**Kesämassut 2009 Tammikuussa**

c81
Alkuperäinen kirjoittaja Maiskutin:
voihan apua kun oon kehittäny itelleni uuden himon..uskaltaako kertoa vai tarttuukohan? :whistle:
Graavilohta! |O :p :snotty:
Mie söin jouluna kyllä hyvällä omallatunnolla, kun oli apen vastikään pyydettyä ja anopin itse suolaamaa... *pahis*
 
Moikkis.

Meillä oli about viikko sitten rakenneultra, siellä katsottiin mm. sydämestä monta asiaa, munuaiset, vatsalaukun sisältö (nesteen määrä), aivoista monta asiaa (aivolohkot, pikkuaivot), mitat päästä ja reisiluista, koko pituus, paino, verisuonien määriä, kasvojen piirteet, sukupuoli kun pyydettiin, liikkeitä jne. jne. Elikkäs paljon se kätilö meille kertoi, ja puoliakaan ei kyllä itse nähty vaikka kätilö kursorilla kovasti piirtikin mm. munuaisia. Mutta siis pääasiahan on, että kaikki oli hyvällä mallilla!

Mäkin oon vihdoin alkanut tuntemaan liikkeitä ja suht säännöllisesti noin kuuden tunnin välein tulee aina usempi myllerrys putkeen. Vatsakin näyttää jo suht isolta.. ..mitenköhän sitä pystyy elämään mahan kanssa sitten kun vauva todella kerää massaa. Ahdistaa vähän, kun jo nyt on ahdistavaa vaikkapa laittaa kenkiä jalkaan.

Pahoinvoinnista.. Täälläkin jatkuu yhä edelleen. Varsinkin aamupäivästä on yleensä ihan kamalaa ja oksuillakin on pitänyt (mm. Forumin lattialle..) Joku puhui raskausdiapeteksen mahdollisuudesta tai nestevajauksesta. Odottelen ensi viikon neuvolaa, jotta voin jutskata asiasta. Eikös se diapetes voi tulla ihan hoikallekin? Kun kaikki puhuu siitä painoindeksista ja sokerirasitustestistä. Mun indeksi kun on 20 luokkaa. No yritän nyt ainakin juoda hieman enemmän..

Kaikille painon kanssa tuskaileville suosittelen liikuntaa!! Itse oon aikasemmin urheillut paljon, mutta heti alkuraskaudesta alkaen jouduin jättämään pahan olon takia kaiken pois. Nyt kun ajoittain on hyvä olo en voi tietty pelata jalkapalloa tms. mihin oon tottunut, niin oon löytänyt uuden harrstuksen, jota suosittelen kaikille!!! Eli menkää uimahalliin! Vesivoimistelu on ihan hirmu kivaa ja helppoa raskaalle kropalle! saa tehdä omaan tahtiin omalla tavalla, eikä kukaan edes näe :) Sit mä oon opetellut uimaan miehen avustuksella, alkuun oli aika rankkaa, mutta nyt kun on saanut vähän rutiinia niin sekin tuntuu tosi hyvältä!

Kivaa viikkoa kaikille!
Peppi + pkm (20+6)

 
Heippa!

Rakenneultrassa käyty ja kaikki näytti olevan hyvin :heart: Tyttöä vähän lupaili :heart: Uskaltaiskohan sitä jo jotaa pientä vauavlle ostaa :)

Liikkeitä oon kans tuntenu nyt jo päivittäin.. iltasin aina alkaa masussa kova meno, kun ite rauhottuu lepäilee:)

Minttu ja pikkusin 21+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
onnittelut kaikille hyvistä rakenneultrakuulumisista :heart:
meinaapi aina unohtua, mulle on ihan oikeesti tullut raskausdementia, mä en muista nykyään enää mitään :headwall:
Älä välitä,mä kun oon nyt tässä kuussa tätä päivitellyt,niin on pitänyt paperille kirjottaa mitä pitää päivittää :whistle: :ashamed: :LOL:
 
Minttu84 onnittelut tyttölupauksesta :flower: Kai sä nyt jotain pientä voit ostaa,mä annan luvan :D

Ja oon mä jo jonkun verran tytölle vaatetta ostellut,jos meille poika tuliskin niin saahan ne aina huutiksessa myytyä :whistle:
Ja toki on esikoiseltakin jotain jäljellä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Alkuperäinen kirjoittaja umayya:
onnittelut kaikille hyvistä rakenneultrakuulumisista :heart:
meinaapi aina unohtua, mulle on ihan oikeesti tullut raskausdementia, mä en muista nykyään enää mitään :headwall:
Älä välitä,mä kun oon nyt tässä kuussa tätä päivitellyt,niin on pitänyt paperille kirjottaa mitä pitää päivittää :whistle: :ashamed: :LOL:
onneks on muitakin, töissä vaan välillä vähän hävettää kun unohtuu ihan oikeesti tärkeet asiat :ashamed: :snotty:

 
Heips kesämammat!!

