet kummastaki päästä siihen malliin että ihmettelen vieläki että hengiss ollaan :snotty:

No nyt sit vaivaa enää nuo selkäkivut ja niiden suhteen alkaa ens viikosta lähtien fysioterapiakäynnit jotka on aina tunnin mittasia..ehkä sieltä jotain apua sais :)

Hirveesti tuli nyt taas omaa napaa ja paljon jäi kommentoimatta ja sanomatta mut jotenki tää raskaus on heikentänny muistia :whistle: tai ainakin hyvä vedota raskauteen...

Nyt yritän taas päästä mukaan rinkiin..

Tosi hienoa kun täällä on muutama immeinen ketkä ihan kadehdittavasti jaksaa kommentoida ja olla avuksi kun jollain on mielenpäällä jotakin :hug:


vauvaunelma ja pikkune 19+2
 
Laiskottaa kirjautua...

Tervetuloa minunkin puolestani uusille !

Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista kaikille, jotka ultrassa käyneet !

Tinzu: Onnittelut pojasta :hug: !


Minusta tuntuu, että kaikki muut saavat pojan, siis jotka tietävät kumpi tulee. Voin olla ihan väärässäkin ja harhoissani...

Turhinta tavaraa ei minulla ainakaan vielä ole, kun mitään en ole hankkinut. Ajattelin pitkittää äitiyspakkauksen saamista, jotta saisin uuden (vaikken edes tiedä onko yhtään "naisellisempi" kuin edellinenkään. Palstalla on kuitenkin käyty keskustelua, että uutta ei ehtisi saada, tiedä nyt sitten.

Töissä olen viettänyt aikaa ja en ole jaksanut palstailla. Tänään kuitenkin ollut pirteä päivä töissä ja vielä jaksoi koneellekin istuskella.

Hmm..luulenpa, että painoa olisi voinut tulla pikkuriikkisen ekaa kertaa, mutta en ole varma. Itsestä tuntuu, että olen syönyt ihan kauheasti, mutta muut ehkä eri mieltä. :p

Tyllerö massussa: Potkii aivan kamalasti, ei ole mitään neitipotkuja kyllä, vaan todella lujia. Mieletön vauhtimimmi siellä taitaa hurjastella. :heart: Navassa ei mitään muutoksia eikä kukaan edelleenkään pysty näkemään, että raskaana olen. Kaikki vain hämmästelee, että olenko todella jo niin pitkällä. Yritä nyt sitten sanoa, että enköhän itse tiedä sen. Ja sitten ärsyttää epäilyt, että onko vauveli kehittynyt normaalisti ja olenko syönyt hyvin. :ashamed: . No onneksi itse tiedän, että kehittynyt normaalisti ja niin vauhdikaita potkuja on, ettei taida energiasta olla paljon puutetta.

Täytyy kyllä sanoa, että on ollut paljon helpompi suhtautua omaan raskauteen ja jotenkin helpompi hyväksyä se, kun on saanut selville kumpi tulee... :heart:

Pepsukka ja tyllerö 20+3.
 
Nonnih... sain sitten flunssankin viikonloppuna, nyt jo onneksi helpottaa, mut väsynyt olo kumminkin... tarkotus ois jo huomenna selvitä kouluun..

Mies on ollut oikeinkin ihana taas... pohdittiin nimiäkin tossa ja nyt on aika varmat nimi vaihtoehdot sekä tytölle että pojalle... kovasti on alkanut taas siltä tuntua, että tytyä pukkaa meille... en tiedä onko se sitten vaan tunne vai johtuuko ultrassa... kun haaroväliin kuitenkin nähtiin eikä ulokkeita mielestäni näkyny... vaikka eihän sitä kyllä kannata omiin silmiin luottaa, kun ei osaa kunnolla kuvaan kattoa... me saatiin vaan yks kuva, mis on pään ja keskivartalon sivuprofiilia...

ois ollu kiva saada kuva kädestä tai jalasta tai jotain.... olen vieläkin pettyny siihen kätilöön... mulle se laitto ihan väärät viikotkin, kun katteli siitä kiekostaan, et joskos vaikka se nyt tohon kohtaan osuis... merkkas 20+1, vaikka oikeesti olikin menossa 20+3(täällä 20+4, ekan ultran mukaan ja sen mukaan ite elän=) )
ärsytti, et oishan sen koneelta voinu kattoa, kun siellä kaikki tiedot kerta on... sydäntä kätilö tutkiskeli tuskastuttavan pitkään ja meinas vaan että kaikki löytyy... itelle jäi tosi epävarma olo, mutta luotetaan nyt siihen, että kyllä sen ois pitäny sit sanoo, jos jotain häikkää on, eikö??????
mitoista ei ole hajua, kun ei kertonu, et mitä mittoja otti, eikä kortista saa selvää... b mitta on 47mm, et tiedä sitten mitä meinaa... istukka on parhaassa mahdollisessa paikassa, eli takaseinässä... sen nyt silti tiesinkin jo. sykkeistä, sf-mitasta tai painosta(vauvan) ei ole tietoa, eikä myöskään kokonaispituudesta...
mut ainakin kaveri vempuloi ja potkii masussa, niin voin luottaa siihen että kaikki on okei. Kiitos katziinalle lohdutuksesta=)

Pinnasänky meille käveli eilen.... valkolakattu jämäkkä.. saatiin äidin työkaverilta, siinä on yks vauva nukkunu yhen yön... yli 250?:n sänky ja saatiin ihan ilmaseksi!!! ;)
Toisia vaippahousuja nyt kudon ja hoitopöydän(lipasto+irrotettava päälilevy) kuvat mies vei puuverstaalle, kun miehen kaverin isä tekee sen meille... ollaan molemmat sen verta pitkiä et päädyttiin teettämisen olevan helpompi vaihtoehto kuin löytää sopiva ja oikean korkunen...

Ihan oma napa on jotenkin kutistunu ja pikkunen puskee päällänsä välillä, et navan alta löytyy pää ja selkä ja pylly aina välillä=)

Makkarissa on siis suunniteltu tiloja ja pinnasänky kasataan sinne ehkä tänään.... olen aika onnessani ja odotan hoitopöytää, et saa alkaa laittaa vaatteita valmiiksi...

mut nyt laittaan pyykkejä=)

Maariana+ Iinuska 21+1
 
Kreecherille ja tinzulle isot onnittelut pojista!!

