Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Heips. ..täällä kärvistelen menkkamaisten selkäkipujen kanssa ja mietin ovatko nämä ne menkat vai ei! Yritys alkoi 05/18, raskaaksi jäin 07/18, keskenmeno syyskuussa ja nyt lääkkeellisestä tyhjennyksestä on viikkoja 3. Vuoto loppui pian ja nyt alkoi uusi vuoto. Voiko nämä olla menkat? Oireet on samat. Toivotaan että päästään yrittämään uudelleen pian! Ollaan tässä kyllä jo menty keskeytetyllä yhdynnällä viimeiset kerrat ennen tämän uuden vuodon alkamista ...
Viikon kuluttua on vielä verikoe raskaushormonin laskun varmistamiseksi. Tyhjennys onnistui mielestäni hyvin ja raskausoireet hävisivät kropasta viikossa sen jälkeen.
 
Äshh, tultiin miehen kanssa yhteen tapahtumaan mihin oltiin ilmottauduttu jo ennen km. En kuitenkaan jotenkin osannut ajatella, että kun kyseessä on tapahtuma, jossa paljon pareja niin tottahan toki täällä on paljon raskaana olevia.. (n) keskenmenosta on kuitenkin vasta viikko niin vähän kirpaisee... yksi tilanteesta tietävä kysyi miten voidaan ja mies vastasi sihen, hyvinkin neutraalisti ”että päivä päivältä paremmin”. Jotenkin ärsytti tuo kommentti todella paljon sillä itse en kyllä koe voivani yhtään paremmin.. ehkä olen vain liian herkillä.
 
@tylleröinen_21 saattoihan tuo olla vain miehesi tapa kauniisti ilmaista tälle kyselijälle "että mitä se sulle kuuluu" :ROFLMAO: vaikka tuttu siis olikin. Meillä ainakin mies töksäytti millon mitäkin kyselijöille :whistle:
Ja ihan varmasti nousee tunteet pintaan, kun on noin vähän aikaakin km vasta.
Itselläni juuri äskön kaupassa meinasi itku päästä, kun vastaan käveli kauppa reissuni aikana kuudes raskaana oleva :cry:
Kyllä siinä automatka menikin vollottaessa, kun takasin kotiin päin ajelin.
Yleensä en ihan näin herkkä ole, mutta nyt oon aika väsynyt, joten ehkä se teki reaktiosta tällä kertaa näinkin voimakkaan..

Joku kysyi repäisykivuista mulla on niitä raskauksien jälkeen muulloinkin kun raskaana ollessa, joten itse en voi luottaa enää niihin raskausoireena.

Mulla on nyt dpo4 ja eilen alkoi taas valkovuoto, musta on aina tuntunut siltä, että musta vuotaa aina siinä vaiheessa kiertoa kaikenlaista nestettä, kun ei pitäisi ja kun pitäis olla kostee kausi, niin mulla on kuiva :ROFLMAO:
Ota sitten tämmösestä kropasta selvää..
 
Hei miten teillä on muuten käynnistynyt kierto uudelleen keskenmenon jälkeen? Ja siis tullut kuukautiset taas? Mulla kun ei ole tietoa siitä, milloin tarkalleen meni kesken. Siksi en edes tiedä mistä laskisin päiviä ja viikkoja eteenpäin. (n) Plussasta on nyt 6,5 viikkoa ja plussa vahvistui ainakin noin viikon siitä (viikkonäytölliseen tuli jo 2-3). Ja negaa testi näytti vihdoin viikko sitten. Jotain pieniä tuntemuksia on ollut tällä viikolla mutta en ole varma onko ovismaisia. En ole alkanut testata.
 
@sucrine Mul ei ainakaan oo kerinnyt tulee edes menkkoja kkm jälkeen.. Reilu viikko keskenmenosta tein jo negatiivisen testin ja siitä ei menny montaa päivää niin oli jo ovis.
En mä jaksanut mitään menkkoja jäädä oottelee, kun uuteen yritykseen vaan (y)
Luotan siihen, et jos kroppa ei oo valmis, niin en raskaudu... Tosin toivon toki et tärppäis nyt heti... Piiiitkät piinaviikot käynnissä :p
 
@tylleröinen_21 joo mulla pääs itku kun oltiin viime metrejä sairaalassa potemassa keskenmenoa ja odotettiin saattajaa gynelle. Juuri lapsen saanut äiti oli ruokailemassa vieressä. En voinut kun itkeä kurkku suorana. Nyt vasta ekoja kertoja pystynyt kylästelemään yhdellä sukulaisella joka oli samaa aikaa raskaana kuin itse. Keskenmenon läpi käyminen vie aikaa. Paljon haleja ja tsemppiä sulle :love:
 
@kosmo joo niinhän se kuulemma sitten oli :whistle: vissiin olen vähän herkillä...
@ipanassu mulla kans just yks kaveri samaan aikaan raskaana, muutaman viikon jäljessä. Kovin kyselee koska saisi tulla kylään mutta ei kyllä pysty vielä näkemään:unsure: vaikka iloinen toki olen heidän puolesta.

