*Kesämassut 2009 TOUKOKUUSSA*

Johan se oli Sisun aika lähteä =) jo tässä on jännätty,että milloinkas Sisu ilmoittaa täällä ,et pienokainen on syntynyt...Taas saa ruveta laukkaamaan täällä,katsomassa,milloinka tulee uutisia Sisulta:)

Kävin ostamassa nyt sitten sen vauvalahjan isosiskolle...Nyt sitten jappasen et ostinko sittenkin pöljän korun,oli niiin hurrrrjasti valinnan varaa ,enkä osannut päättää...miksi sitä tulee näin "päättömäksi"vanhemmuuten..ennen teki päätökset suit sait,nyt vaan jappasee ja jappasee...Ostin siis sellasen hopeisen Rakkaus-kaulakorun(siis kiinaksi se rakkaus).Kun meidän neiti on kamalan kiinnostunut kiinan "kirjaimista" ja sit kun sitä on huolettanut et äiti ei rakasta sitä kun vauva syntyy...raasu..jospa tuo muistuttas sitä äidin rakkaudesta...Neiti kuitenkin täyttää pian 7v niin en nyt ihan mitään vauvamaista viittinyt ostaa...

Ääk,vaikeempi kysymys kyl tuo,et mitä en syö enää raskaana ollessa...karkki ei maistu enää entisenlaisesti,mut siltikin ostan sitä joka päivä vaan ja ainoostaan kun olen siihen tottunut...sipsejä en muuten minäkään syö enää...

Olipas helpotus huomata et meitä bensanhaistelijoitaon muitakin kuin minä :LOL: Hih,tuun kyllä tervehtimään jos huoltoasemalle satutaan yhtäaikaa ;) Äsken hain pyöräni pyöräkorjaamolta...tsiisus,et siellä haisi hyvä...oikein kaikki öljyt ja rasvat,pyörän kumit...ei haitannut yhtään vaikka menikin siellä 20min. :kieh:

Tinnille :hug: meillä sama LA ja mulla on ma synnytystapa arviointi.Saa nähä mitä ne sanoo...eri sairaala kuitenkin...mä toivoisin et ne kertos mulle ,et millon aletaan tosi toimiin ja ennenkaikkea et ne kertois et mun alakerta on ruvennu valmistautuun synnytykseen...itse olen niiiin pessimisti ,ettei mun kroppa taatusti tajua alkaa supisteleen,pehmeneen,avautuun yms..vaan puukko kutsuu jälleen...

Teruin :ryhis ja seppo 36+2
 
Himoista: oonko ainut jol ei oo mitään ruokahimoja,jollei nyt sitä kaurapuuroa lasketa

Täällä on kroppa selvästi valmistautumassa tulevaan: eilen supisteli jo 2 minuutin välein säännöllisesti reilun tunnin ajan tosi kipeästi,sit pakottauduin ihan lepoon ja onnex ne rauhoittui sit sillä hiljalleen.Eilen ois ollut liian kiire päivä ehtiäkseen synnärille...

Tuun kyllä ilmoittamaan sit jossain vaiheessa kun babynen on syntynyt,mut en aio ilmoittaa etukäteen minnekään milloin lähtö tulee...Todellakaan en halua mitään tekstari tulvaa,joko on syntynyt,miten menee jne...

Mummu pyysi lapset yökylään varuilta jos lähtö tulee jo tänään.En oo päättänyt vielä vienkö
vaikka supistellut on aika ajoin ihan napakasti tänäänkin.

Toisaalta luulen,et ehdittäs viedä ne laitokselle lähtiessäkin.Ja jos kiire tulee tilataan lapsille taksi joka vie ne kyllä perille,niin tehtiin viimeksikin.

Nyt on kyl ihanat hetket jo käsillä,tää jännitys,milloin synnytys käynnistyy on jotain niin hienoa...

1v9kk ikäinen sanoo masulle liki joka päivä kakastan vauvaa :heart: ja muut oottaa innolla,onko tulokas tumma vai vaalea hiuksinen.Sukupuolen he tietävät jo etukäteen.