Kata32; Minä puhuin siitä mayasta ja nyt olen myös katsellut Amazonas carry me -liinaa jossa kaksi sellaista rinkulaa. Vissiin muuten ihan sama idea, mutta tosiaan siinä on kaksi liinaa, jotta isomman vauvan saa sitten vaikka sellaiseen ristisidontaan eteen... mutta voi käyttää ihan pienen kanssa yhden liinan kanssa kehtoasennossa... (miten lie sitten laitetaan, mulla ei ole mitään kokemusta liinailusta, mitä netistä lukenut :D ). Tuo Amazonas olisi myös hieman edullisempi, mutta onneksi tässä nyt on vielä aikaa pähkäillä :D

Mulla oli montakin asiaa mitä piti kommentoida, mutta tosiaan se teksti katosi ja nyt en saa avattua lisä ikkunaa.... ÄH.

Mutta tosi hienoa, että pelkästään hyviä ultra/neuvolakuulumisia :D

Mulla on vielä ylihuomiseen asti odotettava sitä ultraa, mutta onneksi se on ihan aamusta.

Ollaan vaan miehen kanssa vähän pattitilanteessa, kun se ei nyt kuulemma halua tietää sukupuolta, minä taas haluan. Eikös täällä ollut joku muukin samassa tilanteessa?
Yritin sitten ehdottaa että jos ei erikseen kysytä, mutta jos kätilö toteaa tyyliin, että sen näkisi että kertooko, niin sit kysyttäisi.
Kyllä mä ymmärrän kun se sanoi, että on väärin häntä kohtaan että joutuisi tietämään kun ei halua, mutta onhan se nyt muakin sit taas, kun haluan tietää ja en saa kun toinen ei halua.
Tai sit pitää pyytää kätilöltä että livauttaa mulle tiedon lapun kautta :whistle: :D

Vauvankin liikkeet on ruvennut tuntumaan paljon paremmin, mutta onhan tänään tasan kolme viikkoa kun olen liikkeitä tuntenut. Paljon useammin tuntuu ja viime yönä kun kävin vessassa ja ääsin takas sänkyyn vauva potki niin lujaa, että tunsin itse kädelläkin liikkeet :) Nyt vaan pitää yrittää isänkin kokeilla kun vauva mukeltaa, jos hääkin sit pääsisi ne tuntemaan.

Mä en ole vieläkään saanut masu kuvaa otettua, ihan huippu iso tää kyllä jo on, ei jää tuntemattomillekkaan epäselväksi ollaanko sitä raskaana vai ei... Jos sitä sunnuntaina pyytäisi miestä nappaa kuvan, kun on tasan 20 silloin :)

Niistä turhista vauvan tarvikkeista, niin meillä jäi ä-pakkaus lukuunottamatta muutamia tiettyjä juttuja (makuupussi, peitto, lakanat, vaipat) tosi vähälle käytölle, koska saatiin niin paljon vaatteita, että hyvä että niitä kerettiin edes pitämään ja kun pakkauksessa olevat toppavaatteet oli aluksi hirmu suuria ja sitten jäivätkin pieneksi... Ollaan ajateltu ettei pakkausta oteta, vaan ihan rahana, niin voidaan sillä summalla ostaa uusi pinnasänky. Esikoiselta kuitenkin nuo 'tärkeät' tallessa. Myös sitteri tulee olemaan hankintalistalla, oli tosi must juttu pojalla ja olikin niin kovassa käytössä, että meni sit rikki :D Kaukalo ja rattaat/vaunut löytyykin kanssa jo :)

Torstaita odotellessa!!

-Hiiviö & Elvis 19+2-
 
Vauvaunelma: :hug: Onpas sulla ollut todella rankan kuuloista. Kyllä varmasti tuommoiset sairaala reissut säikyttää. Ja noro heti perään. Täällä on onneksi vältytty siltä *KOP-KOP, koputtaa omaa puista päätään* Kun mun mielestä oksu- ja paksataudit on sieltä kaikkein pahimmasta päästä... :x

Mariaana: Sepä ikävää että jäi huono maku kätilön toiminnasta. En saanut myöskään kuin kaksi kuva mukaan, mutta sydämessäni kannan niitä ihania näkymiä sieltä monitorilta. Yhdessä vauva ihan selkeästi iski silmää ;) äidille, tietysti. Mun neuvola korttiin kirjoitteli niiden mittojen perään viikkoja joita vastaa, heittoa oli "pahimmillaan 3 päivää.

Hiiviö:Sä olet tosiaankin vähän harmillisessa tilanteessa... :headwall: Toisaalta molemmilla on oikeus saada/olla saamatta tieto, toisaalta taas, hmmmmm... annas ku mietin....... jospa sun miehesi saisit "taivuteltua" haluamaan myös tieto vaikka tyyliin: "huoh, on se niin raskasta kun ei tiedä kumpi tulee. Ihan PAKKO ostaa sekä sinisiä että punaisia vaatteita ja tavaroita, Huokaus...." :LOL: No joo, no se oli vaan meitsin vilkkaan mielikuvituksen tuotetta, mutta olen huomannut että usein miesten kanssa saa parhaiten tahtonsa läpi kun vetoaa joko talouteen tai sitten heille täytyy "markkinoida" oma ajatuksensa heidän omanaan. Tulipa sekavaa tekstiä. Kiitos ja anteeksi. :D

tinzu
 
Hiiviö, meillä oli ihan sama kuvio, eli mies ei halunnut tietää ja mä ehdottomasti jos vaan saan sen kuulla. Siispä sovittiin, että kun mä sanon 'sormet korviin' niin mies tottelee välittömästi ja kattelee muualle koska tietää mun silloin kysyvän kumpi on. No, niinhän se sitten meni ettei kulunut kauaakaan kun huomasin sen raottavan jo toista korvaa ja lopulta molempia... ultran jälkeen se oli vaan ihan fiiliksissä tiedosta. Eikä ole kuulemma harmittanut yhtään. Mutta olis se voinut onnistua niinkin, että mä vaan tietäisin.

Sisi ja Toivo 20+6 (kahden tunnin päästä 21+0!!)
 
Hei kaikille!Ja tervetuloa uusille kesäkuisille :)
OLen täällä parin kolmen päivän välein käynyt lukemassa ultra ym .kuulumisianne,mutta en ole jaksanut/ehtinyt vastailla.
Ihanaa,että pääasiassa iloisia uutisia on tullut.

