Keskenmenon jälkeen kuumeilevat KESÄ 2016

KevätTähti no tuo on kyllä positiivistakin positiivisempi :D

Onkohan tää normaalia.. Otin eilen neljä cytoteciä suun kautta pureskeltuna, vuoto alkoi tunnin päästä mutta ei missään vaiheessa ollut kovin runsasta. Illalla ja tänään jo tosi niukkaa. Jonkun verran tuli melko pieniä hyytymiä mutta niitä lukuunottamatta eilinenkin oli ehdottomasti menkkavuotoa niukempaa. Kipua ja poltetta tuntui mut ne vaimeni hyvin särkylääkkeiden avulla. Kipeämmältä tuntui vatsa ja suolisto, jotka meni kyllä ihan sekaisin. Mulla tuli keskenmenossa jo 6 päivää ennen lääkkeiden ottamista niukkaa ja runsaampaa vuotoa, mut lääkäri määräsi nää kuitenkin kun kohtu ei ollut kokonaan tyhjentynyt. Nyt ei koske niin mihinkään. Joudunkohan mä ottamaan lisää lääkkeitä vai olikohan tuo vuoto vaan noin vähäistä?
 
KevätTähti no tuo on kyllä positiivistakin positiivisempi :D

Onkohan tää normaalia.. Otin eilen neljä cytoteciä suun kautta pureskeltuna, vuoto alkoi tunnin päästä mutta ei missään vaiheessa ollut kovin runsasta. Illalla ja tänään jo tosi niukkaa. Jonkun verran tuli melko pieniä hyytymiä mutta niitä lukuunottamatta eilinenkin oli ehdottomasti menkkavuotoa niukempaa. Kipua ja poltetta tuntui mut ne vaimeni hyvin särkylääkkeiden avulla. Kipeämmältä tuntui vatsa ja suolisto, jotka meni kyllä ihan sekaisin. Mulla tuli keskenmenossa jo 6 päivää ennen lääkkeiden ottamista niukkaa ja runsaampaa vuotoa, mut lääkäri määräsi nää kuitenkin kun kohtu ei ollut kokonaan tyhjentynyt. Nyt ei koske niin mihinkään. Joudunkohan mä ottamaan lisää lääkkeitä vai olikohan tuo vuoto vaan noin vähäistä?
Mulle ainaki lääkäri sanoi et sillon on kaikki tullut pihalle jos kivut loppuu. Mulla tyhjenty itsestään ja kivutkin loppu heti kun tuli pihalle..ja mulla ei vuoto ollut mitenkään hirveän runsasta verrattuna normi menkkoihin..enemmän tuli kyllä hyytymiä kun normaalisti.. vuoto kesti mulla sen 8-9pvä..
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2
Täällä uusi ilmoittautuu mukaan. Valitettavasti. .. lueskelin jo helmikuun listaa toivossa että siihen tai maaliskuisiin voisin liittyä. Toinen lapsi haaveissa. Kävin varhaisultrassa jossa sikiö oli kokoa 6+1. Piti olla 6+4. No heittohan ei ole suuri. No kuitenkin lääkäri sanoi koska ei kuulu sydän äänet nIin on keskeytynyt keskenmeno. Tämä siis toinen raskaus ja eka keskenmeno. Odotan soittoa polilta,. Jota ei kuulu . Ja vuotoa odottelen pelon sekavin tuntein.....
 
Mie tulin valamaan uskoa teihin perästä tuleviin. Kuten olette varmaan huomanneet, helmikuisissa kävi ikävistä ikävin km-aalto. Stressasin itteni itkuun asti ja soitin neuvolaan. Pääsinkin heti puhelintunnin jälkeen vastaanotolle ja niinhän siinä kävi - me kuultiin maailman ihanimmat äänet! Oman esikoisen vahvat ja tiheät sydänäänet! :love::love:

Km-pelko tuntuu väijyvän hurjana peikkona melkein kaikkien olalla. Joskus asiat vain ovat hyvin, vaikkei siltä tuntuisi. Tsemppiä kaikille ja voimia varsinkin teille, jotka juuri taistelette keskenmenosta selviytyäksenne.

