~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

Käy ihan lompsan päälle tuo keskenmeno. Laskua pukkaa postista ja muistuttivat vielä diaknoosillakin. Abortus inhibitus eli keskeytynyt keskenmeno. Kiva tietää!

Vaikka en osannut pelätä keskenmenoa, niin en silti viitsinyt kovin monille kertoa raskaudesta. Siskolle ja parille läheiselle kaverille tuli kerrottua ja kohta olisin ehkä kertonut vanhemmille, jos ei olis käyny miten kävi.

Jos nyt uudestaan raskaudun niin saattaa olla ajatukset melko erilaiset asioista. Aluksi ajattelin, että tämä on yhteinen asia ja yhdessä mennään neuvolaan miehen kanssa ja silleen. Nyt en ehkä haluaisi miestä mukaan ollenkaan. Onneksi hän ei ollut mukana viikko sitten kun sain kuulla huonot uutiset. Jotenkin koen sen paremmaksi niin. Jos plussa pärähtäisi en tiedä edes kuinka nopeasti viitsisin soittaa neuvolaan, ettei taas joudu perumaan aikoja jos jotain sattuu.

Mies näki kuulemma viime yönä sellasta unta, että minä tein itselleni jonkun keinohedelmöityksen. Aika outo uni, mutta kai mieskin alitajuntaisesti miettii näitä juttuja.

Onko täällä muuten tamperelaisia kuinka paljon keskusteluissa mukana?
 
Joosukka Voi et tiedäkään kuinka paljon minä siihen plussajunan kyytiin haluisin hypätä! :) Kyllä treffit on järkätty moneen kertaan ja sovittu vielä monet lisää, mutta saas nähä. Niin ne on treffailleet ennenkin. :D
 
Mulla on nyt pari päivää ollu kauhee päänsärky, mikä ei meinaa loppua millään. Kävin hierojallakin ja ajattelin, että jos olis vaan niskat jumissa. Melkein meni vaan pahemmaksi. Mahtaako olla hormoniperäistä tai sitten tuli mieleen ne tyhjennyspillerit. Onko muilla ollu vastaavaa keskenmenon jälkeen?
 
:'( :| :ashamed:
Nyt on paska fiilis... Savonlinnasta loppuu pahimmassa tapauksessa synnytyssairaala joten jääköhän meidän tai varsinkin mun vauva haave nyt tähän kiertoon :( Ylilääkäri on sanonu ittensä irti ja jos ei tuu toista tilalle ni joulukuussa ei enää ole täällä osastoa...
Miten mie muka enää haaveilen vauvasta kun takana on yks irronnut istukka raskaus ja meidän enkeli-vauva kaikkine kornu raskaus epäilyineen ja räjähtänineen hematoomineen...:(

Onnea Te Plussanneet :heart:
 
syssy mulla kans ollut lievää päänsärkyä. Tällä hetkellä vähän kovempikin. Yleensä päätäni ei säre. Paineet oli viime viikolla ainakin hyvät.

Huomasin muuten, että hiki haisee taas enemmän. Viimeksi keskenmenon jälkeen oli sama juttu. Kait se liittyy jotenkin hormonien poistumiseen elimistöstä??

Tuhru muuten on enää ihan minimaalista ja salillakin selvisi ilman suojaa. Jes! Voiko enää hölmömmästä asiasta olla innoissaan?! :)
 
Mulla ei ihmeellistä täällä, ollaan touhuttu joka toinen päivä menetelmällä, ja liikuntaa olen yrittänyt harrastaa joka päivä. Pyörällä liikun töihin ja salilla kävin taas tänään. Toivon että tämä auttaisi raskautumaan :)

Sanna-M kp 13/28-29
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
Väpä08 :hug: asiat tuppaa järjestymään, toivottavasti. Ymmärrän täysin, että et halua lähteä tuolla taustalla kymmenien, jopa satojen, kilsojen päähän synnyttämään tai olemaan raskaana niin kaukana sairaalasta.
 
Syssy Mulla oli pää myös kipeä ja johtui hempan laskemisesta. 94 oli alimmillaan ja pitää mennä uudestaan vielä verikokeeseen, että hemppa on tarpeeksi noussut.

ON. Mä teen testin vasta sunnuntaina testin. Menkat pitäisi alkaa viikonloppuna. Vihlomista on ollut alamahassa kun jumppasin. Mutta en siltikään usko, että olen raskaana.

Simpat oli liikkeellä monta päivää ennen ovista.
 
Savonlinnasta jos loppuu ni mikkeliin on reippa 1oo km ja sinne kai ne suunnan näyttää..
Lappeenrantaan, joensuuhun ja kuopioon on vähintään se 15o km... että mielenkiinnolla nyt odotan kuinka käy.
Tätä tulevaa ovista en ohita silti...pannaan parasta (viimeksi meni ovis ehkä ohi ku Mies oli väsyny ja nyt kerroin ettei se ole enää mikään syy) ja toivotaan sitten että joku hyvä ja ammattitaitoinen Ylilääkäri haluaa tulla turvaamaan minulle ilon ja onnen vielä yhden kerran...
 
  • Tykkää
Reactions: Joosukka
MiNalo Ku kolmas kerta toden sanoo ei päteny meihin, niin eiks oo ihan kohtuullista että nyt neljäs kerta sit onnistuu.. ;) Ja esikoista yritettään joo, muistit iha oikein! Hui ku tuntuu hassulta että kohta vuos tätä asiaa on pyöritelty. :confused:

Ja hanat aukeski tänää vasta eli päivittäisitko huomiselle sit KP 2 Tack! :heart: Täti Kiusotteli mua ja tuhrutteli, mut nyt vasta alko kunnolla, onneks! Eihä se oo päivänpäälle, mut sit jos luulenki että täti onki myöhässä niin sit ei naurata ku karu totuus iskee naamatauluun. :D

Ihan uskomatonta kuinka ees uskaltaa lähtee koittaa uusiks! Mua pelotti niin paljo ees koko ajatus raskaudesta, mutta näin se mieli vaa muuttuu!

Plussapuhureita puuuuuuuh kaikille! :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: MiNalo
Töissä aamulla iski järkyttävä olo. Piti soittaa apua ja sain toisesta ryhmästä sinne hoitajan. Ja eiku oksentamaan. Kotiin sairastamaan ja olo on nyt ok. Johtuu varmaan tosta raudasta mitä otin. Vaihdoin toiseen merkkiin.
Testi piti tehdä varmuuden vuoksi ja 5 min aikana ei kalliimpaan testiin tullut toista viivaa. Mutta haamu tuli siihenkin 20min kuluessa. Mutta odotellaan tätiä kylään viikonloppuna.
 
Oonkohan muistanut kaikkia plussanneita onnitella? Onnea! Ja viivan vahvitumisia Silvia logolle! Tervehdys Syssy.

Mitenhän tässä nyt pitäisi olla ja ajatella? Yhdeksän viikon vuodon jälkeen, eilen se vihdoin loppui. Palaako se vielä ja tuleeko kipuja? Koska voi rentoutua? Mulle on määrätty se munatorven poistoleikkaus ensi viikolle. Mitähän sitä sitten taas ajattelee, jos ne ei leikkaakaan? Oon pelkkää kysymystä täynnä.
 
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat



Keskiviikko 25.9.2013



Minnah88____KU 2/13, KM 5/13_____________________KP 51/28-37
Mariah33____33v____KM 5/13______________________KP 21/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13____________________KP 19/43
Emeli-____22v_____KM 6/13________________________KP 37/29
Sunflower86_____KM 5/13__________________________KP ?/?
VanillaLady___27v____KM 8/13______________________KP ?/?
aada78__35v____KM 8/13__________________________KP 15/25
NtiKesäheinä___30v____KKM 6/13____________________KP 41/28
Syssy^^____26v_____KM 9/13______________________KP ?/?
verppu____KM 12/12, KM 3/13, KM 5/13_______________KP 1/28



MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12_________KP 14/30
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_____________________KP 14/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_______________________KP 14/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13___________________KP 30/28
Markke____30v____KM 6/10, KM 7/13________________KP 23/30-31
Silvia Logo____KKM 8/13___________________________KP ?/?
Tyntti___22v____KKM 9/13_________________________KP ?/?
bumbis___25v____KKM 7/13________________________KP 11/28-29



Väpä08_____KM 2/13_______________________________KP 14/28
Sanna-M_____KKM 6/13_____________________________KP 14/28-29
Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP 17/?
kaarina80____KM 8/13_______________________________KP 21/30
sydäntähti____27v____KM 9/07, 12/07, 8/13____________KP ?/?
sapu____3xKM ja KM 7/13 ___________________________KP 5/26-28



carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 27/27



Mariah33 dpo 7
bumbis dpo 1
MiNalo dpo 0




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Ambrosia85
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Jetta
Taru81
KoiKoi
Esteri1
Rosuliina
Kirppu.81




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2296296-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksylla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin, toki sieltä pääsee aina huikkaamalla takaisin listalle! :))

 
Minnah88 Mikä on tulanne? Raskautunut olo vai ei? Mä en kestä, kun piinailen sun testaamista ja stalkkailen vähän väliä, että onko tullut tietoa :)

).( Naiset, mulla on jalka Toukokuisten ovenvälissä, ettei juna pääse vielä liikkellee..mukaan mahtuisi? Samalla jarruttelen tuota kesäkuisten veturia, jotta saatte piletit siihen :)

Toukokuisissa on muuten älyttömän monta kaksostenodottajaa! Ihan uskomatonta :O mä en muista yhtään ketjua lukeneeni, missä olis niin monta monikko-odottajaa.
 
Huomenta kaikille! Toivottavasti teillä se on parempi kuin minulla, meinaan meikäläinen suuntaa jälleen kohti naistentautien lääkärin vastaanottoa...

4päivää kesti normaalia elämää, ei vuotoa, ei kipuja, muutama kerta ehdittiin harrastellakkin. Sitten tapahtui tuttu tiptiptiputtelu ja eilen vuodin taas kun härän kurkusta verta ja jonkin sortin kudospaloja (hyi yök!). Selkäsäryt on mitä ihanammat myös. Soittelin sitten polille niinkun käskivät jos vaivat uusiutuu ja pyysivät sinne lähtemään heti tänään aamulla. Että sillälailla, mikähän tällä kertaa on hullusti.. Koska mä en jaksa enää oikeastaan itkeäkkään niin ajattelin että otetaan helvetti sitten vaan kaikki paska avosylin vastaan mitä tulossa on. Ilmeisesti keskenmeno ei ollut tarpeeksi tuskallista, vaan piti ihan näin vielä yli kolmen kuukauden jälkeenkin olla kyvytön edes yrittämään sitä raskautta uudelleen. Mietin jopa että pitäisikö vaan aloittaa pillereiden syönti jos niillä saisi kierron tasattua, tämmöset kivut ja vuotelut kuriin ja mielenrauhan. No katsotaan mitä tänään lääkäri kertoo tuomioksi. Huhhuh :headwall:
 
evaparadise Jaksamisia! :heart: Jospa se vuotelun syy nyt selviäisi ja saatais loppumaan! En tiedä yhtää kauan oot nyt vuodellu..? (en oo vielä selannu keskustelui taaksepäin :ashamed: )
Ja jos kudos palasii on tullu niin ei ois kohtu tyhjentyny vieläkään?? Mut kohtaha se selvii, kerro sit heti mitä sanoivat! Oon niin huolissani susta ja sun henkisestä jaksamisesta, toi on niin voimia vievää. Iteki vuotelin niin pitkää että halus vaan et se loppuis ja sais kroppaansa kontrollin takas. Oot mielessä! :heart:
 
evaparadise voimia jälleen kerran! Voin kuvitella kuinka voimattomalta sinusta tuntuu. Toivottavasti saat vastauksia tänään.

).( Olen nyt palannut säännölliseen proteiinipitoiseen ruokavalioon. Itse asiassa noudatan aika pitkälle sitä, täälläkin varmasti tunnettua, Jutan ruokavaliota (GoJuttaGo). Sallin kuitenkin hallitut lipsumiset esim. tulevana viikonloppuna, mutta pääsääntöisesti noudatan sitä. Olen noudattanut ko. ruokavaliota osittain jo monta vuotta. Se vaan on niin toimiva. Minulla ei ole tarvetta pudottaa painoa (eikä tällä ruokavaliolla välttämättä käykään niin, varsinkin jos urheilee), mutta vatsa voi paljon paremmin kun noudatan. Enkä tiedä oliko sattumaa, mutta viime keväänä tulin raskaaksi kun olin noudattanut kolmisen viikkoa tiukasti. Ja tänä kesänä sama juttu.

Itse asiassa eräs lääkäri, jonka tapasin viime viikolla sanoi tietävänsä pariskuntia, jotka olivat pitkänkin yrittämisen jälkeen onnistuneet saamaan luomuraskauden alkuun noudattamalla gluteenitonta ruokavaliota. Suosittelin minullekin sitä kokeiltavan, kunhan minulle ensin on tehty keliakiatesti (sukurasitteen vuoksi). Mutta uskon tähän täysin ja minulla on siihen perustelujakin, mutta en halua esittää niitä täällä ettei se johda liian kärkkäisiin mielipiteisiin :)
 
Evaparadise Oikein paljon voimia sulle sinne! Topivottavasti selviää mistä vuodot johtuvat ja pääset jatkamaan vauvanyrittämistä. En nyt pääse katsomana missä vaiheessa sait keskenmenon, mutta ettei sinne olisi jäänyt kuitenkin jotain keskenmenosta? Veljeni (nyt jo kuolleen) vaimokkeelle jäi synnytyksestä istukan palanen, joka huomattiin toisessa raskaudessa! Väli näiden raskauksien välissä ei ollut pitkä, sillä hän synnytti enkeli vauvan viikolla 39.

Rosuliina En yhtään ihmettelisi vaikka gluteenin välttäminen voisi edesauttaa raskautumisessa. Hoidetaanhan joitain autistisia lapsiakin ruokavalion voimin, välttäen gluteenia ja huonoja hiilihydraatteja ja joihinkin tuo ruokavalio tepsii. Niin moni asia (ja varsinkin ravinto) vaikuttaa kuitenkin meidän kroppaan ja sen toimintaan, ettei ajatus ole musta ollenkaan hullu, päinvastoin!

Joosukka, jonka on vaikea uskoa kantavansa oikeata lasta..
*muoks. kirjoitusvirhe*
 
Viimeksi muokattu:
evaparadise sanattomaksi vetää.. Voimia. :hug:

Pidähän Joosukka se kesäkuun juna laiturissa, siihen täällä tähdätään! :D

(.) Täällä ollaan kauheessa räkätaudissa ja kuumeessa.. Jesss! Oon pohdiskellut että mitenhän oma pää kestäisi jos nyt vaikka tärppi kävisi.. Kuinka ihanaa se ois, mutta miten sen pelon kanssa selviää.. Ajatus siitä että testi jonain kauniina päivänä näyttäisi plussaa tuntuu jotenkin pelottavalta..
Ja ennen kaikkea miten sitä taas selviää jos tulee uusi keskenmeno.. ohhh. Kyllä tuo kkm jätti jäljet niin syvälle että ei varmaan ikinä osaa nauttia enään raskaudesta ilman menetyksen pelkoa.. :/
 
Kiitos tsempeistä ja myötätunnosta! Ootte ihania <3

Tuomio oli selvä. Minä en mitä ilmeisemmin ovuloi ja keltarauhashormoonia ei erity tarpeeksi ja tästä syystä kierrot ja vuotelut sikinsokin. Ainakin ensi vuoteen pitäisi nyt keltarauhashormoonia syödä kuureina ja painonkin pitäisi nousta, alipaino kuulemma riskeeraa sille että kuukautiskierto ei tapahdu normaalisti. Verta edelleen vatsaontelossa mikä selittää kivun. Vaikka tunnenkin jollain lailla epäonnistuneeni naisena niin toivon että kroppa nyt tällä kuurilla alkaisi toimia ja pääsisi kunnolla yrittämään. Huojentaa kuitenkin että saan kuulemma aina tarvittaessa soittaa ja mennä naistentautien polille, virallisesti olen nyt heidän asiakkaansa. Mieli edelleen maassa mutta eiköhän tämä epäonni olisi kohta jo lusittu :/
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä