~KesäMassut 2007~

En ole vielä kaikkia juttujanne lukenut,mutta kun tekee näin päin niin ehtii varmemmin itse jotain kirjoittaankin :LOL:
vaihdettiin jekovittiin-on varmasti parempi neidin masulle.Meilläkin on varmaan tuota unitaistelua kun 24-02 nukahtaa tissille ja hetken päästä alkaa huuto ja sit sama juttu uudelleen..site saattaa 3,5-4h pätkis nukkua.päivisin ollu paremmalla päällä.

Ilman tuttia ollaan ajateltu pärjätä-katsotaan onnistutaanko :whistle:

Neiti on oppinut"puhumaan"tässä parissa pvässä ihan uusia ääniä.

Seksiä ei ole vieläään kokeiltu-1 ½viikkoa sit piti ekan kerran,mut kun se jäi niin taidetaan koittaa vasta kun toista yritetään-eli 2v päästä :LOL: iltaisin ei kyllä jaksa ja vauva noin 21->02 välil pääasias hereillä..pvät taas kuluu muissa jutuissa..Mutta eipä taida mieheni kauheassa puutteessa olla-ja jos on niin sen näyttää kestävän :/
Oman kuivuuden muuten huomaa kun alapäätä koittaa pyyhkiä...ei luista sit millään paperi-eli purkillinen liukuvoidetta sit varmaan menee seksin aikana..
Mulla on ollut kamalia kipuja peräpäässä-en tiedä onko pukama vai mikä kun aina isolla hädällä käynnin jälkeen polttaa ja kirvelee niin etten istua/maata voi..voi olla jokin haavaumakin joka temppuilee...vaikka ummetus aineella olen yrittänyt mahaa löystyttää ei ole paljoa apua..välillä kyllä....Sori kakka jutut,mutta tää on ollu toipumiseni suhteen kauhein jälkioire...aina mulla maha temppuillu-reissujen ym jälkeen..ehkä tää sairaalareissu on sit pidempi aikainen oireilu.
Kuinka nopeasti teidän elimistö palautu?

kiloja on vielä noin 5 jäljellä..imettäessä olen huomannu et karkki ja jäätelö maistuu enemmän kuin raskaana-silloin petyinkin kun ei himoja oikein mihinkään ollu...mutta eiköhän ne kilot tipu joskus..rinnatkin jo pienentyneet,mutta onneksi maitoa piisaa.

mä en ole ristiäisä vielä alkanu valmisteleen..kastemekko vain on..äiti hommaa kevyttä ruokaa pitopalvelusta ja kakkua...kastepöydästä ei hajuakaan saati omista vaatteista..mut ne 12.8 eli onhan vielä aikaa.

jokos kaikki käyny mansikat noukkiin tai ostanut?meillä ens viikolla tarkoitus hoitaa se.sadellu niin paljon et varmaan savisia ois tällä viikolla ollut.

Voimia kaikille joiden vauvoilla masukipuja...tissitys-tai uniongelmia

Pompula81 +neiti 1kk 2pvää

 
täällä on kovin moni keronu että d- vitamiini aiheuttaa masuvaivoja. meillä onneksi niitä ei ole ollut yhtään. voisikohan johtua siitä, kun silloin kuin aloitimme tipat, saimme neuvolasta ohjeet, että eka viikko joka päivä vaan yks tippa. tokalla viikolla joka päivä sit 2 tippaa jne. aina sinne viiteen viikkoon mistä lähtien sitte 5 tippaa. vauvan elimistö ehtii tottua niihin tippoihin paremmin. no mene ja tiedä.
 
Pepsukka taisi jossain vaiheessa miettiä ehkäisyasioita. Samaa olen minäkin miettinyt, kun vanhaa hyvää e-rengasta ei voi käyttää. Päätimme laitattaa minulle hormonikierukan, joka siis on samaa tavaraa kuin minipillerit, mutta eei tarvitse muistaa niin tarkasti samaan aikaan ottaa.

Mummo oli tänään hoitamassa poikaa, että saatiin siivota talo oikein perin pohjin. Hienosti poika viihtyi, äitini otti pojan kantoliinaan ja tekivät yli kahden tunnin lenkin, heppuli ei ollut huudellut kuin pienen hetken alussa.

