**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat** KEVÄT 2013

Onkot teillä keskenmenon jälkeen muuttunut kuukautiskierto jotenkin? Pidentynyt, tai lyhentenyt, tullut epäsäännöllisemmäki, kivuliaammaksi, runsaammaksi tai muuten vaan oudommaksi. Tai oletteko huomanneet PMS oireissa muutoksia? Itellä on ollut vasta yhdet menkat KM:n jälkeen, mutta näissä kahdessa kierrossa oon huomannut että noin viikko oviksesta sain kaameita ahdistuskohtauksia, jotka meni parissa päivässä ohi. En sitten tiedä liittyykö hormoneihin vai onko ihan henkisellä puolella KM:n takia.

Rosuliina osanottoni keskenemenosta :hug: tervetuloa =)

Mamuska7 Vautsi, voiko tuon vahvemmin ollakaan raskaana, onnea! =)
 
Viimeksi muokattu:
Kyllä vain Ollakovai...?, marraskuisista tipahdin pari viikkoa sitten:( Mutta nyt ollaan jo voiton puolella.

Töissä joudun seuraamaan vierestä kollegan raskautta, joka on aivan samoilla viikoilla kun omani olisi ollut. Mutta yllättävän helposti pystyn siihen suhtautumaan. Kyllä meidänkin aika vielä tulee!
 
Viimeksi muokattu:
Älkää pelotelko kaksosilla (olen kaksi kertaa odottanut kaksosia, toinen meni kokonaan kesken ja toisessa menehtyi toinen), miehen suvussa kaksosia ja yhdet kolmoset! Mutta mun ikä.....ihan yksi kerrallaan riittäis :D Liekkö mulla ollut toinen ovis aikaisemmin? Sen tiedän että bongasin oviksen sillon kp12 (ovistesti+oireet) ja sen mukaan dpo16 menossa.
Toivottavasti ei oo rypäleraskaus kyseessä
 
mamuska7: Sanot terkkarissa, että et oo satavarma mitkä viikot sulla on ja että oot huolissas siitä hormonista. Pyydä ultraan pääsyä jo aijemmin... Mä tekisin niin, etenkin ton keskenmenon jälkeen varmaan sekoisin noista luvuista.. Epäilisin heti kaikkee.. Kyl ne ymmärtää ja varmasti saat lähetteen :)
saraah: Mulla on kierrot sekasin entiseen verrattuna... 26-31 on ollu kiertoväli. Ennen oli kellontarkasti kierto 21. :/ Kaipaan mun lyhyttä kiertoo... Ja muutenkin oon ihan pihalla omasta kropastani. Ehkä se viellä tasaantuu... :)
 
Viimeksi muokattu:
mamuska Mä kyllä epäilen kans kaksosia! ;) Onnea vaan kovasti vielä kerran! :flower: Toivotaan et kaikki menee hyvin ja ainakin oot tukevasti raskaana! Kosolti tarrasukkia matkaan pienelle/pienille!

Rosuliina Pahoittelut km:sta ja tervetuloa! :hug: :heart:
 
Perjantai 26.4.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12________________________KP 12/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13______________KP 31/30-36
Pölö-______KM 1/13_____________________________ KP 8/27-30
miss_piggy__31v___KKM _2/13_____________________KP 62/?
Fujin______KKM 3/13_____________________________KP 18/?
Eleonoora86____TM 10/12, KKM 2/13________________KP 30/28
Villemo____KM 3/13______________________________KP 27/25-27
kukkurukuu___24v____KKM 12/12___________________KP 12/25-31
saraah___27v____KM 2/2013_______________________KP 38/26-36
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP ?/?
Praia_____KKM 3/13______________________________KP ?/?

HAAVEISSA TOINEN

Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_____KP ?/?
prinsessat__25v___TM 7/12, KKM 11/12_______________KP 63
MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 11/28
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 11/28-31
Niiskunenä__27v____KM 3/13_______________________KP 5/25-28
Minel83_____KM(TM?) 4/13_________________________KP 18/28

HAAVEISSA KOLMAS

Pikkusukka___35v____KKM 1/13______________________KP 21/26-27
sydänx3___25v____KKM 1/13________________________KP ?/?
Piki80____KKM 1/13 (KU/KM 11/08)___________________KP 26/28-32
_kenguru___35v___KM 3/13_________________________KP 21/28
Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 37/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 10/28-30
zannukka_____KKM 10/12, KKM 2/13___________________KP 18/25-26

HAAVEISSA KUUDES


HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_______________KP 52/30

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

Miwwi dpo 13
Piki80 dpo 8
Miss_piggy dpo 6
Kenguru dpo 6


TAUSTALLA/KATEISSA:

nelikko82
*tinakenkätyttö*
Hemu2
Bambini
Maame
Lexie
Praia
Minnah88
Taru81
Väpä08


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7

Linkki edelliseen kuumeilukeskusteluun (talvi 2012-2013):
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Miwwi Tais ne sun HCG arvot pompata minuun :D Oletko testannut samanlaisella testillä? Kumma juttu. kun sullahan oli jo se haamu? Jos ois ollut kemiallinen, niin luulis että ois jo vuotoa tullut jos kerta HCG lähtenyt laskuun? Pyydä verikokeeseen lähete, sillähän se selviäis.
 