Olin eilen r.ultrassa.Kaikki oli hyvin..380g painoi 20+3 viikolla.Kyllä olikin kasvanut kokoa siitä rv13 käynnin jälkeen.Yhtään kuvaa ei tampereella saanu-vain sen yhden silloin np-ultrassa-mikä vähän harmitti.
Sukupuolta ei kysytty.LA pysyi samana.
Vitsailin siellä et kumman ison nenän vauva on perinyt-niin samalla vauva otti kädellä nenästään kiinni..Ihan kuin olis peitellyt :LOL:

Ainoa mikä aiheutti huolta ultran jälkeen oli se ,että mulla alkoi saman tien ultrasta lähdettyämme iltapvän/illan ajan tuleen vihlovia kipuja /polttoja vasemman lonkkaluun yläpuolella..siis mahan reunalla..kivut oli aikas voimakkaita..kesti aina tovin ja sit myöh uudelleen..voisko johtua siitä kun paineltiin mahaa sillä ultran päällä?Onko kellään muulla käyny niin?

Pikkumyy eikös sinullakin ollu rakenneultra 22.1?

Onkos muilla alkanut nälkä kasvaan?Itsellä nyt muutamien päivien aikana tekis mieli koko ajan syödä..en tiedä voisko pakkanen tehdä nälkäisemmäksi :x
Nythän vauva kyllä kasvaa 100g/vko melkein,joten voihan sekin olla syy.

Viikon sisällä pitäisi kamat pakata ja 3.2 muuttaa viimeiset..mut missä välissä pakkaa kun työvuorot vaihtelee 17.30, 18, 19.30..Pari pvää viikossa kutakin..En noiden aikojen jälkeen ole mikään battery-pupunen..vaan laiska p***a.

Kait sitä sitten muutosta selvittyä voisi mennä vauvan tarvikkeita katseleen.Luuletteko,että vaunuja olisi alessa vielä helmikuun alkupuolella?Emmaljungit(tai miten nyt kirjoitettiinkaan :kieh: )taitaa olla mulla ykkösenä mielessä kun eniten niistä olen palstoilla kehuja lukenut.

Mistä olet hoitopöydän hommannut-siis jos olet yli 170cm?Tuntuu et ne mitä ihan huonekalukaupassa näin on liian matalia 172 senttiselle...ja mulla kun selkä ei kestä yhtään liian matalalla työskentelyä.

Hyviä jatkoja kaikille tuleville äideille =)
 
Nyt olis jonkinmoinen masukuva profiilissa! Yrittäkää olla huomaamatta ikivanhoja löpöverkkareita :LOL:

Täällä kaikki vieläkin kunnossa. Ei mitään uutta ihmeellistä kerrottavaa...

Vauvaunelma: :eek: Aika hurjia oli sun kuulumiset! Toivottavasti sun ei tarvii enää loppuraskaudesta kärsii edes närästyksestä! :hug:

Äitiyspakkausta ei mekään aiota ottaa tällä kertaa. Esikoisen pakkauksen vaatteet on melkein käyttämättä ja muut tarvikkeet kestää kyllä toisenkin kierroksen. Enkä nyt tarkoittanut liberoita ;) Tosiaan poika on jo nyt kasvanut ulos makuupussista ja peitto vaihdettiin juuri lämpimämpään niin ei tule edes päällekkäistä tarvetta pakkauksen tarvikkeille. 140 eurolle keksitään kyllä käyttöä!

:wave: -ebbuliini rv 17+5-
 
Huh,onpas taas tullu paljon juttuja,ite vaan en oo saanu millään aikaseks kirjotella vaikka päivittäin oon käyny lukemassa. Jotain kirjotin ylös että mitä piti vastailla.

Ja tervetuloa uusille!

Taitaa mullekin flunssa iskeä,kurkku on ihan älyttömän kipee. Poika oli viime viikolla kipee ja käytettiin yksityisellä,korvat oli terveet mut kirjotti antibioottikuurin kun tuli sellasta vihreetä räkää nii sanoi että on bakteeritulehdus. Yskä pojalta meni heti pois sekä nuha mut nyt on tullu yskä uudestaan. Mikähän tähän mun kurkkuun auttais,kokoajan pitää nieleskellä.
Tänään käytiin Tapiolassa tarkistamassa meiän vakuutuksia ajan tasalle ja samalla otettiin vauvalle vakuutus.

Liikunnasta täällä kyseltiin,ite en harrasta mitään liikuntaa,ainut mitä pojan kanssa pihalla tulee liikuttua ja ihan tosi harvoin käydään kävelemässä. Tosin nyt on ollu niin huonot säät ettei paljo ulos ole viitsiny mennä mut onneks nyt näyttäis siltä että se talvi tulee.

Se turvavyönalennin on mullakin besafe merkkinen,huuto.netistä ostin. Täytyy kysyä äidiltä jos ompelis uudet tarrat siihen,ite en osaa,mieskin ompelee paremmin :D

Paha olo on ollu parisen viikkoa pois,joskus aamusin on viel huono olo mut menee heti pois kun syö. Ruoka on alkanu maistua,mut pizzat,hampparit ym. mitä tuli alkuaikoina syötyä tökkii. Jauhelihakin menee nyt vaikka alussa se oli se mitä en todellakaan voinu syödä ja kana oksetti myös. Himo on tullu hedelmiin ja kaikkeen makeeseen. Poikaa kun odotin teki mieli kaikkea suolasta.

Mulla on ollu aika alusta lähtien tyttöolo,poikia kun odotin ei ollu sellasta "varmaa" oloa et kumpi olis tulossa. Esikoisen ja kaksospoikien raskaudet oli alussa ihan samanlaiset,nyt taas on ollu erilainen kun pojista,pahoinvointi oli pojista paljon pahempaa eikä siihen auttanu mikään,nyt kun taas pahaan oloon auttoi syöminen ja oli ihan erilaista muutenkin. Esikoisesta maha tuli ihan eteen eikä takaa näkyny,kaksosista ei masu ihan kauheesti ehtiny kasvaa. Nyt ihan alusta heti levenin lantiosta ja tuli kahvat ja masu on selkeesti enempi sivulla kun edessä... No katotaan menikö kätilön veikkaus oikein,kysyn vielä seuraavassa ultrassa lääkäriltä et kumpi siel näyttäs olevan.

