***Kesävauvat 2008***

Tervetuloa uusille! Kylläpä joukko kasvaa hyvään tahtiin! :heart:

On: Eka lääkärikäynti takana ja kyllähän se pienen pieni :heart: siellä sykki aivan oikeassa paikassa. Seuraava aika olis kolmen viikon päästä, lääkäri ja samalla se np-ultra. Keskustelevat kuulemma siihen mennessä, tarvitseeko mun alottaa mini-asa tai hepariinipistos hoidot. Toivottavasti ei, mut kaikki otetaan vastaan mitä tulee.
 
Noni, nyt tulee tyhmä kysymys: miten porvoon sairaala lyhennetään? En o vielä lisäny itteäni listaan, ku on tällanen pieni aukko sivistyksessä. ;)

Rupee tuntuman todelta tää raskaus, ku väsyttää niin vietävästi. Vasta eilenhän niitten menkkojen ois pitäny alkaa, et tosi alussa ollaan. Nyt on vaan sitte hirveesti mietittävää... En oikeen tiedä mitä tekisin koulun suhteen, ku motivaatiota ei oikeen enää ole. Mielluummin oon töissä, vaik mul aika pa... siis kakka duuni onki. Molempia en millään jaksa. Alustavasti mietin, et roikun aika-ajoin tunneilla ainaki joulukuuhun asti, et sasin viel loppuvuoden opintotuet, ja jäsin sitte pois. Toisaalata pelottaa, et jos meneeki kesken... Sain onneks varattua ultran yksityiselle viikolle 6+3, ni sitte ainaki tietää, et onko siellä masussa ketään. Joillan muulla täällä tais olla samana päivänä, 9.11, mut en taas vaa kuollakseni muista kuka se oli. Ollaan suunniteltu, et jos siellä pieni sydän sykkii, annetaan kummanki isälle isäinpäivänä sellaset "isovanhempien kirjat" ja mukaan kortti, jossa on mun (jo valmiiks :ashamed: ) keksimä runo tulevasta pikkusesta. Sitte on munki vanhemmilla aikaa laantua kiukuistaan ennen la:ta. Mut on se pitkä aika odotta siihen ultraan! Oon vaan niiiiin huolissani... :/
 
Rypäle: mulla oli ja on edelleenkin välillä noita menkkamaisia tunteita mahassa, mutta kuulemma on iha normaalia. en usko että huolissaan pitäs olla, mutta vältä rasitusta jos tuntuu että menee pahemmaks..

Hande ja kirppu 6+6
 
Rypäle:Mulla on ollu molempien raskauksien alussa "menkkakipua" se kuuluu asiaan :) niin ja tervetuloa!
Venla:Saanko kysyä mihin sä tarttisit ne hoidot?Mä jouduin viime raskaudessa pistää hepariinia vkolta 21 raskauden loppuun asti ja jatkamaan vielä 6 viikkoa synnytyksen jälkeen.Mulla on kohonnut veritulppariski ja tod.näk. alotan samat pistot taas puolen välin jälkeen.

Kaikille muillekin uusille tervetuloa!
 
Moi ja onnittelut kaikille uusille plussanneille! Aloitan heti viikonloppu hiljaisuuden jälkeen valituksen. Sori!! :ashamed: Mutta tosiaan olen tässä nyt neljä päivää ollut lukematta sivuja, kun en ole päässyt koneelle ja nyt sivut tuntuu taas tuskasen hitaalta ja noi jokaisen omat päivitykset listasta vie äärettömästi sivuja. Joten olisi ihanan mahtavaa jos joku pystyisi/jaksaisi päivittää listaa esim. muilla nettisivuilla. Ei millään pahalla, mut tuskasta lukea näitä jos ei joka päivä pääse katsomaan.

Itsellä olo on kuvottava. Oksennusta ei tule, mutta koko ajan ällöttää. Niin ja joku kyseli menkkakivuista, mulla rv 6+4 menossa ja välillä edelleen menkkamaisia kipuja. Alkoivat jo viikon ennen plussaamista. Toivon että normaalia.

Onneksi loma menossa, kamala väsymys vaivaa. Mietiskelen tässä menisikö yksityiselle ultraan vai ei....
 
rypäle minä se olin kenellä myös 9.11 ultra :wave: silloin viikkoja 6+6

Tänään säikähdin pahasti kun tulin esikon kanssa vaunulenkiltä. Nostin lenkin päätteeksi isot yhdistelmävaunut autonperään ja sen jälkeen maha kipeyty tosi paljon :eek: :( Todella pelkäsin että nytkö se menee kesken :'(

Ollut nyt pari tuntia makuullaan ja vihdoin kipu alkaa hellittää. Mieskin näytti olevan jo huolissan musta ja katsoikin kiltisti pojan perään et sain levättyä.