A-mam ja Mimmi rv 37+4 :heart:
 
Huih, paljon Sisulle tsemppejä mukaan, vaikka ei olekaan näitä enää lukemassa.
Me käytiin miehen kanssa syömässä ulkona, näin ekan äippälomapäivän kunniaksi :D
Hetken matkaa piti kävellä autolta ja voi mitä tuskaa, meinasin jo pari kertaa että pysähdyn kokonaan ja alan itkeä :eek: Mutta en tiedä oliko nuokaan mitään suppareita, kun vain oikealle puolelle vihloo kamalasti niinku tulis mahaan semmonen pistos ku esim. lähtee lenkille ruokailun jälkeen. Inhaa.
Kello on jo paljon mut aattelin silti ottaa pikku torkut, toi viime yön "nukkuminen" oli niin surkeaa.
Jennynen ja Möhkö <3
 
Sisulla saattaa olla nyytti kohtapuoliin jo sylissä,luulen ettei synnytyksessä kauan aikaa mene ja vihdoinkin saadaan tietää kumpi sieltä tuli vaikka mä jo 99% arvaan :p :heart:

tinni toivotaan että vauvasi syntyisi ennen laskettua :hug: Ja jos seuraavalla lääkärireissulla olisi toinen lääkäri ja toista mieltä. Niitä lääkäreitä kun on laidasta laitaan,toinen sanoo ei ja toinen kyllä..
 
Sisulla onnellisella siellä taitaa kohta olla nyytti sylissä :heart:
Minusta on tullut ihan hermoheikko tämän odotuksen suhteen, odotan vain koko ajan milloin pääsen synnyttämään :kieh: Yölläkin tuli ihan kipeitä supistuksia mutta ainapa ne laantuu...Muutenkin niin kipeä olo koko ajan, vihloo ja kauhea paine alhaalla. Ukko taitaa olla melko kypsä meikäläiseen :D
Sitä kun koko ajan luottaa siihen että kun toisetkin on syntynyt reilusti etuajassa niin tämäkin :snotty:
Taitaa mennä niin että minäkin niiden viimesten joukossa täällä juhannuksen aikaan hohhoilen :/

Äärimmäisen kyllästynyt Peppita+PikkuKutonen 35+5
 
Mulla tuli päivällä jo niin kipeitä supistuksia 3min välein et soitin miehenki töistä kotiin mut ne loppu ku seinään kun pääsi ovesta sisälle |O

ja tulihan se lama sit meillekin, mies sai lomautusvarotuksen ja 5 viikon päästä saadaan tietää joutuuko koko loppuvuodeks lomautetuks :/ kun mäkin oon ollu hoitovapaalla tähän asti niin ei oo työpaikkaa odottamassa eli aika suoraan sanottuna kusessa ollaan sit :/

noppispoppis & toukkis 35+3 :heart:
 
|O hohhoijaa.. kyllä väsyttää.

Kävin tänään katsomassa heppaa. Oli ihana nähdä miten hyvin se voi ja oli tosi tyytyväisen oloinen. Itkuhan siinä pääsi kun sitä ratpsuttelin ja haistelin, kyllä onkin ollut tosi kova ikävä sitä!! Nyt tuntuu entistä kauheammalta ajatella sen myymistä, kumpa meillä vaan olis varaa pitää se.
Oon siitä reissaamisesta ihan puhki poikki. Onhan sitä siinä kun ajaa semmoiset 385 km päivään. Mut onneks oli kivaa matka seuraa ja koiratkin oli mukana. Oli ihana nähdä kun hevonen tunnisti ihan selvästi meidän Eetu-koiran :)

Sisulle tsempit ja A-mamille myös, jos lähtö on tuloillaan :)

Lissu ja jätkänpätkä 37+3
 
No niin lääkärissä käyty ja sain oikein kahden mies lääkärin tutkinnan, toinen oli viitä vaille valmis lääkäri. Kumpikaan ei ollut syntyjään suomalainen.
Sektio päiväksi varmistui sitten 15.6 jollei mitään ennen tapahdu.
Sitten meidän talossa on oikein synttäreitä melkein putkeen mies on 17.6, esikoinen 18.6 ja tää tuleva 15.6 =)
Kuukausi vielä pitäiskös nyt aloittaa se suursiivous ;)
 
Ahistaa...Ei jaksais tehä enää mitään.. |O Hohhoijaa..!Mun puolesta tää vauveli sais tulla jo..!

