Keskenmenon jälkeen kuumeilevat - kevät 2017

Moikka vaan!

Hetkeen en oo kirjoitellut, ja tänne tulee niin paljon viestejä, että sikälikin tuntuu, että viime viestistäni on jo ikuisuus.

Listan päivityksistä, onnea plussanneille :) Ilmoitelkaa, kun uskaltaudutte plussanneiden listaan.

@BeHappy-17 hyvältä kuulostaa! Peukut pystyyn! (y)

@Niwhai no voih :( Mutta niinhän sä vähän arvelitkin, onhan ne omat arvelut usein oikeita.

Mitä siellä tapahtuu, @Fritang ? Ei kai sulla ole kohtutulehdus? Menitkö siis kipujen takia lääkäriin? Tsemppiä sinne!

Ja @KeepGoing , mullakin on kertaalleen joku nilkan venähdys ollut. En muista kuvasivatko? Ei kai se välttämätöntä ole, kun ei kerran murtumaa ole. Toki jos aikovat kuvata, niin mainitse sitten mahdollisesta raskaudesta. Et siis ole vielä käynyt lääkärissä?

Muakin kiinnostaa @Bea.S :n tilanne. Ja kun sanoit, että onko sun kroppa jo tehtävänsä tehnyt, niin en kyllä usko. Etkös sä ole jotain 32-34-vuotias, jos oikein muistelen? Mä uskon että toi kaikki vaan pistää elimistön ja kuukautiskierron vaan niin sekaisin. Mullakaan ei ollut kaavintaa edes vaan pelkät lääkkeet, niin homma on ihan nurinkurisesti menkkojen niukkuuden osalta (kierron pituus on ekaa lukuunottamatta ollut normaali).

Oon jopa välillä miettinyt, että olisiko pitänyt kysyä, voinko lykätä lääkkeiden ottamista. Tuntui, ettei ne cytetecit tyhjentymiselle mitään tehnyt, mutta läjäpäin niitä välittömiä sivuvaikutuksia kyllä sain, ja näin jälkikäteen tuntuu, ettei tästä hommasta tule mitään, kun nuo menkat on surkeat eikä limakalvoa ilmeisestikään muodostu.

Mä nyt tässä samalla kerron omasta tilanteesta, ja Bea.S, mähän olen jo 37 (juuri täyttänyt), joten tilanne on mulla huomattavasti huonompi kuin sulla. Viikko sitten gyne soitti, ja olikin sitä mieltä, että mulle täytyy tehdä lähete lapsettomuuspuolelle saman tien, kun viikkoa aiemmin tutkimusten yhteydessä oli niin optimistinen. Välissä multa otettiin fsh, ja silloin aiemmin sanoi, että jos se arvo on alle 10, niin voidaan jouluun asti yritellä itseksemme. No, arvo oli 8,3, kun viitearvojen yläraja on 8,1. Olin sitten ihmeissäni ja masentunut, kun yhtäkkiä lääkäri olikin tota mieltä. Ja sekin, kun olen aina ollut niin terve ja hyvässä kunnossa, niin nyt sitten tulee tuollaista eteen. Tänään, juuri äsken, puhuttiin uudestaan, ja pyysin tekemään sen lähetteen nyt sitten kuitenkin. Julkisella puolella on kuulemma ikäraja 39 vuodessa. Siitä yritin kysyä, että kumpaa sillä tarkoitetaan, saako hoitoja siihen asti kun täyttää 40 vai 39, mutta ei se osannut sanoa ja nyt se oli yhtäkkiä tapauskohtaista. Ja nyt mä sitten pelkään sitä, että jos mä en saakaan aikaa tai että se aika on joskus ties koska. :(

Niin, viime viikon tallettelut taisivat osua paremmin kuin joulukuisessa plussakierrossa, mutta niukkojen menkkojen takia ei ole toiveet kovin korkealla. Nyt kp 16/24-25 ja dpo 3 tai 4. Ovisplussa perjantaina, mutta sunnuntaina oli runsaimmat limat (sori!). Kipuja en havainnut. Olen kyllä suhteellisen varma, että ovis tapahtui.
 
@Maaria1980 Joo kipujen takia, normimenkatkin on tosi kivuliaat, mutta nyt olen maannut sängyssä pari päivää. Ultrassa näkyi vielä se tuulimunan mokoma, niin ottivat osastolle. Tulehdusta ei varmaan ole, tai ei ainakaan kukaan ole epäillyt sitä. Nyt olen saanut 6 cytotecia ja vuotoa on tullut ehkä ruokalusikallinen :unsure: Että kaavinta näyttää nyt aika todennäköiseltä...
 
