*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
kauankohan menee et saan sen synnytystapa-arvio ajan ku tänää laitto lähetteen?!? onko se rv 36+ jotain vai rv 37+ jotain?

kleo ja Rimpula 35+0
meilläpäin lähetteet menee sähköisesti joten ei mee kauan. lähettääkö ne sulle ajan vai pitääkö sun soittaa sinne?
 
Taa
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
kauankohan menee et saan sen synnytystapa-arvio ajan ku tänää laitto lähetteen?!? onko se rv 36+ jotain vai rv 37+ jotain?

kleo ja Rimpula 35+0
Mun lähete lähti muistaakseni 35+0 ja sain ajan 37+6 :eek: Näin siis Tampereella. Postitse tuli mulle aika.
 
arvatkaa meinasinko just kysyä tuosta sukkapuikkomaisesta kivusta :eek: ok, hyvä tietää et ne on oikeesti supistuksia. niit on mulla meinaa ollu tarkalleen tämän raskausviikon alusta, joka päivä. ne on kyl mulla ollu semmosia et ku niitä on tullut esim koiran kanssa lenkillä, ni on pitäny todella hiljentää vauhtia, pysähtyä hetkeks kokonaan. sattuu niin pirusti!! |O

tänään ku olin just saanu motivoitua itteni lyllertämään koiran kanssa kakkalenkin ettei miehen illalla tarttis, ni oltiin päästy 50m kotiovelta, ni alko puikkoilemaan alavatsalla. olo helpottu ku nostin vatsaa ylöspäin ja matka jatku vaan niin vauhdilla ku pääsi eteenpäin :eek: siks ajattelinki et kipu tuntuu kohdunsuulla, ku helpotti ku nosti vauvaa sieltä painamasta..

siivouksista ja pakastimentäytöstä ei tehdä suursiivousta. pidetään kämppä siistinä perustoimenpiteillä. on meillä vielä ohjelmassa takapihan laatottaminen+muu laitto, pation siivous ja ikkunanpesu. miehen äiti tulee pesee noi ikkunat ja takapihanki osalta mun osuus on osoitella sormella ja käskeä. :) pation siivous tehdään yhdessä miehen kanssa.

eilen leivoin pakkaseen pari pellillistä pullaa, sitten oon varannu sinne pellillisen sämpylöitä, sekä ruisleipää. ruoka-annoksia varaan jonkin verran, kunhan saan ensin tilaa raivattua niille. mut en ota niistäkään mitään stressiä =)

35+4
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
kauankohan menee et saan sen synnytystapa-arvio ajan ku tänää laitto lähetteen?!? onko se rv 36+ jotain vai rv 37+ jotain?

kleo ja Rimpula 35+0
meilläpäin lähetteet menee sähköisesti joten ei mee kauan. lähettääkö ne sulle ajan vai pitääkö sun soittaa sinne?
Sähköisesti laitto sen lähetteen ja se aika tulee postissa sitte mulle.. Mä mietinkin et millä viikoilla se tehään yleisimmin..
 
Alkuperäinen kirjoittaja Taa:
Alkuperäinen kirjoittaja Kleopatra84:
kauankohan menee et saan sen synnytystapa-arvio ajan ku tänää laitto lähetteen?!? onko se rv 36+ jotain vai rv 37+ jotain?

kleo ja Rimpula 35+0
Mun lähete lähti muistaakseni 35+0 ja sain ajan 37+6 :eek: Näin siis Tampereella. Postitse tuli mulle aika.
:LOL: apua, täähän voi olla jo syntyny nuilla viikoilla
 
Moron.

Neuvolassa käyty.
35+4
painoa tulee edelleen se kilo/viikossa, kokonaisnousu on jo 16 kiloa, yhyy.
Kaikki arvot oli normaalit
Kohdunsuu oli pehmeä, mutta kiinni. Ajattelinkin et v*ttu jos turhaan kärsin näistä suppareista päivittäin. :D

Mutta, lääkäri totesi, että vauvan pää ei olekkaan siellä missä pitäisi, ja yhdessä hoitajan kanssa päättelivät, että hän istuu pylly kohdunsuulla linkkuveitsiasennossa. Joten lähete Koksiin asennon tarkistukseen.

Kuten joku muukin tuskaili, mä en tahdo sektiota!! Haluun synnyttää normaalisti alakautta, prkl!!