Onnea mamuska, hienot lukemat :) Mulla aika kauan tutkittiin tota Hcg:tä, ja ne sano silloin että on aika yksilöllistä miten ne nousee, joten tuskin siitä kannattaa huolestua. Ennen huolestuisin jos arvot ei tuplaannu 48h välein, se vissiin on se tärkein :)

Rosuliina tervetuloa, ja pahoittelut menetyksestä! :hug:

Miwwi Mikä päivä sulla on siis menossa - onko tuo lista ajantasalla?

ON Jelpatkaa, voiko käydä niin että heti jälkivuodon perään tulee kuukautiset? Mulla vuoto väheni, mutta oli semmosta aaltomaista, mutta nyt taas runsastui ja on menkkaolo:O Hieman vaikeeta, kun on noi hormoni kokeetkin laitettu tietyille kierron päiville ensimmäisten kuukautisten jälkeen, jos ei tiedä missä mennään:D Lääkärille en kyllä kehtais enää soittaa kun sinne on joutunut soittamaan ja käymään jo niin monta kertaa.

Mut vois päivittää listalle

Praia_____KKM 3/2013____________KP ?/?

Ensimmäistä siis haaveillaan, ja kiertopäivät on aina niin sekavat, että niistä ei minkäänlaista hajua :(
 
Anteeksi hiljaiselo. Kokeilin tuossa keskiviikkona laittaa pitkää viestiä tänne mutta kone otti ja sippas just ku olin viestiä lähettämässä ja kännykällä on niin pirun hankalaa kirjotella. kauheesti muka kaikille mulla sillon oli asiaa mutta enhän mää enään muista mitä olin kellekkin laittanu. Jos nyt sitten vaan ihan yleisesti tähän laittelen jotain.

No pahoittelut uusille keskenmenosta :hug: ja tervetuloa ketjuun :)

Plussanneille toivotan paljon paljon onnea ja tarrasukkasia mukaan :heart:

Mamsukalle sen verran pakko sanoa että hienosti on sulla arvot noussu, ettei kuule olis kaks kyytiläistä siellä ;) :heart:
ON: täällä ovis meni viime viikon lopulla. Perjantaina oli ihan jäätävät kivut ensin vasemalla, sitten oikialla kunnes meni koko kohdun seutu kipiäksi ja lauantaina sitten limailuja kunnolla. No tilanne käytettiin hyödyksi tietenkin ja nyt sitten vaan ootellaan että, oisko vaikka tärppi käyny. Nyt on sitten muutamana päivänä kyllä juilinu melko lujastikkin alamahaa välillä mutta muuten mitään kummoisempaa oo. En nuita DPO:ta taija laskeskella kun ei varmasta oviksesta oo tietoa kuitenkaan. Kuukautisten pitäs alakaa ens pe tai la jos kierto on nyt tuon 25-26 päivää mutta, voihan se olla että saatan testin tekasta jo tuossa tiistaina tai keskiviikkona ;)

Mukavaa viikonloppua kaikille ketjulaisille :)
 
mamuska Jos vaikka olis taas se kaks matkalaista. Meillä kanssa miehen ja minun suvuissa kaksosia ja olen itse kaksonen(toinen kanssa menehtyi raskausaikana ja vain minä synnyin) ja miehellä on jo yhdet kaksoset.

ON: Eilen alkoi jo se venyvä limainen olo ja tänään jomotellut alamahaa molemmin puolin vuorotellen... Ei kai se ovis jo nyt ole tulossa, kun just vasta oli vuoto ja sekin tiputteli ruskeana vielä kp:t 6-8... ja r-testitkin muuttui vasta pelkäksi valkoiseksi viivanpaikaksi! Mitä tämä mun kroppani oikein nyt touhuaa...ihan ovisfiilikset alkanut eilen illalla...
 
miss_piggy
carolina: Kaikkihan on mahdollista, kuten on huomattu :D Esim. mulla ei oo vieläkään tullu kuukautisia sen kkm:n jälkeen joka oli JO 02/13, ja mulla oli tässä nyt 2 ovulaatiota 14 päivän välein :D

).( Dpo 6, ei mitään erikoista. Jotain mahatuntemuksia ollu, nälättää, välillä viluttaa, ja väsyttää :) Kunhan taas jatkan kuvittelujani.
 
