~KesäMassut 2007~

Moikkis!
Olipa valtavasti tekstiä...

Viisaudenhampaat lähti minullakin helposti. Eivät olleet esillä eli piti leikata pois, mutta ei sattunut yhtään. En nyt väitä, etteikö olisi ollut vähän inhottava toimenpide, mutta ei onneksi tehnyt lainkaan kipeää. Ekana iltana poiston jälkeen otin panadolia, hyvin riitti kipulääkkeeksi. :)

Mulla on raskauskilot kadonneet jo aikaa sitten, itseasiassa painan aika reilusti (turhankin reilusti) vähemmän kuin ennen raskautta. Osa tulee kuitenkin varmasti takaisin kun imetys aikanaan loppuu. Vähän takaraivossa naputtaa se, että imetysaikanahan ei varsinaisesti saisi laihduttaa, mutta mitäs, jos vaan laihtuu? Tiedä häntä sitten.

Meillä on alkanut sujua yöunet melko hyvin. Toisina öinä herätään monta kertaa, joskus menee koko yö putkeen. Heräilyöinäkin riittää kuitenkin tutti ja päänsilitys, eli yösyönnit ovat historiaa. Ja sen myötä loppui neljä kuukautta kestänyt kauhea räkätauti. Ilmeisen oikeassa oli korvalääkäri, kun käski lopettaa yösyötöt. Aleksanterilla kun on ne isot kitarisat, niin sinne jäi sitä maitoa kasvupohjaksi pöpöille. Olen tästäkin syystä sitä vettä tarjonnut, mutta ei se oikein kelpaa. Nokkamuki on kyllä kiva lelu niin kauan, kunhan sieltä ei vahingossakaan tule suuhun mitään...

Meilläkin muuten lennettiin pitkään, eli just silleen, että kädet ja jalat ilmassa ja hirmuinen räpistely. Nyt kuitenkin ryömien.
Meilläkään ei edelleenkään oikein suju tuo mahalta selälleen kääntyminen, kopsahdus siitä vaan seuraa. Tosin selällään makoilu ei edes kiinnosta, joten ei tunnu poikaa haittaavan.
Hiiviön neitihän on jo vauhtiin päässyt... :D

Meillä mennään vielä turvakaukalossa, kun siihen poika mahtuu ihan hyvin. Sitten pitääkin alkaa mittailla tarkkaan, millainen istuin takapenkile mahtuu, kun kaikki kolme ovat turvaistuinikäisiä ja edessä on airbag...

Nyt alkaa olla noiden isompien meno turhan hurjaa. Esikoinen jahtaa keskimmäistä moottorisaha kourassaan... Lelusellainen, tietenkin. :D

Kreecher ja Aksutin

Profiiliin tulee kuvapäivitys ihan lähiaikoina!
 
Kreecher... Meillä myös nokkamukit on kivoja leluja, mut juoda niistä ei voi. :LOL: No, kiitosta taas Katalle vinkistä... Kokeilin tänään lounaalla lasia ja sehän olikin kiva juttu. :) Poika suorastaan tykkäs hörppiä siitä ja oikein työnty eteenpäin suu höröllään hamuamaan lisää. On niin isoa poikaa taas että! :LOL: Mihin se mun vauva katos? *huhuilee ihmeissään*

Ikenien vaivat selvis viimein tossa mammatapaamisella, kun hauskutin jätkää roikottamalla. Siellä on nyt tulossa oikea etuhammas ylös, sellaisena lasimaisena viiruna, JA oikea kulmahammas ylhäällä pullottaa myös melkoisesti. Sen kulmahampaan kohdalla on sellanen helmen näkönen, mut pitkulainen se pinta, mut sanoisin sen silti olevan hammas. Turpeessa on koko yläien, joten saa nähdä punkeeko sieltä pian lisää hampaita. En ihmettele yhtään miks on tarvetta särkylääkkeelle ollut usein ja jätkää kiukuttanut ajoittain... Koko ajan melkein pitää olla jotain jyrsittävääkin.

Jahas... Miehen pitää saada pätkästyy sähköt hetkeks, joten pakollinen palstailutauko. :D Jos sitä kävis taas kauppiassedän ryöstettävänä sillä aikaa...
 
Hihii,hienoo Myy!!
Ja tuo siirtymä tissistä lasiin on hyvä juttu,sillä aikoinaan mua varoiteltiin kovasti nokkamukeista,niissä kun lapsi oppii imemään ja näin vaikeutuu lasista taikka mukista suoraan juominen.Lapsi imee siitäkin ja kiskoo väärään henkeen.Meillä kaksoset tosiaan joi hienosti mukista jo ihan ite 10 kk ikäisinä.Välillä roiskahti mutta tosi siististi mun mielestä.Söivätkin ite 10 kk ikäisinä.

Meille pullahti tänään se eka hammas!! aika hassua kun siskolla ihan saman ikäisenä,juur 8 kk synttärinä!!
Ja tänään alaetuhampi tuli läpi,siskolla tuli toinen 2 pvää myöhemmin,saa nähdä miten Miskalla käy!!