Tosi huonosti vauva nukkuu muualla kuin ihan sylissä. Vähän hankalaa. Onneksi mies on ihan täpinöissään ja sylittelee ja liinaileen pienen kanssa tosi paljon!

Tänään oli siivouksen jälkeen ihan täydellinen hetki... Istuin sohvalla miehen pää sylissäni, ja vauva nukkui miehen mahalla. Silloin tuntui, että juuri tällaisista hetkistä sitä haaveili lasta odottaessa, koko pieni perhe onnellisena sylikkäin.
 
Tervetuloa mukaan Heiba! Wau, identtiset kaksoset! Saako kysyä sen kuluneen kysymyksen, jota varmaan kuulet ihan tarpeeksi, mutta siis miten erotat heidät toisistaan? No juu, ei nyt sitten olllut muuta asiaa kuin että profiilissa uusi kuva Toivosta... poskista alkaa kyllä huomata että on oltu kotona ruoka-aikaan :D
 
Tervetuloa joukkoon Heiba :) .

Ja terveisiä Muumimaailmasta... Tai suokaa anteeksi, muumi.elvetistä. Saatiin sinne koko perheelle liput, tuskin muuten oltaisiin lähdettykkään kun matkaa suuntaansa 250km. Se oli ihan täynnä porukkaa!!! Tuskin oltais näin lauantaina lähdetty muuten mutta kun tää yksinkertaisesti oli ainut vapaa lauantai muumimaailman aukiolon puitteissa. Hengissä tosin selvittiin, mutta musta noi ipanat oli jotenkin pettyneitä siihen paikkaan??! Saara ihmetteli että miksei ne muumit puhuneet mitään.. Noh, tulipa käytyä. Ei tarvi mennä uudestaan :whistle: .

Meillä kanssa on ristiäiset 12.8, ihan kotosalla. Kastemekko on sama missä minut ja mun sisarukset on kastettu, ja tarjoilun hoitaa kakun ja voileipäkakkujen osalta äitee. Loput löytyy suoraan kaupasta... Nimen keksiminen oli "yllättävän helppoa", sitten kun se-tai ne oikeet nimet löytyi. Ilmotan sen sitten ristiäisten jälkeen :D .

Meillä kanssa tuo Mato-Alli nukkuu, ja on alusta asti nukkunut yöt hyvin. Menee yöunille tuossa noin 22.00 aikoihin ja ekan kerran herää 3-4 välillä ja sitten 6-7 välillä. Silloin yleensä on hetken hereillä, vaihdetaan vaipat ja otan silloin hänet meidän sänkyyn viereen niin saa itekkin vielä nukuttua. Kun syö, niin jatkaa unia niin että heräilee "yöuniltaan" 11.00 maissa. Mutta eipä sitten juurikaan nuku päivisin. Että kaikki päivän työt, pyykit, ruoat, siivoukset sun muut saa hoitaa tuossa aamusta jos meinaa ne saada tehtyä.

Meillä alkaa tuo Saaran mustasukkaisuus onneksi helpottamaan. Nyt illalla Saara oli jo auttamassa kun kylvetin Allin, isäntä jäi Lahteen kaverin synttäreille... Tästä johtuen tuo Saaran nukkumaan menokin viivästyi sellaset kaksi tuntia :whistle: . Noh, toivottavasti nukkuu huomenna myöhempään. Mites muilla tuo mustasukkaisuus puoli???

Seksiä ei olla harrastettu vaikka olen siitä miehelle melko reilusti vihjaillut. Mua suorastaan pelottaa se ensimmäinen kerta ja mä yksinkertaisesti haluaisin sen pois alta. Huomenna on jo neljä viikkoa Allin syntymästä, kääks. Mullahan se hormonikierukka on valmiina tuolla kaapissa kun jäi silloin viime syksynä asentamatta. Seuraus siitä ettei asennettu koisii tuolla yläkerrassa... Ja hyvä niin :D .

Anyways, mies lähtee tänään baariin kavereiden kanssa, ja mun on pakko myöntää että ehkä ekaa kertaa mä oon mustasukkainen. Tiedä että miten upeita beibsejä siellä kieputtaa ahteriaan tanssilattialla.. Hassua että vaikka luotan omaan mieheen niin en niihin naisiin. Mies kun on ihan tosi jees näköinen (kauneus on katsojan silmissä..), ja tiedän mitä pure jenkki-hymyjä se vetää huppelissa kun jorailee.. :headwall:

Ulos minusta tällainen... :( Muilla samoja tuntemuksia?? Ei jotenkin tunne oloaan kauheen hehkeeksi just nyt.

Toisaalta tekee sillekkin hyvää päästä poikien kanssa ulos tuulettumaan, viimeeks sekin ollut radalla vuosi sitten, että ei se mitenkään turhan paljon enää käy.

Eiköhän nyt olis aika jo rauhottua tonne punkan puolelle.. Hyvät yöt kaikille!!

Irmeli ja Mato-Alli, 11 minsaa vaille neljä viikkoa :D
 
Pitäs mennä nukkumaan mut täälläpä koneella olen viihtynyt jonkin aikaa kun neiti nukkuu. Meiän miehet lähti telttailemaan joten ollaan ihan kahestaan täällä. Meillä myös on silloin tällöin masuvaivoja,onneksi ei öisin. Mulle kätilö sanoi että on turhaa antaa rela-tippoja vauvalle kun ite syön gefilustabletteja että vaikuttais äidinmaidon kautta myös vauvaan. En sitte tiiä kun neuvolassa taas sanottiin että voisin antaa sitä cuplatonia vaikka syön gefilusta.
Onkos kellään sitä Ergo-reppua? Ajattelin ostaa sen jossain vaiheessa kun tuntuu et se olis helpompi kun liina. Minkäs ikäsestä sitä voi alkaa käyttää?
Vaipoista oli kyselyä, meillä käytetään Pampersia sekä Liberoa enkä oikein osaa sanoa kumpi on parempi. Pojalla oli Pampers ehdottomasti parempi,Libero ei vaan istunu hyvin.
No mut nyt lähen tytön kans nukkumaan.

NallePuh ja neiti 1kk4pv
 
pikaseen kun poju sylis...mulla ergo ja on todella hyvä!!!3-4 kk iästä eteenpäi ja maisaa siinä kannetaan ja vielä,ikää 2 v.
paino ei tunnu oikein missään,viime kesänä marjoja noukin likka saelässä...on siis musta rtosi hyvä ja pitkä ikäinen...
tsiisus kiun tää vääntää sylis,mentävä

 
Kommentoida piti montaakin asiaa, mutta tuli luettua niin pitkä pätkä yhdellä kertaa että tuntuu etten muista mitään....
Oltiin hiukan kesälomareissulla, ystävien luona ja myös siellä muumimaailmassa. Meillä on isosiskolla ollut tuota mustasukkaisuutta sen verran paljon, ainakin kiukkuilusta ja itkuisuudesta päätellen, että muumimaa oli erittäin tarpeeseen. Isosisko nautti niiiiiiiin paljon siellä olosta, että unohti kiukut ja itkut kokonaan sinä päivänä. Jostain syystä meillä tuo neiti on aina tykännyt tosi paljon muumihahmoista, joita tykkää halailla ja nauttii todella siellä muumimaassa käynnistä. Joten nyt tuntuu hieman päivät helpommalta, kun oltiin vähän reissussa, vauva vaan nukkui ja söi, seurusteli sisätiloissa ja isosisko sai vähän menoa ja meininkiä kotiolojen jälkeen.

Vauvan kanssa menee ihan mukavasti. Puklurättejä menee kyllä hirmuinen määrä... Tuntuu että toi puklailu on lisääntynyt, en oikein tiedä mistä mahtaa johtua. Esikoinen ei puklaillut todellakaan näin paljoa. Pullovauvoja ovat molemmat, koska en ole saanut imettää lääkitykseni takia kumpaakaan. Mut hassua, että esikoinen ei reagoinut mitenkään puklailemalla tai masuvaivoilla ja tällä kuopuksella on paljon enemmän puklailua ja masuvaivojakin tuntuu olevan iltayöllä noin kymmenen ja kahden välillä. Mut niinhän ne on erilaisia nuo vauvelit..

Meillä mies on isyys- ja kesälomalla vielä elokuun puoleenväliin. Se on aika kiva, kun nuo yötkin menee hiukan vähäunisina. Tietysti muutenki kiva, että saadaan koko perhe opetella yhdessä vauvan kanssa.

Nyt täytyy lähteä ulkoilemaan kun vihdoin näyttää ilma ihanalta.

netta73 ja vaavi 1kk (eilen oli kuukautinen eli 1kk synttäripäivä...) ;)
 
Pitkästä aikaa taas ehdin kurkkia koneelle...pitää vähä toi pikkuneiti äitin kiireisenä... =)
Meillä kävi perjantaina neuvolatäti ja kaikki ok tytöllä ok. Aluksi ei tullut tuota painoa kun vaan annoin tisua...mut nyt kun annan joka syötön päälle korviketta painoa oli tullut 400g....eli jo vallan liikaakin... :whistle: Nyt pitääs löytää se kultainen keskitie noissa neitin syömisissä...Annan toki rintaa niin kauan kuin sieltä vaan vähäkin tulee...Enkä varmaan oo ainut joka joutuu antamaan korviketta...

Meille kerrottiin kanssa tuosta rotarokotteesta...en vielä tiiä otetaanko...aika kallis on mut mitäpä ei vauvan hyvinvoinnin takia tekis...noh...kattoo ja miettii nyt vielä!!

Isosisko hoitaa aivan mahdottomasti vauvaa...todella hyvä apu kun mies on poissa kuvioista...edelleen asutaan yhdessä (mies yöt kotona...nukkuu eri huoneessa) mut isäntä päättänyt että erotaan ja piankin vissiin haluus muuttaa pois..:( Ja mä oon kaikesta aivan sekaisin...surullinen erosta tottakai...vaikka ymmärrän että ei tästä enää mittään tuu...Ollaan niin kauas tässä vuoden aikana ajauduttu toisistamme... :/ ja sit vielä nää hormoonit sekoittaa tunteita että ei välillä tiiä yhtään mitä haluu ja mitä ei..Mut kyllä tästä selvitään onhan mulla kaksi ihanaa tytärtä!!! ;)

Hyvää viikonloppua kaikille... :hug:

Laitoin likoista eilen otetun kuvan profiiliin...Aurinkotyttö siinä 3 vkoa ja 4 päivää ja isosisko 9v.
 
Voi Mantsu,isosti voimia tulevaan...Tuo on ison iso asia ja varmasti ootte puineet asian niin ettei ole suuntaa enää toiseen suuntaan.
Jotenkin kuulostaa vain että jos olette ajautuneet erilleen,voisiko mitenkään löytyä tietä yhteiseen polkuun enää?Jo lastenkin vuoksi,mutta eritoten itsesi vuoksi?
Että olette ihan varmasti tehneet kaikki mitä vaan voi tehdä...Kun tyttelit kysyvät syytä eroonne,voit katsoa heitä silmiin ja sanoa tehneesi kaiken mahdollisen.

Ite ole eron läpikäynyt ja edelleen lapset kyselee syitä meidän eroon,vaikka erosta on aikaa joyli 6 vuotta.

Mustasukkaisuudesta...Meillä ei sitä ole vielä tullut,isot on jo niin isoja ja tuo Maisa vois osoittaa mustiseleitä mutta ei ole näkynyt,ikää tyttelillä se 2 vee.

Luulen että iso apu on nuo isommat sisarukset jotka on tosi paljon kesänaikana touhuilleet likan kanssa.
Pikkuveljeä hoitaa innokkaasti,puklurättiä hakee ja pyyhkii suuta sekä hoitaa omia vaavejaan.
Rättejä täälläkin menee,ei muillakaan ole näin kovaa pulauttelua ollut.Omat vaatteet on aina tahroissa.
Ja kauppareissulta tuskin puhtaina tullaan!!

Mitäs muuta,muisti temppuilee...rade ei enää,mut oisko tää vadea!!(vauvadementtia)!!! :kieh:
Meillä on rauhallista edelleen,masuvaivoja ei ole eikä itkuja.Siis oikeesti on päiviä kun poika ei itke lainkaan,joskus pääsee inahtamaan muutaman vedon...Mä kun annan ruokaa jo vähän ennen itkua.
Muuten ei itkusta juurikaan.

Formulat on jännä tänään!!!Tässä sitä ukon kanssa katellaan.

kata ja miska 7 viikkoa 5 päivää
 
Alkuperäinen kirjoittaja heiba:
moikka!! Ilmottaudumpa joukkoon identtiset kaksospoikani syntyivät 26.5.2007 =)
Moikka ja tervetuloa! Niin ja tietysti myös onnea vauvoista! Lisäsin sut tonne etusivun listaan ja kurkinpas sun profiilin kautta toisesta pinosta tiedotkin sinne. (Pahoittelen omatoimisuuttani...) Voit halutessas kertoo vielä päänympärykset ja nimetkin, mut pakko ei ole.

Kiva, että rohkeesti tulee porukkaa mukaan tässäkin vaiheessa, vaikka me muut ollaan kirjoteltu jo raskausaikana, jotkut ihan alusta asti. :)

Mantsulle tsempityksiä! :hug: Kurjaa, että on tollanen tilanne, kun vauvakin on just syntynyt. Pakko kysyä, kun utelias olen... Ei o pakko vastata. Oliko mies millä asenteella vauvan saadessa alkunsa? Toivottavasti on kuiten isä lapselle vaikka teillä tiet eroiskin.

Hirvee väsy, kun oon nukkunu nyt vaan 4-5 tuntia / yö ja tänään ollut pojalla vaikee päivä. Taidan röhnätä sohvalla vielä hetken mutsin passattavana ja kömpiä sit unille.

PikkuMyy-80 ja poikanen 1kk1pv
 
Laitettaisko tällekin listalle lasten määrä näkyviin? Mun mielestä olis ihan mielenkiintosta nähdä se tuolta muiden tietojen joukosta.

Voin käydä poimimassa odotuspuolen listasta niitten osalta, joilla se siellä on mainittu. (Mut toisella kertaa... Nyt ei jaksa työstää.) Muita pyydän mainitsemaan sen viestissä, niin saan kaikille päivitettyä. Sitäkään ei toki ole pakko kertoa.

MHP:n lapsen nimen mä omalla luvallani viestistä poimin tonne listalle... :ashamed: Olis kiva, jos noitten nimien osalta mainitsisitte päivityksestä, etten vahingossa laita väärin (Siis jos tuleekin väärinkäsitys ja laitan sinne listalle epävirallisen nimen.) Suurimmalla osalla taitaa olla vielä ristiäiset / nimiäiset vasta tulossa, joten ihan senkin takia tässä vaiheessa pyytelen. :)

Nyt öitä!
 
Huomenet!

Eilen illalla kävin naputtelemassa viestiä, mutta sitten tuli joku system error, enkä päässyt koko sivuille enää takaisin! Oli tekstikin kopioituna ja piti käydä se wordille tallentamassa, vaan unohtuihan tuo. :kieh:

Taas aloitettiin d-vitamiinit alusta, nyt Jekovitilla. Eilen annoin yhden tipan ja taidan kokeilla sitä Hanin vinkkiä, että annankin nyt pidemmän aikaa vain sitä yhtä tippaa. Eilen oli kauhiat iltaraivarit ja poikanen suostui unille vasta puoli yhdeltä ja silloinkin vain viereen. Siinä nukkui kyllä oikein hyvin ja uni jatkuu näköjään edelleen.

Lasten määrän vois kyllä laittaa näkyviin, jos PikkuMyy vain suinkin jaksaa päivitellä... Olikohan mulla siellä odotuslistalla se... No, kolme näitä nyt on jokatapauksessa. =)

Viikonloppuna tehtiin kunnon suursiivous ensi sunnuntain ristiäisiä varten. Nyt on terassi pesty, pihapuskat siistitty, ikkunalaudat pesty ja ikkunoista putsattu poikien sormenjäljet (en viittiny enää kokonaan pestä, kun vasta ne pesin), lattiat pesty oikein kunnolla ja listoja myöten... Jos nyt sitten tää viikko selvittäis ylläpitosiivouksen voimin. Iso osa ylläpitosiivousta on pysyä poikien kanssa ulkona niin paljon kuin mahdollista, ettei sotketa torppaa uudelleen... :D