Ihanaa kun täältä saa vertaistukea :rolleyes: tsemppiä piinailijoille!

Sellainen kysmys että koska palasitte vällyjen väliin? Mulla siis km aikaa viikko ja 2 päivää ja eilen illalla ei vaan jaksettu enää odottaa.. vuoto ollut jo muutaman päivän sellaista että max teelusikallinen, jos sitäkään, tullut siteeseen ja ihan vähän pyyhkiessä lähinnä ruskeaa. käytettiin toki kumia ja pestiin hyvin mutta nyt mietin että oltiinkohan liian aikasessa.. vuotoa tuli vähän jälkeen mutta ei mitenkään radikaalisti ja sekin lähinnä rusehtavaa. Kipuja ei tullut. Koska te uskalsitte? Yritin netistä etsiä mutta siellä oli vähän molempaa, että toisilta kielletty kokonaan ja toisille sanottu että kumin kanssa ok pahimman vuodon lakattua..
 
@Shalley Mulle gyne neuvoi odottamaan yhdet menkat ennen uutta yritystä mutta ei nyt olla noudattamassa neuvoa. Mutta ei myöskään ole ollut heti samanlaista kunnon yritystä kuin plussakierrossa. Enemmänkin tjot-fiilis. Kun kierrosta saa taas kiinni, niin voi yrittää ajoittaa oikein. Olisihan se tietysti huima yllätys, jos nyt osuisikin "vahingossa" tärppi heti perään.
 
@tylleröinen_21 meillä meni reilu viikko ennenku hanki(ttii)n kortsut, ni käsipeliä ennen sitä. Ke/to on testipäivä ni sen jälkeen ei tarvi enää. Teen sen nyt silti ja ollaan kortsuilla siihen asti kun ohjeistettiin, vaikka hcg verestä oli sen 2 perjantaina.. Mies ei tykkää :D
Ehkäisypakko on, seksistä ei puhuttu mitään. Kun vuoto loppui ja käsipeliä oli ni vuosin pari päivää uudelleen ruskeaa vuotoa..
Luulen että ovis on ollut viime vkl tai alkuviikolla kun oli kipuja ja limoja, sen näkenee parin viikon päästä.
 
@sucrine Mua ei ohjeistettu mitenkään kun lekurille soitin.. Jos olisin joutunu kaavintaan niin olisin varmaan odotellu yhdet menkat. Luin jostain et kkm jälkeen useat tulee herkästikin raskaaksi, niin tässä nyt jännäillään kuin käy :)

@tylleröinen_21 Me heiluteltiin peittoa, kun oli suurimmat vuotopäivät ohi ja vaan pyyhittäessä tuli vähän rusehtavaa..
 
@tylleröinen_21 flo väittäis että viikkoa myöhemmin ollaan ollaan ekan kerran heiluteltu peittoa. Siihen sattui juhannus, ja mulla muutenkin se kunnon vuoto kesti vain muutaman päivän.

@sucrine mulla meni 8 viikkoa kuukautisiin, ja nekin alkoin vasta teroilla. Kiero sit sen jälkeen kunnolla sekaisin, seuraavat tuli 3 viikkoa siitä ja ny vatsa edellinen kierto oli ns normaali 28 päivää. (mulle kylläkin tosi lyhyt, mutta tämän arvelen johtuvan donafertyistä mitä syön)

Mulla oli tosi oudot menkat nämä edelliset. Ensin tiputtelin 3 päivää, sitten tuli kaksi kuin härkää ois tapettu ja sit taas tiputtelua. Perjantaina loppuivat, lauantaina pupuiltiin ja nyt sitten tänään taas tiputtelee. Mä en jaksais yhtään mitään ylimääräistä nyt, haluaisin vaan sen plussan siihen tikkuun. Katsotaan millainen tahtojen taisto saadaan ensi viikosta miehen kanssa aikaiseksi:unsure:

Positiivisempana asiana, aloitin muutama viikko sitten yin joogan, ja sen avulla oon kyllä siellä tunneilla saanut kivasti kiinni positiivisesta mielikuvasta ja onnellisuuden tunteista. Vähän on nimittäin vaikeaa ollut viimeaikoina (n)
 
@Shalley Mulla kai gyne ohjeisti sen takia kun oli niin epämääräinen keskenmeno, vuotoa viikkokaupalla. Että olisi varmasti kohtu tyhjentynyt jne. Mutta haluan ajatella just niin, että kai kroppa tietää milloin on taas valmis. Toinen km putkeen olisi kyllä kamalaa. (n)

Kuvasta: Mullakin herjasi joskus kuvakoosta. Latasin sitten aijaa.comiin ja jaoin sieltä.

