**Keskenmenon jälkeen kuumeilevat** KEVÄT 2013

mamuska7 Voi ei! Soita lääkäriin ja kysy mitä tehdä!!!! Mut älä viellä luovuta!!! Mun kaverilla oli viikolle 10 asti tuhruttelua ja sitten se loppu, kun seinään! 4viikkoo se ehti pelätä pahinta... Soita lääkäriin ja kysy!!
 
Viimeksi muokattu:
Joo siis ei se ihan vielä plussa ollut, mutta ellei sit jotenkin lähde haalistumaan niin on varmaan + ihan lähipäivinä.. Nooh, ehkä varmuuden vuoksi voi heittää parit siemenet itämään. Ottaa ne sitten kiinni tai ei.

mamuska7: Mä niin toivon, että toi olis ihan jotain muuta. Halaus!
 
Mamuska: Voi ei! Pidetään peukkuja että tuhruttelu olisi harmitonta. Mutta kyllä uskon, että toivo on koetuksella.. Itsellä oli suurimmaksi osaksi raskausoireet hävinny päivää paria ennen ku tuhru alkoi. Mietinkin että miksei ällötä ja keskenhän se meni... Joten, toivotaan että nuo sun raskausoireet kertois et pikkanen on vielä kiinni.

Muoks. Se piti vielä sanoa, että en ainakaan Mamuska loukkaantunut tuosta kommentistasi testailusta liian aikasin. Siinä kun sitä tekee todella pienillä dpo:illa testiä toinen puoli pääkopasta miettii että mitä hiton järkeä tässä on, kun siitähän se piina vasta alkaakin.. Mutta joku kumma peikko tuola aivoissa käskee niitä testejä tehdä.. Pff.. Pystyiskin siihen, että testais vasta kun menkat on myöhässä pari viikkoa!!
 
Viimeksi muokattu:
Kiva, että tänne saa tulla mukaan. Taustailen mielelläni niin pitkään, että kierto km:n jälkeen tasoittuu.

Kuinka kauan tätä vuotoa jatkuu ja milloin se alkaa rauhoittumaan? Nyt On kosta 24tuntia valunut kun saavista ja olo on heikko ja väsynyt. Kivut ovat onneksi kohtalaiset.

Kuinka kauan teillä On mennyt ennen kun henkisesti olette selvinneet km:stä? Mulla tulionneksi jo viikkolla 5, mutta silti surettaa.
 
Pahoittelut tänne joutuneille :hug: ja tervetuloa ketjuun johon jää pahasti koukkuun :)

Mamuska7, älä luovuta vielä, josko se olisi vain jotain tuhrua..minä luotin siihen että niin kauan kun on paha olo ni niin kauan matkustaja on mukana ja niin minulle juuri kävikin viimeksi, olot loppuivat vasta kun vauva tuli ulos. Peukutan jatkolle joka toivottavasti menee hyvin.

( . ) Minulla tuli ne vahvat viivat eilen ja tänä aamuna ovistestiin... Nyt kun tein ni olikin jo hyvin haalistunut viiva. päivän on koskenut vasemmalle puolelle välilillä jo tosikin kovin... Oliko tämä tän pituinen ja tällä hyvä??? Ikuna ennen en ole tikuttanut, en tuntenu mtn enkä huomannut ovista... kerta se on ensimmöinenkin kun tietää mitä kropassa tapahtuu :) Hei, olen kolmesti raskaana ollut :wave: :D Tunnen itteni todella nohevaksi...

Ihanaa tulevaa Äitienpäivää jo Mammoille ja ne jotka ei vielä omaa Naperoa omista ni peukutan teille tulevia äitienpäiviä... Onneksi jokaisella on oma Äiti :heart:
 
Lauantai 11.5.2013

HAAVEISSA ESIKOINEN

Hanttuliini84_____KM 10/12________________________KP 3/34
Miwwi_____KM 5/12, KM 9/12, KM 1/13______________KP 14/30-36
Pölö-______KM 1/13_____________________________ KP 23/27-30
miss_piggy__31v___KKM _2/13_____________________KP 9/30-70
Fujin______KKM 3/13_____________________________KP 8/26-32
Eleonoora86____TM 10/12, KKM 2/13________________KP 16/28
Villemo____KM 3/13______________________________KP 42/25-27
kukkurukuu___24v____KKM 12/12___________________KP 27/25-31
saraah___27v____KM 2/2013_______________________KP 15/26-36
Rosuliina__31v____KM 4/13________________________KP 31/29
Praia_____KKM 3/13______________________________KP ?/?

