Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

@tylleröinen_21 Mä en kyllä aavistellut keskenmenoa... Oli kuitenkin niin voimakkaita raskausoireita, että ei sitä ajatellu, et ne vois loppuakin kun seinään :unsure:
Jälkeenpäin oon miettinytkin, et olin ihan liian luottavainen ja innoissaan (n)
Mulla kesti vuoto 8 päivää.. En käyny missään tutkimuksissa, kun eivät ottaneet näytille minnekään..

@ipanassu Onnea <3 (y)

Mutta missä on mun ovis.... Pitäs olla ihan nurkan takana jo, mutta tänä aamuna ainakin vielä tikutin negaa.. Ei edes mitään hailakkaa toista viivaa (n)

Käyttääkö täällä kaikki ovistestejä? :D
 
@Shalley munkin ovistikku näyttää vielä negaa vaikka ovis pitäis olla tällä viikolla. Tosin en tiedäkuinka pian pitöisi viivat tummua, kun eka kertaa tikuttelen. Yleensä limoista kahtonut, mutta tuhnutellut, niin otin testit varmuuden vuoksi käyttöön
 
@ipanassu onnea, hyvältä viiva näyttää :love: millä dpolla/viikolla nyt oot? Ymmärrän kyllä epävarmuuden, toivottavasti kaikkie mene nyt hyvin ja pystyt myös nauttimaan raskaudesta!

@kosmo millanen oli toinen testi?:)

Apua, mulla on rinnat ollu tänää kipeänä ja alavatsaa juilii, mitäs jos sittenki oli ovis ja ois tärpänny:ROFLMAO: vaihtelee kyllä fiilikset.

Kyttääkö teillä muuten läheiset syömisiä/juomisia että ootteko raskaana? Mulla jotku kyttää ja se on nii raivostuttavaa!! En halua kertoa sit joskus raskaudesta alkuun ollenkaan. Oonki miettiny alanko muiden seurassa vaan syömään niinku oisin jo raskaana vaikka en olekaan ja kerron kaikille tekeväni näin ettei tartte kytätä koska hermo menee:ROFLMAO::ROFLMAO:
 
@Noups nyt ois menkoista laskettuna 4+2. Ovulaatiosta en osaa sanoa millon ollu, vaihtelee yleensä 10-18 päivän sisällä, jos oon ovuloinu. :) ja joo eiköhän tämä tästä, kävi miten kävi.. varhaisultrassa saa jo ehkä vähän huokasta, ettei tarvi elää epätietosuudessa sinne ekaan viralliseen ultraan (y) katsellaan kuin käy, pysyykö matkassa tällä kertaa :D

@Shalley kiitos :love:
 
@Shalley mä enen oo ennen käyttänyt ovistikkuja kauheestikkaan. Pcon takia ne näyttää yleensä millon mitäkin.
Mutta nyt päätin kokeilla tähän kiertoon.
Ja @Noups testi alkoi eilis iltaa kohti selkeästi haalenemaan. Ja nyt aamun on jomotellut taas tuota oikeaa puolta.
Eli lasken sen eilis aamusen plussaksi :barefoot:
Toivottavasti nyt sit oikeasti ovis tapahtuisi (y)

Ja @Noups mun äiti on kyllä just sellanen joka kyttää aina mitä mun lautasella on tai mitä siinä ei ole :whistle:
Mielenkiinnolla odotankin joulua, jos plussa ennen sitä sattuisi tulemaan. Meidän joulupöydästä löytyy muutamia sellasia ruokia mitkä ei oo raskaana oleville sopivia ja tietysti ne on just sellasia mitä mä yleensä syön :ROFLMAO:
 
Mä oon melko varma että meiltä ei kukaan uskalla kysyä tai kytätä, sen verran kovin ottivat tämän kun meillä ei oo kummallakaan suvussa oikeastaan ollut keskenmenojao_O
Kauheeta sanoa näin, mutta eilen tuli pieni ”valonpilkahdus” kun mietin että ei tarvii ainakaan hommata uusia talvivaatteita ja säästyy rahaa.. saako tälleen ajatella? :oops:

Keskusteltiin eilen miehen kanssa jatkosta ja sovittiin, että ei yritetä sen kummemmin. Tjot-ajatuksella. Tosin tän ekan kierron ajattelin kyllä tikutella ovista ihan mielenkiinnosta ja käyttää sitä varmaankin sitten myös ehkäsäynä tässä ekassa kun meillä ei oikeen toi kondomihomma toimi..
Teoriassahan tää on tosi hyvä idea, mutta vaatii kyllä multa paljon että pysyn siinä. Onneksi oon alottanut koulun niin yritän hukuttaa itteni sinne. Raskaudun viimeksi kierrosta 3 ja yk 2 oli sellasta väkisin yrittämistä että ei koskaan enää. Mut silti ostin eilen greippimehua:alien:

Noh pääsis nyt tästä vuodosta joka lisääntyi taas illalla. Meillä tänään 5v päivä ja juku että rakastan tuota miestä nyt vielä enemmän<3
 
@tylleröinen_21 Mulla oli kans sellanen fiilis että jotain on ehkä pielessä. Tää oli mun eka raskaus joten ei ollut mitään mihin verrata ja ajattelin että pieni tiputtelu on ihan normaalia. Mut koska raskausoireita oli kokoajan niin en sit kuitenkaan ajatellut että olis mennyt kesken.

Mulla on nyt keskenmenosta 19pv ja ihan selvästi ovis (vaik en oo kyllä testannut). Oon yllättynyt että se tulikin näin nopeesti. Toki voi siis olla että on jotain muuta hormonisekoilua.. ehkä pitäis tarkistaa. No, sattumoisin oli vähän actionia toissapäivänä niin teoriassa kai vois tärpätäkin :rolleyes:
 
@tylleröinen_21 ei meilläkään kukaan varmaan enää mitään kysele, jos vielä raskaaksi tulen. Odottavat kyllä varmasti siihen saakka, kunnes joskus kerrotaan..
Mutta tiedän, että äitini on ehkä ensimmäisiä joka sitä asiaa joskus alkaa epäilemään.
Keskenmeno on iso asia myös läheisille. Ja varsinkin, jos se on "uusi" asia, eli vaikka tiedostetaan, että monet kokevat km. Niin jos sitä ei ole lähipiirissä kelleen käynyt, nin sitä ei osaa ajatella edes, että niin voisi jollekin läheiselle käydä.
Ja itse en tosiaan edes osaa kuvitella miltä tuntuu menettää se ensimmäinen oma lapsi :cry:
Mulla on iso perhe, monta sisarusta ja heillä kaikilla on monta lasta.
Minä olen meistä nuorin ja ainoa jolla on ollut kaikenlaisia ongelmia lasten saannin kanssa, vaikka toki itsellänikin jo onneksi lapsia kaikesta huolimatta on.
Mutta kyllä meidän lapsettomuushoidot ja keskenmenot on ollut iso asia muullekin meidän perheestä. Ja heitäkin välillä täytyy jopa lohduttaa, kun se on heillekin välillä niin raskasta.
Tällä hetkellä siskoni ja äitini kyllä tietävät, että me edelleen haaveilemme neljännestä, mutta ei ole vielä puhuttu, että oikein kunnolla yritetään :rolleyes:

@Pihlaja36 olispa hienoa, jos heti tärppäis uudestaan, kyllähän näitä aina välillä oon lukenut, että toisilla niin on käynyt (y)

@Noups mikä kp sulla nyt on :barefoot: ?
 
Jes @kosmo toivottavasti se on nyt se ovis!! Hyvältä kyllä oireet ja testin käyttäytyminen kuulostaa(y) mulla on tänään kp26 ja 9dpo. Parin päivän päästä sitä vois jo testata mut en tiiä uskallanko :eek:

Mulla ei alkuun kukaan kytänny tai mitää, mutta nyt tuntuu kun kaavinnasta on kaksi kuukautta, että ihmiset "odottaa" et milloin sitä nyt ollaan uusiksi raskaana.. ja mullahan palautu kierto tosi hitaasti, että eka yrityskierto vasta km jälkee menossa. Mutta en oo kyllä kellekää kertonu missä mennään halutaan ihan oma rauha tähän yrittämiseen :cautious::ROFLMAO: Tietävät kyllä, että viime raskauskaan ei ihan noin vaan alkanu vaan saatiin useempi kuukausi yrittää:unsure: meillä ei kans lähisuvussa tai lähipiirissä oo kellään muulla ollut keskenmenoja, ja tosi rankasti läheiset kyllä kanssa otti tämän asian! Mä oon kans varmaa itte nyt tosi herkkänahkanen tän asian suhteen ja ärsyynnyn tosi herkästi muiden kommentteihin ja käytökseen koskien tätä aihetta :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Shalley
No nyt menee hermot mun kroppaan :ROFLMAO: tuskin mulla oikeesti oli ovulaatio silloin kun luulin ja testi niin näytti... tänään taas tuli kunnolla ovislimaa, eli nyt on sellanen kaksi viikkoa melkee päivittäin tullut venyvää kirkasta limaa :cautious: mitä ihmettä mun kroppa tekee!!! Kellään kokemusta tälläsestä? Voiko olla et se ovulaatio ei tapahtunu ja mun kroppa vaan sekoo vai voiko se yrittää edelleen ovuloida siinä onnistumatta? :eek: millonkohan sitä vois odotella menkkoja saapuvaksi...
 