@Daisy85 hups, en ollut sun viestiä huomannut! Joo, niin kauan ku ei oo menkkoja on toivoa(y) en oo testaillu, enkä kyllä oviksestakaan tiiä yhtään(n) mutta katsellaan!

@Maaria1980 joo ei varmaan automaattisesti lähetä kuvaamaan mutta toki jos lääkäri haluais varmistaa niin sit ois pakko sanoa (joka tuntuisi niin tyhmältä ku enhän mä kuitenkaan oo):whistle: en siis oo käyny missään jalan vuoksi näytillä, kun oisin joutunut roudaamaan nämä pienet mukana ja menee bussilla ku ei tää jalka kestä ajaa autoa. Sininen ja turvonnut tuo nilkka on ja kipee myös, mutta oon mahdollisuuksien mukaan noudattanut KKK ohjetta. Täytyy katsoa aamulla tilanne uudestaan, kyllähän nivelsidevammoissa toipumiseen menee jokunen hetki. Ärsyttävää ku just päässyt taas hyvin juoksemisen makuun ja nyt tulee pakkotauko. Onneksi salilla voi kuitenkin käsiä tehdä yms:)
 
Onnea Onnea Onnea Onnea Onnea Onnea plussista!!:love::love::love:

Tiettäkö ei tullu tänne plussa vaan menkat!KYLLÄ mä iloitsen niistäkin, 35pv oli kierto. Nyt kyllä tekee mieli tikuttaa ovista ja aattelin gynen varata myös oviksen tiennoille. En oo tikuttanut ovista aiemmin,vahvat tunneoireet on ollu...35v tulee mittariin,täytyy nyt toivoo että tärppi kävisi ilman hoitoja koska niihin meistä ei taida olla...tää on vähän jakanut ajatuksia mutta siihen olemme nyt tulleet.

@KeepGoing AUTS!Tsemppiä. Mutta milloin testaat??jännää

@Fritang Tsemppiä sinnekkin. Toimiko lääke?

@Maaria1980 mä niin toivon et tää on sun kierto!

@BeHappy-17 kuulostaa hyvälle,peukut pystyy että sinäkin plussaat!

@Niwhai pahoittelut!
 
Ihana plussa-aalto, onnea kaikille :love:
Ja pahoittelut keskenemenoista ja tuulimunista :unsure:

Mulla on nyt viimisen km jälkeen ollut tosi niukat menkat. En tiä voiko viime menkkoja ees kutsua menkoiks. Alan jo vähän huolestumaan. Nyt alotin popsimaan e-vit jos se auttais. Miten muut ootte toiminu jos menkat on ollu niukat?

Voikohan keskenmenot jotka ovat tapahtuneet molemmat viikoilla +-6 niin johtua heikosta limakalvosta? Vai onko alkio jo sillon kiinnittynyt kunnolla ja syy on ollut joku muu.. (n)
 
Onnea vielä @Kinder_Kitty ja mitäs muita, kauhee määrä tekstiä tullut!

@Maaria1980 toivotaan, että tallettelut tuottaa tulosta (y)!

@Fritang tsemppiä! Mulle tehtiin suoraan kaavinta ja oli kyllä nopea ja vaivaton toimenpide, samana iltana enää vain tiputteli eikä ollut mitään kipuja. Ainoat kivut oli kun laitettiin cytotecit paikkoja avaamaan ennen kaavintaa, ja niihinkin olisi varmaan lääkkeet auttaneet jos olisin pyytänyt.

Täällä ovis ehkä lähestymässä, tänään testiviiva jo ehkä aavistuksen tummempi vaikkei lähellekään plussaa, ja jotain tuntemuksia alavatsassa, rinnatkin vähän herkillä. Edellisyönä jo talleteltiin vähän sattumalta, ehkä tänään uusiksi...
 
Ihana plussa-aalto, onnea kaikille :love:
Ja pahoittelut keskenemenoista ja tuulimunista :unsure:

Mulla on nyt viimisen km jälkeen ollut tosi niukat menkat. En tiä voiko viime menkkoja ees kutsua menkoiks. Alan jo vähän huolestumaan. Nyt alotin popsimaan e-vit jos se auttais. Miten muut ootte toiminu jos menkat on ollu niukat?

Voikohan keskenmenot jotka ovat tapahtuneet molemmat viikoilla +-6 niin johtua heikosta limakalvosta? Vai onko alkio jo sillon kiinnittynyt kunnolla ja syy on ollut joku muu.. (n)
Mulle on tuttuakin tutumpaa niukat menkat.Kaavinta uutenavuotena ja "menkat" tullu suht säännällisesti mutta kolmet ekat tuon kaavinnan jälkeen kesti 1-2 pv.Ainoastaan pyyhkiessä tuli jotain.Nyt oli parit viimeset menkat jo vähän runsaammat ja kestokin JOPA(y)3pv.
Mä aloin syömään teroja kolmannessa kierrossa kaavinnan jälkeen.
Greippimehua..sitä on tullu nieltyä mutta liekö apua kalvoihin en tiedä.
 