Mietin et nyt tosiaan vasta 4+3. eihän kaikki edes tiedä tässä vaiheessa olevansa raskaana ja vältellä rasittamista. Ehkä mä vähän ylireakoinkin ja vatsa kipeenty entisestään ;)

Kyllä tää alkuraskaus on vaan niin piinaavaa odotusta, et voi kun viikkoja olisi jo se 12 :/
 
Tervis!

Huiiii kun meitä kesävatsoja ilmaantuu tänne kuin sieniä sateella :D Tervetuloa kaikille uusille odottajille! On meitä jo komea porukka ja lisää tulee...
Oltiin tässä tytön kanssa reissussa Tampereella mun kaverin luona ja yötäkin oltiin. Oli siellä menoa ja meininkiä kun tällä kamullakin on 2 lasta, suurinpiirtein meidän tytön ikäisiä. Yö nukuttiin vähän heikonlaisesti, Aino valvoskeli yöllä reilut 2 tuntia, pyöri sängyssään ja huuteli "äiti, puuroo, äiti nukkuu..." :whistle: Nyt sitten väsy painaa kun kotiin pääsin. Pitää tänään mennä ajoissa pehkuihin eikä kukkua täällä plussalla puolilleöin :xmas:

Alavatsalla nippailee päivittäin mukavasti, kai siellä joku kasvaa ja vahvistuu =) Välillä tulee sellainen kuvotuksen aalto, mutta ei vielä totiseksi oksetukseksi ole yltynyt.

Nyt meen mutustelemaan isännän vääntämiä voileipiä. Illanjatkoja!
 
muakin väsyttää... mä nukahtelen tämän tästä, mulla on selkä aivan kauhean kipea, miksiköhän? tämän ja pahoinvoinnin vuoksi en saa nukuttua juuri lainkaan niin olen alkanu nukkuu parin tunnin tirsat joka päivä... :/
en tiedä onko se hyväksi tai onko siitä hyötyä... nukuttaa aina vaan... :|
 
täällä toi väsymys on iha hervotonta....tää vko joteki yrittää pärjätä tytön kanssa ku kaksin ollaan koko vko..lie miten käy vkonloppuna ku täällä mies ja pojatkin että kui väsyny sitte oon..sunnuntaiks kutsuttu sukulaisia lauma ja pitäs kokata ja leipoo :kieh:

tohon listahommaan....oisko se hyvä jos se lista laitettas ekalle sivulle seuraavan kerran ja joku joka ottas sen kontolleen ni päivittäs sitä sinne..ei tulis niin paljon noita listoja näille sivuille...

Ja nää pirskatin sivut taas takkuaa :kieh: :kieh:
 
Väsyttää |O ja on pahaolo :x mut muuten kaikki hyvin :D

Mä oon handen kans samoilla linjoilla tossa lista-asiassa.Etusivulla se olis kaikista selkein...

Pako pitää vielä katsoo ja sit pääsee nukkumaan :)
 
Mua kans väsyttää ja pahaolottaa :x :D Hullua, vaikka kuinka olis huono olo, silti vaan naurattaa, kun tietää syyn tarkkaan :)

Eilenkin menin nukkumaan jo 20.30 ja tänäaamuna herättiin seiskalta - tyttö olis kyllä tosin nukkunut pidempäänkin, mutta oli pakko nousta, että ehdittiin muskariin. Tänäiltana ajattelin olla reipas ja käydä saunassa, toivottavasti vaan tyttöäkin sitten aamulla nukuttaa ;) Päiväunet on _tietysti_ nukuttu tänäänkin ;)

Pitäisikö aloittaa uusi lista, takkuilee varmaan siksi, että sivuja on jo aika paljon? Kuka tahtoo ottaa hommakseen aloittaa uuden ketjun ja päivitellä sitten siihen noita tietoja?

Nyt koirien kanssa ulos ja sitten saunaan, jotain on näköjään pakko vielä syödäkin, alkaa taas etomaan. Mulla näyttäis nyt tämä pahaolo olevan vain ilta-aikaista, aamut ja päivät menee ok, mutta nyt alkaa olemaan heikko olo, vaikka hyvin olen taas päivän aikana syönytkin. Parempi tämä kuin samanlaista kuin esikoisen aikaan, silloin oksensin yötäpäivää 3kk ajan...
 
Taas tää teki sen et tuli vaan valkonen ruutu kun lähetin viestin :headwall:
Kuulumisia kirjoittelin ja siit kun ekas neuvolas kävin tänään.
Koetan huomenna paremmalla onnella.
Tää kone/sivut varmaan hylkii mua :'(
Nyt nukkuun......
 
Minä taidankin vielä toistaiseksi olla joukon "pirtein", eli vielä ei väsytä, välillä käväsee kuvottava olo mutta helpottaa heti syömällä. Viikkojakaan ei ole kuin mahtavat 3+ eli varmasti kerkee tulla kaikki krempat. Jotenkin tuntuu vaan epätodelliselta koko tämä odotus, mikäli vauva nyt masussa kasvaa.... Eli tiedoksi vaan muille jotka eivät tiedä, niin tämä vauva on saannut alkunsa mahdollisesti "katumuspilleristä" huolimatta. Kun "vahinko" kävi, niin olo oli sellainen, että vauva tulisi aivan väärään aikaan....nyt sitten omaa kehoa tutkiessa rinnat tulivat aroiksi ja tosiaan hentoa pahaa oloa ilmaantui. Tästä syystä tein raskaustestin ja uskokaan tai älkää TOIVOIN SYDÄMESTÄNI sen näyttävän plussaa....Melkoinen tämä ihmismieli. Olin jotenkin jo niin valmistautunut siihen että vauvan saisin vielä kerran syliini, että olisi tosiaan ollut kyllä kamala paikka jos 2 viivaa ei olisi tullut testiin. Nyt tässä ilon keskellä on tullut pelko...pelko, ettei masuasukkia olekkaan vaan huijausta koko raskaus siitä syystä´, että sen tabletin otin :'(
 
ja onnea uusille...mahtavaa että kesämasut vaan lisääntyy..

On:
taas heräsin just samaan aikaan 6.30...ihan siis varmaan sekunnilleen...blaah..Ja nyt mä oikeestaan heräsin siihen kun mulla oli ihan kauhean kuuma, hiki,koko kroppa oli lämmin...mikäköhän se oli, vieläkin vähän kuumottaa..hmm..=/
Joo-o, ruoka ei maistunu eilen vastaku illalla...pakotin itseeni yhdet leivät ennen töihin menoa, ja töissä söin yhden omenan ja yhden ison porkkanan, ne ei kyllä vieny nälkää pois..
Ärsyttää ku kaikki nesteet kertyy just vyötärön ympärille, mahani on ihan selvästi paisunu...mutta ei sillä oikealla tavalla..joillaki näkyy maha jo rv10...mä en oikein tiedä mihin suuntaan mun kohtu on, jos se on eteenpäin ni saattaa jopa näkyäkkin rv10...mutta kun en tiedä ni.
Nojoo, eilen oli ekaa kertaa pääkipeä, ja olin jo töissä, niin rakas äitini toi sitten mulla panadolia, otin yhden ja heti helpotti...
Eli aika hyvin nyt viel menny, vain ällötystä ettei oo ruoka maistunu, mutta ei onneks ole oksettanu...

Muuten nyt haluan kysyä, Miten teidän seksihalut?????, onko on tai off....mulla ollu ihan kokonaan off sen jälkeen ku plussasin, kun vatsa on sekaisin ja muutenki ällöttää...kai se sit takasin tulee pian... :kieh:

Pikkuselle tarrasukkia sinne ja toivon niin sydämen pohjasta että pikkuinen pysyy matkassa<3
Minä ja pikku santtu rv5+5 :heart:
 
Paljon onnea uusille plussanneille :flower: !

Ei vaan millään jaksaisi nousta aamuisin, aivan kuin olisi liimattuna sänkyyn :p , mutta pakko mikä pakko :kieh:

Menkkamaiset juilinnat kerkesivät olla vähän aikaa jo poissa, mutta nyt tuntuu taas. Tissit eivät tunnu olevan enää kovin kipeät, hmm..

Sydänkäpynen: Seksihaluihin vastaan että totaalinen off. Luulen sen johtuvan omasta pelosta keskenmenoon.

Voi kun kaikki sujuisi nyt vaan hyvin ja kesällä saisin olla vauvalomalla


=)

Dalia 6+5
 

Yhteistyössä