**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat** KEVÄT 2013

Miss-piggylle: Onnittelut uudesta kierrosta! Ehkä tämä on nyt SE kierto sitten. ;) Ja positiivinen ajattelu kannattaa aina. Ei siitä ainakaan haittaa voi olla, etenkään tässä yrittämisessä.

Väpä: Anteeksi uteluni (ja olet ehkä tätä asiaa jo aikaisemmin avannutkin), mutta mikähän syy raskautesi keskeytymiseen oli? Mukavaa viikonloppua sinullekin. :)

Meidän suvussa en ole (ainakaan kuullut), että kukaan olisi saanut keskenmenoa. Päin vastoin, mitä nyt on kuullut niin raskautuminen on ollut tosi helppoa ja kaikki on muutenkin mennyt aina hyvin. Eli mä taidan olla meidän perheessä/lähisuvussa ainut jolle näin on käynyt. Tai sitten kukaan ei vaan puhu tämmöisistä. Tiedä häntä...

Täällä mennään tosiaan DPO 8 ja viluttaa, väsyttää, maha muljuu ja vihloo. Jännää, mutta hyvin mahdollista että tää kaikki on siis ihan normia ennen menkkoja oloa. Toisaalta mulla on kaikkia niitä oireita mitä viimeksi oli ennen plussaa. Siis siitä kesken menneestä. Tekeeköhän mieli nyt vaan tepposensa? Mä yritän nyt kovasti psyykata itteeni siihen, etten pettyis kun menkat alkaa. Äsken yskin ja tunsin repivää kipua alavatsalla. Voi piinojen piina!!!!!

Onneksi tänään on sentään perjantai ja pääsee relaamaan! Plussatuulia, hermoja, hyvää mieltä ja kaikkea hyvää kanssasisaret! :)
 
  • Tykkää
Reactions: coffeeBreak
miss_piggy Onnittelut tädin saapumisesta ja tsemppiä seuraavaan kiertoon :)
Mulla nuo keskenmenon jälkeiset menkat oli normaalia niukemmat, kivuttomammat ja kestikin lyhemmän aikaa eikä mukana tullut samalla lailla hyytymiä ja kalvonriekaleita ku yleensä.

ON: Täällä ruskea tuhruilu vaan jatkuu mutta sitäkin vaan pyyhkiessä välillä, eikä muuten mitään kummosempia menkkaoireita oo. Lämmöt tosin laskenu nyt sinne 36,5 että kaippa se täti tosiaan kurvailee jossain vaiheessa. Tosin edellinen KKM:n jälkeinen kiertohan mulla sitten venähti ja oli sen 32 päivää joten onkohan tämäkin kierto sitten pitempi vielä kun normaali kierto. Yleensä mulla kyllä menkkakolotukset alkaa sinä aamuna ku tätikin kurvaa paikalle mutta nyt sitä ei oo. Jotenki muuten vaan ihan masis olo ja meinaa itku olla herkässä. Että jospas ne ois niitä menkkaoireita ja se täti kurvailis paikalle vaikka huomenissa tai viikonlopun aikana kuitenkin. Eniten tässä ärsyttää tämä oottaminen ja epätietosuus : / Tosin ne kummatki r-testit oon teheny päiväpissasta joka on useemman tunnin rakossa muhinu mutta ne on ollu kyllä niin selkeitä negoja ku olla ja voi.

Mukavaa viikonloppua kaikille :)
 
Zannukka: Ei menetetä toivoa vielä! Niin kauan kun täti on poissa, on toivoa! Ja voihan testit joskus alkaa näyttää plussaa vasta myöhemmin.

Mä yritän nyt pitää itteni parhaani mukaan erossa testeistä! Ens viikolla vasta, jos rouva ei kurvaa kylään.
 
