***Kesävauvat 2008***

http://www.geocities.com/kesavauvat08/baby


Oli kyllä niiin niiiin hyvä Janice teatteri näytelmä....oi oi, jos teillä mahdollisuus käydä katsomas se niin menkää...
Kun näytelmä loppui mä alkasin itkeen...ihan täysillä... :ashamed: , taitaa mielealat vaihdella...hih :D
Ja oikaisu mun rv:hin, siis rv7 alkamas...eli tänään rv6+1...
 
huijakkaa..täällä touhuttu niin että en oo aikoihin touhunnukkaan...tossa naanleipä taikinan väänsin, kakkupohja uunissa....siivottu on oikeen kunnolla. Vielä ku tuon vessan jaksas jynssätä :D Huomenna sitte vieraat saakin tulla ja sitte on nekin kemut ohitte :)
Kökkö olo ollu taas tän päivän, niska jumissa ja selkäkin vihotellu... paha olokin on nostanu päätään mutta ei oo sitä kerenny pahemmin mietiskeleen.... :)
Aika menee vauhilla, itellä alkaa maanantaina jo yheksäs vko alkaa :)
 
Hitto, ku mä en pääse tästä tunteesta eroon... On tosi vahva fiilis, et jotain ois pielessä tuol masussa... Hirveetä tää epätietosuus! Eilen illalla oli ihan lamaattuvan kipee maha. Tuli, ku olin monta tuntia istunu sohvalla ja nousin ylös, ihan rauhassa kyllä. Olin jo ihan varma, et se siitä, mut ei mitään ainakaan vuotanu. Silti aina välillä sattuu ihan vietävästi mahaan ja vällilä vähän vähemmän kipeesti... Ei voi olla ihan normaalia? :(
 
Kaa
Rypäle, minulla oli samanlaisia kipuja samoilla viikoilla kun sinä olet nyt. Viilti ja vihloi. Etenkin pitkään paikallaan ollessa ja heti sen jälkeen. Keskustelin sitten kätilö-ystäväni kanssa ja hän kertoi sen olevan ihan normaalia. No niinhän se oli, enää vihloo vain silloin tällöin. Kasvukipuja. Mutta toki voit käydä tarkistuttamassa asian yksityisellä, jos tunnet olosi epävarmaksi.

Ja mitä tuohon "kaikki ei ole kunnossa"-tunteeseen tulee, itselläni on sama olo aina silloin tällöin. Alkuun se oli ihan sen kipuilun takia, nyt oirettomuuden. :D Otappa tästä nyt selvää... (Sen takia oli pakko mitata HCG-pitoisuus verestä viime viikolla, ja ihan oli viikkojen mukainen) On tää alkuraskaus vaikeeta, ja helpottaako se sitten mitenkään jatkossakaan? B)


 
Mulla on myös nyt laantunut ne alkupäivien nippailut, iski melkein paniikki kun ne harveni! :/ Aluksi kauhea epätietoisuus niistä nippailuista ja sit kun ne nippailut tulee harvemmin niin panikoidaan sitten siitä!Voi mahoton tätä alkuraskauden huumaavaa panikoimista.... :whistle:
Mä kävin kans otattamassa HCG-pitoisuuden verestä, kun niin stressasin "ollakko vai eikö olla"raskaana, ja vahvasti ollaan pieniin päin. :heart: Ekan ultra-ajan mun lääkärille sain 5.11...sinne saakka pitäisi nyt seuraavaksi jännittää. Pitäisi vaan osata ottaa rennosti, koska miettimällä ja stressaamalla en saa mitään aikaa,noh..paitsi ehkä harmaita hiuksia. :| Mutta kun en vaan pysty, väkisinkin sitä miettii ja kuuntelee mitä omassa kropassa tapahtuu,pienikin vihlasu masussa niin mä olen jo pinkomassa vessaan tippa linssissä, että nyt se tulee pois sieltä. Hullua ja pelottavaa...mutta minkäs teet kun niin kovasti toivoo,että pikkunen sielä pysyisi. Pitäisi vaan antaa mennä omalla painollaan eteenpäin ja lopettaa murehtiminen, jos asukin on tarkotus masussa pysyä niin kyllähän se sielä sitten myös pysyy. =) Mun tavotteena on nyt ruveta ajattelemaan positiivisemmin..joten pitäkäähän likat mulle peukkuja!! B)
 
