Keskenmenon jälkeen kuumeilevat ***Keväällä***

Nellielli mulla on ollu myös kaikenlaisia iho-oireita (kuivamista ja kutiamista lähinnä). Reidet on just tollaisilla paukamilla, kun oon yöllä niitä raapinut. Ja silti naama kukkii finneistä :O miten ihmeessä ne voikin elää, vaikka iho on kuiva kuin aavikko? Niin ja tuo tissikipuhan voi tulla myöhemmin, vasta plussauksenkin jälkeen. Älä vielä toivoa menetä! :)

Lumi mullakin oli lähes viikon tiputtelua ennen edellisiä menkkoja, mutta ovisoireet taisivat tulla 13 päivää "oikean" vuodon alkamisesta, eli ihan ajallaan.

Adora eikun vaan tänään sitten peitto heilumaan! ;)


).( hätähousuna otin sitten eilisiltana varaslähdön ja sain testiin (Sofi one Step) dpo 8-9 haamun, jonka mieskin myönsi näkevänsä :heart: Voi kunpa se alkaisi siitä vahvistua eikä olisi vain lugejen aiheuttama lumeilmiö! Nythän tämä oireiden tarkkailu sitten vasta alkaakin!
 
Evya Mulla myös finnejä ilmestyny! Ja tosiaan tänään aamulla taas kutisi iho..oli pientä paukamaa ympäriinsä..ei ymmärrä..tosi ärsyttävä vaiva kyllä! Vähän kyl toivon jo menetin, ku aamulla tein testin ja oli negatiivinen..en siinä nähny viivan viivaa..ja sit alko tiputteleen taas..eli vuoto alkoi äsken.. :( viimeks keskenmenneessä raskaudessa alko just samana päivänä kiinnittymisvuoto eli kp25..ja sillon luulin, et oli menkat, mutta olinkin sit raskaana..mut jotenki vaikee kuvitella, et ny kävis samalla tavalla.. :( vaikka äsken taas vuoto oli lakannu ku kävin vessassa..ei tullu paperiin pyyhkiessä mitään..aargh..piinaavaa!

Mut onnea sulle haamulaisesta! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Evya: Suosittelen ehdottomasti tekemään apteekin oman testin. Mulla noi Sofit näytti negaa ja aivan olematonta haamua. Tein sit ton apteekin testin ja siihen tuli ihan selvä plussa verrattuna noihin sofin testeihin. Mun kokemuksella niillä ei tee kertakaikkiaan mitään.
Lyönpä vetoa,et hienot pinkit viivat tulee.. :heart:
 
Evya: Mulla ihan sama kokemus Sofien kanssa, näytti negaa ja sitten ihan olematonta haamua vaikka veritesteissä hcg oli yli 1500. Mutta siis luget ei taio viivaa testiin eli kyllä siellä raskaushormonia on, jos kerta viivaa piirtyy :)

).( sellainen olo ettei yhtään tee mieli mennä ultraan, jotenkin niin lopullista mennä kuulemaan tulos vaikka sen tiedänkin. Pitäkää peukkuja, että lääkäri suostuisi laittaa lähetteen hyytymistekijöihin tai mistä ikinä selviää mistä nuo raskaudenaikaiset hematoomat johtuu. Tulee niin mieleen vaan edellisen raskauden varmistusultra, siis kun sykkeitä ei enää löydykään. Mies vielä illan ja yön pois, joten en tiedä uskallanko laittaa tyhjennyslääkkeitä yksinään tyttöjen kanssa, jos tulee kovat kivut. Viimeksihän ei tullut mitään kipuja eikä vuotoa, sikiön palasia tuli kuitenkin ulos. No tällä kertaa ei onneksi tarvi pelätä näkevänsä taas käsiä ja jalkoja, kun se mitä ikinä tuolla sisällä on ollut on vielä niin pieni.

nellielli: :hug:
 
Tillu ja morebabies kiitos infosta noiden lugejen suhteen! :) Oishan sen voinut ehkä itsekin päätelläkin, ettei voi näkyä testissä, kun ei sisällä raskaushormonia :whistle: No mutta nyt on taas vähän enemmän toivoa :) Taidan käydä ostamassa jo kaappiin sen apteekin oman ja testailla sillä loppuviikosta, jos tätiä ei näy. En oo tykännyt yhtään noista Sofeista itsekään - eipähän tarvi toisten tilata niitä! Ja morebabiesille vielä voimia ultraa varten! :hug:

Nellielli toivon niin, että kyseinen vuoto olisi kiinnittymisvuotoa tai jotain muuta raskauteen liittyvää tuhruttelua!
 
