~~Keskenmenon jälkeen kuumeilevat~~SYKSY/TALVI 2013-2014

Minalo tsemppihali! Kyllä sua koetellaan ja jos vaan voisin niin sulle sen plussan soisin ja nyt heti! Elämä ei aina mee helpointa reittiä, toivottavasti tää taistelu vielä palkitaan. Mutta eikös sulla siellä yksi lapsonen jo ole päiviä piristämässä? Tsemppiä ja voimia! :hug:

Minäminäminäminä: Ei ollu kummoset menkat.. ensin vuoto kesti yön ja aamun ja loppui, sitten taas seuraavan aamun ja päivän ja nyt se ei ole enää tänää ilmaantunut takaisin.. että aikalailla niukasta päästä oli nää menkat. Mutta sitäkin enemmän olo on huono, etoo ja oksettaa, väsyttää ja jotenkin kunto on ylipäätään huono. Ollaanko tässä nyt tulossa kipeäksi vai onko mulla jotkut suuremmat sivuvaikutukset tosta primolut-kuurista.. raskauden mahdollisuuteen kun en tän kaiken jälkeen jaksa uskoa. Emmä tiedä voiko toi lääke enää mitää oireita saada aikaan kun nyt en ole sitä moneen päivään ottanut enää. Ehkä mulla on joku valeraskaus ja saan oireita kun täällä niin moni on plussaillut :LOL:
 
MiNalo :hug: Mä olen niin kovin pahoillani. Jotenkin sitä ei vaan voi käsittää, mitä liikkuu vauvanjakajan päässä kun niin monet sylit jää tyhjiksi ja niin monille sellaisille tulee lapsia, jotka eivät niitä ansaitse tai halua.

Ihanasti plussia tullut tänne! Kovasti odottelen tapaavani teidät kaikki tuolla odotuspuolella - joten hopihop sinne!

Olette rakkaat naiset olleet ajatuksissa paljon. Odotuspuolelle en koe ihan vieläkään kuuluvani tai jotenkin tuntuu siltä, että tämä koko keskustelu on antanut niin paljon ja auttanut niin syvistä vesistä ylös kerta toisensa jälkeen, että irtaantuminen on vaikeaa. Junassa yksi päivä istuessani ja erään selkeän narkomaanin puheenpartta ("Ne olis halunnut antaa mulle jonkun piikin ja ottaa tän pois, mut mä sanoin et lopetan kaikki huumeet ja viinan ja alotan uuden elämän sit tän vauvan kanssa. Ja nyt poltan enää tupakkaa ko hermot on nii riekaleina.") kuunnellessani mietin kaikkia teitä vahvoja naisia, jotka olette selvinneet niin paljosta! Mietin koko tätä systeemiä ja sen epäoikeudenmukaisuutta ja sitä, miten kaikella pitäisi olla tarkoitus. Oma sikiö tuntuu voivan ihan hyvin ja ainakin vielä toistaiseksi on elossa. Kaiken tän pelon ja stressin ja muun keskellä tuntuu jotenkin turvalliselta silti, että vaikka tässäkin kävisi huonosti niin silti mulla olisi tämä turvasatama johon palata.

Eli edelleen - vaikka jo uuden ihmeen äärellä olenkin niin järjettömän kiitollinen olen teille kaikille tästä ryhmästä ja no, kaikesta.
 
Kuinka pian KM:sta ootte uskaltanut alkaa pupuileen? Onko kellään käyny hassusti, että vuoto on alkanut uudestaan yms..? Kun itellä on tosiaan nyt lopussa tää KM, niin tuli vaan mieleen, eipä lääkäri ainakaan kieltäny muuta kun että ei vuodon aikana.. Kun niin kovasti olis toiveessa raskaus mutta pelottaa onko kohtu/keho valmis, vaikka lääkäri/gyne oli sitä mieltä että tää km:n loppu vuoto lasketaan jo kuukautisiksi ja kaikki pitäs olla oikein hyvin.. Mietityttää taas kaikki maan ja taivaan väliltä näköjään, huoh. :ashamed: On täällä varmaan muitakin jotka on antanut uuden mahollisuuden raskaudelle ennen niitä ekoja menkkoja? :O
 
Viimeksi muokattu:
Makoilen sohvalla ja haaveilen. Voi kunpa olisi niin, että olen herännyt syöttämään pikkuistamme. Nyt hän olisi kylläinen ja tapittaisi minua nappisilmillään vierelläni. Hetken päästä menisimme herättelemään isukkia. Hetken aikaa loikoilisimme kaikki kolme sängyssä ja mieskin lepertelisi tuolle maailman keskipisteelle. Jonain päivänä.

