***Kesävauvat 2008***

Sydänkäpynen:Joo toi lista on hyvä!Kohtahan on jo marraskuu,niin voidaan aloittaa uus ketju.Ja noihin seksihaluihin,niin tällä hetkellä totaalisen off,johtuen ihan väsymyksestä ja pahoinvoinnista :kieh:

Bamse 7+1
 
Moikka kaikille uusille ja tervetuloa sekä myös vanhoille tutuille :flower:

Olen taas vain taustaillut mutta huomasin että minua ei ollenkaan ole tuossa listassa niin sydänkäpyselle tässä miun tietojani:

Eli sairaala ois tays ja laskettuaika 11.6. ja neljäs tulossa :heart:
Kiitokset jos jaksat sinne ne toimittaa =)

Täällä joku oli kanssa saamassa neljättä samaan aikaan,vai muistankos väärin..ja jollakulla tais olla sama sairaalakin =)

Tänään on 7+0 ihanaa kun aika hurahtaa eteenpäin että viikkoja kertyy tarpeeksi..toisaalta ei malta ootella sinne ultraan joka on vasta 10 vkon jälkeen joskus sitten...mutta no,täytyy se malttaa mieli ja oottaa ja toivoa että kaikki sujuu hyvin :heart:

Väsyttää tosi paljon,jääkaapin haju on kammottava,samoin roskiksen ja vessan.....eli aamuisin oksennan ja iltaisin pidättelen oksennusta....nälättää mut ei tiä mitä söis kun kaikki tuntuu pahalta..kyllä se tästä!Viime raskaudessa mun oksentelut loppuivat 18 viikoilla joten eihän tässä ole enään kuin 11 viikkoa kärsimistä,heh...

Kunpa sais jouluherkut syötyä =) Ei vaan tärkeintä on vauvan terveys ja kehitys....

Ottaako kukaan muuten tuota omega 3 lisää?Onko neuvolasta määrätty?kalanmaksaöljyä tms..?

Ainiin..noudatatteko kaikki terveellistä ruokavaliota?
Niin ja niin monta kasvista ja hedelmää päivässä vain ruisleipää ja kalaa niin paljon jne....Minäpä yritän kovasti joka päivä jonkun hedelmän ja vihanneksen syödä,mutta en tiä saanko riittämiin niitä ja vaalea leipä menee helpommin suuhun kuin tumma...olenkohan ihan itsekuria vailla...niin ja maitotuotteita kun pitäis tooosi paljon saada alas..parannettavaa mulla kyllä on..

:flower: =) :heart:
 
Minttu80, tietosi ovat sielä... =)

Ja nyt tästä lähtien niin päivitän tuon listan vain kerran päiväs...eli jos viel tulee uusia niin huomisen listaan laitan ne... :D

Perunat on nyt kieuhumas ja pian sais ottaa päikkärit =) ...meen klo13 jälkeen hoitamaan työkaverin tyttöä(7kk), koska tämä työkaveri oli vähää aikaa sit sairaalas, kun yks kysta leikattiin hänen munasarjajohtimesta pois. Niin hän ei saa nostaa mitään neljään viikkoon, joten halusin auttaa =) kun hänen miehensä on töissä klo14-21...tulee varmasti hauskaa ja opin ehkä samalla jotain..hyvää päivän jatkoa :wave:
 
Hohoi, kaikki kanssaodottajat ja -fiilistelijät! Vihdoinkin täällä. Rekisteröidyin jo viime viikolla, mut en sit heti uskaltanu laittaa viestiä, en edes 3 positiivisen testin jälkeen, heh. Ettei tuu pahaa karmaa :kieh: Välillä hirmuisen onnellinen virne naamalla ja sitten taas vuorostaan kauhistuttava pelko, et raskaus menee kesken... Mitä enemmän asiaa ajattelen, sitä enemmän pelkään sen vaikuttavan negatiivisesti - mahastressaaja kun olen, kääk. Onko muita samanlaisia ressaajia?

Riemukkaampiin aiheisiin...
Tänään 5+0 täynnä, auuuu! :D
LA on 27.6. (omien laskujen mukaan) ja lapsi on ensimmäinen :heart: (rakkaan koiravauvamme lisäksi). Synnärinä on TAYS, joten siellä ehkä masuillaan yhdessä Naapsku, Äippä0806, Lutuliini ja Mouse!

