~KesäMassut 2007~

Huomenta!

Tuli pidettyä aika pitkä loma täältä, kun en päässyt / ehtinyt koneelle reissun aikana ja eilinen meni kotiin rauhottuessa. Täytyy kohta kertoa kuulumisia...

Onnea vielä tuoreelle rouvalle, Moonlight-80! :flower: Ja tervetuloa Minniriini ja Jousimies70!

Mulla on unirytmi heilahtanut aamuheräilyn ja iltasimahtelun puolelle. Taitaa poikanen olla aamunvirkku. Reissun aikana nukuin hyvin, mutta vähän... Lähtöä edeltävänä päivänä piti korjailla päikäreillä.

Tekis mieli käydä alkuviikosta kuuntelemassa sydänääniä... Tulee välillä sellanen huolifiilis, vaikka en nää siihen mitään syytä. Joitakin liikkeitäkin oon ollu tuntevinani... Kuperkeikkoja tai sellasia pieniä kevyitä muljahduksia alko tuntua vissiin viikolla 15 tai 16. Sit tossa 26.12. tuntu yks ihan selkeä potku, mut voisko se vielä olla? Viikkoja oli sillon 16+4. Sen jälkeen on ollu sit hiljasta, mut en o kyl enemmälti edes tunnustellu. Ja kaikki uudet tuntemukset on pienellä alueella masun toisella reunalla... Taidan ultrassa kysyä tarkemmin istukan paikan (siis edessä, mut minkä alueen peittää).

Kerrottiin tosiaan tuleville isovanhemmille... Anoppilassa herkistelivät onnellisina, mun isä oli tyypilliseen tapaansa tosi vaisu. Sivutti tavallaan koko asian, eikä sit kai oikein tajunnu meidän vihjettä (mummi- ja vaari-mukit), kun oli mutsilta meidän lähdön jälkeen kyselly. Näki kyllä, kun äiti katto mun ultrakuvia ja kurkisteli niitä itekin, joten tais käydä hitaalla hämmennyksen takia... Eihän ne osannu yhtään tollasta uutista oottaa. Mun äiti kyl toivo jo pitkän aikaa mummoutumista, tosin ihan henkilöimättä raskautujaa. Mun toiset isovanhemmatkin tietää, kun ukilla on paha tilanne... Muille kerrotaan pian kirjeillä ja viesteillä.

Jouluherkkuja maistelin harkiten... Makeeta on tullu mutustettua liikaa, mut muuten oon pysyny aika hyvin suunnitelmassa. Maksamakkaraa oli pakko saada leivälle ja graavikalan onnistuin välttämään, mut pakastemarjoja oon syöny senkin edestä. Ajattelin niin, että itse kerätyissä ja pakatuissa riski on riittävän pieni. Toivottavasti oon oikeessa, ne marjat kun on aina ollu mun suurta herkkua. Vatsakin on toiminu jostain syystä nyt paremmin... Oisko sit kuitua tullu normaalia enemmän tai sit se oli toi tiiviimpi ruokailurytmi.

Sain ihania lahjoja... Passioinin tuoksuista vartalovoidetta, satukirjan (jota itse toivoin), nätin yöpaidan (johon mun kasvava masu mahtuu hyvin, mut rinnoilla on ikävä kyllä ahdasta, eikä sopivaa ollu vaihtettavaks) jne. Mikki-toasteja ja vohveleita päästiin myös paistamaan... Nam. Vauvalle ei vielä ollu paketteja, mut papukaija sai vähän herkuteltavaa.

Masu alkaa olla nyt sen verran pullea, että housut on aika ahtaat. Mammahousuja kävin eilen kokeilemassa, mut en vielä löytäny mieleisiä kohtuullisella hinnalla. Täytyy tiistaina jatkaa metsästystä tai alistua muuhun ku alehintaan. Onneks paitoja ei tarvi niinkään ostella.