@Leikkuri monelle tuntuu niin käyneen, aika auttanee asiaa parhaiten :) Mitä tulee keskenmenoihin, niin kukaan ei osaa varmaan antaa vastausta :/ Mulle on nyt toitotettu että nämä olisivat kummatkin olleet huonoa tuuria, koska raskaudet on olleet kuitenkin hyvällä paikalla. Voisi kuvitella, ettei huonoon limakalvoon mitään edes tartu?

Kiitos tsempeistä, kaavinnassa olin sitten illalla. Jäin yöksi sairaalaan kun ei ollut hakijaa. Toimenpide oli tosiaan aika miellyttävä verrattuna kaiken maailman toosan ronkkimiseen mitä on saanut viime päivinä kestää :LOL: Nukutuslääke suoneen ja nukahdin kahdessa sekunnissa. Herätessä ei ollut tosiaan mitenkään kivulias olo. Vähän olin kyllä töttöröö, olin ennen nukahtamista ajatellut esikoisen sektiota, kun oltiin samanlaisessa huoneessa ja oli sama anestesialääkäri, ja kun heräsin niin aloin itkeä kun ei tältä reissulta tullutkaan vauvaa mukaan... Sain sitten soittoajan psykiatriselle sairaanhoitajalle. :whistle: Mutta muuten tosiaan ihan jees reissu, nyt on vähän kipuja, ei juurikaan vuotoa.
 
Mulla oli niukkaan limakalvoon tässä kierrossa Femoston joka on siis hormonikorvaushoitolääke eli alkukierrossa estrogeenilisä ja oviksen jälkeen myös progesteroni. (taustalla siis kaavinta kkm:n ja epäonnistuneen lääkkeellisen tyhjennyksen jälkeen 11/16) Lapsettomuusasioihin erikoistunut gyne määräsi. Sillä limis kasvoikin kyllä edelliskierron alle 5mm:sta noin 7 mm:aan oviksen aikaan ja gyne oli tyytyväinen. Siitä huolimatta ei tainnut tärpätä tässä kierrossa, nyt on kaksi viikkoa positiivisesta ovistestistä ja testi näytti negaa. Tätiä odottelen kylään.
Itsellä alkaa jo usko loppua. Alkaa yk 7 km:n jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Anteeksi omaa napaa taas mutta... Täällä tää yks hullu piinailija miettii että mitä herkkiä raskaustestejä kannattais tilata? :ROFLMAO: Alkaa ihmetyttää nippailut ja nipistykset alavatsassa nyt ihan tosissaan, ehkä rauhoittais hermoja jos jonku hätäsen negan testais :D lisäksi alkanu taas poskien kuumotus ja yöllä hikoilu jotka oli ainaki plussan jälkeen viime raskaudessa oireina. En muista yhtään oliko ne myös ennen plussaa kun en ollut kirjannu oireita sillon ylös..
 
@BeHappy-17 OneStepit (Raskauskeijun) on ainakin kamalia, eivät vahvistu mihinkään. Vääriä positiivisia en tosin ole niillä saanut ja joskus dpo 11-12 on näyttäneet raskauden. Mutta jos meinaat seurata viivan vahvistumista niin ei niillä ainakaan kannata :rolleyes: Toivotaan plussaa!
Mulla kans onestepit (oli vielä niitä superherkkiä 10millisiä) näytti todella paljon huonommin, kun pc normitestit..Aioin vastaisuudessa käyttää vain pc liuskoja, ne on super hyviä (näyttää jo aika aikasin) ja halpoja (y)(y)

Omaan napaan, tän "kierron" aion ottaa ihan super rennosti. syön, juon ja teen mitä lystää, enkä katsele päiviä, eihän mulla ole edes tietoa, koska ne ekat menkat taas alkaa keskenmenon jälkeen.. Kahtena viime yönä olen nähnyt raskausunia, ekassa olin jo pitkällä raskaana ja sitten alkoi hyytymiä vuotaa ulos. Viime yönä siskoni oli jo pitkällä raskaana, eikä hän ollut kertonut mulle mitään. Neuvolakortin etukannessa luki "liikkeet tuntunut 12+4 viikolta asti, isää ei kiinnosta tuntea liikkeitä, istukka etuseinässä" :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
Kaikkea sitä viittiikin katsella öisin :p
 
Ohhoh, mikä plussa-aalto tänne on iskenyt, ihanaa! :love: Tartuttakaa sitä meihin muihinkin! Onnea @Kinder_Kitty ja @Daisy85 + kaikki muut plussanneet <3

Pahoittelut @Niwhai teidän tilanteesta :cry:

@Naadis Ihana että oot päässyt juttelemaan. Mä monesti ajattelin silloin kun siellä kävin ettei siitä mitään hyötyä oo, mut kyllä se loppu peleissä auttoi! Toivottavasti sullakin!

@heikura79 Hienoa että säkin oot saanut apua!

Omaa napaa, kuten arvata saattoi tää kierto on mulla mennyt ihan päin honkia. Ovistestit näyttää mitä sattuu, liuskoissa on vääriä plussia monta kertaa viikossa, digitesteihin ei plussaa oo tullut. Lämpöihin ei todellakaan oo luottaminen. Nyt on kp24, joten lopetin testaamisen. Ennen mulla vaan joka toisessa kierrossa ei ollut ovista, nyt en tiiä yrittääkö kroppa ovuloida kuitenkin koko ajan vai onko muuten vaan ihan sekasin. Huoh.. Ja vaikka tän tiesinkin niin ärsyttää silti suuresti :unsure:

Tässä testit kp10-24: http://aijaa.com/EmRSJM
 
Viimeksi muokattu:
Ihanaa! Onnea kaikille plussanneille! :love: ja pahoittelut uusiin kiertoon joutuneille sekä surullisia uutisia saaneille.

Täällä kp17/27-31 ja vihdoin viimein ovis digiin pysyvä hymynaama! Mieskin oli ihan yllättynyt ja lupas monet kerrat tänään ja viikonloppuna mut kellistää! :LOL::LOL::LOL:

Oon tehny digi ja liuskatestejä molempia yhtäaikaa, kun meni jo usko tuohon tuplahormoni digitestiin. 11 päivää putkeen vaan vilkutteli sitä hymynaamaa. Jos illalla vielä liuskalla kokeilis mitäs se näyttää? eilen oli siinä vain hyvin hento viiva... Kait se voi päivässä räväyttää siihen kunnon viivan? o_O
 
AIka jännä rivi sulla @Mrs.Ö ! Pari niistä näyttää lähestulkoon plussilta.

@Risukko Kyllä se ovisplussa voi tosiaan pärähtää ihan päivässä, niin mulle kävi tärppikierrossa - kp 11 ihan tavallisen hailu viiva ja yllättäen kp 12 vahva plussa. Ei me siinä kierrossa edes talleteltu kuin sinä plussapäivänä iltapäivällä ja yöllä... ja sitä ennen joku reilu viikko aiemmin.

Täällä kans yritetään bongata ovista, eilen oli aamulla hitusen vahvempi viiva aiempiin verrattuna, mutta tänään taas superhaalea... nyt kp 13. Valkkaria tosi vähän ja sekin vähä aika tahmeaa, eli ei mitään kovin "hedelmällisen" oloista :rolleyes:.
 
Viimeksi muokattu:
@Lallastiina no niin munki mielestä, mutta digillä negat ja edelleen jatkuu vahvat viivat. Normi kierrossa mulla on aina haalentuneet ne testit tosi nopeesti oviksen jälkeen o_O Tosin eipä mitään oireitakaan oo ollut, et mene ja tiiä sit. Ihme arpomista.

Mulla on kanssa silleen et jos ovuloin niin saattaa olla ihan hailakka viiva ja yhtäkkiä tosi selkee plussa. Mulla plussa on yleensä yli vuorokauden.
 
Öh, mitäköhän tää nyt on o_O??? Tänään kp 14 shoppailun vessatauolla tuli vaaleanpunaista-punaista paperiin ja sitten vähän ajan päästä alkoi kipuilla, lähinnä oikealta munasarjan kohdilta säteillen nivuseen... Nyt kotiin päästyä otin puolikkaan ibuprofeenitabetin kun särki niin. Ovistestien viiva melkein näkymätön. Jos tää on testien negoista huolimatta ovis, niin tais mennä kierto harakoille, kun ainoa talletus tehtiin keskiviikon ensimmäisinä tunteina.
 
Viimeksi muokattu:
N93
Vuotokysely:D

Mikä on teidän mielestä niukkaa vuotoa? Mulla yleensä 2 vuorokautta vuotaa iha huolella kipuineen mut sit saattaa stopata ku seinään ja kohta vaan semmosta vähäistä tuhrua pari päivää. Nyt alkanut mietityttää tuokin, ku nii lyhyt kesto noilla menkoilla.
 

Yhteistyössä