Minel Mulla tuolla digi kans oottelee kaapissa mutta testaan sillä vasta ens viikolla jos se täti ei kurvaile viikonloppuna paikalle. Mulla on vaan ihan semmonen olo, että kyllä se sieltä huomenna tullee. Pessimisti ei pety ;) Tottahan se on, että testit voi alakaa näyttään plussaa vasta myöhemmin ja etuajassahan mää oon testannutkin enkä etes aamusta vaan päivällä, joten toivoahan tässä on ja ku en tosiaan tuota tarkkaa kiertoakaan pysty vielä sanomaan ku nämä on vasta toiset menkat keskenmenon jälkeen :)
 
miss_piggy Onpa huojentavaa, että toi sun megapitkäkierto loppui vihdoin! Siitä nyt sitten uuteen nousuun! :)

pikkusukka Sulle pahoittelut tädin kutaleesta! :hug: Tiedän niin tuon tunteen..:ashamed: Alkaa olla aika vakio..

Minel Noi sun oireilut kuullostaa kyllä aika lupaavilta! :whistle: Mulla tollaset repäisykivut on aina olleet varma merkki tärpistä. Voisithan tuota jo pikapuolin alkaa testailemaan..;)

zannukka Voihan harmi et testit on olleet negoja! :| Jospa ne menkat sitten pian alkais niin pääsisitte uuteen kiertoon kun ei kerran ole tärpänny..

Täällä dpo 4 eikä minkäänlaisia tuntemuksia..Heti alkaa pelottaa ettei ole kyllä tärppi käynyt! No, testejä on tilattuna ja ne saapunee maanantaina tai tiistaina..Silloin dpo 7 tai 8 joten hätähoususen on testattava! :D Taitaa särkyä se meitin lupaus siitä myöhäisest testauspäivästä! :saint:
 
Minel83 En ajattele sitä uteluna jos kysyt... Mutta jos kerron meidän Pienen Pojan lyhyen tarinan ni yllättäin tästä tulee pitkä viesti, koitan kertoa sen lyhyesti..Josko joku vaikka olisi kokenutkin etes jotain samaa....

Eli jäin odottamaan pientä ihan het kun lupa pienelle annettiin..rv 6 oli vasemmalla puolella kipuja, pyysin aikaa ultraan ettei vaan vauva kasva munatorvessa.. sain ajan 4.1 rv 9+1 jonne menin vaikka mieli sanoi että jää kotiin.. kolme lääkäriä ultrasi ja tuli lähtö leikkuriin, pelkona että vauva kasvaa kornussa (munatorven ja kohdun välissä ja hematoomaa jo nähtiin)... masu avattiin kuopuksen sektiohaavaa pitkin..
Sieltä poistettiin vain löytyneen endon kiinnikkeitä ja vasemmalta puolelta munatorvesta mustaa verta.
Rv 12 ultraan mennessä en vieläkään luottanut että kaikki olisi hyvin.. ruskeaa verta holahteli toisinaan.. Siellä kuulinkin että hematooma on kasvanut ja sain nostaa 5kg .. 10kg voisi olla liikaa...
Rv 14 aamusta sanoin äidilleni että on tunne kuin housuni kastuisi koko ajan, en kuitenkaan vuotanut...kunnes illalla sohvalla maatessani tunnustelin masua että ompa se kasvanut ja heti sen jälkeen holahti...veri oli ruskeaa mutta tarkastukseen lähdettiin.. Hematooma oli kasvanut räjäähdysmäisesti. Verenhyydytys lääkettä kroppaan ja lepoa.. Hematooma tuli kuitenkin kertalaakista ulos, kun istuin... verta tuli toppahousuista ulos navan ja selän kautta... kunnes se hyytyi..menin nukkumaan ja toivoin parasta. Mutta ikävä kyllä kun kohtu pamahti verestä tyhjäksi niin paineet meni sekasin ja synnytys käynnistyi ja kolmen tunnin supistusten jälkeen meille syntyi suht rumalla tavalla pieni poika, vessan pönttöön minun sinne verenvuotoa karkuun juostessa :'(

Mutta koko raskauden kai tiesin näin käyvän... Koska rv 6 jälkeen luulin että olen hulluksi tulossa kun päässäni pyöri että jos vauva tulee ni jompi kumpi vanhemmista lapsistani lähtee tai vauva kuolee :( ja kellekkään en raskaudesta uskaltanut kertoa ja kaikki viestit mitä kirjotin koko raskauden aikana oli että toistaseksi tai ainakin vielä vauva voi hyvin.

