Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@Kassu93 Meille sanottiin Oysissa kahden tai kolmen eri lääkärin toimesta, ettei nykyään enää tarvitse odottaa yksiä kuukautisia. Kotiin annetussa infolapussa kyllä edelleen luki että yhdet kuukautiset pitäisi odottaa.
 
Ei oo syytä odotella :) Ennen näin ohjattiin, jotta vältytään ylimääräsiltä ultrilta. Toki esim rypäleraskaus tai tulehdus voi olla niitä tekijöitä, jollon joutuu odottanaan.

Tsemppiä hurjasti!!

Lisäyksenä, kunhan kotona tekee ensin nega testin ennen yritystä :)
 
Tokihan tässä rauhassa ootellaan et vuoto loppuu. Tuntus et tulee kaikennäköstä muuta paitsi ihan verta/veren kaltasta ja tässä ny vaan peukut pystyssä et sieltä tulee kaikki pois mikä pitääkin.. Mietityttää kyllä sen verran et pitänee maanantaina soitella polille jos tää ei tästä muutu. Ei kai siellä kyllä sitä materiaaliakaan oo kovin paljoa voinu olla kun niin alussa (6+0-6+1) kehitys katkennu, istukan toiminnasta nyt ei tietenkään voi mitään sanoa. Ja eilen sairaalassa lääkkeidenoton jälkeen kyllä vuodin ku seula.
Onneks saa tänne kirjottaa ja tillittää näitä... Mies toki kuuntelee ja tukee mut hän ku ei kropallaan tätä oo kokenu ni ei oikein osaa vastailla.

Toivottavasti päästään piakoin miettimään ilosempia juttuja. Alan nyt kallistua siihen että annetaan piutpaut lääkärin ohjeille ja ruvetaan pupuiksi kun vuodot lakkaa ja testi puhdas. ;)
 
@Kassu93 Kannattaa herkästi kyllä soitella polille jos tuntuu vähänkään siltä että kohtu ei tyhjene kunnolla. Minut ois osastoltakin laitettu jo kotiin kun arveltiin että kaikki on tullu jo ulos ku mitään ei enää tullu ja supistukset vaimeni cytoista huolimatta, onneksi lääkäri ultrasi ennen kotiin päästämistä, koska istukka olikin vielä kohdussa ja tiukasti kiinni kohdun seinämässä, eli se ois jäänyt sinne jos lääkäri ei ois irrottanut sitä. 200 ml imettiin siinä kohdin vielä istukkaa + muuta materiaalia pois ennen kuin kohtu ultrattiin tyhjäksi.
 
Mäkin aattelin et tyhjeni hyvin ja polilla epäili samaa. Mulla siis vuotopäivän jälkee hävis vuodot kolmeks päiväks kunnes alko uudelleen kipujen kanssa. Ultrattiin ja puhu vaan lammikosta ja hematoomasta. Sit vuoto jatku 1.5 vko, hiipu ja sit taas runsastu kovien kipujen kanssa. Sit tosiaa oliki istukkaa vielä ja kaavinta
 
Täällä ois kans yks tänne syyskuisista siirtyjä.. Tänään rv 10+3 todettu kkm ja nyt joutuu odottelemaan, että ensiviikolla voi alkaa soittaa lääkärille tyhjennyksestä. Oletteko te saaneet miten nopeasti ajan? Pelottaa että joutuu useita päiviä odottamaan, kun tuntuu jo tämä viikonloppu loputtoman pitkältä.
 
@topis voi ei, vieläkin meitä sieltä siirtyy :cry: Mä olen niin pahoillani!
Mä sain päivystyslähetteen ja tyhjennyslääkkeet heti.
 
Liityn tännekin mukaan. Taustalla lukuisia alkuraskauden km. Viimeisen kymmenen vuode aikana. Yhdessä välissä olin kahden-kolmen kk välein raskaana/ei raskaana, oli henkisesti ihan helvetin rankkaa. Tämän viimeisen ja kolmannen yrityksen aikaan keskenmenoja on ollut reilu 10. En enää testaa vasta kun menkat kunnolla myöhässä. En vaan pysty. Toive kuitenkin elää että vielä kerran olisi vauva sylissä.

Tsemppiä kaikille <3
 
Tänään rv 10+3 todettu kkm ja nyt joutuu odottelemaan, että ensiviikolla voi alkaa soittaa lääkärille tyhjennyksestä. Oletteko te saaneet miten nopeasti ajan?
Minä sain ekan valmistelevan pillerin heti samana päivänä kun kkm todettiin rv 12+4, ja seuraavana aamuna piti jo laittaa cytotecit ja lähteä polille tyhjennykseen. Mulla oli alkanu supistaa ja vähän vuotaa kaks päivää ennen kkm toteamista, niin lääkäri oli sitä mieltä että ei kannata kauemmin odotella etten ala kotona vuotamaan.