Tuuli+ mulla spontaani km viikolla 10+4. Heti sai alkaa yrittämään kunhan vuoto oli loppu. Mulle lääkäri sanoi, että kyllä se kroppa tietää milloin voi raskautua.

Miehen spermatulokset tulivat. Spermanlaatu hyvä/erinomainen. Yksi huolenaihe siis vähemmän. Toivottavasti kuukautiseni alkavat ensi viikolla, niin pääsen minäkin verikokeisiin.
 
Viimeksi muokattu:
Tuuuli+ siitähän paljon puhutaan että koska saa alottaa yrittämään uudestaan. Itse etin tietoa netistä ja luin keskustelupalstoilta ihmisten kokemuksia/näkemyksiä/kommentteja. Sen verran epäselvää tietoa sain että menin (yksityiselle) gynelle ns. lopputarkastukseen kun vuoto oli loppunut. Ultrasi kohdun ja totesi sen tyhjentyneen täysin. Kyselin sitten että koska saa taas yrittää niin sanoi että nyt kun on katsottu että kaikki on varmasti ulkona, ei ole mitään syytä odottaa.

Minä koin tämän jälkitarkastuksen tärkeäksi, en ehkä ilman sitä olis uskaltanut luottaa että kohtu on varmasti tyhjentynyt. Oli iso helpotus kuulla että kaikki oli hyvin ja alettiin heti tietysti hommiin ;)

Kovasta yrittämisestä huolimatta ei vielä toisessa kierrossa tärpännyt, mulle voisikin päivittää kp1 :headwall:
 
Tuuuli Me oltiin yhdynnässä ekan kerran noin 1,5 viikon päästä keskenmenosta. Käytettiin sillon kortsua. Luulin vuotojen loppuneen, mutta alkoikin uudestaan ja kesti muutaman päivän. Nyt ollaan pari kertaa pupuiltu ilman kortsua ja vuodotkin on pysyneet poissa. Tiistaina tulee kuukausi tyhejentymisestä ja ajattelin testata jos ei kuukautisia näy. Mulla oli ovistuntemuksia kaksi viikkoa sitten, että saa nähdä nyt sitten. Voi olla että varaan ajan tarkastukseen jos ei näy kuukautisia tai raskaustesti näytä plussaa. Ärsyttävää tämä epätietoisuus ja odottelu!
 
Kiitos ihanaiset vastauksista! :) Joo aada78 sama homma, kun yritti netistä lukea! Siks täältä piti tulla kyseleen, kun sielä oli just ihan sekavaa tietoa.. :D Joo ja tosiaan mulle se gyne sano että toi kun kävin keskiviikkona gynellä kun vuotoa vielä oli, että kohtu on tyhjä, mutta jo tää kyseinen käynti voitiin laskea tarkastuskäynniksi, olin ihan varautunu että sieltä tulee joku tarkistusaika vielä!! =)
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: aada78
Helou!

Mä oon ollu jonku ihmemasiksen kourissa enkä oo ees käyny täällä lukemassa saati ilmottelemassa ittestäni mitään.nyt mieli vähän tasasempi ja luinki itteni heti ajan tasalle :)

tänne oli taas tullut uusia,harmi!mutta tervetuloa kaikille!

mutta olihan täällä plussattuki ja oikein urakalla <3

MiNalo virtuaalitsemppihali!