Täällähän on jännät paikat! Olin jo unohtanut, miten mukavaa kuumeilu onkaan ja miten raastavaa on, jos tulee jotain ongelmia ja ihmejuttuja. Toivottavasti viivat vahvistuu Evya!
Minä (iästäni huolimatta, pian 33) aion TODELLAKIN :mad: plussata ensimmäisestä ovulaatiosta, jonka suinkin saan kiinni. Näin on tapahtunut tähän mennessä jo kolme (peräkkäistä, tuloksena 2 lasta ja keskenmeno) kertaa, joten ovistestit tulee olemaan meillä kehissä jo parin viikon päästä. Jos siis tyhjentyminen ja palautuminen sujuu niinkuin pitäisi. Tämä onkin varmaan meillä se hidastava tekijä. Mun keho toimii siten, että kierto on käynnistynyt vasta sitten kun imetys on loppunut ihan kokonaan (plus kuukausi päälle), joten jotenkin epäilen, että nytkin kestää jonkin aikaa, että hormonitasot palautuu ja kierto alkaa uudelleen... : /

Tuosta vuodosta piti kysyäkkin. Kuinka kauan on teillä keskenmenovuoto kestänyt? Kun mulla vuoti rajuimmin perjantaina ja nyt maanantaina jo tuntuu tosi kuivalta. Vähän alkaa epäilyttämään, että oliko se tässä vai jäikö jotain ehkä sisään. Vatsa ei ole arka, ja olo alkaa normalisoitua. Toki riippuu viikoista ja niitähän mulla ei ollut kuin 6.

Gynellä sanoivat, että ns. hyvän tyhjentymisen tunnistaa siitä, että kaikki tulee yhtenä ryöppynä ja vuoto hiljenee sitten pikkuhiljaa. Kyllä mullakin on hieman vielä, mutta aika vähän kuitenkin...
 
Wandii mullakin ekat keskenmenovuodot menneet justiisa noin, että 1-2 päivää rajumpaa vuotoa ja pari päivää tuhrua. Ja silti kohtu tyhjentynyt kunnolla. Nyt tosin vuodoista tullut karmeita kipuineen kaikkineen, vaikka viikkoja ollutkin vähän. Toivottavasti pääsisit helpolla vuotelun suhteen ja pahin olisi nyt ohi! :)
 
).( kuulumiset ultrasta: jump, jump, jump :heart: sanoi pieni sydän!!! Vuoto oli hematoomasta, joka lääkärin mukaan näyttää kokonaan hyytyneeltä eli hyvältä. Viikoiksi lääkäri mittasi 6+3, mutta sanoi että mitat saattaa vähän heittää. Mutta ultrien mukaan kehitys ihan oikein, kun viimeksi oli ruskuaispussi ja raskauspussi 11 päivää sitten. Minut siis voisi lisätä plussanneisiin, toivottavasti pysyvästi! En voi uskoa miten nuo viikot voi oikeasti pitää paikkaansa, koska ovistesti oli plussa 19.11., joten en käsitä milloin on voinut hedelmöittyä ja kiinnittyä, mutta pääasia että ultrien mukaan menee oikein...Pitäkää nyt peukkuja, että tämä menisi loppuun. Ei siis loppunut mun jännääminen, ei todellakaan...
 
Viimeksi muokattu:
morebabies onnea, toivotaan että plussataival kestää vielä 34 viikkoa! :kiss:


Tuohon r-testi keskusteluun...
Mullehan gyne (väestöliiton) sanoi että keltarauhashormoni voi aiheuttaa haaleita plussia raskaustesteihin mutta mä itse vähän epäilen sitä kuitenkin.. oireet olleet kohdillaan enkä kahdessa aiemmassa kemiallisessa edes syönyt hormoneita ja ihan samanlaisia viivoja ja digiplussia olen saanut kuin hormonittomissa. Ehkä jonkun viivanpaikan saattaisi terot tai luget tehdä muttei kuitenkaan punaisia plussia tai digiplussia, siihen en usko.