Ja tänään siis oli neuvola ja on kasvua tullut ihan ok!
Mikä hyvä juttu.
Eli pituus oli 72 cm (on kuulemma nollakäyrällä nyt jo)
paino 8,160 eli liki sata grammaa oli tullut kahessa viikossa (nyt -15 käyrän alapuolella meni jossain)
Miska sai kehuja luottavuudesta,sanoi terkka että hienosti luottaa häneen ja lääkäriin,katsoi mua vähän väliä kuin tarkistaakseen että onko tä ok.Jokelsi välissä jotain ja terkka sanoi että ihan kuin selostais tapahtumia.
Miskan kivekset ei täysin oo laskutuneet,niitä täytyy tarkkailla.

Terkka sanoi että ei mee kauaa kun pystyyn nousee,konttausasennosta kiskoo itteään tuolia vasten jo vähän pystyyn..KÄdet nappaa sieltä ylempää kii ja venyyttää varttaan..
Voi että pysyis vaan tuolla ja ryömisi kauan!


TUli mieleen vielä tuosta mukista juomisesta,lapsillahan herkkyysskaudet ja tuo Myyn kuvaama kuulostais ihan siltä että teidän pojulla on nyt juur se aika kun on helppo oppia tuo juominen ja ehkäpä jopa syöminenkin.
Mä annoin tosiaan kaksosille melko pieninä lusikan käteen ja siitähän oppivat.

Mutta nyt siivoilen,mulla huomenna omat synttärit ja porukat väkisin tahtoo tulla juhlistamaan..Mä en niin kauheen intona ollut,sillä kai mulla joku myöhäiskolmenkympinkriisi taikka sitte oon toosi hämäläistynyt!!
Vähän väliä mietin että mitä pitäsi saavuttaa ja tehdä vielä,ikää siis pamahtaa 34 vee ja toisaalta mietin että mulla jo viis lasta ja ihan ok ammatti,mut silti...Mikä musta tulee isona!!!??? :wave:

Jotain puuttuu,enkä tiiä mitä.Mulla ei ollut 30 veenä mitään kriisiä,ehkä se tulee nyt...
35 lähenee ja se on jo melkein siis 40 ja.....noh,ei ihan nyt sentään.

Eli lyhyesti taitaa olla ikäkriisiä ilmassa!!! :p

kata ja tänään ihanan rauhallinen ja söpöliini Miska 8 kk :heart:
 
Kata-74 meillä on sellainen vauvan tyyny-eli paremminkin voi sanoa,että ostin tyynyliinan.Vanu on tosi ohutta ja melki littana on pään alla..

Nea tykkää juoda nokkamukista-aina innolla siitä hörpänny.

Sain tänään inspiksen mennä papa-kokeeseen(siis satuin katsoon elokuussa kirjoitetun lähetteen tarkemmin,jossa oli näytteenottopvä 1.12.07...muistin aina et lekuri sanoi,et helmikuussa menet,mut sanoikin et silloin tulokset saa..
No sekin asia hoidettu ja mitään moitteita ei alapää saanut :LOL:
 
Heip!

Pompula: Alina käy nykysellään n. klo 22 yöunille. Välillä oltiin jo lähempänä yheksää unessa, mutta nyt taas näin... Kerran syö aamuyöstä ja aamulla heräilee 8 jälkeen.
Kiitos kun muistutit papa-kokeesta! :D

Auton istuin: Me siirrettiin tyttö aika tasan 6kk/9kg pois kaukalosta. Tarkotus oli pitää pitempään, mutta tyttö oli liian pitkä ja istuimen vyöt liian lyhyet talvivaatteiden kanssa. Esikoiselta jäänyt Britaxin two-way-elite meilläkin on. Siinä on hinta-laatusuhde kohdallaan. Sivutörmäyssuojat ei ole kovin hyvät, mutta muuten tykkään. Poika joutu nyt sitten siirtymään jo 2v 3kk ikäsenä kasvot menosuuntaan turvavyöistuimeen, kun sisko kasvoi ulos kaukalosta niin nopeasti :/ Ei viitsitty ostaa toista selkä menosuuntaan kiinnitettävää istuinta, kun sen käyttöaika olisi jäänyt niin lyhyeksi.

Kreecherille tulee tiiviisti täytetty takapenkki kolmen istuimen kanssa! Voin vaan kuvitella, kuinka näppärää poikien autoon virittäminen on. Millä ihmeellä sen keskipaikan vyöt saa kiinni!? :eek: Mulla on jo noiden kahden kanssa täysi työ...