ON: Kp 10/28. Päivän tarkalleen net menkat sitten tuli.harmikseni,mutta toisaalta näyttäs kroppa toimivan,ainaki joten kuten :)
mulla tosiaan on ollut jooku ihme ketutus/masennuskausi nyt monta viikkoa. Kaikille mun muruille kiukutellu aivan tyhjästä ja itkeskelly.Olo ollu tosi tyhjä ja outo,tunnetilana ihan vieras mulle. no, nyt tuntuu jo huomattavasti paremmalta.onneks.Kuka ois jaksanu tällasta ruttupeppua kauaa katella :D

Äskö tuntu et oli älyttömästi kommentoitavaa, mut nyt lyö pää aivan tyhjää. Taisin ahmia vähä liikaa, ku luin kaikki teijän kirjotukset parin viikon ajalta putkeen:) Kiva, ku ootta ahkerasti kirjotelleet <3 mut kerran pää lyö tyhjää niin alanpa kattoo emmerdalea(kyllä koukussa olén ollut ja monta vuotta enkä häpeä tunnustaa :)
 
Väpä täällä tsemppaa teitä... toivon teille plussaa ja rohkeutta siirtyä odottajien puolelle, jonne minusta ei ole ollu menijäksi...
o
en ole kokenut semmosta keskenmenoa ku moni teistä ja nyt pelkään kovin että tässä tulee käymään niin kun se kerta on vielä kokematta...:/ pe on ultra jolloin saan kuulla jotta onko alku hyvässä paikassa ja saa luvan jatkaa..lääkärin puolesta...

- teidän matkassa kulkeva Väpä- ?
 
Iltaa, täällä olen edelleen, viikonloppu oltiin kaveriporukalla juhlimassa, mutta mullahan se oli alkoholiton :) Ja kun kyseessä oli todella läheistä porukkaa, kerroin myös mun raskaudesta. Kun tultiin kotiin, sain kovan päänsäryn joka ei kyllä vieläkään ole helpottanut mutta pikkuisen vähemmän siis särkee. Mutta muuten olo sellanen että kaipa raskaana olen, mahaa välillä juilii ja tissit kipeet, limailua on jonkin verran ja siksi aina pelkään että nytkö se vuoto alkoi...Keskenmenon pelko on vaan edelleen aika kova.

Sanna-M rv 4+3
 
  • Tykkää
Reactions: Silvia Logo
Meillä seksi alkoi vasta vuodon jälkeen ja ehkäisyä emme käyttäneet. nyt on kahdet kk kerennyt tulemaan ja ovistestejä teen. Selkää juimii, mutta testi näytti haaleaa viivaa, mikä ohjeiden mukaan tarkoittaa negatiivista.

Raskaaksi toivon tulevani jossain vaiheessa ja uusi raskaus ei pelota. Mutta kun tein tytöstä plussan, niin minun serkku kuoli. Kun tein kesällä uuden plussan, niin minun setä kuoli. Kun meidän pienestä sain tietää, että on kuollut, niin minun toinen setä kuoli.
Nyt jos tulee plussa, niin pelottaa kuka sukulaisista tällä kertaa kuolee :-(

Kovasti vauvasta meillä haaveillaan. Olisi ihana olla kotona taas pari vuotta.
 
Tuosta kotiin jäämisestä... Voi että mä odotin sitä silloin kun olin raskaana! Ja mun mies odotti sitä kans. Mulla ei tosiaan oo ennestään lapsia, joten äitiysvapaalla tai hoitovapaalla en oo ollu ikinä. Ja oon mennyt täyspäiväiseen työhön 16-vuotiaana ja ikinä en oo ollu työtön. Nyt siis yhtäjaksoista työtä takana jo reilut 17 vuotta!! :O Eihän se äitiysvapaakaan mitään lomailua oo, mutta mä niin haluaisin olla kotona!! Mun työpäivät kestää työmatkat mukaan lukien aina vähintään klo 7-17.. Joskus jopa klo 7-19. Huoh.. :(
Nyt tosiaan olisin äitiysvapaalla jos ei olisi mennyt silloin toukokuussa kesken... :ashamed: La olisi 1,5 viikon päästä.
 
kierto luomuna 28-30 niin saa nähä nyt KM jälkeen et miten menee, tänään on loppu KM-vuoto, JESH!! Eli uskaltaa alkaa pupuilla! :LOL:

Silvia, pelottavaa juu! toivottavasti kukaan ei kuole enää nuin! (en tiedä onko yhtään fiksusti muotoiltu tuo lause ku kuuppa jumittaa..) :hug:
 
Perjantaina sain testiin ovisplussan, lauantaina se oli jo nega. pe ei keritty hommailla, lauantaina vielä varmistus. ja ne mun terolutit oliki loppu, tai oli niitä parit tabut mut niitä pitäis olla 14tablettia, joten en voikaan niitä syödä. :( no ens kiertoon varaan lääkärille ajan ja pyydän uuden reseptin. eli nyt on ovis menny(lauantaina kenties se sit oli?) ja nyt odotellaan... pettyneenä jo ku tietää ettei mitään tapahdu.. no pakko odottaa silti.
 