@Salty Pelkään, että käy just noin ja joudun kaivamaan terot taas esiin. Plussakierto vielä oli taas vaihteeksi luomu. Otitko lopulta itse terot käyttöön vai suositeltiinko tekemään niin? Tosi kurjaa että kierto on ollut sekaisin. Ihana kuitenkin kuulla, että yin joogasta on ollut iloa. Pitäisi itsekin etsiä jotain rauhoittavaa, vaikka sitten rentoutusharjoituksia kotona.

@tylleröinen_21 Meillä meni useiden eri syiden vuoksi selvästi jo vuodottomaan aikaan.
 
@tylleröinen_21 Meille sanottiin että heti voi alkaa yrittää uutta raskautta kun vuoto loppuu. Ja näin tehtiin. Mulla jäi vaan soimaan päähän kätilön sanat että joskushan ne menkat ei tuu kun on jo heti uudestaan raskaana :) Näin tietenkin toivon!

@Ninnu118 Mullakin ovis tais mennä jo, tai sit ei ollu ollenkaan. Tein testit viime viikolla kuutena päivänä kun oireet oli selkeät eikä plussaa tullu. En sit tiedä oisko voinu et se meni jo mut tuntuis oudolta että oireet tulis vasta oviksen jälkeen (n) Mut joo, nyt vaan menkkoja odottamaan. Jotain ihme vihlontaa mulla nyt on molemmin puolin alavatsaa. Ei oviskipuja mut jotain muuta.

Mitä te muuten ajattelette siitä kun sanotaan ettei raskausoireita voi tulla kun vasta sen parin viikon jälkeen oviksesta, kun raskaushormonia alkaa erittymään, mut sit kuitenkin monet kertoo että on kaikenlaisia tuntemuksia ollut. Uskotteko että raskausoireita voi tulla aikasemminkin?
 
@Pihlaja36 mä uskon, että heti kun kiinnittyy niin voi alkaa oireet ja eiks kiinnittyminen tapahdu noin viikko oviksesta.
Mulla ainakin oli jo dpo11-14 semmonen vatsataudin jälkeisolotila aamuisin (ja dpo12 illalla, kun oltiin vuosipäivän kunniaks syömässä ja en syönyt kun alkuruuan kokonaan kun alkoi ällötys..:oops:), sekä huimasi ja väsytti päivän mittaan töissä jo ennen plussaa tikussa. Plussatestin tein dpo16 vai dpo17, kun odottelin vaan menkkoja.
 
@Pihlaja36 Mä uskon et muutamaa päivää ennen kun menkkojen pitäs normisti alkaa, voi aikaisintaan ekoja oireita tulla..
Niin mulla on käynyt kolmessa raskaudessa..
Tietty mieli voi tehdä vaikka mitä oireita ;)
Esim.mulla ollu ihme nipistelyy tänään alavatsalla.. Samanlaista kun odotin kuopusta, viikko oviksen jälkeen. Luulisin et oli silloin kiinnityskipuja.
Nyt tuskin johtuu samasta, kun vasta dpo4 o_O
 
Onko teillä tullut keskenmeno uniin? Musta tuntuu, että oon nähnyt näiden kolmen viikon aikana tosi paljon unia, joissa joku kuolee (ei ole mulle tyyppejä koskaan, mutta unissa tiedän ne henkilöt) tai sitten näen unissa jotain tyyppejä, ketkä tiedän siinä unessa kuolleeksi ja ne "kummittelee" sitten.
 
@Nonsk Aika hurjaa! Ei oo kyl mulla tullut uniin millään tavalla. Ja raskauteen liittyen, olin lukenut että yks raskausoire on poikkeuksellisen vivahteikkaat unet, ja kun niitä ei tullut niin sekin alko itseä epäilyttämään. Mulla kun yleensä tulee aika herkästikin unia.
 
@tylleröinen_21 mulla 4vk kkm hcg oli alle 5 eli nega ja pari pv ennen sitä testi näytti negaa. Aika hailu tuo sinunkaan enää on, että viikon päästä viimeistään uskoisin olevan nega (y)
Ja meillä seksiä oli kans joku noin viikko kkm. Ja vuotoahan mulla oli pitkään, mutta sellasta vaihtelevaa, joten vuodottomina päivinä heiluteltiin. Ja ilman ehkäsyä, koska lääkäri ei tätä kieltänyt

Äh, palaan kohta uudestaan, piti kommentoida muitakin, mutta kännykällä tää on niin hidasta :poop:
 

Yhteistyössä