**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

BV ja HS, huomenna on neuvola sillon iltapäivällä. Soitan aamusta terkkarille, et olisko huomiselle yhtään lääkäriaikaa (lääkärineuvolat aina vaan keskiviikkosin meillä ), et jos pääsisin lääkärille asti, vai pitäiskö sit mennä päivystyksen puolelle lääkäriin. Terkkari pystyy kuitenki antaa sen 3 päivää saikkua, niin oletan, et en ainakaan loppu viikosta vielä ole töissä. En jo yksistään tuon selän takia pysty alkaa töihin... Vituttaa suunnattomasti, mutta minkäs teet... :/
 
Saahan kestoja edullisesti käytettynäkin,mäkin tein mokan kun ostin niin paljon ennen vauvan syntymää swaddleja,aiemmat vauvat oli hoikkareitisiä,tää viimeisin onkin ollut sellainen pallukka,että fuzzit ois ollut kaikkein parhaita hänen vartalolleen.


Mä ihastuin näihin ja muutaman aion tilata lisää,lisäksi muutaman fuzzin s-koossa
http://www.kestovaippakauppa.com/?tuote_id=834&op=lk&kat=

Kunhan saan tietää sukupuolen varmuudella.

Harsoja tuli käytettyä vähän,nyt vois yrittää innostua niistäkin enemmän :saint:

 
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Mutta kuulostais siltä että kaikilla muilla jo potkut tuntuu.. Tiedän ettei sais verrata muihin, mutta :ashamed:


:hug: Mulla tää odotus on kolmas eikä vielä tunnu kun iltasella nukkumaan käydessä pieniä hipaisuja ja joskus muljahduksia ku vauva kääntyy. Mut uskon kyllä et huolettaa, niin mäkin joskus mietin miks en nyt tunne niitä ku aiemmissa raskauksissa tunsin jo näillä viikoilla myös päivällä. Mutta virtuaalihalaus ja uskonsiirto et kyllä ne meidän vauvelit voi ihan hyvin siellä masussa, ne on vaan vielä hiljaisia. Usko pois, ne kerkee kyllä moukaroimaan meidänkin kylkiluita :D

Vauhtis ipanoineen rv 18+6
 
Ja kestovaipoista vielä.

Mä tunnustan et oon niin laiska ja saamaton että mennään tänkin vauvan kans kerttisvaipoilla. Äitiyspakkauksen kummiskin otan ja siinähän niitä kestovaippoja tulee eli jos joku haluaa niin multa sais ne kestovaipat joita äitiyspakkauksen mukana tulee vaik sitten postareiden hinnalla. En mä niistä muuta pyydä, enemmin annan jollekin muulle kuka niitä tarvitsee kun otan ne hyllynreunalle pölyttymään ja siitä sit ajan kans roskiin.

Vauhtis
 
Lisbet onneksi oli kaikki hyvin vauvalla! :hug:

Mä en saa unta kun janottaa niiiin kovaa ja aamulla klo8 sokerirasitus niin en saa juoda :/
Neuvolakin huomenna iltapäivällä toivottavasti on kaikki hyvin tuun sit illemmalla varmaan kertomaan lisää :)

noppispoppis & toukkis 17+0 :heart:
 
raffel:eiköhän siel oo pikkuinen vaan niin piilossa tai sit vain niin nopealiikkeinen,ettei äiti pysy dopplereineen perässä :D

Kohta pitäs viedä lapsoset hoitoon ja lähteä kouluun.Mukavaa,kun alkaa teoriajakso jälleen.

A-mam ja Mimmi rv 19+1 :heart: enää 6 päivää kun täällä tulee puoliväli täyteen :D
 
Kiitoksia Teille tsemppaavista viesteistä! Kyllä se tästä, hiljaa hyvää tulee..

Nyt olo kaikin puolin jees, ei enää kuumetta eikä leksa lennä. Hysteerisenä liikkeitä tunnustellu, ja tuntuuhan niitä. Eli kyllä siellä joku vielä polskii mukana. Jopa niin mojovia potkuja tullu, et esikoinenki tunsi eilen! Oli kyllä hyvä ilme, ku sattu potku käteen.. Tuleehan se vähä "lähemmäs" lapsia ku tuntee jo liikkeitä..

