~~~KESÄMASUT 2009 huhtikuussa~~~

omppunen :mulla ainakin oli suunnitelmissa mennä ukon kans maistraatissa naimisiin ennen vauvan syntymää,mut nyt v-tuttaa tuo äijä urakalla,ni pistin koko suunnitelman jäihin...mä olen just tällanen tuli ja leimaus ja en kerro sit ukolle et mikä asia mua vaivaa,vaan vedän mykkäkouluksi :x naurettiinkin kaverini kans,et pitäähän ny miehen osata lukea ajatuksia sen verran ,et ne tietää mikä milloinkin on vialla :LOL:

Mullahan oli tammikuussa pehmenny paikat,mut sit tilanne (toinen lääkäri) sanoi et tilanne hyvä,mut nyt sit isän kuolema ja se stressi ennen sitä alotti supistelut,tulee ihan levossakin.Lääkäri katsoi viikko sitten ja sanoi et on kohdunkaula lyhentynyt ja pehmentynyt paikat hiema,auki siellä jotain oli,mut ei ole kuulemma huolen häivää...Otan vielä rennommin neljä viikkoa ,et sit kun tulee RV36 niin voin alkaa rehkimään,kun saan sit tuossa vaiheessa synnyttää kotipaikkakunnalla,ei tarvi oys:iin lähteä,ellei mene yliaikaseksi,niin sit meillä menee täällä sairaala kesäsulkuun ja sit on lähtö ouluun.

Tervetuloa minunkin puolesta uusille!

Pitäsköhän kohta lähtä lukemaan kirjaa sänkyyn ja toivoa et ens yö on parempi kuin kaks edellistä... ryhis ja seppo 31+5
 
Tiikerille paljon onnea pikkuisen pojan johdosta! :flower:

Täällä alkaa raskaus ja töissä käyminen tuntumaan pikkuhiljaa ylivoimaisen vaikealta yhdistelmältä. Fyysisesti jaksan jotenkuten, supisteleehan mulla päivittäin ja alavatsaa polttelee säännöllisesti, mutta paikat on onneks pysyneet kiinni. Henkisesti ei vaan enää jaksais ja melkein tekis mieleni hakea viimisille viikoille saikkua noihin suppailuihin vedoten..

Neuvolassa kävin viikko sitten ja kaikki oli muuten ok, mutta sokerit on vähän kai koholla ja kuulema rasitukseen vielä pistävät, jos viikon päästä neuvolakäynnillä tikku näyttää samaa tulosta. Mulla ei ole ikinä yhdessäkään raskaudessa eikä muutenkaan ollu mitään ongelmia verensokerin kanssa, joten tää tuntuu nyt ihan älyttömältä, että vieläkö tämmönen tähän loppuun sitten? Ei tuu vanhuus yksinään ei.
Ennenaikaisten synnytysten takia minuu on kontrolloitu keskussairaalallakin säännöllisesti ja viimeks rv 31+3 vauvan painoarvio oli jo 2040 grammaa! Mun mielestä aika iso, mutta lääkäri väitti, että ihan keskiverto kokoinen vauva on.
Sf mitta oli neuvolassa rv 31+1 28 cm, liekö vauva siirtyny vähän alemmas vai mistä mahtaa johtua, kun tähän saakka sf-mitta mennyt yläkäyrällä, nyt tipahti käyrä kyllä keskikäyrälle?

Tosiaan mulla on ennenaikaisista kokemusta ja en missään nimessä haluais, että tää ennen rv 37 syntyis, joten tuntuu pahalta ajatella välillä niin, että loppuis jo tää odottaminen. Siis raskaana oleminen. Ei vaan jaksais enää. :/

Tää oli nyt kyllä todella omanapaista tekstiä, seuraavalla kerralla toivottavasti vähän muistan muutaki kirjotella.

Uusille tulokkaille tervetuloa mukaan!

