Keskenmenon jälkeen kuumeilevat syksy 2018

Mulla oli viimeiset viisi päivää tullut vain niukkaa ruskeaa tuhrua. Tänään alkoi yhtäkkiä tulla hirveesti isoja hyytymiä ja lievää mahakipua niiden myötä. Kävin päivystyksessä niin ultrassa näkyi edelleen kohdunkaulakanavassa (?) jotain massaa, gyne teki uuden imutyhjennyksen niin muutaman sentin kokoinen pala istukkaa sinne oli jäänyt. Nyt pitäis sitten olla vihdoin täysin tyhjä kohtu. Kohtutulehdusta ei onneksi ollut, toivotaan ettei tulekaan.
 
Heippa pitkästä aikaa. Oon käynyt kyllä lukemassa, mutta ei oo oikein ollut intoa kirjotella.
Tää kierto on mennyt rauhalisemmissa merkeissä. Pahin kuume ehkä alkaa laantumaan ja oon hyväksynyt sen, että tässä voi mennä aikaa. Ovis kuitenkin näyttäis olevan ovella ja ollaan sitä hyödynnetty. Piinaviikot siis taas alkakoon.. Menkat pitäisi alkaa 3.3 ja edeltävänä päivänä on yhdet nimijuhlat ja tollon 3. Päivä hyvän ystävän bs-juhlat. Hänellä laskettu kuukautta myöhemmin kun meillä olisi ollut, ja Myönnän että tulee mietittyä sitä, että omat juhlat olisi voineet olla juuri noihin aikoihin:cry::cry:
Jos menkat vielä tollon alkaa nii kyllä siinä saa kyyneleitä pidätellä.. :unsure: kovasti toki toivon, että voisi vaikka tollon la-aamuna plussata, mutta uskoa ei kauheasti ole..
Kävin myös verikokeissa. Kolestrolia täytyis vähän saada alas. Ferritiini oli 35.5 eli sais olla korkeampi, 70 vähintään sais kuulemma olla raskautta yrittäessä. Saa nähdä mitä maanantaina sovitaan vai aloitanko rautakuurin omin päin:whistle::whistle:

Pahoitellut uusille tulijoille. Ekat viikot on raskaita ja sumusia. Mutta jotenkin niistä selviää. Tsemppiä.myös kaikille teille, joiden km venyy. Mulla tuli nega 4 vkon päästä tyhjennyksestä vasta.

Jonkunnäköstä identiteettikriisiä näyttäis kanssa pukkaavan. Ei oikein tiedä mitä haluaisi. Toisaalta olla äiti ja vaimo, toisaalta "villi ja vapaa". Oon niin levoton sielu etten varmaan koskaan oo sinut elämän kanssa:D
 
Mulla lähti tostaina yk5 km jälkeen.
Nyt vaan kuumottelee tehdä "varmistustesti". Vuodon määrä oli kyllä sama kun yleensäkin mulla menkoissa, mutta eilisen(perjantai) iltapäivän jälkeen ei ole tullut enää mitään. Eli 1,5pvän menkat, yleensä vuotoa tulee ainakin 3pvää.

Vaikka juurikaan ei tule täällä kommentoitua, niin käyn lukemassa uudet viestit kyllä. Ikävää lukea teidän kokemuksia, ihan kun keskenmeno jo muuten ei olisi kauhea kokemus niin sitten vielä lääkärikäynnit...

Voimia itse kullekin, nauttikaamme valoistuvista päivistä ja auringosta! :)
Osaakohan joku kertoa, miksi näin parin päivän päästä vuodan uudelleen? Seksiä oli aamulla ja sit pesun jälkeen pissalla käydessä huomasin vuodon. Oonkohan ollut raskaana kuitenkin ja nyt uusi keskenmeno vai kokiko kroppa parin päivän menkat liian vähäisiksi? :eek: Ei oo kipuja, menkkamaista jomottelua on ollut keskiviikosta asti.
 
@Nonsk mä varmaan omalla kohdalla luulisin niiden olevan kuukautiset. Kun alunperin olivat todella niukat, että sit kuitenkin tulis vielä lisää (n) toki varmaan itseänikin jäisi vaivaamaan mistä moinen muutos johtuu.. Naisen kroppa toimii välillä niin kummallisesti :poop:

@Minji pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta. Pitkä matka teillä takana :( oletteko harkinnut tutkimuksiin menemistä, että löytyisikö joku selitys, kun näinkin kauan mennyt km jälkeen?

On.. turhauttaa, mielialat menee aina saman kaavan mukaan kierrosta toiseen.. ensin kierron alussa ärsyttää :mad: :poop: sitten ennen puolta väliä alkaa taas innostua, että kyllä se tästä vielä iloksi muuttuu. Sitten pari pv ovulaation jälkeen on hyvin toiveikas ja lähes varma onnistumisesta. Ja nyt taas näin muutamaa päivää ennen kk alkua, olen aivan varma ettei tälläkään kerralla onnistanut :cry:
Kk pitäisi alkaa keskiviikkona ja eilen olin vielä hyvin luottavainen tämän kierron suhteen, mutta tänään olenkin sitten jo manaillut, että ei tämä taaskaan onnistu.. Ärsyttävää..
Anteeksi valitus, nyt nukkumaan, josko huomenna olisi taas vähän parempi mieli :cautious:
 
Anteeksi omanapailu, mutta kk pitäisi siis alkaa keskiviikkona. Joten jos olisi testejä mulla yleensä niissä jo näkyisi tässä vaiheessa, kaksi viivaa..
Mutta kun ei ole testejä voin vain piinailla yksinäni.
Taas sama ajattelin, että tilaan netistä valmiiksi, mutta sitten en tilannutkaan, kun ajattelin että sitten niitä tulee uitettua turhaan.

Mulla oli aamusta saakka vähän ällö olo. Ajattelin, että kuvittelen taas vaan. Ja useimmiten ne kierrot missä kuvittelen en ole raskaana ollut.
Sitten aloin kakomaan, kun pyyhin aamulla pari kakkapyllyä ja sitten ruokailun jälkeen oksensin :sick:

Siis mähän olen raskausaikana tosi huonovointinen ja oksennan usein :barefoot:
Ja koskaan ennen en kuitenkaan ole onnistinut niin hyvin kuvitella raskausoireita,että ihan oksentamaan olisin alkanut.

Toki voihan olla, että olen saanut vatsataudin, sitä on liikkeellä. Tai sitten eilen käytiin illalla miehen kanssa ulkona syömässä, joten jos se olikin vain liian tuhti iltapala, mikä painoi vatsassa..

Olis helpompaa, jos olis se testi, jolloin voisin lakata miettimästä mitä tämä nyt on :cautious:
Ja todennäkösesti, kun en raskaana olekaan pettymys on valtava, kun tuo oksentaminen hiukan nostaa toiveita :whistle:

Mutta lapset nukkuu, joten en pääse kauppaan ja sitten esikoinen tulee koulusta ja hänen kanssaan on turha mennä kauppaan testi ostoksille.

Ehkä mä ens kierrossa jo otan opikseni ja tilaan etukäteen netistä..

Ainos vaihtoehto jos haluan tänään testata, on pyytää mies tuomaa töistä tullessaan, mutta en haluaisi turhaan saada häntäkin innostumaan.
Joten sitten pitäisi odottaa huomis aamuun, jolloin pääsisin ilman koululaista kauppaan..

Anteeksi, pitkä ja omanapainen tilitys :confused:
 
Oletteko uskaltaneet harrastaa seksiä heti vuodon loppumisen jälkeen? Mulla otettiin pihdeillä ja MVA-imulla torstaina se viimeinen istukan palanen kohdusta ja vuotoja ei ole enää sen jälkeen ollut. Mulle puhuttiin vaan siitä että sitten kun vuoto on loppunut, mutta siitä ei puhuttu että onko asia eri kun on jouduttu kajoamaan kohtuun useampaan kertaan.
 
Viimeksi muokattu:
Kuinka pian keskenmenon/tyhjennyksen jälkeen teillä on ollut ensimmäinen ovulaatio? Viikonloppuna hyrräsi hormonit ihan hullun lailla mut kaiken järjen mukaan ovulaatiota ei kyllä viikon päästä tyhjennyksestä voi vielä tulla vaikka raskaus olikin keskeytynyt ajat sitten. Ja toivottavasti ei, ei ollu mahdollisuuksia pupujuttuihin viikonloppuna.
Tällä tietoa vuoto on selätetty, mut katsotaan iskeekö tsunami ja/tai kivut lähipäivinä vai selvisinkö oikeasti näin vähällä.

@Apustaja Kyllä myö hyödynnettiin mahdollisuus heti kun vuoto loppui eilen. :rolleyes: Ja lisätään nyt vielä et siitä en tiedä vaikuttaako tuo kaavinta kun ei itselläni tarvinut (ainakaan tähän mennessä) sitä tehdä.
 
Mulle ei tehty kaavintaa vaan imutyhjennys, johon en saanut mitään puudutuksia tai lääkityksiä. Se on ymmärtääkseni lievempi toimenpide kuin itse kaavinta, kun ei tarvi sitä varten humauttaa tai nukuttaa.

Mulla on hormonit hyrräilleet jo pari päivää, nyt mulla on kp 15, jos tyhjennyspäivä lasketaan kp 1:ksi. Aiemmissa kierroissa sain ovisplussia kp 15-20. Limoja on tänään ollut ja vasemmassa munasarjassa tuntui päivällä muutaman tunnin ajan kipua. Mutta koska se kohtu saatiin kokonaan tyhjäksi vasta viime torstaina, niin eikai tässä ovulaatio vielä voi olla?

Jostain ketjusta kyllä luin, että useat oli ovuloineet pari viikkoa keskenmenon jälkeen niin kuin normaaleissakin kierroissa. Ootko @Kassu93 tikutellut sun ovulaatioita, milloin se yleensä sulla on?
 
@em85 Joo, aiotaan pian mennä tutkimuksiin/hoitoihin, kun kohta kulunut vuosi keskenmenosta. Keskenmenneen raskauden plussa tuli 8 kk yrityksen jälkeen ja nyt mennyt jo 10 kk keskenmenosta. Yhteensä yritystä takana yli 1,5 vuotta. Ensimmäistä yritetään, niin välillä aika turhauttavaa kun ei tiedä miten tässä käy. Mutta onneksi suurimman osan ajasta pystyn olemaan suht positiivisena ja ajattelemaan, että ehkä meidänkin aika vielä koittaa :love:
 
@Apustaja Aa aivan. Miulta meni jotenkin aivan ohi tuo manuaaliosuus. Piti oikein googlata ja tutustua, en muista aiemmin kuulleeni tuosta. Sithän sitä limakalvoa ei ole kummemmin rassattu jos ei kerran ole kyretillä puututtu, joten mutulla sanoisin että luottasin tohon alkuperäseen ohjeeseen oottaa vuotojen loppumiseen.

Ja niistä ovulaatioista, ei minkään sortin hajua. En ole niitä bongaillut paitsi vahingossa huomasin keskenmenneen tärppikierron ovulaation, taisi olla jotakuinkin kp20 tienoilla. Nekin oireet osasin yhdistää vasta jälkeenpäin raskauden keston selvittyä. Kierrot on kyllä kaikkea maan ja taivaan väliltä, 30-55 päivää viimeaikoina. Eli ei voi niistäkään oikein päätellä.
Ovistikkuja ois tuolla kyllä mut en ole vielä viitsinyt niitä käyttää, kun on todnäk yhä hcg koholla sotkemassa. Perjantaina suunnittelin kokeilevani onko raskaustestin viiva haalennut edelliseen verraten, tuolloin on viikko edellisestä testistä.

Onneks teitä täällä riittää, täältä oppii koko ajan uutta vaikka lähinnä lueskelen taustalla toistaiseksi :LOL:
 
Kp 24 ja dpo 10(?) menossa. Tissit ollu ihan järkyttävän kipeet oletetusta oviksesta asti, toissapäivänä oli illalla menkkamaista selkäsärkyä, eilen vitutti, ahdisti ja masensi ja oli menkkamaisia mahakramppeja (tosin lievempia, mut menkkoja enteileviä) tänään oon tuntenut ekan kerran tähän kiertoon keltarauhasen polttelua. Yleensä tunnen oviksen jälkeen aika piankin keltarauhasen polttelut. Alakerta on tosin ollu melko kuiva, joten se siitä varmaan.. Lämpöjä en oo muistanu mittailla ja huomenna aamulla ajattelin ekan ja ainoon testin tähä kiertoon uittaa.
 
@em85 mikä tilanne?:barefoot:
@Päppyrä kuulosta hyvältä;)
Oviksesta: mulla oli eka kierto kp 40 ja veikkaan että en ovuloinut. Toinen oli 37 ja ovis kp26. Sen jälkeen tasaantu. Mut hyvin voi tulla piankin, ainakin mulle gyne sanoi että kierto voi käynnistyä vaikka hormonia olisikon vähän vielä veressä, että kroppa kyllä tajuaa muuten alkion poistuneen.
 
Tää ei taas ilmota viesteistä!
@Apustaja mä vuodan nyt vähän väliä, mutta ollaan me heti vuodottomina päivinä touhuttu :ROFLMAO:

Ovista täällä ei varmaan oo tullu, keskeytyksestä 4.5vko ja kaavinnasta 2vko. Vuoto oli nyt välissä pois 5pv alkaen taas eilen.. :poop: vuoto on niukkaa, mutta toivon näiden olevan ees nyt vaikka menkat nii sais tän kaiken loppumaan.
 
Mä olin varmaan liiankin varovainen sen seksin harrastamisen kanssa, viime vklp meillä ois tehny mieli pupuilla mutta en vielä uskaltanu, vaikka vuodot loppui torstaina. Toissapäivänä sitten aloiteltiin, mutta mulla näköjään sattuu se seksin harrastaminen, niin ei ehkä kannata vielä kovin touhuilla. En tiiä jännitänkö sitä, vai mikä on.

Mies kuvittelee että oon uudestaan raskautunut siitä yhdestä kerrasta, vaikka oon varoitellut olemasta liian optimistinen uuden vauvan suhteen.

Oon ollut luonnollisesti alakuloinen kkm jälkeen ja itkenyt paljon, mutta tämä viikko on mennyt vielä syvemmissä vesissä. Jotenkin masentunut olo koko ajan ja sulkeudun kuoreeni. Eilen illalla se purkautui itkuna, ehkä tarvisin jonkun jonka kanssa jauhaa asiasta, mies sanoi että hänellä ei ole asiaan enää mitään sanottavaa, hän haluaa mennä eteenpäin. Haluan mäkin, mutta en vielä pysty.
 
Viimeksi muokattu:
@Karvakorvat monilla ollut km jälkeen tollaset niukat menkat eli toivotaan että olisi sitä :)
@Apustaja tiedän niin tunteen. Mulla tuli n. 2 vko kmstä todella masentunut olo ja lievästi itsetuhoisia ajatuksia. Ei siis mitään sellasta että olisin jotain tehnyt mutta "ohimennen" mietti että hyppäänkö tuosta sillalta. Ehdottomasti suosittelen hakemaan apua, mulla ainakin niissä lapuissa oli numeroita mihin soittaa. Miehet toimii niin eri tavalla, munkin mies aika nopeesti hyväksyi asian ja on muutenkin paljon rauhallisempi kaiken suhteen. Mutta kyllä se vaan on eri juttu naisena kun koki kaiken fyysisesti. Toivotan sulle paljon voimaa ja ilosia ajatuksia :rolleyes: Ehkä turhauttuvin asia itelle oli, kun päästiin kuitenkin niin lähelle nt-ultraa (10+1). Siinä vähän oli jo kerennyt huokasemaan...

ON: tänään kai dpo 5. Pari päivää tullut vähän kun jotain paksua voidetta, valkovuotoa. Nenä oli illalla ja aamulla vähän tukossa. Mutta koska dopot on noin vähän niin vaikea uskoa että johtuisi raskaudesta:censored: Eikös yöllä alkanut myös kamala hammassärky mihin oli vaan pakko ottaa paratsetaa..
 
@tylleröinen_21 Mulla alkoi tää kovempi masis myös kahden viikon jälkeen. En tiiä johtuuko se hormoneista sitten vai muuten vaan. Aattelin tänään illalla huvikseen tehdä ovis- ja raskaustestit että nään missä mennään. Mulla ei oo itsetuhoisuutta ollut, mutta oon miettinyt, että mieskin varmaan jo miettii että meidän olisi parempi erota kun aina vaan nukun ja itken, ja niin edelleen.

Mun kkm todettiin 12+4, kaksi päivää ennen nt-ultraa. Varhaisultrassa en käynyt. Olin pelännyt keskenmenoa koko raskauden ajan, ja mulla oli melkein koko ajan tunne ettei kaikki oo hyvin, mulla oli mahakramppeja alkuraskaudesta asti mutta luulin että ne kuuluu asiaan kun kohtu kasvaa, kotidopplerilla en saanut sykkeitä kuuluviin kertaakaan (sain dopplerin joskus 10+ viikolla), muutaman kerran luulin kuulleeni hetken ajan vaimeita sykkeitä, mutta sikiö oli ollut jo kuollut siinä vaiheessa, että harhojahan mä vain olin kuullut. Mutta kun viikot kuluivat ja mitään km oireita ei ollut, niin aloin jo luottaa siihen että kyllä kaikki on luultavasti hyvin kun jo kolmannelletoista raskausviikolle ehdin ja suurimman riskin aika oli ohi. Mutta eipä sitä onnea mulle suotu. Ja nyt mä angstaan sitä että kun mulla muutenki on menny elämä päin helvettiä jo 14 vuotta, niin näköjään sama paska jatkuu aina vaan. Kuulostan varmasti tosi lapselliselta ja ärsyttävältä, mutta en tiiä mihin muuallekaan tätä oloani nyt oksentaisin. Pahoittelut myös siitä, että melkein aina kirjotan tänne vaan omaa napaa. Varmaan sitten kun tämä kaikki helpottaa niin pystyn paremmin teidänkin viesteihinne vastaamaan. ❤ En välttämättä edes kaipaa mitään vastauksia mun viesteihin, mun vaan pitää saada kirjoittaa tätä oloa ulos.
 
Mä todellakin ymmärrän @Apustaja ja @tylleröinen_21 noi tunteet ja ajatukset. Vaikka mulla teitä aikasemmin todettiin se tuulimuna, tunsin olon jotenki niin turhaks ja tyhjäks.

Ja toivon tosiaa et nää nyt ois menkat. Kaks päivää nyt tullu niukahkoa vuotoa. Sit menee kyllä hermo jos selviää tän vuodon johtuvan jostai muusta :cry:
 

Yhteistyössä