Tutuilta saatiin puoli jätesäkillistä vaatetta ja kassillinen leluja vauvalle. Sitteri tulee myöhemmin perässä. Katellaan varmaan niillä, äitiyspakkauksella ja lahjaks saatavilla aluks, kun niistä kertyy jo melkonen määrä. Kangaskirjoista oon erityisen ilahtunu, kun niillä näyttää olevan hintaa... Satiin peräti 5 sen lelukassin mukana.

Joninan kyssäriin... Ihan positiivisella mielellä odotan mammalomaa, mut sitä ennen pitää vielä ahertaa opintoja. Sit on kiva jäädä ihan oikeesti lomalle (nytkin kun siis olen kotona), kun on tutkinto vihdoin valmis ja aikaa keskittyä muihin asioihin. Iso muutos se mulle on, mut niin kovasti kaivattu... Mun suuri unelma toteutuu. :) Rahapuoli mietityttää vähän, mut kyl me pärjätään. Miehen isyysloma on myös kiva juttu.

Vauvan tarvikkeista... Mä oon ajatelu selkävaivasena hoitopöydän tarpeelliseks, mut meillä tuskin tulee mataluusongelmaa... Ollaan molemmat keskimäärästä lyhempiä. :D Ymmärrän kyllä ystävien kautta ongelman... Paljon joutuu teetämään tai kikkailemaan. Toivottavasti pitkät löytää myös sopivat. (Voisko jalkoihin ruuvata sellaset säätöjutut? Oon nähny sellasia kikkailuja ainaki sängyissä, joten pitäis olla kestäviä.) Me ostellaan varmaan alkuvuodesta käytettynä... Laatikoita ja hyllyjä pitää olla, mut muita ehtoja ei o. Pinnasängyn korkeutta pitäis voida säätää ja mielellään laita kans sellanen laskettava. Sekin käytettynä, joten ei kauheesti vaatimuksia.

Uuden vuoden vietto on edelleen auki... Kaverit tulee tänään matkalta, joten kysellään varmaan niiltä ja parilta muulta. Varmaan saunomista, ehkä pari rakettia ja alkon maistelua niillä jotka pystyy. Mä varasin itelleni pullon alkotonta valkkaria, jos tekee mieli siemailla muuta ku vettä... On sit sellasta pientä hemmottelua, kun en o viinejä nyt voinu maistella. Joulpäivällisellä kyl maistoin pari pientä siemausta ihan fiiliksen vuoks, eikä enempää tehny edes mieli.

Ninnuli mul on - veri. Ei kuulemma nykyään o mikään ongelma... Seuraavat mahdollisia vasta-aineita ja tarvittaessa antavat rokotteet. Mummon aikaan oli toinen juttu... Oli sekä mun mummo että eno vaarassa, mut onneks selvisivät. Nyt siitä tosiaan ei kuulema tarvi olla huolissaan.

Tässä kai tätä... Kommenttia ja erityisesti omaa napaa. Mukavaa päivää kaikille!

PikkuMyy-80 ja poikanen rv 17+1
 
Pikkumyy huolehti syömisistään ja mainitsi pakastemarjat. Niiden syömisessä ei käsittääkseni ole todellakaan mitään ongelmaa, jos ne on itse poimittuja (tai joltakin ostettuja). Vältettäviä ovat ainoastaan kaupassa pakasteina myytävät marjat, jotka eivät välttämättä ole edes kotimaisia. Toki marjoja saa syödä ja pitääkin!
 
Tervetuloa mukaan jousimies70, lisäsin sinut listaan :)

Mä olen ihan loppu... vasta hetki sitten selvisin kotiin, olin ystävän kanssa alennusmyynneissä ja siellä vierähti kuutisen tuntia :D

Ihan hyviä löytöjä tein, esikoiselle ostin neljä paitaa ja itselle löysin kolme äitiyspaitaa joiden yhteishinnaksi tuli 25 e :D Vähän saa varattua vaatteita jo tulevaa ajatellen... housuja mulla olikin valmiina kahdet kappaleet ja niillä ajattelin pärjätä...

Ostin mä sit vauvalle aivan ihanan potkupuvun jota olen jo pitemmän aikaa ihaillut :whistle: :) En vain voinut vastustaa kiusausta ja puku kuitenkin sopii kummalle vaan.