Itsekään en viime kuukausina hirmu aktiivi ole kyllä ollut, mutta kyllä tässä äippälomalle pääsyn jälkeen taas aktivoidutaan. :)

vanttu ja veikka rv 32
 
Tiikeri83,onneksi olkoon!!Toivottavasti kaikki menee hyvin myös tästä eteenpäin!! :heart: :flower:
Katselin että sulla laskettu aika samana päivänä kuin mulla,alkaa oikein mietityttään että jos itselle kävisi niin että pikku käärö päättäisi syntyä näin aikaisin..Muutaman viikon kun viitsisi pysyä masussa.. :heart:

Masuha&Piskuinen 30+5 :heart:
 
topoca tervetuloa :wave:

Kukakohan meistä seuraavaksi lähtee laitokselle? :saint:

kehäkukka on listan ulkopuolinen henkilö,täällä on mainostaminen kieletty :whistle:

Tänään olisi neuvola,pitäisi samalla reissulla saada tilattua aika sinne ultraan tai niin ainakin luulisin kun ei sinne ole kuin pari viikkoa aikaa :D

BV ja P 33+2
 
Tiikerille onnea pikkumiehestä! :flower: :heart:
En ole ehtinyt tänne,mies oli pääsiäisenä monta päivää lomalla ja ollaan vietetty aika rakennuksella.Mukavasti alkaa näyttää siltä että muutto on kesäkuun alkuun mennessä. =)
Diabetesruokavaliolla olen ollut,se on aikamoista kun aamulla olen pakannut "pienen" eväskassin rakennukselle ja sitten välillä sokereita mitannut. Mutta olen saanu arvot tasaan eikä tunnu että olis painoa ainakaan ihan hirveesti kertyny.
Aika ajoin supistelee aika kipeesti,mutta viime ke ei lääkärintarkastuksessa tullu ilmi että olis paikat auennut. Onneksi!Tosin aika herkästi kuulemma yhteys äitipolille kun on suunniteltu sektio tulossa.
Lonkat on välillä niin kipeet että meinaa itku päästä. No,olen loppuun asti sairaslomlla,joten voin myös levätä tarpeen mukaan.Alkaa vaan olla välillä hankalia noi tytön eskariin viennit,kuljetaan kävellen. :kieh:

Serafine ja Ella 30
 
En ala...mä rupean kohta valvomaan 24/7 ihan vapaaehtoisesti :(
menin nukkumaan puolen yön aikaan,luin oikein kirjaa,et olen ihan sippi,juupa juu,heräsin klo 04 ja tässä sitä ollaan...ei unta enää millään...vein ukon kuudelta töihin ja nyt eessä sitten piiiiitkä päivä...hitto,et mua oikeesti rupeaa tympiin...ku ois ees tuosta 4tunnista ees nukkunu yhtä soittoa koko ajan,mut ku ei...kävin siinäkin ajassa kaks kertaa vessassa...Käyn ostaan valurautapannun ja kolkkaan iteltäni tajun kankaalle ens yönä...

minä joka täällä olen hehkuttanut etten usko mun raskausdiabetes tuomioon,ni vetäsin tänä aamuna paastoarvoksi 5.7 ...jep,jep,nyt meni tuo mun irtsaripussi kiinni...kun on näin "hyvä"aamu ni saa nähä mitä tää vielä tuo tullessaan,kyllä kait se neuvolantäti jotain keksii mun pään menoksi :kieh:

Lähenpäs sitten seikkailemaan netinmaailmaan ja josko vaikka sit alottas kotitöitä...
Aamuärein terkuin :ryhis ja seppo31+6 ja huomenna poksuu
 
samaa vaivaa myös täällä.. ei oo öitä saanut nukkua kunnolla piitkiin aikoihin.. joka ainoa yö herään klo 3 ja oon ihan pirtee, päivisin sitte tuppaa vähäsen väsyttämään, mutta ku ei viitti päikkäreitä ottaa, ku seuraava yö on sit jo valmiiks piloilla. ja sitte ku saa unen päästä kiinni, ni sit pitää jo mennä vessaan tai sitte kissat herättää.. :| no jos alkuraskaudessa tuli nukuttua varastoon, ku ei meinannu itteään saada hereille millään! :LOL:

pitää lähteä kaupungille ostoksille tänään, ei olla ostettu vauvalle vielä mitään muuta ku vaatteita.. ahdistaa jo etukäteen se kaupoissa kiertely! illalla on paikat sitte ihan jumissa, eikä kylkee saa käännettyä ilman itkua.. oi mitä raskauden iloja!!

eilen mietittiin nimiä vauvalle (ei tiedetä vielä kumpi tulee). pojalle ei oikein löydy sellasta nimee, minkä molemmat kelpuuttais.. onhan tässä viel aikaa pohtia..

mihan & masukas 31+0 :heart:
 
Täällä kans huonosti nukuttu yö takana..voi piru vie sanon mä.Kauheeta pyörimistä.Olin jo valmis nousemaan ylös kolmen jälkeen.Voi hitto mä oon ihan poikki ja lapsetkin vaan kipeenä koko ajan.Esikoisella kuume senkun jatkuu.Musta oikeesti tuntuu et mun pää hajoaa ku niin monta päivää saanut olla sisällä ja tää mun ikävä miestä kohtaan tuntuu vaan pahenevan.Jaksa enää tällasta oloa.Ikävöiminen on jotain aivan kamalaa :'(

Onnea Tiikerille pikkusesta vauvasta :heart:

Ja tervetuloa kaikille uusille :wave:

On kyl niin paska olo suoraan sanoen..pakko mennä vaik siivoomaan et sais ajatukset johonkin muualle..

sankofa & bongos 31 :heart:
 
HelloShitty
juu..on se vaan niin kivaa kun yöllä ei saa nukuttua. |O onneks meilläpäin ainakin on kevät...rankempaa ois jos olis pimee talvi. :whistle: ja hyvällä tsägällä on vaan muutama viikko jäljel. :heart:

eipä mitään uutta täällä. tylsästi eteenpäin...kämppä kuin pomminjäljelt...pesukone hajos viikonloppuna ja tulos on sen mukainen. :headwall: mua ei kiinnosta tehään mitään...tiskit hoidin pois heti aamusta ja se riitti. sitä pesänrakentamisviettiä huhuilen vieläkin............ :attn:

nyt hei kaikki vähemmän aktiivisetkin vois alkaa kirjoittaa!!!!!! muutamilta puuttuu vieläkin la..käyttekö täällä ollenkaan??? :eek: :D

voikaa paksusti! :heart:

HS ja Jools rv 32+5
 
HelloShitty
ootteko jo pakanneet sairaalakassia? :whistle:
mä pakkaan varmaan sit vasta kun tulee lähtö..ellei jostain syystä päädytään sektioon tai jotain muuta ongelmia tulee eteen.

oon alkanu ihan kamalasti miettiä synnytystä..mua ahistaa ajatus etten pääse ammeeseen synnyttää. |O ja oon yrittäny ettiä tietoa kivunlievityksestä. vaihtoehdot tuntuu olevan aika vähissä. :snotty: oispa joku synnytysvalmennus uudelleensynnyttäjille. :LOL:
 
Mä nukuin pitkästä aikaa yöni hyvin lukuunottamatta paria vessareissua :) mut oisko johtunu siitä et olin valvonu vuorokauden :whistle: Iltapäivällä neuvola niin varmaan tuun sit illemmalla enemmän kertomaan kuulumisia :)

noppispoppis & toukkis 31+0 :heart: näin paljon jo :eek: 5viikkoo tästä niin esikoinen synty jo :eek:
 
Huomenet vaan täältäki.

Ja halitukset teille huonosti nukkuville :hug: Mun kohdalla tää valvominen sekä huonosti nukkuminen menee valitettavasti jo rutiinilla (3 vuosi menossa). Mun unitilanne tasaantuu varmaan vasta sitten ku lapset on teini-iässä ja nukkuuvat niin et niitä saa potkia ylös. Sitä aikaa siis odotellessa.

Mä käyn tänään hakemassa vauvalle kaukalon joten sitten on kaikki isoimmat hankinnat tehty ja kasassa. Pieniä ja tuikitarpeellisia ostoksia tein lauantaina kun mummo pelasti meidät saamaan kahdenkeskisen hetken miehen kanssa, vaikkakin se meni sitten kaupassa käymiseen :D Mies nauroi et meinasitko vaimo lähteä ens viikolla synnyttämään kun kannoin kaikki vaipat yms. ostoskärryyn.

Menohaluista täällä oli puhetta ja mä olisin tyytyväinen jos toi mies joskus lähtisi jonnekin. Viimeksi lähti niin että sen kavereiden kanssa sovittiin et milloin ne hakee miehen ja mä pakkasin sille kassin valmiiks. Oli hieman äimänkäkenä ku kaverit seisoi oven takana ja sanoi et nyt ukko mennään ja mä lykkäsin kassin sille kainaloon ja toivotin hyvää viikonloppua.
Ite olen sitä mieltä että vaikka itse en nyt odotusaikana ja sitten kun vauva on pieni, lähde minnekään juhlistelmaan niin ei mulla ole oikeutta sanoa toiselle että sinäkään et lähde minnekään. Tää on vaan mun mielipide. Joskaan en hyväksyisi että joka viikonloppu menee jossain. Kultainen keskitie :)

Täällä kaikki terveenä 5 vaiko jo 6 viikon sairastelun jälkeen, jihaa.. Eilen vaan miehen työkaveri soitti että hän on oksennustaudissa. Mä en jaksa jos me saadaan tähän vielä joku oksennustauti rumba noiden sairasteluviikkojen päälle.

Mutta nyt tää suunnistaa hakemaan niitä viimeisiä tavaroita vauvalle :wave:

Vauhtis 32+6

Tiikerille oikein paljon onnea pienestä vauvelista :flower: .
Paljon jaksamista tuleviin viikkoihin :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja HelloShitty:
ootteko jo pakanneet sairaalakassia? :whistle:
mä pakkaan varmaan sit vasta kun tulee lähtö..ellei jostain syystä päädytään sektioon tai jotain muuta ongelmia tulee eteen.

oon alkanu ihan kamalasti miettiä synnytystä..mua ahistaa ajatus etten pääse ammeeseen synnyttää. |O ja oon yrittäny ettiä tietoa kivunlievityksestä. vaihtoehdot tuntuu olevan aika vähissä. :snotty: oispa joku synnytysvalmennus uudelleensynnyttäjille. :LOL:

En oo vielä pakannu, se taitaa jäädä viimesille viikoille :D

Ja täällä toinen joka miettii synnytystä. Mä oon nyt miettyny sitä enemmän kun kahdella aikaisemmalla kerralla yhteensä. Ja ainoa toive on että kerkeän sairaalaan, edellisen kanssa kun meinasi olla siinä ja siinä ;)

Muuten mä jo odotan synnytystä ku hullu puuroa, saa sen oman tuhisijan tuohon syliin.. Ja sanokaa vaan hulluks mut toinen näky mikä sulattaa sydämen on se kun se pieni vauva hamuaa tissiä suuhun hullun lailla, suu auki ja hakee ja hakee. Dodii, kohta on taas liikutuksen kyyneleet silmissä, ädjöö :D

 
Huomenna tulis 31 viikkoa täyteen,eihän tässä oo oikeesti enää kauaa aikaa...!!

HelloShitty,oon aatellu tällä viikolla ottaa käsittelyyn ton sairaalakassin valmiikspakkaamisen,kun eihän sitä tiedä vaiks kävis niinku Tiikeri83:lle..

Välillä pakottaa niin pirusti tosta pallean kohdilta,on varmaan jo niin ahdasta vauvalla ja kun neuvolassa sanottiin että pikkuinen ois jo raivotarjonnassa niin varmaankin peppu puskee niin paljon ylöspäin että siks mulla on tukalat oltavat... =)

Mitä kaikkea ootte nyt sitten hankkinut vaaville ja onko vielä jotain mitä aiotte hankkia ennen vauvantuloa?

Masuha&Piskuinen 30+6 :heart:
(Ai niin,Bad Virgin,miun kohalle tuonne listaan saa pistää tuollaisen punaisen sytämmen... :) :heart: )
 
Kleopatra juu meillä näkyy olevan sama la ja sairaala, toivottavasti pysyn yhdessä kasassa sinne asti.
Omppunen mulla tuo tilanne tuolla alakerrassa on hieman huonompi. Kohdunsuuta jäljellä ultralla katottuna 2cm ja pehmeä sekä sisäsuu auki 1cm, sisäsuulla havaittavissa funneli eli sisäsuu auennut v-muotoisesti johon sikiöpussi työntyy. Pikkunen on jo rt ja tosi alhaalla. Lääkäri oli sitä mieltä että laskettuunaikaan ei mennä mutta ei sitä koskaan tiedä. Viikon olin sairaalassa vuodelevossa supistusten takia ja viime torstaina pääsin kotiin lepäilyä jatkamaan. 34 viikolle estellään sitten saa syntyä jos syntyy. Kortisonit annettu keuhkoja kypsyttämään.
Näyttääpä pahalta noin kun sen kirjoittaa mutta positiivisena yritän pysyä.
Taikauskoisena en ole vielä edes sairaalakassia pakannut.

Topoca+kaveri 30+5
 
Taas toimii netti :p jee, entiedä mikä tohon tikkuun oli mennyt...mut kuitenkin taas linjoilla. Onnea tiikerille pojasta ja Raffelille ikääntymisestä :flower:
Pitkälle siis nettiongelmista johtuen en ole itsestäni paljoa taaskaan ilmoitellut, mutta muutenkin aikasen laiska :ashamed:
Neuvolassa kaikki ollut ookoo, läskiä tullut sellaisen 100g viikkovauhtia, joten varaa vielä mässäillä vaikka olo ja peilikuva kertoo ihan muuta....moni on ollut ihmeissään et vielä pari kk olisi laskettuun aikaan....no saikulla olen nyt ollut jo parisen viikkoa ettei tartte paljoa yleisillä paikoilla käydä :LOL:
Neiti on rt:ssä ja siltä se tuolla alakerrassa tuntuu, öisin saan nukuttua hyvin, mutta asukas yrittää ajoittain tulla nahkan läpi ja se sitten herättää...

Tälläistä taas tälläkertaa, jaksuja kaikille ja kohtahan meitä alkaa enempikin poksahtelemaan....

Pa-mi ja sintti (mötkäle) 30+1
 
sairaalakassista, noh kun ei edes ole koko kassia vielä mihin pakata :LOL: siis joo oon varmaan 5v miettiny pienen urheilukassin ostamista. mulla on peakin "snobbailureppu" johon ei mahdu ku pyyhe, vaihtoalusvaatteet, yöpuku ja hygieniatavarat. saati sitten jos sinne pitäis vauvalle laittaa erilaisia vaatevaihtoehtoja, itselle tekemistä ja mahdollisesti jotain evästä... :D

mies pitäis mua varmaan ihan hulluna, jos alkaisin nyt jo semmosia pakkailee.. kysyin eilen koska tuodaan pinnasänky kotiin (on siis miehen porukoilla säilytyksessä ). vastaus oli et hän voi tuoda sit ku mä oon laitoksella. WOOT??? sanoin et ei tuu kuuloonkaan, aiemmin se pitää tuoda, pitäähän se pedata ja laittaa äitiyslaatikko sinne yms. hänen äitinsä voi kuulemma pedata sen (???), tai mä sit ku tullaan vauvan kans kotiin. juu, ihan ensimmäiseks mähän rupeanki kotihommia tekee ku kotiudutaan...

tänään neukkula :wave: kuulumisia tuun myöhemmin kertoo... ja masukuvan vois sit viimein ottaa ihan vaan sen kunniaks, et on tasan 2kk laskettuun aikaan :heart: :heart:
 
siis ei muuten tuosta tavaroiden kotiin raijaamisesta, ku et mun mies ei oo mikää sisustajatyyppi... vaikee nähdä sitä asettelemas lakanaa vauvan sänkyyn ja sitteriä olohuoneen nurkkaan :D toki hänen äitinsä tekis varmaan se ilomielin mut pitäähän sitä ite oman lapsensa tavarat laittaa, ku on kykenevässä kunnossa...
 

Yhteistyössä