Sisu
Toivotaan, et supparit loppuu. Oot kyllä saanu kokea jos jonkinlaista tässä odotuksen aikana, mm. "tolloja" vanhempia. Nyt saikun hakuun vaan! Tässä pinossa KUKAAN ei synnytä ennen toukokuuta! :D Kyllä se siitä, lepoa vaan, hellyyttä ja huolenpitoa..


Maare2 Voishan tuota vaikka yv:tä laittaa, sit mesetetään loppuaika! :D
Toivottavasti Teillä asiat järjestyy ja aikalisä tuo toivotun tuloksen.

Muuten tämä yksin odottaminen on kohtalailla jees, mut sillon ku jotain tapahtuu, oli se sitte iloista tai vähemmän iloista, ni sillon kaipais sitä tukea ja läsnäoloa. Ei se kaikki hoidu puhelimen tai tietokoneen välityksellä.. Olis kiva et joku ottas vaan kainaloon..

Kyllä tuo huominen neuvola jännittää, niiden vauvan sykkeiden puolesta. Toivottavasti kaikki on kunnossa. Kyllä sitä säikähti, kun itseki tajus siinä maatessa, et nyt ei sydän lyö niinku pitää.. Ensin sitä normaalia laukkaa,135-145, ja sit yht´äkkiä laskee alle 100, kuulosti tosi pelottavalle. Ja taas nousi normaaliin, kerkes jo huokasta, ni taas laski..

Ja raffel; odottavan aika on tosiaan pitkä! Siellä se jossain piilossa lymyää, neuvolassa kerran kuiten tuntuu. Aina sanotaan, et kaikki odottavat ja raskaudet on erilaisia. Vaikka ois kuinka samassa tilanteessa ja samoilla viikoilla, kaikki on kuiten erilaista. Edes omia aikaisempia raskauksia ei saisi verrata, mutta minkäs teet.. En mäkään ole toiselta tuntenu liikkeitä ku vasta 20 vkon. paremmalla puolella, ja nyt jo monta viikkoa.
Nyt niitä liikeitä odottaa kovasti, ja kohta toivotaan, et olis jo välillä aloillaan! :D

Onneksi nuilla vanhemmilla alkaa tänään koulu, joutaa jo mennäki! :D Normaali arki taas eessä..

Oikein hyviä vointeja kaikille, pysytään kasassa! :heart:

Lisbet ja Turo 19+1
 
|O Helvetillinen keskiviikko ja vasta aamupäivässä mennään. Jos olen iltasella hengissä niin hyvä on. Yön särki selkää ja supisteli; selällään en saanu henkee, mahallaan ei pystyny olee, kun supistukset voimistu ja jos menin kummallekaan kyljelle, niin selkää ja pakaroita repi iin, et vesi vaan valu silmistä. Ja kaiken kukkuraksi puolilta öin alko pienempio koira inistä, et ulos pitäis päästä, ja sillä kamala ripuli :headwall: :x |O En siis ole viime yönä nukkunu kun ehkä tunnin... *haukottelee*
Heti aamupalan jälkeen iski niin heikko olo, etten sit pystynykään muuta tekee kun makaamaan sohvalla. Pyörryttää, ja tuntuu, etten saa hengitettyä tarpeeksi syvään... :/ Mieskin lähti "pikaisesti" käymään kaupassa, ja on nyt 3. tuntia sillä reissulla |O |O Paljostako lyödään vetoa, et se on eksyny työpaikalleen juoruamaan työkavereiden kans, juomaan kahvia ja vetää röökiä ketjussa :kieh:
Ja en saanu lääkärineuvolaan aikaa, mut sain kuitenkin terkkarille klo 16 sovitun ajan aikaisemmaksi. Mahtaa mulla olla verenpaine josain aivan ala-arvoisissa lukemissa. Mutta käynpä sit neuvolakuulumiset kertoo teille iltapäivällä.
Huonovointinen Sisu ja toivottavasti parempivointinen matkustaja 18+6
 