Äh, pitää varmaan mennä käyttää poika pesulla, tulen sitten illalla taas paremmalla ajalla pyörimään ;)

-Hiiviö & Elvis 15+6-
 
Hei vaan kaikki!
En tiedä muistatteko mua, mutta tosiaan aloittelin tätä pinoa teidän kanssanne. No rv 11 todettiin sitten tuulimuna jne. No nyt ensimmäisen kerran uskaltauduin teidän juttuja lueskelemaan ja täytyy kyllä sanoa, etten varmaan toiste tule. IHanaa lukea, mutta samalla niin tuskallista.

Minun tuulimunan keskeytys ei sujunut ongelmitta ja lopulta joudin kaavintaan. nyt parin viikon päästä on lopppukontrolli ja toivon pääseväni tästä asiasta näin fyysisesti eroon. Hassulta tuntuu, kun aloin taas lueskella noita vauvahaaveilijoitten juttuja ja sinnehän sitä itsekin taas kuulun.

Toivotan teille kaikille aivan huippu ihanaa ja onnellista odotusaikaa!!!! Olen teille aivan suunnattoman kateellinen, mutta myös onnellinen teidän puolestanne. Kun teillä menee hyvin tarkoittaa se myös sitä, että minäkin ja mieheni voidaan vielä onnistua!
Mukavaa uutta vuotta ja tulevaa vauvakesää 2007!!!
 

Kiitoksia kovasti tervetulo toivotuksista. Ihana että otatte lämpimästi tänne joukkoonne uutukaisen mukaan =)

Täällähän on ollut puhetta äippäloman odotuksista. Itse todella odotan innolla tätä uutta vaihetta: äitiyslomaa. Töitä on tullut paiskittua niskalimassa niin monta vuotta että vaihtelu virkistää. Itse teen seisomatyötä ja katsotaan miten sitä pystyy töitä tekemään ihan loppu
vaiheilla. Toivon että voisin pitää kesäloman ennen äippälomaa niin
saisin vielä vähän pidemmän voimien keräily tauon ennen masukin syntymää. Luin jostain, että ennen äippälomalle siirtymistä ja kesäloman välissä pitäs olla ees muutama päivä töissä niin saisi lomaltapaluurahat.
Hmmm.... katotaan miten noi suunnitelmat toteutuu =)

Onnellista uutta vuotta!
 
Hei vaan kaikille ja Hiiviölle kiitos listaan lisäämisestä!
Näitä juttuja on niin kiva lukea, kun kaikki lähestulkoon samassa tilanteessa.. siis odotuksen suhteen...
Pikaisesti vaan tulin lukaisemaan, kun elokuvassa oli tauko... mukavaa uutta vuotta kaikille kesämasuille!!!!
 
elin
Iltaa!
Lapset "nukkumassa" (eli kuopus nukkuu, esikoinen köpsää koko ajan huoneen ovella keksimässä verukkeita päästä huoneesta pois) ja ite ihan ylipirteänä. Tää loma on kyllä sotkenut rytmin ihan täysin!

Kiva, kun Enni oli käynyt! Jos ei enää näitä luekaan, niin toivottelenpa nyt silti kovasti onnea uuteen yritykseen ja jaksamista tuulimunasta selviämiseen! Mun ihan eka raskaus meni kesken aivan alkumetreillä (epäiltiin kemiallista raskautta), mutta itselle kolaus oli silti kova. Satutti tosi paljon, kun moni vähätteli keskenmenoa viikkojen perusteella. Itselle se solupallo on kuitenkin jo vauva.

Kävin tänään kaverin luona. Hänellä on kuusiviikkoinen vauva, aivan ihana, kaunis, söpönen opika! Pidin tätä pikkuherraa sylissä, niin mahassa alkoi hirmuinen jytke! Tähän asti olen tuntenut liikkeet aika hentoina kuplina, mutta nyt taisi Saara-Antero tosissaan olla mustasukkainen! Tuntui ihan selviä pikku potkuja! Aika hassu juttu, aiheuttaakohan tuo vauvan piteleminen jotain hormonitoimintaa, vai liekö masukin reagointi ollut sattumaa. Tiedä häntä.