Suuret pahoittelut vielä kaikille keskenmenon kokeneille. ❤ En osaa edes kuvitella, miltä tuntuisi kokea lukuisia keskenmenoja. Voimia kaikille ja luotetaan siihen että saamme vielä vauvamme syliin asti!❤
 
@topis Pahoittelut kkm:sta. :unsure: Meillä kkm huomattiin nt-ultrassa. Lääkäri kävi tarkastamassa tilanteen ja ohjas samantien tulemaan seuraavana aamuna osastolle tyhjennykseen. Ilmeisesti oisivat pari päivää ootattaneet jos ei olis ollu viikonloppu vastassa, nt-ultra oli siis torstaina ja tyhjennys perjantaina. Pehmittävän lääkkeen sain jo tuolla ultrakäynnillä ja niitä kuulemma otetaan 1-3 päivänä ennen tyhjennystä, minkä vuoks miettivät et perjantai vai maanantai.
Ystävällisesti kätilö perui neuvola-ajan ja poisti turhat labralähetteet, jotta ei tarvi ite soitella mitään siinä kohtaa. Jälkitarkastus ja kontrollilabra jäi toki itelle varattavaksi.
 
Meillä ei ole jälkitarkastusta eikä kontrollilabroja. Raskaustestin sain kotiin, joka pitää tehdä viiden viikon kuluttua. Hyvin erilaisia käytäntöjä näköjään tässäkin.
 
Näköjään. Meillä katsotaan verikokeella, että hcg on laskenut nollille/alle viiden. Ja jälkitarkastuksessa kai ultrataan ja kysellään vuotojen kestot yms.

Huomenna ois sit kyettävä taas työharjoitteluun heti aamusta. Saapa ainakin ajatukset muualle.
 
Pahoittelut uusille tänne joutuneille! Meillä oli jälkitarkastus omassa neuvolassa ja sitä ennen käytiin mittauttamassa hcg. Tämä oli muistaakseni tasan neljä viikkoa Kkm alusta (n) ja koko tämän neljä viikkoa vuosin vaihtelevasti, välillä enemmän, välillä en yhtään ja välillä tuhrutteli. Kaikki oli kuitenkin ihan kunnossa. Ja 7vk tyhjennykset alkoi ekat kuukautiset.

Täällä menossa kp 18 kummasti sitä toiveet taas nousee joka kuukausi tässä vaiheessa. Alkukierrosta on aina niin huonolla tuulella, mutta puolen välin tietämillä aina jaksaa puhkua intoa, että kyllä tämä vielä onnistuu, jos ei nyt niin jossain vaiheessa kyllä :love:


Ovista en nyt tikutellut, meillä seksiä yleensä on 4-5krt viikossa, joten monen päivän välejä ei pääse tulemaan muutenkaan :love: joten toivon sen riittävän tai on se ennenkin riittänyt.
Ehkä siitä kreippimehusta joku hyöty oli, kovin ei vieläkään kiloja ole. Mutta ehkä jotain kuitenkin. Katsotaan pystyisikö vielä seuraavankin kierron juomaan sitä :sick:

@Kassu93 olipa kiva, kun joku perui ajat puolestasi. Niihin onkin tosi kiva soitella ite. Jouduin perumaan silloin rakenneultra ajan. Ja se täti siellä selitti heti, että olenko nyt aivan varma etten pääsisi silloin, kun ajat on niin tiukassa, ettei pysty antamaan uutta aikaa ja ultra olisi hyvä ottaa juuri niillä viikoilla. Siinä sitten koitin selittää, etten tarvitse sitä aikaa enää..

@topis itselläni todettu 2kkm toinen RV 12 ja tää viimeisin rv19. mä sain molemmissa samana päivänä sen esivalmistavan lääkkeen ja takaisin osastolle molemmissa tapauksissa olisi pitänyt mennä siitä 2 päivän päästä tyhjennykseen. Mutta molemmissa km vuoto on alkanut samana päivänä niin kovana, että olen mennyt heti takaisin. Mutta kuulemma käytäntö täällä meillä on aina tuo 2pv kotona ns kypsyttelemässä ja sitten osastolle tyhjennykseen.

@Viiva-80 sulla täytyy kyllä olla rautaiset hermot :whistle: onko sitä tutkittu koskaan mistä keskenmenot johtuu?
 
Viimeksi muokattu:
Kiva että ootte päässy nopeasti hoidettavaksi, itse pääsin vasta tänään lääkärille joka teki lähetteen tyhjennystä varten ja nyt joudun odottelemaan huomiseen tai ylihuomiseen, että soittavat koska sopii mennä. :unsure::unsure:
 
@Viiva-80 siis lähinnä tarkoitin kommentillani, että jaksat usean keskenmenon jälkeen edelleen yrittää ja uskoa siihen, että koku kerta se vielä onnistuu :love:
Kuten itsekin tuolla aikaisemmin mainitsit, että on rankkaa ollut, niin siihen lähinnä tarkoitin tuon, että hermosi edelleen kestää kaiken tämän kerta toisensa jälkeen = rautaiset hermot. Halusin nyt vielä selventää asiaa, toivittavasti en pahoittanut mieltäsi :oops:
 
@Viiva-80 siis lähinnä tarkoitin kommentillani, että jaksat usean keskenmenon jälkeen edelleen yrittää ja uskoa siihen, että koku kerta se vielä onnistuu :love:
Kuten itsekin tuolla aikaisemmin mainitsit, että on rankkaa ollut, niin siihen lähinnä tarkoitin tuon, että hermosi edelleen kestää kaiken tämän kerta toisensa jälkeen = rautaiset hermot. Halusin nyt vielä selventää asiaa, toivittavasti en pahoittanut mieltäsi :oops:
Juu ei mitään. En vaan ymmärtänyt.
Jotenkin se valon pilkahdus pääsee risukasasta läpi kuitenkin ja sit saa uskomaan et joskys tää kaikki palkitaan. Välillä siihen menee kauemmin ja välillä vähemmän. Itse palkinto on kuitenkin niin ihana ja tavoittelemisen arvoinen. :)
 
  • Tykkää
Reactions: Kassu93
Mulla oli se kaavinta ke-to yönä, torstaina loppu jo vuodot ja nyt ne maanantaina alko uudestaan. En jaksa enää :cry:
 
Tänään sain tyhjennyslääkkeet, toistaiseksi lähtenyt hyvin käyntiin.. Onneksi saa olla kotona, piti mies pyytää töistä pois, että ei joutunut osastolle jäämään.

Haikeeta oli tehdä tilaus Raskauskeijulle, kun viimeksi tilannut dopplerin ja nyt raskaus- ja ovulaatiotestejä jatkoa varten..
 
Äh, on tää vaan niin nurinkurista ja raastavaa. Ens ootin innossani (joulukuussa) et testiin piirtyis kaks viivaa, sitte kaikki meni pieleen ja nyt vaan toivon et testi näyttäs mahollisimman pian negaa. No ei näyttäny ainaka tänään, selkeä viiva yhä edelleen.. Huomattavasti haaleampi kuin kontrolliviiva mutta kuitenkin. Viikko on nyt tyhjennyksestä aikaa ja hermot ja kärsivällisyys loppuu nyt jo. Voisko tän asian saada vaan pois päiväjärjestyksestä et pääsis metsästämään uutta plussaa.
 
@Viiva-80 niinhän se on, että se palkinto tästä kaikesta on niin ihanaa, että sitä kaikkien pettymystenkin jälkeen jaksaa uskoa hyvään :love:

@Karvakorvat mulla tosiaan kesti sen 4vk nuo vuodot vaihtelevana, kyllähän se pisti ärsyttämään. Ainakun luuli vuodon olevan ohi, niin taas alkoi vuotamaan uudestaan :poop:

@topis onneksi vihdoin asia alkoi teilläkin etenemään ja sait tyhjennyslääkkeet.
Kyllä nuo ensimmäiset viikon km jälkeen on melkoista tunneryöppyä.
Toki näin myöhemminkin vielä tulee haikeita hetkiä.
Mutta enää ei mene tunteen sellaista vuoristorataa, kuin silloin alussa..

Mukavaa viikonloppua kaikille :love:
 
Nyt yli kolme viikkoa myöhemmin, on testi vihdoin haamu. Toivotaan siis @Kassu93 , että sulla menis nopeemmin!
 
@Kassu93 meille sairaalassa sanottiin, että aikaisintaan 3vk tyhjennyksestä kannattaa tehdä ensimmäinen testi, siihen saakka kuulemma herkästi näyttää plussaa vaikka kaikki olisikin tyhjentynyt kunnolla. Kyllä se aika vaan matelee tuossa vaiheessa, kun muutenkin koko tilanne on :poop: ja sitten kroppa toimii ihan miten sattuu..
 

Yhteistyössä