Riemukasta synttäriä kata! :flower:

Ihania kuvia teidän lapsosista! =) Yritän saada Alinastakin tuoreempaa kuvaa profiiliin vielä tämän illan (yön) aikana.
*muoks* Siellä se tyttö pistää puuroa korvaansa :D

-ebbuliini ja Alina 7kk-
 
Myös täältä onnittelut Katalle! :flower: :flower:

Tulipas mieleen noista turvaistuimista, että meillä on poika siirtynyt tuossa marraskuun tienoilla jo toiseen istuimeen, eli taisi olla pikkasen reipas 5kk ja 10kg... Ei ollut kyllä muuta mahdollisuutta, kun oli pikkasen liian tuhti kaukaloon ja sitten tuli ongelmalliseksi pojan kantaminen siinä.. :ashamed: Mut tää on toiminut ihan hyvin näinkin. Ainut asia, mitä mietin, on se että siirsin pojan suoraan kasvot menosuuntaan, kkun istuimessa oli ohje mukana, jonka mukaan 10kg täytyy niin laittaa.. Eli mitä haittaa siitä voi olla? Mulla oli edellisilläkin muksuilla samantyyppinen istuin ja ainut vaihtoehto oli sitten laittaa tosiaan noin päin. Ongelmalliseksi koin senkin, että pojan jalat ottaisivat toisinpäin laitettaessa auton penkkiin kiinni ja se olisi täysin makuuasennossa ->hermot palaisi sälliltä välittömästi.. :LOL: Ajattelin nyt vaan sitä, että olenpas taas huono äiti kun nuinpäin laitoin ja siitä voi olla haittaa...? :snotty: Paitsi että kun istuimen ohjeissa näin sanottiin, niin kai se sitten turvallisempi on näin päin noin isolla? Täytyypäs ilmeisesti mennä autoon touhuamaan hetkeksi ja katsoa laittaisinko sittenkin sen toisin.....

Piti vielä liikkumisesta sanoa sen verran,e ttä kyllä täällä on ainakin kaikilla kädet täynnä töitä. Poika alkoi samantien kiipeilemään kun oppi konttaamaankin ja pää kolisee milloin mihinkäkin.. Vessanpyttyyn, tv-tasoon, liian kiireessä kontatessa myös kädet jää alle ja pää kolisee lattiaan.. Voihan elämä tätä showta!! :whistle: Onneksi menee pian ohi, kun alkaa tulemaan järkeäkin päähän ja koti ei ole enää niiiin mukava paikka penkoa joka paikkaa...

Jonna ja Jere 7kk
 
Moi!
Joo, on niissä turvaistuimissa aika virittely. Tällä hetkellä on niin, että kuskin takana on jalustallinen kaukalo, eli kaukalo vain kliksautetaan jalustaan. Keskellä on turvaistuin selkä menosuuntaan, eli sekin on viritettynä autoon ja poika kiinnitetään istuimen vöillä. Toisessa reunassa on esikoisen turvavyöistuin, joka on siis ainoa, jonka kanssa tarvii plärätä auton turvavöillä. Aika pujottelua se onkin, samoin keskimmäisen nostaminen sinne keskipaikalle... Loppujenlopuksi ei mene kauhean montaa vuotta, että esikoinen voisi siirtyä korokepallille. Toisaalta en näe syytä luopua hänenkään kohdalla turvavyöistuimesta, kun kerran siihen mahtuu varmaan 12-vuotiaaksi saakka ja siinä on kuitenkin jonkunlainen sivutörmäyssuoja...

Kasvot menosuuntaan matkustamisessa se ongelma on kai lähinnä mahdollinen äkkijarrutus tai nokkakolari, jolloin pää retkahtaa eteenpäin. Pienellä lapsella kun pää on verrattain iso, on retkahdus vaarallisempi. Siksi suositukset sanovat, että selkä menosuuntaan. Mutta istuimen kiinnitysohjeita kai pitäisi ensisijaisesti noudattaa...?

Meillä ei ole vielä hampaista tietoakaan, isommillakin tuli vasta 9-kuisena. En edes odota, että tälläkään tulisi sen aiemmin.

Nyt jotenkin juttu tökkii, jääköön tähän. Palailen...

Kreecher ja Aleksanteri 7kk ja risat
 
Kata... Joo, tosiaan herkkyyskaudelta vaikuttaa, kun niin paljon on nyt tulu taitoja poitsulle... Tän kuun aikana oppi eka ryömimään, sit hokas kaappien availun, oppi seisoon tukea vasten, harjottelee lusikalla syömistä, (siis haluu ite ottaa kiinni siitä ja mun avittamana tai ite vie suuhun... ei sinne tosin hirveesti sitä ruokaa vielä jää, mut opettelee kuiten) alotti pottailun ja alkoi juoda lasista. Melkosesti uutta tollaselle pikkumiehelle... Ei ihme, että yöt on levottomia ja välillä tulee uni-itku. Ja sit kun pukkaa vielä noita hampaita. :D

Onnittelut myös täältä! :flower:

Nokkamukeilusta... Meillä tosiaan poitsu ei niille lämmenny, mut toi luonnonkuminokka on tossa maitopullossa ja siitä tykkää. Siitä siis imetään, lussuttaa niin ku tavallisesta tutista ja tissistä. Harkitsin tavalliseen tutiosaan vaihtamista, mut päätin sit jättää väliin, kun tuohon tottu. Tiä vaikka ei huoliskaan, kun tuli se trauma.