HelloShitty
mun la:ta voi taas muuttaa kun neuvolakin ottanu sen 4.6 sittenkin käyttöön ja minä kun meen neuvolan la:n mukaan. eli se lopullinen on nyt sittenkin 4.6. kaamee säätöö kun ä-poli ei tajunnu muuttaa sitä. näillä mennään ja taas tuli 1 päivä lisää. :headwall:

muuten kaikki oli hyvin. jouluherkut toi mukanaan 2kg eli erittäin pettyny olen. nyt joutuu skarpata. yhteensä tullu 3kg. :ashamed: ihan kauheeta miten sitä paisuu oksentamisesta huolimatta. :eek: ei tartte näköjään ku ajatella ruokaa niin lihoo jo. kivaa! |O

hb oli 129 eli ei tartte rautaa vetää vielä. :D seuraava käynti helmikuussa. rakenne-ultraa odotan kovasti. =)

Sisu; ja minä luulin et mun yö meni huonosti. tsemppiä täältä. :hug:

HS ja nelonen rv 18+6
 
Raffel ottaa nyt rauhallisesti niiden liikeiden tuntumisen kanssa,toisilla tuntuu aiemmin ja toisilla myöhemmin. Odotappas sellaiset 10viikkoa,niin kyllä ne tuntuu ja kovaa! :D

Ja jaksuja kaikille yksin odottaville :hug:

Onko Iidukalta hemppa mitattu milloin viimeksi?
Mulla on nyt tuo rauta auttanut väsymykseen,kun hemppa laski melko paljon kuukaudessa.

Jaa että HelloShittylla muuttui la,älä välitä,mulla oli alkumetreillä öö 3 eri laskettua aikaa,et silleen :D

Nyt se alkoi mullakin,meinaan yöllä vessassa ramppaaminen,kolme kertaa piti käydä hädällä :kieh:

Bad Virgin ja naapero 19+3

Tässä menee välillä päivistä sekaisin,kun on ollut noita pyhiä keskellä viikkoa,olin jo eilen ihan keskiviikossa :D
 
Alkuperäinen kirjoittaja augustmam:
Saahan kestoja edullisesti käytettynäkin,mäkin tein mokan kun ostin niin paljon ennen vauvan syntymää swaddleja,aiemmat vauvat oli hoikkareitisiä,tää viimeisin onkin ollut sellainen pallukka,että fuzzit ois ollut kaikkein parhaita hänen vartalolleen.


Mä ihastuin näihin ja muutaman aion tilata lisää,lisäksi muutaman fuzzin s-koossa
http://www.kestovaippakauppa.com/?tuote_id=834&op=lk&kat=

Kunhan saan tietää sukupuolen varmuudella.

Harsoja tuli käytettyä vähän,nyt vois yrittää innostua niistäkin enemmän :saint:

Noi Fuzzit on tosi kivan oloisia, mutta mä olen nyt aikalailla varma et meille tulee alkuun Imse Vimsen vaippoja ja sitten noita Tots Botseja.
Käytiin tänään kaverin kanssa hypistelemässä noita vaippoja ja sain kyllä paljon selkeämmän kuvan koko meiningistä.
Sitten oli vielä yksi merkki jota en nyt just tähän hätään muista, mutta nekin oli tosi kätsyjä...tarvii vielä seilata netissä.

Raffel: kyllä ne liikkeet rupeaa tuntumaan ennenmin tai myöhemmin meillä jokaisella. Ja saattaa jopa olla niin että kohta huomaat että jotkut vauvan liikkeet ovat olleet jo kauan aikaa ns esillä, mutta et vain ole osannut yhdistää niitä juuri niiksi jutuiksi.

Vauhti-ipanoiden äidille laitoinkin jo yv:tä että olisin kovastikin mielissäni jos haluat luopua äippäpakkauksen kestoista.