Niinpä meille syntyi rv 14+1 pieni poika :heart:
 
Lauantai 4.5.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12________________________KP 20/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13______________KP 7/30-36
Pölö-______KM 1/13_____________________________ KP 16/27-30
miss_piggy__31v___KKM _2/13_____________________KP 2/30-70
Fujin______KKM 3/13_____________________________KP 26/?
Eleonoora86____TM 10/12, KKM 2/13________________KP 9/28
Villemo____KM 3/13______________________________KP 35/25-27
kukkurukuu___24v____KKM 12/12___________________KP 20/25-31
saraah___27v____KM 2/2013_______________________KP 8/26-36
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP 24/?
Praia_____KKM 3/13______________________________KP ?/?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 19/28
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 19/28-31
Niiskunenä__27v____KM 3/13_______________________KP 13/25-28
Minel83_____KM(TM?) 4/13_________________________KP 26/28

HAAVEISSA KOLMAS

Pikkusukka___35v____KKM 1/13______________________KP 2/26-27
Piki80____KKM 1/13 (KU/KM 11/08)___________________KP 34/28-32
_kenguru___35v___KM 3/13_________________________KP 4/28
Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP ?/?
Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 9/28-37

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 7/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 18/28-30
zannukka_____KKM 10/12, KKM 2/13___________________KP 26/25-26

HAAVEISSA KUUDES


HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_______________KP 60/30

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

Piki80 dpo 16
zannukka dpo 13-14
Minel83 dpo 9
MiNalo dpo 5
kukkurukuu dpo 5


TAUSTALLA/KATEISSA:

Hemu2
Bambini
Maame
Lexie
Praia
Minnah88
Taru81
Kenya
sydänx3
prinsessat


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu:

Linkki edelliseen kuumeilukeskusteluun (talvi 2012-2013):
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
Mulle voi sitten tälle päivälle päivittää KP2, niin se täti sitten kurvas paikalle ja nyt nämä menkat on kaikkea muuta ku niukat ja kivuttomat : /

Väpä :hug: hurjan kuuloinen tarina sulla

MiNalo Tsemppiä siihen piinailuun ja varpaat ja peukut pystyyn että ois tärppi käyny :)

miss_piggy Meillä on sitten samat KP:t :D

pikkusukka :hug: Plussataan seuraavassa kierrossa sitten, kun sullakin on samat KP:t niin voijaan piinailla kaikki yhessä :D
 
  • Tykkää
Reactions: miss_piggy
Väpä08 Kun kerta kaikki tiesi, et asiat ei oo hyvin, niin minkätakia asialle ei tehty enempää mitään????? Tollasen helvetin oot sitten joutunu käymään läpi!!!
Mä en ymmärrä, kun odottavia äitejä ei uskota ja niitten tuntemuksia vähätellään! "Et sinä voi tietää, kun ei sinne nää" tai "sinä ylireagoit. Täysin normaalia odottavalta äidiltä." No HV vaan kaikille lekureille! Kyllä se odottava nainen tietää, koska se on sen keho ja sen lapsi ja kyllä sen vaan hitto vieköön tietää, jos kaikki ei oo hyvin!!
 
Voi Väpä::( Ihan tuli kyyneleet silmiin sun tarinaa lukiessa! :hug: Kiitos, kun kerroit tarinasi, vaikka ei sen kirjoittaminen varmasti mukavaa ollut. Mä pidän peukkuja pystyssä, että raskaudut pian ja uusi raskaus menee sitten onnellisesti loppuun asti. Olet sen niin ansainnut.

MiNalo: Kieltämättä kyllä vähän jännittää kuinka tässä käy. :) Mutta samalla tuntuu niin utopistiselta ajatukselta, että tässä voisi pamahtaa paksuksi saman tien km:n jälkeen. Ja arvaas vaan, poltteleeko mennä ostamaan testiä, mutta koitan vielä malttaa mieleni! Katsotaan kuinka pitkälle itsekuri riittää. Tsemppiä sullekin näihin piinapäiviin, sähän tulet vain pikkasen mun perässä. Mulla ei vielä dpo 4 ollut mitään tuntemuksia, mutta oikeestaan dpo 5 alkoi tuntumaan sekalaisesti kaikenlaista pientä oirehtimista.

