***Kesävauvat 2008***

neuvolassa äsken olin ja ekan ultra tiedossa 19.11.. hyvä synttärilahja sitten samalla kun synttärit on tossa 12.11 :D kun kaikki vaan olis hienosti siellä. *huokaus*. tosiaan neuvolan laskureiden mukaan LA meni aijemmaksi 2.päivää mutta se näkee sitten ultrassa. saadaan sitten jouluna näyttää ultrakuvia sukulaisille (..säästyy lahjojen ostosta :LOL: ) :D

marleena83 ja vinski 8+2
 
Toista kun odottaa niin masu alkaa näkymään aikasemmin :)

Me kerromme varmaan ekan ultran jälkeen tai isänpäivänä. Kuitenkin haluan eka käydä sielä ultrassa, että näkee pikkuisen ja saa kuvia. Isänpäiväkortin väliin ultrakuva :D Ei oo enää montaa yötä ultraan...jännittää jo :heart:

Huomenna tosiaan juhlitaan miehen synttäreitä. Tänään illalla siivota ja teen voileipäkakun. Anoppi tekee lakkatäytekakun.

Äippä Ja Nasu 5+3
 
Viikonloppu ja sukulointi edessä. Vähänkö jännittää, ettei paljastuta! Pelkään, että äiti näkee odotuksen mun naamasta :p Tai jotain...

rypäle: tiedän sun äidintyyppisiä ihmisiä ja uskon, et on vaikee päättää kertoako, vaiko ei... Kuten sanoit, aikaisin kertominen voi joko auttaa vanhempiasi sopeutumaan tai sitten se voi antaa enemmän aikaa painaa ajatusta ja koko raskautta alas... Tietysti tunnet vanhempasi hyvin ja osaat arvioida itse parhaiten heidän suhtautumistaan. Mutta suosittelen, että kerrot heille vasta siinä vaiheessa, kun ajatus kertomisesta tuntuu ITSESTÄSI hyvältä. Pakko ei ole.

Ja tärkeintähän on, et raskaus tuntuu susta itsestä hyvältä - ei muiden mielestä :heart:

Marleena83: pistin sulle yv:tä!
 
Moikka vaan pitkästä aikaa! Miten ihmeessä tuo aika aina menee niin vauhdilla, ettei meinaa ehtiä kirjoittelemaan. Taustalla olen kyllä ahkerasti käynyt lukemassa juttuja. Eilis iltana sitten oikein otin aikaa ja kirjoittelin pitkät tarinat, ja tietysti kone meni jumiin ja teksti hävisi johonkin teille tietämättömille...

No alkuraskauden ultrassa on käyty ja siellä sykki kuin sykkikin pieni 8 viikkoinen sydän :heart: . Nyt sitten maanantaina neuvolaan ja 11+ viikolla varsinaiseen ensimmäiseen ultraan keskussairaalalle. Tämä taitaa sitten kuitenkin olla totta, eikä pelkkää kuvitelmaa! Lievää huonovointisuutta on ollut ilmassa, mutta ei mitään muita pahempia ongelmia.

Onnea uusille plussanneille!
 
Niinkun mä täällä olen hehkuttanut oireettomuuttani niin enkös äsken YÖKsänny...:) palautti tosellisuuteen - kyllä mä hitto vie oon oikeesti raskaana. Pelottaa tää homma tosi paljon... mut ehkä se eka neuvolakäynti poistaa joitain pelkotiloja! :eek:

Olis iltavuoro tiedossa - mä oon ollu ihan muissa maailmoissa siitä asti kun selvis tää juttu ja en pysty keskittymään mihinkään....
VOE MAHOTON! :LOL:
 
Sain just pojan päikkäreille. Eilen illasta lähtien hän on oksentanut kaiken, paitsi äsken söi vähän eikä ole huonovointinen enää. Miehellä on kauan sitten sovittu viikonloppureissu ja olen oksennustautisen lapsen kanssa kahdestaan koko viikonlopun ja koirakin pitäisi hoitaa tässä sivussa.

Olo tosin helpottaa jo nyt, kun saa purkaa tuntojaan. Nyt pitää pistää uusi koneellinen pyykkiä pesuun, syödä ja levätä itsekin.

Toivottavasti muilla on parempi perjantai menossa :flower:
 
Tiksa: toivottavasti siellä ei enää oksennettas ja pääsisitte viettää pojan kanssa kivan vkonlopuna.
Ite muistan ku nuo kolme oli kaikki samaan aikaan oksutaudissa, pienin oli ½v ja lasten isä just ylitöissä vkonlopun.
oli pakko tehä siskonpeti olkkarin lattialle missä kaikki kolme makas vierekkäin ja kaikki tarvittava siinä... Isoimmallekin oli pakko laittaa vaippa ku ripuloivatkin kaikki :( lopulta toi tauti sitte meni keskimmäisellä niin pahaks että joutu tiputukseen ja sairaalassa todettiin että onkin rotavirus. Onneks mummo otti sitte kaksi muuta hoitoonsa... mutta hengissä selvittiin ja tuon jälkeen meillä ei oo kunnon mahatautia nähty. Tarvii varmaan koputtaa puuta...

Oma napa: viime yö tuli valvottua ku ei millään tullu uni..nyt aamulla ei oo iha kauhee olo ollu mutta väsy alkaa tässä iskeen... ja samaten se yöks olokin. ehkä tää tästä...
 
Uusi odottaja ilmoittautuu joukkoon :wave:

Eilen ihan hupina rupesin testaamaan kun oli jo 37 pvä kierron pituus,minulle kyllä vaihdellut tosi paljon tuo kierto ja jotenkin en osannut edes odottaa että raskaana olisin kun vasta toinen kierto oli yritystä menossa mutta niin siinä vaan kävi että plussa tuli :heart:

Oireita on kyllä jotain ollut mutta olen ajatellut että niitä vaan alitajunnassani kehittelen :whistle: niinkuin aikaisemmin...Eli rintoja aristaa ja yöllä pitää hypätä vessassa käymään.Iltaisin on myös paleltanut nyt viikon ajan,sitä en aikaisemmista raskauksista muista olleeen.Muuten kyllä hyvä olo ja kauhulla odottelen milloin alkaa :x Ei tätä raskautta kyllä oikein usko todeksi kun ei ole oireita...

Eli LA olisi 26.6.2008 :heart: ja ennestään kotoa löytyy -03 syntynyt poika ja -06 syntynyt tyttö :heart: :heart: ja aviomies ja kissa ja synnytyspaikkana PKKS.

 
Päivää kaikille!!! Pojan laitoin juuri nukkumaan,meni vähän myöhäiseksi kun poika päätti herätä vasta 10.15 =) en tiedä miksi... Mutta nyt se on unilla ja rauha maassa =)

Täällä ei oksetusta,vähän rinnat arat ja masu turvonnut :LOL:

Hauskaa v-loppua kaikille!!!
 
taustalla oon ollut.. mut ei oo tullut kirjoitettua..
tänään on tullut muutaman tunnin ajan verta ja soitin terveysasemalle et mitäs nyt.raskausviikkoja 6+1. sanoivat vaan et oottele loppuuko vuoto ja jos loppuu niin kuukauden päästä tehdä uusi testi oisko raskaus jatkunut.on kuulemma niin pieni vielä ettei ultrata onko menny kesken vai ei.pitkä kuukausi tulee ootella et miten tässä käy.täytyy maanantaina soittaa vielä neuvolaan ja kysyä sieltä.miksiköhän ne ei voi ultrata aiemmin?!
 
http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby


Täällä siis alkaa rv6 :D ....meen illalla rakkaan äitini kanssa teatteriin katsomaan musikaalia Janice...on kuulemma hyvä...Ja sen jälkeen fransmanniin syömään, jossa rakas mieheni liittyy seuraamme :heart: .... :wave:
 
sydänkäpynen lisäätkö mut listaan, ku oon edellisestä tippunu pois. eli toinen tulossa, edellinen 08/06. la 17.6 ja synnyttämään meen OYS:iin.
Täällä öllötys valloillaan. koko päivän on ollu pahaolo. hirvee väsymys myös on iskeny.
 
Näin päivällä:
Viikonloppu ja sukulointi edessä. Vähänkö jännittää, ettei paljastuta! Pelkään, että äiti näkee odotuksen mun naamasta :p Tai jotain...

Näin nyt:
Olin äidin kanssa kaksin ja ekakskin se naureskeli mun huippua hajuaistia (aika herkkä kylläkin pienestä asti), sitte se rupes kauhisteleen, millasta unta oli nähnyt. Meillä oli VAUVA ja sitte meiän koira hyökkäs sen kimppuun sänkyyn, uuu... Oli mun ilme varmaan näkemisen arvoinen :eek:

Illallisella sain kieltäydyttyä ruokaviinistä ihan muiden huomaamatta, mut sen jälkeen äiti näytti ostamiaan ihania lastenvaatteita: "Sitten kun teil on joskus lapsia, niin tälläsiä mä sitten ostelen... Ja ompelen! Sit kun mä oon eläkkeellä (jää 2008 lopulla), niin on aikaa..." Katto mua vähän ja lisäs: "Vai tarviiko ruveta ompeleen jo ennen eläkkeelle jäämistä?!" Tässä vaiheessa olisin TODELLAKIN itsekin halunnut nähdä ilmeeni :LOL:

Apua, saas nähdä, miten miehen vanhemmista selvitään vielä tänä viikonloppuna ja omista taas ens viikolla, kun pitäis mennä teatteriin ja ravintolaan. Huoh. Ehkä mä oon sitte "kuskina" B)

Vointeja!
 
Mulla myös tänään edessä vaikea päivä tuon paljastumisen suhteen :whistle:
Jospa siitä selviäis paljastumatta.Mulla "onneksi" hirveä flunssa päällä niin taidan vedota siihen ;)

Helmi mammaksi Oma äitinikin arvasi kummankin odotuksen ennen kuin mitään olin sanonut,ei vaan paljastanut sitä mulle vaan oli pohtinut ääneen siskojeni kanssa :whistle: Mut jos asiaa ei halua vielä paljastaa nii kiistät vaan kovasti B) Kyllähän ne mummot kerkiää vielä sen asian kuulla...

Omassa olossa ei muutoksia paitsi tuo hirveä flunssa :snotty:

Neuvolakin varattu,vasta marraskuun 21 päivä :eek: mitenkähän sitä jaksaa odottaa jos oireita ei ala tulla niin tuntuu ettei raskaana olisikaan :whistle:

Hirsimäkin Hulda Postia takas,vaikka sulta ei mitään mulle ollut tullutkaan :whistle: mutta luultavasti oikealle ihmiselle kirjotin ;)
 
Noniin. Mä oon siis pari päivää tiennyt olevani raskaana, ensimmäinen neuvola on vasta 6.11. Eli onko nyt jotain neuvoja, et mitä mun pitää tehdä, mitä mä en saa tehdä jne. Voinkos mä edelleenkin pyöräillä töihin, saanko mä nostella tavaroita vai onks nää kaikki vaan urbaania legendaa? Ja miten tän pahan olon saa pois? ARGH.

Kun tää raskaus tuli ihan tosiaan yllärinä. En oo oikeen valmistautunut.
Jos jotain hyviä vinkkejä on niin kertokaa ihmeessä! :eek:
 
Mahtavaa sydänkäpynen! :heart: Aivan mahtavaa, kiitos kun jaksat listoittaa ja helpottaa meidän elämää kun listat ei tuki ja hidasta keskustelun lukemista!

Eli minä puutun vielä listasta, jos jaksaisit listata. Kiitos! Esikoista odotellaan, laskettu aika täsmenty 17.6. alkuraskauden ultrassa. Mennään siis 6+4 tällä hetkellä ja sydän näkyi pamppailevan. Ihanaa! Tuleva synnytyssairaala olis K-Sks
 
ikionnellinen
Heippa kesämasujen joukko!

Liityn seuraanne pienen sivusta seuraamisen jälkeen.
Eli esikoinen tulossa, LA 14.6.08, nyt siis viikkoja 7+3 kuukautisista laskien. Tuleva synnäri TYKS. Mitäs muuta... karmea pahoinvointi alkoi viikko sitten, ei oksenteluja, toistaiseksi. Väsymystä 24/7...

Jaksaisitko sydänkäpynen liittää minut myös listoille, KIITOS :heart:
 
Kaa
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
Voinkos mä edelleenkin pyöräillä töihin, saanko mä nostella tavaroita vai onks nää kaikki vaan urbaania legendaa? Ja miten tän pahan olon saa pois? ARGH.
Itse ainakin elän ihan normaalisti tämän alkuraskauden, poislukien sen alkoholin (en ole käyttänyt tippaakaan elokuun äjlkeen). Lääkkeitäkään en normaalisti käytä kuin todella harvoin. Nyt en oikeastaan lainkaan. Liikun samaan tapaan kuin ennenkin, nostelen tavaroita (juuri siivottiin hiki hatussa neljä tuntia!) sun muuta. Tuota pahoinvointia voi vähentää/ehkäistä syömällä pieniä aterioita tasaisin väliajoin. Ja heti aamulla mehua ja pientä aamupalaa. Itse syön nykyään aina noin neljän tunnin välein ja pahoinvointi pysyy aisoissa. Kyllä huomaa jos ei ole syönyt...

Tervetuloa porukkaan!

 
Onnittelut uusille plussaneille ja tervetuloa joukkoon.

Tänään on ollut muuten hyvä olo, mutta hiukan nippailee silloin tällöin.
Maha on todella turvoksissa, mies jo komentoikin että mulla on jo ihana vauvamasu, apua nyt jo... saa nähdä millainen se on sit loppuajasta!

Fenix+ toukka 4+6

 

Yhteistyössä