Tuleeko muuten teillä ritiäisiin ne kasterukoukset? Siis vanhemmilta, isovanhemmilta, sisaruksilta ja kummeilta se pieni tekstinpätkä? Esikoinen osaa jo omansa, mutta mä en pysty edes näin yksin kotioloissa lukemaan sitä itkemättä, saati sitten ristiäisissä. Mies ei lukihäiriönsä takia halua lukea julkisesti yhtään mitään, joten mun pitäisi vain suoriutua. Jos osaisi edes liikuttua hillitysti, niinkuin Kauniissa ja Rohkeissa, että voisi pikku kyynel silmäkulmassa lukea sen tekstin, mutta kun mä ulvon aina ääneen. :/

Noista pukluista on ollut puhe, meillä on myös tämä vauveli aivan ylivoimainen siinä lajissa. Esikoisesta en enää muista, mutta kakkonen ei puklaillut oikeastaan ollenkaan. Tämä herra vetelee välillä oikein kunnon kaaressa... Rättejä ja vaatteita siis pestään ahkerasti täälläkin.

Kroppa ei muistuta vielä läheskään omaa. Tai siis vaatteet päällä alkaa muistuttaa, paino suunnilleen lähtölukemissa (oisko 1-2kg jäljelä), mutta kyllä tuo vatsanahka roikkuu vyölaukkuna tuossa edessa. Omat housut ei mahdu päälle ja koko vatsanseutu tuntuu sellaiselta löysältä. En jaksais millään odottaa sitä jälkitarkastusta, että pääsisi jumppaamaan tuota keskivartaloa edes sinne päin, mitä se oli.

Mustasukkaisuus alkaa ilmeisesti vähitellen hellittää, tosin kakkoselle on tullut viehättävä (?) tapa omia tavaroita. Se taitaa kyllä enemmän liittyä ikään (ylihuomenna 2-v!) kuin pikkuveljeen.

Ja kun nyt pääsin sanomasta, alkoi veljeksillä tappelu kirjasta... Poistun erotuomariksi. :wave:

Kreecher ja MacNyytti 6vko
 
luonteeltani kun utelias olen, ni on pakko kysyä kun teillä ne nimiäiset oli, niin mikä tuli poitsulle nimeksi?? :ashamed:
vai ootteko päättänyt olla sitä täällä paljastamatta?
sellasia vaan utelen ja nyt kamppeet kasaan ja vaaria moikkaamaan :wave:
 
Moikka!
Olen juhannusaattona syntyneen pikkuihmeen äiti Helsingistä(ensikertalainen) ja liittyisin mielelläni aktiiviseen seuraanne.

Meillä mieheni kanssa poika on esikoinen ja kaikki vauva-arjessa on ollut uutta. Ensimmäisten "shokkiviikkojen" jälkeen oma oloni (olisiko ollut klassinen baby blues?) on parantunut ja elämä sujuu. Olemme aktiivisesti lomailleet koko perheen voimin tehden reissuja pitkin suomea (sellaisia mitä vauva jaksaa:).

Tällä viikolla on neuvolalääkäri ja neuvolan kasvutarkistus. Mielestäni poitsu on muuten kunnossa, mutta masuvaivoja on kovasti ähisee ja välillä itkee paukkuja. Varsinkin aamuyöt sujuvat paukkuja ähistellessä...

Meillä on tukena mahtavat isovanhemmat, molemmat vielä aivan minimatkan päässä. Joten saamme ihanasti apua lapsenhoidossa ja kaikessa muussakin mit vain tarvitsemme. Olen siitä todella kiitollinen! Mutta tämä samassa elämäntilanteessa olevien vertaistuki on kyllä ihan parasta!

Rouvaii ja poitsu 4 vko 3 päivää (Kastetilaisuus vanhemmillani 11.8.)
 
Heippa!

Meillä neuvolakäynti takana, kaikki oli vallan mainiosti, tyttö paino 5890g ja pituutta oli 59cm. Vallan isokokoinen tyttö siis, mutta sopusuhtainen. Oma maito siis riittää hyvin ja sillä jatketaan eteenpäin :)

Seuraava neuvola on mun jälkitarkastus 8.8 ja silloin siis lääkäri tutkii myös neitin.

Viime yökin meni taas tosi kivasti, vain 2 kertaa herättiin yön aikana, muuten mennään edelleen aika vaihtelevasti, yleensä yöllä syödään 2-3 tunnin välein ja päivällä jopa tunnin-2 tunnin välein. Ehkäpä ne välit sitten alkaa pikkuhiljaa tuosta harvenemaan.