Minäkin täällä aikoinani pyörin, kunnes 10/08 sain keskenmenon, sittemmin olen pyörinyt elokuisissa, tänään kuitenkin neuvolassa sykettä ei löytynyt, vaikkakin lääkäri olevinaan sai sen hetkeksi kuuluviin, sanoi vielä olevan 170??!!( nuori, mies lääkäri) Tarkistutti vielä terkalla, joka ei sitä saanut kuuluviin --> Tyksissä ultrassa todettiin tuulimuna, rv: ois ollut 11+4, tulin vain siis moikkaamaan, kun lähtiessä lupasin teille infoa antamaan.... :'(

Harmittaa tuo lääkärin "sykelöytö" joka antoi toivoa, toivoa aivan turhasta!!
Lääkkeellisellä mennään, esilääkitys aloitti jo vuodon, torstaina otan ne kuusi, joiden pitäisi kohtu sitten tyhjentää!!

IHANAA odotusaikaa teille kaikille, käyn teitä kurkkimassa aina välillä!!!

Terkuin: maaliskuu (jos joku muistaa)
 
Rakenneultrasta terveisiä! Mahtava ultraaja oli! Käski mun ottaa kännyn käteen ja kuvasin pitkän pätkän missä lääkäri esittelee monitorilta vauvan eri ruumiinosia ja sisäelimiä ja sukupuolestakin videolle lipsautti, minun luvalla tietenkin :D

Ultrassa katsottiin mm. aivot, sydän, kammiot, eteiset ja väliseinä, mahalaukku, lapsiveden määrä, munuaiset, raajat, selkäranka, istukka ja sen paikka.. =) Istukka sijaitsee siis etuseinämässä..

Lisäksi sain lähetteen fysioterapiaan selkäkipujen takia, iskias ja tuntopuutokset jaloissa yöaikaan, sinne huomenaamuna.. Pilatesta suositteli =)

Sukupuoli oli juuri se jota itsekin veikkasin eli näillä veikkauksilla olis pieni tytöntyllerö tuloillaan :heart: Ja viikkoja piti olla 19+5 mutta vauveli pieni möttiäinen oli 19+0 kokoinen, mutta laskettua aikaa EI muutettu =)

Olen niin huojentunut ja onnellinen :'(

Rv 28 on uusi ultra kun täällä kuuluu 4 ultraa raskausaikana, mutta mä sain myös sen varhaisraskauden+ 2 muuta alussa kipuilujen vuoksi rv 5 ja 6 eli 7 ultraa yhteesä tulee..

kleo ja tytönpyllerö 19+5
 
Taas tullut ihania ultrakuulumisia kaikilta :heart:

Mulla oli tänään lääkäri ja katottiin sit tuota kohdunsuun tilannetta.Kaikki oli onneksi hyvin.Mulla aivan ihana lääkäri.Tosi ymmärtäväinen ja sympaattinen ihminen.Tuli niin hyvä mieli kun sai jutella kaikista asioista mitkä vain vaivasi.Kuunneltiin sydänäänet myös.Mulla meinas sydän pysähtyy ku niitä ei löytynyt aluksi.Meni hetki ennenkun ne löydettiin.Mulla kun on tuo istukka edessä ja viel kohtu kallistunut taaksepäin niin sen takia saattaa olla vaikeeta välillä löytää ne ja kun toinen liikkui niin kovasti siellä.Mut onneks ne sit löyty.Syke oli 160.
Mua ei millään huvittais käydä töissä enää.Kiinnostus Iso nolla.Muutenkin tuo alaselkä vihottelee välillä.Eilen oli niin kova kipu et säteili toiseen jalkaan :/ Lääkäri kyl sanoi et ihan reippaasti tuun hakemaan saikkua jos siltä tuntuu.Siitä ei tarvitse tuntea huonoa omaa tuntoa.Vauva ja minä ollaan tärkeimpiä kuin joku työ.Kun mulla ollut nuita ongelmia muissa raskauksissa joten tääkin on aika riskiraskaus jota sitten seurataan vähän tarkemmin.Että herkästi saan kyllä hakea sitä saikkua.
Vieläkin kovin hiljaista masussa.Viimeyönä muutaman potkun taisin tuntea.Mä olen kyl paljon päivisin liikkeessä etten varmaan huomaa edes kaikkia potkuja.
Pitäisköhän mun hankkia se doppleri..sais aina mielenrauhan ku kuuntelis ne sydänäänet :whistle:

Mut eipä muuta tänne..palaillaan :wave:

sankofa & bongos 20 POKS :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja peppi80:
Moikkis.