Rupesin tässä miettimään, että kun ovisplussaa ei näy ei kuulu, niin mun kierto varmaan pitenee (paitsi jos jätän ovuloimatta)? Tai siis jos ovulaatio tapahtuu n. 14 päivää ennen seuraavia kuukautisia niin mullahan on jo nyt kierto sit tän mukaan 32 päivää. Tai varmaan 33, koska tänäänkin ovistikku nega.
 
Hei ja hyvää viikonloppua kaikille!!

Raskaana ollaan toistaiseksi! Hcg maanantaina 950 ja tänään 4650!!
Viikkoja kasassa (laskureiden mukaan) 5+5.
Arvot ilmeisesti ihan ok? Ainakin noussut mukavasti.

Neuvola vasta 20.5. Sieltä sitten lähete np-ultraan. Vu:ssa en luultavasti käy, se on niin kallista.
Ja tällä iällä alkaa olla muutakin stressiä kuin pelkkä km...tosin stressaan sitä nyt juuri todella paljon!!
Joka vessakäynnin yhteydessä pakko tarkistaa onko vuoto alkanut...
Pitäisi yrittää rentoutua ja nauttia (vaikka olo ei ole nautittava!)

Jaksamista kaikille ja yritetään nauttia viikonlopusta!!!

T: Alexa ja Olio 5+5
 
Tsempitykset kaikille täältä, kovasti seurailen ja hengessä mukana!

saraah minulla kyllä selvästi tämä viimeisin varhainen km muutti menkkoja, ennen vuosin verta 3pv ja sen jälkeen tuhruttelin 2pv ja se siinä. Nyt vuoto alkaa tuhrulla ja sen jälkeen vuodan verta 4-5pv ja lopussa vielä vähäinen tuhruttelu. Inhottava kun kroppa on toiminut tietyllä tapaa KAUAN ja nyt sitten ei osaa oikein lukea menkkoja ja mietin et onkohan nyt tämä oireita ongelmakseni mieltämästäni kohdun limakalvon ohuudesta vai ei...

mamuska onnittelut! Itse kaipailen NIIN niitä kahta viivaa, sulla on nyt se puoli hoidossa mutta erilainen mutta mielessä. Tsemppiä kovasti!

(.) Täällä vihdoin pieniä hyviä uutisia, pistoshoidoissa toinen kierto menossa ja nyt hieman suuremmalla annostuksella limakalvo on hieman suurentunut tämän päiväisessä tarkistuksessa. Vielä yksi tarkistusultra maanantaina jotta saadaan ovulaation paikkeilla vielä limiksen paksuus selville. Tämä siksi että kannattaako pistoshoitoja jatkaa vai pysytäänkö vain raskautta tukevissa keltarauhashormoonihoidossa. Limakalvonihan on ollut ohuenlainen ja vaikka ohuellakin raskaus pitäisi onnistua niin muuta "vikaa" ei ole suorilta km:lle löytynyt vaikka ei yhtä verikoetta (kilpirauhas- ja keltarauhashormoni) enempää ole tutkittukkaan. Edellisellä kierrolla ei saatukaan kun tämä ennen ovulaatiota -paksuus tarkistettua pääsiäispyhien takia ja silloin ei ollut mitään vaikutusta pienellä pistosannostuksella. Nyt on hyvä fiilis, toivotaan et tähdet olis tässä kierrossa oikeassa orientaatiossa :)
 
Tikkuun tulee enää haamulainen, ja jotain ruskeaa tuhruttaa.. Näinköön tää piina loppuu vihdoin, ja eka kierto sitten KU:n..

Plussia sadellut tähän ketjuun hyvää tahtia. Toivottavasti tahti jatkuu, ja plussia tulee kesän alun kunniaksi hurrrrrja määrä :heart:
 
Täällä pistelee alamahaa niin vietävästi että, ihan kuin joku törkkäisivähänväliä neulan tuonne ja on kuin olis tehnyt vatsalihasliikkeitä ja olis lihakset krampissa.
Niin ja eilen otin lasin punaviiniä kun oli vieraita ja nyt on olo ihan kamala, päätä särkee ja oksettaa. Ei taida oikein enään sopia minulle toi punaviini...
Niin muuten olen nyt huomannut että minun tissikipuni ei kadonnut mihinkään, vaan on kokoajan tissit arat... En pidä tästä lainkaan. Ovistestit pitäisi ostaa, mutta kun on nyt ollut hoitolapsia eilen tänään ja huomennakin niin on kaupasta vaikea niitä salaa ostaa...