ON; ihan ymmyrkäisenä olen tämän kierron kanssa. Hormonit heittää häränpyllyä, testejä tilailin niin saa vähän osviittaa mitkä hormonit tällä kertaa. Olo ei ole hyvä saati millään tapaa energinen ja munasarjat sekä kohtu nippailee ja kipuilee. Kuumia aaltoja, hien hajua, huonoa oloa, päänsärkyä, rintojen pistelyä. Voisin jo pelätä vaihdevuosia mutta niitähän ymmärtääkseni ennakoi lyhentyneet kierrot, mulla kun ne tuppaa vaan pidentymään. Ei kai vielä vaihtiksia, vastahan mulle on 30 tulossa plakkariin :x
Alkaa olemaan ikävä aikaa kun söi e-pillereitä, elämä oli niin yksinkertaista kun hormonit hyrräsi tasaisesti ja kierrot pelasi päivälleen.

Vuoto oli onneksi tällä kertaa runsasta 4-5 päivää ja siihen vielä 5 päivän tuhrut ja vereslimat päälle, josko nyt ei tiputtelisi kolmea viikkoa kuten viime kierrossa teki. Oon mennyt hukkaamaan positiivisen ajattelun vauvanteon osalta. En osaa enää edes haaveilla että omalle kohdalle sattuisi upea punainen plussatesti ja täysiaikainen raskaus. Näen painajaisia näistä raskautumisongelmista päivittäin ja ne laskee entisestään fiiliksiä. Hormonit ei pelaa ja pääkoppa alkaa luovuttamaan. Näinköhän meille kolmatta ihanuutta enää suodaan.. alkukierron pms puskee päälle ja rankasti :whistle: Jostain pitää kaivaa positiivisuutta, ens kuusta lähtien jatketaan vauvantekoa polilla.
 
pikkuinen: no fiiliksiä laski suuresti kun menin googlettelemaan ettei alkio vastaa viikkojaan, joten nyt taas tuli sellainen olo, että kesken menee vaikka syke näkyikin :'( Voisiko joku nukuttaa mut np-ultraa asti, kiitos!!! Toivottavasti sun tilanteeseen saadaan selvyys kanssa pian, ei ole kiva kun hormonitoiminta vaikuttaa oloon koko ajan. Samoin kun mulla on vaikuttanut vuodot, 4 viikkoa olen nyt vuotanut, tai nyt siis torstaista asti vuodotonta..
 
Voisin liittyä tähän ketjuun jos mahtuu mukaan?
Neljättä raskautta lähdetään yrittämään, esikoinen 02/08, enkelivauva (rv38+1) 12/10, raskauden keskeytys (rv11+5) neuraaliputken sulkeutumishäiriön vuoksi 09/11. Vuodot on nyt vuodettu ja tämän kuun lopussa tai ensi kuun alussa olisi tarkoitus alkaa taas yrittämään. Lääkäri suositteli mulle tuon keskeytyksen jälkeen 3 kuukaudeksi e-pillereitä ja nyt olen syönyt niitä kohta 2 kuukautta. Millään en haluaisi enää tuota viimeistä laattaa syödä, mutta katsellaan nyt. Pillereillä on tarkoitus antaa kohdun levätä, parisuhteen ja elvyttää munasarjoja. En sitten tiedä onko siitä mitään hyötyä.
Voisin taustailla vielä hetken jahka saa pähkäiltyä jätänkö pillerit pois vai syönkö vielä kiltisti yhden kuukauden. Mielelläni ottaisin tähän pilleri asiaan kommentteja.
Anteeksi omanapaisuuteni näin ensimmäisessä viestissä. Lupaan kommentoida myöhemmin.
 
Morebabies: Hienoa että syke löytyi!! Meillä siis sama tilanne että jäljessä mennään. Mulla kans oli se ovulaatio 18. päivä ja silloin myös viimenen yhdyntä ja silti päivät ei pitäny paikkaansa. Mulla nyt ultran mukaan menossa 7+6 ( menkat 8+4) Onneks tuo heitto ei ollu ku se 5pvä joten sen suhteen ne simpat on voinu siellä elossa ollakin mut tuota oviksen viivästymää en ymmärrä. Onko sulla np-ultra seuraava etappi? Mulla on onneks ens viikon keskiviikkona lääkärinneuvola ja ultra joten pääsee taas tsekkaamaan onko kasvua tapahtunut.
 
sanle: meillä suunnilleen varmaan noin viikon viive, mikä kyllä sopii siihen että tein nega-testin 2.12. eli siis 17.11. ultran mukaan ovis tulossa muutaman päivän sisään mutta lääkäri sanoi että hänen mielestään menee useampi päivä koska limakalvot näytti siltä. 19.11. ovistesti plussa, mutta yhdyntöjä oli kyllä sen jälkeenkin, raskaustesti nega 2.12. eli silloin ainakaan ei ollut kiinnittynyt. Mutta tyhmänä menin googlettaa ja vastaushan että viive tai siis pienemmät viikot viittaisi kehitysvikaan ja tulevaan keskenmenoon. Seuraavaksi olisi np-ultra mutta mietin jos kävisin tässä välissä meidän lapsettomuuslääkärillä ultrassa, niin tsekkaisi sen hematooman ja samalla koon, kun laitteen on ihan eri luokkaa siellä. Maksaa pirusti ja tuntuu pahalta kun siellä viimeksi huomattiin sykkeen loppuminen, mutta pakko kai sinne on joskus palata...
 
Viimeksi muokattu:
Morebabies ja sanle, jos tämä nyt yhtään lohduttaa, niin yritän toistaa sen, millä lailla minua lohdutettiin, kun tämä keskeytynyt ei ultrassa vastannut viikkoja. Siis meillähän ei näkynyt sykettä lainkaan ja oli jo silloin pysähtynyt kehitys, joten eri tilanne kokonaan.
Siis mulle sanottiin, lapsettomuushoidoissa käyneiden puolesta, että sikiö on aina ollut viikkojaan pienempi, vaikka siis hoidoissa hedelmöitysaika tiedetään tunnilleen. Ja ihan terveitä vauvoja on tullut ja raskaudet jatkuneet. Siis siihen on miljoona syytä, miksi sikiö on viikkojaan pienempi (ei siis kovin paljoa tietenkään, mutta hieman). Kiinnittymisessä voi olla viivettä ja ovulaation tapahtumisen tarkkaa aikaa ei voi tarkkaan luomusti tietää. Ovistesti näyttää kaksi päivää plussaa ja ovis plussatestistä 24-48 tuntia. Siitä tulee jo monta vuorokautta heittoa...

Itse olisin hyvin positiivisella mielellä, kun syke on kerran jo nähty! Onnea! :flower:
 
Wandii: Joo kyllä mä tiiän että se voi olla ihan normaaliakin. Mulla edellisessä raskaudessa sikiö oli myös n. viikkoa pienempi ja viikkoa myöhemmin taas vastasi kokoaan, eli sen ekan viikon mittaus on tosi vaikeaa ja pienestäkin mittavirheestä tulee iso heitto. Mulla vaan on jo 2 raskautta keskeytynyt vasta rv10 kun syke on nähty jo useamman kerran niin ei jaksa vielä tuosta sykkeestä hirveästi innostua. ja kaikki pienetkin "häikät" huolettaa. Mä en tosiaan oo mitään ovistestejä edes tehny, mutta mulla on aina säännöllinen 28pvä kierto ja ovis kp 14 ja sen mukaan tein myös plussatestin kp 28 ja jos tuo viimesin ultra pitää paikkansa niin plussa ois tullu jo rv3, sen takia hieman oudolta tuntuu mut kai se sieltä ajan kanssa selviää onko normaalia mittavirhettä vai jotain muuta.
 
morebabies (ja sanlelle myös) ! Pakko nyt hieman heittää lohdutuksen sanaa. Mullahan tuossa vieressä piirtelee 4v tyttö, joka on varsinainen ihme. Tyttö sai alkunsa kierrosta jossa tasan 1 kerran yhdyntä, mies oli tuolloin intissä ja vain jouluna kotilomalla. Joten muuta mahdollisuutta ei ollut. Ensimmäisessä ultrassa sikiö todettiin 2 viikkoa pienemmäksi kuin mitä viikkojen piti olla. Tarkistus ultra varattiin vielä kahden viikon päähän ja kun kaikki oli siellä edelleenkin hyvin, uskalsin iloita :)

Sanoisin että nyt jäitä hattuun, stressaaminenkaan ei ole hyväksi odottavalle äidille :) Toki helppo se on sivusta huudella, tiedän ;) Niin ja onnittelut!

Eyan viivoille vahvistumis tuulia :)

M1n1, mulla myös ollut pari ekaa päivää kunnon vuotoa, hulahdellen ja hyytymien kera. Sitten nopeasti vähenikin vuoto ja muuttui ruskeaksi. 5 päivää kaiken kaikkiaan vuoti, 2 vikaa päivää pärjäs pikkuhousunsuojalla.