Meillä oli about viikko sitten rakenneultra, siellä katsottiin mm. sydämestä monta asiaa, munuaiset, vatsalaukun sisältö (nesteen määrä), aivoista monta asiaa (aivolohkot, pikkuaivot), mitat päästä ja reisiluista, koko pituus, paino, verisuonien määriä, kasvojen piirteet, sukupuoli kun pyydettiin, liikkeitä jne. jne. Elikkäs paljon se kätilö meille kertoi, ja puoliakaan ei kyllä itse nähty vaikka kätilö kursorilla kovasti piirtikin mm. munuaisia. Mutta siis pääasiahan on, että kaikki oli hyvällä mallilla!

Mäkin oon vihdoin alkanut tuntemaan liikkeitä ja suht säännöllisesti noin kuuden tunnin välein tulee aina usempi myllerrys putkeen. Vatsakin näyttää jo suht isolta.. ..mitenköhän sitä pystyy elämään mahan kanssa sitten kun vauva todella kerää massaa. Ahdistaa vähän, kun jo nyt on ahdistavaa vaikkapa laittaa kenkiä jalkaan.

Pahoinvoinnista.. Täälläkin jatkuu yhä edelleen. Varsinkin aamupäivästä on yleensä ihan kamalaa ja oksuillakin on pitänyt (mm. Forumin lattialle..) Joku puhui raskausdiapeteksen mahdollisuudesta tai nestevajauksesta. Odottelen ensi viikon neuvolaa, jotta voin jutskata asiasta. Eikös se diapetes voi tulla ihan hoikallekin? Kun kaikki puhuu siitä painoindeksista ja sokerirasitustestistä. Mun indeksi kun on 20 luokkaa. No yritän nyt ainakin juoda hieman enemmän..

Kaikille painon kanssa tuskaileville suosittelen liikuntaa!! Itse oon aikasemmin urheillut paljon, mutta heti alkuraskaudesta alkaen jouduin jättämään pahan olon takia kaiken pois. Nyt kun ajoittain on hyvä olo en voi tietty pelata jalkapalloa tms. mihin oon tottunut, niin oon löytänyt uuden harrstuksen, jota suosittelen kaikille!!! Eli menkää uimahalliin! Vesivoimistelu on ihan hirmu kivaa ja helppoa raskaalle kropalle! saa tehdä omaan tahtiin omalla tavalla, eikä kukaan edes näe :) Sit mä oon opetellut uimaan miehen avustuksella, alkuun oli aika rankkaa, mutta nyt kun on saanut vähän rutiinia niin sekin tuntuu tosi hyvältä!

Kivaa viikkoa kaikille!
Peppi + pkm (20+6)
Juuh, tuo liikuntahan olis mukavaa, mutta mulla on niin pahoja suppareita jo nyt ettei toivoakaan, rauhallisesti voi kävellä ja kodin askareita tehdä. Ennen uin mielellään uimakerralla esim. 2km nyt kun olin niin vähän alle 400m oli pakko lopettaa kun supparit tuli ihan koko ajan (siis koko ajan periaatteessa suppari päällä...)
Mun tarvii vaan syödä järkevästi =) paljon vihanneksia ja kasviksia ja unohtaa herkut, sitten kun on hetken niitä ilman niin ei niitä kaipaakaan kun sillon kun tottuu päivittän jotain makeaa ottamaan.

Täällä kaikki hyvin, huomenna 4d, se vähän jännittää joten mitään järkevää ei voi kirjoittaa, hih

kekkeri ja 22+jotain

 
Aamul kävin neuvolassa ja kaikki oli hyvin...sydänäänet kuulu pitkän etsinnän jälkeen...vauveli ku lähti koko ajan karkuun..ja paino on nyt noussu n.3kg..sain myös ne äitiysvanhempainrahapaperit...potkut tuntuu joka päivä vahvemmilta ja aamusin ja iltasin tuntuu parhaiten potkut..

big mama88 ja 21+5
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bad Virgin:
Mulla taasen on käynyt toisinpäin,lohi ei enää maistu niin hyvin kuin ennen raskautta, se haju käy vaan etomaan :$
Mulla ihan sama, oikeastaan mikä tahansa kala, haisee ja näyttää nykyään aika kauhealle...paitsi silli :) Mut ei se kala olekaan :D

 
c81
Huomenta!
terveisioä rakenneultrasta, kaikki hyvin <3 Ihana ultraaja katsoi rauhassa kaikki sisäelimet jne. Ja sukuopuolenkin keroi, mutten uskalla edes täällä julkistaa, kun epäilen että eräs lähisukulainen taustailee...
Tällainen pienoinen masussa köllii:
http://www.aijaa.com/v.php?i=3478267.jpg

(KOKSissa 4Dllä näytetään kasvot <3 )

c81 + Viuhti 20+6
 
huomenta!
muutamia ultrakuulumisia oli tullut vissiinkin lisää, onnittelut niistä :heart: :flower:

maaliskuulle pahoitteluni ja jaksamisia!

ja itselleni hyvää syntymäpäivää!
eipä muuta tällä erää! :wave:
 

Yhteistyössä