Hellurei naiset

Täällä käy kyllä keskustelu niin vilkkaana että aikaa meni kun luki viestit läpi =)
Onnea kaikille uuteen kiertoon, ja toivotaan että on seuraava onki sitte ens vuoden puolella..

Täällä edelleen sitä kierron katkeamista odotellaan, teroluttien lopetuksesta 13 päivää :stick: ei hyvältä vaikuta :headwall: perjantaina laitoin sähköpostia gynelle että mitäs sitä seuraavaksi kokeillaan.. Ovulaatio ei ihan salettiin oo ollu, ainakaan mitään en oo tuntenu ja viimeksi ku se ovulaatio vahingossa oli niin sen kyllä tunsin, en vaan tajunnu sitä sillon. Saa nähä.. usko menetetty ja toivo hukassa :'(
On nuo terolutit kyllä hormoonit saanu jylläämään, ei tarvi paljo tälle rouvalle sanoa tai telkusta hempeitä näkyä ku alahuuli alkaa väpättään :D

...ja sori nyt tullee ihan äärettömän tyhmä kysymys :D tiiän itekki, MUTTA viikko sitte sunnuntaina kun oltiin "vähän" touhuiltu niin sen jälkeen mulla kramppas alamaha, ja se sattu niin v*tun kipiään etten pystyny kunnolla liikkumaan. . 1,5h tuntia sitä kesti ja vasenta munasarjaa särki ja kuumotti ja tuntu välillä että puukolla revitään. Mitään ei pitäs ihmeitä olla vikana tuolla alakerrassa(paitsi ne munikset jotka on horroksessa), papaluokka oli vasta I ja sitä rataa. Kohtuhan supistelee sen jälkeen niin voiko olla mahollista että se saa ovulaation aikaseksi? tai siis jos siellä ois munasolu niin voiko se saaha sitä irtoaan? Juu tiiän, tyhmä kysymys mutta kipu muistutti niin kovasti sitä ovulaatio kipua että tuli mieleen mutta järellä ajateltuna eikai se voi olla mahollista |O :D
 
Viimeksi muokattu:
Täällä bongattu eilen illalla elämäni ensimmäinen ovisplussa!!=) eli nyt olis kai dpo0.
Ikinä en oo mitään noihin liuskoihin saanut ja aattelinkin ensi kiertoon hankkia ne digit. En siis ees silloin viimeksi kun raskauduin ja tunsin ovulaation tosi selkeästi. Oon tässä kierrossa vähän yrittänyt testailla, esim viime viikolla kun oli sellaset juilinnat.. mulla siis särkeny siitä asti kun r-testi näytti kaavinnan jälkeen negaa ja jatkuvasti tullut jotain limaa yms nii oon aika monta testiä tehny ja ihmetellyt että mitäs tapahtuu. Mutta sitten eilen kun alkoi samanlaiset kivut kun viime raskaudessa nii aattelin että pakko testata. Kohdunkaulaa särki ja oikealla selässä jatkuva kipu joka säteili reisiin ja hyvä että pysty hengittää kun niin sattui. Viime yö meni sitten kipulääkkeiden kanssa ja nyt särky helpottanu huimasti. Illalla sain siis vahvan plussan ja tänä aamuna plussa edelleen vahva. Voiko se näyttää tollai kaksi kertaa peräkkäin suunnilleen yhtä vahvoja viivoja vai pitäiskö sen heti haalistua? :confused:

Nyt sitten jännäilen että jos siellä jotain tapahtui nii onko mahdollisuuttaa kiinnittymiseen kaavinnan jälkeen ja onko edes aikaa.. nyt kuitenkin kp21 jo. Onko muita jolla ollu ovulaatio myöhässä heti kmn jälkeen? :)
 
Keskenmenon jälkeen kuumeilevat



Maanantai 14.10.2013



Mariah33____33v____KM 5/13________________________KP 11/27-30
evaparadise___24v____KKM 6/13______________________KP 6/28
Emeli-____22v_____KM 6/13__________________________KP 56/29
Sunflower86_____KM 5/13____________________________KP ?/?
VanillaLady___27v____KM 8/13________________________KP ?/?
aada78__35v____KM 8/13____________________________KP 3/25
NtiKesäheinä___30v____KKM 6/13______________________KP 34/28
Syssy^^____26v_____KM 9/13________________________KP 2/26
verppu____KM 12/12, KM 3/13, KM 5/13_________________KP 20/28
eemiliah____22v____KKM 8/13_________________________KP 21/?
Tuuuli+____21v____KM 9/13__________________________KP ?/28-30?



MiNalo___28v___KKM 6/11,KKM 3/12,KM 11/12,KEM 10/13__KP 4/28-30
Alien_1____KKM 10/12, KM 2/13_______________________KP 33/28-31
eltsu81____31v____KKM 7/13_________________________KP 33/28
-pansku- ____25v_____KKM 7/13______________________KP 49/28
Markke____30v____KM 6/10, KM 7/13__________________KP 42/30-31
Silvia Logo____KKM 8/13_____________________________KP 11/?
Tyntti___22v____KKM 9/13___________________________KP ?/?



Pippuri85*___27v___KM 6/13_________________________KP 36/?
kaarina80____KM 8/13_______________________________KP 12/28
sydäntähti____27v____KM 9/07, 12/07, 8/13____________KP ?/?
sapu____3xKM ja KM 7/13 ___________________________KP 24/26-28



carolina30+____KM 6/09, TM 3/12_____________________KP 18/27



sydäntähti dpo 7
eemiliah dpo 0




TAUSTALLA/KATEISSA:

Bambini
_Kenguru_
Ambrosia85
espe--
Pölö-
Hanttuliini84
Minel83
Jetta
Taru81
KoiKoi
Esteri1
Rosuliina
Kirppu.81
millamaria14
Hipsunpöpsy




PLUSSANNEET 2012

Tammikuu: Koski, adora, Riikka90, _Lumi_, Fantteli
Helmikuu: Unelma kolme, Micaela, Johnu, Idylli?
Maaliskuu: Nellielli, Ipna, rontti1, Missa-76, Daizy06, Jenksula
Huhtikuu: mame31, malttamaton, Wandii, tiiru, vaavimasu, meadow, Lynette, Suerte, m1n1
Toukokuu: zoobles, *kenguru*, adora, Aniit, diiselikissa, Pink89, Sirel, Toivotonko
Kesäkuu: Tuuliannaliina, Neiti-81, Sanniz, cannes, mamiksi monelle, kodehu, heidukka, Jiiii, Suikkis, Missa-76
Heinäkuu: kwaidan, Whisky Peat
Elokuu: Naneni, Sussu -72, Hanne_, tiinelli, Mimmiel
Syyskuu: Quu, mumina, Scarleth, P12
Lokakuu: Emppuli83, kultakimpale2, iitu85, Lilleri82, heisu81, Haaveissani, Tanita, piuu, Lapinmaria, Tartsu74, tillukas, Taivaanrannan maalari
Marraskuu: Mosmos, Simpu83
Joulukuu: EVO, KattiKoo, Pintsu, Nöhvi1, lauru, hanja


PLUSSANNEET 2013

Tammikuu: Miima81, suhveli, zapata, rupeltaja, Marsilio, rakkaudesta äiti, Essence
Helmikuu: Marlin, Miramei
Maaliskuu: Stellini, p.ö.m.p.p.i.s, Taike80, dyddö, kanella, Pippari
Huhtikuu: Miirabell, Equus, verppu, Alexa, mamuska7
Toukokuu: Praia, zannukka, miss_piggy
Kesäkuu: katrinainen, Pikkusukka
Heinäkuu: niiskunenä, Eleonoora86, dyddö, Spirit, ralliruutu
Elokuu: Fujin, Miwwi, PiipaKaa, Dorian, coffeeBreak
Syyskuu: Ollakovai...?, kukkurukuu, Niwhai, Joosukka
Lokakuu: Kataja82, Väpä08, bumbis, Minnah88, Sanna-M