Äitiyspakkausta en varmaan ota,tää 2006 vuoden pakkaus ei oo mulle niin mieleen varsinkin jos tyttö on tulossa ja muutenkin saadaan paljon vaatteita käytettynä ja esikoisen pakkauksesta on kaikki tallella niin se raha tuntuu nyt järkevämmältä nii saan sitte osan siitä kaukalon ostoa varten. Recaron kaukalo taidetaan nyt kuitenkin ostaa,kun se ei tarvi niin pitkiä vöitä kun Britaxin baby safe. Vaatteita en ole vielä ostanu,mut varmaan jonkun vaatteen uutenakin ostan,CityMarketissa oli ihanan värisiä uusia vaatteita tullu,vaaleenkeltasia ja vaaleenvihreitä,h&m:llä en ole viel käyny katsomassa millasia siel on. Ostan mielummin sitte vähän isompia vaatteita uutena kun ne menee pidempään kun nää ihan pienet.

Hoitopöytä meillä on tai itseasiassa kaksi,kun miehen sisko ei tarvikaan toista ja ehdittiin ostaa itelle Jyskistä uus,mut se toinen tulee tänne alakertaan kun enempi täällä sitä tarvii ja toinen on makkarissa. Mulle hoitopöytä on ihan ehdoton kun selkä ja niskat on kipeet,esikoisella käytettiin lähes vuos hoitopöytää. Yöllä ei tarvinnu ikinä vaippaa vaihtaa.
Sänkyyn pitää ostaa viel patja ja petari ja sit huutiksesta jos saisin hug a bubin liinan ettei tarvis uutta ostaa. Nii ja amme pitää ostaa,ei nyt tuu mielee muuta.

Lemmikkejä meillä on,kolme kissaa ja 300l akvaario.

Vauva liikkuu päivittäin kovasti,sunnuntaina tuntu että kokoajan melskas masussa. Ja tosiaan illlalla kun käyn nukkumaan niin heti alkaa potkimaan ja aamulla vähän sen jälkee kun oon heränny ja sitte pitkin päivää. Viikon päästä on neuvola,luulisin että paino ois noussu viime kerrasta.

Eiköhän tässä ollu taas juttua,kirjottelen taas kun ehdin =)

NallePuh ja masuasukki rv21+1
 

Enpä jaksa nyt kirjautua, kun ajattelin vain jokusen sanan naputella.
Uni jo painaa, mutten haluaisi mennä yksin nukkumaan. Mies on vielä salibandyn harjoitusmatsissa pelaamassa.

Täällä on elo ihan suht seesteistä, kuten kuulostaa monella muullakin olevan. Tosin välillä tulee ihan kummallisia pelkoja. Ajattelen, että minulla on varmaan jokin raskausdiabetes, kun maha on kasvanut niin kovasti ja vauvakin oli ultrassa isokokoinen. Eikös sellainen vauvelin nopea kasvu voi olla merkki diabeteksesta? Sitten välillä mieleen tupsahtaa, että jospa meidän vauva onkin kuuro, kun se ei tunnu reagoivan ääniin. Joku täällä kertoi, että masuasukki liikkuu musiikin soidessa. Meidän vauva on kyllä yleensä ihan hissukseen, vaikka itse treenaisin pianolla jotakin. Enimmäkseen vauveli liikkuu silloin, kun makaan illalla selälläni tai istun ihan vain paikoillaan sohvalla. Joskus se innostuu myös silloin, kun jumppailen tai olen jotenkin hermostunut. Oletteko te huomanneet, millaisissa tilanteissa pikkuisenne liikkuu erityisen ahkerasti.

Maha on tosiaan jo iso. Ei ole epäilystkään, olenko raskaana vai en. Työssäni olen tekemisissä myös nuorten kanssa ja pari tyttöa on ihan suoraan kysynyt masusta. Onkohan Kreecherin oppilaat olleet uteliaita?

Pepsukkako (apua, muistinko nimimerkin oikein?) se kyseli sairauksista... Mulla on ollut syöpä, joka tosin on jo selätetty. Kyllähän se vähän mietitytti, kun lapsihaaveet alkoivat tulla ajankohtaiseksi. Lekurit kuitenkin näyttivät vihreätä valoa, eikä vuosien takaisista myrkkyhoidoista pitäisi olla mitään vaaraa masuasukin kehitykselle. Mitenhän sulla, Pepsukka, voitko ihan hyvin oman sairautesi suhteen? Toivottavasti niin!!!

Huomenna täällä meidän kaupungissa on sellainen kestovaippaesittey eli kestovaippailun ABC. Ajateltiin mennä miehen kanssa sinne yhdessä viisastumaan. Kiva, kun mieskin on kiinnostunut vauva-jutuista. Tuo kestoilu kyllä kiinnostaa, mutta saa nähdä, miten käytännössä intoa riittää. Hienoa, että jotkut ovat jo kunnostautuneet näpertämällä vaippahousuja.

Kantoliinasta haaveilen, mutta olen ihan uuno, enkä tiedä, millainen liina kannattaisi hankkia. Netistä olen katsellut joitakin malleja. Osaisiko joku antaa vinkkejä kantoliinan hankintaan?

Nyt kyllä painun pehkuihin, tulkoon pelimies kotiin, kunhan kerkiää. Ajatus ei enää juokse.


Hyviä vointeja!!!

Manteli- 76 ja masumatkaaja 21+3
 
Pepsukka
Nuo mainitsemas kivut vasemmalla kuulostais suoliperäiseltä.Mulla on tosi usein sellasia kipeitä kramppeja ja juur vasemmalla siinä kakkasuolen kohalla.Ja kun masu on vähän väliä aikas kovalla ja sisätutkimus voi myös aiheuttaa painetta sinnepäin.


Samlla kun kyselit tuosta hoitopöytäasiasta,tuli mieleen että se jos mikä on meillä ollut turha ostos... =)
Sillä vauva kun kasvaa niin n.4 kk iässä kierii ja pyörii jo kuin väkkäriä ja puotamisvaara on iso.Mull aon ollut sellanen pehmuste jnka oon levittänyt minne sattuu,lattialle taikka sängylle ja siinä on vaihdettu.Kodinhoitohuoneessa ol aluks pöydällä tuo samainen pehmuste ja ekat kuukaudet meni siinä ihan hienosti,mutta toisaalta pöytä kuin pöytä menis mun mielestä..