Miehen pistän vielä täs joku päivä siivoon suihkutilat et on ne sit puhtaina, kassit oottaa lähtöö, vaatekaappi pitäs siistiä vielä..Plääh..

Yöt on sitä kun joka kerta herää siihen ku pitää muuttaa asentoo, ja kerran yössä käydä rakko tyhjentämässä..

Sunnuntaina ois tasan kuukausi laskettuun aikaan! =)

Masuha&Piskuinen 35+2 :heart:
 
Olikohan taas vauvan saaneita sitten viime kirjautumiseni..?
Tasapuolisesti onnea kaikille! Ja Sisulle tsemppiä koitokseen! =) On ihan äärettömän jännää lukea näitä lähtöjuttuja, voi kun itsekin kohta pääsis tositoimiin.

Yritän nyt laittaa mun jättimahasta kuvaa... Pari päivää sitte otettu, rv 36+1



**muoks**
Onnistu näköjään, jee :p
 
Joo, eli nyt kun oon napani saanu näytille, niin laitetaans sitte juttua siitä kanssa.
Ns. loppuraskauden lääkärineuvola oli mulla tällä viikolla.
Jouduin eka lääkärille ja sitten vasta terkka otti mitat ja paineet ja paineet oliki aivan tapissa, kun veetutti niin suunnattomasti jälleen kerran toi neuvolalääkärin toiminta.

Lääkäri sanoi mulle het ensialkuun, mittaillen mun mahaa samalla, että "oliskohan nyt sitten vähän isompi vauva tulossa kuin aiemmat?" Johon vastasin, että enpä muuten tiedä. Sitten tutkimuspöydällä kokeili mahaa ja tuumaili, että "mites päin tämä sinun mielestäsi täällä on?" No vastasin, että potkut tuntuu tossa navan tietämillä suunnilleen. Lääkäri sitten siinä kokeili hetken ja meinas, että kyllä taitaa olla pää alaspäin. Sf-mitan otti sanomatta mitään ja ultraa ei käyttänykää ollenkaa vaikka th aiemmin mulle siitä puhui, että lääkäri varmistaa tarjonnan ultralla. Kohdunsuun kokeili, että on pehmentyny, mutta kiinni, pituus 3-4 cm (eli ei ilmeisesti oo ees lyhentyny). Painoarvio oli sitten samalla tyylillä heitetty, että "no on tämä varmaan nyt kolmisen kiloa tässä vaiheessa". Joo, tosi kiva, ja se arvio perustuu nyt sitten mihin??? |O

No, mutta joo, sitte ne mitat ja muut:
rv 36+2
paino +500g/vk (yht. +20kg)
RR 132/83
sf 32 cm (tuntuu putoavan koko ajan, mut eipä se ilmeisesti ketään huolestuta?)
painoarvio siis 3000g ja tarjonta rt
syke 130

Himoja ei juuri ole minkäänlaisia vaan kaikki menee, suolanen ja makea, kylmä tai kuuma (ei ihme, että paino vaan nousee..)!

Olikos se Lammiska kun mietti että onko sitä nyt sitten kuitenkaa valmis tähän vauvan tuloon. Täällä samoja tunteita tullu aina sillon tällön. Viimeks eilen sitten ennen nukkumaan käymistä itkeä tillitin ja miehelleki avauduin, että ei tuu mitää, kuopus on vielä liian pieni ja liian äitissä kiinni, ettäkö tuo kestäisi vauvan tulon ja miten itse sen sitten kestän, kun jo kakkosen syntymä aikoinaan aiheutti mulla hirmuista surua esikoisen takia. Vaikka esikoinen oliki tuolloin jo reipas 2,5-vuotias ja ihastu pikkusiskoonsa saman tien eikä oikeestaa osottanu miään mustasukkasuutta tai muuten tuntunu traumatisoituneen äitin ja isän huomion jakamisesta, niin silti mua suretti ja paljon ja se pikkuvauva-aika oli yhtä helvettiä aina silloin jos jouduin itsekseni lasten kanssa iltoja olemaan. Nyt oonki vaan rukoillu, että tää vauva ei olis iltahuutaja, mulla hajoo pää, jos taas joudun "huudattamaan" vuoroin vauvaa ja vuoroin vanhempaa lasta, kun en voi revetä moneen paikkaan yhtäaikaa. :snotty: Kauhistuttaa taas, kun miettii, miten sitä välillä voi väsyttää. Mutta onneks niitä valopilkkuja löytyy sieltä arjestaki kuitenki enempi ja niitten voimalla sitä aina vaan kummasti jaksaa.

Imetysliiveistä: aiemmin hehkutin niitä Bravadon liivejä, mutta en voi enää kyllä sanoa samaa. Mulla on oikeet ongelmatissit. Raskausaikana jo kuppikoko suurenee E70:een ja imetys alkuun räjäyttää tissit jolleki aivan utopistisille lukemille. Lopulta mulla on maidonnousun tasaannuttua koko ollut F70-E70 ja kunnon liivejä ei näköjään löydy mistään. Tissit on niin raskaat, että näitä Bravadojakin saan olla koko ajan kiristämässä lisää, jotta rinnat ei roikkuisi ja näyttääki siltä, että parin käyttökerran jälkeen olkaimissa ja ympäryksessä ei enää ole edes kiristettävää eli nää venyy ihan hitosti käytössä. Pienempää kokoakaan en voi enää ottaa, kun käytössä pienin saatavilla oleva. Isompi ei käy liian suuren ympärysmitan takia. No, mut riipputissithän nää on jo muutenki kahden lapsen imettämisen jäljiltä, joten vahinko on jo tapahtunu niin että turha kai edes yrittää enää panostaa kunnolla tukeviin liiveihin (kun ei sellaisia ole mun rinnoille kai keksittykää).

Sukkapuikkotuntemuksista olen minäki saanu ennemmin sen käsityksen, että liittyisi lihasten ja luiden venymiseen/liikkumiseen tuolla alakerrassa ja kipu johtuisi siitä. Tosin eilen sitten oikein kiinnitin huomiota, että kyllä vaan kohtukin kovottelee aina samanaikaisesti, kun tommonen viiltävä kipu käy. Jotteivät sitten kuiteki olis supistuksia myös?

HS mä todennäköisesti haudon kanssa täällä sitten viimeiseen asti. Kaks lasta ennen aikojaan synnyttäneenä sitä jotenki jo olettaa pääsevänsä tämänki kanssa etuajassa synnärille, niin että jokin pieni pessimisti tuolla pääkopassa kyllä varottelee ja kuuluvasti, etteikö kävis tällä kertaa niin, että sitä vielä rv 42+ kärvistellään jättipallomahan kanssa. Toivotaan ettei, mutta paree varautua pahimpaan. :/

Nyt on kyl pakko käydä nukkumaan, lapset tuskin antaa äipän kovin pitkälle yli seiskan nukkua..

vanttu rv 36+5
 
HelloShitty
tinni:lle :hug: ! mikä oli se painoarvio tällä hetkellä?
kyllä ne näköjään viimeiseen asti pihtaa noitten käynnistyksien kaa. tai riippuu vissin sairaanhoitopiiristä.

a-mam:lle tsempit myös tulevaan. b:)d kylläpäs täältä pinoltaa kuuluu plop plop nyt! :D

mä nukuin yllättävän hyvin viime yön. vaikka mies aiheuttikin "lievän" vitutuksen jossain vaiheessa. nukkuu vielä ja tuskin herää moneen tuntiin. päätti sitten juoda "muutama". :kieh: |O :headwall:

mun sisko on nyt onneks muuttanu takas etelä-suomeen hetkeks. asuu siis vaasassa (opsikelee siellä ) mutta tuli kesäks tänne alas. nyt on taas yks asia vähemmän stressattavana. katotaan osuuko kuitenkin aikataulut yhteen. sillä kun on suunnitelmia melkein joka viikonlopuks. :whistle:

tänään anoppilaan grillaamaan tai jotain. :D jos nyt toi ukko on siinä kunnossa. :headwall:

HS ja Jools rv 37+2
 
Huomenet, ihana päivä tulossa! :D

Otin sitte eilen viereen sen "treffikaverin".. :ashamed: Ikävä huomata, et kuinka siitä tykkääkään ja tuntuuhan tuo olevan molemminpuolista ku kerran täällä on. Oli pitkät porinat yöllä, ei niin kännissä ees ollu! :D Eipä tää helppoo oo, eikä häntä voi mistään syyttää. Tosi sekavaan tilanteeseen tuli, mut eipä auta ku katella..
Teki kyllä meikäläisen elämälle vaan ja ainoastaan hyvää, ja ei nuita hyviä tyyppejä joka puussa kasva, et josko sais elämässä pysymään ystävänä edes.. :D

Ei siitä Sisusta oo mitään kuulunu..!?

Asiasta seittemänteen, mistä vois löytyä hyvä/edullinen digikamera!? Mieletön yhtälö, mut ei ois varaa kovin kauheesti sijottaa.. Vanha on.. vanha! :whistle:
Eikä mitään osamaksujuttuja, kits! Oisko Gigantti, Anttilat, muut marketit..? :attn:

Ja sinne pikinikille pääsee tänään! Kohta uuni lämpiään ja suolaset sisään. Vähä ehkä odotan, ruokaa ja juomaa on vaikka kuinka paljo.. :whistle:

Lisbet ja Turo 37+4
 
Huomenta kaikille!!

Pitää tulla kysymään että onkos teidän maha asukeilla useinkin hikkaa, tää mun asukki hikkaa ainakin 2-3kertaa päiväs niin et koko maha tärisee, ja muutenkin tuo hikka tuntuu ikävästi alapäässä tärähdyksinä.

Jaahas mulla olis kaverin polttarit tänää, ekat polttarit muuten missä olen ollut! Katsotaas kauanko jaksan roikkua mukana ku tää painaa jo kovasti alas.

Mutta ihana ilma näyttäis olevan, mitä nyt kattoikkunasta vähän verhojen välistä näen :)
Makoilen sängys viel koneen kans, ku ei oo muksujakaan koto ja mieski lähti golfaamaan jo ni minä nautin rauhasta=)

MUKAVAA LAUANTAIPÄIVÄÄ KAIKILLE!!! B)
 
hs mulla oli paino arvio nyt 36+2 3300g ja nyt kääntyneet painokäyrät yläkäyrän tuntumasta l'hemmäs keskikäyrää. (todella vähäisesti kuitenkin, mutta lääkärin mielestä ihan selvästi). meinasin että maanantaina soitan tyksin ä-polille ja kysyn että eikö sillä pelkopoli käynnillä ollut mitään merkitystä kun silloin sanoivat niin varmasti että yli la:n eivät päästä. toisaalta olen jo ihan alkanut varautumaan siihen että silloin 11.6 kun se aika on ni ilmoitan että en lähde täältä yhtenä pakettina vaan kahtena.... koska äärimmäisen skeptinen olen siihen että itellään osaisi lähtee syntymään...

eilen sitten ajelin tuon nurtsikan tälle kesälle ekaa kertaa ja kyllähän siitäkin kilsoja syntyy vaikka onkin tän alueen pienin tontti ja iso sepelipiha. (noin 1600neliöö, autotalli ja talo vie tuosta noin 220neliöö). nyt pitäis mennä imuroimaan ja siivomaan vaunuu kesäkuntoon kun on vielä ollut talvi teloilla. ja sitte pitäis hakee petsit/joku lakka hoitopöytään.

tarvii varmaan rääkätä ittensä ihan henkihieveriin että tulisi tää baby yulos sitte kun itellä fiilis että kuukahtaa just.

himoista mua luonnollisesti himottaa kaikki mitä en saa syödä. eli lähes mikä tahansa karkki/kebab yms.

tinni ja ryyni 36+3
 
Minäpäs kommentoin Sankofalle ennen kuin olen välissä olevia viestejä lukenut, eli en tiiä josko joku muukin on vastannut -
Mulle tuli kanssa epiduraalista kamala kutina ja Tayssissa sanoivat että se on normaalia ... Harvinaista kyllä. Itse ajattelin kyllä että olen allerginen....
 

Yhteistyössä