Zannukka: Pahoittelut tädistä ja onnea uuteen kiertoon! Olkoon tämä se plussakierto sitten. :)

ON: Tuntuu jotenkin niin hölmöltä kirjoitella kaikista oireista ihan kuin muka olisin jo raskaana. Nämä oireet kun voi olla ihan normaaleja ennen menkkoja tulevia oireita. Ja sitäpaitsi suoraan keskenmenon jälkeen ei lienisi mikään ihme, että sitä oirehtii vahvemmin ennen menkkoja, jos hormoonit käyvät kierroksilla ja kroppa hakee jotain "normaalitilaa" tai mitä lienee. Mutta silti... Pieni toivo elää suuresta ihmeestä. Voi kunpa... Sydän ihan meinaa haljeta kun toivoo jotain näin paljon! Pitäisi keksiä jotain muuta ajateltavaa, ettei ajatukset kulkisi kokoajan tätä samaa kehää, mutta aina nää ajatukset vaan pyrkii pinnalle. Eilen illalla palelin viltin alla, ja nukkumaan mennessä olinkin sitten ihan kuumissani. Ihmeellistä lämpöjen ailahtelua. Tänään aamulla heräsin taas ihan palelevana, ja niska ja hartiat jumissa sekä pientä päänsärkyä ja etomista. Oon tainnut nukkua huonossa asennossa.

Mukavaa lauantaita kaikille!
 
miss_piggy
Lähden tänään käymään maalla vanhemmilla niin saa vähän muuta puuhaa. Ja sais nukkua yön kunnolla, alakerran 2-kymppinen eukko taas raahannu kämpän täyteen jotain kovaäänistä porukkaa, ja musiikkia jumputettiin koko yö kunnes kyllästyin ja soitin TAAS poliisit paikalle klo 06:30 aamulla. Tosin eivät heti edes päässeet paikalle ku olivat kiinni muualla, että tunti siihenki tais mennä. Kehottivat mua sitte jatkossa soittamaan vaan heti jos sama toistuu, ku tää ei ollu eka kerta ja valitettavasti tuo muija asuu omistusasunnossa.
No onneks itekki muutetaan tästä tän kuun lopulla pois niin loppuu tää painajainen, ja jos tärppiki kävis paremmin stressittömässä ympäristössä :)
 
Mä kävin tänään just äsken apteekissa hakemassa lisää kalaöljyä ja omega-3. Tai siis mun piti hakee.
Apteekkari: Voinko auttaa?
Minä: Haen lisää vitamiineja, mutta täällä ei ookkaan sitä mitä haen. Se oli jotain kalaöljyä raskaana oleville.
Apteekkari: Suositteliko ne neuvolasta sitä sulle.
Minä: Ei oo suositellu ja me vasta yritetään.
Apteekkari: Joo, ei näitä kannata ottaa. Joka paikassa hehkutetaan näitten hyviä puolia ja siis onhan nää hyviä sydänpotilaille, mutta tavallinen ihminen ei näitä tarvitte. Jos oot esim. leikkaukseen menossa, niin 2viikkoo ennen leikkausta pitää näitten syönti lopettaa, kun nää voi aiheuttaa tihkuverenvuotoo....

Hämmennyin tosta keskustelusta ja paljon! Aloin heti aatteleen, että olisko noi voinu aiheuttaa sen keskenmenon???!!!??!! Mutta koska mua alko itkettää ja en kehdannu alkaa vollottaan sen naisen edessä, harpoin vaan pois. Nyt jos jaksaisin, lähtisin ajaan takasin ja kysyisin!

Että pieni galluppi pystyyn: Söitkö tuotetta, joka sisälsi kalaöljyä, kun sait keskenmenon?

Myönnän olevani ylihysteerinen... Ihan vaan kiinnostaa...
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy, onnittelut menkoista! Ihana tunne kun kroppa alkaa vihdoin toimimaan :)

Väpä, voi mikä tarina sinulla takana.. :hug: Tuollaista ei kellekään soisi. Toivottavasti tulet pian uudelleen raskaaksi!