Mutta nyt hipsin katsomaan onko tuo pullataikina jo kohonnut tarpeeksi... niin saa sitten pari lisäkiloa ensi viikon neuvolaa varten :LOL: :kieh:

Jeps1..huomenna aamusta rakenneultraan....
 
Terveisiä neuvolasta!
Painoa tullu lisää 700g / viikko :eek: (lupaan ryhdistäytyä ). Kamalasti mun mielestä!! Koko ajalta painoa kertyny kaikkiaan 4kg 400 g, eli ei kuitenkaan mitään kammottavaa määrää, kun pian ollaan jo puolessa välissä, Paineet hyvät 116/59, pissa puhdas kaikilta osin, hemoglobiini 129, sydänäänet + - 150, liikkeet yhdellä plussalla. Ja saikkua loppuviikko.
Seuraava käynti onkin sit OYS:ssa rakenneultra 19.1. Helmikuun ekalle viikolle otetaan seuraava neuvolakerta.
Sisu ja matkustaja 18+6
 
Tällä hetkellä painoa tullut 10-11kg täyisn normaaleilla elämäntavoilla,,,
Tätä se on mulla aina, en jaksa edes kamalasti stressata, kun tiedän etten mitään kertakaikkiaan voi,, sitten ne lähtee puolen vuoden kuluessa synnytyksestä. Normipaino on 58-60kg, ja pituutta 170cm, että ei tässä sinällään mitään paniikkia ole, mut,,,kyllä se tympäisee silti

piltsu 16+5
 
Moi!

Eipä sujunut punktio ihan putkeen. Kopsaan nyt mun yhen tekstin tähän:

Eli punktiossa tuli käytyä ja kotiin takas päästyä lorahtikin lapsivettä kunnolla :'( (punktio reijästä kalvoissa vuosi). Eikun takas, osastolle 3vrk antibioottitippaan ja nyt kotona makaamassa, tilanne ihan auki ja epäselvä.
Punktion yhteydessä tehdyssä ultrassa kaikki kumminkin vaikutti normaalilta. Täks päiväks piti tulla ekoja tuloksia jo, mut ei mitään kuulunu. Varmaankin sit huomenna.
Kaikista eniten mua pelottaa, et ne punktion tulokset on normaalit ja sit tässä muuten ei kävis hyvin :'(

Tässä on nyt niin monta riskiä mennä jotain vikaan, mut toivookin ihan pilkahdus. Tällä hetkellä näyttää vaan tosi huonolta, kun mulla on nyt pari päivää maha ollu kipee ja supistaakin tosi herkästi ja lisäks paljon muuta. Se reikäkin voi olla vielä auki ja jos on, niin tuskin enää sulkeutuu. Sillon, kun lähin sairaalasta, niin ei ees voitu tarkistaa, et tuleeko sitä vettä vielä. En nyt jaksa kaikkia selittää, kun näitä on tullu jo niin selitettyä.

Omppunen rv 18
 
En oo taas pitkään aikaan kirjotellu mut joka päivä käyn lukee näit juttuja...Esikoinen on oppinu nyt kiipee tuolille ja tekee muutenki nyt kaikkee mitä ei sais.. :headwall: Masuasukki potkiskelee joka päivä ja joka päivä ne potkut voimistuu..parit kerrat on jopa potkut sattunu pikkasen...22 pv olis toka ultra ja 24 pv synttärit |O ja sit 27 pv neuvola..näkee siel neuvolassa et paljonkohan se paino oikein on noussu..mut nyt viel nopeesti kauppaan ostaa maitoo...
 
Omppunen :hug: Täällä myös peukut pystyssä pienen puolesta että kaikki menis kuitenkin hyvin..