Joo täytyy ajatella positiivisesti, kaikki negatiivisetkin tunteet ja tuntemukset varmasti kääntyvät hyviksi vielä! :heart: Tänäänki ku oon oksentanu niin pakko vaan ajatella että joku päivä tämä helpottaa. =)
 
Täällä kans nyt oksennettu tänään ja podettu muutenkin huonoa oloa Lauri Tähkän konsertin jäljiltä :x Kuskilla olikin sitten pahin krapula :LOL:
Välillä nukkunu ja olo ollu parempi ja yrittäny syödä ruokaa mutta tullu on ylös jonki ajan perästä. Nyt nukuttu ja saunassa käyty niin olo vähän parempi,saa nähdä pysyykö jogurtti sisällä....

Kuulin ilokseni uutisia että serkku odottaa neljättä syntyväksi keväällä,olisi sitten seuraa miun vaaville =)




:wave:
 
Moikkis, tulin tuolta kesävauvahaaveilijoista kurkkaamaan mitä teille kuuluu. =)

Rypäle ja kaa: Se huoli ja murhe kuuluu vahvasti vanhemmuuteen ja alkaa jo ihan odotuksen alusta. Se on iso vastuu ja murehtiminen kuuluu asiaan... Ja se on ihan normaalia, koska sinne mahaan ei niin vaan pääse kurkkimaan, että onko kaikki kunnossa. Epäilisin rypäle, että ne sun kivut on kohdun kasvukipua. Se saattaa välillä sattua uskomattoman paljon. Mäkin jouduin joskus herättään mun miehen hieromaan mun selkää keskellä yötä kun niin paljon sattui. Ajattelin, että nytkö se synnytys jo alkaa! :D Alkuraskauden ultra maksaa varmaan paikasta riippuen jotain 50-100 euroa ja on mun mielestä ihan käypä hinta mielenrauhasta, jos oikein painaa. Se epätietoisuus helpottaa vähän sitten kun pääsee kuuntelemaan sydänääniä ja varsinkin sitten kun vauva alkaa liikkumaan ja ilmoittelee olevansa kunnossa potkimalla jatkuvasti. ;)

Mutta... syntymästä se huoli vasta alkaakin! Sitten ihmetellään kakan väriä, kasvukäyriä ja kehitystä. Murrosiästä puhumattakaan, mutta ei mennä sentään asioiden edelle! :LOL: On se kaikki aivan mielettömän ihanaakin vastapainoksi!

Onnellista odotusta teille kaikille!

Hienon listan oot :heart: käpynen tehnyt!
 
Kiitos sydänkäpynen kauniista listasta ja hande tukemisesta oksennustaudin kanssa :hug: Minulla oli vain yksi lapsi kipeänä ja sekin oli hurjaa...

Kaikki on nyt hyvin, tauti kesti vain päivän ja pikkumies on ollut jo oma hurmaava itsensä.

Kaa ja jade: omasta kokemusta viikon 12 jälkeen raskaus muuttuu monestakin syystä. Silloin on kertonut kaikille asiasta, sydänäänet kuulee neuvolassa, joita on jo useammin ja itsekin tuntee raskauden selkeämmin. Kun toinen kolmannes alkaa, oma olo paranee ja maailmakin näyttää valoisalta. Mutta kuten Pixie kertoi, äitiys on jatkuvaa huolestumista asiasta kuin asiasta niin ihanaa kuin se pääasiallisesti onkin ;)


 
Iltoja vaan kaikille tasapuolisesti, ja uusille ONNEA!! :heart: Täällä ollaan myös erittäin väsyneitä 24h/vrk ja tuntuu ettei mitään saa enää aikaiseksi. Tosin pahoinvointia ei lainkaan, rinnat senkin edestä kipeät. Vkoja takana vasta 4+4, mutta perästä tullaan... =) kun nyt viimeisenä toistaiseksi kökötän tuolla listalla joka on aivan UPEA!! Kiitokset tekijälle siitä.


 
Heissan!
Osaisko kukaan sanoa onko tää ihan normaalia, mulla menossa rv 6+5 ja mun mahani on ihan valtava,varmaankin vaan turvoksissa?tavan vaatteita ei voi käyttää, käytän siis nyt jo mammavaatteita,mahaa ei mitenkään voi peittää, näkee ihan selvästi, että olen raskaana ja muutama on kysynykki ja ihmetelly kun oon kertonu kuin alussa on.Ja siis turvotusta ei oo pelkästään esim iltasin vaan ihan kestona kokoajan...normaalisti olen aika pitkä, mutta normaalipainoinen. mun esikoinen synty -00 ja sillon muistaakseni vasta joskus n. rv 14 alko näkymään tosin sillonkin vaan vähän.mua vähän huolestuttaa.eka neuvola vasta 2vk päästä...
 
huomenta minäkin taidan uskaltaa liittyä jo tänne .
olen 41v odotan viidettä syntyväksi 5.7.08.
mulla nuorin neiti täyttää 1v 14.11.
et toivon ettei väsymys tule meille.
aloitan työt ensi torstaina ja sara päikkärin :'(
 
Tervetuloa uusille :heart:

Toissayönä heräsin taas aivan kauheaan ylävatsakipuun. Otin sitte tuplaannoksen gavisconia ja parin tunnin päästä helpotti. Koko eilisen päivän oli vatsa tosi aran olonen. Viime yön sai onneks nukuttuu. Ootan kovasti, että pääsis näin parin viikon loman jälkeen töihin. Nyt kun väsymys ja paha olokin on helpottanu. Puhallellaanpa sitä pahaa oloa pois itse kultakin :hug:
 
Hei! Ilmoittautuisin mukaan :wave:
Pakko se on uskoa kun selkeä plussa pärähti testiin. On tää niin jännää, että ei tiedä mitenpäin olisi. Me on lasta yritetty 11/06 asti, eli aika pitkään, meinasi jo usko loppua. Mutta nyt toivotaan, että kaikki menisi hyvin ja loppuun asti päästäisiin.

Esikoinen kun on kyseessä, niin sitä tarkkailee itseään todella tarkkaan ja huolestuu jokaisesti vähänkin kovemmasta kivusta.

Tällä hetkellä rinnat ei oo enää niin kauhean arat, ja alavatsan krampitkin on vähentyneet. Oksettavaa oloa ei ole vielä ollut, pientä ällötystä vain. Mutta eiköhän se kaakeliastia pian kutsu luokseen :LOL:

Tässä olisi mun tietoja: 25-v, LA 28.6-08, TAYS

MissPiggy rv 5+1 :heart:
 
eilen käytiin tampereella kaverin synttäreillä ja siellä paljastettiin tää meijän salaisuus. siellä kuitenkin oli vaan mijän semmonen kaveriporukka. hyvin ottivat asian ja kauheesti onnittelivat :)
mulle tuli välillä sellasia harmistus juttuja ku ne suunnitteli kaikkia kivoja reissuja talveks ja mä en niihin sen suuremmin voi osallistua.

mulla ei viissiin pahemmin enää mahaa nippaile. tai en aikaan oo kauheesti sellasta huomannu.

hihhei. keskiviikkona ultra. nyt ehkä vähän jännittää.


 
Tervetuloa uusille!
Me käytiin eilen mun vanhempien luona ja äiti höpötti koko ajan vauvoista ja sit se kysy suoraan oonko raskaana...Ja mä oon tosi huono valehtelemaan :ashamed: Piti oikein painottaa,että se on vielä salaisuus...
Ja tosta huolesta,et onko kaikki hyvin,niin mulla se loppu esikoisesta vasta kun sain pojan syliin.Mutta tilalle tuli muut huolet ja murheet pikkuisen hyvinvoinnista,aivan kuten Pixie kertoikin.Ja meilläkin on täysin terve 1v2kk ikäinen poika :heart:

Mukavaa sunnuntaita kaikille!





 
Syliapina:Mä tiedän ton harmitus tunteen...Tuntuu tosi tyhmältä ja pinnalliselta,mut me ollaan lähdössä Ranskaan kaveriporukalla parin viikon päästä ja mä olin kuvitellut syöväni ihania juustoja ja juovani hyviä viinejä ja nyt en voikaan... :ashamed:
Tuntuu tosi typerältä murehtia tollasia asioita :ashamed:
 
Tervetuloa uusille :flower: Ja tarrasukkia mukaan.

Juttelin miehen kans, näillä näkymin kerrotaan isänpäivänä. =)

oma ).( Maha on tosi paljon turvonnu, rinnat myös(ja ne on myös tosi arat nännien kohdalta) :whistle:
Välillä kuvottaa, väsymystäkin on hiukan.


 

Yhteistyössä