HAAVEISSA TOINEN

MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 26/28
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 26/28-31
Niiskunenä__27v____KM 3/13_______________________KP 20/25-28
Minel83_____KM(TM?) 4/13_________________________KP 5/28

HAAVEISSA KOLMAS

Pikkusukka___35v____KKM 1/13______________________KP 9/26-27
_kenguru___35v___KM 3/13_________________________KP 11/28
Ollakovai...?_____KKM 4/13__________________________KP ?/?
Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 16/28-37

HAAVEISSA NELJÄS

coffeeBreak___33v___KM -06, -08 ja 3/13_______________KP 14/28

HAAVEISSA VIIDES

carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 25/28-30
zannukka_____KKM 10/12, KKM 2/13___________________KP 9/25-26

HAAVEISSA KUUDES


HAAVEISSA SEITSEMÄS

suurperheen mamma___32v___KKM 12/12_______________KP 67/30

***PIINAILIJAT*** :popcorn:

MiNalo dpo 12
kukkurukuu dpo 12


TAUSTALLA/KATEISSA:

Hemu2
Bambini
Maame
Lexie
Praia
Minnah88
Taru81
Kenya
sydänx3
prinsessat
Piki80
katrinainen


:heart::heart:PLUSSANNEET 2012:heart::heart:

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja

:heart::heart:PLUSSANNEET 2013:heart::heart:

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu:

Linkki edelliseen kuumeilukeskusteluun (talvi 2012-2013):
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2244328-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-kevaalla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä


Päivityspyynnöt punaisella kiitos!:wave:
 
Viimeksi muokattu:
miss_piggy
Kiva, että tänne saa tulla mukaan. Taustailen mielelläni niin pitkään, että kierto km:n jälkeen tasoittuu.

Kuinka kauan tätä vuotoa jatkuu ja milloin se alkaa rauhoittumaan? Nyt On kosta 24tuntia valunut kun saavista ja olo on heikko ja väsynyt. Kivut ovat onneksi kohtalaiset.

Kuinka kauan teillä On mennyt ennen kun henkisesti olette selvinneet km:stä? Mulla tulionneksi jo viikkolla 5, mutta silti surettaa.
Harmi että sulle kävi noin :( Pöh...
Mullahan oli se keskeytynyt keskenmeno eli vuoto ei alkanut spontaanisti, vaan käynnistettiin lääkkeillä, ja mulla se vuoto kesti noin 12 päivää. Oli aika kivulias kokemus, mutta mulla oli mennyt kesken joskus viikolla 8 ja huomattiin vasta viikolla 11+1. Eka vuorokausi verta tuli välillä ihan hulinalla ku samalla tuli sitä kudosmateriaalia ulos..
Henkisesti en oo selvinny vieläkään enkä usko että koskaan tuota unohdankaan. Eli joka päivä tuo on mielessä, vaikka tuosta on nyt aikaa 3kk. Ja kaiken lisäks niitä ekoja menkkoja sain odotella sen 67 päivää, ja vuoto alkoi vasta tokasta tero-kuurista, eli eka terokuuri ei edes käynnistänyt vuotoa.
Ihan normaalia että surettaa, mutta jonkun ajan päästä sitten tulee taas se tunne, että ei muuta kuin uuteen yritykseen :)
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
Kukkurukuu: Huomasin vasta nyt sun testi kyselyt.. Jossain ulkomaisilla sivuilla on virallisesti että dpo 12 voi näkyä raskaus ovistestillä vahvana viivana.. Sun dpo 11 on hyvin lähellä sitä.. One stepin raskausliuskan on mun mielestä ainakin syvältä sieltä jostain..!!! Joten älä niiden vuoksi masennu :) Testaa aamulla uusiksi ja koita vaikka illemmalla, joillain näkyy paremmin illemmalla. Voisko olla et ovis yrittäis tulla vasta nyt? Tsemppiä piinailuun!! muoks, piti vielä se sanoa, että menkkojen lähetyessä myös voi se lh nousta jostain syystä, en oo siitä saanu selvää et miks, missään ei ole, mutta näin monet sanoo täälä palstoilla..