Esikoiselle sen hommasin kun tuntui että on "pakollinen"varuste,mutta osoittautui meillä turhaks.Pesuhuoneessa esikkoa hoidin tuollasen pehmusteen päällä jonka laitoin pesukoneen päälle,oli sellanen sivusta täytettävä eikä rumpua siinä päällä.
Se oli tarpeeks tilava ja pepun pesu kävi kivasti ja oli lämmintä kun veskissä oli lattialämmitys ja aina vähän lämpimämpi.


HiiwiöTeillä onkin miehen kassa aika köydenveto...Mitä jos sanot kätilölle että näyttäis jalkoväliä ja mies vois kattoo muualle...?Meinaan se kyllä erottuu jos peli jalkovälissä on..Meidän pojun pippeli näkyi ihan sivuprofiilissakin,aika peli!!! ;)

Mitäs vielä..Ai juu,maaliskuussa alkaa alet noista vaunuista...Silloin tulee uudet värit niin saa vanhempia edullisemmin.Ja sitä mieltä oon että rattaat riittää kun kesävauva tulossa...
Mutta on vaunujenkin kannattajia varmasti!!

ManteliTässä 20 viikon hujakoilla alkaa geenit vaikuttaa kasvuun ja toisilla on pyrähdyksiä eri aikaan.Sillä meidän pojalla taas tuntuu olevan joku hidastuskausi,oli melko pieni viikkoihin nähden.Mutta tuo tyttökin joka reilu 1 vee,kasvoi omia käyriään ja tosiaan vauvat kasvaa miten sattuu...Tulee aika kun enemmän ja aika kun vähemmän.

EN ole huomannut mitään musameininkiä,meillä aina niin kova meno ja kailotus että vauva ei musta ääniin reagoi..
Nou huolta musta!! =)

Jaksuja kaikille,vakavista sairauksista tuli puhe ja mun piti mennä tuon tyttelin imetyksen jälkeen mammografiaan kkun raskausaikana löytyi patti rinnasta.Se ultrattiin mutta sovittiin että imetys loppuun ja sitten kuvat.No,mä tulin uusiks raskaaks ja taas menee 2 vuotta etteenpäin..

Mun äidillä oli 30 vuotiaana rintasyöpä ja laajalle levinnyt.Vaan selvisi ja vielä 25 vuotta nyt jälkeenpäin porskuttaa eteenpäin!!
Mutta tuosta syystä ottavat mut tosissani.

Vähän huolettaa kun sitä kuvaa ei saada aikoihin,mutta mulla tuo pitkä imetys teki rinnoista paremmat siinä mielessä että mastopatia katosi aika hyvin..:Sitä ennen en pystynyt yhtään tutkimaan rintoja,en millään muistanut mikä patti missäkin..

Mutta sellanen peikko vähän kummittelee tuolla taustalla välillä.
Jaksuja kaikille ja ihanaa masunkasvatuspäivää!!

kata 21+5
 
Heippa!

Tänään oli aamusta neuvola käynti. Painoa oli 100g vähemmän minulla kuin viimekäynnillä, johtuu tosin siitä että sairastin mahataudin tuossa välissä. Eli mahataudin seurauksena hävisi kaikki paino mikä oli raskauden myötä tullut, ja nyt siis ne olivat melkein kaikki tulleet takaisin.
Kohtu oli 2 sormea alle navan.
Sydänäänet kuului tosi hyvin ja vaihtelua löytyi eli välillä sydän löi vauvalla kiivaammin ja välillä rauhallisemmin. Tuo on kuulemma hyvä asia neuvolatädin mukaan. Tällä kertaa vauva ei edes karannut sydänäänten kuuntelun alta pois niin kuin on tähän asti tehnyt.
Verinäytevastaukset oli hyvät eli hiv, hepatiitti ja kuppa oli negatiiviset. Sainpahan taas tietooni oman veriryhmäni.

Äiti77 Rv17+5
 
Piti tulla pikaisesti kysymään kivuista ja säryistä - mulla on nyt viikkoja 20, ja alavatsassa tuntuu tosi usein sellaista lievää menkka-jomotusta. Ei siis mitään supistuksia (sikäli kun tiedän millaisia ne edes olisivat), vihlontaa tms, vaan pelkkää jomotusta.

Millaisia särkyjä teillä muilla on?

Varmaan nämäkin liittyvät kohdun kasvamiseen, mutta näemmä sitä pitää joka viikko jostakin asiasta kehittää ongelma ;) Joskus alkuraskaudessa oli menkkamaisia kipuja enemmänkin, mutta ne olivat sitten pitkään pois.

Onnittelut vielä mukavista ultrakuulumisista kaikille, jotka ovat ultrassa jo ehtineet käydä!

Onko Fisusta kuulunut mitään? Toivottavasti kaikki hyvin...
 
Pikaseen käyn Jensalle vastaamassa.. Mulla on kans nyt viimeaikoina ja tänään erityisesti ollu niinku menkkakivut, ihan samanlaista jomotusta. Ja sitä on ainoastaan oikealla puolella..oon sit miettiny että kun mulla on tuolla munasarjassa se 2cm kysta niin josko se taasen kipuilis jos kohtu painaa jotenkin (??)

Tänään myös supistellu aika paljon ja pari kertaa oikeen kipeesti. Ei eilen kuitenkaan lääkäri sanonut että tarttis olla huolissaan niin toivottavast sitten ei hätää olekkaan :)

Muita kipuilijoita?

Kiitos teille (apua unohin nyt sit nimimerkit??) sympatioista :hug: Tosiaan vois vaikka sit se närästys antaa armoa :)

Lemmikeistä kun vielä oli puhe niin meillä on kääpiöhamsteri ja neljä gerbiilipoikaa :) Kolme niistä tuli vasta viime perjantaina, on neliviikkoisia ja niiiin pieniä :heart: Ne on nyt meidän vauvoja kesään asti.


Nyt pitää lähtä makaroonilaatikon kimppuun :p

vauvaunelma ja pikkune 19+3
 
Moikka!
Pikakirjoitus, kun poikia pitää lähteä tainnuttamaan!

