**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

jeps1 lueskelinkin sun kommentteja noista kestovaipoista, ja mieleeni tuli, että tosiaan pääset jopa halvemmalla, kuin 360e. esimerkiksi alussa kun tulee maitokakkaa niin harsot ovat todella hyviä vauvalle, ja edullisia kukkarolle, kuivuvat myös nopeasti. vaippakuorista jos olet kiinnostunut, niin kannattaa vaikka jostain huutonetistä ostaa käytettynä. niissä ei sinänsä tule mitään "käytettyä" vauvan ihoa vasten, jos sellainen ajatus tuntuu vastenmieliseltä :) ja mun mielipide on, aloittavana kestoilijana, että kaikkia vaihtoehtoja kannattaisi ainakin kokeilla. niinku sanottu, jälleenmyyntiarvo on kestoilla hyvä. AIO-vaipoista siis, markkinoilla on sellaisiakin aio-vaippoja, jotka saa "levitettyä auki" nopeampaa kuivatusta varten. eli imulärpäkkeen saa ilmeisesti vaipasta ulos (??).

bad virgin jos kestovaipat kiinnostaa, käy ihmeessä kurkkaamassa www.kestovaippainfo.fi sieltä saa hyvää tietoa!! varoituksen sana: aikaa saattaa hurahtaa paljonkin :D

Lisbet kyllä mä jotenkin ymmärsin mitä ajoit takaa. :hug: onneksi kauhun hetket ovat ohi, ja vauvakin vain säikähti ja syke oli siksi epätasainen. mitä oon yhtään sun kommentteja lukenu, ni nyt kannattaisi tosiaan ottaa tämä käännekohdaksi ja ihan röyhkeästi ottaa rennosti ja olla rasittamatta itseään. työkaverille totesin just yks päivä ku nostettiin yhtä vaivaista maitolaatikkoa (sekin on raskaana, ja yksin on paha nostaa), että ei vauvan hengen vaarantamisesta mitään mitalia kenellekään ojenneta. enkä nyt tarkoittanut millään pahalla :heart:

Raffel eipä täälläkään kummoisempia oloja vatsassa tunnu. viikkoja reilu 17 ja viime viikolla tunsin ekat "kunnon" potkut. enkä olis niitäkään tuntenu, mut satuin seisomaan paikallani. raskaana ollessa mulle on ainaki konkretisoitunu sanat "raskaana oleminen" ja "odotusaika". tää on välillä niin piinallista odottamista!! |O

Talvis rv 17+3
 
Voimia omppunen..tuliko sulla punktion jälkeen oksettava olo?huimasko?

Ihan vaan haluan tietää koska olin tänään punktiossa mulla tuli oksettava olo ja olen kyökkinyt ja ku n käväsin pihalla niin huimas melkein pyörryin et en oo mihinkään tänään lähtenyt kotona vaan kovasti olen vessassa saanut juosta pissahätä.
Nyt sitten ootellaan tuloksia ja on tässä vielä huomiseen se keskenmenonriski toivottavasti ei tuu yöllä mitään. Tosi väsynyt oon ollut taisin niin jännittää.
Onko muilla millaisia tuntemuksia punktiosta???
 
Nyt vasta luin omppusen kuulumisia, iso :hug: sinne! Toivotaan, et kaikki järjestyy parhain päin.. :heart:

Kekkeri kyseli äippälomista tai -suunnitelmista. Mulla se isä ei oo kuvioissa, eli sen lomat voi unohtaa! :D
Mietin, et josko hakis sitä varhennettua lomaa ja pitäs vielä lomatki ennen sitä, mut taitaa tuntua pörssissä liikaa. Tosin täälläkin kaupunki maksaa sen 3 kk täyttä palkkaa. Oon kyllä laskenu ja sumplinu niin, et pystys jotenki jäämään..
Enemmän huolettaa se töihin palautuminen, pitääkö tosiaan palata töihin ku TURO on 9kk, vai miten selviän talaoudellisesti mahdollisimman pitkään.. :snotty:
Ei ne tuet kuiten kovin isoja oo, ja nuista isommista en taida saada enää mitään.. :D

Ostin muuten tänään pinnasängyn... :whistle: Käytetyn, ku halvalla sai.. Taidan olla vähä niinku Sulo Vilén; pakko hommata ku halvalla saa.. :LOL:
Ja pakkohan se on näillä tuloilla pikkuhiljaa sitä tavaraa hankkia, eipä tuu sit kertarykäsynä.. ( itseäni vakuuttelen... ) :p

Nyt hommiin ja huomista neuvolaa jännäämään..

Lisbet ja Turo 19+1
 
en muista sanoinko jo aiemmin painoasiaan mitä mielessä oli. 2,0-2,5kg on nyt tähän mennessä tullut suht normaaleilla syömisillä. limua tulee juotua tosi paljon, ja alkottomia siidereitä, varsinkin näiden lomien ja pyhien aikana. ei mua oma painonnousu stressaa, lähinnä se, että sais omalla syömisellä jättiläisvauvan aikaan. että aina jos voin kahvipullasta kieltäytyä ni toki, mutta aika usein tulee ehdoteltua miehelle hese-reissua tai leffasipsejä, tai ostettua karkkia.
 
Talvis: kävin tänään tutustumassa yhden jälleenmyyjän luona noihin kestoihin ja nyt on sillain selkeä visio siitä mitä vaippoja aion testailla. Mä muuten pitkään mietin mitä toi ihmeen aio tarkoittaa :LOL: No nyt alkaa olla jo hahmotelma tosta sanastosta hallussa.
Toi setti joka maksaa tuon 360e niin on BambinoMion, mutta sen oon jo periaatteessa skipannut...sillä en halua et millään muotoa on mahdollista et se kuorivaipan sisäpinta tulee ihoa vasten, kun on kuitenkin hieman muovisen oloinen.
Huutiksesta olen katsonut jo jotain, mutta toistaiseksi tuntuu että siellä on ihmisille tullut sellainen vauhtisokeus joidenkin vaippamerkkien kohdalla, eli hinnat on mun mielestä turhan kovat.
Nyt olen ajatellut aloittaa noilla ImseVimsen-vaipoilla ja ostaa siihen kokeeksi parin muun valmistajan vaippoja lisäksi.
Ja noilla kestojen sivustoilla menee helposti aikaa :LOL: :LOL:

Bad Virgin: meillä on kans miehen työpaikalla tuo lomautus-asia nyt pinnalla ja ens maanantaina pitäis olla jonkun näköinen yt-tilaisuus tai info missä mennään.
Mutta pidän peukkuja jotta niin teillä kuin meilläkin jatkuis asiat omalla hyvällä mallillaan. :hug:

Lisbet: toi on enemmänkuin fiksua ostaa jotain halvalla ja varsinkin jos se on tarpeellista...mutta kait meissä jokaisessa raskaana olevassa naisessa asuu pieni S. Vilen :LOL:

Painosta
: mulle sitä näyttää tulevan joka kerta syön sitten kuin tarkkaillen tai "antaa palaa"-asenteella. Eli aiemmista on tullut 20kg ja nyt ei tää painonnousu näytä yhtään hitaammalta. Mä oletan ja arvaan et nyt on painoa tullut lisää noin 6-8kg, ja toi perus loppulukema saavutetaan sitten ihan parissa kuukaudessa :ashamed:

Enää alle 12h rakenneultraan..... :whistle:

Jeps1
 
jeps1 mä oon tykästynyt Imse Vimseltä ainaskin niihin Bumpy-kuoriin, ovat sisäpuoleltakin pehmeän oloiset. kävin äsken kokeilemassa, ni niissä on reisien vuotosuojassa vain pieni muovisempi kohta. fleece-kuoretkin on varmasti mukavat vaikka koskisivat ihoon? :) huutiksesta oon samaa mieltä, jotkut vaipat saa ihan älyttömiä hintoja. mut on siellä ihan hyviäkin löytöjä, jos sattuu vielä sellaisen huudon voittamaan. ai niin, ja onnea rakenneultraan :) siellä se pieni porskuttaa ;)

itse ajattelin kestovaippojen kanssa toimia niin, että hommaan vaippakuoria käytettynä, teen itse hahtuvavillasta vaippahousuja, ja teen myös osan sisävaipoista ja lisäimuista. ne, mitä en saa itse tehtyä tai edullisesti käytettynä ostettuna, ostan uusina.
 
Augustmam, ei katsottu kohdunsuun tilannetta. Mut jos suppareita tulee lisää / kipeitä / kesto pitkittyy, niin sit neuvolalääkärille.

Lisbet78 yv:iä olis...

B V, neuvolakuulumiset edellisellä sivulla jo... :whistle:

Omppuselle oikein iso ja rohkaiseva voima:hug:. d =)b et kaikki sujuu loppuun asti hyvin!!

Lomista, mä ajattelin jäädä tosiaan jo maaliskuun lopussa pois, eka pitää vuosilomia ja sit suoraan äippälomalle. Mies pystyy sopimaan töissä silleen, et heti kun vauva syntyy, niin se pitää 2 viikkoa isyyslomaa, ja saa kyllä pitää sit elokuussa vasta kesälomat, kun alkaa tytön eskari ja kuljetukset sinne jne. Mulla kyllä polttelis, et mies jäis suoraan isyyslomalta vaikka 2 viikoksi kesälomalle, mut ei se onnistu tuossa puljussa, kun pitäis tietää tarkalleen, et millon jää, ja jos menee 2 viikkoa yli la:n tai syntyy 3 viikkoa etuajassa, niin ei ole hauskaa kenelläkään... Kaipa se jossain vaiheessa selviää. Mulla vaan tänään pamahti päähän, et hertsyykkeri sentään, jos huhtikuun lopussa jää äippälomalle, niin viimeistään helmikuun lopussa pitää ilmoittaa siitä esimiehelle, ja jos mä olen 5 viikkoa vuosilomilla ennen ä-loman alkua niin munhan pitää ilmoittaa lomani jo tän kuun loppuun mennessä!!! :eek: Pikkusen menee nopeeta tää aika... Noh, alkaahan tietty jo tammikuun vikalla viikolla 23.rv, mutta silti... HUH HUH!! Ei se ole rouvat kun hujaus, niin jo on nyytit meillä kainalossa :heart:
 
Omppunen voimia sinne! toivottavasti pysyy pikkuinen kyydissä! :hug:

Sokerirasituksessa oli kaikki arvot tosi hyvät jee! :D
neuvolassa olin kanssa ja painoa on nyt tähän mennessä tullu 3,4kg eli ei hirveesti mut vähemmänki vois olla :snotty: laitetaan joulun piikkiin :D sykkeet oli +150, liikkeet+, kohdun pohjankorkeus 13cm ja RR 125/69 eli kaikki niinku pitääki :heart: pissaa ei saatu katottua kun ei tullu mitään kun oli se sokerirasitus aamulla.

Omaa napaa taas oli vaan :ashamed:

noppispoppis & toukkis 17+1 :heart:
 
tänään neuvolassa käytiin ja kaikki oli hyin.. mitä nyt hieman saan aina saarnaa syömisistä, mulla siis sokerit oli rasituksessa koholla ja nyt niitä sitten on pitäny seurailla ja ihan oikeissa lukemissa on pysyny vaikka tässä joulusta tähän päivään oonkin suklaata syöny ja kaikkee muuta sellasta... painoa ei kuitenkaa on tuu kun 3 kiloa,vaikka ite luulin että olis enemmän..nyt täytyy sitten alottaa ihan kunnolla syömään terveellisemmin ja liikkman hiukkasen ettei tosissaan tuu sitä "jättivauvaa"...

onko ketään muuta joka joutuu mittailemaan verensokeria?

miten muuten ootte kuullu sanottavan vauvan sykkeistä, eli siis kumpi viittais poikaan ja kumpi tyttöön? meidän pienellä oli tänään syke 160 kieppeillä ja neuvolan tätykkä sitte sanoi että oli jostain lukenu että korkeemmat sykeluvut viittais poikaan.. mä en ihan sokeesti näihin usko mutta hauskaa arvailuleikkiähän se on...

niin ja liikkeistä sen verran että mä luulen että pikkuhiljaa alkaa täälläkin jotain tuntumaan, muutama päivä sitten tuli ekan kerran sellanen jännä pieni "kosketus" ja tänään sitten tuntunu ehkä hieman voimakkaammin tai sitten osaan jo paremmin tunnustella... :D ihanaa...

m-m 18+3
 
Heipat kaikille pitkästä aikaa! Tietokone sanoi itsensä irti, ja nyt olen kuukauden tauon jälkeen taas täällä :D Paljon on täällä tapahtunut sen jälkeen kun olen viimeksi käynyt. Kaikille tarvitseville :hug:

Meillä oli silloin 9. joulukuuta lapsivesipunktio, ja tulokset siitä saimme 20. päivä. Tulokset olivat normaalit, ja poikavauvaa täällä odotellaan nyt jo melko ison masun kanssa. Paras joululahja oli siis kuulla, että kaikki hyvin.

Meillä neuvolassa arveltiin pikkuisen olevan tyttö sykkeiden (160-170) perusteella, mutta itsellä on ollut koko ajan poikaolo ja pikkuinen onkin alusta asti kulkenut nimellä pepe, ja sillä siis jatketaan :D Alennusmyynneistä tuli ostettua muutama söpö "poikavaate", vaikka olin päättänyt etten uskalla mitään ostaa ennen kuin tyyppi on oikeasti maailmassa.

Olo on nyt melko hyvä kaiken kaikkiaan. Tosin mettälenkit koiran kanssa ei enää ole kovin mukavia: mahaa supistelee ja kiristelee. Siihen tosin auttaa tahdin hidastaminen, ja puuskutan perässä kun muu poppoo menee edellä. Painoa on tullut kolmisen kiloa, mutta osa menee täälläkin kyllä joulumässäilyn piikkiin. Kropan muoto onkin sitten mennyt ihan uusiksi :LOL:

MM ja Pepe 19+3?

 
mansikka-maija: katsoin noita vanhoja äitiyskorttejani eli
esikoinen 2005 132-142 välillä koko raskausajan ja poika tuli :heart:
kuopus 2007 140-160 (kerran 110-122) ja poika tuli :heart:
Nyt tämä pikkuinen 145 ja ei tietoa kumpi tulossa :LOL: veikkaan vahvasti poikaa :D , tarkoitus pitää itselle salassa loppuun asti, katsotaan nyt maltetaanko :LOL:
 
Yleisesti sanotaan,että tyttösyke ois korkeampi,kuin pojan,jollain pitää paikkaansa,joillaain ei :D

Meil on ollut molemmilla pojilla 130-140 ja kaikilla tytöillä 140-155.

Täällä 3 v tytössä oksennustauti :(
Oon saikulla 2 päivää sen takia.Pyykkirikas päivä tiedossa

A-Mam ja Mimmi rv 19+2 :heart:
 
hei! tulin vain kertomaan että minun r-testi näytti tänään positiivista! :heart: ei olla ees yritetty nytten sen tuulimunan jälk,, pillerit oli vajaan pari kk, sitten päätin jättää kk pois, kun turvotti, ja käytettiin keskeytettyä yhdyntää.. ja nyt siis näin! en kyl uskalla täysin iloita.. ollu nuota harmillisia juttuja takana, mutta oli pakko tulla kertoo teille, jotka minut muistatte =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja rakkaimpani:
hei! tulin vain kertomaan että minun r-testi näytti tänään positiivista! :heart: ei olla ees yritetty nytten sen tuulimunan jälk,, pillerit oli vajaan pari kk, sitten päätin jättää kk pois, kun turvotti, ja käytettiin keskeytettyä yhdyntää.. ja nyt siis näin! en kyl uskalla täysin iloita.. ollu nuota harmillisia juttuja takana, mutta oli pakko tulla kertoo teille, jotka minut muistatte =)
:hug: Paljon onnea plussasta

 
Ja siis sykkeistä vielä

Esikoisen sykkeet 150-160 = tyttö
Juniorin sykkeet 140-150 = poika

Nyt vauvan sykkeet viime neuvolakäynnillä +150 ja tyttöolo muutenkin. Kesäkuussa se sitten selviää kumpi sieltä tulee :heart:
Huomenna aamulla neuvola pitkästä aikaa, 3 odotus niin ajat on pidemmällä aikavälillä kuin esikoisen odottajan.

vauhtis
 
rakkaimpani onnittelut plussasta ja paljon vauvaliimaa sinne :heart:

Nyt vituttaa suoraansanoen,että jos mies lomautetaan,niin taitaa jäädä talonostohaaveet huitsin nevadaan.

Ei muuta,ei oikein nyt juttu lennä ei.

bad virgin ja naapero 19+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
rakkaimpani onnittelut plussasta ja paljon vauvaliimaa sinne :heart:

Nyt vituttaa suoraansanoen,että jos mies lomautetaan,niin taitaa jäädä talonostohaaveet huitsin nevadaan.

Ei muuta,ei oikein nyt juttu lennä ei.

bad virgin ja naapero 19+4

:hug: Meidän isäntä lomautettiin marraskuussa mutta onneksi "vain" 2 viikoksi. Mutta kyllä sekin kukkarossa tuntui kun itse teen 4pvä/viikossa ja palkka ei päätä huimaa :|
 
HelloShitty
että voikaan ihminen saada päänsä sekasin vaan googlettamalla vaunuja. :LOL: |O :headwall:

alussa ajattelin että noi Brio Sing rattaat olis meille hyvät mutta nyt kun oon kattonu lisää ja ajatellu miestäkin (ja sen lompakkoa) niin en ookkaan enää niin varma. noi Singithän maksaa se 400? ja jos miettii mitä saa sillä hinnalla ja halvemmalla niin taivas on rajana. :LOL: nyt on alkanu viehättää Emmaljungan Duo Edget. :p

eli ne joilla nyt enemmän kokemusta niistä rattaista...niin mitkä kaikki merkit ja mallit ovat semmosia mis ois kova koppa (ehkä eri kuin se ratasosa)? yhdistelmät kävis mutta haluun ehdottomasti sen kovan kopan..

apua....kun valikoima on liiiiiian iso! |O ai niin ja jos nyt ostais isot vaunut niin siihen sais sen seisomalaudan. mikä ois varmaan aika tarpeellinen kun on toi 3v villieläin sitten.

rakkaimpani; onnittelut!!! :hug: :flower: pikkuiselle tsempit että pysyy kyydissä mukana. d=)b

HS ja nelonen rv 19+0 :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
rakkaimpani onnittelut plussasta ja paljon vauvaliimaa sinne :heart:

Nyt vituttaa suoraansanoen,että jos mies lomautetaan,niin taitaa jäädä talonostohaaveet huitsin nevadaan.

Ei muuta,ei oikein nyt juttu lennä ei.

bad virgin ja naapero 19+4
peukutukset täältä ettei miestä lomautetaan. b:)d :hug:
 
Moikka!

Jos pitkästä aikaa jaksas kirjotella...pahoinvointi on lopultakin taakse jäänyttä ja kyllä sen huomaakin...Ruoka maistuu liiankin hyvin :D Paino onneksi ei ole kyllä paljon lähtöpainosta noussut kun välillä tipahti jonkun kilon.
Kävin 29.12 äitipolilla kontrollikäynnissä kun on riskiraskaus ja kaikki oli hyvin, pienen painoarvio oli silloin 161g :heart: Oikein virkeä sikiö kuulemma.
Liikkeitäkin on ruvennut tuntumaan, mukavia muljahduksia ja hipaisuja =) Primaspania piti nyt ruveta sit syömään raskausmyrkytyksen ehkäisemiseksi.
Välillä tuntuu ettei millään malttas odottaa sinne kesäkuuhun, välillä menee aika niin hitaasti. Sit kun vielä moni tuttu on viime aikoina vauvoja pyöräytellyt niin haluttais jo se oma pikkuinen saada syliin :heart:

Peppita+PikkuKutonen 17+4
 

Yhteistyössä