Katrinainen: Suosittelen lukemaan ketjua alusta, jollet vielä ole lukenut. Se on terapeuttista :) Myös meillä jokaisella on ollut eri pituinen vuoto, itse vuosin 12 päivää, viimeiset 5-6 päivää oli sellaista lievää vuotoa enää.. Itse lähdin heti yrittämään, välillä on tullu kolahduksia, mutta pakko vain mennä porskuttaa eteenpäin. Sitten helpotti suuresti kun ne raskaushormoonit hävis kropasta ja ajatus alkoi olla kirkkaampi. Kesä on onneksi tulossa, se nostattaa mielialaa :) Tsemppia sinulle vuodon kanssa :hug:
 
Viimeksi muokattu:
Aamulla sängyssä tuntui kohdussa kuin olisi harjoitussupistuksia ja vessaan mennessä oli suoja ja housut veressä eli kp25 vaihtui kp1 :'( Ei taaskaan tule piinailusta plussaa, vaan aikaiseen alkoi vuoto... oireet saisi kanssa loppua sitten pian niin ei olisi muistuttamassa tästä. Laskimme miehen kanssa juuri että jos on normi pituinen vuoto niin loppuu silloin kun olisi pitänyt vasta alkaa. Minulla on tuo womanlog-sovellus käytössä ja siellä aina näkyy koska pitäisi olla ovis ja koska menkat alkaa ja itse saa merkkailla oireita, lämpöjä, painoa ja mielialaa ja pupuilut ja muutakin ja se kertoo millainen hedelmöittymis mahdollisuus on. Hyvä sovellus ja kulkee aina mukana. Saa sinne omatkin jutut jokapäivälle kirjoittaa, ja sieltä on hyvä omia oireita ja tuntemuksia seurata... Kyllä tämä vuoto siinä mielessä ajallaan tuli että 2 viikkoa sitten oli ne ovis kivut ja limat. Ei vain tärpännyt nyt sitten lainkaan, ehkä oli yritystä ehkä....
 
Mä veikkaan, että noi ovistestit reagoi kaikkiin mahdollisiin hormoneihin, mitä virtsasta löytyy ja joku hormooni varmasti kohoo ennen menkkoja.
).( ovistesti taas viittä vaille plussa ja One stepin herkkä r-testi nega. Veikkaan, et toi ovistesti hehkuttaa nyt niitä menkkoja. Teen testin kunnon testillä huomenna, jos menkat ei ala ja jos se on nega, jään ootteleen menkkoja... Mulla alko viimekski menkat dpo 12 mun muistaakseni... Eli varmaan tulee tänään tai huomenna viimestään..
Oviksen pongasin kp 14-16, joten ei oo epäilystäkään, mitä kroppa miettii seuraavaks. Kyllä oon nyt valmistautunu menkkoihin. :|
 
Katrinainen Tervetuloa ja pahoittelut:hug:
Mulla vuoto kesti noin 4,5 viikkoa, mutta kyseessä oli keskeytynyt keskenmeno ja lääkkeelliset tyhjennykset pariin otteeseen. Mun käsityksen mukaan monesti spontaani keskenmeno menee ohi nopeammin. Saavista tuli täälläkin noin pari vuorokautta, ja yhtenä yönä tosiaan ihan valtavasti alussa. Kyllä se siitä yleensä nopeasti vähän rauhoittuu, mutta voi sitten jatkua vähän kauemmin. Välillä voi myös tuntua, että se loppuisi mutta yhtäkkiä tuleekin vielä jotain vaikka vuorokaudenkin jälkeen.

mamuska7 Toivotaan, että kaikki menee vielä hyvin! Tuota tuhruttelua kyllä esiintyy monellakin, joten vielä on toivoa!:hug:

ON Täällä kp43 kkm:ästä, eikä menkkoja kuulu. Mietinkin juuri että niitä taitaa olla turha odotella kun vuosin niin monta viikkoa : /!? Kaippa ne jossain vaiheessa tulevat. Vähän vaikeaa jotenkin kun ei yhtään tiedä missä mennään.
 
  • Tykkää
Reactions: katrinainen
Nyt on pakko avautua ja oon pahoillani! Aina just kun oon siirtymässä uuteen kiertoon, iskee tää hemmetin masis päälle!