Oppilaat on olleet innoissaan paisuvasta opesta. Veikkailevat kovasti sukupuolta ja ehdottavat mitä mielenkiintoisempia nimiä! Jouduin parille oppilasryhmälle paljastaamaan raskauden aika varhaisessa vaiheessa, kun tein niin näyttäviä äkkilähtöjä luokasta pahoinvoinnin vuoksi. Osa oppilaista alkoi sitten epäillä, että opella on krapula (ja julistaa tätä epäilystään koko koululle sekä kotona vanhemmilleen!). ja tietäähän sen, että kun kertoo parille ryhmälle, niin tieto leviää koko koululle alta ruokavälitunnin. :D

Yks oppilas kysyi, kun kerroin raskaudesta, että "onks ope saanu munaa?" No, mitäpä siihen sitten. Totesin vaan, että ei tässä ihan neitseellisestä sikiämisestä ollut kysymys ja tiedustelin, että onko ollut terveystiedon tunnilla uni silmässä vai vahaa korvissa... Voi noita lapsosia!

Kauheasti ei ole ollut mitään särkyjä tms., välillä niitä kohdun kasvusta johtuvia jomotukisa ja sitten toi napa aristaa aika hyvin. Alapää on suonikohjujen takia tosi ikävän tuntuinen, mutta ei varsinaisesti kipeä. Melko helpolla olen tähän saakka päässyt.

ebbuliinilla on jo tosi upea masu! Pitäsiköhän kaikkien mitata mahan ympärys sitten kesäkuussa ja lasketaan sitten yhteen, montako metriä masua on kesämassuilla yhteensä! :D

Harmillinen tilanne Hiiviöllä, onnistuisikohan, jos sopisi ultraajan kanssa jo etukäteen, että kurkkaa sukupuolen ja kertoo sen vasta lopuksi. Tai että jos kurkkaa sukupuolen ihan viimeisenä, niin mies voisi mennä huoneesta pois...?

No tulihan tässä taas naputeltua. Nyt paloittelemaan lapset. (eli laittamaan iltapalaa!)

Kreecher ja Antero 19+5
 
Uskolliseen tapaani käväisen taas jotain naputtamassa. Kyllä melkein joka ilta tulee käytyä koneella, kun tuon pojan yläkertaan ja jään tänne odottelemaan, että toinen nukahtaa. Tänään poika nukahti ennen klo 22 eli vähän taas menee jumiutumisen puolelle tämä koneella istuskelu...

Olen kyllä tosi hyvin välttynyt kaikenlaisilta kivuilta (lukuunottamatta takapuolen lihasten tulehduskipua, joka ei siis johdu raskaudesta). Alkuraskaudesta oli sitä menkkamaista jomotusta, mutta ei enää pitkään aikaan. Välillä alapäässä tuntuu sellaista ohimenevää paineentunnetta tai särkyä. Oon miettinyt, että on varmaan liitoskipuja..? Esikoisen odotuksesta en tämmösiä kipuja muista.

Kummiasiaa kyselisin: Onko teillä jo kummit mietittynä tai mahdollisesti jo pyydettynäkin? Me ollaan päästy yksimielisyyteen kolmesta kummista. Kaikki on mun sukulaisia, mies ei omiaan halua pyytää. Mies kuitenkin tuntee nämä ihmiset hyvin ja pitää heistä kovasti =) Mutta en tiedä onko vielä liian aikaista kysyä näiltä ehdokkailta, tarttuvatko haasteeseen... :whistle: Esikoisen kummeilta kysyttiin aika aikaisin odotusaikana, mutta olen itse kahden lapsen kummi, ja kummallakin kerralla minulta kysyttiin vasta lapsen synnyttyä.

No niin. Tällä päästiin taas etusivulle ehkä aamuun asti =) Hyvää yötä!

-ebbuliini rv 17+6-

 
Jensa kyseli kivuista... mulla ollu välillä kovia vihlaisuja tuolla massussa, liekö sitten supisteluja? eilenkin lenkillä piti ihan pysähtyä, ku säikähin mitä ne on ja koski ihan kauheesti! illemmalla ei sit ollu enää mitään! Outoa... :eek:

Mulla masu kasvanu kivasti. Näkyy jo silleen, että opiskelijakamujen katseet siirtyvät kysyvästi kummulleni...

Vauva potkii tosi paljon, ja tunnen osan potkuista jo päältäkin, tänäkin aamuna "keskustelimme" sängyssä vauvan kanssa, ja potkaisi mulle takaisin ku vähä masua tönäsin :heart: :heart: Ihanaa, ku tuntee noi liikkeet jo!!

Onks teillä kellään ongelmana näppylät rinnassa ja selässä? ne on ku pieniä finnejä! Tosi ärsyttäviä ja rumia, mitään avonaisempaa paitaa en viiti pitää tän takia! Mitähän niihin vois hoidoks laittaa, vai onko ne vaan kesktettävä? Kokemuksia?

Näin muuten viime yönä unta, että synnytin tytön...oli tosi ihana uni. Saa nähdä käykö toteen. Vahvasti on kyllä tyttöolo mulla! :heart: =)

Mut nyt mun täytyy taas kiirehtiä! Näkemisiin, rakkaat kesämassuiset! :hug: =) :heart:

Kesäheinä-81 rv 19+3
 
Kotona taas S-päivä. Tällä kertaa tuntuu olevan ihan tavallinen flunssa. Kurkkukipeä, nuhaa ja yskää. Ärsyttää. Ja aivastuttaa ihan sikana. Sen verran vauvakin jo tuntuu painavan virtsarakkoa että sopivassa kohdassa täytyy jalat ristissä aivastaa ettei tule pissat housuun :D Pitää varmaan vielä alkaa jumppaamaan noita "rakkauslihaksia", kovin rajua jumppaahan niille ei suositella ennen synnytystä koska liian tiukat lihakset saattavat haitata synnytystä.

No johan oli taas avaus :D mutta kyllä te itsekin äiteinä ja vaimoina ymmärrätte, eiks niin.

Kummeista:Viidennen lapsen kohdalla alkaa olla suurin osa pitkäaikais tuttavista ja luottohenkilöistä varattuna perheen muille lapsille joten en kyllä yhtään osaa sanoa vielä ketä tässä pyytäisi :/ mutta onhan toki lähipiirissä paljon mukavia ihmisiä joithin on tutustunut nyt viimeisen 7 vuoden aikana.

Mukavaa päivää kaikille t. tinzu ja toivo 20+5
 
Mullekin sitte iski se flunssa,on kyllä niin kauhee olo että! Alko kovalla kurkkukivulla ja eilen tuli nuha ja yskä. Kuumetta ei ole eikä mulle yleensä tulekaan kuumetta,pientä lämpöä vaan. Eilen aamulla piiitkästä aikaa jouduin oksentaa. Olin jo ehtiny muroja syödä mut ne kaikki tuli ulos. Johtuu varmaan siitä että on muutenkin niin huono olo flunssan takia. Tänään olis viel tupperikutsut illalla,en viitsi perua kun kerran jo syksyllä peruin kun oli niin kovat pahoinvoinnit silloin. Onneksi äiti on luvannu leipoa,ite teen kääretortun. En jaksa ihan tiptop kuntoon siivota,imuroin ja korjaan suurimmat rojut(lelut) pois.
Kummeista kyseltiin:esikoisella on mun kaks siskoo,toisen siskon ex-mies ja miehen sisko ja sen mies kummeina,nyt kysytään mun yhtä siskoa ja veljeä ja sitte kaveripariskuntaa kummeiksi. Mulla itellä siis kolme pikkusiskoa ja yks pikkuveli.
Nyt on mentävä tekee se kääretorttu,onneks on eilistä ruokaa jäljellä nii ei sitä enää tarvi käydä tekee.

NallePuh ja masuasukki rv21+3
 
Tervehdys!

Hiljaisempaa on tosiaan ollut, mutta mutta... silti on päässyt käymään niin, että huonosta kirjoitusinnostani johtuen oon pudonnu kommentointipuolella. Vastailen nyt siis näihin uusimpiin.

Moikka uusille! :)

Napa... On aina ollut kuoppa, pohja heikosti näkyvissä myös hoikempana. Nyt jos röhnöttää puoli-istuvassa asennossa tai makaa, näkyy pohja selvemmin, joten on tainnut vähän muuttua. En usko pullahtavan. Napakorun otin pois rv 13, joten siitä ei ainakaan tule huolta.

Masu... Mul on tosiaan vaan 2kg noussu paino koko odotuksen aikana... Oon tainnu laihtua aika huimasti, kun masu on tosi pieni selällään pötköttäessä. Vauvamasu siinä on ihan selvä, mut vähät pehmikkeet siitä päältä valuu kylkiin. Pystyssä ollessa masu näyttä aika isolta, mut on niin napakan tuntuinen, ettei siinä voi olla paljon löllöä. No, ihan hyvä tietysti, että tekee mieli syödä kevyesti (satunnaisia herkutteluja lukuun ottamatta)... Mietin vaan miten mulla riittää varastot imetykseen, jos odottaessa noin katoaa. Kasvotkin on kaventunu selvästi samoin ku käsivarret... Mikähän se lopputulos tosiaan on?

Ultrassa ei mittailtu eikä puhuttu mitään kohdunpohjan korkeudesta, mut vaikuttais olevan jo aika korkeella... Kätilö ultras tosta navan päältä välillä ja nyrkin muksintaa tuntuu kans niillä tienoilla. Veikkaisin siis olevan jossain 2-3cm navan yläpuolella. Mä oon kyl keskimäärästä lyhyempi (156cm) ja mul on matala vyötärö... Vaikuttaa asiaan varmaan aika merkittävästi.

Ilmoja on pidellyt... Ihanaa, kun on satanut lunta, vaikka keli on ollut välillä ihan kamala. Nyt on niin raikkaan näköistä, että taidan tehdä kohta lenkin vähän pitemmällä olevaan kauppaan. Alkaa valon myötä näköjään välillä energiaakin löytyä enemmän. Vihdoin! :) Se energinen keskiraskaus kuulosta hyvälle... Ja toivossa on hyvä elää. :)

Tarvikkeista yms... Mutsi on kyselly mun apuna tutuilta mahdollisesti tallessa olevia joutavia tarvikkeita... Pinnis ja ehkä reppu on ainakin tiedossa, ehkä vähän vaatettakin. Matkasänky löytyy, mut sen hankinnasta ei olla vielä päätetty. Hoitopöydän osalta taisin päätyä lipastoon, jonka päälle saa mun iskä nikkaroida tason (jos ei sopivaa muualta löydy). Äiti saattaa ostaa vaunut... Oliskohan törkeetä toivoo uusia?

Ninnulille onnea piiiitkän pahoinvointikärsimyksen selättämisestä! :flower: :hug: Kiva, että viimein helpotti... toivottavasti muilla kauan pahoinvoivilla alkaa olla sama tilanne.

Hui kun hurjaa toi Vauvaunelman sairaalajuttu! Hyvä, että ei pahasti asiat ollu. Oot sä kyl kovia kokenu vaivojen ja muitten kans, joten voimia. Tivottavasti jatkossa paremmin. :hug:

Hiiviö... Meillä meni np-ultrassa niin, että lääkärin kysyessä halutaanko tietää sukupuoli, kerroin oman kiinnostukseni ja heitin valinnan miehelle. Oli aikasemmin sanonu, että rakenneultrassa vois kysyä, mut muutti sit mielensä ja vastas myöntävästi. Rohkeesti vaan kysymään vaikka lapun kautta, jos ite haluat tietää. Kyl se kompromissi on myös mahdollinen.

Pompula... Joo, ultra tosiaan oli 22.1. ja hyvin meni. :) Edellisessä viestissäni siitä kirjottelin, mut kaikkia tietoja en saanu poimittua, kun en niitä lyhenteitä ymmärrä. Yks "kuva" oli sellanen, missä on vaan kauheesti kaikkee lukuja, mut ei vauvaa.

Ebbuliini... Sul on ison näkönen masu noille viikoille. :) Mulla vissiin on / oli suunnilleen saman kokonen... Tarkistaa en vielä voi, kun ei o sisko saanu viimesimpiä kuvia lähetettyä. On noi vauvamasut kyl ihania... :)

NallePuh... Siis onko teille tyttö tulossa? Jos on, niin aika jännä noi mieliteot, kun meille tulee poika... Mulla on kans himona hedelmät ja makea.

