***Kesävauvat 2008***

Syksyinen haave :hug: täältäkin

Mulla ollut nippailua alavatsalla ja kuvotusta jonkin verran (vaihtelee vähän päivittäin). Jonkin verran myös huimausta ja väsymystä. Ja tissit on kipeet. Sukulaisille ei olla vielä kerrottu. Tarkotus olisi, että ekan ultran jälkeen (rv12), mutta saa nyt nähdä miten tässä jaksaa asian itsellään pitää. Eka neuvola on 1.11. Aika epätodellinen olo itsellä siitä, että onko tässä nyt muka oikeasti raskaana :p Helpottaa varmaan sitten kun on pienokaisen nähnyt ja vatsa alkaa kasvaa. Oon vaan menossa neuvolaan kuudeksi viikoksi harjoitteluun huomisesta lähtien, ni saas nähdä kuinka on tunteet pinnassa siellä jokaisen ison masun ja pienen vauvan kohdalla.. ;)

Toi tiputteluvuoto parin ekan raskauskuukauden aikana (suurinpiirtein normaalien kuukautisten aikaan) on ihan normaalia, jos sitä ei tule hirveästi eikä siihen liity kipua. 25%:lla naisista sitä on ja se on vaaratonta. Varmasti kyllä mieltä huolestuttavaa (varmaan olisin itse kuitenkin ensimmäisenä soittamsaa neuvolaan, jos sitä imenisi :p ).
 
Kiitos vastauksista. Oli helpottavaa kuulla että muillakin ollut tiputtelua. Sitä tosiaan maalailee mielessään kauhukuvia, kun ei tiedä mitä tuolla masussa oikeen tapahtuu, ja ensi viikolla ollaan taas viisaampia ultran jälkeen.
hande ajattelin kanssa varata neuvolan jo ensi viikolla, antavat varmasti sitten ajan johonkin tulevaisuuteen, mutta on ainakin varattuna.
 
Täytyy soittaa huomenna aika neuvolaan ja kysyä samalla tuosta sektioarven kivusta, yölläkin tuntuu joskus aika kova kipu, vähän kuin juuri leikkauksen jälkeen. Toisaalta tuntuu ettei ole ihan normaalia, toivottavasti ovat vain niitä kiinnikkeitä eikä pahempaa.
Ei ole siis minullakaan tuo arpi vaivannut mitenkään, osin ollut tunnottomuutta, ei muuta. Parantuikin hyvin sen jälkeen kun siihen iski pieni tulehdus heti leikkauksen jälkeen. Mutta nyt heti (4+3) ollut tuota repimisen tunnetta tuolla arven seudulla.

Täytyy mennä syömään ja päiväunille, väsy painaa.

Onnea Syksyinen haave uuteen yritykseen.
 
Herätty on juuri päikkäreiltä. Onneks toi neiti on taas alkanu ottaa noit parin tunnin päikkäreitä, niin kerkee itekii kunnolla nukkuu. Oltii kirppareita kiertämässä ja rintareppu tarttu kouraan. Aattelin, että vois olla ens kesällä helpompaa, kun ois molemmat kädet vapaana tota 3v:tä varten.

Mulla eka neuvola oli jo ja ä-polille eka aika 23.10 eli rv8+2 pitäis olla silloin. Mut mulla on jotenkin hassu olo. Niinku näköjään kaikilla täällä. Onkohan kaikki ok. Ei suurempia oireita. Rinnat on tosi kipeet, mikä tietty on hyvä merkki. Kaikki äklöttää, ei kuitenkaa okseta. Syödä täytyy jatkuvasti, hirveä turvotus iltasin ja jos enemmän seisoo.
 
Täälläkin tyttö huitelee sen pari tuntia vaan itselläni ei valtavasta väsymyksestä huolimatta ollut kuin puolisen tunnin tirsat.. täytyy mennä kokeilemaan uudelleen kohta.. :)
Täällä Venla-05 on tyttö vuosimallia 06, näkyi tuolla etusivulla olevan 05. ;)

Kokeilenpas tuota Lillypien janaa samalla..

 
kotirokki
Minä ajattelin tällä kertaa varata neuvolan vasta ultran jälkeen, joka on raskausviikolla 7. Kauhiasti kyllä odotan sinne ultraan pääsyä... Neuvolaan mulla ei ole mitään kauheeta hoppua, eniten hävettää toi puntarille hyppääminen!

Kyssäri kaikille: eli missäpäin kukin asustaa? Synnäristäkin voi tietty jotain päätellä, mutta itse asun Tampereen kupeessa Kangasalla.
Ei ole enää päiväkahvi kavereita täällä suunnalla, kun kaikki on töissä. Minä olen vielä esikoisen kanssa hoitovapaalla ja näillä näkymin joudun oleen aina seuraavan tuloon asti :/
Onko täällä muita jotka ovat kotona, vai käyttekö koulussa tai töissä?? Minä olisin kyllä jo mieluusti mennyt töihin, mutta ei ne ota mua takaisin kun olen ilmoittanut hoitovapaan helmikuun loppuun :headwall: Huoh, mitenköhän sitä pysyy järjissään... Vaikka tavallaan olen mielelläni 11kk esikoisen kanssa, mut silti kaipais aikuiskontakteja :eek:


 
syksyinen haave :hug: itsekin kohdunulkoisen kokeneena.
Kotirokki:Mä asun Vantaalla ja olen esikoisen (1v2kk) kanssa kotona.Töihin en aio tässä välissä mennä,vaikka mieli ehkä tekis,mut en pystyis työn raskauden takia olemaan edes äitiysloman alkuun asti.Tosin ajattelin tossa joulun alla muutaman iltavuoron käydä tekemässä,jos ne mut sinne huolii.Välillä tuntuu et seinät kaatuu päälle.

Meille tulee lapsille ikäeroa 1v10kk,mua alko yhtäkkiä kauhistuttaa miten mä pärjään kahden pienen kanssa :eek:
Millasia tuntemuksia muilla pienellä ikäerolla saavilla on?
 
Kotirokki: me asuksitaan aika lähellä jyväskylää ja sinne muutetaan ens vuoden puolella kun uusi koti on valmis. Koulussa olin tuossa pari vuotta ja valmistuin kesäkuun alussa,mutta saikulla ollu siitä asti. Neito 5v on onneks puoli päivä hoidossa että saa huokasta hetken.

Bamse: mulla kahen vanhimman ikäero on 1v8kk ja hyvin pärjäs niitten kanssa sillon joskus vaikka välillä oli raskastakin. Nyt kun ovat jo 7 ja 9v ni ovat melkein kuin paita ja peppu, paljon touhuavat yhedessä kaikkee.
 
varmaan se pieni paniikki iskee jokasella... mä tiän että jossai kohassa se tulee mullakin että osaaks sitä enää vauvaa hoitaa ku vuos kausiin sellasta talossa ollu :D mutta eiköhän sitä kaikki muistu sitä mukaan kun aika kuluu :) mä ainaki luotan siihen :D
 
Heips.
Voisin tulla mukaan tähän pinoon, uskaltaiskohan jo vaikka en ole käynyt vielä missää virallisesti. la olis 31.5.08 et sellaista mukavaa, ja tammikuusta asti on yritetty. Esikoinen syntyi -04 toukokuun alussa ja ikää on 30v. On tämä ihana tunne, odottavan aika on jotenkin niin pitkä.
oireita on alkanut tuleen;selkä on aikast kipee ja päätä tuppaa särkemään ja vähän sellanen kökkö olo ja nukkua vois ja paljon.
Mutta pitäneen soittaa neuvolaan. :heart:
 
Tervetuloa taas uusille :heart:

Kotkan kupeessa asustellaan. Ja töissä käydään. Mieluusti olisin ollu kotona ton esikoisen kanssa pidempään, mut toi rahapolitiikka ei antanu periks. Jospa tän seuraavan kans sais junailtua pidemmän kotonaolo ajan. :heart:
 
Espoossa asustellaan ja hoitovapaalla olen vuoden loppuun. Mies jää sitten kotiin hoitamaan kunnes minä jään taas äitiyslomalle. Ei tarvitse laittaa esikoista päiväkotiin tällä järjestelyllä.
Sitten on tarkoitus olla kotosalla varmaan jonnekin 2010 syksyyn.. pitkä aika.. mutta kun se aika menee niin äkkiä ja on tuota työelämää vielä yli 20 vuotta jäljellä joten ehtii sitäkin.. =)

Meillä ei ole ollut vauvatuttavia samalla paikkakunnalla mutta viime kuussa syntyi kaverille tyttö ja marraskuussa on yhden toisen kaverin laskettu aika joten ihan kiva että on kavereita samassa elämän tilanteessa tässä lähistöllä.

Ikäeroa tulee noin 1 v 9 kk ja olen varautunut että raskasta tulee olemaan varmaan ensimmäiset kuukaudet ainakin, mutta on onneksi sitten seuraa toiselleen myöhemmin.
Ajattelinkin tuossa juuri hyviä puolia kesän vauvalle.. valoisat yöt -> jaksaa valvoa paremmin kuin syksyn pimeässä, ei tarvitse pukea niin paljoa kun ei vielä kannattele päätään.. ;)
Tuleeko mieleen muita hyviä (tai huonoja) puolia verrattuna syksyllä / talvella syntyneisiin? :)
 
malvu
Hande- Satutaan vaan samaan aikaan synnärille, mut sovittasko ettei kauheesti yli la:n ;)
kotirokki- Me asutaan jyväskylän maalaiskunnassa. Muutettiin tampereelta tänne pari vuotta sitten ja sillon kans olin kovasti seuraa vailla. Meijän esikoinen oli sillon 10kk ja oltiin päivät itekseen. Tosin onneksi ainakin täälä sai äkkiä kaveria ja seuraa kun vaan ite oli aktiivinen.
Ja nyt meillä on mukava äiti porukka jolla nähään joka viikko jonkun luona. Ja se on ihan pakkokin keksiä jotain aikuisseuraa jos haluu jaksaa, toimii ainakin mulla sillä haluun edelleen olla kotona tän kolmannenkin kanssa vaikka en siis ekan ja tokankaan välissä ollut töissä. eli nyt oon ollu yhteensä melkeen 4v kotona :whistle:
Bamse- Meijän tytöillä on ikäeroa kans 1v8kk ja tosi hyvin on menny ja nyt jo leikkivät yhdessä vaikka nuorempi vasta 1v6kk. Mut täytyy tunnustaa että muakin hiukka jännittää miten pärjään kun onkin kolme alta 4v, mut uskon et hyvin menee B)
Olikohan tässä kaikki, mukavaa iltaa tällä erää!
 
Malvu: juu sovitaan vaan :) mutta jos vanhat paikat pitää merkkinsä mä siellä yli aikasena oon...pojat meni roimasti yli ja neitikään ei ois tuollon syntymäpäivänään syntyny jos ei lääkäri ois niin päättäny..mutta toivotaan parasta ettei kauheita mee ylitte :)
mulla itellä ei oo oikeestaan olleskaan lapsiperhekavereita ja toivonki että tuolta jyväskylästä sellasia sitten löytyy kun sinne suunnalle muutellaan.Naapureihin on jo pikkasen päässy tutustuun tossa torppaa rekennellessa ja lapsia näyttää olevan paljon niillä kulmilla, mutta hiukka isompia lapsia näyttää suurin osa olevan...
 
kyssäriin :
Tampereella asustellaan.Näitten kahen nuorimmaisen ikäeroksi olis tulossa n.2v8kk.
Oon ollu hoitovapaalla pari vuotta ja tyttö ollu tarhassa tän viikon.Huomenna pompinkin työpaikalle klo:9.00 ja siittä se sit taas lähtee.Toi rahan puute ajaa takas töihin ja kaipuu aikuisten elämäänkin myös.Mut nyt kun sain tietää oottavani,niin en halua töihin,haluan,en halua,haluan.... Oon harkinnu kovasti et jospa alkaisin tekeen 30h viikossa ens vuoden alusta.1 vapaapäivä viikossa.Houkuttelis aikaslailla.

Mullon lapset syntyneet Syyskuussa ja Lokakuussa ja mietin yks päivä et mitähän mää vauvalle mahdan kesällä pukee päälle jne..

:D :D :D
Joo,täytys kait alkaa pakkaan työkassii valmiix ettei oo kaikki aamulla hukassa ja tuu äkki lähtöö.
Mukavaa alkavaa viikkoo kaikille!!!
 
Mulla ollu yks kesävauva...mutta eipä oo enää mitää muistikuvaa millasta vaatetta oon sillon pojalle laittanu :D tosta jo se yli 7v aikaa.... hyvä muisti, mutta todella lyhyt :D :D
mutta ehkä kaikki palautuu mieleen ku vauva sylissä...
 
Äsken soitin terveysasemalle, että haluaisin saada varmuuden siitä oonko todellakin raskaana, mutta sieltä vakuutettiin että kyllä testeihin voi luottaa, jos ne positiivista näyttää. Ei tarvi mennä tekemään sinne testiä, näin sanottiin. Jaa no ei kait sitä sitten tarvi, että luotetaan siihen että tää on "virallista" :) Minä ku oon semmonen että tarvisin aina "vielä kerran sen varmistuksen" että tän vois ottaa todesta! :heart:
 

Yhteistyössä