Täällä odotellaan malttamattomana iltaa, jolloin mies kotiutuu :heart:
 
Mahtavia uutisia morebabies! :flower: Minä en olisi kauhean hhuolestunut tuosta viikkojen jätättämisestä, koska noin alussa kuitenkin on kyse milleistä mitä siellä mitataan ja niissä kun yksikin jo tarkoittaa niin paljoa, niin paljon on varmaan kiinni ultralaitteesta ja ultraajan vapisevasta kädestä sekä kulmasta. Mullakin on kokemus esikoisesta, että ekassa ultrassa 7+5 sanoi lääkäri, että ainakin 10 päivää pienempi. Ei voinut olla, koska viimeisin kerta jolloin seksiä harrastettiin ennen plussatestiä oli tarkalleen tiedossa kun mieskin oli reissussa eikä mitään unohduksia voinut yksinkertaisesti olla. Hyvin meni raskaus ja jo np-ultrassa vastasi sikiö tasan viikkojaan. :heart: Helpommin sanottu kuin tehty tietysti olla huolehtimatta...
 
M1n1 tuli kyllä itku silmään kun yritinkään miettiä miltä teistä tuntuu. :'( Joskus voi mennä onnen lahjat niin kohtuuttomasti ohi. :hug: Mietin tuota pilleriasiaa ja ajattelin näin, että lääkäri on varmasti niitä syystä suositellut, mutta onko sitten yksi kuukausi niin paljon, jos nyt lopetatkin ne? Toisaalta sama toisinpäin, eli kuukausi menee loppujen lopuksi aika nopeasti, jos niitä vielä sen verran jatkaisitkin. Se ei tosin tunnu siltä, kun odottaa sen kuukauden päättymistä. Ja voin kuvitella, että sinulla on nyt hurja kaipuu yrittää uudestaan ja kaiken mennä hyvin tällä kertaa. Ajattelisin siksi niin, että jos fysiologiset syyt eivät vaadi jatkamaan pillereitä ja taukoa yrityksessä, niin silloin pitää kuunnella henkistä puolta ja miettiä sitä, että paraneeko mieli pitkällä tähtäimellä siitä, jos aloitatte yrityksen taas. Jos se tuntuu oikealta ratkaisulta, niin silloin se varmasti myös on sitä. Mutta oletko valmis siihen henkisesti, että aloitatte yrityksen ja tärppi ei käykään heti? Toisaalta niiden pillereiden syöminen suojaa pettymykseltä, jos plussa ei tulisikaan pian ja antaa siten ehkä vielä henkiselle puolelle vähän aikaa levätä siitä jännityksestä minkä uusi raskaus varmaan väkisin mukanaan aikanaan tuo. Tuolla pikaisella tärpillä ajattelen, tietämättä yhtään minkälainen yritystausta teillä on sitä, kun itsellä on toiveet tapissa joka kuukausi ja pudotus on tosi ankara ilman teidän kaltaista historiaa. Näin mulla ei siis ole mitään varsinaista kantaa esittämääsi kysymykseen, tällaisia risteileviä ajatuksia vaan. Toivottavasti en ole nyt kirjoittanut tosi tyhmästi kun itse tuollaista kokemattomana sitä saattaa sanoa jotain tosi loukkaavaa tarkoittamatta tai edes ymmärtämättä niin tehneensä. Toivon sydämestäni teille jaksamista ja onnellisempaa seuraavaa raskautta sitten kun on sen aika. :hug:
 
morebabies Hienoa, Ihanaa että kaikki on hyvin :heart:

Omat kuulumiset, hcg oli vain 3 eli negatiivinen testi ja kaikki oli tyhjennyksessä tullu ulos , hieno uutinen siis täältäkin. Menkka kivuista päätellen ei kiertokaan suuttunu lääkkeistä vaan ovat alkamassa nii ku pitääki eli viim seuraavalla viikolla alkaa uus kierto ( toivottavasti) =)
 
Ja vielä pommitan ketjua omalla navalla. Tänään tarkistusultra jossa lääkäri totesi toisen kaksosen jo hävinneen ja toisenkin olevan mennyttä. Sain lääkkeet mukaan ja nyt olen niitä sitten ottanut niin, että vain viimeinen pitäisi laittaa puolen tunnin kuluttua. Pientä vuotoa on tullut, mihinkään ei koske ja harmittaa, että tämä ei voi nyt käynnistyä paremmin. Mun tuurilla keskellä yötä tulee sitten jotkut infernaaliset kivut ja verilöyly tai sitten nämä tabletit ei toimi laisinkaan. : / Uusi aika lääkärille onneksi jo keskiviikkona aamusta, niin ei tartte ihmetellä ja arpoa kovin pitkään. Mielestäni mä sain kyllä aika vähäisen satsin cytotecia, 2+1+1, kun tuntuu, että kaikki jotka on määristä kirjoittaneet on saaneet tuplasti. :confused:
 

Yhteistyössä