Ärsyyntynyt Bree ja linkkuveitsi vauva
 
Mikäs se tuollainen linkkuveitsiasento on? Oon taas ihan tyhmänä täällä :ashamed:

Täällä mies (ja hiukan toki itsekin) haaveilee viikonlopun hotellilomasesta tuonne n. 150 km päähän täältä. Alkaa jo hiukan arveluttaa uskaltaako sinne lähteä, vaikka viime viikonlopun tuplasti pitempi autoreissu meni tosi hyvin. Lähinnähän siinä hirvittää se, jos se synnytys yht'äkkiä päättääkin käynnistyä (mitä toki suuresti epäilen, kun mitään ennakko-oireita ei oo).. Tää ois varmasti viimeinen mahdollisuus päästä lomalle piiitkään aikaan, joten tiiäpä tässä mitä tehdä. Tuskinpa se vauveli toki hetkessä syntyy näin ensikertalaisella, joten varmasti sieltäkin sairaalaan ennättää, ei sen puoleen.

Hirmuinen väsymys on ollut viime päivät päällä, yöt oon saanu kohtuu hyvin nukuttua, mut silti tuntuu että sais kahdetkin pikku päikkärit ottaa.. Ja mahakin on ollu tänään sekaisin, mut se ei tosin mun kohdalla ole mitään tavatonta (ei ainakaan oo ollu pelkoa pukamista ummetuksen takia).

Pirtsi + pikku-Emma 35+5
 
ja taas supistaa |O ja noita sukkapuikko supistuksia on ollu mullakin siitä perjantaista asti :eek: en mä tienny että ne on supistuksia :/ Ihan niinku olis ekaa kertaa raskaana kun esikoisen odotuksessa ei ollu supistuksia eikä mitään ja sit vaan meni vedet ja tiesi lähtee sairaalaan :D

joku uuskin oli tullut et tervetuloo vaan! :wave:

noppispoppis & toukkis 35+2 :heart:
 
Kotiin pääsin mutta poika joutuu vielä olemaan sairaala. nenä-mahaletkusta menee ruoka...Mulla alkaa nousee maito joten huomenna alan pumppailee maitoja...Ihmeen hyvä olo muutenkin vaikka synnytys juuri takana .Kiitos kaikille on tää tunne aivan ihana :flower: =) :heart: :heart:
 
Pirtsi mä olin kans ihmeissäni et mikäs asento se oikein on...
Mutta vauvan pää on vissiin tuossa oikealla ylhäällä, pylly kohdunsuulla ja jalat taas vasemmalla ylhäällä. Oikeastaan kuvaavampi olis musta V-asento.

Toivotaan et laps kääntyis nyt ite tai et saatais käännettyä sit koksissa.
 
Joo, niin mä vähän aattelinki, et ei varmaan ihan niin hurjia suppareita sais aikaan se vesien meno. Ekalla kerralla se puhkasu ei kyl tapahtunu lopussa vaan oli aika vähän auki siin vaiheessa.

Tuosta perätilasta, että tosiaan se tarkottaa sitä, että muksulla peppu kohdun suulla ja koivet ja pää molemmat ylöspäin. Nunnu on perätilassa, mutta istuksii tossa mun lonkan päällä ja koivet on kohdunsuulla - eli ei oo tollasessa asennossa. Niillä jaloilla onki sit kiva talloa kohdunsuuta :x

Mansikkamarjalle ihanaa vauva-arkea. Toivotaan, et pääsette pian ulkoilemaan.

Pirtsi mee vaab lomaileen, jos jaksat istua autossa. Ei se nyt niiin pitkä matka oo, että synnytyksen kannalta olis jotenkin liian kaukana.

Kleo TYKSissä tehdään arvio rv35. Viimeks sain ajan polille alle viikon päähän siitä kun oli lähete lähteny.
 
Nostan..

Menin kattelee tänään tulleen jakson Kätilöt-sarjasta ja itkuksihan se meni =) Miten voikaan kaivata jotain niin paljon vaikka se on ihan tuossa lähellä jo nyt :heart:

Taidan lähteä nukkumaan josko tää tunnetila tästä tasaantuis ja jaksaisi huomenna raivata itsensä sinne neuvolaan aamu kasiksi :D

Hyvät yöt kaikille :wave: Herkällä tuulella oleva vauhtis rv 37+1 (kohta 37+2)
 
Painattaako teillä alamahaa silleen v-mäisesti? mitä se vois olla...tänään tuntunut niinku Seppo työntäis itseään kohti alakertaa,alamahassa ollu sellasia poikittaisia kiputuntemuksia,toisaalta niinku menkka kivut,mut kuitenkin ihan niinku kamala painontunne alhaalla,toisaalta nin ku supistelis alamahassa mut ylämahassa ei ole supistusten tunteita...
Pikkusen sekavasti kerrottu,mut koettakaa ottaa selkoa...
Mullahan ei niistä synnytyssupistuksista ole pahemmin kokemusta...Mut toiveessa täällä olisi et mullakin alkas jo tuntumaan jotain ,kun teillä muillakin =)