Mä kuulun niihin painonkeräilijöihin joita asia ei stressaa liikaa.
Painoa tulee mitä tulee näköjään näin ihan normaalilla ruokavaliolla & elämisellä. Esikoisesta se +20kg ja toisesta 16kg. Pituutta mulla huimat 166cm ja lähtöpaino nyt 2 lapsen jälkeen oli 57kg. Mun mielestä ihan sopiva määrä (joskus painannu alle 50kg ja ei mikää nätti näky :snotty: ) ja vois olla enemmänki ku en harrasta mitää muuta ku hyötyliikuntaa (lasten perässä juokseminen) ja en kieltäydy herkuista KOSKAAN. Niin kauan kun vauvalla on kaikki ok niin kannan ilolla nämä kertyneet lisäkilot ja nautin suuremmista (joskin vuotavista) tisseistä jo näin odotusaikana :LOL:

Vauhtis taas vauhdissa :D
 
Heips!
Mukavia kuulumisia taas täällä, ja :hug: nille jolla jostain syystä hankalaa nyt.
lomista, joko olette miettineet isyyslomia jne. Itse ilmoitin tänään töissä tästä vauvasta ja ihan hyvin uutinen otettiin vastaan vaikka tiedän että hankaluuksia voi olla sijaisuutta täyttää. Kysyttiin että meinaanko jäädä hoitovapaalle ja kyllähän mä meinaan, ja varmaan mies jossain vaiheessa myös. Nyt jo mietitty niin että jään sen 30 päivää ennen lomalle ja mies pitää siinä isyyslomaa kun tulee kesä. Nyt la on toukokuun lopussa ja pärjään kyllä vauvan kanssa (ja tämän poppoon) ja voi sen isyysloman pitää vaikka heinä tai elokuussa. Nyt on ollut kuopuksen kanssa kotona, joten täyttä kesälomaa ei ole tullut niin saadaan sitten koko perhe vaikka mökkeillä yhdessä.
Töistä pääsee kyllä lähes varmasti livistämään kun synnytyksen aika on ja ehkä sitten pitää jonkun päivän siinä yhteydessä kun kerran toi kuopus on vasta 2,5v ja tuskin haluaa mennä kummitädille tai muualle hoitoon päiväksi pariksi. En meinaa kovin kauan laitoksella viipyä, jos kaikki vaan on hyvin vauvalla ja itsellä, kotona on niin paljon mukavampi olla (ja esim. nukkua...)

Mies ottaa myös taas tälläkin kertaa sen isä kk, eli jätän 2 vikaa viikkoa siitä vanhempainlomasta isälle, joten kela antaa siitä hälle sitten 2 lisä viikkoa. Se eka kaksi viikkoa pitää pitää sillon heti mutta ne loput 2 saa pitää sitten hmm oliko se laskureiden mukaan elokuun puoleen väliin asti, joten pitää ne sitten varmaan seuraavana kesänä kesälomien lisäksi. Puhunkohan teistä ihan sekavia =) omasta mielestä kaikki on jo hyvin järjestetty. Otan siis itselleni kesälomat tuollon kun mies on isäkuukaudella joten ei tarvi mennä pätkäksi töihin. Meillä työnantaja maksaa 3 ekalta kk täyden palkan ja siis sillon kun äippäloma alkaa, mites teillä muilla? Toi oli mukava uutinen, jo sillon kun kuopusta odotin ja siitä kuulin.

suppareista, ne kannattaa kyllä ottaa ihan tosisssaan koska voivat avata paikkoja ja meidän pieniä ei vielä mitkään laitteet pelasta, pitäisi ainakin kk saada eteenpäin aikaa. Eli kandee mennä lääkärille ainakin tarkistamaan onko vaarattomia vai saaneet jotain aikaan. Monesti kovin pienillä keskosilla on monenlaisia ongelmia, joista saattaa olla loppuelämän vaivaa. Eli mielummin sitten turhan säikky (ja vaikka saikulla jo loppuun asti) kun vaarantaa mitään. Tsemppiä.

Olen ihan innoissani ensi viikon ultrasta, hurjaa nähdä pikkuinen ja toivottavasti kaikki on hyvin. Jospa sitä jopa näkis sukupuolta...

Jotain piti kommentoida mutten enää muista...myöhemmin sitten. Mukavaa kun isosta osasta nikejä on jo kehittänyt kaikkia mielikuvia, miltä näyttää ja mitä kaikkea puuhailee =)

kekkeri 19+3/20+0, oliskohan se nyt noin...en yhtään varman enää
 

Yhteistyössä