Konttailemaan ei o meillä poika lähdössä, kun ei konttausasentoonkaan o noussu ku pari kertaa... Oon kyllä leikittäny silleen, että lantiosta nostan keikkumaan ja nauraa ihan hirveesti. Sit leikittiin tukee vasten nousua, mut ei toi polonen hokaa nousta polviensa päälle... Pelkillä käsillä siis itteään yrittää nostaa, joten huh helpotusta, taitaa kestää vielä hyvän aikaa. Pinniksen pohjaa kuiten meinataan nyt laskea ennen ku sattuu vahinko.

Ruokavalio on monipuolistunu jätkällä tosi kivasti... Nyt menee jo vihannes- yms puolelta bataatti, kukkakaali, kesäkurpitsa ja maissi, porkkana pitää testata uudestaan. Marjoista ja hedelmistä vadelma, mustikka, puolukka, ruusunmarja, luumu ja päärynä, banaani ei ilmeisesti sovi. Viljoista yms menee kaura, ruis ja riisi sekä lihoista possu. Seuraavana testausvuorossa on kalkkuna... Otan vuorotellen liha / kala, marja / hedelmä, vihannes ja vilja, niin kertyy vähitellen kaikkiin lisää valikoimaa. perunaakin ostin, niin ei tarvi testiannoksia ite keitellä. Toivon sen sopivan samoin ku porkkanan, niin voin sit tehä taas uudenlaisia pöperöitä ja joitakin valmiitakin yhdistelmiä.

Mun pitää käydä ostaan lisää kuvakirjoja, kun pottaillessa jätkä niitä innosta kiljahdellen kattelee. Mä siinä sitten matkin kissaa ja koiraa yms ja pojalla on hauskaa... Mahtaa olla naapureillakin, jos niille kuuluu. :LOL:

Jahas... Kuvankäsittelyhommat odottaa ja kotihommiakin pitäs jatkaa. Pojalla ois lounasaika, joten jos sen eka herättäs, ettei venähdä unet liian pitkiks. Varsinkin kun viime yö oli taas yhtä könyämistä ja hihkuntaa... |O Onneks sentään kasin asti sain torkkua.
 
Moikka!

Kirjoittelin eilen pitkät pätkät juttua, mut sit kun painoin vastaa nappia, kone meni jökkiin ja koko teksti hävis! En sit jaksanut alkaa kirjoitteleen uudestaan koko litaniaa, joten uusi yritys nytten.

Mä oon kans pari kertaa kokeillu nokkamukia, ja ihan hyvin tuloksia. Vähän aikaa poitsu ihmetteli mikäs homma tää nyt on, mut osas kyllä juoda siitä.

Turvaistuimista vielä sen verran et ollaan nyt vertailtu niitä ja tällä hetkellä Brion Zento -istuin vaikuttais hyvältä. Tosin ei olla vielä kokeiltu mitään tai nähty istuimia livenä, joten mieli saattaa vielä muuttua. Onko kellään kokemusta tuosta Briosta?

Eilen yritin ekaa kertaa poikaa potalle, ja huutohan siitä tuli. Täytyy yrittää tänään uusiks, kun kuitenkin pojasta ihan selvästi huomaa kun kakka on tulossa.

Meillä tuo syöminen tökkii vieläkin vähän. Aika vähän kiinteitä poika päivässä syö, yhteensä ehkä 2 kokonaista pilttipurkkia. Eilen yritin myös ekaa kertaa antaa kalaa, mut siitä tuli heti oksennus. Kova sana meillä on peruna-kukkakaali ja peruna-parsakaali sekä jugurttipohjaiset hedelmäsoseet, eli ne uppoaa hyvin. Myös rosvopaisti pojalle maistuu. Mut porkkanaa poika ei syö soseena ollenkaan, raakaana maistuu kyllä. Samoin kalkkunalle poitsu näytti nyrpeää naamaa.

Pulkkailemassakin käytiin pojan kanssa toissapäivänä. Ja kovasti tykkäs. Jalat ja kädet veuhto joka suuntaan, kun poika oli niin innoissaan. =) Tänään pulkkaileen ei oo taas mitään asiaa, kun kaikki lumi on sulanut pois.

No, nyt täytyy mennä laittaa ruokaa, kun poitsu on päikkäreillä.

Marza
 
Isot kiitokset muistamisista =) vaikka vähän kriisi kautta vanhennutaan!!

TUltiin sieltä lastenpolilta ja vein apteekkiin lääkelaput ja soittavat kun tulee erityislupa tuota lääkettä varten.
Miskasta otettiin sydänfilmi ja toosi reipas potilas oli!
POika oli piuhaa täys,olivat labran naiset hienosti pienentäneet tarralätkiä joten mahtui tuohon pikkuruiseen rintaan ne.

Onpa tosiaan Myy kovasti taitoja pojulle kehittynyt ja tuo syöminenkin ihan varmasti alkaa sujumaan kun annat vaan pojan ite yrittää.

Meillä ollaan kaukalossa vielä,mahtuu ihan hyvin.Tosin ehkei ihan niin kauaa mahdu että sais Maisan pois tuosta Gracosta,mutta toisaalta siinä voi tyttö olla jos ostaa toisen Miskalle samanmoisen.

Meillä on Volvossa yks Britaksin tuoli johon nuo menevät molemmat,sitä voi käyttää vastasyntyneestä ihan 25 kiloon asti,on keinumekanismi siinä.
Se kun on ukkelin auto,mutta kun hakee vähän väliä jompaakumpaa jostain nii on hyvä olla toisessakin autossa penkki.

Meillä mahtuu tosi hyvin kun on erillispenkit autossa ja ihan normikokoiset.
Kun nuo kolme 2 luokkalaista käyttää korokkeita vielä niin tosiaan,autossa on istuinta jos toistakin!!

Nyt kakkua väsäämään,kaipa sellanenkin on tekastava...

 
Kirjotellaas nyt jotain vaikkei niin kauheesti asiaakaan ole, mutku oltiin pudottu jo tokalle sivulle niin täytyyhän tätä nostella :whistle: .

Katalle myöhästyneet synttärionnittelut täältäkin!!! :flower: :flower:

Turvaistuimeen meillä siirryttiin puolivuotiaana, se on joku Aktan istuin missä on keinumekanismi. Tarkempaa mallia en tiedä, kun saatiin tuo kaverilta. Hyvin mahtuu istuin autoon ja vieläpä turvallisimpaan mahdolliseen paikkaan, kun se on keskimmäisen penkkirivin keskimmäisellä paikalla niin ei ihan heti kyllä törmäystilanteessa lapseen osu.

Nokkamukista meillä on juotu ruokailun yhteydessä vettä siitä alkaen kun alkoi syödä kiinteitä, eli puolivuotiaasta. Aika kivasti poika siitä osaa juodakin eikä oppiminenkaan kestänyt kovin kauaa.

Äh, ei juttu luista niin ei luista joten viisainta lopetta. Mukavaa talvista päivää kaikille, täällä ainakin viime yön aikana on tullu aivan tolkuttomasti lunta, joten siitä ei enää ole pulaa=)

Teppana & Niilo 7,5kk
 
Katalle onnittelut myös minulta!!elä huoli se kriisi tulee jokaiselle jossain välissä.. :hug: :flower:

Meillä pitöisi lähteä käyttään isompaa poikaa korvakontrollissa ja pienempää yskän vuoksi polilla..menny tämäviikko ihan päin peetä ku yöt pitäny valvoo sakarin kanssa..väsyttää, väsyttää, väsyttää... |O
osaako joku sanoa että voiko vesirokko näppylät tulla vain johonkin tiettyyn kohtaan kun sakarilla selvästi vesinäppyjä mutta vain alaselässä niin ei oikeen saa selvää onko vesirokkoa vai ei!???

nokkamukista sen verran että ajattelin että mennäään sakarin kanssa suoraan lasiin, kun esikoisen kanssa meni lörinäksi ja oppi heti niin hyvin lasiin että päätin seuraaviltakin mennä suoraan lasiin! :)

meillä sakarilla syömisreflexi alkanu toimimaan kun aina kun annan ruokaa sille niin joka lusikan yhteydessä laittaa oman sormen suuhun ja sit muka mässää, ihan ku itse jo söis..pitää vissiin pikkuhiljaa alkaa ite opettelee syömään.. :D

tuo myyn pottailu kuulostaa niin mielenkiintoselta niin pojasta ku äidistä niin vois melkeen itsekkin alkaa pikkuhiljaa opettelee pojulle sitä!nyt mahatautikin on ohitettu! :whistle:

sitähän sanotaan että kasvot menosuuntaan penkissä 9kg alkaen(melkein kaikissa malleissa), MUTTA suositus on selkämenosuuntaan sinne 3 ikävuoteen asti!meillä esikoinen oli vähän yli 2v kun laitetiin kasvot menosuuntaan kun reissattiin niin poika vain huusi ja oksenteli niin ei ole sen jälkeen kun on ollut kasvotmenosuuntaan..aluksi kyllä hirvitti laittaa mut hyvin on sen jälkeen autossa viihtynyt!sakarilta yritän niin kauan pitää selkämenosuuntaan kun mahdolista!!!

pitää lähteä poli reissulle jällee...moi!

AnttuLiisa ja sakari
 
Mulla on joku ihmeellinen alakulofiilis... Toissailta köllöttelin peiton alla nukkumaan mennessä niin onnellisena ja tyytyväisenä, kaikki tuntu olevan hyvin. Niin on edelleenkin, mut tuo fiilis katos jotenki kummallisesti. Menkat tuli ja meni, joten niistä ei johdu... Vai onko tää nyt sitte jotain jälkeistä oireilua? Pah! Mokoma ei kyllä pilaa koko viikoa. Iltapäivällä lähen vaunuileen kaupungille, kun muutama asiakin pitää hoitaa... Siellä on niin ihana talvinen ulkoilusääkin. :)

Ei mullakaan kummempaa asiaa... Ajatus ei luista kommentointiin just nyt, joten taidan mennä antaan pojalle lounasta.

Mut kivaa päivää kaikille! Huomenna alkaa viikonloppu! :D
 
heips

mä olen lukenu pojalle sellasta kuvakirjaa missä on valokuvia eläimistä. sitten olen hokenut että ankka sanoo kvaak kvaak jne.
eilen poika sitten rupes yhtäkkiä hokee kaak kaak kaak kaak ja tänään on jatkunu. voiko se olla että tuon mun lukeminen on auttanu et poika on oppinu kaakaattamaan??? :LOL:

vesi keskusteluun/juomiseen en jaksa kommmentoida kun olen siitä täällä jo ajat sitte kirjoittanu, mut kaukalosta istuimeen me ollaan siirrytty sillo ku poika oli 6kk. eli kohta jo 3kk istunu.
istuin on selkämenosuuntaan. poika tykkää kyllä siinä istua.
malli oli craco cosmic comfort. hintaa sillä kyllä oli, mut on kyllä tosi turvallinen ja helppo ja munsta vielä tyylikäskin!

meillä on ruvettu nukkumaan paremmin. päikkäreitäkin ottaa nykyään 1,5-2,5h vanhan puolen tunnin sijasta. öisin ei paljon enää temppuilla, joskus syödään pari kertaa, mut ne menee huolettomasti ja nopeaan. ainut vaan et nukkuu äidin vieressä, mut annan nukkua niin kauan kuin syö öisin. tai sitten kun saa oman huoneen missä vois kokeilla rauhassa nukkumista. ostettiin meinaa talo vihdoinkin omakotitalo rauhallisesta paikasta!!!

nyt poitsu heräs, moido :wave:
 
Oih, isosti onnea Hanille talokaupoista! :flower: :flower: Varmaan on mahtavat fiilikset =) . Ja kyllä mä uskon, että Samppa on oppinut juuri tuon lukemisen kautta kaakattamaan :D !

Nyt riennän pihalle ennen kuin on säkkipimeää.
 
Täältä kans onnittelut Hanille talokaupoista! Mekin sit toivottavasti jouluna päästään muuttaan omaan taloon.

Ei me nyt sit ostetakaan tuota Brion Zento -istuinta. Kävin lukeen kuluttajalehden sekä autoliiton sivuja ja niissä molemmissa tuo istuin ei saanut kovin hyvää arvosanaa. Nyt ollaan mietitty KIDDY Infinity Pro-,RÖMER Duo Plus- tai HTS BeSafe iZi compi -istuinta. Onko noista kellään kokemuksia?

Marza
 
kääk
Kohta menee tähän kirjotteluun hermot, jo 2 kertaa mut nakattu ulos palstaltata kesken stoorin... No vielä yksi yritys.Meillä lapset jo untenmailla niin aikaa istuskella tässä koneella. Onneksi tuo nukkumaanmeno käy molemmilta niin sujuvasti ettei mitään iltahärdelliä oikeestaan edes ole. Poika nukahtaa iltapuuron ja -maidon jälkeen itsekseen omaan sänkyyn ja esikoinenkin vaatii vaan sen iltasadun.

Hanilta vielä ihan mielenkiinnosta utelen; minkäkokoisesta asunnosta muutatte siihen isompaan? Ja paljonko köyhdyitte talokaupoista? Ei ole pakko vastata jos liian henk.koht. kyselen. Vitsit täällä pk-seudulla voi vaan haaveilla omakotitalon ostosta, on niin hurjia noi hinnat...

Meillä miehen kanssa edelleen asiat jotenkin solmussa ja ero pyörii mielessä. Varasin nyt kuitenki ajan parisuhdeterapiaan jos jotenkin asiat selviäisi. Lähinnä kaikki on kiinni minusta, tuntuu että "sellaset" tunteet miestä kohtaan on kateissa. Kenelläkään kokemuksia terapiasta? Lasten takia kuitenkin olisi halua yrittää, eikä tuo mies mikään hirveä ole :heart: , mutta joku nyt vaan mättää...

Pojalle sain varattua neuvolan parin viikon päähän, siellä on samalla sitten se lääkärin tarkastus. Ja sellaista oon miettiny että minkä ikäiseltä pojalta sieltä esinahan alta pitää ruveta jo pesemään :ashamed: . Ei kai nyt vielä vähään aikaan kuitenkaan. On mullakin mietteet mutta ei oo kokemusta kuin tuosta neitokaisesta.

Poika meillä edelleen vaan istua kököttää, mutta sopii mulle. Eipähän tarvii vahtia koko ajan mihin luvattomiin paikkoihin ja tavaroihin olisi menossa, sekin aika kuitenkin vielä koittaa. Tykkää kyllä seisoa ja askeltaakin jo hienosti. Ruuasta kysymys; poika syö jo hienosti niitä kaupan 8kk soseita missä on isompiakin paloja niin kunhan saan pakkasen tyhjäksi vanhoista omatekemistä soseista, kuinka olisi hyvä itse tehdä vähän "pureskeltavampaa" ruokaa? Soseuttajalla kuitenkin tulee aika hienoa vaikka kuinka yrittää varovasti soseuttaa...

Turvaistuimiin mulla ei ole kommentoitavaa, en edes muista meidän istuimen merkkiä. Mutta naama menosuuntaan on autoon kiinnitetty ja ohjeissa olikin että yli 9kg lapsi niin päin. On siis sellainen kallistettava malli mitä olisi jo vauvasta asti voinut käyttää.

Nyt vielä hetkeksi telkkarin ääreen ja sitten itsekin untenmaille!
 
nykyinen kämppä on 80 neliötä ja uusi on 140 neliötä. ei me oikeastaan hirveesti köyhdytä kun vanhan kämpän arvo on noussu melkeen tuplasti joten pienen lisälainan joutuu ottaa, kun oli tossa uudessa talossa halpa hinta kun oli kiire myydä pois ja se on vielä täysin uudistettu et vaan kamat sinne ja that's it :D :D aivan ihanaa!!
 
MOikkis!ja Hanille isot onnittelut uudesta kodista.
Muutto ei ole yhtään kivaa mutta senkin kestää kun palkkiona oma ihana koti.

Ihana kun on lunta,eilen tehtiin lumienkeleitä ympäri pihaa!!KUrja että tuo vedeks muuttuu taas ja lumi sulaa pois.
Miska oli pulkkailemassa myös ja äiti raahas tuolla hangessa useempaa muksua.
Meillä on tolkuttoman iso tuo piha,onneks miehen veli ajaa lingolla kun auraa tiet niin samalla ton pihan puhtaaks.Ajoi vasta illalla ja kyllä siinä päivä tarvottiin.Olis ihan hirveetä kolalla tuota työnnellä,siinä kai sellaset 300 neliöö tuota pihamaata joka pitää aurata.

Mä aina pelkään kun tuo linko heittää lumet,että sieltä joku kivi osuu muksuja päähän,aina niille paasaan että kauas pois.Mikä sen ihanampaa tietty olis kun siinä tuiskussa seistä!!
Keskitalvella ok,silloin ei ole pahemmin kiviä...

Miskalla nyt mennyt eilisestä asti se lääke.Ei tiiä vielä vaikutusta,noin kuukausi ainakin pitäis kattoo.
2 viikon päästä tosiaan se sydänfilmi uusiks.

Nyt poju ruikuttaa tossa nilkassa jo niin pahasti,mentävä!
 
Moikka pitkästä aikaa!!

Päivittäin käyn lukemassa, mutta kun ei aina oikein asiaa ole, niin tuppaa tuo kirjoittelu jäämään vähemmälle...

Kreecherillä profiilissa komea poikakatras!!

Hanille onnea talokaupoista!! Kiva, että on sitten hyväkuntoinen ja muutenkin mieluisa, että pääsi helpolla eikä tartte remontoida tms. :)

kääk! Hienoa että olette menossa terapiaan ja toivottavasti löydätte sieltä apua. Kyllähän tuo kertoo että haluista jatkaa yhdessä, että sinne olette menossa. Toivottavasti löydät ne tunteet miestäsi kohtaan!

Turvaistuimista Me ostettiin tytölle Carena Nania Driver SP -turvaistuin, joka käännetään naama menosuuntaan 10kg jälkeen. Esikoisella on Carena New Fix SP -istuin ja ollaan oltu tosi tyytyväisiä nyt molempiin. Kyllähän se aluksi mietitytti kun noin aikaisin naama menosuuntaan, mutta luotan siihen, että suomessa ei myytäisi vaarallisia istumia. Kunnon sivusuojat istuimesta kuitenkin löytyy ja muutenkin topattu ja tukeva.

Nokkamukista juominen ei oikein luonnistu tytöltä vieläkään, nyt ei enää kuitenkaan huuda kurkku suorana, niinkuin aiemmmin vaan pureskelee nokkaa tyytyväisenä... Muutaman kerran hörpännyt vettä ja sitten ollut ihmeissään.... Saattaisi kyllä olla että pakkotilanteessa se maito maistuisi siitäkin, kun vaan tajuaisi idean.


Hiihtoloma suunnitelmia onko kellään? Me ollaan lähdössä tänäkin vuonna koko perheen kanssa Lappiin saariselälle koko viikoksi... ihan innoissani jo odotan. Vaikka aika talvinen tuo maisema nyt täälläkin on kun lunta tulee, muta liekö tuo kuinka pysyvää....
Tuo matka vähän jännittää miten muksut jaksavat, vaikka viime vuonna poika olikin tosi nätisti ja kiukkus hyvin paljon vähemmän kuin aluksi pelkäsin.

Hyvää viikonloppua kaikille! Minä pääsen hyvällä omalla tunnolla nyt nauttimaan kun on koko koti siivottu, pyykkiä vpitäisi vielä pestä, mutta muuten olen ollut ahkera!

Ensi viikon lauantaina on sitten se tapaaminen joten kaikki eteläsuomessa asuvat, käykää kurkkaamassa tapaamispuolta!! :)

-Hiiviö & Neiti 7,5kk-




 
Enpä ole moneen kuukauteen kirjotellut enkä pahemmin lueskellutkaan juttuja mut nyt päätin tulla kirjottelemaan kuulumisia kun molemmat lapset nukkuu =) .
Neiti nyt reilun 7kk ja iso tyttö jo. Kyllä aika menee ihan hirveetä vauhtia! Mittoja en nyt tiedä kun neuvola vasta kuukauden päästä. Meillä aloitettiin kiinteiden maistelu 5½kk ikäisenä,siihen asti täysimetyksellä. Muksu riisipuuro maistuu ja hedelmäsoseet mut kasvissoseet ei maistu yhtään. Bataattia saattaa mennä hyvänä päivänä muutama teelusikallinen mut perunaa ja porkkanaa ei suostu syömään yhtään (kerran oksensi kunnolla pari tuntia peruna-porkkanasoseen syömisen jälkeen ) maissia sattaa mennä vähän. Illalla ja aamulla syö oikein hyvällä halulla riisipuuroa, hedelmäsoseet maistuu ja tissi, yöllä vielä syö pari kertaa.
Miehellä on tullut vauvakuume ja yrittää puhua minua ympäri,mut en oikein tiedä vielä kun pelkään sitä pahoinvointia kun tiedän että se tulee ja mietin että kuinka jaksan hoitaa sitte tyttöä kun on kuitenkin vielä aika pieni. Esikoinen oli 3v kun tyttöä aloin odottamaan että ei niin vahdittavissa ja osas pukee, käydä vessassa ite ym. niin oli helpompaa.
Nyt alan lukemaan teidän juttuja ja kuulumisia ja kirjotan joskus lisää kunhan ehdin ja jaksan =)
 
Hiljainen lauantaipäivä täällä...

Kävin eilen Riihimäellä aivan ihanassa vauvakahvilassa! Kahvilan yhteydessä on pieni vauvatavaraliike (enimmäkseen kai käsityönä tehtyjä) ja pikkulasten kirppis, sekä leikkipaikka leluineen ja piirustusjuttuineen. Kahvilasta saa vauvanlusikan ja ruokalapun, ja rahalla ruokaa jos ei ole omaa pilttiä mukana. Vaipan saa 50 sentillä jos oma unohtui. Vessasta löytyi kunnon hoitopöytä ja hyllyssä oli vapaasti käytettäväksi jotain hoitotarvikkeita, mm. pusseja käytetyille kestovaipoille, pepunpesusaippuaa... Eteisessä jätettiin kengät pois, tai sai muovisuojat, ettei lattialla pyörivien pikkuisten vaatteet kastu ja likaannu. Tuntui, että oli ihan kaikki otettu huomioon pikkulapsiperheitä varten! Meidän seurueeseen kuului neljä aikuista, kolme 2-7-kuista vauvaa ja 2-vuotias poika eikä kenellekään jäänyt valittamisen aihetta =) Aivan varmasti lähdetään uudestaankin.

Hanille onnittelut uuteen kotiin! Me vasta haaveillaan omakotitalosta. Muutaman vuoden päästä voisi olla ajankohtaista.

Kääk: Karkeampaa sosetta tein aikanaan pojalle haarukalla muussaamalla. Lihat soseutin niin pitkään, että alkoi olla tarpeeksi hampaita. Haarukalla ei viitsinyt tehdä kuin pari annosta kerralla eli pakkaseen asti niistä ei riittänyt. Aika usein tuli annettua kaupan purkista kun ei ollut itsetehtyä valmiina nälän yllättäessä...

Viikon päästä sitten Helsingissä! =)

-ebbuliini ja Alina 7kk-
 
Hienolta kuulosti tuo ebbuliinin kertoma vauvakahvila, täytyykin yrittää puhua Helsingin seurue seuraavaan tapaamiseen sinne ;) :whistle:

Eipä tässä sen enempiä, kunhan tässä laskiasipullien paiston lomassa kävin kurkkimassa mitä tänne kuuluu =) .

Teppana
 
jos helsingissä tavanneet joskus lähempänä kesää tapaa siellä riihimäen vauvakahvilassa, niin minä varmaankin pääsisin myös mukaan.
puolet suvusta kun asuu riksussa :)
nyt on muutto hommat päällä, niin en pääse vähään aikaan mihkään.

mä oon kyllä erimieltä katan kanssa siitä muuttopuuhasta, minä meinaa nautin kun saa muuttaa :LOL: kaikki vanhat rojut suoraan roskiin ja sitte on kämppä vähä aikaa ainakin siisti kun on just muuttanu.
 

Yhteistyössä