Odottamisesta, meillekin gyne suositteli odottamaan yhdet menkat, mutta sanoi siihen tyyliin että ei se välttämätöntä ole. Itse luotan siihen että kroppa kyllä tietää, eli ei käytetty mitään ehkäisyä. Ja sieltähän ne menkat sitten tulikin ja nyt pääsee uutta yritystä kohti!

Tilasin juuri ovistestejä Pölön suosittelemasta paikasta :) Ensi viikolla sitten tikuttelemaan. Mies on lähdössä työmatkalle kp 15 joten toivottavasti ovis ehtii ennen sitä...

muoks:
kukkurukuu, minä söin kyllä omega3 ja edelleen nytkin olen syönyt... enpä ole tuollaista kuullut aiemmin!

zannukka ja pikkusukka tärppionnea uuteen kiertoon!

Minalo ja Minel, kovasti peukuttelen plussan puolesta :)
 
Viimeksi muokattu:
Voi Väpä, itku silmässä tarinasi luin -kyllä olet saanut h**vetin käydä läpi! Oikein paljon voimia ja jaksamista sinulle:hug:

Joku kysyi kalaöljystä -minä söin omegoja, mutta lopetin plussattuani. Nyt kun päästään taas yrittämään, syön pelkästään D-vitamiinia, ihan vain omaksi mielenrauhaksi. Tai no jos päästään yrittämään, kun mies mokoma on alkanut vähän epäröidä:mad:
 
Väpä :hug:

miss_piggy: Whoop! Isot onnittelut uudesta kierrosta!

ON En voi sanoa kyllä mitään muuta kuin että johan pomppasi.. Täällä ovistikkujen viiva edelleen nega (päin vastoin musta tuntuu että se viiva vaan haalistuu mitä enemmän päiviä tulee), mutta tää raskauden toivominen on saanut kyllä ihan uudet sfäärit. Nimimerkillä nukahtelua ja oksentelua.. Turvottaa aivan älyttömästi, mutta niin turvottaa aina ennen menkkoja, joten sitä en laske edes miksikään oireeksi. Nuhaa on, mutta toisaalta nyt on kevät, joten sitä voikin olla. Limakalvot muutenkin vähän herkillä ja se selittänee myös ajoittaisen nenäverenvuodon. Mutta toi oksentelu. Jos oon pieniin päin niin oon kai maailmankaikkeuden ensimmäinen yksilö, jolla oksentelu alkaa jo ennen kuin menkat ees on jäänyt pois. Kaikki edellisen raskauden tyypilliset piirteet, kuten rintojen jumalaton arkuus on poissa JA eilen housuihin ilmestynyt jotakin vaaleanpunertavaa valkovuotoa, joten pikkuisen skeptinen oon. Ehkä nää on nyt niitä kuuluisia psykosomaattisia oireita?
 
Hei voisko täällä joku auttaa...

Mulla on nyt tokat luomumenkat meneillään kaavinnan jäljiltä. Ekat kesti 9 päivää ja sanoivat sairaalasta, että se kuuluu asiaan kun hormoonit on sekaisin. Lupailivat sieltä, että tokat olis lyhyemmät.

Nyt nää tokatkin on kestäneet jo 9 päivää ja tänään alkoi vielä vuotaa enemmän ihan kunnon verta kun välissä tuli jo pari päivää lähinnä ruskeaa.

Onko muilla menkat kestäneet useamman kierron keskenmenon / kaavinnan jälkeen? On meinaan kauhea vauvakuume päällä ja tää loputon verenvuoto menkoissa jotenkin lannnistaa. Voikohan tällaisilla menkoilla alkavasta kierrosta edes tärpätä?

Sairaalaan en varmaan vielä pääse ja en tiedä kannattaako yksityisellekään heti lähteä? Käskevätkö vaan odottamaan?

Mä olen maailman surkein odottaja, en jaksa odottaa tällaisten asioiden tasaantumista. Kamalaa kun ei voi itse vaikuttaa asiaan mitenkään!
 
