***Kesävauvat 2008***

Kaa
Monella taitaa olla tuota harmitusta noista yhteisistä reissuista ja menoista, ja raskauden "rajoittavuudesta" niiden suhteen. Itselläni on myös kalenteri täynnä talveksi kaikenmaailman menoja ja niistä aion pitää kiinni parhaani mukaan. Eihän sitä samalla tavalla pääse "rellestämään" tai nauttimaan kaikesta mistä muutkin, mutta mikäs siinä; onhan mulla maailman paras syy hillitä menoa. :heart: Ja menen joka tapauksessa täysillä sen hetkisen voinnin mukaan.

Olemme siis lähdössä kuukauden päästä reissuun ulkomaille, talvella on helmikuussa työporukan rentoutusviikonloppu B) :D laskettelukeskukseen, kevään mittaan on koulutuksia ja kisoja... Mennään niin täysillä kuin se on mahdollista. Poiskaan en jää.
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bamse:
Syliapina:Mä tiedän ton harmitus tunteen...Tuntuu tosi tyhmältä ja pinnalliselta,mut me ollaan lähdössä Ranskaan kaveriporukalla parin viikon päästä ja mä olin kuvitellut syöväni ihania juustoja ja juovani hyviä viinejä ja nyt en voikaan... :ashamed:
Tuntuu tosi typerältä murehtia tollasia asioita :ashamed:
niimpä. ja siis ei se nyt sillee harmita mut sitte taas harmittaa ku ei ite pääse mukaan moisiin hauskuuksiin. onneks ukko sano että voi olla mun seuraks sitte selvin päin.
 
Mä olin kans esikoisen odotusaikana mukana kaikissa duunimenoissa.Hyvin jaksoin mukana ja kivaa oli.Vielä hauskempaa oli seuraavana päivänä,kun muut valitteli päänsärkyä ja itellä olo oli mitä mainioin :D
 
mä niin unohin kertoo tänne yhen hassun jutun mitä eilen kävi.

oltiin ukon porukoilla syömässä ja noh. molemmat tiedetään et maha turpoo ihan sairaasti kun syö.
siinä sitte syötiin ja ku oltii jo valmiita ni istuksittiin siinä viel. mä aloin päisitteleen mun paitaa mikä oli ihan koiran karvoissa. täs vaihees molemmat huomattiin et maha alko taas turpoon ihan hulluna. ukko lähti hieman nauruaan pidätellen olkkariin. mä lähin perässä TODELLA omituisessa asenossa ettei mahaa näkyis. ja siis kun se näky SELVÄSTI paidan läpi. olkkariin ku pääsen ni ukko on haavi auki sohvalla ja tuojottaa mun mahaa. meen sen viereen istuun ja se vaa kuiskaa mulle et voisiks piilottaa ton johonkin. molemmat vaan niiiiin repeiltiin siel

onneks ens viikol kerrotaan jo niillekin ettei tartte piilotella :LOL:

****

tää hukkas tän mun tekstin äsken johonkin???




 
toi kuulosti kyllä syliapina aika huvittavalta :LOL:

ite yritin ja peitellä kovasti vattaa, kun ukon yks kaveri tuli käymää. Vaik oli collegepaita päällä, niin silti se pömpötti sieltä alta. No ei kai se huomannu mitään. Mies vaan eilen sano, et koskakohan joku alkaa vihjailemaan? Ei kai siin kovin kauan mee, tai sit mun täytyy käyttää vaan jätesäkkii päällä. Nortsisti käytän jonku verran tyköistuvii vaatteita, niin eihän niissä paljon peitellä. :heart:
 
mulla näillä näkymin la 14.6.2008. kolmas ois tulossa. :) oysissa synnytän ja mulla ikää 22v. innolla odotamme uutta tulokasta, vaikka väsymys meinaa välil olla melkoista, mutta onneksi mies auttaa paljon, niin kyllä tästä selvitään. =) pahaa oloakin on ollut, mutta viel ei ole tarvinut oksentaa. Jess!!
 
huh... kummisetä kävi tänään ja alkoi jutella niitä näitä.. lopulta päädyin sitten hälle kertomaan ja siinä olikin sitten naurun pidättelyä kun setä meinas tukehtua pizzaan... :LOL: raukkaparka... aika järkytys... :heart: varmaan tulee vielä soitto tänään toiselta puolelta suomea tädiltä onnitteluksi. raukat vasta eilen kuuli meidän kihlauksesta. :saint:
 
Heippa!
Uusi odottaja ilmoittautuu. Mistään en oikein vielä mitään tiedä, ensimmäinen raskaus kun on (kavereillakaan ei vielä lapsia). Täytän pian 25 ja laskureiden mukaan la on 22.6.08. Jännittää kauheasti! Lapsi on suunniteltu, mutta kovasti järkytyin kun tulin niin nopeasti raskaaksi pillerien jälkeen. Onneksi on ihana mies josta tiedän tulevan loistava isä :)
 