Tää ketju ansaitsisi vertaistuellaan mielenterveysseuralta jonkun virtuaalisen sankariristin. Niin moni on päässyt tämän avulla jaloilleen hurjasta suosta, jossa aihe on niin arka ettei siitä uskalla / halua puhua lähipiirissä tai livenä. Kiitos teille rakkaat naiset. Ajattelen teitä mitä suurimmalla lämmöllä (vaikka sellaiset +37 astetta ja kunnon liukkaat). Pusipusi ja halihali. :love::giggle:

Piinamiina ja maailman vahvin Pulla 10+2
 
Täällä uusi ilmoittautuu mukaan. Valitettavasti. .. lueskelin jo helmikuun listaa toivossa että siihen tai maaliskuisiin voisin liittyä. Toinen lapsi haaveissa. Kävin varhaisultrassa jossa sikiö oli kokoa 6+1. Piti olla 6+4. No heittohan ei ole suuri. No kuitenkin lääkäri sanoi koska ei kuulu sydän äänet nIin on keskeytynyt keskenmeno. Tämä siis toinen raskaus ja eka keskenmeno. Odotan soittoa polilta,. Jota ei kuulu . Ja vuotoa odottelen pelon sekavin tuntein.....
Oho ai lääkäri suoraan tuomitsi keskeytyneeksi keskenmenoksi:eek: No eihän ne välttämättä vielä tuolloin kuulu! Meillä ei kuulunut 6+2, mikä oli lääkärin mukaan ihan tavallista. Epäili tosin keskeytyneeksi keskenmenoksi mutta sen takia että menkoista laskien tuolloin olisi kuulunut olla jo 8+2. Uudestaan mentiin sitten viiden päivän päästä ja silloin 7+0 näkyi sydämen lyönnit, vaikka kesken myöhemmin menikin. Sinuna lääkärin sanoman perusteella varautuisin, mutta en vielä heittäis toivoa tyystin kaivoon :)
 
Oho ai lääkäri suoraan tuomitsi keskeytyneeksi keskenmenoksi:eek: No eihän ne välttämättä vielä tuolloin kuulu! Meillä ei kuulunut 6+2, mikä oli lääkärin mukaan ihan tavallista. Epäili tosin keskeytyneeksi keskenmenoksi mutta sen takia että menkoista laskien tuolloin olisi kuulunut olla jo 8+2. Uudestaan mentiin sitten viiden päivän päästä ja silloin 7+0 näkyi sydämen lyönnit, vaikka kesken myöhemmin menikin. Sinuna lääkärin sanoman perusteella varautuisin, mutta en vielä heittäis toivoa tyystin kaivoon :)
Kauheasti en uskalla toivoa kun on ollut erilaisia juttuja kun edellisestä raskaudesta. . Soittaisivat nyt vaan sieltä polilta niin pääsis vähän eteenpäin. En sit tiedä näkikö se lääkäri jotain muutakin hälyttävää kun niin suoraan sano että ei kannata paljon toivoa tältä raskaudelta. Esikoiselta en käynyt varhaisultrassa niin ei oo kokemusta tästä.
 
Nyt on kiirus, joten luen teidän tekstit myöhemmin ajatuksella. Huomaan, että uusia on taas tullut joukkoon mukaan, oon pahoillani :(

Mulla on neljättä päivää tuhrua ja alkaa kypsyttää. Ei tarvis edes suojaa/korkeintaan pikkuhousunsuojan. Mistä tällainen tuhruvuoto johtuu? Keltarauhasesta? Ennen on ollut vain 1-2 päivää tällaista, mutta nyt vaan jatkuu.

