*Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2014*

Tervetuloa *Pihla*, vaikka ei sitä kenenkään soisi tänne "joutuvan". :)

Pahoittelut silvia logo ja äiti88, jos tädit kolkuttelee ovella. Mutta muistakaa, että aina siihen asti on toivoa, kunnes ne alkaa!!

Itsellä ei mitään uutta. Menkat ilokseni vähän runsastui, ja loppuivat, mikä sekin on kivaa. Seuraavaksi ovista odottelemaan.
 
Tervetuloa Pihla ja pahoittelut tänne päätymisestä. Meillä onkin ollut samoilla päivillä KKM takana...

Pahoittelut myös uusista kierroista :(

ON: Evaparadisen huikean plussan siivittämänä aloin pohtia stressin vaikutusta plussaamiseen. Tiedän kyllä että "lopeta vaan stressaaminen" on maailman kamalin ohje ja mahdoton, mutta huomaan ainakin itse tässä kierrossa stressin vähenemisen loman myötä vaikuttavan kroppaan. Mene ja tiedä jos tämä toisikin apua tähän kiertoon :D Kahden viikon päästä sekin on jo selvillä ;)
 
Kiitos, että pääsen mukaan kuumeilemaan :)

Zemar, ihanko totta? Jopas on sattumaa. Miten sä olet keskenmenosta toipunut? Mulla tosiaan ekat menkat alkoi vasta 13 viikkoa keskenmenon jälkeen. Ikinä en ole ollut menkoista yhtä onnellinen! Tämä on nyt siis kai ensimmäinen kierto ja heti menkkojen jälkeen jätettiin ehkäisy pois :) toiveet ei ole kovin korkealla uuden raskauden suhteen näin "nopeasti", kun tosiaan yhdet menkat vasta olleet.

Täällä kp29 ja jonkinlaista menkkamaista tuntemusta havaittavissa. Eiköhän ne siis sieltä ala. Toisaalta toivoisinkin niin, kun keskenmenon jälkeen on ollut vasta yhdet menkat. Jotenkin ne toiset todistaisi, että kroppa on toipunut. Vaikea selittää. Toisaalta toivoisin, ettei menkkoja tulisi, vaan ne kaksi viivaa testiin. Sekavat fiilikset, pelottaakin. Testailemaankaan en vielä pääse. Varmaan 10 päivää odottelen ihan rauhassa niitä menkkoja ja jos ei siihen mennessä ala, niin testiostoksille :)

Edellisissä raskauksissa ensimmäisenä oireena on ollut juurikin menkkamaiset kivut, jotka on vaan jatkuneet, mutta menkat ei ole alkaneet. Mutta nyt tosiaan vasta kp29, joten uskon, että ne menkat sieltä tekee tuloaan...

En uskonut ikinä liittyväni piinakerhoon, mutta täällä sitä ollaan :D sekavin tuntein. Uuden keskenmenon pelko on niin valtava. Ensi vuosi olisi hyvä aika saada vauva. Mulla on hoitovapaata jäljellä 1v5kk ja haaveena olisi jäädä äitiyslomalle ennen hoitovapaan päättymistä :)

Tsemppiä kaikille piinailijoille! Ja niille, joilla menkat alkoi, onnea uuteen kiertoon :)
 
Kp 3 täällä taas mennään, eli uuteen kiertoon vaan. :'( Ja kovin on kipeät ja runsaat menkat taas, ei oikein tee mieli mennä uimaankaan vaikka täällä on nyt ihan sikahiostavaa! :headwall: En tykkää valittaa säästä, mutta miksi sen täytyy olla ääripäästä toiseen :D

Tuosta stressistä. Itsekkin uskon että se stressaaminen voi vaikuttaa raskautumiseen. Ainakin omalla kohdalla tuntuu siltä, kun kaksi kertaa on tärpännyt heti ilman sen kummempia suunnitelmia ja laskemisia, nyt kun kuumeilee niin plussa ei tule millään! Vaikka ajoitukset jne ei ihan pielessä voi olla. Siksi en edes uskalla alkaa sitä ovista tikuttelemaan sen enempää, kun en vielä koe olevani asiasta ihan stressissä kuitenkaan...
Mutta olen myös todennut että sitä ei vaan voi "päättää" että NYT lopetan stressaamisen. Uskon että se tulee itsellään kun tarpeeksi pitkään yrittää ja sitten kyllästyy koko asiaan ja sitä kautta luonnostaan unohtaa asian. Tottakai sitä voi aktiivisesti koittaa torjua niitä ajatuksia ja koittaa keksiä itselleen paljon muuta puuhaa, mutta ei sekään välttämättä kovin stressitöntä ole loppujenlopuksi. Eli joo, raivostuttavimpia kyllä lienee ne "lopeta toi stressaaminen"- ohjeet :D vaikka hyvässä mielessä niitä kai annetaankin :)
 