Mää en usko myöskään, että meillä kukaan kyttää mun syömisiä. Tai ainaki sais olla kyttäämättä:ROFLMAO: Ainoostaan röökin polton lopetus sit ku joskus raskaudun nii kiinnittää huomioo. Raskaudesta ja keskenmenosta puhuin avoimesti kyllä ja kun vuoto alkoi muttei km viel todettu niin kerroin äitille kun ahdisti niin paljon ja sit km toteemisesta tietysti kerroin. Ja kun KU sitten todettiin ja jotain puhetta tuli iskän kanssa et oon sairaslomalla niin selitin nopeesti tilanteen. Yrityksen tauottamisesta kerroin kavereille kenelle raskaudesta ja km:sta olin kertonut ja sitä ennen ehkäsyn pois jätöstä. Nyt en oo kertonu kellekkään, että ollaan ehkäsy jätetty pois:D
 
No nyt menee hermot mun kroppaan :ROFLMAO: tuskin mulla oikeesti oli ovulaatio silloin kun luulin ja testi niin näytti... tänään taas tuli kunnolla ovislimaa, eli nyt on sellanen kaksi viikkoa melkee päivittäin tullut venyvää kirkasta limaa :cautious: mitä ihmettä mun kroppa tekee!!! Kellään kokemusta tälläsestä? Voiko olla et se ovulaatio ei tapahtunu ja mun kroppa vaan sekoo vai voiko se yrittää edelleen ovuloida siinä onnistumatta? :eek: millonkohan sitä vois odotella menkkoja saapuvaksi...
Ootko sä tehny r-testiä? Musta noi sun oireet kuulostaa ihan raskausoireilta. :barefoot::eek:

Mulla on siis käynnissä yk 6 km jälkeen. En tainnut aiemmin sitä tänne laittaa selkeesti. Kp 9 jo menossa.
 
Onnea @ipanassu!

@tylleröinen_21 En ajatellut alusta asti, että menisi kesken mutta sellainen huoli oli kun oli vuotoa jo ennen plussaa. Ja hämmennys kun hcg selvästi kuitenkin jatkoi nousemista pari viikkoa vuodosta huolimatta. Vuotoa oli melkein 6 viikkoa (menin jossain kohtaa laskuissa sekaisin) mutta mulla olikin ilmeisesti varhainen keskenmeno. Tyhjentyi siis itsestään mutta vaan pikkuhiljaa.

Olen käynyt lukemassa teidän muiden kuulumisia päivittäin mutta ei ole paljoa kerrottavaa omasta tilanteesta. En ole yhtään kartalla missä vaiheessa kierto on enkä ajatellut edes nyt tikutella ennen ekoja menkkoja. Puhuttiin miehen kanssa, että gynen neuvosta huolimatta ei välttämättä odoteta yrittämisen kanssa menkkojen yli mutta toisaalta ei myöskään nyt yrittämällä yritetä heti. Ollaan oltu kipeänäkin joten ei ole tarvinnut kauheasti miettiä asiaa. :cautious:
 
Limoista, haluista ja paineesta mahassa päätellen ovis on ollu tänään. Iltaa kohden paine nimittäin helpottanu ja se paine alko eilen jo. Limailu alko lauantaina lisääntyyn pikkuhiljaa. Talleteltu lauantaina, eilen ja tänään :D Parin viikon päästä on jännät päivät siis tiedossa :rolleyes:
 
Mie täältä taustalta huutelen, olen päivittäin melkein käynyt lukemassa juttuja, mutta kännykällä vastaaminen on jotenkin niin työlästä aina... siksipä kaivoin oikein koneen esiin...:)

Lämpimät onnittelut plussanneille ja tarrasukkia mukaan. En halua nähdä ketään takaisin täällä :love:

Pahoittelut mukaan joutuneille, vaikkakin lämpimästi tervetuloa! Täältä sitä kaivattua vertaistukea löytyy!

Joku kyseli vitskuista, mulla käytössä donaferty (myo-inositol & foolihappo). Mulla on ensimmäistä kertaa noin 9 kk aikana sen ansioista normaali kierto, juuri alkoi uusi ja edellisen kierron pituus 28 päivää!!!! Mulla on siis ongelmaa todella pitkien kiertojen kanssa.

Ihailen kovasti kaikkia joilla riittää hermo tjottailuun! :LOL: Itselle teki tiukkaa jättää ovistestit kauppaan, ja viime kierrossa sorruin r-testailemaan dpo 10 vaikka tiesin että mahdollisuudet ovat häviävän pienet ko kierrossa. Olo vaan on, että jos ei yritetä niin seksiäkin on sitten väkisin ihan väärään aikaan kierrosta. (Mun miehelle riittäisi paljon vähemmän kuin raskautumisen kannalta olisi tarpeellista(n))

Tuosta kkm:stä tavallaan aavistelin etukäteen että oli mennyt kesken, vaikkakin vain alitajuisesti. Koko matkan sairaalaan mietin, että miten reagoin jos diagnoosina onkin keskenmeno, mutta lopulta oma reaktioni oli paljon voimakkaampi mitä osasinkaan kuvitella. Mutta tavallaan tiesin, koska oireet olivat todella vähäisiä verrattuna esikoisen raskausaikaan. Osittain olen miettynyt sitä kuinka onnekas olen silloin ollu kun kaikki on mennyt todella hyvin ja kuinka naivi olen silloin ollut kun en ole edes mitään keskenmenoa osannut edes miettiä.

Lähipiiri varmasti odottaa nyt meille sitä perheenlisäystä, varsinkin molempien vanhemmat. Oma äitini uteli kuukautisten alkamisesta yms, mutta totesin tiukasti hänelle vain että se ei kuulu hänelle. Jos meille lapsi vielä suodaan niin odotetaan kyllä np ultraan saakka ennen kuin kerrotaan kenellekään.

Tulipas paljon tekstiä :geek:

Uudella innolla kohti uutta kiertoa täällä siis, kp 3 menossa:rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: ipanassu
@Emppuelkku kiitos tuesta ja ku kommentoit näitä mun juttuja!! Joo sellasta melkeen plussaa tuli ovistestiin jotain päiviä sit ja nyt ihan selkee plussa lävähti heti ku testin tein :confused: raskaustestin tein varuiks ja negaa, mutta ei se vielä mitää mulla tässä vaiheessa näyttäskää. Koko alavatsaa juilii nyt ja vasemmalle alko just kunnol vihloo. Oiskohan se se ovis nyt sit kuiteskii. No aikomuksena on nyt talletella vielä ku mies tulee kotiin kohta toivon mukaa :ROFLMAO: saa alottaa siis piinailun alusta:cautious:

@Päppyrä toivottavasti tärppäisi! Hyvin on ainaki ajotukset menny kohdalleen (y)

@Salty tsemppiä ja onnea uuteen kiertoon! Mä kans pohdin km aavistukseni takia ultraan hakeutuessani, että mitenköhän reagoin jos tulee sellainen diagnoosi. Tiesin, että varmasti voimakkaasti mutta kyllä se huutoitku ja toivottomuus ja kaikki tunteet yllätti ihan täysin. Kiva, että oot pystyny uteluita rajaamaan itse! Mulla on vähä vaikeuksia pysyä tiukkana vaikka päässä jo mahdollisia lausahduksia harjoittelen, sit vaan aina mutisen jotain vaikka tekis mieli sanoa jotain ihan muuta:unsure:
 
Mie täältä taustalta huutelen, olen päivittäin melkein käynyt lukemassa juttuja, mutta kännykällä vastaaminen on jotenkin niin työlästä aina... siksipä kaivoin oikein koneen esiin...:)

Lämpimät onnittelut plussanneille ja tarrasukkia mukaan. En halua nähdä ketään takaisin täällä :love:

Pahoittelut mukaan joutuneille, vaikkakin lämpimästi tervetuloa! Täältä sitä kaivattua vertaistukea löytyy!

Joku kyseli vitskuista, mulla käytössä donaferty (myo-inositol & foolihappo). Mulla on ensimmäistä kertaa noin 9 kk aikana sen ansioista normaali kierto, juuri alkoi uusi ja edellisen kierron pituus 28 päivää!!!! Mulla on siis ongelmaa todella pitkien kiertojen kanssa.

Ihailen kovasti kaikkia joilla riittää hermo tjottailuun! :LOL: Itselle teki tiukkaa jättää ovistestit kauppaan, ja viime kierrossa sorruin r-testailemaan dpo 10 vaikka tiesin että mahdollisuudet ovat häviävän pienet ko kierrossa. Olo vaan on, että jos ei yritetä niin seksiäkin on sitten väkisin ihan väärään aikaan kierrosta. (Mun miehelle riittäisi paljon vähemmän kuin raskautumisen kannalta olisi tarpeellista(n))

Tuosta kkm:stä tavallaan aavistelin etukäteen että oli mennyt kesken, vaikkakin vain alitajuisesti. Koko matkan sairaalaan mietin, että miten reagoin jos diagnoosina onkin keskenmeno, mutta lopulta oma reaktioni oli paljon voimakkaampi mitä osasinkaan kuvitella. Mutta tavallaan tiesin, koska oireet olivat todella vähäisiä verrattuna esikoisen raskausaikaan. Osittain olen miettynyt sitä kuinka onnekas olen silloin ollu kun kaikki on mennyt todella hyvin ja kuinka naivi olen silloin ollut kun en ole edes mitään keskenmenoa osannut edes miettiä.

Lähipiiri varmasti odottaa nyt meille sitä perheenlisäystä, varsinkin molempien vanhemmat. Oma äitini uteli kuukautisten alkamisesta yms, mutta totesin tiukasti hänelle vain että se ei kuulu hänelle. Jos meille lapsi vielä suodaan niin odotetaan kyllä np ultraan saakka ennen kuin kerrotaan kenellekään.

Tulipas paljon tekstiä :geek:

Uudella innolla kohti uutta kiertoa täällä siis, kp 3 menossa:rolleyes:
Pakko tarttua myös tuohon myö-inositoliin. Mulle kaveri vinkkas Inofolicista. Siinä on myös myo-inositolia ja foolihappoa. Olen vasta tässä kierrossa aloittanut Inofolicin (+vehnänalkioöljyn). Nyt on kp 10 ja ovistesti melkein plussa. :eek: Syön siis myös Letrozoleja laiskojen kiertojen takia. Aiemmissa kierroissa tähän aikaan ei ole edes toista viivaa ilmestynyt ja lopulta ovis on saatu aikaan vasta irrotuspiikillä.

Nyt jännityksellä odotan, koska se ovis tässä kierrossa lopulta tulee, mutta kerrankin pieni toivonkipinä on jopa syttynyt! :)
 
Mulla eilen ovistestissä vain haalee viiva eli nega. Tänään kyl hyvänlaista limaa ja testaan uudestaan kunhan pääsen kotiin. Jee tuleepa hyvälle mielelle kun kroppa toimii :) Kunpa vaan osais sen hedelmöityksenkin (n) Ja toivottavasti mies olis tänään halukas :rolleyes: Kattelin muuten mun merkintöjä edellisiltä kierroilta ja huomasin et oli useemmankin kerran ollu tiputtelua oviksen jälkeen (mitä ei siis normaalisti oo ollu), niin mietin että onkohan noita kemiallisia keskenmenoja ollu useampiakin..
 
Ollaan oltu tämä viikko lomilla, joten oon käyny lueskelemassa, mutta kommentointi jää paremmin sit kotoutumisen jälkeen. Flo ennusta ovista huomiselle, tikku vielä haalea, mutta ajattelin testata viel illalla!
 
Onpas meitä nyt monta samoihin aikoihin piinailevia, mukavaa kun ei tartte yksin jännittää :barefoot: ja voidaan sitten vertailla olotiloja seuraavat kaksi viikkoa :ROFLMAO:

Ja voin vannoa, että mä oon just sellanen, mulla on ihan kamalasti jo raskausoireita tyyppi :LOL: vaikka yleensä ne kierrot mistä oon oikeesti raskautunut on ollut aika oireettomia :rolleyes:

Mutta ainahan se mieli teettää kaikenmoisia ja sitä jotenkin kummasti alkaa uskoa siihen, että aamulla herätessä taisi olla vähän etova olo eikä oikeesti oo ollu raskaudesta tietoakaan :ROFLMAO:
Sitä vaan niin kovasti haluaa uskoa siihen.
 
Vieläkö pääsee mukaan?
Täällä esikoista yritetään, ekalla yrityksellä 08/18 tärppäsi, mutta keskenmeno rajujen kipujen kanssa 09/18 viikolla 5+5. Nyt kovasti odotellaan keskenmenon jälkeistä ekaa ovista. Tänään kp 13/28, mutta tikussa ei ovista ainakaan vielä näy. Lisään vielä, että 11/2016 löydetty iso kysta, jolloin lääkäri sanonut että lapsen saaminen voi olla vaikeaa. Nyt jännitetään miten toisella yrityksellä käy.
 

Yhteistyössä