Mietin, että pitäisikö tässä mennä lääkäriin. Missä vaiheessa kiertoa olisi hyvä mennä? Yksityinen vai terveyskeskus? Millainen potti on rahallisesti tulossa? Mulla on siis ongelmana lyhyt kierto ja lyhyt luteaalivaihe, vaikka kerran onnistuinkin raskautumaan siitä. Mutta olisiko siinäkin syynä keltarauhanen, että raskaus ei jatkunut?
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut. :( Voimia asioiden käsittelyyn.

Omaa napaa... Tänään dpo11 ja fiilis etten raskaana ole ainakaan. Oon aivan varma että vuoto alkaa viikonloppuna.
Tänään ollut aivan kauhea olo, töiden jälkeen otin päikkärit ja olo on kuin maailmankaikkeuden pahimmassa krapulassa. Pahaa oloa, päänsärkyä ja muutenkin ihan pöhnö olo.
Limavaroitus: mulla ei oo oikeestaan oviksen jälkeen tullut kuivaa kautta ollenkaan. Tuntuu että paikat ollut muutenkin viikon ihan märkänä. (n)
Tissikipuilu jatkuu. Turvotus astunut myös kuvioihin alkuviikosta.
 
Hei vaan! Minäpä ilmoittaudun joukkoon mukaan myös tuolta helmikuisista. Plussaus oli pieni yllätys, koska varsinaista yritystä ei ollut. Viikkoja oli 8+ kun alkoi pieni tiputtelu, joka lisääntyi lopulta veriseksi vuodoksi hyytymien ja kipujen kera. Ens viikolla tarkistetaan tk:ssa hcg arvo. Haavena ois toinen. Kotona on jo 2v vilkas taapero.
 
Tervetuloa uusille,älkää viipykö pitkään.

Täällä hyvinhyvin lieviä menkkajomoja nyt viikon verran joka päivä.. tai en mä muista,menee jo ajat sekasin.. ja Tissit kutiaa. Menkkoja ei vaan vieläkään näy keskenmenon jälkeen..
Ensi kuun kuulemma voi (pitää) odotella ja sitten varataan aikaa lääkärille.
 
Voivoivoi näitä huonoja uutisia :( Ihan mahasta taas kouraisi, kun ajatteli niitä omia km:n aikoja. Teillä on oikeus surra. Puhukaa tunteista, jos ette pysty livenä sitä tekemään, niin purkakaa tuntojanne tänne. Itkekää kun itkettää mutta teillä on lupa olla joskus vielä onnellinen siitäkin, että tuska alkaa helpottaa.

Meitä kaikkia vielä onnistaa joskus, vaikka siihen ei ihan aina jaksa uskoa. Oma usko asiaan taas hieman horjui, kun nytkään ei käynyt tärppiä ja tuli näitä huonoja uutisia enemmänkin.

piinamiina kiitos kannustavasta viestistä. Mää voin jotenkin niin aistia sen olon, kun olette saaneet kuulla esikoisen äänet. Voikaa hyvin :love:

Rouva Pii Poo mua alkoi kiinnostaa toi sun lyhyt kierto. Me mennään ihan samoissa, eli ikä on sama ja me on jätetty ehkäisy pois 11/2015. Kierto on lyhyt 23-25 päivää, paitsi km:n jälkeen ollut pidempi pari kertaa. Luteaalivaihe on myös lyhyt eli 8-9 päivää. Mää pohdin, että onko keltarauhasen toiminnassa jotain häikkää että tekeekö ikä tehtävänsä. Mää oon ihan onneton lääkärissäkävijä, kaikki pelottaa ja jännittää. Tosin alkuraskaus ja km kouli mua aika hyvin tähän elämään. Mutta voiko vaihdevuosioireet jo nyt kolkutella? Ajattelin odotella 6 kk km:n jälkeen ennen kuin menen lääkäriin, mutta nyt alkaa jo vähän huolestuttaa, kun ovikset on tikutettu ja pongattu ja mitään ei silti tapahdu.
 
Vauveli vanhalle mielummin lääkäriin ennemmin kuin myöhemmin. Monissa julkaisuissa on jo todettu, että etenkin jos ikää on enemmän niin se perus "odota vuosi ja jos et ole vielä raskaana tule tsekkaamaan tilanne"-neuvo on vanhentunut ja niitä vanhentuneita neuvoja on muuallakin. Eli mä kannustan kyllä menemään lääkäriin, voihan se sanoa et odota vielä kuukausi tai kolme, mutta ainakaan ei pyydä odottamaan sitä kolmea kuukautta sit kun meet sen puolen vuoden odottelun jälkeen.

Halaus kaikille uusille <3 Kyllä harmittaa nähdä niin moni helmikuinen täällä. Toivottavasti saadaan pian kaikki vauvat syliin.
 
Voihan surkeus, kuinka huonoja uutisia täällä. Pahoittelut teille Ripsi83 ja Kesähaave. Tuli itku ihan itselläkin tässä aamukahvia juodessa.

Piinamiina
, ihana kuulla myös ilouutisia :love:

Täällä myös on ollut mieli aika matalalla jo toisesta kemiallisesta lyhyen ajan sisällä, eli edellinen oli toukokuussa. Onneks ei tarvinnut menkkoja perjantaihin asti odotella, vaan alkoivat eilen illalla. Nyt siis käynnistyy yk4.

Oon tässä miettinyt, että hyvä kuitenkin kun oon noi liian aikaiset testit tehnyt ja bongannut nämä kemialliset, sillä nyt tiedän kuitenkin voivani tulla raskaaksi ja että kroppa siltä osin toimii... Kun vain nyt jo seuraava tarttuisi tiukasti kiinni. Opin myös senkin, että en tee testiä ennen kuin dpo15, jolloin menkat ovat jo päivän myöhässä. Molemmissa kemiallisissa on ollut sama kaava, dpo10 haalea haamu, dpo11 ja 12 punertava selkeä viiva, dpo13 haalistunut ja dpo14 menkat.

Mieliala vaihtelee muutaman minuutin välein, positiivisesta ihan surkeaan ja epätoivoon, vaikka tiedän, että lyhyt yritys on vasta takana. Mutta sen sanon, että tämä palsta on kyllä mahtava, juuri kuten Piinamina tuossa kirjoittikin.

Ja nyt sitten niitä plussia, eikä yhtään enää uusia tänne! Ketju tyhjäksi!
 
Uusille pahoittelut tänne joutumisesta ja samalla tervetuloa ihanaan vertaistukiryhmään. Toivotaan kuitenkin ettei täällä kukaan pitkään viivy.

Piinamiina Ihana kuulla että kaikki on hyvin. :love:

Armadillo Pahoittelut kemiallisesta ja uudesta kierrosta. :( Toivotaan että nämä vastoinkäymiset vahvistaa ja valmentaa kroppaa loppuun asti menevälle raskaudelle. (y) Ihailtavaa että jaksat olla positiivinenkin ja nähdä asialla hyvätkin puolensa (raskautuminen onnistuu). :) Nyt toivotaan että saatte sitten huhtikuun vauvan! :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Armadillo
Mitä suurimmat pahoittelut kaikille uusille tänne päätyneille, samalla kuitenkin tervetuloa tänne ensiluokkaisen vertaistuen pariin.

Onnea minttumar ja Kevättähti! Minttumarille jo ihan nimimerkin perusteella kuuluikin juhannusvauva :) Ja Kevättähti, toivon todella että tämä pieni pysyy mukananne loppuun asti, olisi niin kyllä jo teidän vuoro!

Omassa navassa kp 10, ovista odotellaan siis viikonlopulle. Olo on kuin kollikissalla maaliskuussa, koko viikon on tehnyt mieli ihan koko ajan, ja tuntuu pahenevan vaan. Siis aina oviksen alla on halut normaalia korkeammalla, mutta ei ennen ihan tässä mittakaavassa. Oli jo edellisessä kierrossa vähän samaa, hormoonit käy vissiin jotenkin ylikierroksilla. Meinaa jo haitata keskittymistä työntekoon. Toisaalta eipä tule ainakaan talletusten puutteesta jäämään tämä kierto kiinni :D
 
Mitä suurimmat pahoittelut kaikille uusille tänne päätyneille, samalla kuitenkin tervetuloa tänne ensiluokkaisen vertaistuen pariin.