En uskonut ikinä liittyväni piinakerhoon, mutta täällä sitä ollaan :D sekavin tuntein. Uuden keskenmenon pelko on niin valtava. Ensi vuosi olisi hyvä aika saada vauva. Mulla on hoitovapaata jäljellä 1v5kk ja haaveena olisi jäädä äitiyslomalle ennen hoitovapaan päättymistä :)
Juu tervetuloa :) Minulla on hoitovapaata jäljellä n. vuosi ja sama haave :) Alkaa vähän vaan tulla jo kiirus tuon raskautumisen suhteen. Äh, stressiä :D Sitä äitiysrahaa on vähän pakko miettiä että pärjää taloudellisesti! Jos tokan LA on esikoisen 3-vuotispäivän jälkeen niin jäisin miminiäitiysrahalle ja se ei houkuta. Ja ei minulla ole ongelmaa mennä välissä töihin jos ehtii hoitovapaa loppua ennen äitiysloman alkua, mutta pelkään vaan etteivät ota jos saavat vihin raskaudesta! Näillä näkymin ehkä menen töihin tammikuussa ja mies jää hoitovapaalle loppuajaksi, jos raskaus ei nyt piakkoin ala. Tulee sitten varmasti sitä työkokemusta sinne väliin.

Enempi kuitenkin mietityttää esikon hoitoonlaitto. Jos hoitovapaa ehtii loppua esim. kolme kuukautta ennen seuraavan syntymää, niin mitä järkeä olisi pistää esikoinen kahdeksi kuukaudeksi päiväkotiin.... ei mitään! siksi toivotaan pikaista tärppiä :) toivottavasti myös teillä tärppää pian uusiksi :)
 
Pihla: henkisesti toipuminen on ollut ok mutta ikävä kyllä jättänyt kroppaan jälkensä: 2 aiempaa raskautta alkanut toisessa yrityskierrossa ja nyt puoleen vuoteen ei mitään :( Kierto jatkui kuitenkin säännöllisenä heti vuodon loputtua joten jotain positiivistä :) Oi, miten jännää sullakin jo on piinailun puolesta!

Aloitin muuten oviksen tikuttamisen viime kierrossa ja mulla se on vain helpottanut stressiin, kun ei tarvitse enää tunnustella oireita ja huolia oviksen missaamisesta :D Sen puolesta kyllä suosittelen testaamista! Ja huomasin, että tosiasiassa huippupäivät olivatkin myöhempään kuin aiemmin kuvittelin :O

CB:n digitesteillä testaan, niin ei tarvitse viivojen paksuutta syynätä vaan hymynaama tulee tai on tulematta.
 
Mulla ei ole mitään muistikuvaa miten viime kuussa oli kuukautiset. Sen muistan että ovis oli paljon aikaisemmin kuin mitä olin laskenut netissä.
Pahaolo palasi taas eilen ja yöllä kuvotti tosi paljon. Testiä en tee vasta ku ensi viikolla. Sinne saakka odottelen kuukautisia.
 
Minulla oli tässä vähän luppoaikaa joten tein meille sen uuden ketjun :D EN halua ryhtyä päivittelijäksi, mutta aattelin että hyvä päivittää välillä, koska muuten seuraavalla päivittäjällä on hirmuinen duuni edessään! Toivottavasti päivittelin oikein, piti ottaa ihan kalenteri käteen ja laskea kun alkoi olla sen verran päivitettävää ja muutoksia, toivottavasti kaikki meni oikein. :) Korjatkaa punalla jos jotain meni väärin niin korjaan ne vielä!

Eli siis jatketaanko keskustelua täällä? :) ->

http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2400002-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesa-syksy-2014-a/#post30082177
 

Yhteistyössä