Oikein iloista uuttavuotta kaikille! Railakasta sellaista taitaa olla turha toivotella tällä kertaa...? Saa nähdä, jaksaako tämä täti valvoa vuoden vaihtumisen yli. :ashamed: :D

Elin kera Saara-Anteron, viikkoja jo 16+1
 
Taas on aika vierähtänyt,viimeksi kirjottelin tänne ennen joulua. Teidän juttuja olen käynyt lueskelemassa mut en ole vaan saanu aikaseksi ite kirjottaa. Joulu meni mukavasti ja syötyä tuli.

Tervetuloa uusille! Ja onnea Moonlightille!

En enää muista mitä piti kirjottaa ja mitä täällä oli kyselty...

Uutena vuotena ollaan kotona,kaveripariskunta tulee meille,saunotaan syödään ja ammutaan jotain paukkuja. Poika kovasti odottaa raketteja. Muut tietysti juo jotain muutakin kun limsaa mut minusta on kivaa olla ihan selvinpäin. Vaikka paha olo mulla silti taitaa olla seuraavana aamuna,varsinkin jos tulee valvottua oikein myöhään. Eli paha olo on aina aamusin,joskus ei niin paha mut tänään taas oksensin. En edes enää odota et tää olo tästä paranis kokonaa. Mut onneks lähinnä vaan aamuisin on huono olo. Kunnolla ei ruoka vieläkään maistu tai maistuu silloin oikein hyvin kun on hyvää ruokaa mut aika moni ruoka edelleen yököttää.
Parin viikon ajan olen liikkeitä tuntenu,voi olla että aiemminkin tunsin mut en ollu varma oliko kuplinta vauva vai mun oma maha. Mut päivittäin tuntuu liikkeet ja ei pelkästään makuullaan. Ja torstaina vauva potki niin kovaa että tuntui selvästi masun päältäkin liikkeet.
Parin viikon päästä on ultra,menee aika tosi nopeesti.
Mutta nyt on mentävä nukkumaan että huomenna jaksaa.

NallePuh rv17+5
 
ÄIPPPÄ
hyi kamala ja joku väittää että kyllä se pahoinvointi loppuu hyi luoja mää oksensin taas eilen illalla kaiken mahdollisen pihalle mitä olin päivän aikana syönyt ......aika raskasta.....

mulla la 13.6 otan kyllä sitä jo kamalasti että saan olla oma itseni ja et saan vauvan syliin



mitens muitten pahoinvointi
:'(
 
Hei pitkästä aikaa....Onnea (b) Moonlightille (b) ja (b) tervetuloa uusille odottajille (b)

Noh omaa napaa...liikkeet ei tunnu...valitettavasti vieläkään (oon niin isokokoinen ja massaa paljon et oisko sen takia että ei vielä tunnu ja viikkojakin on vasta pian 16) ja siksi kun niitä ei tunnu onkin niin jotenkin epätoivoinen ja sellainen pelokas olo että onko kaikki hyvin jne...ei viittisi olla joka viikko ennen liikkeitä soittamassa neuvolaan...viimeksi oon ollut 19.12 ja silloin sydänäänet kuului pitkän pitkän etsinnän jälkeen...mut kuului onneksi!! ja lekuri kirjoitti kk:n saikkia tän pahoinvoinnin takia...tää ei ota millään loppuakseen..no on se sen verran helpottanut että ei tarvii koko päivää yökkäillä riittää että aamuisin!! *hyvä sekin* Kai tääkin merkki raskaudesta ja sen hyvin menosta on tää oksentelu...mut jotenkin pelottaa vaan kun ei tunne mittään muuta vielä... :ashamed: *kai mä vaan oon niin pirun malttamaton vaan*

Niin pari viikkoo ois vielä saikkia sit on kyl pakko pystyä olla töissä vaikka sit miten...oon melki koko syksyn ollut pois....nyt ei sit ois kun 4 kk jäljellä..ennen sitä äippälomaa...*siis jos kaikki menee hyvin loppuun asti*

Uusi vuosi ollan ihan kotosalla...vähä raketteja isäntä haki että likan iloksi saa vähä ammuskella..;) ja mä uskon että ite en ainakaan jaksa vuodenvaidetta valvoa...mut kattoo ny...kuin on virtaa!!

Hyvää Uutta Vuotta kaikille kesämasuille!!!!

TV: Mantsu ja "toukka" 15+6
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2006 klo 09:17 ÄIPPPÄ kirjoitti:
hyi kamala ja joku väittää että kyllä se pahoinvointi loppuu hyi luoja mää oksensin taas eilen illalla kaiken mahdollisen pihalle mitä olin päivän aikana syönyt ......aika raskasta.....

mitens muitten pahoinvointi
:'(
Voi että, kyllä se varmasti kohta helpottaa. Voimia ja jaksamista!

Itsellä toi pahoinvointi on ollut vain etovaa ja voimatonta oloa. Koko ajan pitää syödä jotain pientä et ei pahoinvointi pääse yllättämään. Parhaiten auttaa kylmä ja porkkanat. Yks kerta kaupassa yllätti tää etova olo ja
teki mieli hypätä kaupan pakastealtaaseen viilentymään. Mies heitti et jos
hän peittelee mut pakasteporkkanoilla ja hakee sit huomenna ;)

Ihanaista uutta vuotta kesämasuille!

Minniriini ja Paavo 15+0
 
Huomenta!
Minäkin jo luulin päässeeni eroon tuosta pahoinvoinnista, mutta kyllä päivittäin tulee niitä pahanolon aaltoja...

Nytkin yritän siivota, mutta välillä pakko istahtaa, kun pahaolo yllättää...
mutta eiköhän se tästä....
Onko muita menossa/käynyt tuossa trisomia-verikokeessa? Mulla olisi ensi viikolla tarkoitus siihen mennä... hieman jännittää...
mukavaa päivää kaikille....
terkuin jousimies70+asukki 15+0
 
Hei vaan kaikille :) !

Palstaa olen käynyt lueskelemassa, mutten ole jaksanut ilmoittautua tähän mennessä, joten päätinpäs nyt aktivoitua tämän asian suhteen. Mutta jotain minusta ja vauvasta:

25-vuotias ensimmäistä odottava väsynyt raskaana oleva ilmoittautuu joukkoonne B) . Viikkoja nyt 17+1 ja laskettu aika 10.6.07.

Pahoinvointia ollut rankasta eli oksentamisen takia ehdin kuivua yhdessä välissä ja tiputuksessa käyty. Nyt mennyt n. viikko oksentamatta, mutta tänä aamuna oksennus sitten taas tuli. Tietysti vähän huolettaa, että meneekö taas jatkuvaksi oksenteluksi, toivottavasti ei kuitenkaan. Etovaa oloa on tietysti koko ajan.. .:x .

Rakenneultra 18.1, jota ei malttaisi odottaa. Välillä tosissaan pelottaa, että jotain on varmasti pielessä. En ole ihan varma, mutta luulen tunteneeni eilen illalla ja tänään aamulla vauvan liikkeen (tai sitten kuvittelen). Massu on alkanut hieman kasvaa, mutta vaatteisiin mahtuu edelleen oikein hyvin. Haluaisin löytää hyvännäköisiä äitiysvaatteita, en voi äitiysvaatteita sietää kovinkaan hyvin. Massun kokoa on tullut miettineeksi ja toiveena olisi, ettei kauhean iso maha tule...vaikka mitenpäs siihen vaikuttaa... :ashamed: .

Ensimmäinen lääkärineuvola 17.1.07.

Oulusta kirjoittelen. Toivottelen hyvät uudet vuodet kaikille :heart: !
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 31.12.2006 klo 11:11 jousimies70 kirjoitti:
Onko muita menossa/käynyt tuossa trisomia-verikokeessa? Mulla olisi ensi viikolla tarkoitus siihen mennä... hieman jännittää...
mukavaa päivää kaikille....
terkuin jousimies70+asukki 15+0
Minä olen luullut, saanut sen käsityksen, ettei tuota verikoetta voi tehdä enää näin pitkällä raskautta ?? Neuvolasta sanottiin niin... :'(
 
Hei kaikille pitkästä aikaa! =)
Joulu siinä oli ja meni sitten taasen aivan liian nopeasti.
Eilen tuli herkuteltua lakuilla :ashamed: ja mitäs muuta siitä seurasi kuin kauhea huono olo, onneksi ei kuitenkaan oksentamaan tarvinnu mennä, vaikka varmaan olisi helpottanut.
Ennen joulua oli neuvola ja kaikki oli aivan mallillaan, painoakin oli tullut muutama sata grammaa. Tästä se taasen lähtee.
Kuinkas muilla on tuota painoa tullut, nyt ja edellisissä raskauksissa?
Itsellä tuli ensimmäisessä 20kg, toisessa 8kg ja kolmannessa alun tippumisen jälkeen kymmenkunta kiloa.
Tämä raskaus on alkanut hyvin samanlailla kuin edellinen, joten joku tuossa oli aikaisemmin kysellyt että onko jonkinlainen tunne, kumpi olisi tulossa, niin siitä päätellen olisi tyttö veikkaus.
Mutta nyt voisi suunnistaa kaupassa käymään tuon kuopuksen kanssa, jos löytyisi jotain mukavaa ostettavaa.

Kaikille oikein hyvää uutta vuotta :wave:
 
Pepsukka!
Joo se verikoe tehdään viikolla 15 tai siis 15 vkoa pitää olla täynnä. Ajattelin vaan, kun täällä on aika monta samoilla viikoilla mun kanssa niin onko heistä kukaan menossa? Ja eihän siihen ole mitään syytä mennä, jos kaikki on hyvin... mutta mulle suosittelivat, kun tuota ikää on jo yli 35 ja edellinen syntyi keskosena.. tosin nyt ei kyllä ole keskosuudesta tietoakaan... :hug:
 
Heips,

tuosta trisomia-seulasta pikaisesti, että niitä on kai 2 erilaista: alkuraskauden ja keskiraskauden. Oulussa on käytössä tuo alkuraskauden seula, jossa itsekin kävin. Sinä olet Pepsukka niin nuori, että ainakaan mitään ikäriskiä ei pitäisi olla :) Ja neuvolasta totesivat vielä, että seula sitten vuotaa kuin seula, eli olikohan se jotain 60% varma se tulos.
 
Yhdyn edelliseen tuon ikäjutun puolesta.. eli meillä sitä ei ainakaan tehdä automaattisesti kuin yli 35vuotiaille.. ja nyt puhun siitä alkuraskauden trisomiakokeesta. En ole kuullutkaan siitä toisesta. Ja jos kaikki näyttää hyvältä siinä niskaturvotusultrassa niin eihän huolta pitäisi pahemmin olla. Itse kun odotin toista (-99) ei ollut tuota ultraa vaan trisomiaverikoe tehtiin kaikille. Mulla oli laskettu aika laskettu väärin, joten verikoe otettiin väärällä viikolla. Sieltä soitettiin, että arvot pielessä ja käskettiin heti käymään. Lääkäri katsoi ultralla ja sanoi, että ei pitäisi olla huolta, mutta suositteli kuitenkin lapsivesipunktiota, joka tehtiin ja kaikki oli hyvin. Lopulta syntyi täyden kympin tyttö.
 
Tervetuloa mukaan Pepsukka81! Lisäsin sinut listaan.

Täällä pyörähti tänään käyntiin 17 viikko ja viides raskauskuukausi! HUI!

Välillä vieläkin tuntuu epämääräisiä paukauksia ja muljahteluja masussa, mutta en niitä nyt vieläkään varmuudella osaa liikkeiksi sanoa... No jos niitä nyt sitten vaikka viikon sisään rupeaisi kunnolla tuntumaan, toissynnyttäjä kun kerta olen :)

Luin tuosta vauvan kasvutahdista pampersin sivuilta että viikoilla 16 vauva on n.11-12 cm pitkä ja noin 80 gramman painoinen mutta viikoilla 17 jo sikiö voi olla 17 cm pitkä ja painaa lähes 140 grammaa!! Ihan hirveän hurja kasvutahti!