Moi...
annimannillevoima :hug:

Miumukka, ootko vm83? Mikäs synnytys sairaala?...mä täytän maaliskuussa 25, ja meillekkin tulossa esikoinen :D

senjuska: mikä synnytys sairaala?

tervetuloa uusille ja kaikille toukille tarrasukkia!!!!!!! :heart:

 
Moi miumukka, samoilla linjoilla ollaan, oon vm 83, eka lapsi tulossa ja jännittää niin kovasti! :)

Tänään ollut ihan loistava päivä, ei pahoinvointia eikä oksetusta. Mutta arvatkaa vaan kun laittaa yhtä aikaa raskausoireet, nikotiinin vieroitusoireet (lopetin 4 päivää sitten kun sain tietää olevani raskaana) ja FLUNSSA. Olo on välillä kuin junan alle jääneellä... :p

Kohta pitäis mennä kattomaan konserttia, jossa on väliaika - > ihmiset menee tupakille mut mä en. Silloin kaikki kaverit arvaa heti... hmm. paitsi jos sanois vaan et yritän lopettaa...
 
voi ei..voimia annimannille :hug:

mulla on nyt alkanut töissä (teen tarjoilijan töitä ja olen siis jaloillani kokoajan)
kovasti vuotamaan valkovuotoa. sitä siis tulee niin että joudun sidettä pitämään työaikana. kovasti askarruttaa mistä moinen?! verta siis ei vuodossa ole..eikä oikeastaan rusehtavaakaan. mahakipuja ei ole. miten suhtautua?! ä-neuvolassa sanovat vaan asian olevan hormonaalista tai keskenmenon alkua.. pelottaa!! osaisko joku sanoa mitä tehdä???

marleena83 ja vinski 8+4
 
Tulin taas pistäytymään teidän puolellanne ja kommentoimaan mitä marleena83 kirjoitti. En oikeasti jaksa ymmärtää, että miksi tavallinen lisääntynyt valkovuoto merkitsisi keskenmenon alkua. Meillä ainakin sanottiin, että kannattaa varautua isääntyneeseen valkovuotoon ja jos vuoto on kirkasta niin ei mitään hätää. Mulla ainakin lisääntyi valkovuoto heti raskauden alussa ja edelleen tuntuu, että sitä välillä suorastaan valuu. Kaksi kertaa muista syistä ultrattu eikä vauvelilla ole ollut hätäpäivää. Ota rauhassa. Keskenmenon merkkinä on usein ihan joku muu kuin kirkas valkovuoto ja pienestä rusehtavasta vuodostakaan ei yleensä ole haittaa.

katrinainen ja kirppu 11+5
 
Annimanni iso :hug:

Pikkuelina: Meillä varmaan kanssa sukulaiset on aika yllättyneitä kun jossain vaiheessa alkavat kuulla että meille on perheenlisäystä tulossa koska tänää munkin sukulaisista suurin osa huomas vasta että kihloihin ollaan menty :D Tosta päivästä kyl jo aikaa melki 1.5kuukautta mutta ei olla kelleen kerrottu vaan aateltiin että kaikki saa huomata ite tuon... Mä vähän kyllä jännitin että miten ne tuon ottaa kun kukaan ei oo montaa kertaa tuota mun miestä nähny ja kaikki on tähän asti melki palvonu mun exää ja kolmen vanhimman isää... mutta iloseks yllätykseksi kaikki oli tosi ilosia meiän puolesta ja tällä kertaa kaikki tuolle juttelivatkin :) kun viime juhlissa kesällä kukaan ei miehelle puhunu oikeen mitään..

huomenna olis tarkotus kertoa odotuksesta miehen vanhemmille... pikkasen jännittää :)

Omassa navassa ei oo muutoksia... pahaa oloa on edelleen, välillä enemmän ja välillä vähemmän...ihmeempiä oireita ei enää oo, paitsi tuo turvotus joka ei oo tosiaankaan enää kivaa...ois ees kunnon vauvamasu, mutta ku ei tuo sitä vielä ole.
 
katrinainen: kiitos sinulle! helpotit mieltäni :) täällä meijän ä-neuvolassa on kyllä ihmeen meininki, välillä tuntuu että oikeen tahallaan haluavat pelotella :( ainakin meijän alueen terkkarin kanssa meillä meni viime kerralla sukset täysin ristiin, ei vaan henkilökemiat kohdanneet lainkaan. saattoi suoraan töksäyttää että olet liian lihava, ja kun mulla sillon viimeksi oli rusehtavaa vuotoa (ja ensi raskaus kyseessä ) ja kysyin neuvoa vastaus oli sama..joko hormonaalista tai menee kesken -mutta ei me nyt sille minkään voida! :|
raskaus päättyi sillon n.vko9 , ultrassa huomattiin että sikiön kasvu oli keskeytynyt. nyt onneksi tämä kyseinen terkkari on sairaslomalla ja sijaisena nuori ja mukava työssään viihtyvä nainen :)

marleena83 ja vinski 8+5

 
marleena83 mua alkoi oikein suututtamaan tuo neuvolan/lääkärin kommentti eilen. Joskus tuntuu, että niille nuo keskenmenot ovat niin arkea, että pamauttelevat sen mahdollisuutta kaikkiin vastauksiin. Mutta voit ihan oikeasti olla rauhassa. En ole vielä keneltäkään mistään kuullut, että valkovuoto olisi vaaraksi (jos se siis on ihan normaalia valkovuotoa).