Lisäilyä: Kyllä oikein kunnolla juilii alamahalla ja tuntuu ettei uskalla edes liikkua, kun tekee jo kipeää oikein ja pakko välillä oikeen "älähtää" kun ei pysty olemaan ihan täysin hiljaakaan : /
En saanut niitä testejä ostettua kun lapset alkoi keräämään karkkeja koriin, niin oli sitten otettava ne vierelle kulkemaan (yleensä saavat tuossa "omassa kaupassa" kulkea vapaasti kun kaikki tuntee).
 
Viimeksi muokattu:
Lauantai 27.4.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12________________________KP 13/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13______________KP 32/30-36
Pölö-______KM 1/13_____________________________ KP 9/27-30
miss_piggy__31v___KKM _2/13_____________________KP 63/?
Fujin______KKM 3/13_____________________________KP 19/?
Eleonoora86____TM 10/12, KKM 2/13________________KP 2/28
Villemo____KM 3/13______________________________KP 28/25-27
kukkurukuu___24v____KKM 12/12___________________KP 13/25-31
saraah___27v____KM 2/2013_______________________KP 39/26-36
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP ?/?
Praia_____KKM 3/13______________________________KP ?/?

HAAVEISSA TOINEN

Kenya__KM 5/11,Kesk.kehitysh.vuoksi 10/11,KU 9/12_____KP ?/?
prinsessat__25v___TM 7/12, KKM 11/12_______________KP 64
MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 12/28
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 12/28-31
Niiskunenä__27v____KM 3/13_______________________KP 6/25-28
Minel83_____KM(TM?) 4/13_________________________KP 19/28

HAAVEISSA KOLMAS

Pikkusukka___35v____KKM 1/13______________________KP 22/26-27
sydänx3___25v____KKM 1/13________________________KP ?/?
Piki80____KKM 1/13 (KU/KM 11/08)___________________KP 27/28-32
_kenguru___35v___KM 3/13_________________________KP 22/28
Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP ?/?

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 38/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 11/28-30
zannukka_____KKM 10/12, KKM 2/13___________________KP 19/25-26

HAAVEISSA KUUDES


HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_______________KP 53/30

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

Miwwi dpo 14
Piki80 dpo 9
Miss_piggy dpo 7
Kenguru dpo 7


TAUSTALLA/KATEISSA:

nelikko82
*tinakenkätyttö*
Hemu2
Bambini
Maame
Lexie
Praia
Minnah88
Taru81
Väpä08


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7

Linkki edelliseen kuumeilukeskusteluun (talvi 2012-2013):
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Fujin: ei kannata menettää toivoa vaikkei testeissä näkyisi, voit silti ovuloida. Mä en oo enää pariin vuoteen tikutellut ovista, vaikka sain joskus vahvojakin plussia. Ajattelin että seksiä kp 12-22 joka toinen päivä on riittävä varmistus, ovulaation tarkkaa ajankohtaa ei tarvi (eikä testeilläkään saa) tietää.

Alien1: joo todella ärsyttävää ettei tunne enää omaa kehoaan. Kuinkakohan pitkään mahtaa kestää kun se normalisoituu... Tsemppiä!

ON: täällä odotellaan tätiä. On ollut niin paljon mukamas oireita, että eilen aamulla ehdin tehdä jo kolmannen negatiivisen r-testin, jokohan pitäis pikkuhiljaa uskoa :LOL: Eilen illalla oli sellaiset menkkajuilinnat että oli otettava särkylääke. Tulisi se täti nyt jo äkkiä että päästään uuteen yritykseen.
 
Viimeksi muokattu:
Joo, eli siis kolmatta kaipaillaan.
Keskenmeno 02/13 rv 14+1 (hematooman "räjähdys"-> ulos tulo -> synnytys käynnistyi ja 3h supistuksien jälkeen Pieni poika syntyi. Rv 9+1 leikattiin vanha sektio haava auki ja oltiin pientä pois jo ottamassa, pelkona jotta vauva kasvaa kornussa, vaan eipä kasvanut. ... tarina jatkuisi vielä pitkälle :heart: )

Eilen alkoi menkat viimein ja yleensä kierto on tasan 28 mutta tällä kertaa meni 37 ... Eli 2/ 28-37..

Nyt on ollut aivan hirveitä kipuja, semmosia ihme viilto tuntemuksia ja ihan kun piikittäisi jonnekkin kohdun taakse..en tiedä miksi näin repii, onko endo kiinnikkeitä jossain todella ikävässa paikassa vai mikä.. nyt aijon kyllä tikuttaa ja tehdä kaikkeni ettei seuraavia menkkoja tulisi, pelottaa jo nyt että mitähän ne sitten on jos nyt jo näin sattuu :/
 

Yhteistyössä