Oon just huomannu, että oon ainoo kaveri piiristäni, kellä ei ole lasta.
Olen myöskin huomannut, että välttelen ihmisiä: Oon mieluummin yksin, kun nään niitten vauvoja tai niitten raskausmahoja. En todellakaan jaksa olla niille tukena, jotka kertoo, kuinka niiitten "vauva oli vahinko ja kuinka elämä on nyt niin perseestä". En myöskään jaksa kuunnella, kuinka "rankkaa on, kun vauva vaan huutaa ja ei saa nukuttua". En jaksa myöskään kuunnella, kuinka "IHANAN SULONEN KULTAPUPPELI MUSSUKKA meillä on!"
Sitten mä myöskin vihaan, kun ihmiset tulee ja kysyy "joko?" "joko nyt?" "entäs nyt?" Ykskin viellä kysyy, niin vedän turpaan!!! En aijo kertoo kenellekkään, jos meillä joskus tärppää, koska sekin multa kuitenkin pois viedään!!!
Oon mieluummin yksin kotona. Musta tuntuu, et mulla ei enää oo kun mun mies. Oon kyllä onnellinen, että edes se!


Pahoittelut avautumisesta! En tie missä muuallakaan avautuisin.
 
kukkurukuu Älä välitä, minulla ollut ihan samoja fiiliksiä ja olen välillä yrittänyt sulkeutua kotiin, mutta kun on pakko mennä kauppaan ja hakemaan tyttöä eskarista. Asumme pienessä "kylässä" ja täällä nyt kun menen kumpaan kauppaan vaan näen raskaana olevan. Molemmat kauppiaan rouvat on raskaana, terveydenhoitaja on raskaana, paras ystäväni on raskaana ja muutama lähiasukas on synnyttänyt juuri alle vuoden sisällä... Tämä on todella hankalaa ollut kun ei pääse mihinkään "karkuun" näitä mahoja ja vauvoja. Meillä "yritystä" nyt yli 3 vuotta enemmän ja vähemmän, mutta todellista toivomista ollut melkein vuosi. Tänään taas romahti ja pitää kauppaan mennä ja kun minulle tulee vuosi klipsien poistosta on yhdellä laskettuaika. klipsit ei estänyt minulla raskautta, vaan olen saanut keskenmenon, tuulimunan ja moooonta kemiallista tässä 3 vuoden aikana.
Täällä SAA avautua, niin teen minäkin ja joskus annan tulla oikein kunnolla kaikki ulos ja jos en tänne kaikkea uskalla kirjoittaa kirjoitan ne omaan blogiini, nyt sekin ollut tauolla kun tuli pas** fiilis niistä mitä siellä jo luki kaikesta toivosta ja romahduksesta ja uudesta noususta ja taas romahti ja taas nousuun... No elämä on, mutta pakenemaan ei aina pääse... Pää pystyyn ja tulta päin! Eikö vain?!:flower::cool:
 
Täälläkin lievää katkeroitumista havaittavissa... Nyt jotenkin niin pessimistinen näkökanta nykyiseen kiertoonkin, ei se tälläkään kertaa tärppää. Hormonilääkitys tekee varmasti osansa ja pohjamudissa pyöritään. Pregnyl antaa edelleen selvän väärän plussan, pistin sen viikko sitten perjantai-iltana eli noin 8 päivää sitten. 10 päivää sanovat (netin luotettavan lähteen mukaan :) näkyvän, pari päivää vielä odoteltava ennenkö pystyy sanomaan mitään suuntaan tai toiseen. Lähden reissuun ns. oikeina jännäpäivinä ja todnäk myös menkat alkaa siellä joten en odota reissua kovin innoissani... Viimeksi samoissa merkeissä tuli se toinen keskenmeno ja teki kyllä tiukkaa pyyhkiä nurkan takana kyyneleet ja yrittää olla normaalisti ihmisten ilmoilla. Nytkin varmasti on todella vaikeaa kun vuoto alkaa. Miellän jo pääseeni itse keskenmenoista jotenkin pahimman yli, nyt ahdistaa tämä uusi yrittäminen ja joka kiertoinen pettyminen. Tiedä sitten onko samaa mutta en enää herkisty joka kerta kun keskenmenoja ajattelen. Kehitystä sekin.

Tsemppiä teille muille ja kyllä se aurinko paistaa meille kaikille jossain vaiheessa! :)
 
Osaan hyvin samaistua teidän fiiliksiin. Tänään just mietin, miten oma päänuppi on mennyt sekaisin ihan eri tavalla kuin mitä ikinä kuvittelin.
Kierron alussa mulla on tietty paha mieli, kun alkoi koko homma uudestaan ja aivan jumalaton katkeruus just noita kukkurukuun mainitsemia "tää oli vahinko" "aargh en kestä ku tää vauva potkii kokoajan!" -jne mammoja kohtaan. No, oviksen metsästys kun lähenee niin toivo kasvaa. Sillon kestän raskausmahoja sun muita vähän paremmin ja ajatus on lähinnä siinä, että muutaman kuukauden päästä mullakin on tollainen. Yllättävää kyllä, vaikken oo ovulaatiota koskaan mihinkään tikkuun kiinni saanut, niin alitajunnassa on joka helkkarin kierrossa sellainen: "ehkä nyt kuitenkin tärppäs" -fiilis. Ja kun menkat alkaa niin päällimmäisenä tunteena on vitutus.
En oikeesti tiedä et pitäiskö itkeä vai nauraa. Mun mies on tosi symppis ja lohduttaa aina sillä, että voidaan vetää jäätävät kännit ja käyttää kortsua niin kyllä viimestään siinä vaiheessa nappaa. No, enää sekään ei naurata kauheesti vaikka epätoivon hetkinä myönnänkin ajattelevani sitä vähintäänkin potentiaalisena vaihtoehtona..

Ja nyt kp8 ja mulla on taas sellainen toiveikas olo ja oikeesti tuntuu jopa siltä, että helmivauva olis niin mun juttu. Siis ihan tarkoitettu meille ja että tästä kierrosta tärppää.
 
  • Tykkää
Reactions: kukkurukuu
Mamuska voi ei, toivotaan kuitenkin että toi tiputtelu ei johtaisi pahimpaan. Tsemppiä hirveesti!

katrinainen osanotto sinulle keskenmenosta, tervetuloa tänne katsomaan uudelleen tulevaisuuteen.

kukkurukuu ymmärrän täysin sun tunteet. Minusta lapsensaantiaikeista kysely on tahdintonta, mutta toisaalta ihmiset eivät osaa ajatella sitä niin ja harvoin kukaan tarkoitaa mitään pahaa. Itse olen ihan suoraan sanonut jollekin kyselijöille että se ei oo itsestä kiinni ja voi olla ettei me koskaan saada lasta. Sen jälkeen harva enää kyselee.


Tänään on Lapsettomien Lauantai. Jotkut ihmettelee miksi kyseinen päivä on edes olemassa, ihan kuin omaa lapsetomuutta pitäisi jotenkin juhlia. No ei tarvi, mutta sympatia ei ole minusta koskaan pahaksi. Siispä hyvää lapsettomien lauantaita minulle :flower: ja kaikille muille jotka haluavat sen täällä ketjussa ottaa vastaan.

Ja huomiselle toivotan kaikille ketjun äideille hyvää äitienpäivää :heart: me seuraamme perässä, ehkä jo ensi vuonna =)
 
Nyt olen lukenut koko ketjun läpi ja istun täällä kyyneleet silmissä. Suuret :hug: kaikille!

ON kysyin polilta voiko mun kilppariarvot vaikuttaa KM:n ja kuulema voi. Mun oma lääkäri on vaan tarkkaillut arvoja eikä ole määrännyt lääkkeitä. Ottaa niin päähän, jos se vähääkään on vaikuttanut keskenmenoon :O. Niin mun arvot siis viimeksi TSH 2,6 ja T4 10,1. Nyt varaan ensi viikolla ajan yksityiselle, että saadaan lääkitys kuntoon. Mua itkettää koko kilpirauhashomna ,mitäs jos en koskaan enää saa raskautta vietyä loppuun.

Miss_piggy kiitos! :hug:!

Ensi vuonna juhlitaan kaikki äitienpäivänä, eikö niin!
 
Kukkurukuu: Ymmärrän täysin fiiliksesi. Itse välttelen anoppiani niin paljon kuin mahdollista. Hän tuntuu jopa välillä painostavaan sävyyn toivovan sitä lapsenlasta ja kuinka ois kiva kun hänen nimi sitten sille annettais ja ja :( Välttelen myös tällä hetkellä lähipiirissäni niitä joilla on oikein pieniä, isommat lapset ei haittaa.. Mutta 0-3 on jotenkin juuri nyt myrkkyä. Alkuun se ei tuntunu, mutta nyt viimesen pari kuukautta on vaan huomaamatta alkanu kartella.. Töissä on eräs nainen joka vuosia on hokenut mulle, että eikö pitäisi lapset tehää nuorena ja eikö kannattais jo miettiä niitä lapsia.. Oon täs ny pelänny, et seuraavan kerran kun se ottaa asian puheeksi, räjähdän varmaan huutamaan töissä.. Tähän asti en oo vielä pahasti menkkojen alkaessa romahtanu, mutta veikkaan, että tässä kierrossa jos menkat alkaa, niin romahdus tulee.. Olen toivonut sitä tähän kiertoon niiiiin kovasti!!

katrinainen: Itse ainakin ymmärsin että olit tykännyt tervetulotoivotuksesta :) Voi, tympiää kun nuo lääkärit ei ota tota kilpparijuttua tosissaan. Itse olen ottanut paljon asioista itse selvää ja vertaillut tuloksiani aina eri lähteisiin. Lääkäritkin on vain ihmisiä ja jokaisella oma mielipiteensä. Ikävä kyllä niiltä pitää osata vaatia mitä haluaa.. Mutta kyllä se raskaus kuule tulee onnistumaan! Saat ne kohillensa lääkkeiden kanssa sitten :) Äläkä itseäsi syytä! Kilppariarvothan on tosi tärkee olla kunnossa raskaana ollessa, jos ne on huonot niin lapselle voi tulla kaikenlaisia ongelmia ja vaikuttikohan ne eniten aivojen kehitykseen. Ihmetteln suuresti ettei kilppariarvoja suomessa edes tutkita jossain vaiheessa raskautta jokaisella kun nehän on vielä lujilla raskauden ajan! Tai en tiedä tutkitaanko, en oo vielä koskaan neuvolaan asti päässyt :) Tsemppiä sulle, ja toivottavasti ensi vuonna meillä olis äitienpäivänä pienet sylissä :heart: Niin ja se vielä, että raskautta yrittäessä kilppariarvot ois hyvä olla alle 1, että luu kurkkuun vaan lääkärille, kun sielä käyt :)

On: Ei niin mitään, ei yhtikäs mitään!!! Piina-aika on niin helvettiä :stick:
 
Mulla kans kierto menee näin masis, tsemppi, varmuus, masis ja arvatkaa mitä tapahtuu millonkin :|

Iso kiitos kaikille vertaistuesta! Ensinnäkin se, että saa purkaa jossain asioita ja sanoo ne ääneen sellasina, kun ne on, helpottaa aivan kerpeleesti! Sitten viellä kun tietää, että suurin piirtein samoja asioita ja tunteita kyädään läpi, helpottaa oloo edes vähän! Tuntuu turhalta mennä selittään näitä tunteita jollekulle, joka esim. on tullu vaihngossa raskaaks ja joka ei oo kovin intona tulevasta lapsestaan...


Onneks te ootte TAAS olemassa :heart:
 
miss_piggy
katrinainen: Sanottiinko sulle mitä niiden kilppariarvojen pitäis olla? Täällä meillä normaali tsh katotaan vielä olevan välillä 2.5-4.0 tai jotain, mullahan tsh oli tosiaan 2.6, ja t4v 13, ja kolme eri lekuria oli sitä mieltä, että nuo arvot ei oo kyllä syy keskenmenoon, ja että hyvä kuitenki olis jos tuo tsh ois alle 2.5.
Mulle ei oo missään vaiheessa ehdotettu mitään lääkitystä, mutta enpä menis vannomaan ettei mun kkm vois kilppariarvoista johtua.

Tänneppä ei muuten kummepia, kp 10 ja ovista vois alkaa metästelemään :)
 
Miss_piggy TSH 2,6 ei vielä pitäisi olla ongelma raskautumisen kannalta, mutta mun T4 on riittämätön. Sen pitäisi olla ainakin 14 raskaana eikä 10.1 kuten mulla.

Tyhmä kysymys, mutta eihän Aerobicissäkäyminen voi vaikuttaa siihen, että raskaus menee kesken. Kävin viime viikolla maanantaina ja keskiviikkona jumpassaja nyt pelottaa että se oli vahingollista raskauden kannalta. Tiedän toki että tämä on typerää pohtimista, mutta asia vaivaa minua.

Hyvää äitienpäivää kaikille! Ensi vuonna juhlitaan nyyttien kanssa!
 
katrinainen et ole voinut aiheuttaa keskenmenoasi liikunnalla. Varhaiseen keskenmenoon ei voi itse vaikuttaa. En usko että terveydenhuollon henkilöstö valehtelisi tästä asiasta vain meidän syyllisyydentunteiden poistamiseksi, jos asialla oikeasti olisi merkitystä. Minulle naistentautien polin hoitaja vielä erikseen vakuutti, että tiedäthän ettet ole voinut aiheuttaa tätä keskenmenoa millään omalla toiminnallasi. Huoli ja itsesyytökset pois!
 

Yhteistyössä