Ja mulla sitä on todellakin ollut, mutta en ole ainoa. Etkä ole sinäkään. Meitä on monta. Jotkut käyttävät sidettä/pikkuhousunsuojaa puolet/koko raskausajan. Nyt vaan nauttimaan raskaudesta.

katrinainen ja kirppu 11+6 (lähestytään maagista 12 viikkoa =) )
 
Taas on sellainen päivä, että olo on ihan "raskaaton".. :LOL:
Eli ei ollenkaan oksetusta. Aika ihanaa! Tänään vois käydä vaikka kirjastossa lainaamassa kaikkia odotus-opuksia, joita vois sitten illalla lueskella!

On ihan mahtavaa kun on näin hyvä olo. Mulla on viimeiset neljä päivää ollut nikotiinin vieroitusoireita, flunssa ja raskausoireet tietenkin. . :headwall: Tällä hetkellä tuntuisin oireilevan pelkkä flunssa

Ihanaa, tänään vielä vapaapäivä, huomenna taas töihin. On varmaan pakko kertoa pomolle tällä viikolla. Kyllähän se tajuaa kun en enää polta enkä juo kahvia... Sitä vaan toivoo että kaikki menee hyvin maha-asukilla.

ElinaMaria ja kahvipapu 7+2
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElinaMaria:
Taas on sellainen päivä, että olo on ihan "raskaaton".. :LOL:
Eli ei ollenkaan oksetusta. Aika ihanaa! Tänään vois käydä vaikka kirjastossa lainaamassa kaikkia odotus-opuksia, joita vois sitten illalla lueskella!
mullakin on ollu nyt sellasia päiviä ettei ole mitään oloja tai tuntemuksia. kai niiden sitte kuuluu mennä sellasina aaltoina?

 
"Olin tullut juuri tupaan navetasta aamuaskareilta. Viritin tulen hellaan, laitoin kahvipannun etureijälle, vesikattilan takareijälle ja ajattelin laittaa perunat kattilaan. Päätin kuitenkin ensin hakea vettä, koska oli vähissä. Väki oli pellolla kylvöhommissa ja he tulisivat pian syömään. Menin kaivolle. Pudotin ämpärin kaivoon, se täyttyi pudotessaan. Aloin vintata ämpäriä ylös. Silloin tunsin kovan vihlaisun selässä ja samanaikaisesti vatsassa. Vintta irtosi kädestäni ja ämpäri meni kovalla vauhdilla takaisin kaivoon. Olin vähällä lysähtää maahan, samassa tunsin, että lapsi syntyy. En päässyt enää mihinkään. Otin lapsen vastaan, tempaisin huivin päästäni, siihen kiedoin pienokaisen. Tunsin vähän heikotusta kun kannoin lapsen tupaan. Pyyhin pienet kasvot ja käärin vauvan peitteen sisälle, että lämpiäisi. Pesin kasvoni kylmällä vedellä ja muutenkin vähän siistiydyin. Join kuumaa kahvia, se virkisti ihmeesti. Ehdin laittaa perunat kiehumaan juuri ennen kuin väki tuli pellolta. Pyysin heitä juomaan ensin vähän kahvia ja sitten auttamaan ruuan laitossa. Silakoita hakiessa isäntä ihmetteli: 'miten olet tänään myöhässä, kun aina olet laittanut ruuan ajallaan?' Isäntä jäi vastausta vaille. Vasta kun toiset pääsivät syömään, sanoin: 'menen hetkeksi lepäämään.' Kukaan ei tullut katsomaan nukunko vai olenko hereillä. Päivällinen oli ajallaan, samoin illallinen. Vasta illalla isäntä huomasi, että perheessä oli uusi tulokas."

http://cc.joensuu.fi/~loristi/1_96/hel196.html

 
Annimannille iso :hug:
Mulla kans toi pahoinvointi on aaltoilevaa.Tänään on taas oksennettu jos vaikka huomenna olis parempi olo :x
Viikonlopun aikana rinnat ihan selkeesti turvonnu ja muuttunut kipeemmiksi...Mä sanoinkin miehelle et nyt kannattaa taas nauttia, kun imetyksen jälkeen kaikki vähäkin häviää :LOL:



 

Yhteistyössä