Sen takia masu varmaankin pullahtaa esiin juuri näillä viikoilla ja liikkeetkin alkavat tuntumaan .

Tässä vielä linkki tuonne pampersin raskauskalenteriin;

http://www.pampers.fi/fi_FI/pregcal.do?method=forwardPage&currentid=mspcal

Tänään sitten lähdetään uutta vuotta viettämään mun vanhempien luo. Poikakin jo nuhansa kanssa vähän paremmassa kunnossa, joten uskaltaa jäädä yöksi ilman että koko talo on hereillä kun raukka tukkoisena herää yöllä itkemään..

Oikein hyvää uutta vuotta 2007 kesämassuille!!

Ikimuistoisen vuodenhan nämä meidän vauvat tulevat jokaiselle tuomaan :)

-Hiiviö & Elvis 16+0-
 
Kaikkea hyvää kaikille kesämassuille vuodelle 2007!

Kiva, nyt saadaan sanoa, että vauva syntyy tänä vuonna =)

Ei jaksanut tämä äiti valvoa ihan vuoden vaihtumiseen asti, mutta mitäs tuosta, vaihtuihan se nukkuessakin!

Eipä sen pidempiä tarinoita tälläkertaa, kunhan tulin toivottamaan uusia vuosia ja nostelemaan pinoa, kun oltiin vallan pudottu.

Teppana & pikku-ukko 16+0
 
elin
Onnellista vuotta 2007 myös täältä!
Me myös onnellisesti nukuttiin yli vuodenvaihteen. Hyvin näytti vuosi vaihtuvan ilman meitäkin :D

Mies on ollut kuumeessa monta päivää ja valitellut keuhkokipua. On vähän sellaista valittajatyyppiä, en oikein jaksanut ottaa tosissaan toisen vinkumista. Nyt aamusta mies meni kuitenkin päivystyksessä käymään ja kappas, kaverilla on sitten keuhkokuume... Hupsii, onneksi en naljaillut mitään siitä kitinästä, mitä piti. Mies vaan on jotenkin oppinut kotonaan, että kannattaa nostaa hirmuinen meteli, jos on vaikka tikku sormessa. Anoppilassa olen saanut eräänkin kerran ihan tosissani pidättää naurua, kun koko perhe säntää taivastelemaan, jos joku vaikka kolauttaa varpaansa kynnykseen tai jotain...

Omasta navasta ei juuri kerrottavaa, kaikki niinkuin ennenkin. Supistelee välillä, mutta ei enää kipeästi, ONNEKSI! Nostelukieltoa olen koettanut noudattaa siinä määrin, kun se on ollut kahden pienen kanssa mahdollista. Kuinkas Katalla on mennyt? Onko lääkitys auttanut?

Elin ja Saara-Antero 16+3
 
Moi taas!
Ja erittäin hyvät uudet vuodet kaikille!Kyllä tää aika rientää vauhdilla-kohta koittaa jo kesäkuu:)

Sellaista kyselisin,että onko teillä tyttö/poika olo?Ja mistä syystä?
Sellaisten joilla jo ennestään lapsia,kokemuksia olisi kanssa kiva kuulla.

Itsellä ei ole ollut yhtään pahoinvointia..naama,rinnus ja selkä kukkii näppylöistä.väysymys joskus 7-10 viikoilla.
Siinä pääasialliset oireeni..Mieheni veikkaa tyttöä,kun kaikki mennyt näin hyvin.Tietty ehkä poikaa enemmän toivoo.
Mutta yhdellä ystävälläni meni raskaus viime vuonna samoin ja poika tuli..no hänellä ei finnit kait lisääntynyt.

Ja kertokaas te, joilla np-ultrassa jo sukupuoli kerrottiin,oireistanne..

Nyt lenkille!
 

Yhteistyössä