Onnea minttumar ja Kevättähti! Minttumarille jo ihan nimimerkin perusteella kuuluikin juhannusvauva :) Ja Kevättähti, toivon todella että tämä pieni pysyy mukananne loppuun asti, olisi niin kyllä jo teidän vuoro!

Omassa navassa kp 10, ovista odotellaan siis viikonlopulle. Olo on kuin kollikissalla maaliskuussa, koko viikon on tehnyt mieli ihan koko ajan, ja tuntuu pahenevan vaan. Siis aina oviksen alla on halut normaalia korkeammalla, mutta ei ennen ihan tässä mittakaavassa. Oli jo edellisessä kierrossa vähän samaa, hormoonit käy vissiin jotenkin ylikierroksilla. Meinaa jo haitata keskittymistä työntekoon. Toisaalta eipä tule ainakaan talletusten puutteesta jäämään tämä kierto kiinni :D
Kiitos. :) Hävettää myöntää että tyhmänä ja tietämättömänä oli pakko googlettaa, miten minttumar ja juhannus liittyy toisiinsa. :ROFLMAO: Selvispä sekin. Hassu sattuma, en oo tuommosesta koskaan kuullukkaan. :LOL:
 
Onko kenelläkään lähtenyt keskeytynyt keskenmeno tyhjenemään spontaanisti? Ärsyttää kun ei polilta soitettu eilen mulle . Tänään soitan neuvolaan jos ei puoleenpäivään mennessä ole soittoa kuulunut. Ärsyttää myös kun tuntuu että raskausoireet olisi pahentuneet vaikka sisällä pitäisi olla vain kuollut ihmisen alku :( Haluisin niin saadaa jo varmistuksen ja päästä eteenpäin että voisi sitten uudestaankin jossain vaiheessa yrittää...Vaikka tästä jää kyllä iso pelko. Esikoisen raskaus olikin maailman helpoin niin eihän toinen voi yhtä hienosti mennä :(Vaikeaa vaan koittaa itseään tsempata kun ollaan lapsen kanssa kahdestaan kesälomalla.. Ei tätä toivo kyllä kenellekkään. Ja jos näitä tulee usea peräkkäin niin en tiedä miten te/he pääsette eteenpäin ja uskallatte yrittää uudelleen...Vatsantoiminnasta onko kellään vilkas vatsantoiminta edeltänyt keskenmenoa?
 
Onko kenelläkään lähtenyt keskeytynyt keskenmeno tyhjenemään spontaanisti? Ärsyttää kun ei polilta soitettu eilen mulle . Tänään soitan neuvolaan jos ei puoleenpäivään mennessä ole soittoa kuulunut. Ärsyttää myös kun tuntuu että raskausoireet olisi pahentuneet vaikka sisällä pitäisi olla vain kuollut ihmisen alku :( Haluisin niin saadaa jo varmistuksen ja päästä eteenpäin että voisi sitten uudestaankin jossain vaiheessa yrittää...Vaikka tästä jää kyllä iso pelko. Esikoisen raskaus olikin maailman helpoin niin eihän toinen voi yhtä hienosti mennä :(Vaikeaa vaan koittaa itseään tsempata kun ollaan lapsen kanssa kahdestaan kesälomalla.. Ei tätä toivo kyllä kenellekkään. Ja jos näitä tulee usea peräkkäin niin en tiedä miten te/he pääsette eteenpäin ja uskallatte yrittää uudelleen...Vatsantoiminnasta onko kellään vilkas vatsantoiminta edeltänyt keskenmenoa?
Mulla oli ummetusta ennen keskenmenoa ja sit ennen ku alko vuotaa niin vatsaki alko pelaamaan paremmin.
Mullaki oli esikoisen raskaus tosi helppo, mutta synnytys ei sitten menny niinku strömsössä. Ei näköjään sujunu tää toinen raskaus hyvin. Toivottavasti pääsis yrittää uudestaa. En itekään tiedä kyllä kovin monta keskenmenoa kestän
 
Vauveli vanhalle mielummin lääkäriin ennemmin kuin myöhemmin. Monissa julkaisuissa on jo todettu, että etenkin jos ikää on enemmän niin se perus "odota vuosi ja jos et ole vielä raskaana tule tsekkaamaan tilanne"-neuvo on vanhentunut ja niitä vanhentuneita neuvoja on muuallakin. Eli mä kannustan kyllä menemään lääkäriin, voihan se sanoa et odota vielä kuukausi tai kolme, mutta ainakaan ei pyydä odottamaan sitä kolmea kuukautta sit kun meet sen puolen vuoden odottelun jälkeen.

Halaus kaikille uusille <3 Kyllä harmittaa nähdä niin moni helmikuinen täällä. Toivottavasti saadaan pian kaikki vauvat syliin.
Mää olen siksi tuota lääkäriinmenoa venyttänyt, koska kuitenkin raskauduin tuossa välissä. Tyhjennyksestä tulee tässä kuussa kuitenkin vasta 4 kk (puuh, jo!). Ajattelin ensin, että odottaisin km:n jälkeen sen 6 kk mutta nyt alkaa olla vähän huoli asiasta.

Kyllä mää varmaan julkiselle soitan tämän kierron jälkeen, jos mitään ei ala kuulua. On kyllä jo valmiiksi hieman epäonninen olo tästä kierrosta, kun tuhrua tulee jo viidettä päivää. Ei tässä auta muu kuin mennä taas kohti uusia tuulia ja toivoa parasta.
 
Voi hitto miten moni on tänne joutunu.. :( Pahoittelut kaikille ja voimia! Onneks täällä kaikki ymmärtää ja on tuntenu saman tuskan, helppo avautua ♡ Tervetuloa siis, mut tervemenoo myös ♡♡
Itekki joutunu jo liian pitkään täällä pyörimään.. Haluis jo vauvan!!

Armadillolle hali kemiallisesta ♡♡♡ Mulla kans sama tapahtu sillon jokunen kierto sit et dpo 10 viivan tapasta joka haaleni sitte dpo 12 ja menkat alko dpo14. Kunnon pettymys ja suru tuli sillonkin.
Tässä kierrossa en oo tikutellu mitään. Ja r-testejäkin ostan vasta vkonlopulle.

Kp 23/27 nyt menossa. Ovis tuntemuksiahan mulla ei ollu juuri mitään muuta kun kananmunalimoja kp 9-11. Ei kipuja, ei mitään. Nyt tässä vaiheessa kiertoo pitäs tissien särkee kunnolla mut ei mitään!!! Hiukan oikee rinta kipee mut vaan painellessa. Kuivaa kautta oli, eilen alko tulee taas housuihin asti valkkaria.. Ihan outoo, miten oireet vaihtelee näin paljon eri kierroissa! Tänäaamuna oli menkkajomoo, kovaakin joka säteili jalkoihin. Enteilee alkavista menkoista mitä varmimmin. Nytki kyllä jomottaa oikeeseen reiteen ja tonne nivusalueelle ja painetta tuntuu vähä takaröörissä..
No ei auta ku oottaa. Maanantaina pitäs menkkojen alkaa, niitä kai ootellessa.

Jotain positiivista muuten.. Vihkisormus hommattu, joten maistraattivihkiminen on lähempänä kun arvaankaan!! ♡♡

Niin ja siitä mun siskon ystävän enkelipojasta.. Ultrassa haivaittiin hyytymä pienen sydämmessä :'( Varmempaa tietoo en ol vielä kuullu.

Plussapuhuri tänne palstalle nytheti!!!!!!!
 
  • Tykkää
Reactions: Summer2

Yhteistyössä