Mekin jätettiin ne d-vitamiinit taas hetkeksi pois, tytöllä myös tuntuu maha alkavan heti kipristelemään, jopa siitä 1 tipasta. Pitää varmaan kokeilla tuota 1tippa viikossa-menetelmää, jos se masu sillä tottuisi.

Mutta mua aletaan kaipaamaan :D

-Hiiviö & Neiti 5vko 1pvä-
 
Pikkumyy: Minulla tämä siis toinen lapsi. Tunnustan että kävin nyt vasta katsomassa tuon aloitussivun, ja näytti oikeenkin kivalle!! Kiitoksia vaan kun jaksat päivitellä :) :flower: .

Ah, vihdoinkin sain kutsut ristiäisiin tehtyä, pitää illalla kiikuttaa ne postilaatikkoon. Sain varattua huomiseksi kissalle kastraation, niin nyt on tehty ne tekemiset mitkä vähän ovat jääneet...

Olo on ollut tänään hirmu energinen!! Alli nukahti eilen illalla yhdeksältä, ja heräsi vähän jälkeen neljän aamulla syömään!!!! Siitä jatkoi vielä seitsämään. Nyt on uskomatonta kyllä nukkunut jo kolmatta tuntia päikkäreitä, koskaan aiemmin ei ole päivällä nukkunut max. tuntia pidempään. Mä oon vähän väliä katsomassa että hengittääkö...

Mä aloin vatsalihasten ja takapuolen/reisien jumpat reilu kaksi viikkoa sitten. En tiedä olisko saanut mut pakko oli, olo on niin karsee. Tuloksia ei vielä kyllä näy :whistle: . Teen vähintään viitenä päivänä viikossa, jumppa kestää ehkä noin 15-20 minuuttia. Kerkeen hyvin tekee päivällä jossain välissä, ei oo montaa liikettä mitä teen. Ja oon huomannut että jos en tee aamulla tai päivällä vaan ajattelen että teen illalla, niin tekemättä jää!

Huomenna on neuvola, hauska nähdä miten Alli on kasvanut:) Posket ainakin ovat kovasti pyöristyneet. Ja pituuttakin tuntuu tullen lisää, huomaa sylissä kun kantaa kun ei enää röllötäkkään siinä ihan kippurassa.

Jahas, nythän tuo tuntuu tuosta heräilevän, meidän oma pikku kotilehmä lähtee nyt ruoan jakoon, heippa!

Ja aurinkoista päivän jatkoa kaikille!!!

Irmeli ja Mato-Alli 4vko 1 pv
 
PikkuMyy! Iso kiitos tuosta imetysasento/pumppaus -vinkistä! Ei ollut käynyt mielessäkään laittaa vauvaa "vikapäin"! Huomattavasti helpompaa pumpata näin, kun vauvan koipeliinit eivät ole tiellä.

Meidän vauvaa pidetään nykyään olkkarin pöydän alla! ;)
Teippasin siis pöydän pohjalevyyn sellaisen hymynaamakuvan ja vauva tykkää siitä älyttömästi. Juttelee naamalle paljon enemmän kuin meille muille... :p

Nyt anoppilaan... :|
 
Heippa!

Tervetuloa uudet keskustelijat mukaan!

Nyt on Helmin siunaustilaisuus ohi, eilen pidettiin juhlat mun vanhempien luona. En osannut ollenkaan etukäteen odottaa, kuinka herkässä itku olisi; liikutuin kyyneliin jo ensimmäisen laulun aikana. :ashamed: Kyllä tuo pikkuinen ja sen elämä vaan herättää Suuren Suuria tunteita! :heart:

Täällä puklaillaan kans tosi paljon. Muutaman kerran vauva on oksentanutkin, kun on ahneuksissaan syönyt itsensä ähkyyn. Meidän Hemmi on kyllä pikkuinen ahmatti ja luulen, että meillä tuo pulauttelu johtuukin liian täydestä mahasta, kun toinen ei ymmärrä lopettaa syömistä ajoissa. On tyttö kasvanutkin hurjasti! Viikon päästä on neuvola, niin sitten tiedetään taas tarkat mitat.

Jos PikkuMyy päivittelet lasten määrän etusivulle, niin meillä tämä on tosiaan ensimmäinen laatuaan.