Linkit edellisiin kuumeilukeskusteluihin:
TALVI 2012-2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2220012-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-talvella-2012-2013-a/sivu41.html
KEVÄT 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2251418-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kevat-2013-a/
KESÄ 2013
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/vauvakuume/2266342-keskenmenon-jalkeen-kuumeilevat-kesalla-2013-a/

Linkki odotuspuolelle siirtyneisiin:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2296296-keskenmenon-jalkeen-plussanneet-syksylla-2013-a/

Lyhenteitä:
KM = (spontaani) keskenmeno
KKM = keskeytynyt keskenmeno
KU = kohdunulkoinen raskaus
TM = tuulimunaraskaus
KEM = kemiallinen raskaus
KP ?/? = meneillään oleva kiertopäivä/keskimäärin kierron pituus
dpo = Days Past Ovulation (päiviä ovulaation jälkeen), dpo -1 = ovisplussapäivä, dpo 0 = ovulaatiopäivä, dpo 1 = ensimmäinen ovulaation jälkeinen päivä
JP = "jännäpäivä" (raskaustestin tekopäivä)


Päivityspyynnöt korostetusti kiitos!
(Kun kp:si paukkuvat yli 60 etkä ole hetkeen ilmoitellut itsestäsi, sinut siirretään taustailijoihin, toki sieltä pääsee aina huikkaamalla takaisin listalle! :))

 
pippuri85 mä oon sitä mieltä että kaikki on mahdollista! :D oma kroppa ollu niin sekasin ja kipuillu millon mistäkin ja mitenkin että enää en jaksa edes ihmetellä ja miettiä mitä tuol alakerras tapahtuu tai ei tapahdu. Mutta tsemppiä sulle, tiiän miten raskasta toi on kun kierto on "jumissa" eikä mitään tapahdu, ei ovista eikä menkkoja.. toivottavasti sullekkin joku apu löytyy..

eemiliah kyllähän se ovis voi hyvin olla nyt ja kierto on nyt km:n jälkeen vaan vähän pidempi, ihan normaalia.. tai sitten on ovis vaan myöhästyny. Toivotaan että tärppää tai että kierto ainaki palautuis normaaliksi.

Mä täällä pohdin ostanko tähän kiertoon ovistestejä, luultavasti en. Mä en haluis ajatella koko vauvakuumeilua.. kun sais jotain uutta mietittävää sen tilalle nii ei tarvis koko ajan miettii omaa kroppaansa ja laskee kiertopäiviä (mitä mun tosin täytyy tehdä kun syön tota hormonia kierron tiettyinä päivinä). Mä oon alkanu ajatteleen itteeni jopa lapsettomaksi, hedelmättömäksi vaikka eihän ihan sellaista tuomiota ole tullut ja ei sitä tiedä mitä noi hormoonit vielä saa aikaan. Katsotaan katsotaan.. ei muu auta. : /
 
Eemiliah, mulla tulee ovis myöhässä aina, joskus kp 17-21, nyt tais olla kp18 tai kp19. tai jotain semmosta. ja tosiaan se on vähä huono, paitsi jos tulee pitkä kierto. jos kierto on niinku mulla 28 suunnilleen niin se loppuaika luteaalivaihe on liian lyhyt ja vaikka meinaiski hedelmöittyä, niin se ei kai kiinity tai jotain sinnepäin. siihen söin edellistä lasta yrittäessä niitä terolut lääkkeitä(keltarauhashormonia), jotka autto heti.
ja joita haen kyl ens kierrossa ku en jaksa enää odottaa :)
 
Tuuuli ja emiliah juurikin tuo luteaalivaiheen lyhyys eli päivät oviksesta uuden kierron alkuun on kai aika merkittävä.. eli jos on liian lyhyt niin raskautuminen vaikeutuu.. kiinnittyminen yms tarvii aikaa ja jos limakalvot lähtee vuoteleen pois ennen tätä niin siinä ei oo hyvät oltavat alkion kiinnittyä. Monien vaiva mutta juuri tuon keltarauhashormoonin pitäisi pidentää kiertoa siinä loppuvaiheessa (sitä aletaan syömään nimenomaan ovulaation jälkeen). Kannattaa noistakin jutella gynen kanssa, itsekkin oppinut paljon uutta naisen anatomiasta näillä lääkärikäynneillä :D
 

Yhteistyössä