Lisäätkö mut Sydänkäpynen listaan? Kiitos.
 
Unohdin Minttu80:n TAYS-mammojen listasta, sori!

Ei olla kerrottu tulokkaasta vielä kellekään, joten tällä hetkellä en voi hihkuilla muuta kun miehelle - ja nyt TEILLE =) En uskaltanu laittaa ees vielä mitään tietoja itsestäni tänne, jottei kukaan tuttu bongaa mua... Yritetään pihistää tietoa sukulaisilta ja ystäviltä 1. neuvolaan asti. Vaikiaa on!

Onnea onnea kaikille tuleville äideille ja isille, on niiiin mahtavaa olla täällä teidän kanssa!!! Hihkuillaan!

PS. Parempaa oloa kaikille :D Siis mikä ihmeen AAMUpahoinvointi? Nimim. Ellottaa 24/7
 
Nyt on sitten eka neuvola takana päin :) eniten tuolla pelkäsin sitä kuinka paljon hemoglobiini oli mutta sainkin yllättyä ilosesti kun oli jopa 134 :) hyvä alottaa korkeelta koska se laskee varmasti raskauden edetessä... Seuraavaksi pitäskin tilata ultra vkolle 10-12, saa nähä millon sen sitte saan...

Nii ja taas kerran laskettuaika muuttu, nyt mennään etiäpäin sillä mitä neuvolan kone sano eli
Sydänkäpynen jos viittit vaihtaa mun la:ksi 9.6 :)

Hande ja kirppu 7+2 :heart:
 
Helmimammaksi: joo ei täälläkään tiedetä aamupahoinvoinnista....se kestää koko päivän ja yölläkin tulee herättyä kuvottavaan oloon...moni sanoo että pitää muistaa syödä mutta ei mulla ainakaa auta kun samantien tuo olo tulee jo takasin. ei kivaa mutta ei kaa tää kovin pitkään kestä...
 
täällä hyvä olo jatkuu =) pahoinvointi on siirtynyt takaalalle. Toivottavasti.

Tässä just pähkäilen, kun entisessä työpaikassa olis vakipaikka auki, siis vanhuspuolella. Mulla on vakipaikka nyt koulunkäyntiavustajana, mut sydäntä lähinnä on vanhustyö. Mun niin tekis mieli hakea tuota paikkaa, mut tää raskaus ja kolmivuorotyö??? Ei vaan voi mitään, et tykkäsin todella olla tuolla ed. paikassa töissä. Saan oikein vatsan väänteitä kun miettii tätä asiaa, laittaako hakemus vai ei? pitäiskö heti kättelyssä kertoa, että on raskaana? Mut sitähän ei vissiin tarvi kertoo kun 2kk ennen synnytystä?
 
Oho, aika hankala tilanne Venla... Mä hakisin kyllä. Ja totta, rakaudesta ei tarvii kertoo työhaastattelussa, eikä kannatakaan. Jos ei saakaan paikkaa, jää vaan vaivaamaan, et tuliko syrjityks raskauden takia. Vanhukset on kylla ihania ja jos tommonen paikka ois tarjolla, hakisin heti. Mun mielestä vuorotyö on paljon mukavampaa, ku sellanen 8-16. Kyllähän se varmaan rankkaa tulis olemaan, mut luultavasti sen arvosta. Kerro ihmeesä sitte, miten päätit tehä! Tsemiä!
 
Tervepä terve...

Täällä on tooooodella väsynyt akka |O Viime yö meni taas valvoskeluksi kun tyttö heräili vähän väliä ja valvoskeli yli pari tuntia keskellä yötä. Taitaa olla kipeenä, jos vanhat merkit paikkansa pitää. Korvatulehdus prkl iski varmaan jälleen ja eikun lääkäriin kunhan tyty herää päikkäreiltä...
Pitäis itsekin koittaa vähän saada unen päästä kiinni tässä. Meen tuonne lapsosein kylkeen nukkumaan... Mutta tämmönen tilanneraportti tänään :xmas:

6+1 kasassa, whoaaaa :D

Niin, noista seksihaluista kyseli Sydänkäpynen... Ei hotsita täälläkään. Läheisyyttä ja hellyyttä kaipaan kyllä paljon mutta vaakamambo ei oikeastaan kiinnosta :/ Sama juttu oli esikoista odottaessa, alkuraskaudessa ei seksi voinut vähempää kiinnostaa, mutta tilanne muuttui radikaalisti keskiraskaudessa :p Että jospa ne halut sieltä palais pikkuhiljaa, se on käsittääkseni ihan tyypillistä ettei alkuraskaudessa seksi kiinnosta.
 
Helmimammaksi,tervetuloa :hug:

Täälläkään ei kukaan tiedä enkä kerro ennen kuin mahaa ei pysty peittämään :) Täällä hyvä olo on,mutta hajut välillä inhottaa ja tissit hiukan arat!! Niin kyllä ukko tietää :)

Helmimamma pistin sulle yv:tä!!!!
 
Myöskään me ei olla vielä kerrottu kenellekkään, ei edes tuleville sisaruksille...he kun eivät osaa salaisuutta pitää kuitenkaan. Kun vain sanookin, että "älkää kertoko kellekkään", ni jo tuntuu siltä että ensimmäiselle se jo kerrotaan :LOL: Me odotetaan nyt tämä ns. varoaika ensin ja katsotaan pysyykö tämä vaavi matkassa.
 
Täällä uusi kesävaavista haaveileva. Meillä kävi tärppi nopeasti eli heti pillereiden lopettamisen jälkeen. Viime viikolla plussasin 18.10 ja nyt on tarkistettu tulos jo kolmella testillä. =) Pakko kai alkaa uskoa. Siis esikoisesta on kysymys. Minä 27/ mies 26. La olis 25.6.

Molemmat ollaan kerrottu yhdelle ystävälle. Tuntuu kauheelta salata vanhemmilta, kun ollaan niin läheisiä, mutta haluan varmistaa asian ensin ja vasta ekan ultran jälkeen kerrotaan.
 
Helmimammaksi ja juuliai, tervetuloa! Ja juuliai, meillä on sama la :heart: Missä asut/aiot synnyttää?

Kiitos sydänkäpyselle listasta :hug:

On:
Olo hyvä muuten, paitsi väsyttää ja turvottaa. Makeaa tekee mieli niin vietävästi, muttei se auta turvotukseen eikä norsumaiseen oloon :p
Onneksi on jo keskiviikko ja viikkoja tänään kasassa 5+0 :D Tarrasukkia mahaveikolle :heart:
 
Heips vaan kaikille! =)
Täällä myös uusi kesävauvan odottelija!! laskettu aika olisi laskurin mukaan 25.6 ja rv koossa 5 kipaletta, luultavasti ja esikoinen on kyseessä.Olen tehnyt hurjan monet testit ja kävin terveyskeskuksessakin tekemässä testin, kun en vaan meinannut uskoa tätä todeksi =) Varsinkin kun ei oikein mitään oireita ole, paitsi vatsaa nippailee välillä aika kovastikin ja tisut hellänä.Noh, ekassa ultrassa sitten viimeistään uskon..On tää niin uskomatonta, et voi pojat :whistle:
Synnyttämään menen KOKSiin.
Tää ketju on mahtava juttu, tuun seikkailemaan täällä todella paljon, helpottaa kun saa tänne purkaa tätä innostusta! B)
 
Mun tiedot puuttui kans listalta. Eli laskettu aika 29.6. synnytyspaikka Kys ja viides on tulossa. Jos kehtaisit lisätä kun seuraavan kerran päivität.

Seksihalut on täälläkin nollassa, väsymys jatkuu ja olen koko ajan hiukan viluissani. Kahvinjuonti tekee tiukkaa, joten siitä varmaan ensimmäiset arvaa raskauteni. Emme ole vielä kertoneet kenellekkään ja ajattelimme odottaa vielä vähän aikaa.

Rv nyt 4+3 ja yritin saada neuvola aikaa, ensin oli kaikki numerot varattuja ja sit meni kaikissa vastaajat päälle jopa neuvolan kansliassa.
Ei auta kuin yrittää huomenna uudestaan, en haluaisi ajan venyvän kovin kauas niin sais varmuuden että kaikki on ok, täällä on tunnetusti aika vaikea saada aikoja. Mieheni on lisäksi lähdössä työmatkalle joulukuun alussa ja hän haluaisi tulla mukaan ainakin eka neuvolaan,tosin oli viimeksi mukana kahta kertaa vaille kaikissa.
=)

Tarrasukkia toivottelen kaikille pienille maha-asukeille :heart:
 
Onnea Jade 77 ja juuliai ja tervetuloa joukkoon pyöristyvään :flower:

Ja te kaks + tiksa, mullakin ois oikeesti kalenterin mukaan 25.6. la, mutta kun pillereitten jälkeen menkkarytmi sekoittui jonnin verran, niin lisäsin siihen (ennen pillereitä olleeseen) normaaliin 28-kiertoon pari päivää... Muuttuu varmaan vielä neuvolakäynnillä...

...jonka varasin tänään! :) Eka neuvola on rv 7+6 ja ihana täti varottikin puhelimessa, et sydänääniä ei vielä sillon kuulu (etten pelästy) eikä niitä vissiin kuunnellakaan? Kertokaas te kokeneemmat, mitä siel ekal kerral sit oikein tehdään, paitsi keskustellaan ruokavaliost ja noin? Kiitän!
 
Ekalla neuvolakäynnillä, mitataan hemppa, paino,verenpaine, katotaan pissa. Muuta nyt en muista...Mutta jutellaan suvun sairauksista ja saa kaikkea luettavaa mukaan. Täälä ainakin tykkäävät kun tuleva isukki, tai jo isukki tulee mukaan.
 
täällä nuo samat mitkä äippä 2006 ja tosiaan kaikesta tuolla jutellaan ja sitte lopussa vielä terveydenhoitaja kysy että onks mulla itellä kysymyksiä mitä on tullu mieleen. Täällä myös tykätään jos tuleva isä pääsisi matkaan, mulla itellä ei ollut mukana ku mies lähti just sopivasti tänää parin päivän työreissuun. no jos ainaki ultraan pääsisi :)
 
Voi hel.vetti noita miehiä! Ois mukava, jos sitäki sen tuleva lapsi edes vähän kiinnostais! Tai ees minä ja mun olo... Ketuttaa. Oon yrittäny sanoo sille, et mun mahaan sattuu, varsinki rasittuessa, mut ei mee jakeluun. Valittaa vaa ku en o imuroinu (mitä teen päivät pitkät töissäki ja mikä just aina laukasee sen alamahakivun) ja et kuinka sotkusta meillä on.
Nyt sitte kyselin, et kai se tulee sinne varhaisultraan, vaik sil silloin ois koulupäivä (kuuluu sen työhön, mut ei o mikää kovin tähdellinen). Sano vaa, et ei voi mitään. Mä tietysti luulin, et se tarkottii, et ei voi mitään, et koulu jää, mut se selvenski et olin väärässä. Se tarkotti, et ei voi mitään, et jää ultra näkemättä. Mä oon kyllä tehny selväks, kunka paljon mua pelottaa, et kaikki ei ookkaa kunnossa ja kuinka tärkee se ultra mulle on, mut ei sitä näköjään vaan kiinnosta. Kommentit oli "Onhan niitä ultria myöhemminki", "ei mua nyt mikää sammakonkudun näkönen toukka niin kiinnosta, eihän siinä varmaan mitään edes näy" ja paras "tuun sitte, ku se on jo vauva"! Voi hitto.. Ku otin itteeni, mies päätti vielä vähän parantaa tilanetta sanomalla "mä en jaksa tota sun mökötystä, lopeta". Muutaman kyyneleen ku valutin, se lupas et "katotaa jos pääsisin". Mikä ritari! HAH!
 
Täällä uusi tulokas ilmoittautuu joukkoonne mukaan, eli nyt päätin rohkaistua ja ilmoittautua mukaan. =) Kyseessä siis ensimmäinen odotus ja HUS, ja laskettu aika osuu tuonne ihan kesäkuun loppuun, suunnilleen 27.6.08.

Ja ei tätä nyt millään meinaa itsekään uskoa, vaikka testejä on tehty kasapäin ja tänään sain vielä verikokeen tulokset. Silti vaan tuntuu ihan uskomattomalta, että vihdoinkin tuli plussa ja sitten jännittää koko ajan, että onhan siellä kaikki hyvin ja niin kuin pitää olla.

No, ei auta kuin vaan malttaa odottaa ultraa, joka siis on vasta isänpäivän jälkeen...

Mutta tosi kivaa päästä tänne mukaan fiilistelemään ja vaihtamaan kuulumisia!! :p

Kurreliini
 

Yhteistyössä