SookyS minulla on kestäny oudot menkat (välipäiviä...) ja jatkuvat välivuodot jo kaksien menkkojen yli :( . Lääkäri sanoi eilen, että hormonit tasoittuu ajastaan ja tän kemiallisen jälkeen pitäis taas odottaa kuukausia, että vuodot loppuu itsestään X-(

Eli minut vois ottaa pois piinailijoista ja taustalle vuotoa odottelemaan :(
 
Viimeksi muokattu:
Piki80 Voi harmi miten ikävää :(

Mulla on kyllä menkat tulleet ihan ok ajassa, mutta itse menkat sitten eivät meinaa loppua. Eli tuota on / off tiputtelua jatkuu monta päivää siinä lopussa ja samalla kipristelee oudosti alavatsasta.

Oon kauhean epäluuloinen, että onko mulla vieläkin kohdussa jotain kun kaikki ei lääkkeillä lähtenytkään ja jouduin kaavintaan.

Odottelu on niin turhauttavaa! Ollaan me päästy yrittämään, mutta en usko, että tärppää ennen kuin kierto normalisoituu. Vai voikohan tällaisten outojen menkkojen kierroissa tärpätä?
 
Huomenta!

Ei ne menkat nyt vaan ala, rusehtavaa vuotoa vaan silloin tällöin. No, jos ne alkais km:a edeltävän kierron mukaisesti eli kp 29. Käynnistyminen vaan nyt kestää.
Nyt olis vasta kp 24/29.

Joku kyseli kalaöljystä. Minun ymmärryksen mukaan sitä saa syödä, mutta se ei saisi sisältää A-vitamiinia. Ja tosiaan kalaoljy ohentaa verta jossain määrin eli itse kyllä miettisin pari kertaa loppuraskaudessa, että syönkö sitä. Jos joutuiskin esim. hätäsektioon, niin ohuesta verestä voisi olla haittaa siinä vaiheessa.
 
Huomenta täältäkin suunnalta! :)

Fujin: Tsemppiä uuteen kiertoon!

CoffeeBreak: Kiitos plussatsempeistä! Ja mä pidän täällä peukut pysyssä, että oviksesi kerkiää paikalle ennen kuin miehesi ampaisee työmatkalle. ;)

Kukkurukuu: Aika jännä keskustelu apteekissa! Enpä ole minäkään kuullut, ettei kalaöljyä saisi raskausaikana syödä, mutta kylläkin ettei kalanmaksaöljyä. Vai ovatko sama asia? Ihan kuutamolla. Ja tuo siis A-vitamiinin takia.

Mäpäs ajattelin tälleen sunnuntai-aamun kunniaksi rustailla vähän oireita mitä tähän mennessä on siunaantuntut itseni ja muidenkin(?) iloksi. :) Nyt siis elellään päivää dpo 10. Kiertopäivä 27/28.

-vilunväreet, kulkee pitkin kroppaa, jopa jalkoja pitkin
-repäisykivut silloin tällöin (esim. sohvalta ylös noustessa tai aivastaessa)
-hienoinen paineen tuntu alavatsalla
-kuumat aallot välillä, palelu on kyllä yleisempää
-eilen itketti ihan mitätön juttu
-rinnat turvonneet, ovat tähän asti km:n jälkeen olleet ihan tyhjät laput ja nyt pursuu rintsikoista
-tänä aamuna alkoi nuha ja aivastelu, niin ja pieni kurkkukipu
-melkeinpä jatkuva jano ja pissahätä (viime yönä 3 vessareissua)
-unet tosi selkeitä ja tapahtumarikkaita. Semmoinen fiilis, että koko yön näkisi jotain unta
-tämä nyt ei ole varsinaisesti oire, mutta mieheni sanoi eilen että on ihan varma että olen raskaana. Olen kuulemma ihan "sen oloinen". :)

Täytyy myöntää, että toiveet on korkealla, mutta suurella varauksella. :) Yritän vielä malttaa olla testaamatta, koska jotenkin tuntuu, että negan saaminen olisi suurempi pettymys kuin tädin saapuminen.

Tänään ajattelin porhaltaa lenkille, ja sitten olisi edessä Lintsi-päivä! Rannekkeet on kyllä ihan törkyhintaiset, ja iästä/pituudesta riippumatta kaikille sama ranneke. :eek: No mutta saapa ainakin taas vähäksi aikaa jotain muuta ajateltavaa. :)

No olihan tässä muutama.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä