¤ * ¤ Kesän 2014 plussahaaveilijat ¤ * ¤

Hei vaan,

Ajattelin perustaa ketjun nyt alkavan kesän plussahaaveilijoille, joihin siis itsekin taas kuulun :)

Jos siis vauvatoive on mielessä, niin hypähdä mukaan ketjuun :) Katsotaan millainen tästä kehkeytyy ja mennään sen mukaan :)


Omia taustojani sen verran, että esikoista toivottiin ja tehtiin 6 vuotta ja lopulta viimeinen lapsettomuushoito toi toivotun tuloksen. Nyt esikoinen on reilu 1v ja kierrot ovat käynnistyneet ja samalla sitten haaveet toisesta lapsesta.
Hyvin todennäköistä on, että meidän tiemme vie vielä hoitoihin, mutta toistaiseksi toivotaan luomuna :)

Toivottavasti tänne löytää muitakin plussasta haaveilevia, ettei yksin tarvitse höpistä :D

Tervetuloa!
 
Jaahasta, aika hiljaista :)
En vielä kuitenkaan vaivu synkkyyteen! Jospa tänne joku eksyisi kaveriksi :)

Minulla menossa kp2, nyt kun päästiin uuden vuorokauden puolelle ja voitaneen sanoa, että eletään yrityskiertoa 1. Missään vaiheessa raskauden jälkeen ei ole ehkäisty, mutta ehkä vasta tästä voidaan sanoa, että yritetään.

:)
 
Hei! Taidan liittyä tähän ketjuun!
Elikkäs täällä myös toiveena plussa kesälle, esikoinen on 8 kk ikäinen ja nyt sitten pikkukakkonen olisi toiveissa :)

Ajatuksena oli, että yritys olisi aloitettu vasta syksyllä, mutta mies totesi, että hänen mielestään toinen saisi tulla vaikka heti, joten pienen tuumauksen jälkeen aloitimme yrityksen heti. Tämän kierron osalta tärppipäivät menivät vähän sivusuun, koska fiiliksistä päätellen ovulaatio oli ehkä jo kp 12 ja toimintaa vasta kp 15, mutta mistäs sitä tietää! Siitä huolimatta varmana yhtä jännityksessä odottaa loppukuutta, vaikkei nyt olekkaan niin todennäköistä :$

Mutta seuraavaa kiertoa odotellessa! ;)

Esikoinen sai alkunsa yk2, joten nyt mietityttää voiko käydä niin hyvä tuuri, että tällä kertaa olisi yhtä "helppoa". Tosin raskausaika ei tule tälläkään kertaa olemaan helppo, ensimmäisen kanssa olin lepopakossa yli 4 kk ja pelkona oli ennanaikainen syntymä ja tällä kertaa sama luultavemmin edessä, saas nähdä miten onnistuu lepo nyt kun on tuo esikoinen olemassa jo.

Mutta tälläistä tällä kertaa, kovasti plussa toiveissa ja varmasti nyt päivät lisääntyy niin erehdyn aloittamaan hurjan analysoinnin "oireista" :D Hassua muuten kuinka nopeasti ensimmäisen raskauden ensioireet on unohtanut, pitää varmaan alkaa etsimään vanhoja keskusteluja.
 
Moi!
Minulla on vähän erilaiset taustat mutta mukana ollaan! Olen pian 20 vuotta täyttävä nainen ja avomieheni täytti juuri 31. Olemme menossa naimisiin 5.7. ja sitten alkaa esikoisen yritys. :) Tänään otan kolmanneksi viimeisen e-pillerin, aiomme käyttää kumia ehkäisynä häihin asti ja katsoa, onko kiertoni entisellään. Olen syönyt pillereitä vasta kaksi vuotta, ja toivon ettei se ole sotkenut kroppaa kokonaan.
 
Jes! Hienoa saada seuraa ja tosiaan, sillä ei ole väliä missä tilanteessa ja kuinka monetta toivoo, mut jos vauva on toiveissa kesällä (ja tietty sen jälkeenkin, jos kesän aikana tärppiä ei tule), niin tämä on meille hyvä ketju :)

Eli lämpimästi tervetuloa molemmille!! :)

Pecanpie
on hyvät mahdollisuudet, että toinenkin vauva saa helpolla alkunsa, kun ensimmäinenkin on saanut. Eli voipi olla, että et kovin pitkään kuluta tätä toistaiseksi meidän kolmen ryhmää :D Toivottavasti kakkonen ilmoittaisi pian tulostaan!

Hormonihirviö1 Ooh! Onnea tulevalle morsiolle :) Tuo on varmasti ihana ajankohta viettää häitä ja toivottavasti esikoinen saa sitten pian alkunsa häiden jälkeen :) Sinäkin oot niin nuori, että sen puolesta mahdollisuudet ovat kyllä hyvät!
Minä muistelen, että olen jostain lukenut, että heti pillereiden lopettamisen jälkeen on se hedelmällisin jakso - eli kondomin käyttöönotto ei välttämättä kannata.
Ennen muinoin suositeltiin sitä kierron tasaamista, että laskettu aika oli helpompi määrittää, mut nykyäänhän se näkyy sitten kyllä ultrasta.

---> ja sitten piti googlettaa asia ja löysin tälläsen sivun : Haluatko raskaaksi? | Rakkaudeksi.fi


10. Pidä pillereiden lopettamisen jälkeen kondomijakso.
Tarua. Kun lopettaa hormonaalisen ehkäisyn, kuten pillerit, ei kannata toteuttaa mitään kondomijaksoa. Pillerien lopettamisen jälkeen toinen kierto on usein se hedelmällisin. Foolihapon käytön aloittaminen heti pillerien lopettamisen jälkeen on hyvää ja hyödyllistä!


Kysymys: tehdäänkö lista ja mitä siihen kerätään? Nimimerkki?, ikä?, monesko toiveissa?, yrityskierto?, Kiertopäivä/kierronpituus?, Dpo:t jne..

Toivottavasti meidän ei tarvitse pitkään täällä kenenkään sitten hengailla toivomassa, vaan päästään jatkaan matkaa tuonne odottajiin.
Toisaalta olen itse varautunut pidempään pyörintään tällä osastolla, joten voin sitten vaikka päivitellä listaa, jos sellanen tehdään :)

Olisko tällänen perussettilitania jees:

iloksi .. 31v ... 2.lapsi .. kp 2/36-42 .. yk 1
 
On kyllä kiva tulla tälläiseen uuteen ketjuun, jossa ei vielä ole hirveää määrää tyyppejä kun silloin on vaikeampaa päästä sisään juttuihin :)

iloksi Sinun kuuden vuoden esikoisen yritys on varmaan ollut todella pitkä aika odottaa, hienoa että hoidot kuitenkin auttoivat ja teillä on siellä oma ihana taapero. :heart: Kauanko teillä on ajatuksena kokeilla luomuna nyt? Onko soveliasta udella, onko selvinnyt mistä johtuu että normaali raskautuminen ei ole niin helppoa?
Sujuiko sinulla hyvin esikoisesi odotusaika?

Hormonihirviö1 No sinulla on varmasti hääjärjestelyt kovaa vauhtia käynnissä :) Täällä myös juhlitaan häitä loppukesästä ja siitä syystä olikin ensin ideana yrittää vasta häiden jälkeen. Kovaa hommaa tuo häiden järjestely, onneksi ei niitä tarvitse kuin kerran elämässään järjestää :D Mutta toivotaan, että teillä tärppää pian yrityksen alkaessa, on varmasti pitkät pari kuukautta edessä odottaessa tuota 5.7. ;) Välillä tuntuu että aika kuluu niin hitaasti kun odottaa aloituspäivää ja sen jälkeen alat odottamaan ovulaatiopäivää ja sitten odotat kärsimättömänä jokaisen dpon etenemistä ja vihdoin kun on dpo 10 alat jo testaamaan kärsimättömänä ja odotat ja odotat että joko ne kaksi viivaa piirtyisi testiin :D Ja sitten jos ei tärppää niin odotat, että seuraava kierto jo alkaisi, että pääsisi aloittamaan uuden yrityskerran, heh..


En muuten tiedä mikä aivosulku tuli koska viimeksi kun kirjoitin niin ei ollut kp 15 vaan kp12, pöh. Luin esikoista odottaessa kirjoitettua ketjua ja silloin olen tikuttanut oviksen kp 13 ja tyyppi on siitä kierrosta alkunsa saanut. Joten saas nähdä. Toivossa on hyvä elää.

Nuo perustiedot on ihan hyvät, tässä omani. Ennen raskautta kierto oli 28-30, mutta nyt se on ollut vaan 26, mutta saas nähdä alkaako se tästä pidentymään. Olkoot nyt kuitenkin tuo 26, täytyy sitten muutella jos muuttuu.

pecanpie .. 26v.. 2.lapsi.. kp 15/26.. yk1
ja lisäksi dpo 2, mutta ehkä voidaan tehdä oma jännityslistansa sitten kun dpot kasvaa? :)

Kiva juttu iloksi jos jaksat alkaa päivittelemään listaa!
 
  • Tykkää
Reactions: Hormonihirviö1
¤ * ¤ Kesän 2014 vauvahaaveilijat ¤ * ¤



Päivitys 19.5.2014



Sissinen.................. 28v... 1.lapsi.. kp 22/30-42..... yk 3
Nutti ........................28v...1. lapsi...kp 17/??..........yk 1
Pecanpie....................26v...2. lapsi.. kp 16/26.........yk 1
iloksi.........................31v...2. lapsi.. kp 5/36-42......yk 1
miree........................31v...4. lapsi.. kp 5/...............yk 2
Hormonihirviö1 .........19v...1. lapsi





Piinailijat


Pecanpie.............. dpo 3
Sissinen............... dpo 8
 
Viimeksi muokattu:
Hormonihirviö1 No sinulla on varmasti hääjärjestelyt kovaa vauhtia käynnissä :) Täällä myös juhlitaan häitä loppukesästä ja siitä syystä olikin ensin ideana yrittää vasta häiden jälkeen. Kovaa hommaa tuo häiden järjestely, onneksi ei niitä tarvitse kuin kerran elämässään järjestää :D Mutta toivotaan, että teillä tärppää pian yrityksen alkaessa, on varmasti pitkät pari kuukautta edessä odottaessa tuota 5.7. ;) Välillä tuntuu että aika kuluu niin hitaasti kun odottaa aloituspäivää ja sen jälkeen alat odottamaan ovulaatiopäivää ja sitten odotat kärsimättömänä jokaisen dpon etenemistä ja vihdoin kun on dpo 10 alat jo testaamaan kärsimättömänä ja odotat ja odotat että joko ne kaksi viivaa piirtyisi testiin :D Ja sitten jos ei tärppää niin odotat, että seuraava kierto jo alkaisi, että pääsisi aloittamaan uuden yrityskerran, heh..
Osasinkohan nyt käyttää tätä lainausta... :D Mutta joo, olen huomannut että aika on yhtäkkiä alkanut kulua hirveän hitaasti, kun vain odotan ja odotan... Meidän piti alkaa yritys vasta alkusyksystä, mutta mies ehdotti (onneksi!) että aloitetaankin jo häiden jälkeen. :D

Olen muuten kuullut tuosta että heti pillereiden jälkeen on hedelmällisin aika, mutta minulle tulee pillereistä niin ikävät sivuvaikutukset etten halua syödä niitä enää yhtään... :/ Pilleriviikosta riippuen olen joko erittäin v*ttuuntunut, herkkä tai läheisyydenkipeä, lisäksi tulee tiputtelua viimeisellä viikolla, ja nyt uusimpana oireena oli kahden viikon helvetillinen kipu nänneissä.

Hyvällä tuurilla eka yrityskiertomme on kuitenkin se toinen yrityskierto pillereiden jälkeen, täytyy toivoa että onnistaa nopeasti.
 
Tekaisin listan ja laitoin siihen kuvia, niin eipä huku silmistä :D Täytyy sitä ehkä vähän muokata, mut onpa alku.

pecanpie Kysyä saa ihan mitä vaan :) Meillä lapsettomuus on tavallaan selittämätöntä. Mitään sellaista syytä ei ole löytynyt joka varmasti selittäisi lapsettomuuden. Sen sijaan kaikenlaista pientä häikkää on. Minulla on pcomaiset munasarjat ja ovulointiongelmia sekä pitkiä kiertoja ilman lääkkeitä. Ovuloin kuitenkin yleensä mm. clomifenilla ja ilmeisesti myös spontaanisti, mutta jostain syystä raskaus ei vaan luomuna ole koskaan alkanut. Miehellä on vaihtelevasti alentunut siittiötiheys, mutta siittiöitä kuitenkin on. Minä olen sitten myös ylipainoinen ja sen kanssa kamppaillut tässä lapsettomuuden keskellä.
Hoitojen aikana tuli selväksi, että minun munasolut on aika huonoja. Suuri osa oli raakoja kerätessä ja sitten ne kypsät eivät vaan hedelmöittyneet. Mitään selvää syytä sillekään ei taida olla.
Kuitenkin sen vuoksi, että mitään varmaa syytä sille ei ole, etteikö raskaus voisi alkaa luomuna olemme nyt sitten luomuna yrittämässä.
Ja toisekseen: imetän edelleen (vaikkakin vain 1-4 krt/pv) enkä halua sitä lopettaa ennen kuin haluan.
Kolmannekseen: olisi niin paljon halvempaa saada vauva alulle luomuna, että senkin takia on pakko yrittää kotikonstein :D Hoitoihin lähtö tarkoittaa aiempaa paluuta töihin, enkä haluaisi sinne mennä ennen kuin on pakko.

Ja raskausaika meni kyllä ihan valtavan hyvin. Voin erinomaisesti koko ajan ja vielä sairaalaanlähtöpäivänä rv 40+4 (syntyi 40+6) lenkkeilin miehen kanssa pariin otteeseen. Ei mitään pitkiä lenkkejä, mutta kuitenkin niin, että melkein 5km sille päivälle kertyi matkaa. Jälkikäteen olen tajunnut, että laskeutumaton vauva mahdollisti sen lenkkeilyn, kun mitään painetta tai kipuja ei ollut. Eli siinä mielessä hyvillä mielillä kohti uutta raskautta, kun ensimmäinen meni hyvin.

Kuinkas sinulla meni raskaus?

Ja onko tarkoituksena testata ovista tms, jos tärppi ei nyt tästä kierrosta tule?
Minä kerkisin vuosia testaamaan oviksia, joten hyvin paljon jo tässä kutkuttaa testien tilaus. Raskaustestejä ostin jo ebaysta 100kpl :LOL:
- Tiedän :D Sairasta! Mut oli niin halpaa, että oli pakko ostaa iso satsi kun kerran ostin.
Osa testeistä menee varmaan naapurille, jolla myös sama tilanne päällä ja vauva toiveissa.

Ovistestien tilaamista tässä nyt sitten vielä harkitaan.

Hyvää alkavaa viikkoa!!
 
Heippa!

Olen jo tuolla toisessakin ketjussa, mutta ajattelin tännekin pölähtää! :) Yli kahdeksan vuotta olemme mieheni kanssa olleet kimpassa ja vasta hiljattain päätimme, että vauva saisi tulla. Mikään kauhea vauvakuumeilija en koskaan ole ollut, mutta raskautta toki kovasti nyt toivon!

Minut voi kanssa laittaa listoille. Eli 28v. 1.lapsi , kp 21/30-42, YK 3 Tällä hetkellä piinaillen, DPO 7 (arviolta)

Mulla kanssa melko epäsäännölliset kierrot ja pco-tyyppistä näkynyt joskus toisessa munasarjassa. Mietin, että pitäisikö terolutit vaikka hakea kiertoa tasaamaan, jos ei tästä tai seuraavasta kierrosta tärppää.
 
Viimeksi muokattu:
Eilen otin viimeisen pillerin ja nyt alan innoissani odotella, tuleeko ekassa luomukierrossa jo ovulaatio... :p Haluisko joku toimia mulle nyt järjen äänenä ja kieltää mua ostamasta ovulaatiotestejä, meinasin jo äsken laittaa ne tilaukseen? :D Olen nimittäin aiemmin päättänyt, etten tekisi ovistestejä kun sitten homma menee niin tieteelliseksi... Ja kun peittoa heilutellaan muutenkin n. joka toinen päivä niin on se testailu aika turhaakin :D
 
Hormonihirviö :D Täältä ei taida järjen ääntä löytyä :D Mut ehkä ei kannata oikeasti niitä vielä ostaa, kun niistä tulee vähän sellanen tekemisen meininki siihen hommaan ja sitä kyllä kannattaa välttää. :/

ON. En malta odottaa, että päästäisiin sinne ovikseen saakka. Ärsyttää toisaalta jo valmiiksi, kun se tärppi on niiiiiiiin epätodennäköinen meidän vehkeillä, mut sitten sitä kuitenkin toivoo kovasti.

Päätin aloittaa kohdunnapukan tarkkailun ja siis aloitin sen jo loppukierrosta. Nyt kun vaan muistaisi joka päivä sitä tarkkailla ja pistää ylös asiat. Minä pidän kierrosta päiväkirjaa tuolla piinailijoiden pinossa. Se löytyy tästä : http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/1921427-piinailijoiden-oireet-ovulaation-jalkeen-ja-tulos/sivu41.html#post29908903
Ajattelin, että on hyvä pitää ihan itselleni tiedoksi ja muistiksi mitä tapahtuu. Jos en kirjoita niitä ylös - en muista :)

Uusi viikko alkoi taas. Palaan keskiviikkona vähäksi aikaa töihin ja lapsi menee isovanhemmilleen sitten aina työpäiviksi hoitoon. Ihan kiva saada vähän muuta ajateltavaa ja jospa sitä sitten sillä rahalla pääsis askeleen eteenpäin hoitotaipaleella, kun sinne päästään.

Mitäs muille kuuluu?
Millaisessa elämäntilanteessa toivotte lasta?


Meillä siis minä olen hoitovapaalla kotona toistaiseksi - kunnes rahat loppuu tai 3v tulee täyteen. :)
 
Moikka!

Täällä olisi tämän saitin yksi keltanokka, joka haaveilee esikoisesta!
Tiedot:
28v
1. lapsi
kp 17/??
yk 1

Toteutuneen kierron merkitsen tässä kysymysmerkeillä, koska luonnollista kiertoa ei ole takana. Olen syönyt noin 11 vuotta, melkein 12 vuotta e-pillereitä ja viimeiset vuodet aina kolme laattaa peräkkäin ja tuolloin kierto oli 67-68 päivää, jos sitä nyt edes kierroksi voi kutsua :D
Mahdollisuudet raskaaksi tulemiseen tässä ensimmäisessä kierrossa (jos nyt edes on suht normaali) on hyvin pienet, koska olin itse reissussa viime viikon ja mies lähtee nyt keskiviikkona reissuun, joten aikamoinen onni, jos nappaa tänään tai huomenna, jolloin päästään lakanoiden väliin. Mutta toivon sitä silti hartaasti, että plussa heti tulisi, vaikka järki sanoo sen olevan hyvin epätodennäköistä!
Gynis kyllä tarkistuksessa oli hyvin positiviinen ja totesi, että toivottavasti nähdään parin kuukauden päässä varhaisultrassa, että nyt ensimmäiset pari kuukautta kuplii niin paljon, että raskauden mahdollisuus on huomattavasti parempi, kuin vaikka kolmen kuukauden päästä. Toivottavasti hän on oikeassa! :)
Sitten tähän keltanokkailuun liitten, mitä lyhenne dpo tarkoittaa? Liittynee jotenkin ovulaatioon tms? Multa saattaa tulla muitakin samankaltaisia kysymyksiä jatkossa, bare with me! ;)
 
Tervetuloa Sissinen ja Nutti! :flower:

Dpo = day past ovulation = päivät ovulaation jälkeen.
Tätä sanastoa on niin hirveästi, että siinä menee hetki ennenkuin ne oppii ;) Mutta kyselet vaan niin kyllä sitten selvennetään!

iloksi Saako hoitoihin ollenkaan mitään korvauksia Kelalta tms. vai täytyykö ne maksaa täysin itse? Peukut pidetään pystyssä että luomuilu onnistaisi!
Millä tavoin tuo kohdunnapukan tarkkailu käytännössä tapahtuu, ilmeisesti käsikopelolla, mutta mitä asioita siitä voi havaita?

Kyllä varmaan huomenna erehdyn laittamaan tilaukseen nipun sekä ovis-
ja raskaustestejä :D, että ikävä kyllä Hormonihirviö1, ei täältäkään järjen ääntä kuulu :D Mutta olisihan se hyvä jos pystyy olemaan aloittamatta tikutuksen, mutta se on vaan mielenkiintoista testata kuinka se oma kroppa toimii. Mies voi ainakin aluksi säikähtää jos toteat "tänään tuli ovisplussa, nyt sänkyyn äkkiä!!", että ainakin alussa kannattaa asiassa olla hienovarainen ;)

ON Omassa olossa ei muuta kuin hirveää päänsärkyä, johtunee ukkosesta. :x

Mitäs muille kuuluu?
Millaisessa elämäntilanteessa toivotte lasta?


Omasta elämäntilanteesta sen verran, että olen ollut osa-aikasena töissä jo siitä asti kun esikoinen täytti 6kk, eli sellaista 15-20 tuntia viikossa. Mummu ja mies on sitten ollu ne ajat muksun kanssa. Halusin itse mennä tekemään jonkin verran töitä ja se on hyvin sopinut meille. Tosin nyt kesäkuusta lähtien sitten muutaman kuukauden olen ihan vaan vanhempainlomalla ja sitten jään hoitovapaalle, mutta toivon että jonkin verran voisi tehdä keikkahommia jos ei pikkukakkonen sitten ilmoita tulostaan. :) Mieluusti nautin nyt tästä kesästä lapsen kanssa touhuten kun viime kesän makasin neljän seinän sisällä mahani kanssa lepopakon takia.

Ensimmäisestä raskaudesta voisin kertoa jonkin verran, koska se vaikuttaa jonkin verran myös tulevaankin. Eli oma sairauteni aiheuttaa sen, että oli riski ennenaikaiseen syntymään ja pienikokoisuuteen. Rakenneultrassa vk 21 sitten huomattiinkin kohdunkaulan lyheneminen, jonka jälkeen jouduin sairaslomalle enkä saanut enää kävellä paljoa. Siitä sitten parin viikon välin kävin tarkastuksissa ja lopulta olin täydessä lepopakossa, ei saanut auton kyydissä olla koska se tärisyttää eikä saanut istua koska vauva oli laskeutunut niin ajoissa, että painoi alas. Olikohan se rvk 34 kun sitten oli kohdunkaula hävinnyt kokonaan ja sormelle auki, joten jouduin osastolle kortisonipiikkijä ottamaan ja aloitettiin lugesteron pitämään kohdunkaulan lima sitkeänä jotta pysyisi vauva vielä mahassa. Tässä vaiheessa kylläkin havaittiin myös, että vauva on iso, joten pienikokoisuudesta ei ollut huolta, vaan lähinnä siitä että arvio täysiaikaiselle vauvalle oli yli 4 kg. Taisi olla rvk 36 kun kävin tarkastuksessa niin olin jo auki kolme senttiä, vaikka yhtään ainutta supistusta ei ollut. Päästivät kuitenkin kotiin taas, lähdettiin miehen kanssa Ikeaan ostoksille ja nauroinkin sitä, että meni on tässä vaiheessa hirveiden supistusten kourissa sairaalassa ja minä olen Ikeassa 3 senttiä auki :D Voin sanoa, että siinä vaiheessa olin jo niin kyllästynyt makoilemiseen, että päätin että nyt minä kävelen jotta se vaan syntyy!

Mutta niin poika sitten lopulta syntyi rvkl 37 terveenä, joutui olemaan vauvojen osastolla viikon varun vuoksi, vaikkei sinänsä mitään hätää ollutkaan. Ihana, nauravainen lapsi :heart:

Siinä nyt pieni tarina esikoisesta, mutta tosiaan luultavemmin samat lepopakot tulee olemaan tälläkin kertaa, vähän vaan jännittää kuinka kaikki onnistuu sitten kun on se taapero kuitenkin kotona. Mutta onneksi on hyvät tukijoukot, että varmaan saa apua.

Tästä tuli nyt sekava pitkä tarina. Nopeasti ne asiat meinaa unohtua kun ei enää oikein tiedä mitä tapahtui milläkin viikolla. :)

Mukavaa viikkoa kaikille! :cool:
 
Mä voisin hypätä mukaan tänne. Taustoja sen verran, että oon 31v kolmen lapsen äiti, ja haaveissa siis neljäs, jota mietittiin varmaan vuosi. (Onko järkeä, mahduraanko taloon, auto vaihtoon, jaksetaanko itse..). Pikkuhiljaa alkoi vahvemmin tuntua että annetaan mahdollisuus, ja huhtikuussa yritettiin ekan kerran. Tulin heti raskaaksi, mutta koin elämäni ekan keskenmenon viime viikolla. Onneksi oltiin niin varhaisilla viikoilla, että selvisin niin fyysisesti kuin psyykkisesti "helpolla" (jos nyt monipäväistä itkemistä voi sellaiseksi sanoa).

Nyt odotellaan km-vuodon täydellistä loppumista ja hormonitoiminnan normalisoitumisesta. Raskaustestien mukaan oon edelleen tukevasti raskaana, huoh..

Mä toivon että multa alkaisi uusi kierto tuosta km-vuodosta, saas nähdä, edellyttää tietysti etten enää viikon päästäkin ole CB:n digitestin mukaan "raskaana 3+-viikkoa", huoh.

Mutta laitetaan tälläiset tiedot (en saa puhelimella vaihdettua väriä enkä korostettua, pahoittelen :( )

31v
4. Lapsi
Kp 5/32
YK 2
 
Tervetuloa Nutti ! :wave: Kiva, kun liityit seuraan!
Tuosta dpo:sta vielä sen verran, että se lasketaan niin, että se oletettu (tai bongattu) ovispäivä on dpo 0. Ja kysele ihmeessä!
Tää vauvakuumeilu on ihanan kamalaa hommaa ja siihen liittyy kaikenlaisia juttuja. Kohta oot sinäkin sanaston ammattilainen :p :D


Pecanpie Olipa kiva kuulla sinun raskaudesta, vaikkakin kurja juttu, että jouduit lepoon niin pitkäksi aikaa. Toisaalta kuitenkin tärkeän asian tähden <3 Minä sitten taas tosiaan kuuluin siihen porukkaan, että sen eksn 3 cm rutistus otti vuorokauden käynnistelyn. Synnytys kesti 16,5h + se avautuminen siihen 3,5 cm asti kesti ensin 1,5vrk ennen kuin pääsin saliin. Onneksi ponnistusvaihe oli vaan 6 min :)
Minulle jäi hirmu hyvät muistot synnytyksestä ja muutenkin koko hommasta. Äitiys on ollut ihanaa <3

Hoidoissa olemme olleet ja jatkamme edelleen julkisella puolella, joten maksamme käynneistä käyntimaksun (olikohan se 27,50e/käynti) ja sitten lääkkeet. Sen lisäksi klinikkamme sijaitsee melkein 100 km päässä, joten matkat tulevat siihen päälle. Lääkekatto vuodessa on sen 700e ja osa lääkkeistä on sellaisia, jotka eivät ole korvattavia. Kallein hoito oli viimeisin hoito, josta sitten saatiin ainoa hedelmöittynyt solu ja raskaus alkuun. Siihen kuului lääkkeitä, jotka eivät olleet kela-korvattavia ja matkoja kertyi useita. Laskin hoidon maksaneen noin 1300-1500e. Eli julkisella hoidot tulevat huomattavasti halvemmaksi kuin yksityisellä puolella. Siellä taitaa icsi-hoito maksaa noin 3500e ja käsittääkseni siitä on jo Kelan osuus poissa. Yhteensä hoitoihin ja tutkimuksiin on mennyt meillä (4 icsi-hoitoa ja muutama inseminaatio) noin 3000-4000e. En ole niin tarkkaan laskenut, että olisin ihan perillä. Mut tuollasta arvioin.

Kohdunnapukan tutkimisesta siitä löytyy tietoa Perhesuunnittelun kotisivuilta (ei enää päivitetä, mutta hyvää tietoa silti!)Perhesuunnittelun kotisivut
TUosta kun rullaa alaspäin löytyy kuvaus kohdunnapukkahommelista.
Mut tosiaan, ajatukseni on tutkailla sitä käsikopelolla tämän kierron ajan ja pistää ylös jatkoa varten. Jatkossa ehkä sitten pystyy tunnustelemalla tietää esim oviksen ajankohdan yms, kun on tutkaillut mitä muutoksia tapahtuu nyt :)

Tuolla Perhesuunnittelun sivuilla on muutakin mielenkiintoista tietoa! Kannattaa käydä lukemassa !

Sieltä löytyy tietoa myös lämpömenetelmästä, jota oon aiemmin tutkaillut ja kirjannut aamulämpöjä :) Nyt olisi ajatus myös pistää ylös (tai edes tiedoksi mitata), mutta en vaan aamuisin muista. Se on siitä kiva, että loppukierrossa sitten vähän näkee mitä tapahtuu. Lämpöjen perusteella tiedän milloin ollaan ovis ohitettu ja mennään kohti menkkoja (tai plussaaaaaaaaa).
Sivulta löytyy muistaakseni myös sitten hyvät ohjeet limojen tarkkailuun jos on kiinnostunut siitä oman kroppansa toiminnasta.

Minulle nuo alapäänronkkimishommat ( :p ) on sinänsä luonnollisia, että oon jo vuosia ronkkinut mm. kuukuppia paikalleen ja sitä myötä sitten se tutkiminen muutenkin on ihan luonnollista :)
Ja lämmin suosittelu muuten kuukupille! Hitsi, miten mahtava keksintö!
 
miree olitkin ehtinyt kirjoittaan väliin.
Ensinnäkin pahoitteluni keskenmenosta :hug: En osaa edes ajatella miltä se voi tuntua. Toivottavasti kuitenkin tosiaan se kierto normalisoituu sitten pian ja pääsette yrittämään uudestaan!
Lämpimästi tervetuloa siis joukkoon :) Toivottavasti uusi tärppi tulee pian ja pieni pysyy matkassa maailmaan asti <3
 
mymosa
Mä voisin liittyä täksi kierroksi tänne..

mymosa...31v....4.lapsi...kp1/27...yk4/clomit yk2

Pillerit jäi marraskuussa ja kaikki meni ok siihen asti kunnes tammikuussa menkkojen jälkeen plussasin heti.. ja helmikuussa tää plussa vaihtui rv7+2 keskenmenoon. Luultavasti tuulimuna.

Nyt sitten mennään kohti toista clomikiertoa. Ensi viikon keskiviikkona folliultra.

Meillä on elämäntilanne se, että ollaan uusperhe.. mulla kaksi isompaa aiemmasta suhteesta ja kuopus on ensimmäinen yhteinen. Neljättä ja viimeistä toivotaan.. mies 32 ja mä 31. Oon tällähetkellä kotona vielä ja mies tekee hommia perheyrityksessä..

Lämpöjen mittailua ja tikuttelua harrastan ;)
 
Meillä sellainen elämäntilanne, että mies on vakitöissä ja itse teen tällä hetkellä pitkää sijaisuutta. Gradu on viittä vaille valmis ja syksyllä olisi tarkoitus hakea vakipaikkaa jostain...

Itse jahkaan nyt kovasti sitä, että pitäiskö mennä gynelle epäsäännöllisten kiertojen takia jo nyt. Mulla kiertojen vaihteluväli voi olla 28-42vrk. Ei siis mitään ihan hirveitä heittelyitä... mutta tosiaan olen netistä tutkinut :LOL: että jos ovis on myöhäinen (jos sitä siis aina edes on), niin raskautumisen mahdollisuus on merkittävästi huonontunut. Myöhäinen ovis voi tarkoittaa huonontunuttta munasolun laatua ja jos kohdun limakalvo on vanha, niin alkio ei pysty kiinnittymään sinne niin hyvin.

Mulla siis kierrot olleet vuoden alusta 42, 34, 38 ja nyt varmaankin 28-30. Aiemmistä ei tietoa, kun en ole merkkaillut. Hormoniehkäisyä ei ole ollut käytössä.

Anteeksi tämä kauhea omanapailu, mutta jos joku tietäisi tästä enemmän. :)
 
Viimeksi muokattu:
Kiitos tuosta selvennyksestä, mitä dpo tarkoittaa! En ole koskaan saanut aikaiseksi ottaa selvää. :)

Meillä on elämäntilanne sellainen, että mies käy töissä ja itse opiskelen amk:ssa (ensimmäinen vuosi takana). Yhdessä ollaan oltu reilu vuosi. Molemmilla on kova vauvakuume, mies katselee jo netistä perheautoja. :D Me edetään nopeella aikataululla mutta mikäs siinä kun molemmat ajattelee asioista samalla tavalla. Mies haluaisi lapset nopeasti, kun ikää on jo 31.
 
miree: Jos saan udella, niin millä perusteella aikanaan sait sellaisen tuomion ettet voisi lapsia saada luomusti? Kamalaa, kun tuntuu että monia pelotellaan tuollaisella jo teini-iässä! Ehdittekö käydä tutkimuksissa/hoidoissa siinä neljän vuoden aikana?

Täällä taas pää hajoilee, kun menkkojen alkuun alle viikko. En kyllä millään jaksa uskoa plussaan! Onko teillä muilla tullut seksin suhteen paineita vauvaprojektin vuoksi? Meillä ei kovin aktiivinen seksielämä ole ollut sitten ihan alkuaikojen ja joka toinen päivä seksiä vaikka parinkin viikon ajan tuntuu aika isolta määrältä meille. Kohtaan töissä joka päivä tosi rankkoja juttuja, niin ei ole seksi kyllä arki-iltaisin ekana mielessä. : /
 
Tervetuloa miree, mymosa ja miup ! Täällähän alkaa olemaan jo niin paljon porukkaa, ettei meinaa perässä pysyä!



iloksi 6 minuutin ponnistusvaiheesi kuulostaa hyvältä, täällä kun ponnistettiin 1h 13 min! :stick:

Ei kyllä ole mitään halpoja nuo hoidot, mutta on se onni, että ne kuitenkin on kehitetty ja ne toimii! Onneksi ihmisen keho on niin erityinen, ettei kuitenkaan koskaan tiedä vaikka onnistuisi luomunakin. :)

miree Aika huikea varmaan oli yllätys, että olitkin raskaana! Kuulostaa kuin suoraan elokuvista :)

Täälläkin touhuilun määrä on vaihteleva, mutta kyllähän se pikkulapsiarki verottaa voimansa, että eipä se mitään päivittäistä ole. Tikuttamisessa on kyllä se huono puoli, että siinä tulee se "nyt tuli plussa, nyt on tahkottava kuin hulluna, seksiä seksiä seksiä" Vaikkakin kun on suht säännöllinen kierto niin kyllä se sama tulee ilman tikuttamistakin.. Sitten kun on selvästi ovulaatio mennyt ja kaikki tehty on tehtynä siltä kierrolta niin henkäisee helpotuksesta, että nyt voi olla viikon harrastamatta mitään ja voi iltaisin vain kääntää kylkeä ja nukahtaa! :D No joo ehkä vähän karrikoitua, mutta siinä vaiheessa kun vauvakuume valtava niin sitten sitä on vaan harrastettava vaikkei aina jaksaisikaan ihan 100 %.. Tosin nyt kakkosen kanssa ehkä on hitusen vähemmän sellaista vaan ainakin vielä tällä hetkellä on fiilis, että ei se nyt niin vakavaa jos ei tärppää.. Ekan kohdalla olin varmaan aika kauhea miehelle :D

Samaan hengenvetoon totean, että laitoin juuri testejä tilaukseen! :p Ajatuksena olisi testata eka kerta sunnuntaina mikä on dpo9, no joo aika epätodennäköistä että mitään näkyisi, mutta huvin ja urheilun vuoksi on se tehtävä! Esikoisen kohdalla testasin plussan 3+3 eli dpo 11! Tosin jos ne testit perjantaina kolahtaa postiin niin sitten varmaan on pakko testata jo lauantaina vaikka silloin ei mitään voisi näkyäkkään.. Ärhjt.. Miksi ihminen saa ilonsa kuppiin pissimisestä ja tikun kastamisesta siihen? :headwall:

Vaikka olen kyllä 88% varma ettei tästä plussaa tule ja yritän ajatella jo valmiiksi asian ettei sitten pety. Silti ei malta olla testaamatta!

Sissinen
, aiotko sinä alkaa nyt testailemaan ennen aikoja vai odotatko menkkojen alkupäivään asti?
 
Ihanaa lukea samassa tilanteessa olevien kirjoituksia! Kaikille hirmuisesti plussa-aaltoja täältä ja kiitos dpon selvittämisestä! :kiss:
Omat taustat ovat sellaiset, että ollaan miehen kanssa aloittelemassa talon rakentamista ja molemmat ollaan kokopäivätyössä. Ei olla kylläkään edes kihloissa, kun mies ei usko pitkiin kihalutumisiin, joten kun tuo tapahtuu aika nopeaan tahtiin pitää alkaa häitäkin suunnittelemaan.. Eli hommat menee ihan nurin kurin ja väärin päin mitä todennäköisimmin, jos ensin tulee lapsi, sitten talo ja sitten vasta naimisiin, mutta eipä tuo haittaa, vaikka ennen olenkin ajatellut "vanhanaikaisesti", että järjestyksen pitäisi olla toinen.. Kukin tyylillään ja tyyli voi matkan varrella vaihtua! =)
Mulla on ollut nyt pari päivää hirvittäviä kipuja vasemmalla puolella alavatsassa, eilisilta oli pahin, enkä meinannut saada unta kipujen takia. Tänään aamulla veti oikein kaksinkertoin kropan pariksi sekunniksi, mutta meni yhtä nopeasti ohi kuin tulikin, nyt tasaista kipuilua.. Johtuneeko siitä, että pillerit on lopettanut yli vuosikymmenen popsimisen jälkeen vai olisinko oikeasti voinut tulla jo raskaaksi heti? Tänään on kierron 19. päivä. Tänään tuli hyvin hyvin pieni määrä vaalenapunaista vuotoakin, voisiko se olla sitä kiinnittymisvuotoa tms.? Aika ihmeen kauppa olisi kyllä, jos olenkin nyt heti tullut raskaaksi! Kunpa en nyt vain liikaa lähtisi inotoilemaan, ettei tule paha mieli, kun vuoto alkaa.. Kuitenkin pienessä mielessä ensikertalainen miettii, että milloin sitä voisi tehdä jo raskaustestin luotettavasti..?
Seksimääristä sen verran, että meillä kyllä vaihtelee todella paljon. Joinain viikkoina voi touhuilua olla jopa päivittäin, joinain joka toinen päivä ja "hiljaisempina" viikkoina voi jäädä yhteenkin kertaan.
Kun olette tehneet raskaustestejä, oletteko tehneet ne yksin ja ilmoittaneet sitten miehelle tuloksen vai oletteko jännäilleet yhdessä mitä tikku kertoo? Tai onko jännäämässä ollut joku ihan muu? Pitääkin tänään mieheltä kysyä haluaako hän olla mukana katsomassa mitä tikku kertoo sitten kun testin aika joskus on..
 

Yhteistyössä