Nyt ei muuten tuo kolmen päivän reissu sekoittanut meillä rytmiä niin kuin aikasemmin. Viiime yönä nukuttiin siis oikein hyvin! =)

Aivan ihana on kyllä sää! Oon pyörittänyt kaks koneellista pyykkiä, kun nyt kuivuu niin hyvin ja aamusella käytiin Hemmin ja koiran kanssa joen rannassa kävelemässä. Loppuviikosta kuulemma sataa... :/ Nyt poistun kahvin keittoon.

Katziina ja Helmi Sofia 7vko 5pv
 
Heippa pitkästä aikaa!

Oon ollut illat niin kiinni tytössä, ettei ole yhtään ehtinyt koneelle.. Nyt tuo vaikuttaisi ainakin melkein nukkuvan..

Oltiin tänään neuvolassa. Painoa on tullut n. 300 g tähän mennessä ja pituutta hurjat 5 cm! Syntymämitat oli 4075 g ja 49 cm, joten ihan johdonmukaista kasvu on.

Tyttö heräs. Ja poika... Mies saa hoitaa isomman. Poistun..

-ebbuliini ja neiti 3 vk 4pv-
 
Ihan vain pikaseen (taas :ashamed: ) tulin kertomaan, että jos jekovitit ja ne toiset (en muista nimeä) ei käy, niin kokeilkaapa ihmeessä sellaisia kuin Deetipat, sopivat kuulemma useammalle vauvalle, eivätkä aiheuta vatsanpuruja.. Tosin niitä annetaan enemmän, mutta ovat vatsaystävällisempiä.. Halpojakin ovat, vain n.3e, joten eipä paljon mene haaskuun vaikka turhaan ostaisikin..

Niin ja Pikkumyylle tiedoksi, että meillä tämä lapsi oli kolmas :heart:

Meillä on ristiäiset myös ensi su, joten kiirettä pitää.. Ei oikeastaan jaksaisi, kun itse pitää siivota ja puunata ja leipoa jne... Eipä ole siunaantunut meikäläisille kovin auttavaisia lähisukulaisia ilmeisesti, kun teen itse kaikki :snotty: Enpä silti valita, omatpahan on kemutkin.. Kateellisena vaan lueskelen kun kaikilla äidit tai anopit tuo kastamiset ja toisilla jopa on siivousapua, vau :whistle: =)

Onneksi sentään miehellä on tämä viikko lomaa, kun on aina vkot reissussa ja piti juuri vauvelin ja mun sairaalassa ollessa viimeisen lomavkonsa, joten kun kotiuduttiin niin oli vähän pakko tulla meitsin sitten yksin toimeen noitten kersojen kanssa ja on kaikki kyllä mennyt oikeastaan tosi loistavasti, varsinkin vanhemmasta lapsesta on hirveä apu.. Palkinnonkin saivat juuri toissa viikolla, vietiin muksut zoolandiaan ja naatittiin siellä koko päivä, anoppi oli katsomassa vauvaa.. :D Teki hyvää itsellekkin. Ja nyt lauantaina oli kivaa kun päästiin miehen kanssa ihan kahdestaan moottoripyörällä pärtsäileen, käytiin jazzkadulla kääntämässä (syömässä :snotty: ) ja sitten takas kotiin. Takapuoli oli puuduksissa, mutta oli sen arvoista =)

Ja nyt yöpuulle..

Jonna ja vauveli 6vkoa
 
Heisan taasen,

Aamulla oltiin neuvolassa, painoa tullut kolmessa viikossa kilo, eli nyt 4820g ja pituutta 53,5cm. Että hyvin tuntuis tuota maitoa tulevan vaikka mies aina epäilee heti kun vauva itkee että nälkä, ja pulloa :kieh: .

Höh, mä en pääse jostain syystä liittymään tonne libero kerhoon :( . Tiedä sitte missä mättää.

Vaukkis nukkuu, eli nyt tekemään raskaan työn raatajalle pöperöä, moido!

Irmeli ja Alli tasan 1 kk!!!! :D

ps. ai niin, kysyn teiltäkin että mitä eroa silikoni ja luonnonkumituteilla on oikeesti?? Esikolla käytin vain luonnonkumitutteja, mutta nyt en yhtään muista että miksi ihmeessä???!!!
 

Yhteistyössä