Sairauksista... Voimia syövän kokeneille ja muille sairastaneille! :hug: Meil on suvussa syöpää, itellä ei mitään vakavaa sairautta o todettu. Kyhmyn löysin rinnasta muutama vuos sitten ja olin ihan paniikissa... Se oli kuitenkin onneks vaan rasvapatti, mut säikytti kyl pahasti. Onneks hoidot on nykyään hyviä ja tutkimuksiin pääse aika helposti. Toivottavasti teillä ei enää uusi... :hug:

Kreecher... Hauska idea toi vauvamasujen ynnäys. :LOL: Mitataan vaan... Mahtaa tulla melkoinen jättikesämasu. :)

Kummeista... Meil on ollu alusta asti kaks ihan varmaa ja molemmilta on jo suostumus saatu... Oli mun ihana mies vähän hätänen, mutei se haittaa. Yks on melko varma ja neljäs mietinnän alla edelleen (2 vaihtoehtoa)... Täytyy vielä lähempänä keskustella asiasta. Yksimielisyyteen on ollut helppo päästä ja molempien puolelta tulee kaksi kummia.

Vauvan liikkeet tuntuu jo päältä, jos jalkopäätä tunnustelee. Nyrkeissä ei ole vielä niin paljon voimaa, mutta pian varmaan nekin tuntee päälle päin. :)

Tässä tätä tällä kertaa sekalaisesa järjestyksessä. Lähden sinne ulos nyt, kun energiaa on. Palataan... :wave:

PikkuMyy-80 ja poikanen 20+6
 
Sain itsestäni irti ja lähdin aamulla rentoutumaan salille... kivasti kävi lihaksien päälle... pitää ottaa uusiksi... oli ohjattu tunti jossa hengiteltiin ja tehtiin venytysliikkeitä hengityksen mukaan... vähän jooga maista, mutta seisaaltaan.

Kummeista: kaksi kummia on varmoja, mutta sylikummit on vielä kyseenalaisia... kaveri ja pikkuveli jo on kysynytkin, että ovatko kummeja ja ovathan he=) eli tietävät itse...

kivuista... alaselkä ja häntäluu on meikäläisen pahimmat painajaiset... vielä menee ihan okei... mut kattellaan hetken päästä miten köy, kun viikot etenee ja koulussa pitäis pystyä istumaan...

itellä kans pituutta 172 ja tosiaan teetetään hoitopöytä... tulee maksamaan joku 150 euroa... lipasto isoilla laatikoilla ja irrotettava taso.... et jos kaupasta ei sopivaa löydy, niin ihan hyvä vaihtoehto.... senhän voi myös itse nikkaroida, jos osaapi.

Muttapas joo... jos alkaisi enkun tehtäviä tekemään kun illalla vielä kouluun...

Vointeja kaikille!!

Maariana + Iinuska 21+3
 
Täällä kans flunssaisena niiskutellaan :\|

Kesäheinä Mua on vaivanneet nuo hormooninäppylät jo ihan alkuraskaudesta lähtien. Ennen raskautta mulle ei ole ikinä tullut mihinkään edes finnejä ja oli se järkytys kun ensin tuli selkä koko pituudeltaan näppyseks..niinkö selkäranka. Nyt selästä aikalailla vähentyny mut ne sitte vaan siirty kivasti just tohon tisujen väliin :/ Ei tosiaan hirveest viitti avokaulaaukkoisia paitoja pidellä. Kuulema joillekin tulee, johtuu hormooneista ja häipyy sit viimeistään kun vaavi syntyy :)

Kummeista oli puhetta. Me ollaan päätetty keitä pyydetään, eli mun pikkusiskoa ja miehen veljeä ja sen avokkia. Mun siskolta ollaan jo kysytty ja oikein mielellään suostuu :) En kans tiiä että mitenkäs se on yleensä tapana et milloin kummeiksi pyydetään..??

noh, myöhemmin taas lisää...hyvää torstain jatkoa!


vauvaunelma ja pikkune 19+4
 
Bindi73
Hei vaan kaikille

Kiva lukea ultra-kokemuksia ja kuulla kumpi on tulossa. Meidän pitää jännätä vielä ensi tiistaihin... Olen nähnyt unia kummastakin, en lähde arvailemaan! Ja pääasiahan on että voivat todeta kaiken olevan kunnossa.

Eilen yht äkkiä kuitenkin aloin stressata vatsan kokoa sillä muutama ihminen on sanonut että "ei tuo sinun vatsasi kyllä kovin iso ole ja olet jo 4 kk:lla". Mitäs siihen sitten voi tuumata. Onneksi viimeksi lääkärikäynnillä hoitaja totesi että se on kovin yksilöllistä miten ja milloin vatsa kasvaa. Huvittavia ovat myös kommentit "ei sinulle ole sitten tullut paljoa lisää rintoihin". On outoa kun omasta kropasta on tullut vapaasti kommentoitava asia raskauden myötä. Onneksi osaan suhtautua huumorilla mutta tiedän että jotkut parhaillaan raskaana olevat ystäväni voivat ottaa nämä kommentit vähän pahasta.

Napapiirillä on täälläkin jo liikehdintää, tosin kun on esikoisesta kysymys niin kesti oman aikansa ennen kuin hoksasin että tuo oli todellakin vauvan liikehdintää eikä muuta.

Bindi73
vko 20
 
Moikka Kaikille !!

tota kummiasiaa jos kommentoisin. me mietitään ihan rauhassa kummeja ja pyydetään sitten kun vauva syntyy tai ei ainakaan paljon aikaisemmin.
sitten tyhmä kysymys, minä kun olen kaikissa näissä asioissa niin untuvikko.
eikö lapsella ole vaan 1 sylikummi?? vai? mites sitten niitä tavallisia kummeja?? voiko niitä olla kuinka monta?

Liikkeitä olen tosiaan jo kauan tuntenut ja myös kädellä vatsan päältä, mut sitten kun yritän tunnustella tota vauvamasua, niin en tunne vauvaa siellä missään. en mitään päätä, nyrkkiä tai jalkaa. liikkeistä en osaa ollenkaan sanoa mikä osa vauvasta osuu masuun tai mitään.
noh kai sen vauvan jossain vaiheessa sieltä erottaa. mulle kyllä tulee tosi helposti paha olo jos painelen vatsaani, niin senkin tähden en ole sitten kopeoinut itseäni.

Sitten kysyisin vielä tällasta juttua. ihmiset kyselee että millä kuulla sä olet? noh millä kuulla mä olen?? apua!
eli raskausviikoja on kohta kasassa tasan 22. jos laskee ihan kalenterista niin 20 rv on tasan 5 kk. eli olenko silloin kuudennella kuulla?????


Hani ja Samppa 21+3
 

Yhteistyössä