Terkuin:ryhis ja seppo 36+1
 
Huomenia. :)
Olin täällä jo ihan innoissani (ja tuskissani) et joko mä pääsen sairaalaan puskee vauvan ulos! Heräsin 3.30 toispuoleiseen alaselkäkipuun mihin ei kylmägeeli auttanu ja mikä levis vaan oikeellekin ja sattui niin maan perkuleesti! Kipu oli niin kova et supistuksia en sen lomasta tuntenu vaan joutui käsikopelolla kokeilee ja se oli vähän epävarmaa kun jotkut saatto mennä huomaamatta ja jotkut taas ilman et oikeesti ees oli supistus. Eli 3.40 otin ekan Panacodin kun pidin sitä vaan selän jumiutumisena ja seuraavan tunnin kivut vaan kovenivat jonka jälkeen soitin jo synnärille et pääseekö tarkistuttaa vai saako ottaa toisen panacodin vielä. Sai ottaa ja otinkin ja nyt reilu tunti puhelun jälkeen alkaa helpottaa vaikka vatsa on silti ihmeen kireen tuntuinen vaikka ei ole supistusta. Että tais jäädä tällä haavaa sairaalareissu tekemättä. :( Nyt vaan odottelee et kivut hävii sen verran et pystyy mennä taas yrittää jatkaa nukkumistä.
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Ryhis:
Painattaako teillä alamahaa silleen v-mäisesti? mitä se vois olla...tänään tuntunut niinku Seppo työntäis itseään kohti alakertaa,alamahassa ollu sellasia poikittaisia kiputuntemuksia,toisaalta niinku menkka kivut,mut kuitenkin ihan niinku kamala painontunne alhaalla,toisaalta nin ku supistelis alamahassa mut ylämahassa ei ole supistusten tunteita...
Pikkusen sekavasti kerrottu,mut koettakaa ottaa selkoa...
Mullahan ei niistä synnytyssupistuksista ole pahemmin kokemusta...Mut toiveessa täällä olisi et mullakin alkas jo tuntumaan jotain ,kun teillä muillakin =)

Terkuin:ryhis ja seppo 36+1
luulen että ymmärrän mistä puhut. mulla on aina kun kävelen semmosta törkeen kovaa painetta alavatsaan. en tiiä oikein mitä siinä särkee ja mihin se kohdistuu kun se on koko alavatsa. |O vähän ku koko maha painais alaspäin. inhottavalta tuntuu. :/

jep..täällä hereillä eikä saa unta. kokeillaan tossa vähän ajan päästä onnistuisko.

HS ja J rv 37+1
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Huomenta..
Tänään ostamaan viimeset vauvakamat ja imetysliivit! :wave:
Tajusin ettei mullakaan ole enää kun kuukausi laskettuun aikaan. Kovasti toivon että syntyis jo parin viikon päästä. Vaikka mun tsäkällä pikkunen viihtyy pitkälle yliaikaseks :D

Raffel ja Papsi 35+3
nou hätä..oon täällä sun seurana..juhannukseen asti! :heart:
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
Alkuperäinen kirjoittaja Raffel:
Huomenta..
Tänään ostamaan viimeset vauvakamat ja imetysliivit! :wave:
Tajusin ettei mullakaan ole enää kun kuukausi laskettuun aikaan. Kovasti toivon että syntyis jo parin viikon päästä. Vaikka mun tsäkällä pikkunen viihtyy pitkälle yliaikaseks :D

Raffel ja Papsi 35+3
nou hätä..oon täällä sun seurana..juhannukseen asti! :heart:
Heh :D Älä sano kuule! Mä oon varma että sä ponkaset synnärille heti ku sitä vähiten osaat odottaa.

Asiasta kukkaruukkuun.. Huomasin tänään että mun tissit on turvonnu ihan hervottomiksi! Mitä niille oikeen on tapahtunu tässä ihan viikon sisällä :D Kunnon MELONIT! Sais olla aina tämmöset.
varmaan alkaa tuottaa sitä esimaitoa tai valmistautuu vauvan ruokkimiseen.
juu..sais aina olla semmoset. mieskin tykkää. :D
 
Voi paskat mikä aamu.Tyttö heräs ennen viittä eikä sen jälkeen nukkunut enään ja kaiken lisäks tää pikkuneiti ikää 1v10kk oli eilen illal tiputtanut wc-raikastimen pönttöön ja nyt se on jossain niin syvällä et pönttö ihan tukossa.Ekaks ihmettelin et mikä ihme siellä nyt tukkii koko pöntön ni sit tajusinkin et hitto toi raikastin on kadonnut.Voi vee mä sanon.Nyt tässä odottelen et kiinteistö aukeis et joku sais yrittää tulla ton korjaamaan.Pitääköhän se koko himputin pönttö irrottaa kokonaan???Kiva ku muutenkin mun vatsa on aamusin ihan sekasin ni ei oikein viitti nyt sitä pönttöä käyttää..great. :kieh: Mitä mä teeeen??

Mulla tossa puol 10 neuvola.Tuun kertoilee sit möhemmin neuvola kuulumiset.

Eli palaillaan myöhemmin :wave:

sankofa & bongos 35+3 :heart:
 
Huomenia,
Minä en pidä noita sukkapuikkovihlaisuja kyllä supistuksina,jos nyt puhutaan samoista tuntemuksista eli tuollaisista nopeista vihlaisuista alapäässä näillä loppuviikoilla.Kyllä supistukset on erilaisia,ne kovettaa kohdun ja tulee ikään kuin paineen tunne..ainakin mulla näin.Oletan noiden vihlaisujen enemmänkin johtuvan lantion luiden ja lihasten periksi antamisesta kun vauva painuu alemmas synnytyskanavaa kohden.
No mutta,omaa olotilaa- v**tuttaa jo nämä ainaiset kivut,suonikohjut alapäässä on niin isot etten kohta kehtaa mennä edes synnytyspöydälle,johan kätilöltäkin tipahtaa silmät päästä.
En jaksais enää yhtään..mutta onneksi on se hyvä puoli että vauva ei ainakaan itke tuolla masussa ollessaan,meillä on nimittäin sellainen ralli täällä päällä noiden kahden kanssa että huutava käärö tästä vielä puuttuukin!No,ehkäpä tilanne rauhoittuu ennen kesäkuuta.
Mies on jatkuvasti reissussa ja itse koitan sohvalta ohjeistaa lapsia (kun en pysty olemaan jalkeilla montaakaan minuuttia).
Imetysliivit hain minäkin Changesta,siellä on vieläkin 50% ale.Näissä liiveissä on kyllä kaarituki että otetaan sitten syksymmällä vasta käyttöön.
Mianna+vauva 33+5
 
HelloShitty
Alkuperäinen kirjoittaja kekkeri:
HS, näin viime yönä unta että sä sait tytön =) Nytkö mäkin olen sitten lopullisesti pimahtanut kun alkaa pinon ihmisiä tulla uniin...ennen naureskelin muita jotka näki pinolaisista unta, nyt ite tekee sitten samaa... Toivottavasti oli joku hyvä enne sulle!
kai olet ennenkin nähny enneunia mitkä pitäny paikkansa? :attn: :p

taidan minäkin siivota tänään oikein kunnolla. ja kokeilla muita S:iä. mistäs tietää jos ne kerrankin toimis. :D
 
Mianna:
Tyhmä kysymys mut miksi vasta kaarituelliset käyttöön myöhemmin? Mä ostin kans changista 50%liivit , ja ajattelin käydä toisetkin ostamassa viel ku se ale on.
Ettekä iki arvaa minkäkokoiset liivit se mulle heitti, DD-liivit :LOL: :LOL: :LOL:
Mulla on sellaset normitissit, ei todellakaan isot, vähän mä ylpeilin ukolle kotona et mulla on DD-liivit kaapis,HIH!! No mutta liivikaupan koot onkin ihan eriä ku H&M. Sieltä olis varmaan joku Ckuppi imetysliiveis!!

Mä oon täs 3 pv joutunu sokereit mittaan ja tänää meen TYKS:iin niitä arvoja näyttään, yksikään arvo ei meny yli sallitun, vaikka söin välil suklaata, eikun kerran oli arvo 8.0 (saa olla max 7.8) kun söin puolikkaan sullakebabin)
Et saas kattoo mitäne meinaa.

Mulla jo viikot 35+1 eikä mulle oo ees puhuttu koko synnytystapaarvioinnista, tosin oon jo kerran synnyttänyt et vaikuttaakohan se.Pitäneekin kysellä neuvolasta ensviikolla. Haluisin vähän tietää tän tyypin kokoa, ettei vaan kasva yli esikoisen joka oli 4280g 55cm. Minähän en tosta isompaa mötikkää haluu synnyttää....

Juuh, trampoliinikin ostettiin pihalle lapsille, arvatkaa ottaako päähän ku ite ei pysty pomppimaan :(
 

Yhteistyössä